Kuinka kauan voi olla nestettä korvassa välikorvantulehduksen jälkeen ennen kuin pitää ryhtyä toimenpiteisiin ? Itsellä on ollut kohta kuukauden ja toinen lääkekuuri on menossa ? Korva on ollut lukossa ja paineen tunnetta on myös. Puhaltamalla en ole saanut sitä auki ?
Ajan kanssako häviää vai lotiseeko aina vaan ?
Nestekorva
4
4080
Vastaukset
- siitä, että
sinulla on tulehdus? Minulle kävi niin, että kolme terveyskeskuslääkäriä väitti, että minulla on tulehdus (ei kipuja, korva tukossa). Sain aluksi kortisonitipat ja antibioottikuurin.
Kävin välitarkistuksessa kuurin päätyttyä, eikä tärykalvoa vieläkään näkynyt. Kolmas lääkäri määräsi minulle vahvemmat antibiootit (tippojen lisäksi) ja sairaanhoitajan piti huuhdella pirtulla korvani.
Sairaanhoitaja huuhteli korvani aluksi vedellä vielä saman päivän aikana ja korvasta tuli sentti*sentti kokoinen palanen ulos. Se oli todella kova ja outo. Palasen irtoamisen jälkeen ei ole ollut korvaongelmia =) Joten joskus näinkin.- Potilas
Kyllä, on tulehdus, nestettä on ja tärykalvo samea ja hieman sisäänpäin kääntynyt ja siksi on korva kuulemma lukossa ja paineinen.
- oli...
Potilas kirjoitti:
Kyllä, on tulehdus, nestettä on ja tärykalvo samea ja hieman sisäänpäin kääntynyt ja siksi on korva kuulemma lukossa ja paineinen.
väittämän mukaan niin paha tulehdus korvassa, ettei tärykalvoa edes näkynyt. Lukossa oli myös ja punainen, nestettäkin oli.
Jos tärykalvosi näkyy, niin se kyllä helpottaa diagnoosin tekemistä. - Se sama vielä...
oli... kirjoitti:
väittämän mukaan niin paha tulehdus korvassa, ettei tärykalvoa edes näkynyt. Lukossa oli myös ja punainen, nestettäkin oli.
Jos tärykalvosi näkyy, niin se kyllä helpottaa diagnoosin tekemistä.Joo tärykalvo näkyi ja samealta se näytti. Punoitusta ei mainittu. Nyt vaan pitäisi sen nesteen hävitä huis pois samaten saisi hävitä lukkoisuus painekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata892638Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2031668- 1161600
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411461Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641222Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻761015- 56979
- 45867
- 64864
- 61835