halvat skootterit

pärinäjäbä

Markkinoilla on tarjolla monia eri merkkisiä halpoja 50cc moposkoottereita. About 600-800 egeä uutena. Tekeeköhän noilla oikeasti mitään. Eli kannattaako ostaa semmoinen oikeaan käyttöön. Kokemuksia???
Kiitos jo etukäteen vastauksista...

26

20369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lazooga

      Jos ei ole rahaa laittaa yli 1500€, ei saa kunnon peliä..Jos köyhyys rasittaa osta joku käytetty pv.

      • Kiki

        MEinaatko ettei tolla hinnalla saa hyvää, sillähän saa jo huippuluokan auton tms.

        Noi pikkukiinaliset nelitahdilla kandee unohtaa mut Esim keeway ja sym on ihan Ok


      • Fudeisti
        Kiki kirjoitti:

        MEinaatko ettei tolla hinnalla saa hyvää, sillähän saa jo huippuluokan auton tms.

        Noi pikkukiinaliset nelitahdilla kandee unohtaa mut Esim keeway ja sym on ihan Ok

        Ja todella kestävä.

        http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/24220 /cat/567


      • rahatkin sekaisin muun lisäksi
        Kiki kirjoitti:

        MEinaatko ettei tolla hinnalla saa hyvää, sillähän saa jo huippuluokan auton tms.

        Noi pikkukiinaliset nelitahdilla kandee unohtaa mut Esim keeway ja sym on ihan Ok

        1000mk=n.168€ eikä sillä saa mitään autoa eikä käytettyä mopoakaan.Vain pikkukiinalaisia paukkupateja muovikassillisen.


    • osta kalliimpi

      Asiastahan on keskusteltu vähintäänkin reilusti....

      Jos rahasta ei ole pulaa osta kalliimpi. Jos tulee työmatka-ajoon osta halvempi.

      • monsterbike

        eroaako työmatka-ajo jotenkin oleellisesti "normaalista" ajamisesta, että siihen kelpaa halvempikin mopo?


      • ma_ke

        tällä palstalla on aika vaikea saada oikeaa, ja totuuden pohjaista, ja ennenkaikkea rehellistä palautetta ESIM: kiina skoottereista.
        uskoisin että useimmat jotka niitä haukkuvat eivät ole kiina skootteria koskaan omistaneetkaan.
        itsekkään en ole semmoista koskaan omistanut, enkä sellaisella myöskään ajanut, joten en siltä osin osaa vastata kysymykseesi. mutta omistan kuitenkin kiinassa valmistetun enduro mopon, ja uskoisin että ei nuo kaksi kulkuneuvoa kovinkaan kaukaa liipaa toisiaa laadullisesti.
        sen voin sanoa kiina moposta, että jos et osaa yhtään korjata mopoa, ja tykkäät ajaa lujaa koko ajan , niin silloin se ei ole sinulle oikea valinta.
        itse kun sain itselleni oman moponi, suunnilleen viime joulukuun alussa, niin siitä alkoi mopon "niin sanottu" täys purkaminen.
        eli irroitin penkin, kaikki katteet, molemmat renkaat, tavaratelineen, akun, tankin, etuvalo kombleksin ja ym ym
        kävin kiinnikkeet, ruuvit, mutterit ym kiinnitys osat läpi. ja täytyy sanoa että noin 70 % pulteista oli melko tai tosi löyhässä.
        ESIM: ketjut ja etu ja taka akselit eivät olleet nähnytkään öljyä. myös penkin alla ja etuvalomaskin takana olevat johdot, oltiin laitettu hätiköidysti.
        mopossani oli noin 30 kohtaa joita näin tarpeelliseks käydä läpi. tunteja meni varmaan 5-10 yht, mutta nyt on kaikki kunnossa, ja mieli on hyvä.
        uskoisin että jos henkilöllä ei ole peukalo keskellä kämmentä, niin kiina puörien kanssa selviää hyvin.
        ja mitä nyt minä näitä palstoja aika pitkään seuranneena olen lukenut, niin ne joilla on ollut kiina skooteri, niin ovat kehuneet kestäväksi.

        eli ota varauksella kaikki haukumiset, ja kantsii käydä tutustumassa kyseisiin skootereihin jossakin liikeessä, jos mahdollista.

        PS: niin ja vielä noista 2t ja 4t jutuista.
        sun kannattaa itse miettiä, mitä arvostat mopossa eniten. onko sinulle tärkeämpää.

        4t koneen hiljainen ja mielyttävä ääni, pieni kulutus ja se että ei tarvitse ostaa erikseen 2t öljyä.

        vai se

        2t koneen ärhäkkä ääni, hieman tehokkaampi kone,
        yksinkertaisempi moottorin rakenne, pitemmät huoltovälit.

        nämä on esimerkejä joita voi esimerkiksi vertailla, kun harkitset kumpaan kallistut.
        näillä palstoilla saa paljon asiattomia ja vääriäkin tietoja, joten kannattaa päätyä myyjän puoleen mielummin.


      • Lazoo
        ma_ke kirjoitti:

        tällä palstalla on aika vaikea saada oikeaa, ja totuuden pohjaista, ja ennenkaikkea rehellistä palautetta ESIM: kiina skoottereista.
        uskoisin että useimmat jotka niitä haukkuvat eivät ole kiina skootteria koskaan omistaneetkaan.
        itsekkään en ole semmoista koskaan omistanut, enkä sellaisella myöskään ajanut, joten en siltä osin osaa vastata kysymykseesi. mutta omistan kuitenkin kiinassa valmistetun enduro mopon, ja uskoisin että ei nuo kaksi kulkuneuvoa kovinkaan kaukaa liipaa toisiaa laadullisesti.
        sen voin sanoa kiina moposta, että jos et osaa yhtään korjata mopoa, ja tykkäät ajaa lujaa koko ajan , niin silloin se ei ole sinulle oikea valinta.
        itse kun sain itselleni oman moponi, suunnilleen viime joulukuun alussa, niin siitä alkoi mopon "niin sanottu" täys purkaminen.
        eli irroitin penkin, kaikki katteet, molemmat renkaat, tavaratelineen, akun, tankin, etuvalo kombleksin ja ym ym
        kävin kiinnikkeet, ruuvit, mutterit ym kiinnitys osat läpi. ja täytyy sanoa että noin 70 % pulteista oli melko tai tosi löyhässä.
        ESIM: ketjut ja etu ja taka akselit eivät olleet nähnytkään öljyä. myös penkin alla ja etuvalomaskin takana olevat johdot, oltiin laitettu hätiköidysti.
        mopossani oli noin 30 kohtaa joita näin tarpeelliseks käydä läpi. tunteja meni varmaan 5-10 yht, mutta nyt on kaikki kunnossa, ja mieli on hyvä.
        uskoisin että jos henkilöllä ei ole peukalo keskellä kämmentä, niin kiina puörien kanssa selviää hyvin.
        ja mitä nyt minä näitä palstoja aika pitkään seuranneena olen lukenut, niin ne joilla on ollut kiina skooteri, niin ovat kehuneet kestäväksi.

        eli ota varauksella kaikki haukumiset, ja kantsii käydä tutustumassa kyseisiin skootereihin jossakin liikeessä, jos mahdollista.

        PS: niin ja vielä noista 2t ja 4t jutuista.
        sun kannattaa itse miettiä, mitä arvostat mopossa eniten. onko sinulle tärkeämpää.

        4t koneen hiljainen ja mielyttävä ääni, pieni kulutus ja se että ei tarvitse ostaa erikseen 2t öljyä.

        vai se

        2t koneen ärhäkkä ääni, hieman tehokkaampi kone,
        yksinkertaisempi moottorin rakenne, pitemmät huoltovälit.

        nämä on esimerkejä joita voi esimerkiksi vertailla, kun harkitset kumpaan kallistut.
        näillä palstoilla saa paljon asiattomia ja vääriäkin tietoja, joten kannattaa päätyä myyjän puoleen mielummin.

        Olen kyllä ajanut, ja ihan riittävästi. Serkkuni tuollaisen kiinalaispelin omistaa, viime kesänä ajelin sillä. Oli tuolloin vielä melkein uusi, pari kuukautta vanha ja sähköstartti ei toiminut enää ollenkaan ja jarrut piti tiukata, tyhjäkäynti piti säätää heti uutena. Itselläni on käytettynä ostettu Peugeot, mitään ei ole tarvinnut korjata, edes edellisen omistajan toimesta.
        Kyllähän kiinalaisillakin pärjää jos osaa ja viitsii korjata, taikka ostaa vaan suoraan tukkuerän niitä sekunda ruohonleikkureita.


      • 4-tahtinen
        Lazoo kirjoitti:

        Olen kyllä ajanut, ja ihan riittävästi. Serkkuni tuollaisen kiinalaispelin omistaa, viime kesänä ajelin sillä. Oli tuolloin vielä melkein uusi, pari kuukautta vanha ja sähköstartti ei toiminut enää ollenkaan ja jarrut piti tiukata, tyhjäkäynti piti säätää heti uutena. Itselläni on käytettynä ostettu Peugeot, mitään ei ole tarvinnut korjata, edes edellisen omistajan toimesta.
        Kyllähän kiinalaisillakin pärjää jos osaa ja viitsii korjata, taikka ostaa vaan suoraan tukkuerän niitä sekunda ruohonleikkureita.

        Että oikein piti uutena tyhjäkäyntiä säätää? Ja jarruja säätää? Jestas sentään. Kyllä on riittänyt ongelmia.
        Oma Daifoni on kyllä pelittänyt aivan mainiosti jo yli 4000km. Työmatkaa ajelen joka päivä. Ei näitä "halpis"mopoja kannata pelätä. Ihan toimivia laitteita nämä on.


    • ostaa

      Lyhyesti ja ytimekkäästi: kannattaa ostaa.

      Perustelut:

      Toinen 4-t kiinalainen menossa ja vikoja ei ole ollut läheskään niin paljon kuin yleisesti annetaan ymmärtää. Ensimmäisellä tuli ajeltua sellaiset 17.000km ja ainut suurempi remontti oli variaattorihihnan ja rullien vaihtaminen. Edes polttomot ei palaneet kyseisenä aikana. Ensimmäinen maksoi uutena 900eur ja pois myydessä sain siitä vielä 200eur. 700eur/17.000km ei ole minusta paha hinta liikkumisesta. Mopo on muuten edeleen liikenteessä ja voi hyvin.

      Tämä uusi maksoi 600eur ja mittarissa on nyt vajaat 5000km.

      Yhteenvetona sanoisin, että matkaa on kiinalaisilla taittettuna nyt 22.000km ja menopelien ostohinnat ovat kustantaneet yhteensä 1300eur.

      Jos summia verrataan ns. merkkiskoottereihin jotka maksavat noin 2500eur / kpl ja 600eur skootteri vie eteenpäin sen 20.000km niin merkkiskootterilla olisi ajettava yli 80.000km päästäkseen samaan kustannushaarukkaan.

      • Pazi

        Mullakin on 10000Km takana pääasiassa työmatka ajoa. Ei ole mullakaan hajonnut mitään.
        7000Km kohdalla vaihdoin varin hihnan ja
        nyt pitäs keväällä uusia takarengas.
        Tietty öljyt olen vaihtanut n.2500km välein.
        Tulis vaan kevät äkkiä


      • Kiki

        Jälleenmyyntiarvo oli pudonnut noin paljon niin miksi myydä, miksei sitten ajaa samantien loppuun, eli siihen asti että leipoo kiinni tai menee liian väljäksi, ja sit vaik myydä sen vielä osissa?

        En ymmärrä mitä jotkut rutisee jälleenmyyntiarvosta, ajetaan sillä pelillä niinkaun kuin toimii, ei tunnu missään.

        Yks puolituttu osti Heron 250€:llä, ajoi sillä 15Mm ja vaihtoi männän ja sylkäyn ja laakerit (120€)ja nyt on menossa tolla mopolla 30Mm ja luvassa varmaan vielä 20Mm, eli laske siitä kilometrihintaa...

        Ja voi siitä "loppuun ajetustakin" sen satasen saada.

        Ja moposta on siis poistettu prikat ja muut ahdiostimet et kone käy vapaana


      • K_iki
        Pazi kirjoitti:

        Mullakin on 10000Km takana pääasiassa työmatka ajoa. Ei ole mullakaan hajonnut mitään.
        7000Km kohdalla vaihdoin varin hihnan ja
        nyt pitäs keväällä uusia takarengas.
        Tietty öljyt olen vaihtanut n.2500km välein.
        Tulis vaan kevät äkkiä

        Osta siihen taakse nastarengas ja lähe baanalle!


      • kiki
        Kiki kirjoitti:

        Jälleenmyyntiarvo oli pudonnut noin paljon niin miksi myydä, miksei sitten ajaa samantien loppuun, eli siihen asti että leipoo kiinni tai menee liian väljäksi, ja sit vaik myydä sen vielä osissa?

        En ymmärrä mitä jotkut rutisee jälleenmyyntiarvosta, ajetaan sillä pelillä niinkaun kuin toimii, ei tunnu missään.

        Yks puolituttu osti Heron 250€:llä, ajoi sillä 15Mm ja vaihtoi männän ja sylkäyn ja laakerit (120€)ja nyt on menossa tolla mopolla 30Mm ja luvassa varmaan vielä 20Mm, eli laske siitä kilometrihintaa...

        Ja voi siitä "loppuun ajetustakin" sen satasen saada.

        Ja moposta on siis poistettu prikat ja muut ahdiostimet et kone käy vapaana

        Eli tarkoitin sitä, että jos skootterista poistaa prikat ja muut ahdistimet, niin skooterilla voi ajaa vaikka 300 tkm
        On todella älytöntä että Suomessa on mopot rajoitettu vain 46.8 km/h
        Jos mopot saisivat kulkea esimerkiksi 170 km/h.
        Ne kestäisivät huomattavasti pidempään.
        Kuristetussa skootterissa lämmötkin nousee, kun taas kunnolla viritetyssä skootterissa, moottorin lämmöt ei nouse 40 astetta korkeammaksi.


      • Kiki
        kiki kirjoitti:

        Eli tarkoitin sitä, että jos skootterista poistaa prikat ja muut ahdistimet, niin skooterilla voi ajaa vaikka 300 tkm
        On todella älytöntä että Suomessa on mopot rajoitettu vain 46.8 km/h
        Jos mopot saisivat kulkea esimerkiksi 170 km/h.
        Ne kestäisivät huomattavasti pidempään.
        Kuristetussa skootterissa lämmötkin nousee, kun taas kunnolla viritetyssä skootterissa, moottorin lämmöt ei nouse 40 astetta korkeammaksi.

        Toi äskeinen viesti ei ollut mun kirjoittama, vaan se oli se toinen persoonani.


      • Kiki
        Kiki kirjoitti:

        Toi äskeinen viesti ei ollut mun kirjoittama, vaan se oli se toinen persoonani.

        Sun, ainoastaan viesti "Haista
        Kiki 5.1.2006 klo 17.50

        Toi äskeinen viesti ei ollut mun kirjoittama, vaan se oli se toinen persoonani." tässä ketjussa on sinun kirjoittamasi.

        Mut kiva et muitakin saman nimisi mahtuu tänne, mut älä sentään niitä omiksi luule, vaikka sama nimi onkin!


      • Pazi
        K_iki kirjoitti:

        Osta siihen taakse nastarengas ja lähe baanalle!

        vanhene tarkene. Penskana tuli kyllä ajettua yli -30c pakkasilla


      • tyhjäntoimittaja
        Kiki kirjoitti:

        Sun, ainoastaan viesti "Haista
        Kiki 5.1.2006 klo 17.50

        Toi äskeinen viesti ei ollut mun kirjoittama, vaan se oli se toinen persoonani." tässä ketjussa on sinun kirjoittamasi.

        Mut kiva et muitakin saman nimisi mahtuu tänne, mut älä sentään niitä omiksi luule, vaikka sama nimi onkin!

        Koska nimimerkki Kiki ei ole rekisteröity, niin ehdotankin, että kun ei todellakaan ole mitään järkevää kerrottavaa/vastattavaa mielessä, niin signeerataan ne sitten tuolla rekisteröimättömällä nimmarilla...


      • Kiki
        tyhjäntoimittaja kirjoitti:

        Koska nimimerkki Kiki ei ole rekisteröity, niin ehdotankin, että kun ei todellakaan ole mitään järkevää kerrottavaa/vastattavaa mielessä, niin signeerataan ne sitten tuolla rekisteröimättömällä nimmarilla...

        Se rekisteröity, ei ole vaan tehty vielä galleriaa, ei tosin minun toimesta.

        eLi esim. chattiin ei pääse nimellä Kiki eikä sitä voi rekisteröidä.

        Jos se olisi vapaana niin joku rekisteröisi sen ihan kiusallaan!


    • Onko kellään?

      Esim myllymäen rauta nettikaupassaan kauppaa uutta isompaa fudea, Elegancea. Sitä ei mahtane vielä olla kenelläkään vai onko? Hintaa olisi 799€ ja akseliväliltään taisi olla pidempi kuin Fude sport, tosin renkaat edelleen 10" kokoa. Kone varmaan se sama 4t kuin pikkufudessakin tai mikä Baotian lieneekään.

      • Kiki

        Kaikissa noissa kiinalaisisa on "perä" sama, eli nje mitä on siellä takakiikussa, ainoastaan takarenkaan koko ja pakoputki saattaa vaihdella.


      • joooiii
        Kiki kirjoitti:

        Kaikissa noissa kiinalaisisa on "perä" sama, eli nje mitä on siellä takakiikussa, ainoastaan takarenkaan koko ja pakoputki saattaa vaihdella.

        Fude on 7 cm pitenmpi kun se edellinen malli ja muutenkin toisella tavalla muotoiltu ja se tulee vasta maalis-huhtikuun paikkeilla!!!


      • Nimetön
        joooiii kirjoitti:

        Fude on 7 cm pitenmpi kun se edellinen malli ja muutenkin toisella tavalla muotoiltu ja se tulee vasta maalis-huhtikuun paikkeilla!!!

        tietääkö kukaa saako sen boxin irti tosta fude elegancesta?


      • TKun
        Nimetön kirjoitti:

        tietääkö kukaa saako sen boxin irti tosta fude elegancesta?

        Saa sen irti.


      • Jere_P

        Joo mulla on . Hyvä peli ja se on 1760 mm pidempi kuin fude classic ja sen kyllä huomaa kyydistä.!! Muutenkin "jykevämpi" ja leveämpi. Isomman pyörän oloinen. Osta ihmeessä.!


    • anee

      itse mietin et miten kannattais ostaa skootterin... ?! saako käyettyjä luotettavina ja ehjinä ? kyllä ymmärrän että voi valittaa aina.. mutta onko järkevämpää ostaa uusi kuin käytetty?
      minkä hintasii ois vaik 50 kuutioinen ? ois kiva jos vähä vastailisitte ! :D ja saa lähettää linkkejä !! (: kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe