Azorit kokemuksia?

menossa kesällä

Olemme menossa Azoreille kesällä ja haluaisin kuulla mielipiteitä kohteesta ja hotelleista. Mitä mieltä olette Hispanian hotelleista? Jos valitsee hotellin kaupungin ulkopuolelta, pääseekö sieltä kulkemaan hyvin esim. bussilla?

Mitä retkiä suosittelisit? Kaikki Hispanian retket vaikuttavat kiinnostavilta:) (omin päin, vaikka vuokra-autolla olis varmaan mielenkiintoisempaa, mutta miehen mielestä se ei ole mitään lomaa jos joutuu itse ajamaan ja itse olen liian arka auton rattiin vieraassa maassa)

Kaikki kokemukset, kaikesta mahdollisesta:), olis mukavia lukea...

6

4842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty

      Selaa viestiketjua alaspäin; Azorit on jo moneen kertaan käsitelty.
      Tai jos se on liiana vaikeaa, niin kirjoita "hae"-kenttään hakusanaksi Azorit ja paina "hae".
      Saat: Osumat 1-10. Yhteensä 64 osumaa:

      • Myös menossa Azoreille

        Hei qwerty tai mikälie oletki jos sulla ärsyttää kun keskustellaan Azoreista niin älä lue niitä keskusteluja!!

        Todella ärsyttävää tuomonen tyhjänpäivänen lässytys.Kyllä ihmiset on googlesta kattoneet tietoja,mutta haluavat ehkä kysyä myös toisten aitoja kokemuksia ei se riitä että lukee faktoja netistä!

        Sulle joka alotit tämän keskustelun niin kiitos siitä oli mielenkiintoista lukea vastauksia tuota yhtä lukuunottamatta.Hauskaa matkaa ja kerrohan kokemuksista kun matka on takanapäin:)


    • Olin viime huhtikuussa Hispanian matkalla Sao Miguelin saarella. Saari on todella kaunis, puhdas ja kukkea. Hotellimme sijaitsi Furnasissa, jonne on pääkaupungista jonkun verran matkaa. Bussiliikenne ei ollut käsittääkseni kovin tiuhaa. Emme osallistuneet Hispanian retkille, vaan kulutimme viikon omatoimisesti patikoiden ja vuokra-autolla kierrellen.
      Suosittelen saarta luonnosta ja liikkumisesta pitäville. Jos reissupäiväkirja kiinnostaa, ota yhteyttä Olen lisännyt siihen kuvia ja hintatietoja.
      [email protected]

    • sepi

      hispanian hotellit ovat ok ja etenkin jos olette valinneet aivan rannan tuntumasta. ainakin vene ja valassafarit kannattaa tehdä ominpäin, paikat löydätte varmasti. auto on oikeastaan aika välttämätön jos haluaa laajemmin tutustua alueeseen. hispanian ystävällinen henkilökunta antaa hyviä vihjeitä kohteista. itse olin siellä syyskuussa, eikä jäänyt viimeiseksi kerraksi.
      kannatta mennä ainakin kahdeksi viikoksi.
      netistä löydät vihjeitä siitä mitä on odotettavissa. olen jättänyt aiempiin viesteihini linkkejä sivuille, joten kahlaa takaisinpäin, tai sitten haulla. hauskaa lomaa.

      • Ponta Delgada

        Juuri tultiin Ponta Delgadasta. Ihan kiva paikka, vaikka saari onkin aika pian katsottu läpi. Ehdoton ykköskohde on Furnas kuumine lähteineen. Samoin valassafarit, jos vaan yläpää kestää Atlantin aallokkoa...Suosittelisin kyllä hotellin ottamista Ponta Delgadasta, jossa sentään on vähän enemmän elämää kuin muualla. PD on saaren suurin kaupunki, peräti 30 tuhatta asukasta... Siitä voi sitten päätellä vilinän määrää...iltaisin meinasi aika käydä vähän pitkäksi, kun baarit/ravintolat olivat suhteellisen kuolleita. Jos tykkää museoista ym., niin ne on pian nähty! Nähtävyydet löytyvät siis paremminkin luonnosta. Kannattaa poiketa myös paikallisella teetehtaalla, saarelta nimittäin löytyvät Euroopan ainoat teeviljelmät! Samoin ananastiluksilla ja likööritehtaalla oli ihan mielenkiintoista poiketa. Maisemat on kaikkialla komeat!

        Autonvuokraus on helppoa, mutta kannattaa huomioida, että tiet ovat todella kapeat, mutkikkaat ja ikävät ajettavat. Vuoristossa voi paikoin sumukin haitata näkyvyyttä. Itseäni hirvitti eniten vapaana tiellä juoksevat lehmät, yhden kanssa ajoimme kolarinkin (bussilla tosin, en siis ollut ratissa itse). Kasvillisuus haittaa mutkikkailla teillä näkyvyyttä, joten lehmät saattavat tulla tosi yllätten eteen! Tällä saarella autolla ajosta ei nauti! Paikalliset ajavat varsin kovaa, heitä ei rallikuskin taitoja vaativa maasto hillitse. Vuokra-auton vakuutus ei sitten kata pohjaan ja renkaisiin tulevia vaurioita! Jos vuokraatte auton, pysykää siis pääteillä!

        Paikallinen linja-autoliikenne kulkee miten sattuu...sen varaan ei kannata laskea mitään. Hispanian retket olivat ihan kelvollisia, sinne vaan mukaan, jos ei välitä ajaa vuokra-autolla.


      • matkaa varaamassa
        Ponta Delgada kirjoitti:

        Juuri tultiin Ponta Delgadasta. Ihan kiva paikka, vaikka saari onkin aika pian katsottu läpi. Ehdoton ykköskohde on Furnas kuumine lähteineen. Samoin valassafarit, jos vaan yläpää kestää Atlantin aallokkoa...Suosittelisin kyllä hotellin ottamista Ponta Delgadasta, jossa sentään on vähän enemmän elämää kuin muualla. PD on saaren suurin kaupunki, peräti 30 tuhatta asukasta... Siitä voi sitten päätellä vilinän määrää...iltaisin meinasi aika käydä vähän pitkäksi, kun baarit/ravintolat olivat suhteellisen kuolleita. Jos tykkää museoista ym., niin ne on pian nähty! Nähtävyydet löytyvät siis paremminkin luonnosta. Kannattaa poiketa myös paikallisella teetehtaalla, saarelta nimittäin löytyvät Euroopan ainoat teeviljelmät! Samoin ananastiluksilla ja likööritehtaalla oli ihan mielenkiintoista poiketa. Maisemat on kaikkialla komeat!

        Autonvuokraus on helppoa, mutta kannattaa huomioida, että tiet ovat todella kapeat, mutkikkaat ja ikävät ajettavat. Vuoristossa voi paikoin sumukin haitata näkyvyyttä. Itseäni hirvitti eniten vapaana tiellä juoksevat lehmät, yhden kanssa ajoimme kolarinkin (bussilla tosin, en siis ollut ratissa itse). Kasvillisuus haittaa mutkikkailla teillä näkyvyyttä, joten lehmät saattavat tulla tosi yllätten eteen! Tällä saarella autolla ajosta ei nauti! Paikalliset ajavat varsin kovaa, heitä ei rallikuskin taitoja vaativa maasto hillitse. Vuokra-auton vakuutus ei sitten kata pohjaan ja renkaisiin tulevia vaurioita! Jos vuokraatte auton, pysykää siis pääteillä!

        Paikallinen linja-autoliikenne kulkee miten sattuu...sen varaan ei kannata laskea mitään. Hispanian retket olivat ihan kelvollisia, sinne vaan mukaan, jos ei välitä ajaa vuokra-autolla.

        Hei!

        Olisiko sinulla tai jollain muulla kokemuksia hotelli Sao Miguel parkista? Huoneet, aamupala allasalue ja etenkin sijainti kiinnostavat. Ollaan vasta varaamassa matkaa ja olisin tosi kiitollinen tiedoista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe