Azorit kokemuksia?

menossa kesällä

Olemme menossa Azoreille kesällä ja haluaisin kuulla mielipiteitä kohteesta ja hotelleista. Mitä mieltä olette Hispanian hotelleista? Jos valitsee hotellin kaupungin ulkopuolelta, pääseekö sieltä kulkemaan hyvin esim. bussilla?

Mitä retkiä suosittelisit? Kaikki Hispanian retket vaikuttavat kiinnostavilta:) (omin päin, vaikka vuokra-autolla olis varmaan mielenkiintoisempaa, mutta miehen mielestä se ei ole mitään lomaa jos joutuu itse ajamaan ja itse olen liian arka auton rattiin vieraassa maassa)

Kaikki kokemukset, kaikesta mahdollisesta:), olis mukavia lukea...

6

4942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty

      Selaa viestiketjua alaspäin; Azorit on jo moneen kertaan käsitelty.
      Tai jos se on liiana vaikeaa, niin kirjoita "hae"-kenttään hakusanaksi Azorit ja paina "hae".
      Saat: Osumat 1-10. Yhteensä 64 osumaa:

      • Myös menossa Azoreille

        Hei qwerty tai mikälie oletki jos sulla ärsyttää kun keskustellaan Azoreista niin älä lue niitä keskusteluja!!

        Todella ärsyttävää tuomonen tyhjänpäivänen lässytys.Kyllä ihmiset on googlesta kattoneet tietoja,mutta haluavat ehkä kysyä myös toisten aitoja kokemuksia ei se riitä että lukee faktoja netistä!

        Sulle joka alotit tämän keskustelun niin kiitos siitä oli mielenkiintoista lukea vastauksia tuota yhtä lukuunottamatta.Hauskaa matkaa ja kerrohan kokemuksista kun matka on takanapäin:)


    • Olin viime huhtikuussa Hispanian matkalla Sao Miguelin saarella. Saari on todella kaunis, puhdas ja kukkea. Hotellimme sijaitsi Furnasissa, jonne on pääkaupungista jonkun verran matkaa. Bussiliikenne ei ollut käsittääkseni kovin tiuhaa. Emme osallistuneet Hispanian retkille, vaan kulutimme viikon omatoimisesti patikoiden ja vuokra-autolla kierrellen.
      Suosittelen saarta luonnosta ja liikkumisesta pitäville. Jos reissupäiväkirja kiinnostaa, ota yhteyttä Olen lisännyt siihen kuvia ja hintatietoja.
      [email protected]

    • sepi

      hispanian hotellit ovat ok ja etenkin jos olette valinneet aivan rannan tuntumasta. ainakin vene ja valassafarit kannattaa tehdä ominpäin, paikat löydätte varmasti. auto on oikeastaan aika välttämätön jos haluaa laajemmin tutustua alueeseen. hispanian ystävällinen henkilökunta antaa hyviä vihjeitä kohteista. itse olin siellä syyskuussa, eikä jäänyt viimeiseksi kerraksi.
      kannatta mennä ainakin kahdeksi viikoksi.
      netistä löydät vihjeitä siitä mitä on odotettavissa. olen jättänyt aiempiin viesteihini linkkejä sivuille, joten kahlaa takaisinpäin, tai sitten haulla. hauskaa lomaa.

      • Ponta Delgada

        Juuri tultiin Ponta Delgadasta. Ihan kiva paikka, vaikka saari onkin aika pian katsottu läpi. Ehdoton ykköskohde on Furnas kuumine lähteineen. Samoin valassafarit, jos vaan yläpää kestää Atlantin aallokkoa...Suosittelisin kyllä hotellin ottamista Ponta Delgadasta, jossa sentään on vähän enemmän elämää kuin muualla. PD on saaren suurin kaupunki, peräti 30 tuhatta asukasta... Siitä voi sitten päätellä vilinän määrää...iltaisin meinasi aika käydä vähän pitkäksi, kun baarit/ravintolat olivat suhteellisen kuolleita. Jos tykkää museoista ym., niin ne on pian nähty! Nähtävyydet löytyvät siis paremminkin luonnosta. Kannattaa poiketa myös paikallisella teetehtaalla, saarelta nimittäin löytyvät Euroopan ainoat teeviljelmät! Samoin ananastiluksilla ja likööritehtaalla oli ihan mielenkiintoista poiketa. Maisemat on kaikkialla komeat!

        Autonvuokraus on helppoa, mutta kannattaa huomioida, että tiet ovat todella kapeat, mutkikkaat ja ikävät ajettavat. Vuoristossa voi paikoin sumukin haitata näkyvyyttä. Itseäni hirvitti eniten vapaana tiellä juoksevat lehmät, yhden kanssa ajoimme kolarinkin (bussilla tosin, en siis ollut ratissa itse). Kasvillisuus haittaa mutkikkailla teillä näkyvyyttä, joten lehmät saattavat tulla tosi yllätten eteen! Tällä saarella autolla ajosta ei nauti! Paikalliset ajavat varsin kovaa, heitä ei rallikuskin taitoja vaativa maasto hillitse. Vuokra-auton vakuutus ei sitten kata pohjaan ja renkaisiin tulevia vaurioita! Jos vuokraatte auton, pysykää siis pääteillä!

        Paikallinen linja-autoliikenne kulkee miten sattuu...sen varaan ei kannata laskea mitään. Hispanian retket olivat ihan kelvollisia, sinne vaan mukaan, jos ei välitä ajaa vuokra-autolla.


      • matkaa varaamassa
        Ponta Delgada kirjoitti:

        Juuri tultiin Ponta Delgadasta. Ihan kiva paikka, vaikka saari onkin aika pian katsottu läpi. Ehdoton ykköskohde on Furnas kuumine lähteineen. Samoin valassafarit, jos vaan yläpää kestää Atlantin aallokkoa...Suosittelisin kyllä hotellin ottamista Ponta Delgadasta, jossa sentään on vähän enemmän elämää kuin muualla. PD on saaren suurin kaupunki, peräti 30 tuhatta asukasta... Siitä voi sitten päätellä vilinän määrää...iltaisin meinasi aika käydä vähän pitkäksi, kun baarit/ravintolat olivat suhteellisen kuolleita. Jos tykkää museoista ym., niin ne on pian nähty! Nähtävyydet löytyvät siis paremminkin luonnosta. Kannattaa poiketa myös paikallisella teetehtaalla, saarelta nimittäin löytyvät Euroopan ainoat teeviljelmät! Samoin ananastiluksilla ja likööritehtaalla oli ihan mielenkiintoista poiketa. Maisemat on kaikkialla komeat!

        Autonvuokraus on helppoa, mutta kannattaa huomioida, että tiet ovat todella kapeat, mutkikkaat ja ikävät ajettavat. Vuoristossa voi paikoin sumukin haitata näkyvyyttä. Itseäni hirvitti eniten vapaana tiellä juoksevat lehmät, yhden kanssa ajoimme kolarinkin (bussilla tosin, en siis ollut ratissa itse). Kasvillisuus haittaa mutkikkailla teillä näkyvyyttä, joten lehmät saattavat tulla tosi yllätten eteen! Tällä saarella autolla ajosta ei nauti! Paikalliset ajavat varsin kovaa, heitä ei rallikuskin taitoja vaativa maasto hillitse. Vuokra-auton vakuutus ei sitten kata pohjaan ja renkaisiin tulevia vaurioita! Jos vuokraatte auton, pysykää siis pääteillä!

        Paikallinen linja-autoliikenne kulkee miten sattuu...sen varaan ei kannata laskea mitään. Hispanian retket olivat ihan kelvollisia, sinne vaan mukaan, jos ei välitä ajaa vuokra-autolla.

        Hei!

        Olisiko sinulla tai jollain muulla kokemuksia hotelli Sao Miguel parkista? Huoneet, aamupala allasalue ja etenkin sijainti kiinnostavat. Ollaan vasta varaamassa matkaa ja olisin tosi kiitollinen tiedoista!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe