Mikä on älypuhelin?

älykäs?

Mitä tarkoittaa kun puhelin on älypuhelin, miten se eroaa tavallisesta ei älypuhelimesta? Nokia 6670, ostamisen arvoinen? Hinta on ainakin laskenut roimasti.

7

812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöllö

Mielestäni älypuhelin on sellainen puhelin johon pystyy itse laittamaan ohjelmia ja jopa tekemään niitä itse. Eli puhelin on ikäänkuin pieni tietokone.

• sonierkkaaja

Eli älypuhelin on puhelin, jonka ominaisuuksia voit laajentaa. Puhelimessa on (useimmiten, ainakin Suomessa) Symbian OS-käyttöjärjestelmän Series 60-puhelin (Nokian älypuhelimet sekä Siemens SX1),Series 80 (Nokian kommunikaattorit 9300 ja 9500), UIQ-puhelin Sony Ericsson p-sarjalainen, tai Microsoft Mobile Windows (mm. Motorolan älypuhelimet).

Ainakin S60 puhelimiin on erittäin laajasti ohjelmia saatavilla, peleistä moniin laskuohjelmiin ja mp3-soittimiin ja miltei mitävaan siltä väliltä.

Älypuhelin eroaa tavallisesta myös sisältä: älypuhelimessa on tehokkaammat suorittimet jne. Myös näyttö on lähes aina isompi ja parempi.

Lisää-> http://fi.wikipedia.org/wiki/Älypuhelin

http://fi.wikipedia.org/wiki/Symbian

• Tietäjä84

GODDAMN "KNOW IT" ALL GUY ...no mitä tapahtuu K700i puhelimessa kun painaa äänenvoimakkuuden säätö nappia alkuvalikossa (ei menussa)???

• sonierkkaaja
        Tietäjä84 kirjoitti:

GODDAMN "KNOW IT" ALL GUY ...no mitä tapahtuu K700i puhelimessa kun painaa äänenvoimakkuuden säätö nappia alkuvalikossa (ei menussa)???

Tulee "puhelimen tila" valikko... Päivämäärä, vapaan muistin määrä, malli, oma numero jnejne.. Menikö oikeen?

• Tietäjä84
        sonierkkaaja kirjoitti:

Tulee "puhelimen tila" valikko... Päivämäärä, vapaan muistin määrä, malli, oma numero jnejne.. Menikö oikeen?

GODDAMN ...mikä ihmeen kännykkä "JUMALA" siellä kirjottelee?!?!?

• play-boy90
        Tietäjä84 kirjoitti:

GODDAMN ...mikä ihmeen kännykkä "JUMALA" siellä kirjottelee?!?!?

On ostamisen arvoinen hintaansa nähden, itsellä ollu puolivuotta ja en moitteita ole löytänyt. Paitsi mono mp3.

• Tietäjä84
        play-boy90 kirjoitti:

On ostamisen arvoinen hintaansa nähden, itsellä ollu puolivuotta ja en moitteita ole löytänyt. Paitsi mono mp3.

Niin 3 viikon kokemuksella :D !!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5494
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2731
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1472
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1449
    Aihe