Kawasaki F6 125

vezku

Moro, onko jollakin kokemuksia tommosesta Kawasta?
Mulla on tollanen ja aattelin entisöidä sen.
Omani on vuosimallia 1973. Haluan myös ostaa kaikkea tohon liittyvää osaa, erityisesti toimivan koneen. Kertokaa jos teillä on tollasia tai jos ootte nähnyt. Mielipiteitä!

13

3864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ciao

      Nyky mittapuun mukaan jarrut ja jousitus ovat olemattomat , mutta se oli silloin se . Ajettavuus OK ja moottori on erinomainen . Mielestäni F 6 ( myöhemmin KE ja katu KH ) on 70-luvun sitkein ja laaja-alaisin piikkimoottori, ja lisäksi taloudellinen . Kaikki nämä paljolti luistiohjauksen ansiota , kaasutin siis kytkinkopassa . Varaosista: Multa voisi löytyä uusi mäntä ym. , tarkistan joskus .

      • vezku

        Juu, mä tykkäsin erityisesti siittä ajo asennosta, ja leveestä stongasta. Jos vaan löydät sen männän niin mailaa. Takajouset on ruostunu niin että täytyy ostaa uudet.
        Tietäsitkö mitää sivuu millä F6:sta esiteltäis?
        Sain sen purettua tänään ihan osiin ja kohta alkaa armoton hiekkapuhallus, hiominen, maalaus ja kasaaminen.
        Täs malllis on kuulemma sitä vikaa että jos ajaa pitkään ja lujaa ni mäntä sulaa? Kylmempää tulppaa?
        Onko luisti ohjaus englanniks Rotary valve? Löysin alfamerin opuksista semmosen korjaus oppaan ku Kawasaki Rotary valve 125-350 66-83, kertooko se tästä? Jos vaan jotain löydät osaa mitä haluut myydä ni luultaavvasti ostan.
        Kawasaki -Let the good times roll


      • ciao
        vezku kirjoitti:

        Juu, mä tykkäsin erityisesti siittä ajo asennosta, ja leveestä stongasta. Jos vaan löydät sen männän niin mailaa. Takajouset on ruostunu niin että täytyy ostaa uudet.
        Tietäsitkö mitää sivuu millä F6:sta esiteltäis?
        Sain sen purettua tänään ihan osiin ja kohta alkaa armoton hiekkapuhallus, hiominen, maalaus ja kasaaminen.
        Täs malllis on kuulemma sitä vikaa että jos ajaa pitkään ja lujaa ni mäntä sulaa? Kylmempää tulppaa?
        Onko luisti ohjaus englanniks Rotary valve? Löysin alfamerin opuksista semmosen korjaus oppaan ku Kawasaki Rotary valve 125-350 66-83, kertooko se tästä? Jos vaan jotain löydät osaa mitä haluut myydä ni luultaavvasti ostan.
        Kawasaki -Let the good times roll

        Tuskin F 6 - sivuja löytyy , mutta Kawa sivuja voit hakea . Jos mäntään sulaa reikä , niin tod.näk. syyt ovat : 1. Tulppa liian kuuma 2. Seos liian laiha 3. Sytytys ehkä pielessä . Kyllä , rotary valve = luistiohjaus . Alfamerin opas on myös sun pyörääsi .


      • Mikki
        vezku kirjoitti:

        Juu, mä tykkäsin erityisesti siittä ajo asennosta, ja leveestä stongasta. Jos vaan löydät sen männän niin mailaa. Takajouset on ruostunu niin että täytyy ostaa uudet.
        Tietäsitkö mitää sivuu millä F6:sta esiteltäis?
        Sain sen purettua tänään ihan osiin ja kohta alkaa armoton hiekkapuhallus, hiominen, maalaus ja kasaaminen.
        Täs malllis on kuulemma sitä vikaa että jos ajaa pitkään ja lujaa ni mäntä sulaa? Kylmempää tulppaa?
        Onko luisti ohjaus englanniks Rotary valve? Löysin alfamerin opuksista semmosen korjaus oppaan ku Kawasaki Rotary valve 125-350 66-83, kertooko se tästä? Jos vaan jotain löydät osaa mitä haluut myydä ni luultaavvasti ostan.
        Kawasaki -Let the good times roll

        Ei se mitään sula. Isompaa suutinta vaan kehiin.. Itse aloitin motoristin 'uran' F6:lla. Ajelin pyörällä taannoin pitkiäkin taipaleita. Se oli jotenkin tukkoisen oloinen eikä kestänyt kovaa matkavauhtia ( max 70-80 km/h ). Mäntä jämähti sylinteriin kiinni. Syy löytyi.. pakoputki oli aivan tukossa. Rälläkällä parista paikkaa poikki, rassausta ja lopuksi hitsattiin takaisin kasaan. Nyt alkoi löytyä koneesta elämää. Matkavauhtina pystyi pitämään tommoiset 100-110 km/h. Kone oli todella käytetty, sillä sylinteriä oli porattu jo 6 mm ja omat männät loppuu jossain 2 mm:n ylikoossa. KE kavan männät käy muuten, mutta ne ovat hiukan korkeampia. Sylinteriä pitää nostaa saman verran. Onnistuin saamaan pyörään uuden sylinterin ja kannen. Pyörä on entisöity ja on museokatsastusta vaille valmis veteraanipyörä. Tosin en ole tehnyt asian -tai edes koko pyörän- eteen mitään ainakaan viiteen vuoteen. Osia yms. on pyörään vuosien varrella tullut hommattua aina kun niitä on ollut jollain tarjota..


      • vezku
        Mikki kirjoitti:

        Ei se mitään sula. Isompaa suutinta vaan kehiin.. Itse aloitin motoristin 'uran' F6:lla. Ajelin pyörällä taannoin pitkiäkin taipaleita. Se oli jotenkin tukkoisen oloinen eikä kestänyt kovaa matkavauhtia ( max 70-80 km/h ). Mäntä jämähti sylinteriin kiinni. Syy löytyi.. pakoputki oli aivan tukossa. Rälläkällä parista paikkaa poikki, rassausta ja lopuksi hitsattiin takaisin kasaan. Nyt alkoi löytyä koneesta elämää. Matkavauhtina pystyi pitämään tommoiset 100-110 km/h. Kone oli todella käytetty, sillä sylinteriä oli porattu jo 6 mm ja omat männät loppuu jossain 2 mm:n ylikoossa. KE kavan männät käy muuten, mutta ne ovat hiukan korkeampia. Sylinteriä pitää nostaa saman verran. Onnistuin saamaan pyörään uuden sylinterin ja kannen. Pyörä on entisöity ja on museokatsastusta vaille valmis veteraanipyörä. Tosin en ole tehnyt asian -tai edes koko pyörän- eteen mitään ainakaan viiteen vuoteen. Osia yms. on pyörään vuosien varrella tullut hommattua aina kun niitä on ollut jollain tarjota..

        Paljoko tommonen kawa kulkee?
        ja kuika paljo se kuluttaa?

        Olis kiva tietää vähä tosta vehkeestä.
        Vellu, viittiks mailata sen myynti esitteen?


      • Anonyymi
        Mikki kirjoitti:

        Ei se mitään sula. Isompaa suutinta vaan kehiin.. Itse aloitin motoristin 'uran' F6:lla. Ajelin pyörällä taannoin pitkiäkin taipaleita. Se oli jotenkin tukkoisen oloinen eikä kestänyt kovaa matkavauhtia ( max 70-80 km/h ). Mäntä jämähti sylinteriin kiinni. Syy löytyi.. pakoputki oli aivan tukossa. Rälläkällä parista paikkaa poikki, rassausta ja lopuksi hitsattiin takaisin kasaan. Nyt alkoi löytyä koneesta elämää. Matkavauhtina pystyi pitämään tommoiset 100-110 km/h. Kone oli todella käytetty, sillä sylinteriä oli porattu jo 6 mm ja omat männät loppuu jossain 2 mm:n ylikoossa. KE kavan männät käy muuten, mutta ne ovat hiukan korkeampia. Sylinteriä pitää nostaa saman verran. Onnistuin saamaan pyörään uuden sylinterin ja kannen. Pyörä on entisöity ja on museokatsastusta vaille valmis veteraanipyörä. Tosin en ole tehnyt asian -tai edes koko pyörän- eteen mitään ainakaan viiteen vuoteen. Osia yms. on pyörään vuosien varrella tullut hommattua aina kun niitä on ollut jollain tarjota..

        Mulla oli tollanen Kawa 1975, ostin kiinnileikanneena. Oli niin makeen näköinen siihen aikaan, ja vieläkin tulee muistot mieleen.
        Meyalli ripaine sylinter ei jäähdyttäny tarpeeksi. Siihen sai myös alumiini ripaisen sylinterin jonka sitten ostin. Eikä enään koskaan leikannut kiinni vaikka revittelin ja krossasin minkä koneesta irti sai. Edellisellä sällillä oli leikannu kiinni useita kertoja minkä takia sain sen Kawan siihen aikaan parilla sataa.


    • vellu

      moi!
      mulla oli aikoinaan tollanen kawasaki F6 fillari. se että mäntä nappas jumiin ku ajo pitempään lujaa oli aivan totta. se johtuu siitä et siinä on liian paksut sylinterin seinämät varmaan lähes 1 cm. mun entinen pyörä on nyt mun serkulla ja museorekisterissä, tällä samaisella serkulla on myös 2 tai 3 muutakin F6 kawasakia ja paljon osia kuten uusia tiivistesarjoja mäntiä jne. jos kiinnostaa ni voin kysäistä??

      • ciao

        Männän sulaminen tai kiinnileikkaus ei johdu sylinterinseinämän paksuudesta . Voi olla , että männänvälys on pikkasen pieni , öljypumppu säädetty laihalle , jäähdytys vähän puutteellinen tms. Tehtaille tulee tämmösiä mokia aina silloin tällöin , nykyäänkin . Niitä sanotaan lastentaudeiksi.


      • vellu
        ciao kirjoitti:

        Männän sulaminen tai kiinnileikkaus ei johdu sylinterinseinämän paksuudesta . Voi olla , että männänvälys on pikkasen pieni , öljypumppu säädetty laihalle , jäähdytys vähän puutteellinen tms. Tehtaille tulee tämmösiä mokia aina silloin tällöin , nykyäänkin . Niitä sanotaan lastentaudeiksi.

        eli, jos sylinteriseinämä on kovin paksu vaikuttaahan se auttamattomasti myös jäähdytykseen, varsinkin kun ko. mallissa oli vielä rapakaari sopivasti sylinterin edessä ja pakokäyrä siinä välissä.., sitä mieltä vaan..=)


      • ciao
        vellu kirjoitti:

        eli, jos sylinteriseinämä on kovin paksu vaikuttaahan se auttamattomasti myös jäähdytykseen, varsinkin kun ko. mallissa oli vielä rapakaari sopivasti sylinterin edessä ja pakokäyrä siinä välissä.., sitä mieltä vaan..=)

        Tämä menee vähän asian vierestä , mutta menköön . Seinämän paksuus ei ole ongelma . Metalli siirtää lämpöä hyvin eteenpäin , tärkeintä on siirtää lämpöä ilmaan tehokkaasti . Tämän takia on jäähdytysrivat,jotka lisäävät lämpöä luovuttavaa pinta-alaa . Etulokasuoja vaikeuttaa jäähd. vähän ,mutta sekään ei ole ongelma . Monissa V - 2 moottoreissa takimmainen syl. käy huomattavasti kuumempana ilman mitään ongelmia .Lisäksi 2-T öljyt olivat huonompia 70-luvulla . Uskon , että normaaliajossa F 6 toimii ihan hyvin .


      • vezku
        ciao kirjoitti:

        Tämä menee vähän asian vierestä , mutta menköön . Seinämän paksuus ei ole ongelma . Metalli siirtää lämpöä hyvin eteenpäin , tärkeintä on siirtää lämpöä ilmaan tehokkaasti . Tämän takia on jäähdytysrivat,jotka lisäävät lämpöä luovuttavaa pinta-alaa . Etulokasuoja vaikeuttaa jäähd. vähän ,mutta sekään ei ole ongelma . Monissa V - 2 moottoreissa takimmainen syl. käy huomattavasti kuumempana ilman mitään ongelmia .Lisäksi 2-T öljyt olivat huonompia 70-luvulla . Uskon , että normaaliajossa F 6 toimii ihan hyvin .

        Siis kyllähän sen sylinterin seinämän paksuus vaikuttaa. Mut vellu, viittiks kysellä ja lähettää mun mailii sen osa luettelon mitä on myynnis ja hinta? Mä pistän sen tänä talvena kuntoon, ja koska oon niin nuori(15) Vien moottorin jonnekkin huollettavaksi, kiinnostaa ostaa täysin ehjä kone jos on myynnis.
        [email protected]
        Vaikka oon nuori niin en tee mitään teini tuningia vaan sellasen ku se oli ostohetkellä.


      • Mikki

        Mää oon se serkku, josta vellu tais mainita. Sylinterin tiivisteitä ainakin löytyy. En oikein edes muista mitä kaikkia löytyy. Ei niitä niin hirveesti oo kuitenkaan.


    • mukavat ajovuodet

      Minä ostin aikanaan tälläisen käytettynä.
      Oli niin makea silmääni että pakko oli ostaa.
      Pieni etupyörä oli aika hankala vallankin talvella ja koko etuhaarukka oli kummalline siitä että se ikäänkui jumitti keskiasentoon tai sitten tietyyn kulmaan. Ei siis ollut geometriat oikein kohdallaan. Rakensi 21 tuuman etupyörän siihen ja se paransi aika paljon ominaisuuksia mutta ei sittenkään kokonaan kadonnut tuo pykälän tunnen sarvia käännettäessä.
      Alkuperäisellä pakoputkella kone oli aika lutku mutta TM:ssa sattui olemaan ohjeet tehoputken laskentaan ja niiden mukaan tehty putki antoi jo sellaiset tehot että 100m kiihdytyksessä olin tasan KTM 15:n kanssa.
      Kerran leikkasi pytty kiinni kun vein naapurin tyttöä pitkää ylämäkeä paksussa lumessa.
      Valot oli surkeat mutta poistin akun pelistä ja otin virran suoraan mangeetosta ja kas alkoi palamaan 12v halogeeni ja komeasti.
      Noilla virityksillä ajelin monet vuodet ja peli oli uskollinen kuin mikä. Monet kivikkoiset polut rassasin ja ajoin läpi talven nastarenkailla.
      Makeeta aikaa se oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe