Kawasaki F6 125

vezku

Moro, onko jollakin kokemuksia tommosesta Kawasta?
Mulla on tollanen ja aattelin entisöidä sen.
Omani on vuosimallia 1973. Haluan myös ostaa kaikkea tohon liittyvää osaa, erityisesti toimivan koneen. Kertokaa jos teillä on tollasia tai jos ootte nähnyt. Mielipiteitä!

13

4098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ciao

      Nyky mittapuun mukaan jarrut ja jousitus ovat olemattomat , mutta se oli silloin se . Ajettavuus OK ja moottori on erinomainen . Mielestäni F 6 ( myöhemmin KE ja katu KH ) on 70-luvun sitkein ja laaja-alaisin piikkimoottori, ja lisäksi taloudellinen . Kaikki nämä paljolti luistiohjauksen ansiota , kaasutin siis kytkinkopassa . Varaosista: Multa voisi löytyä uusi mäntä ym. , tarkistan joskus .

      • vezku

        Juu, mä tykkäsin erityisesti siittä ajo asennosta, ja leveestä stongasta. Jos vaan löydät sen männän niin mailaa. Takajouset on ruostunu niin että täytyy ostaa uudet.
        Tietäsitkö mitää sivuu millä F6:sta esiteltäis?
        Sain sen purettua tänään ihan osiin ja kohta alkaa armoton hiekkapuhallus, hiominen, maalaus ja kasaaminen.
        Täs malllis on kuulemma sitä vikaa että jos ajaa pitkään ja lujaa ni mäntä sulaa? Kylmempää tulppaa?
        Onko luisti ohjaus englanniks Rotary valve? Löysin alfamerin opuksista semmosen korjaus oppaan ku Kawasaki Rotary valve 125-350 66-83, kertooko se tästä? Jos vaan jotain löydät osaa mitä haluut myydä ni luultaavvasti ostan.
        Kawasaki -Let the good times roll


      • ciao
        vezku kirjoitti:

        Juu, mä tykkäsin erityisesti siittä ajo asennosta, ja leveestä stongasta. Jos vaan löydät sen männän niin mailaa. Takajouset on ruostunu niin että täytyy ostaa uudet.
        Tietäsitkö mitää sivuu millä F6:sta esiteltäis?
        Sain sen purettua tänään ihan osiin ja kohta alkaa armoton hiekkapuhallus, hiominen, maalaus ja kasaaminen.
        Täs malllis on kuulemma sitä vikaa että jos ajaa pitkään ja lujaa ni mäntä sulaa? Kylmempää tulppaa?
        Onko luisti ohjaus englanniks Rotary valve? Löysin alfamerin opuksista semmosen korjaus oppaan ku Kawasaki Rotary valve 125-350 66-83, kertooko se tästä? Jos vaan jotain löydät osaa mitä haluut myydä ni luultaavvasti ostan.
        Kawasaki -Let the good times roll

        Tuskin F 6 - sivuja löytyy , mutta Kawa sivuja voit hakea . Jos mäntään sulaa reikä , niin tod.näk. syyt ovat : 1. Tulppa liian kuuma 2. Seos liian laiha 3. Sytytys ehkä pielessä . Kyllä , rotary valve = luistiohjaus . Alfamerin opas on myös sun pyörääsi .


      • Mikki
        vezku kirjoitti:

        Juu, mä tykkäsin erityisesti siittä ajo asennosta, ja leveestä stongasta. Jos vaan löydät sen männän niin mailaa. Takajouset on ruostunu niin että täytyy ostaa uudet.
        Tietäsitkö mitää sivuu millä F6:sta esiteltäis?
        Sain sen purettua tänään ihan osiin ja kohta alkaa armoton hiekkapuhallus, hiominen, maalaus ja kasaaminen.
        Täs malllis on kuulemma sitä vikaa että jos ajaa pitkään ja lujaa ni mäntä sulaa? Kylmempää tulppaa?
        Onko luisti ohjaus englanniks Rotary valve? Löysin alfamerin opuksista semmosen korjaus oppaan ku Kawasaki Rotary valve 125-350 66-83, kertooko se tästä? Jos vaan jotain löydät osaa mitä haluut myydä ni luultaavvasti ostan.
        Kawasaki -Let the good times roll

        Ei se mitään sula. Isompaa suutinta vaan kehiin.. Itse aloitin motoristin 'uran' F6:lla. Ajelin pyörällä taannoin pitkiäkin taipaleita. Se oli jotenkin tukkoisen oloinen eikä kestänyt kovaa matkavauhtia ( max 70-80 km/h ). Mäntä jämähti sylinteriin kiinni. Syy löytyi.. pakoputki oli aivan tukossa. Rälläkällä parista paikkaa poikki, rassausta ja lopuksi hitsattiin takaisin kasaan. Nyt alkoi löytyä koneesta elämää. Matkavauhtina pystyi pitämään tommoiset 100-110 km/h. Kone oli todella käytetty, sillä sylinteriä oli porattu jo 6 mm ja omat männät loppuu jossain 2 mm:n ylikoossa. KE kavan männät käy muuten, mutta ne ovat hiukan korkeampia. Sylinteriä pitää nostaa saman verran. Onnistuin saamaan pyörään uuden sylinterin ja kannen. Pyörä on entisöity ja on museokatsastusta vaille valmis veteraanipyörä. Tosin en ole tehnyt asian -tai edes koko pyörän- eteen mitään ainakaan viiteen vuoteen. Osia yms. on pyörään vuosien varrella tullut hommattua aina kun niitä on ollut jollain tarjota..


      • vezku
        Mikki kirjoitti:

        Ei se mitään sula. Isompaa suutinta vaan kehiin.. Itse aloitin motoristin 'uran' F6:lla. Ajelin pyörällä taannoin pitkiäkin taipaleita. Se oli jotenkin tukkoisen oloinen eikä kestänyt kovaa matkavauhtia ( max 70-80 km/h ). Mäntä jämähti sylinteriin kiinni. Syy löytyi.. pakoputki oli aivan tukossa. Rälläkällä parista paikkaa poikki, rassausta ja lopuksi hitsattiin takaisin kasaan. Nyt alkoi löytyä koneesta elämää. Matkavauhtina pystyi pitämään tommoiset 100-110 km/h. Kone oli todella käytetty, sillä sylinteriä oli porattu jo 6 mm ja omat männät loppuu jossain 2 mm:n ylikoossa. KE kavan männät käy muuten, mutta ne ovat hiukan korkeampia. Sylinteriä pitää nostaa saman verran. Onnistuin saamaan pyörään uuden sylinterin ja kannen. Pyörä on entisöity ja on museokatsastusta vaille valmis veteraanipyörä. Tosin en ole tehnyt asian -tai edes koko pyörän- eteen mitään ainakaan viiteen vuoteen. Osia yms. on pyörään vuosien varrella tullut hommattua aina kun niitä on ollut jollain tarjota..

        Paljoko tommonen kawa kulkee?
        ja kuika paljo se kuluttaa?

        Olis kiva tietää vähä tosta vehkeestä.
        Vellu, viittiks mailata sen myynti esitteen?


      • Anonyymi
        Mikki kirjoitti:

        Ei se mitään sula. Isompaa suutinta vaan kehiin.. Itse aloitin motoristin 'uran' F6:lla. Ajelin pyörällä taannoin pitkiäkin taipaleita. Se oli jotenkin tukkoisen oloinen eikä kestänyt kovaa matkavauhtia ( max 70-80 km/h ). Mäntä jämähti sylinteriin kiinni. Syy löytyi.. pakoputki oli aivan tukossa. Rälläkällä parista paikkaa poikki, rassausta ja lopuksi hitsattiin takaisin kasaan. Nyt alkoi löytyä koneesta elämää. Matkavauhtina pystyi pitämään tommoiset 100-110 km/h. Kone oli todella käytetty, sillä sylinteriä oli porattu jo 6 mm ja omat männät loppuu jossain 2 mm:n ylikoossa. KE kavan männät käy muuten, mutta ne ovat hiukan korkeampia. Sylinteriä pitää nostaa saman verran. Onnistuin saamaan pyörään uuden sylinterin ja kannen. Pyörä on entisöity ja on museokatsastusta vaille valmis veteraanipyörä. Tosin en ole tehnyt asian -tai edes koko pyörän- eteen mitään ainakaan viiteen vuoteen. Osia yms. on pyörään vuosien varrella tullut hommattua aina kun niitä on ollut jollain tarjota..

        Mulla oli tollanen Kawa 1975, ostin kiinnileikanneena. Oli niin makeen näköinen siihen aikaan, ja vieläkin tulee muistot mieleen.
        Meyalli ripaine sylinter ei jäähdyttäny tarpeeksi. Siihen sai myös alumiini ripaisen sylinterin jonka sitten ostin. Eikä enään koskaan leikannut kiinni vaikka revittelin ja krossasin minkä koneesta irti sai. Edellisellä sällillä oli leikannu kiinni useita kertoja minkä takia sain sen Kawan siihen aikaan parilla sataa.


    • vellu

      moi!
      mulla oli aikoinaan tollanen kawasaki F6 fillari. se että mäntä nappas jumiin ku ajo pitempään lujaa oli aivan totta. se johtuu siitä et siinä on liian paksut sylinterin seinämät varmaan lähes 1 cm. mun entinen pyörä on nyt mun serkulla ja museorekisterissä, tällä samaisella serkulla on myös 2 tai 3 muutakin F6 kawasakia ja paljon osia kuten uusia tiivistesarjoja mäntiä jne. jos kiinnostaa ni voin kysäistä??

      • ciao

        Männän sulaminen tai kiinnileikkaus ei johdu sylinterinseinämän paksuudesta . Voi olla , että männänvälys on pikkasen pieni , öljypumppu säädetty laihalle , jäähdytys vähän puutteellinen tms. Tehtaille tulee tämmösiä mokia aina silloin tällöin , nykyäänkin . Niitä sanotaan lastentaudeiksi.


      • vellu
        ciao kirjoitti:

        Männän sulaminen tai kiinnileikkaus ei johdu sylinterinseinämän paksuudesta . Voi olla , että männänvälys on pikkasen pieni , öljypumppu säädetty laihalle , jäähdytys vähän puutteellinen tms. Tehtaille tulee tämmösiä mokia aina silloin tällöin , nykyäänkin . Niitä sanotaan lastentaudeiksi.

        eli, jos sylinteriseinämä on kovin paksu vaikuttaahan se auttamattomasti myös jäähdytykseen, varsinkin kun ko. mallissa oli vielä rapakaari sopivasti sylinterin edessä ja pakokäyrä siinä välissä.., sitä mieltä vaan..=)


      • ciao
        vellu kirjoitti:

        eli, jos sylinteriseinämä on kovin paksu vaikuttaahan se auttamattomasti myös jäähdytykseen, varsinkin kun ko. mallissa oli vielä rapakaari sopivasti sylinterin edessä ja pakokäyrä siinä välissä.., sitä mieltä vaan..=)

        Tämä menee vähän asian vierestä , mutta menköön . Seinämän paksuus ei ole ongelma . Metalli siirtää lämpöä hyvin eteenpäin , tärkeintä on siirtää lämpöä ilmaan tehokkaasti . Tämän takia on jäähdytysrivat,jotka lisäävät lämpöä luovuttavaa pinta-alaa . Etulokasuoja vaikeuttaa jäähd. vähän ,mutta sekään ei ole ongelma . Monissa V - 2 moottoreissa takimmainen syl. käy huomattavasti kuumempana ilman mitään ongelmia .Lisäksi 2-T öljyt olivat huonompia 70-luvulla . Uskon , että normaaliajossa F 6 toimii ihan hyvin .


      • vezku
        ciao kirjoitti:

        Tämä menee vähän asian vierestä , mutta menköön . Seinämän paksuus ei ole ongelma . Metalli siirtää lämpöä hyvin eteenpäin , tärkeintä on siirtää lämpöä ilmaan tehokkaasti . Tämän takia on jäähdytysrivat,jotka lisäävät lämpöä luovuttavaa pinta-alaa . Etulokasuoja vaikeuttaa jäähd. vähän ,mutta sekään ei ole ongelma . Monissa V - 2 moottoreissa takimmainen syl. käy huomattavasti kuumempana ilman mitään ongelmia .Lisäksi 2-T öljyt olivat huonompia 70-luvulla . Uskon , että normaaliajossa F 6 toimii ihan hyvin .

        Siis kyllähän sen sylinterin seinämän paksuus vaikuttaa. Mut vellu, viittiks kysellä ja lähettää mun mailii sen osa luettelon mitä on myynnis ja hinta? Mä pistän sen tänä talvena kuntoon, ja koska oon niin nuori(15) Vien moottorin jonnekkin huollettavaksi, kiinnostaa ostaa täysin ehjä kone jos on myynnis.
        [email protected]
        Vaikka oon nuori niin en tee mitään teini tuningia vaan sellasen ku se oli ostohetkellä.


      • Mikki

        Mää oon se serkku, josta vellu tais mainita. Sylinterin tiivisteitä ainakin löytyy. En oikein edes muista mitä kaikkia löytyy. Ei niitä niin hirveesti oo kuitenkaan.


    • mukavat ajovuodet

      Minä ostin aikanaan tälläisen käytettynä.
      Oli niin makea silmääni että pakko oli ostaa.
      Pieni etupyörä oli aika hankala vallankin talvella ja koko etuhaarukka oli kummalline siitä että se ikäänkui jumitti keskiasentoon tai sitten tietyyn kulmaan. Ei siis ollut geometriat oikein kohdallaan. Rakensi 21 tuuman etupyörän siihen ja se paransi aika paljon ominaisuuksia mutta ei sittenkään kokonaan kadonnut tuo pykälän tunnen sarvia käännettäessä.
      Alkuperäisellä pakoputkella kone oli aika lutku mutta TM:ssa sattui olemaan ohjeet tehoputken laskentaan ja niiden mukaan tehty putki antoi jo sellaiset tehot että 100m kiihdytyksessä olin tasan KTM 15:n kanssa.
      Kerran leikkasi pytty kiinni kun vein naapurin tyttöä pitkää ylämäkeä paksussa lumessa.
      Valot oli surkeat mutta poistin akun pelistä ja otin virran suoraan mangeetosta ja kas alkoi palamaan 12v halogeeni ja komeasti.
      Noilla virityksillä ajelin monet vuodet ja peli oli uskollinen kuin mikä. Monet kivikkoiset polut rassasin ja ajoin läpi talven nastarenkailla.
      Makeeta aikaa se oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3515
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1576
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      826
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe