Potter vs. Narnia

Äy.

Noniin, GALLUPIN paikka.

Kysynkin nyt, että kumpi on parempi

Potter

vai

Narnia

?


Pientä perustelua myös voisitte laittaa viestin loppuun, eikä vaan suoraan "Joo on se Narnia parempi kun siin on ne ihkut majavat.." ehe ehe.

Haluan keskustella aiheesta, ja nyt haluan tietää mitä mieltä te siellä ruudun toisella puolella olette.

Vastatkaa.. Älkääkä turhaan saako viestistäni harmaita hiuksia. :)

40

1801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bungie

      Potterit ovat parempia. ne eiväto ole niin lapsellisia, ne ovat jännittävämpiä, ovelampia, hauskempia, hahmojen luonteet ja tapahtumat ovat mielenkiintoisia.

      Narnia on jotenkin tylsä, liian lapsellinen. Enkä tykkää niistä hahmoista. Ei ole jotenkin miun makuun.

      • Aina ja ikuisesti.

        Tuota mieltä minäkin olen.

        Narniassa ei ole minun mielestäni sellaista maailmaa kuin Pottereissa.. Narnian juoni menee jotenkin niin että yksi kersa menee kaappiin, ja teleporttaa ittensä sinne narnian maailmaan jossa ne sitten sotii.


        Liian lapsellista. Potterissa on juoni, ja selvä tarina. Taistelu pahuutta vastaan. Joka on luultavasti myös Narniassa.


        J.R.R Tolkien ja Narnian luoja (kuka siis? En tiedä, tai muista) olivat kai jotain frendejä silloin kun molemmat julkaisivat kirjansa. Narnian luoja pisti kirjansa kuitenkin vissiin 4 vuotta aikasemmin julkisuuteen, ja Tolkien TSH;nsa vasta vuosia myöhemmin.

        Susan ja Legolas, aivan samanlaisia.


        En tiedä, mutta Potter on aina minulle se ykkönen. Aina ja ikuisesti.


    • koska....

      jotenkin Harry Potterista jäi parempi mielikun elokuvateatterista lähti. Vaikka Narniakin oli aivan mahtavasti toteutettu, niin silti se oli pieni pttymys kun kirjan oli jo lukenut. Jäi niin paljon hyviä juttuja pois mitä kirjassa oli. Onhan Harry Potterissakin (kirjassa) paljon kohtia, jotka olisi saanut päätyä myös elokuvaan. Mutta silti Harry täytti oletukset paremmin kuin Narnia.

      Ja Harryn näytteliöihin on helppo samastua. Leijonaan samastuminen on vähän vaikeampaa :)

      • Samaistua..

        Niinpä!

        Johonkin Pottereiden Hermioneen on helppo samaistua.

        Narniassa on se ehkä vaikeampaa.

        Siellä ehkä 'luonne' ratkaisee enemmän, kuin se onko hilleri(malfoy) vai Aslan niminen leijona. xD


    • -eräs-

      Potter on paljon jännittävämpää ja muutenkin mukavampaa luettavaa.. Pottereissa on paljon parempi juoni ja hahmot on aivan ihania (suurin osa xD ).

      Narnia on jotenkin lapsellisempaa(edellistä lainaten) ja ehdottomasti tylsempää luettavaa. Hahmot on ihan ok, mutta se ei vain ole niitä mun suosikkeja.

      En ole nähnyt narnia-elokuvaa mutta potter-elokuvat ainakin on ollu tosi hyviä.

      Mikä minä edes olen mittään puhumaan kun olen lukenut molemmista sarjoista vasta ensimmäisen osan?? :)

      • JenniH.

        Paljonkin voit sanoa sen perusteella.

        :)


        Minä olen lukenut kaikki Potterit (kutosta en, odotan suomennosta) ja katsonut elokuvat. Mutta en ole koskaan lukenut Narniaa tai katsonut sitä elokuvaa. Minua ei kiinnosta elokuva, jossa lapset menevät vaatekkaappiin.

        Seuraa/TV-maailmaa lainaten; "Sankarit ulos kaapista". Kaksimielistä. xD Kuten Neljäs Potter leffakin.. x)


    • Angelina92

      harry potterissa pysyy samat vanhat hahmot. narniassa kerrotaan eka pojasta, sit sen lapsenlapsista, sitten niitten serkusta... tai jotain sinne päin. on narniakin kuitenki hyvä=)

    • enni

      Joo, no oon ihan kauheesti koukussa kumpaankin kirjasarjaan, nii on aika vaikee sanoo, mutta jos pitää valita niin harry Potter on parempi koska se on kiinnostavampi ja siinä on vain yksi päähenkilö jota seuraataan toisin kun narnia sarjassa jossa melkein joka kirjassa on eri päähenkilö (ekassa Digory ja tokassa ne kaappilapset) =)

    • Niffu

      Mä kun en ole Narnia-leffaa nähnyt, enkä kaikkia Pottereitakaan, että siinä mielessä vaikea mennä sanomaan jos on elokuvista puhe.

      Monet pitävät Pottereista (kirjoista) enemmän, koska ne on kirjoitettu nykyaikana ja ovat lukijoille ajankohtaisia, kun taas Narniat ovat vanhempia klassikkoja.

      Minä pidän molemmista, mutta Narniat eivät aiheuta enää kysymyksiä Pottereiden tapaan, koska kaikki osat ovat jo aikoja siten ilmestyneet.

      • Äy.

        Elokuvat ja kirjat.

        Kirjat on yleensä, lähes aina, parempia kuin elokuvat. Ainakin Pottereissa. Leffatkin on kyllä ihania.


        No, tässä voi verrata Narnia leffa versio vs. Harry Potter leffat.

        TAI

        Narnia kirjat vs. Harry Potter kirjat.

        Itse saa päättää mitä vertaa, kunhan ilmoittaa siitä viestissään.


    • bettyboop__89

      tää narnia leffa oli mielestäni hieman naurettava. ei joku pikku poika voi osata kahden päivän varoitusajalla miekkailla kuin aragorn. ja potterit vaan on niin. hyviä. idea on parempi ja henkilöt mielenkiintoisempia. ja tietenkin sirius on pottereissa :P no ei se nyt niin paljoa kuitenkaan vaikuta. mutta niiku sanoin henkilöt on on potterissa mielenkiintoisempia ja ehkä aidomman tuntuisia.
      nojoo. tää nyt oli vaan miun mielipide.
      toiset tykkää muhkummasta.

      • -ChoChang-

        Ehdottomasti Potter. Mutta kävin eilen katsomassa Narnian ja se oli mielestäni hyvä.
        Satuolennot olivat hauskoja, samoin se nuorin lapsi Lucy. Ja se fauni.
        Mutta mikään ei voita Potteria.


    • Sankait ulos kaapista.

      Seuran ja Tv-maailman liitteessä oli jotain juttua Narniasta.

      Tv-Maailma: "Sankarit ulos kaapista" Kaksimielistä. xD Rupesi vaan niin huvittamaan tuo.

      Potterin hahmot ja maailma on mielenkiintoisempi, kuin Narnian. Narniassa on puhuvia majavia ja sanotaan nyt näin.. Aivan selvää TSHN (taru sormusten herrasta) matkintaa.

      Uusin Suosikkikin on pannut merkille Narnian ja TSH:n samankaltaisuuden. "Taru VAATEKAAPIN herrasta". Huvittavaa. Ja Kaksimielistä.

      • Niffu (the ilonpilaaja :))

        Tiedätkö sattumoisin että Narniat ilmestyivät ennen TSH:ita?? Tämmönen tieto vaan :)

        Lewis ja Tolkien (vanhempi) olivat ystäviä, käsittääkseni ainakin ja onhan se mahdollista että he keskustelivat kirjoistaan. Tosin en kyllä nyt näe ainakaan muita kuin hakemalla haettuja yhtäläisyyksiä! :)

        Pottereille omistetuilla fanisivuilla ei muuten ehkä saa ihan objektiivista mielipidettä tähän kyselyyn, heh ;)

        Kirjoja ei voi oikeastaan verrata keskenään, ovat ne sen verran eri tyylisiä, mutta ainakin kirjat voittavat leffat ihan 10-0!!


      • Äy.
        Niffu (the ilonpilaaja :)) kirjoitti:

        Tiedätkö sattumoisin että Narniat ilmestyivät ennen TSH:ita?? Tämmönen tieto vaan :)

        Lewis ja Tolkien (vanhempi) olivat ystäviä, käsittääkseni ainakin ja onhan se mahdollista että he keskustelivat kirjoistaan. Tosin en kyllä nyt näe ainakaan muita kuin hakemalla haettuja yhtäläisyyksiä! :)

        Pottereille omistetuilla fanisivuilla ei muuten ehkä saa ihan objektiivista mielipidettä tähän kyselyyn, heh ;)

        Kirjoja ei voi oikeastaan verrata keskenään, ovat ne sen verran eri tyylisiä, mutta ainakin kirjat voittavat leffat ihan 10-0!!

        Tiedän kyllä.


      • Voi juma.
        Niffu (the ilonpilaaja :)) kirjoitti:

        Tiedätkö sattumoisin että Narniat ilmestyivät ennen TSH:ita?? Tämmönen tieto vaan :)

        Lewis ja Tolkien (vanhempi) olivat ystäviä, käsittääkseni ainakin ja onhan se mahdollista että he keskustelivat kirjoistaan. Tosin en kyllä nyt näe ainakaan muita kuin hakemalla haettuja yhtäläisyyksiä! :)

        Pottereille omistetuilla fanisivuilla ei muuten ehkä saa ihan objektiivista mielipidettä tähän kyselyyn, heh ;)

        Kirjoja ei voi oikeastaan verrata keskenään, ovat ne sen verran eri tyylisiä, mutta ainakin kirjat voittavat leffat ihan 10-0!!

        "Pottereille omistetuilla fanisivuilla ei muuten ehkä saa ihan objektiivista mielipidettä tähän kyselyyn, heh ;) "

        Galluppien idea on juuri se, että esitetään omia mielipiteitä. Kuka on hakenut objektiivista mielipidettä kyselyyn. Äy kysyi muiden mielipiteitä Narniasta ja Potterista, ei mitään objektiivistä mielipidettä.


      • Niffu
        Voi juma. kirjoitti:

        "Pottereille omistetuilla fanisivuilla ei muuten ehkä saa ihan objektiivista mielipidettä tähän kyselyyn, heh ;) "

        Galluppien idea on juuri se, että esitetään omia mielipiteitä. Kuka on hakenut objektiivista mielipidettä kyselyyn. Äy kysyi muiden mielipiteitä Narniasta ja Potterista, ei mitään objektiivistä mielipidettä.

        huomasithan sen hymiön siinä lopussa?

        En mä nyt sitä ihan tosissaan tarkoittanut, että että, älkääs nyt minua ihan väärin käsittäkö :D


    • parvati.patil

      Narniaa ja Potteria on melko huono verrata toisiinsa. Mielestäni ne on suunnattu eri ikäisille.

      Kuitenkin.
      Potterit ovat elävämpiä, kuvaus parempaa. Juoni on monipuolisempi.
      Narnia on suunnattu selvästi nuoremmille kuin Potterit. Niissä teksti on melko vanhahtavaa ja tökkii joissain kohti. Pienempänä en tätä huomannut mutta muutama viikko sitten lukiessani tuo osui silmään. Kuitenkin idea on aivan loistava ja ei liian monimutkainen joten pienemmätkin pyssyy hyvin kärryillä.

      Jos elokuvia aletaan vertaamaan niin Narnia on todella paljon moniamoniamonia kertoja parempi kuin Potterit. Kirjan juonta oli seurattu todella uskollisesti ja näyttelijävalinnatkin on melko nappiin. Georgie Henleyn näyttelijäsuoritus niin nuoreksi oli aivan loistava. Ainoa asia mistä voisin huomauttaa on se että James McAvoy on liian seksikäs herra Tumnus mutta jätän kuitenkin valittamatta.

      Potter-lehvoissa juoni mennee miten sattuu ja näyttelijät on sieltä jostain. Nojoo, ehkä liioittelen hiukan mutta ainakin aiemmin asiat olivat suunnilleen noin. Nyt on jo tapahtunut positiivista kehitystä, juoni ei tökkinyt pahemmin ja nämä lapsinäyttelijätkin olivat kehittyneet parempaan suuntaan [lukuunottamatta Emma Watsonia].

      Aina ja ikuisesti.:
      "Susan ja Legolas, aivan samanlaisia."
      O__o miten niin? Niillä on molemmilla nuolet ja jouset aseena mutta ei se vielä tee niistä "aivan samanlaisia".

      Sankait ulos kaapista.:
      "Narniassa on puhuvia majavia ja sanotaan nyt näin.. Aivan selvää TSHN (taru sormusten herrasta) matkintaa."
      Puhuvat majavat tekevät Narnista TSHn matkintaa? Tietääkseni TSHssa ei ole yhtään puhuvaa majavaa. Sano samantien että Potterit on Narnian matkintaa koska Pottereissa lennetään luudilla.

      • HUOH.

        Kallupin idea oli varmaan vain kysyä mielipiteitä, sillä monetkin ihmiset vertaavat Potteria aikaisemmin julkaistuihin fantasiakirjallisuuden teoksiin. kuten TSH, Narnia ym..

        Köh köh vaan.


      • ,,,..

        Itsekin vähän ihmettelin miten Narnia muka olis matkittu TSH:sta (Susanin ja Legolasin "samanlaisuus", kaikkea sitä kuulee). Niillä ei mun mielest oo paljon enempää yhteistä ku vaikka Pottereilla ja TSH:lla.

        Potter-leffat on ihan ok, mut on niissä paljon puutteita. Esim just Emma Watsonin näyttelemisestä en pidä yhtään. Narnia-leffa oli sikäli parempi.

        Potter-kirjoista pidän enemmän kuin Narniasta. Narniassa esim. kertojan tyyli puhua lukijalle jotenkin "holhoavasti" otti päähän. Mua ärsytti aina ala-asteikäisenä aikuiset jotka lässytti kuin ihan pikkulapselle. Narniassa on vähän samaa vikaa, olisin varmaan 10-vuotiaana heittänyt kirjan sivuun ja päättänyt että se on tarkoitettu max. 4-vuotiaille. Nyt sitä sietää jo paremmin kun tietää ettei kukaan oikeasti pidä ihan kakarana =)


      • parvati.patil
        HUOH. kirjoitti:

        Kallupin idea oli varmaan vain kysyä mielipiteitä, sillä monetkin ihmiset vertaavat Potteria aikaisemmin julkaistuihin fantasiakirjallisuuden teoksiin. kuten TSH, Narnia ym..

        Köh köh vaan.

        Kyllä kallupeissa on varmaan yleensä tarkoituksena kysyä mielipidettä ja minä sanoin omani. En ihan tajunnut mitä ajat takaa viestilläsi O_o


    • öööööäöäö

      Mitä järkeä on tulla kysymään Potter-palstalta, että kumpi on parempi? Kannattaisi pistää mieluummin johonkin "yleistä kirjallisuudesta" paikkaan. Mutta käyhän se näinkin

      • Jotkut..

        Haluavat ehkä tietää muiden mielipiteitä, todella suosituista kirjasarjoista/elokuvista!

        Mitä järkeä sinun on edes kommentoida asiaa, jätä omaan arvoonsa tuollaiset kommentit.


    • Äy.

      Kiitos Gallupin vastaajille. Eli enää ei tarvitse vastata. En tule lukemaan vastailujanne, luin kyllä kaikki tähän päivään tulleet. Mutta en kestä enää..

      Hain siis vain mielipiteitänne.

      Halusin että vertaatte näitä kahta fantasia kirjallisuuden merkkipaalua. *ei ehkä nyt ihan sentään mutta parhaimmistoa kuitenkin* :)

      Aiheutin ehkä harmaita hiuksia, koska jotkut eivät pidä siitä että Narnia sotketaan Potteriin, koska Narnia kuitenkin on ehkä enemmän lapsellisempi kuin Potter. En itsekään pidä siitä, että Narniaa verrataan Potteriin, sillä molemmat edustavat erilaista kirjallisuutta. Molemmissa tosin soditaan. Valkoista Velhoa (?) ja Voldemortia vastaan.

      Mutta kiitos nyt kaikille vaan.

      --


      JA AIVAN; Tiesin kyllä että Tolkien ja Lewis julkaisivat kirjansa hyvinkin paljon samaan aikaan, netistä luin ennen kuin tämän gallupin perustin. Lewis aikaisemmin, Tolkien myöhemmin. Ja jossain lehdessä sanottiin, että professorien välit sitten viilenivät ajan myötä.

      En halua että vertailette nyt TSH;ta, Narniaan ja Potteriin, sillä TSH on paljon erilaisempi kuin Potterit ja Narniat. Potterit ja Narniat on naperoiden kirjoja TSH;n rinnalla. Sekin on TAAS minun OMA mielipiteeni.


      Näkemiin, ja hyvästi. Palaan vielä.

    • ONONON

      Harry Potteriin on otettu melko selvästi Narniasta jotakin. Nimittäin VAATEKAAPPI. Vaatekaappi on vain naamioitu ovelasti. Sehän on laituri 9 ja 3/4. Kummastakin pääsee taikamaailmaan, kumpikin ovat aivan tavallisen näköisiä. Aika selvää kopiointia, kun sitä ajattelee, vai mitä?

      • aikas hyvin hoksattu

        ehkä se neiti on matkinukkin ;D


      • Niffu

        Jooh, niinkin voi kyllä ajatella, mutta tässähän nyt on vain sellainen juttu, että useatkin fantasiatarinat "lainailevat" toisiltaan. Esim. Tolkien keksi örkit ja nykyisin aika useassa fantasiatarinassa (varsinkin miekka ja magia), on örkkejä, tosin hieman muunneltuina...

        Siis pointti tässä oli, että aika vaikeaa on fantasiakirjallisuudessa (ja monessa muussakin) keksiä jotain aivan uutta (noh, huispaus :)).


      • .....

        En tiedä kun en ole lukenut Narniaa mutta käsittääkseni Narnian vaatekaappia tai Potterin laituria ei voi verrata aivan toisiisa. Siis siltä laituriltahan pääsee vaan velhojen rautatieasemalle eikä taikamaailmaan. Taikamaailmahan on samassa paikassa kuin jästienkin. Jos ymmärrät mitä tarkoitan.


      • riippuu

        tietysti kumpi on kirjoitettu ensin narnian kirjoitus aikaa en tiedä mutta ensimmäitä potteria on kirjoitettu (siis ei välttämättä julkaistu , mutta kirjotettu) jo 1980
        millon narnia on joka on kylläkin selvästi matkittu taru sormusten herrasta....


      • Usko pois
        riippuu kirjoitti:

        tietysti kumpi on kirjoitettu ensin narnian kirjoitus aikaa en tiedä mutta ensimmäitä potteria on kirjoitettu (siis ei välttämättä julkaistu , mutta kirjotettu) jo 1980
        millon narnia on joka on kylläkin selvästi matkittu taru sormusten herrasta....

        NARNIAA EI EDELLEENKÄÄN OLE MATKITTU TSH:STA!

        Aikasemminkin on mainittu: Narniat ovat ilmestyneet aiemmin kuin TSH:t. Kirjoittajat olivat ystäviä, joten ovat voineet keskustella kirjoista -->
        tietämättään ottaneet vaikutteita toisistaan (?)

        Kirjat ovat suunnattu sitä paitsi eri ikäisille ja muutenkin "yhtäläisyydet" voi kyllä kuitata melko lailla sattumiksi...

        Okei, älkää vetäkö luuta kurkkuun tai saako nyt hillitöntä raivokohtausta, mutta piti tämä taas saada mainittua :D :D


      • matkinu

        ainakin mä luin jostai että sen narnian keksiä/kirjoittaja (en muista kuka) myönsi saaneensa innoitusta harry potterista.


      • Calvin
        matkinu kirjoitti:

        ainakin mä luin jostai että sen narnian keksiä/kirjoittaja (en muista kuka) myönsi saaneensa innoitusta harry potterista.

        C. S. Lewisin on ollut hieman vaikea saada innoitusta Narnia-kirjoihin Harry Potterista, koska Narnia-kirjoja on ilmestynyt jo 1950-luvulla... Leffat luonnollisesti on eri asia. En tiedä kumpia tarkoitit...?


      • parvati.patil
        riippuu kirjoitti:

        tietysti kumpi on kirjoitettu ensin narnian kirjoitus aikaa en tiedä mutta ensimmäitä potteria on kirjoitettu (siis ei välttämättä julkaistu , mutta kirjotettu) jo 1980
        millon narnia on joka on kylläkin selvästi matkittu taru sormusten herrasta....

        Kaikki puhuvat että Narniaa olisi matkittu TSHsta. Mikseivät he ota huomioon vaihtoehtoa että TSHta olisikkin matkittu Narniasta?

        En luule nuin mutta pitipähän mainita kun tästä on ollut juttua. Älkää heti tuomitko sitä tuntemattomampaa.


    • KiellettyäTaidetta

      Potterit ovat mielestäni parempia, vaikkakin Olen lukenut vain narnian ensimmäisen osan joskus kauan sitten. Muistan siitä perusjuonen, mutten pikku yksityiskohtia. Elokuvana taas tykkään enemmän Narniasta. Saattaa tosin johtua siitä, etten huomaa mitä kaikkea Narnia-elokuvasta puuttuu, koska en muista kirjasta paljoa. Kun taas Potter-elokuvissa huomaa kaikkea sellaista mitä puuttuu ja mitä olisi halunnut niihin. :)

    • Minävaan:)

      No tällä hetkellä pidän enemmän Narniasta. Voi johtua siitä että sain sen vasta ja olen lukenut ja ajatellut sitä jullunlailla kohta kuukauden. Samanlainen villitys minulla oli Potterista viime syksynä. Vaikea sanoa kumpi on oikeasti mielestäni parempi. Vaikka usea onkin sanonut että nämä kirjat ovan täysin eri ikäluokille, luen kumpiakin yhtä mielelläni. Olen kyllä 13 vuotta, joten voin olla siinä näiden ikäluokkien välimaastossa, en tiedä. Joka tapauksessa suosittelen kumpiakin kirjoja lämpimästi kaikille!

      Ja sinä, Äy. Mikäs on oma mielipiteesi?

      • Äy.

        Kyllä se tuo Potter on.. :)

        Lyhyt ja ytimekäs vastaus.


    • vennu

      Potter huomattavasti parempi kirjana, mutta elokuvissa tykkään molemmista. Disney osaa hommansa joten Narnia kirii yksinkertaisen ja paikoitellen ennalta-arvattavan juonensa kanssa tasoihin Potterin loistavan juonen, mutta varsinkin ensimmäisissä elokuvissa huonon toteutuksenkanssa tasoihin.

      Liekehtivä pikari kuitenkin muuttaa kaiken ja jättää Narnian taka-alalle. Ei Narniassa mitään pahaa ole, kyllä sen voi lukea useampaan otteeseen ja elokuvankin olen katsonut parikertaa, Potter on kuitenkin suunnattu paremmin kaikenikäisille.

    • Narnia tottakai! Siinä on hyvät hahmot, juoni ja se on muuten vaan ÄLY HYVÄÄ!!!!! Potterit ei oo kovin hyviä, mutta niitä on NIIIIIN paljon, että niihin kyllästyyy...! :O

    • Hysteerinen orava

      Hummhumm... Narnia. Tarina on paljon mukaansatempaavampi ja hahmot jollain tavalla luonteikkaampia.

      Albus ja Aslan on ihan samanlaisia. o.o No, niin taitaa olla kaikki tällaiset 'jengin aivot', jos suotte ilmauksen anteeksi. ^^

      On se HP kiva kans. ^^ Mutta Narnia edustaa erilaista fantasiakirjojen sarjaa, joka vain miellyttää minua enemmän. :)

    • Anonyymi

      Jos tämä menee Narnian elokuvan tekijöille tämä viesti aleksiina salmi on 1 ja ainoan keran nähny Aslanin unessa aleksiina unelmoi pääsevänsä mukaan narnia lefoihin haluaisi kokea milaista se olisi koska hän katsoo edelleen niitä elokuvia pyydän Narnian kunikkaslisilta otakaa aleksiina salmi mukaan lefoihin hänhänv on nähnyt aslanin ja muistaa sen unen edelleen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe