KIHOMADOT... apua!

mimmu-71

En tiedä kirjoitanko oikealle palstalle mutta auttakaa jos teillä on kokemusta!

Viimeyönä tyttärellämme (7v) alkoi kirvellä pimppiä ja kun olin alkamassa putsaan sitä siellä kiehurtelikin kihomato!!

Käytiin lääkärissä, kuurin sai koko perhe ja nuorimmaltakin löytyi äsken matoja kakasta.

Kauanko kestää kun kuuri alkaa vaikuttamaan? Tuska on kamala kun tytöllä on matoja emättimessä ja virtsaputkessa, pissaaminenkin sattuu..

Petivaatteet on vaihdettu ja muutenkin siivottu kunnolla. Hyvät neuvot ja toisten kokemus on nyt tervetullutta.

Kiitokset etukäteen vastaajille!

10

9232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elina

      Tietääkseni kuurin pitäisi tehota heti. Jospa lapsella on myös virtsatietulehdus, kun pissaaminen sattuu? Kannattaisi ottaa virtsakoe.

      • mimmu-71

        Tutkittu on, siksi menin lääkäriin enkä hakenut pelkkää kuuria kun emättimestä se mato löytyi ja kiemurteli siellä ympäriinsä, ja virtsaaminen on erittäin kivuliasta. Lääkäri sanoi että joskus tytöillä madot menee emättimeen ja virtsaputkeenkin! Virtsa tutkittiin ja oli täysin puhdas.

        Illemmalla osasin sit tarkkailla toisten ulosteita ja molemmilla muilla lapsilla on myös kihomatoja. Onneksi koko perhe sai sen kuurin!

        Tänään jatkuu kodin desinfiointi, toisen kuurin otamme 14 vrk kuluttua, lääkkeet on jo valmiina. Toivottavasti saamme häädettyä ne pois kokonaan
        kerralla ettei tule pitkä kierre, olen kuullut että kihomadoista on vaikea päästä eroon =(


      • Yksi kokemus
        mimmu-71 kirjoitti:

        Tutkittu on, siksi menin lääkäriin enkä hakenut pelkkää kuuria kun emättimestä se mato löytyi ja kiemurteli siellä ympäriinsä, ja virtsaaminen on erittäin kivuliasta. Lääkäri sanoi että joskus tytöillä madot menee emättimeen ja virtsaputkeenkin! Virtsa tutkittiin ja oli täysin puhdas.

        Illemmalla osasin sit tarkkailla toisten ulosteita ja molemmilla muilla lapsilla on myös kihomatoja. Onneksi koko perhe sai sen kuurin!

        Tänään jatkuu kodin desinfiointi, toisen kuurin otamme 14 vrk kuluttua, lääkkeet on jo valmiina. Toivottavasti saamme häädettyä ne pois kokonaan
        kerralla ettei tule pitkä kierre, olen kuullut että kihomadoista on vaikea päästä eroon =(

        Hei!
        Olen neljän lapsen äiti ja meillä oli viime keväänä yhdellä lapsistamme kihomatoja; koko perhe kuurille ja 14 vrk:n kuluttua myös uusi kuuri; selvisimme sillä, ei ole kihomatoja sen jälkeen näkynyt! Kaikki mahdollinen pestiin 90 asteessa ja käsiä pesimme "hullun" lailla! Olin myös aivan paniikissa kun olin lukenut, ettei niistä pääse millään eroon.................Mutta siis lohdutukseksi tietoosi että kerrallakin niistä voi päästä!
        Toivotan menestyksekästä selviytymistä kihomadoista ja tsemppiä! Toivottavasti tyttösi virtsaamiskivut häviävät mahdollisimman nopeasti....Oikeasti säälittää pikkuinen... TSEMPPIÄ KOKO PERHEELLE!


      • sb
        Yksi kokemus kirjoitti:

        Hei!
        Olen neljän lapsen äiti ja meillä oli viime keväänä yhdellä lapsistamme kihomatoja; koko perhe kuurille ja 14 vrk:n kuluttua myös uusi kuuri; selvisimme sillä, ei ole kihomatoja sen jälkeen näkynyt! Kaikki mahdollinen pestiin 90 asteessa ja käsiä pesimme "hullun" lailla! Olin myös aivan paniikissa kun olin lukenut, ettei niistä pääse millään eroon.................Mutta siis lohdutukseksi tietoosi että kerrallakin niistä voi päästä!
        Toivotan menestyksekästä selviytymistä kihomadoista ja tsemppiä! Toivottavasti tyttösi virtsaamiskivut häviävät mahdollisimman nopeasti....Oikeasti säälittää pikkuinen... TSEMPPIÄ KOKO PERHEELLE!

        kuulosti kylla aika etovalta tuo kihomatojuttu! huh! mutta mista ne kihomadot tulevat? voiko ne tulla ihan "noin vaan", vai onko sille aina joku syy? kiitos kovasti!


      • Yksi kokemus
        sb kirjoitti:

        kuulosti kylla aika etovalta tuo kihomatojuttu! huh! mutta mista ne kihomadot tulevat? voiko ne tulla ihan "noin vaan", vai onko sille aina joku syy? kiitos kovasti!

        Hei!
        Käsitykseni mukaan kihomatojen munia voi saada esimerkiksi pihalta, kun lapset kaivelevat multaa ja hiekkaa; munia joutuu käsiin, ja käsistä
        sitten suuhun ( tai hiekkaa/multaa pöllyttäessä joutuvat suoraan hengitysteihin...) ja sieltä sitten edelleen elimistöön ja kehittyy madoiksi. Ja kun sitten aikuinen mato tulee peräukon ulkopuolelle munimaan, kutittaa se tietysti ja lapsi raapii... ja taas niitä munia on sitten käsissä........ja sänkyvaatteissa ja vaikka missä... Näin olen ymmärtänyt, olenko sitten väärässä vai oikeassa, se onkin hyvä kysymys???


      • Yksi kokemus
        Yksi kokemus kirjoitti:

        Hei!
        Käsitykseni mukaan kihomatojen munia voi saada esimerkiksi pihalta, kun lapset kaivelevat multaa ja hiekkaa; munia joutuu käsiin, ja käsistä
        sitten suuhun ( tai hiekkaa/multaa pöllyttäessä joutuvat suoraan hengitysteihin...) ja sieltä sitten edelleen elimistöön ja kehittyy madoiksi. Ja kun sitten aikuinen mato tulee peräukon ulkopuolelle munimaan, kutittaa se tietysti ja lapsi raapii... ja taas niitä munia on sitten käsissä........ja sänkyvaatteissa ja vaikka missä... Näin olen ymmärtänyt, olenko sitten väärässä vai oikeassa, se onkin hyvä kysymys???

        Sorry kirjoitusvirhe PERÄUKON, tarkoitin siis tietenkin PERÄAUKON............................


      • Mimmu-71
        Yksi kokemus kirjoitti:

        Hei!
        Olen neljän lapsen äiti ja meillä oli viime keväänä yhdellä lapsistamme kihomatoja; koko perhe kuurille ja 14 vrk:n kuluttua myös uusi kuuri; selvisimme sillä, ei ole kihomatoja sen jälkeen näkynyt! Kaikki mahdollinen pestiin 90 asteessa ja käsiä pesimme "hullun" lailla! Olin myös aivan paniikissa kun olin lukenut, ettei niistä pääse millään eroon.................Mutta siis lohdutukseksi tietoosi että kerrallakin niistä voi päästä!
        Toivotan menestyksekästä selviytymistä kihomadoista ja tsemppiä! Toivottavasti tyttösi virtsaamiskivut häviävät mahdollisimman nopeasti....Oikeasti säälittää pikkuinen... TSEMPPIÄ KOKO PERHEELLE!

        JEEE

        Helpolla päästiin, uusinta kuurin myötä madot katosivat eikä ole sen jälkeen näkynyt!

        ONNEKSI! ei pelkästään kuulosta ällöttävältä vaan saa aikaseks skeptisen siivousmanian ja valvottuja öitä.. ainaki mulla.

        mutta nyt on kaikki OK,
        kiitokset vastanneille!
        Hyvää syksyä kaikille!


      • 44r5t
        Yksi kokemus kirjoitti:

        Hei!
        Käsitykseni mukaan kihomatojen munia voi saada esimerkiksi pihalta, kun lapset kaivelevat multaa ja hiekkaa; munia joutuu käsiin, ja käsistä
        sitten suuhun ( tai hiekkaa/multaa pöllyttäessä joutuvat suoraan hengitysteihin...) ja sieltä sitten edelleen elimistöön ja kehittyy madoiksi. Ja kun sitten aikuinen mato tulee peräukon ulkopuolelle munimaan, kutittaa se tietysti ja lapsi raapii... ja taas niitä munia on sitten käsissä........ja sänkyvaatteissa ja vaikka missä... Näin olen ymmärtänyt, olenko sitten väärässä vai oikeassa, se onkin hyvä kysymys???

        Eli tuo on harhaluulo, että ne mullasta ja pihamaalta tulisi! Ne tulevat vain muilta ihmisiltä kenellä on tartunta. Kuten tartunnansaaneen petivaatteista (munat säilyvät pari viikkoakin), yleisistä vessoista jnejne mihin ihmiset ovat koskeneet.


    • Anonyymi

      9v tyttärellä kirveli ja kutisi pylly ja pimpsa, luulin että on peppuangiina kunnes kakan mukana oli mato ja pyllyä pyyhkiessä tuli kaksi lisää. eilen koko perheelle matokuuri, viime yön tyttö itki kun sattui niin pyllyyn ja pimpsaan. Yön rampattiin käsisuihkulla pesemässä pyllyä ja pimpsaa kun se vain auttoi. Matoja ei näkynyt mutta kirveli silti. Toivottavasti ensi yö olisi helpompi eikä enää olisi kirvelyä..

    • Anonyymi

      *Ainaki joissain päin Africcaa havaittu paikallisten Mato kantojen olevan 100% immuuneja Pyrviinille ja Madot selviänneet pyrviinistä täysin elossa myös täysi kasvuiset Madot ja Pikku Kihikset .

      Tein iteki testin luonnosta poimitulla Kihokilla koko 4cm. väri läpinäkyvä valkoinen ja dippasin sen 2 pyrviini tabua punasta liotettuna 1 desiin vettä ja se oli elossa vielä 2 viikon päästä kiermullerlen kunnes annoin veden haihtua kokonaan pois ...

      ''Eli tilanne Suomessa sama ku Afrikassa :( .

      Kihomato muna kestää 99oC ja lämpöä pitää olla 100oC celsiusta vähiontään 5 minuuttia jotta munat tuhoutuvat 100% .

      Kaikki eivät myöskään tunne kutinaa sillä kiho mato lajeja on eri laisia , toiset liikkuvat erilailla ku toiset .

      Vaikka kaikki Madot kuolisivat 1 ainut muna riittää vaikka raaassa tai huonosti huuhdellussa salaatista tai kosket ruokaa kinkku leikkele juusto pakkausta kaupassa peset kädet ja avaat pakkauksen , muna siirtyy siitä pakkauksen muovi suoja kuoresta voileipään sormien mukana pinnalta ja siitä se taas alkaa...

      Tai joku muu saastunu (Madonmunia) pinta mihin koskee ja päätyy kurkusta alas riittää .

      Myös julkiset paikat ja ulkona niitä on esim. mullassa ihan kihisee niitä normaalisti .

      *Muute kannattaa ottaa huomioon maksa arvot sillä Madot ovat hyvin kestäviä , kestävämpiä kuin ihminen , mutta pienempi kokoisia , joten MatoLääkkeet voivat aiheuttaa maksa vaurioita sillä se myrkky määrä mikä madon tuhoamiseen tarvitaan riittää jo 20x kertasena (yliannostus) tappamaan ihmisen tai ainakin vaurioittamaan pysyvästi maksaa sillä maksa sen MatoToxsiinin (MatoLääke) ruumiista poistaakin .

      *Myös pienemmät määrät MatoLääkettä kuormittavat ja lievästi vaurioittavat maksaa .


      Parasiittologi Professuuri Hemmo virtanen aiheesta .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe