Dobermann + kissat?

Minä

Miten dobermannit suhtautuvat kissoihin, jos kahden kissan perheeseen otetaan dobermann pentu?

5

1861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PoliceGirl82

      Ainakin omalla kohdallani sujui ihan ok. Tilanne oli se, että vastapäätä asuvalla mummollani oli kissa, jota välillä myös hoidimme ja jota koira näki päivittäin. Ei piitannut siitä mitään. Mutta sitten se taas vastaavasti ajoi KAIKKI muut kissat puihin, oltiinpa sitten pihalla, lenkillä tai mökillä... =) Koskaan se ei niitä olisi satuttanut kuitenkaan. Esimerkiksi kerran ei sattunut olemaan puita tai piiloja lähellä, niin tuntematon kissa käännähti vain ympäri ja jäi odottamaan dobermannin hyökkäystä. Koira hölmistyi hieman mutta jatkoi hidastamatta ohitse! Eli lähinnä kai takaa-ajo sai saalistusvietin aikaan, ei itse eläin.

      Luulen, että kissojesi saattaa olla hankalampaa tutustua uuteen koiraan, jos eivät ole karvakuonoihin tottuneet. Kannattaa mahdollistaa, että ne pääsevät tarvittaessa sellaiseen paikkaan, minne vintiömäinen ja (usein) ylienerginen dobberinpentu ei yllä.

      Ylipäätään dobermanni, siinä kuin mikä tahansa rotu, tottuu toisiin lemmikkeihin, lapsiin ja mihin tahansa, kunhan se pennusta saakka ja kärsivällisesti niihin totutetaan.

    • tiinamuori evp

      Useita, sekä kissoja että dobbereita. Jos kissat ovat ensin, niin pitää antaa niiden rauhassa ja omalla tahdillaan tutustua koiraan. Ja muutenkin on hyvä olla huusholli siten järjestetty, että kissat pääsevät kulkemaan kaappien päällystöjä ja hyllyjä pitkin omiin paikkoihinsa, johon koira (varsinkaan riehuva pentu) ei pääse. Tämä siksi, että kissa ei välttämättä aina halua minkäänlaista kontaktia, vaan mieluummin tarkkailee.

      Meillä kissat syövät työtasolla keittiössä, ja niillä on aina ruokaa tarjolla; koirat taas syövät vain ruoka-aikoina.

      Hauskan näköistä oli se, kun meillä oli kissanpentuja, ja dobberi yritti kävellä varovasti, kun ne säntäilivät sen jaloissa. Sitä vähän hirvittikin, kun ne roikkuivat jaloissa kiinni...

      Mitään varsinaisia ongelmia ei ole ollut. Pihallakin (meillä on takapihalle vapaa kulku) vaikka joskus innostuvat leikkimään "jahtaamme kissaa" -leikkiä, niin se on tosiaan vain leikkiä: kun kissa pysähtyy, niin takaa-ajajakin pysähtyy...

      Ai niin, eräs ongelma: yhdessä välissä kissojen vessa oli siten, että koirat pääsivät siihen käsiksi. Ja kaikki koiraihmiset varmaan tietävät, että kissankakka on ihan jees syötävä. (-Tuo edellinen lause ei nyt mennyt ihan niinkuin tarkoitin, mutta ymmärtänette, että siis koirien mielestä jees syötävä!) Mutta järjestelykysymys tämäkin.

    • ...

      Mulla on kaks kissaa jotka oli jo ennen koiraa. Ei oo koskaa ollu ongelmia. Tai ainakaa suurempia. Kissat ja koira syö kaikki vierekkäin yhessä hyvässä sovussa. nyt olen suunnitellu ottavan viel kolmannen kissan.

    • Utopista

      Kyllä ne dobberit on ihan samanlaisia koiria, kuin muutkin. Jos pentuna tulee, niin tottuu kyllä. Mikset kyselisi mielummin tottuvatko kissasi pentuun, niillehän se on vaikeampaa...
      Ei ne dobberit syö kaikkea vastaantulevaa, kuten ilmeisesti luulet.

      • Furminator

        Meil oli 4 aikuista kissaa ja ekax joukkoon liittyi dobberinarttu(aikuinen) ja vuoden päästä uros, myös aikuinen..Kissat piti koirat komennon alla ja aikasen varovasti koirat alkuun liikkuivat kun 8 silmää tuijotti jokaista liikettä mutta pian tottuivat ja kaik män ihan hyvin...Eli meillä ne kisut ainakin pelotti enempi koiraa kuin koirat kisuja.riippuu aika pitkälti eläinten luonteesta kuin käy. Pentu voi härnätä aikuista kissaa ja saada rapsut nenälle mut pentukoira kyllä kissaa mielellään väistää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe