Kiinalainen uusivuosi

Thaimaassa?

Miten paljon tuota kiinalaista uutta vuotta (29.1.) juhlitaan Thaimaassa? Olemme juuri silloin Phuketissa ja tietty olisi kiva tietää etukäteen että onko siellä täysi hulabaloo vai eikö se vaikuta ollenkaan paikallisten elämään.

10

1633

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomaa

      koko juhlaa, kyllä siellä juhlitaan tämä meikäläinen vuodenvaihde ja keväällä Thaimaalainen uusi-vuosi eli "songran" (olikohan oikein kirjoitettu), Hyvin hiljaisia ollut kiinalaisten juhlat, ei huomaa juuri ollenkaan.

      • katoi

        juhla on ehkä nykyään suurin mitä Thaimaassa on,
        ei niinkään juhlana mutta väkimäärältään,onhan kiinalaisia olemassa jonkin verran,joten hotellit täys ja liikenne aivan sekaisin kaduilla tuskin mahtuu liikkumaan.
        itse pyrin välttämään tätä ajan kohtaa,ja toinen on songkran ,festivaali jolloin heitetään toisten päälle vettä, talkkia,kananmunia ym ja juhla kestää viikon 24h päivässä


      • vuotena
        katoi kirjoitti:

        juhla on ehkä nykyään suurin mitä Thaimaassa on,
        ei niinkään juhlana mutta väkimäärältään,onhan kiinalaisia olemassa jonkin verran,joten hotellit täys ja liikenne aivan sekaisin kaduilla tuskin mahtuu liikkumaan.
        itse pyrin välttämään tätä ajan kohtaa,ja toinen on songkran ,festivaali jolloin heitetään toisten päälle vettä, talkkia,kananmunia ym ja juhla kestää viikon 24h päivässä

        Phuketissa kiinalaisenuudenvuoden aikana ollut, mutta en mitään pienintäkään juhlimisen tapaista kaduilla ole nähnyt, hotelli kyllä koristeltu kiinalaiseen tapaan, muusta ei tietäisikään koko tapahtumasta.


      • Hämmästynyt 12
        vuotena kirjoitti:

        Phuketissa kiinalaisenuudenvuoden aikana ollut, mutta en mitään pienintäkään juhlimisen tapaista kaduilla ole nähnyt, hotelli kyllä koristeltu kiinalaiseen tapaan, muusta ei tietäisikään koko tapahtumasta.

        Liekkö olet ollut humalassa vai mitä, mutta yksi vuoden isoista juhlista joka puolella Thaimaata juuri suuren Kiinalaisväestön takia, eli on hulabaloota ihan riittävästi!!!


      • Phuketissa
        Hämmästynyt 12 kirjoitti:

        Liekkö olet ollut humalassa vai mitä, mutta yksi vuoden isoista juhlista joka puolella Thaimaata juuri suuren Kiinalaisväestön takia, eli on hulabaloota ihan riittävästi!!!

        ei ole sitä suurta kiinalaisväestöä, enpä ole siellä juhlia nähnyt enkä kuullut, humalassakaan en ole ollut.


      • Phuketissa
        Phuketissa kirjoitti:

        ei ole sitä suurta kiinalaisväestöä, enpä ole siellä juhlia nähnyt enkä kuullut, humalassakaan en ole ollut.

        jos olet ollut selvin päin, usko minua kyllä Phuketissakin on kinalaisyhteisö joka virttää uutta vuotta!!!


      • uskon
        Phuketissa kirjoitti:

        jos olet ollut selvin päin, usko minua kyllä Phuketissakin on kinalaisyhteisö joka virttää uutta vuotta!!!

        sinua, minä menen vielä varmistamaan asian paikan päälle, lupaan olla selvinpäin ja katsella ja kuunnella tarkasti onko missään juhlia, näköni on kunnossa ja kuulokin normaali että ei pitäisi ongelmia olla, lisäksi en ole muullakaan tavoin aistiviallinen.


    • Tsedästö

      Olen nyt Phuketissa 85.2.20199 ja tänään on kiinalaisen uuden vuoden aatto. Jo eilen oli kovasTi väkeä liikkeellä ja tänään ON isot juhlat odotettavissa. Hotellissa on paljon kiinalaisia. Mielenkiinnolla odotetaan iltaa, !

      • Tsedästö

        Yritin laittaa sulut päivämäärän molemmin puolin, mutta näkyyhän tämä päivämäärä, siis 5.2.2019, tuossa nimimerkin allakin.


    • Aamuunastikaljaa

      saapas nähdä miten nämä meidän suomen musumatut regoivat tuohon sianvuoteen. loukkaako sekin heitä ja heidän uskontoaan syvästi X)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe