Kiinalainen uusivuosi

Thaimaassa?

Miten paljon tuota kiinalaista uutta vuotta (29.1.) juhlitaan Thaimaassa? Olemme juuri silloin Phuketissa ja tietty olisi kiva tietää etukäteen että onko siellä täysi hulabaloo vai eikö se vaikuta ollenkaan paikallisten elämään.

10

1676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huomaa

koko juhlaa, kyllä siellä juhlitaan tämä meikäläinen vuodenvaihde ja keväällä Thaimaalainen uusi-vuosi eli "songran" (olikohan oikein kirjoitettu), Hyvin hiljaisia ollut kiinalaisten juhlat, ei huomaa juuri ollenkaan.

• katoi

juhla on ehkä nykyään suurin mitä Thaimaassa on,
        ei niinkään juhlana mutta väkimäärältään,onhan kiinalaisia olemassa jonkin verran,joten hotellit täys ja liikenne aivan sekaisin kaduilla tuskin mahtuu liikkumaan.
        itse pyrin välttämään tätä ajan kohtaa,ja toinen on songkran ,festivaali jolloin heitetään toisten päälle vettä, talkkia,kananmunia ym ja juhla kestää viikon 24h päivässä

• vuotena
        katoi kirjoitti:

juhla on ehkä nykyään suurin mitä Thaimaassa on,
        ei niinkään juhlana mutta väkimäärältään,onhan kiinalaisia olemassa jonkin verran,joten hotellit täys ja liikenne aivan sekaisin kaduilla tuskin mahtuu liikkumaan.
        itse pyrin välttämään tätä ajan kohtaa,ja toinen on songkran ,festivaali jolloin heitetään toisten päälle vettä, talkkia,kananmunia ym ja juhla kestää viikon 24h päivässä

Phuketissa kiinalaisenuudenvuoden aikana ollut, mutta en mitään pienintäkään juhlimisen tapaista kaduilla ole nähnyt, hotelli kyllä koristeltu kiinalaiseen tapaan, muusta ei tietäisikään koko tapahtumasta.

• Hämmästynyt 12
        vuotena kirjoitti:

Phuketissa kiinalaisenuudenvuoden aikana ollut, mutta en mitään pienintäkään juhlimisen tapaista kaduilla ole nähnyt, hotelli kyllä koristeltu kiinalaiseen tapaan, muusta ei tietäisikään koko tapahtumasta.

Liekkö olet ollut humalassa vai mitä, mutta yksi vuoden isoista juhlista joka puolella Thaimaata juuri suuren Kiinalaisväestön takia, eli on hulabaloota ihan riittävästi!!!

• Phuketissa
        Hämmästynyt 12 kirjoitti:

Liekkö olet ollut humalassa vai mitä, mutta yksi vuoden isoista juhlista joka puolella Thaimaata juuri suuren Kiinalaisväestön takia, eli on hulabaloota ihan riittävästi!!!

ei ole sitä suurta kiinalaisväestöä, enpä ole siellä juhlia nähnyt enkä kuullut, humalassakaan en ole ollut.

• Phuketissa
        Phuketissa kirjoitti:

ei ole sitä suurta kiinalaisväestöä, enpä ole siellä juhlia nähnyt enkä kuullut, humalassakaan en ole ollut.

jos olet ollut selvin päin, usko minua kyllä Phuketissakin on kinalaisyhteisö joka virttää uutta vuotta!!!

• uskon
        Phuketissa kirjoitti:

jos olet ollut selvin päin, usko minua kyllä Phuketissakin on kinalaisyhteisö joka virttää uutta vuotta!!!

sinua, minä menen vielä varmistamaan asian paikan päälle, lupaan olla selvinpäin ja katsella ja kuunnella tarkasti onko missään juhlia, näköni on kunnossa ja kuulokin normaali että ei pitäisi ongelmia olla, lisäksi en ole muullakaan tavoin aistiviallinen.

• Tsedästö

Olen nyt Phuketissa 85.2.20199 ja tänään on kiinalaisen uuden vuoden aatto. Jo eilen oli kovasTi väkeä liikkeellä ja tänään ON isot juhlat odotettavissa. Hotellissa on paljon kiinalaisia. Mielenkiinnolla odotetaan iltaa, !

• Tsedästö

Yritin laittaa sulut päivämäärän molemmin puolin, mutta näkyyhän tämä päivämäärä, siis 5.2.2019, tuossa nimimerkin allakin.

• Aamuunastikaljaa

saapas nähdä miten nämä meidän suomen musumatut regoivat tuohon sianvuoteen. loukkaako sekin heitä ja heidän uskontoaan syvästi X)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40