olisiko tyhmää?

tyttönen2305

Hei! Olemme ajatelleet lähiaikoina naimisiin menoa. Haluaisin mukavat (ei niin isot) hääjuhlat, jossa kaikki viihtyisivät. Nyt kyselenkin teidän mielipiteitä, eli olisiko ihan tyhmä ajatus mennä naimisiin maistraatissa (vain molempien sisarukset ja vanhemmat läsnä) ja pitää sen jälkeen hääjuhla jossain mukavassa paikassa, jonne sitten kutsuttaisiin lisäksi muutamia sukulaisia ja tietenkin kaverit. Loukkaantuuko ihmiset, jos eivät pääse seuraamaan vihkimistä, vaan vain hääjuhlaan?

Syynä maistraatissa vihkimiselle on ettei kihlattuni kuulu kirkkoon...

Kiitos mielipiteistä! :)

5

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carin

      Olihan myös sellainen vaihtoehto, että itse vihkiminenhän suoritettaisiin maistraatissa juuri vain noiden lähimpien ihmisten läsnäollessa, ja tämän jälkeen liitto siunattaisiin kirkossa kaikkien vieraiden läsnäollessa.

      Toki hääpari itse päättää millaiset juhlat haluaa eikä vierailla ole siihen puuttumista. Itse ainakin tulisin mielelläni juhlimaan pelkkään hääjuhlaan ja ymmärtäisin hyvin, että hääpari haluaa vihkimisen tapahtuvan vain lähimpien läsnäollessa. Vihkimennhän voi olla monille sen verran jännä paikka, ettei sitä seuraamaan kaivata "ylimääräisiä" silmäpareja.

    • kolkko paikka

      ja varsin pieni vieläpä, monessa tapauksessa. Vietettyäni itse kirkkohäät ja oltuani mukana maistraatissa sukulaisten häissä en voi muuta kuin suositella kirkkohäitä. On sitä huonompiakin syitä liittyä kirkkoon kuin avioliittoon vihkiminen.

      • Tampereella

        olin kauniissa häätilaisuudessa morsiamen äidin ominaisuudessa Tampereen maistraatissa, joka oli eittäin tyylikkäästi sisustettu ja juhlava paikka. Meitä todistajia oli yhteensä viisi. Tilaisuus oli ikimuistettavan ihana ja lämmin. Sen jälkeen juhlittiin isommalla porukalla.

        Itse en nyt hetikään keksi huonompaa syytä liittyä kirkkoon kuin naimisiinmeno!


      • vihille vaan

        Ei joka paikassa ole kolkko tunnelma. Esim. Oulun maistraatissa on kaunis huone, jonne mahtuu jonkin verran häävieraita.

        Aloittajalle: Kyllä voitte kutsua väen vasta juhliin. Ei ole pakko kaikkien tulla maistraattiin.

        Onnea teille!


    • 13.1.maistraatissa

      Mut ja rakkaani vihitään maistraatissa ensi perjantaina.
      Meillä oli aluks hienot suunnitelmat sellasista keskikokosista melko perinteistä häistä, jossa meiät ois vihitty kaikkien sukulaisten ja tuttujen läsnäollessa. Hieno ajatus ei siinä mitää.

      Kirkkohäitä ei haluttu missää nimessä, koska ollaa molemmat ateisteja. Oon ollu kirkkohäissä ja tunnelma on hieno urkuineen jne. Mutta jos ei todella usko kristinuskon oppeihin, niin mielestäni on tekopyhää mennä vain tunnelman takia kirkossa naimisiin.

      Vaihtoehtoina meillä ois ollu, että suhlaseni ystävä vihkii meiät. Se ois ollu kaikista paras vaihtoehto, mutta tämä ystävä lähti ulkomaille töihin ja ajatus jouduttii hylkää. Ois ollu myös vaihtoehto että "tilataan" vihkiä juhlapaikalle, mutta päätettiin, että ei ruveta maksaa 200€.

      Alkoi mennä suunnitelmat hankalaksi ja tulla stressi pelkästä juhlien järjestämisen työlaisyydestä. Joten päätettiin että pistetään se kaikki raha mikä olis menny juhlien järjestämisee itteemme ja lähetää etelää pariks viikoks. Ollaa vielä suunniteltu, että koska maistraatissa tapahtuma on niin koruton, niin luetaan vihkivalat toisillemme auringonlaskiessa etelässä mukavasti jossain kauniissa paikassa. Sen romanttisemmaks en osaa kuvitella yksiäkää häitä. Laskevan auringon alla vain minä ja kultani vannoen ikuista rakkautta toisillemme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe