En ole varma onko IP-osoitteeni otettu ja estetty kirjoittamasta myös tänne, mutta kokeillaan!
Eli olin Eräässä kaupunkicatissä tossa äsken ja siellä oli Sefu tietenkin..NO siellä sitten julkisesti kirjoitin sanan "tissit" (humoristisessa mielessä tietenkin) niin sitten kiellettiin puhumasta kyseiesestä sanasta. Tottahan on, että alaikäisiä on päiväsaikaan chatissa ja "tissit" voi loukata tai vaikuttaa nuorisoon, jotka omaksuvat hyvin helposti negatiiviset asiat arkikieleensä.
No sitten ehdotin että puhutaan korvista, mutta se ei innostanut ja sanoin vielä kerran "tissit" niin minuthan heitettiin pihalle ja nyt aina pyrkiessäni sisään lukee, että IP-osoitteeni on tallennettu ja polisiillakin on mahdollisuus puuttua asiaan. Eli tämä on sitten ollut rikos?
Nyt vähän jännää mitä tästä seuraa ja milloin pääsen taas seuraavan kerran chattaileen vai pääsenkö enää koskaan?
Tisseistä sen verran, että onko se jonkinlainen tabu vieläkin vai olisiko pitänyt käyttää kiertoilmaisua? Maitorauhaset tai rinnat? Ihmettelen mikä siinä on pahaa, kun se on aivan normaali osa ihmistä..Tissit ovat sekä miehillä, että naisilla. En uskalla arvata mitä seuraa nännien mainitsemisesta!
Mutta toivottavasti Sefu ei poista viestiäni ja saan vastauksen siihen, miksi poistit ja millä perusteilla? Ja perusteet saavat olla hyvät, kiitos.
Surullista
79
4728
Vastaukset
- poks
Seriffi siinä vain hoiti työtään huomauttamalla sinua sopimattomasta kielenkäytöstä. Miksi et kerrasta uskonut? Olit kuin uhmaikäinen lapsi tai kuriton oppilas, joka kokeilee yhteiseksi hyväksi laadittujen sääntöjen pitävyyttä.
Kyllä ne pitävät, usko pois. Ei seriffin tarvitse jokaiselle erikseen perustella työnsä hoitamista. Puhutko sinä tisseistä vieraiden kanssa kahvipöydässä? Chatti on julkinen foorumi, jossa on yhteiset pelisäännöt.
Hae käsiisi chatin käyttäytymisohjeet ja nettiketti ja kertaa ne.- sheriffitoimintaa
Kyllä. Minä ihan tavallisessa kahvipöydässäkin puhun rinnoista. Joskus ihan rintaliiveistäkin. Myös rintasyöpä puhututtaa nykyään. Mun kissallakin on tisut. Voitko kuvitella!? Aika arkinen juttuhan toi on, mutta ei näköjään kaikille. Enemmänkin vielä nykyään jonkin asteinen tabu. Syynä tietenkin voi olla se, että itse olen Helsingistä, jossa arki voi olla liberaalimpaa kuin syrjemmässä.
No kuitenkin..Olin myöhemmin tänään samassa huoneessa ja siellä oli nyt myös seksistä puhuminen kielletty. Sanottiin että seksitsätti on sitä varten ja heitettiin ihmisiä huoneesta ulos. Jollakin miehellä oli nikki: "sexman82" hän sai samanlaisen kohtelun.
No, samaan aikaan nuorten tsätissä ja valvojan läsnä ollessa on perse*tä, vit*tua ja kyr*ää. Ja nikkinä esiintyy mm."isotissinen90" mutta kaupunkitsätissä tisseistä puhuminen tai seksistä puhuminen on kielletty.
Ehdottaisin, että Sefuilla olisikin yhteiset pelisäännöt, joiden mukaan laitetaan ihmisiä huoneista ulos, eikä vain sheriffin oman kielteisen suhtautumisen vuoksi kyseiseen asiaan.
Rinnat, tissit, tisut eivät muuten ole tsättisäännöissä kiellettyjä. Sullakin luultavasti semmoiset on, olitpa sitten mies tai nainen ja jos kirjoittaa sanat tissit, niin ei se ole asiatontakaan. Säännöissä nimenomaan mainitaan, että jos joku ärsyttää, niin sen voi hiljentää.
Chatti on kyllä julkinen foorumi ja niinpä sinne joku voi vaikka kirjoittaa pässin kivekset. Kaikki ei osaa käyttäytyä tai tiedä etiketeistä mitään, mutta kunhan se ei häiritse tai loukkaa ketään niin luulis kaiken olevan jees?
Et varmaan kadulla tai kahvilassakaan mene hiljentämään tai sanomaan jokaiselle ihmiselle heidän puhuessaan härsekejä tai muuten sinulle omituista. Kahvilat ja kadutkin ovat julkisia foorumeita ja sana on vapaa. Täytyy tulla joskus myös vastaankin. - paikalla minäkin olin
sheriffitoimintaa kirjoitti:
Kyllä. Minä ihan tavallisessa kahvipöydässäkin puhun rinnoista. Joskus ihan rintaliiveistäkin. Myös rintasyöpä puhututtaa nykyään. Mun kissallakin on tisut. Voitko kuvitella!? Aika arkinen juttuhan toi on, mutta ei näköjään kaikille. Enemmänkin vielä nykyään jonkin asteinen tabu. Syynä tietenkin voi olla se, että itse olen Helsingistä, jossa arki voi olla liberaalimpaa kuin syrjemmässä.
No kuitenkin..Olin myöhemmin tänään samassa huoneessa ja siellä oli nyt myös seksistä puhuminen kielletty. Sanottiin että seksitsätti on sitä varten ja heitettiin ihmisiä huoneesta ulos. Jollakin miehellä oli nikki: "sexman82" hän sai samanlaisen kohtelun.
No, samaan aikaan nuorten tsätissä ja valvojan läsnä ollessa on perse*tä, vit*tua ja kyr*ää. Ja nikkinä esiintyy mm."isotissinen90" mutta kaupunkitsätissä tisseistä puhuminen tai seksistä puhuminen on kielletty.
Ehdottaisin, että Sefuilla olisikin yhteiset pelisäännöt, joiden mukaan laitetaan ihmisiä huoneista ulos, eikä vain sheriffin oman kielteisen suhtautumisen vuoksi kyseiseen asiaan.
Rinnat, tissit, tisut eivät muuten ole tsättisäännöissä kiellettyjä. Sullakin luultavasti semmoiset on, olitpa sitten mies tai nainen ja jos kirjoittaa sanat tissit, niin ei se ole asiatontakaan. Säännöissä nimenomaan mainitaan, että jos joku ärsyttää, niin sen voi hiljentää.
Chatti on kyllä julkinen foorumi ja niinpä sinne joku voi vaikka kirjoittaa pässin kivekset. Kaikki ei osaa käyttäytyä tai tiedä etiketeistä mitään, mutta kunhan se ei häiritse tai loukkaa ketään niin luulis kaiken olevan jees?
Et varmaan kadulla tai kahvilassakaan mene hiljentämään tai sanomaan jokaiselle ihmiselle heidän puhuessaan härsekejä tai muuten sinulle omituista. Kahvilat ja kadutkin ovat julkisia foorumeita ja sana on vapaa. Täytyy tulla joskus myös vastaankin.Tisseistä, vaikkapa kissan jos oot eläimiin suuntautunut, voit puhua vapaammin seksihuoneissa.
Jos toi tissijuttu on niin määräävä tekijä elämässäsi että siitä pitää jauhaa koko ajan,hakeudu hoitoon.
Kaupunkihuoneet, kuten ikäryhmähuoneetkin, ovat tarkoitettu yleiseen keskusteluun ja ja siellä tulisi kaikken "normaalien" viihtyä.
Sinunkaltaisestesi tissifriikkien keskusteluareenoita ne eivät ole ja siitä kiitos Joensuun seriffi Doopielle!! paikalla minäkin olin kirjoitti:
Tisseistä, vaikkapa kissan jos oot eläimiin suuntautunut, voit puhua vapaammin seksihuoneissa.
Jos toi tissijuttu on niin määräävä tekijä elämässäsi että siitä pitää jauhaa koko ajan,hakeudu hoitoon.
Kaupunkihuoneet, kuten ikäryhmähuoneetkin, ovat tarkoitettu yleiseen keskusteluun ja ja siellä tulisi kaikken "normaalien" viihtyä.
Sinunkaltaisestesi tissifriikkien keskusteluareenoita ne eivät ole ja siitä kiitos Joensuun seriffi Doopielle!!Itseasiassa teitä varoitettiin parikin kertaa että joko lopetatte keskustelun ylellä tai sitten siirrytte yksityisesti juttelemaan aiheesta
paikalla oli toinenkin seriffi minun lisäkseni
lopetin aiheen sen takia koska tuollaiset "tissi" keskustelut mitä teillä oli niin kuuluu privaan koska kaikkia aihe ei kiinnosta eikä pakosti halua katsella sitä että ylellä asiasta jutellaan
tollaset asiat kuuluu privaan tai sitten seksi huoneisiin
korostan vielä kaikilla sefuilla on yhteiset pelisäännöt .. Seksi nicit tai aiheet eivät kuulu kaupunki chatteihin tai nuorten chatteihin!
Huomatkaa myös että seriffit ovat myös tavallisia chattaajia jotka oman keskustelun lomassa valvovat keskustelua aina ei voi olla paikalla valvomassa..
Sitä valvotaan mikä on keskustelun laatu mitkä aiheet sopivat yleiselle mitkä eivät siitä tässä on kyse eikä mistään yksistä pahoista sanoista
Ja kiitos tälle viimeisimmän viestin kirjottajalle =)
Hauskoja chattaily hetkiä kaikille :)
-Doopie Joensuu Huoneen seriffiDoopie kirjoitti:
Itseasiassa teitä varoitettiin parikin kertaa että joko lopetatte keskustelun ylellä tai sitten siirrytte yksityisesti juttelemaan aiheesta
lopetin aiheen sen takia koska tuollaiset "tissi" keskustelut mitä teillä oli niin kuuluu privaan koska kaikkia aihe ei kiinnosta eikä pakosti halua katsella sitä että ylellä asiasta jutellaan
korostan vielä kaikilla sefuilla on yhteiset pelisäännöt .. Seksi nicit tai aiheet eivät kuulu kaupunki chatteihin tai nuorten chatteihin!
Huomatkaa myös että seriffit ovat myös tavallisia chattaajia jotka oman keskustelun lomassa valvovat keskustelua aina ei voi olla paikalla valvomassa..
Sitä valvotaan mikä on keskustelun laatu mitkä aiheet sopivat yleiselle mitkä eivät siitä tässä on kyse eikä mistään yksistä pahoista sanoista
-Doopie Joensuu Huoneen seriffiTissikeskustelu ei todellakaan ole yleistä viihtyvyyttä sättihuoneissa. kannattaa miettiä silleen, että onko tämä, mikä itseäni viihdyttää, aihe joka kiinnostaa tai viehättää muitakin.
Ymmärrän kyllä että jotkut 31v-nikit hakevat rajojaan..mutta tapa on väärä!!
noo..jos ei muuhun pysty..:((
Se taas että joissakin huoneissa ei oo joskus sefuja..aika luonnollista se on. Tämä homma on vapaaehtoista ja sefutkin ovat sättääjiä, joilla on omat tarpeensa ja tapansa.
Sinäkin tissimies olisit epäkohdan havaittuasi löytänyt sefun ja voinut käydä hakemassa apuun..vai olisko ollut niin että juuri sinut olisi jouduttu poistamaan taas?
Enempi kuin olla huolissasi sefuista voisit miettiä omaa käytöstäsi!!- oot aika vesseli
Et varmaan kadulla tai kahvilassakaan mene hiljentämään tai sanomaan jokaiselle ihmiselle heidän puhuessaan härsekejä tai muuten sinulle omituista. Kahvilat ja kadutkin ovat julkisia foorumeita ja sana on vapaa. Täytyy tulla joskus myös vastaankin.Nuorten huoneet on kiellettyjä yli 18v,,tiedoksi vaan sulle jesse31
- tärkeää asiaa
M.Diesel kirjoitti:
Tissikeskustelu ei todellakaan ole yleistä viihtyvyyttä sättihuoneissa. kannattaa miettiä silleen, että onko tämä, mikä itseäni viihdyttää, aihe joka kiinnostaa tai viehättää muitakin.
Ymmärrän kyllä että jotkut 31v-nikit hakevat rajojaan..mutta tapa on väärä!!
noo..jos ei muuhun pysty..:((
Se taas että joissakin huoneissa ei oo joskus sefuja..aika luonnollista se on. Tämä homma on vapaaehtoista ja sefutkin ovat sättääjiä, joilla on omat tarpeensa ja tapansa.
Sinäkin tissimies olisit epäkohdan havaittuasi löytänyt sefun ja voinut käydä hakemassa apuun..vai olisko ollut niin että juuri sinut olisi jouduttu poistamaan taas?
Enempi kuin olla huolissasi sefuista voisit miettiä omaa käytöstäsi!!En tunne kyseistä tapausta ja bannattua keskustelijaa, mutta ovatpahan kumpikin saaneet seriffitasolla hämmentävän yksisilmäiset ja jopa loukkaavat nimet "tissimies" ja "tissikeskustelija."
Koska olen itsekin saanut sekä tissi-sanan että toisella kertaa elinkeino-nimimerkkini vuoksi sisäisen kaaoksen aikaan seriffissä, olen velvoitettu kriittiseen tarkasteluun.
Mutta se siitä.
Minua kiinnostaisi kuulla "yleisestä viihtyvyydestä", jolla sinä, M.Diesel, näytät liian yksiselitteisesti määrittelevän sen, onko keskustelu sallittua.
Kirjoitithan: "Tissikeskustelu ei todellakaan ole yleistä viihtyvyyttä sättihuoneissa."
Ei puhuta nyt tästä "tissikeskustelusta". Voin nimittäin uskoa, että se keskustelu ansaitsikin hirttotuomion. Puhutaan yleisesti keskustelusta. Pitääkö keskustelun olla "yleistä viihtyvyyttä", jotta se olisi sallittua? Mitä yleisellä viihtyvyydellä ylipäänsä tarkoitat? Täytyykö julkiseen keskusteluun osallistua jokin tietty prosenttimäärä keskustelijoista, jotta se olisi YLEISTÄ viihtyvyyttä? Vai millä tavalla määrittelet ja ennen kaikkea mittaat yleisen viihtyvyyden chatkentällä? Haluaisin - janoaisin - kuulla kunnon määritelmän tuolle termille, jolla määrität sallitun keskustelun.
Saat olla seriffinä aika fakiiri osaaksesi nimetä yhdenkin aiheen, josta kaikki tai edes lähes kaikki haluaisivat jutella. Tästä oli eilen puhetta seriffi shampaNjaruusun kanssa ja hänkin hiljaa hyväksyi sen, että asiallisia, muttei kaikkia kiinnostavia keskusteluja varten on olemassa se hiljennysnappi. Ongelma ratkeaa kirjaimellisesti napin painalluksella.
Selvä häiriötapaus on toki asia erikseen ja se on seriffin hoidettava,
mutta missään nimessä keskustelun ei pitäisi olla "yleisesti kiinnostava", "yleisesti viihdyttävä", "yleisesti viehättävä". Varsinkin nuo kaksi viimeksi mainitsemaasi adjektiivia kuristavat hengiltä kaiken ei-niin-pirteän, vakavahenkisen, mutta niin hyvin tärkeän keskustelun. En nimittäin pitäisi keskustelua esimerkiksi lasten pahoinvoinnista niinkään "viihdyttävänä" tai "viehättävänä". - ...
Doopie kirjoitti:
Itseasiassa teitä varoitettiin parikin kertaa että joko lopetatte keskustelun ylellä tai sitten siirrytte yksityisesti juttelemaan aiheesta
-Doopie Joensuu Huoneen seriffiIhan pakko todeta, että kirjoitustaito ei ainakaan näytä kuuluvan valvojan perusvaatimuksiin.
Pahoittelen asiatonta viestiä.
Minä olin se joka poisti teidät huomautettuani jo kyseisestä tissikeskustelusta. Varoitin että joka sanoo vielä sanan tissi lentää ulos, mutta vielä vaan piti kokeilla teillä tuuria. Normaali keskustelussa ei välttämättä haittaa jos välillä lipsahtaa, mutta jos alkaa koko ajan olla tissi lauseessa niin se on jo vähän liikaa kuitenkin.
Lukekaa säännöt ja netiketti ennenkuin tulette chattiin niin monelta harmilta säästytte ja noudattakaa yhteisiä pelisääntöjä, niin kaikki viihtyy. Tervetuloa uudelleen, kunhan käyttäydytte asiallisesti ja ihmisiksi- paikalla
taitaa nyt perustelut riittää tuolle jutulle
:D :D :D :D
ei voi muuta kuin nauraa.Seriffit tekivät työtään ja varoittivat.Toivottavasti tämä joensuun touhu ei toistu enää!!!!!!! - tärkeää asiaa
En tunne tapausta, joten pitäkää minua puolueettomana tarkkailijana. Oikeudenmukaisuuden nimissä tuomitulle tulee luetella ne lain (tässä: sääntöjen ja/tai netiketin) pykälät, joilla tuomio on oikeutettu.
Koska nauruaan pidättelevä seriffi näyttää olevan mielestään hyvinkin oikeassa antamansa bannin suhteen, niin seriffi varmasti itse naurun pidätyksensä lomassa osaa poimia säännöistä ja netiketistä kohdan, jota bannattu keskustelija rikkoi ja vieläpä bannin arvoisesti. Koskaan, ei ikinä, ole keskustelijan harteilla perustella seriffin bannia.
Bannattu keskustelija antoi hyvät perustelut sille, miksi itse tissi-sanassa ei ole mitään pahaa. Sinun vastauksesi "jos alkaa koko ajan olla tissi lauseessa niin se on jo vähän liikaa kuitenkin" tuskin pohjautuu sääntöihin tai netikettiin.
Eräs sanoi viisaasti, että samaa ihoahan tisseissä on kuin poskissa... tai korvissa, niin kuin bannattu käytti kiertoilmaisussaan.
Ei olisi ensimmäinen kerta, kun tavallista sanaa katsotaan turhaan kieroon.
Täytyykö siis seriffin huomautusta totella, vaikka seriffin huomautus ei pohjautuisikaan netikettiin tai sääntöihin? Ainakin armeijassa on muistaakseni kiellettyä tottelemasta päättömiä käskyjä.
HUOM! Voin pitää mahdollisena sitä, että bannattu keskustelija esimerkiksi pervoili, mutta tällöinkin banni tulee perustella seksipitoisilla puheilla, mutta ei tissi-sanan käytöllä, elleivät netiketti ja yhteiset pelisäännöt kiellä tautologiaa, sanan (tässä: normaalin kehonosan, vrt. nenän) toistamista.
Nauruaan pidättelevä seriffi voi hakea pidätysvaikeuksiinsa apua, mikäli tissi-sana saa tirskumaan ;) Pieni loppukevennys. Ota se vitsinä. - tärkeää asiaa
paikalla kirjoitti:
ei voi muuta kuin nauraa.Seriffit tekivät työtään ja varoittivat.Toivottavasti tämä joensuun touhu ei toistu enää!!!!!!!Niin naurun pidätykset tai pyrskähdykset kuin ilmoitukset paikalla olemisesta eivät ole perusteluja nähneetkään. Bannin tulee perustua sääntöihin, netikettiin tai ylläpidon antamiin ohjeisiin.
P.S. Luethan vastaukseni Thunderhawkille, ennen kuin vastaat minulle - ja mieluiten voisit vastata siihen toiseen viestiini, jottei tarvitsisi toistaa asioita moneen kohtaan. Kiitos :) - Juzune*
tärkeää asiaa kirjoitti:
En tunne tapausta, joten pitäkää minua puolueettomana tarkkailijana. Oikeudenmukaisuuden nimissä tuomitulle tulee luetella ne lain (tässä: sääntöjen ja/tai netiketin) pykälät, joilla tuomio on oikeutettu.
Koska nauruaan pidättelevä seriffi näyttää olevan mielestään hyvinkin oikeassa antamansa bannin suhteen, niin seriffi varmasti itse naurun pidätyksensä lomassa osaa poimia säännöistä ja netiketistä kohdan, jota bannattu keskustelija rikkoi ja vieläpä bannin arvoisesti. Koskaan, ei ikinä, ole keskustelijan harteilla perustella seriffin bannia.
Bannattu keskustelija antoi hyvät perustelut sille, miksi itse tissi-sanassa ei ole mitään pahaa. Sinun vastauksesi "jos alkaa koko ajan olla tissi lauseessa niin se on jo vähän liikaa kuitenkin" tuskin pohjautuu sääntöihin tai netikettiin.
Eräs sanoi viisaasti, että samaa ihoahan tisseissä on kuin poskissa... tai korvissa, niin kuin bannattu käytti kiertoilmaisussaan.
Täytyykö siis seriffin huomautusta totella, vaikka seriffin huomautus ei pohjautuisikaan netikettiin tai sääntöihin? Ainakin armeijassa on muistaakseni kiellettyä tottelemasta päättömiä käskyjä.
HUOM! Voin pitää mahdollisena sitä, että bannattu keskustelija esimerkiksi pervoili, mutta tällöinkin banni tulee perustella seksipitoisilla puheilla, mutta ei tissi-sanan käytöllä, elleivät netiketti ja yhteiset pelisäännöt kiellä tautologiaa, sanan (tässä: normaalin kehonosan, vrt. nenän) toistamista.
Nauruaan pidättelevä seriffi voi hakea pidätysvaikeuksiinsa apua, mikäli tissi-sana saa tirskumaan ;) Pieni loppukevennys. Ota se vitsinä.Eikö se tuosta muka jo näy sekä doopie:n että thunderin viesteistä että he keskustelivat vai ?
kyse on ollut pelkästä keskustelusta ilmeisesti miten minä nämä viestit ymmärrän
lue jutut uudestaan läpi
tuskin kukaan nyt 1-2 tissi sanasta Bannia antaisi :D :D paikalla kirjoitti:
ei voi muuta kuin nauraa.Seriffit tekivät työtään ja varoittivat.Toivottavasti tämä joensuun touhu ei toistu enää!!!!!!!Täin muna on saivar... siitä kai tulee sanonta saivarrella..siis tarttua kiinni pienenpääkin pienempään asiaan.. no se siitä...
Yleinen viihtyvyys on tietenkin asia, jota ei voi tarkasti määritellä. Minäkään en siihen pysty, vaikka usein puhunkin siitä.
Viihtyvyyteen kuitenkin vaikuttaa asiat, joista puhutaan chatiketissä, s.o. chattailyn säännöt. Siihen vaikuttaa myös etiketti.. se taas on kohteliaisuutta ja huomaavaisuutta muita keskustelijoita kohtaan.
Eipä siihen muuta tarvita...
Sefuna joudun arvioimaan noita kahta tekijää. Tehtävää helpottaa saamani palaute muilta keskustelijoilta; hyvin usein saan kysymyksiä siitä, miksi joku keskustelija saa aiheuttaa pahaa mieltä sanomisillaan.
Se mikä saattaa jostakin olla mielenkiintoista, esimerkkinä keskustelu tisseistä, loukkaa hyvin monia keskustelijoita. Keskustelu tisseistä tai erektiohäiriöistä voidaan käydä asianomaisissa huoneissa.
Mielestäni jokainen keskustelija kyllä tietää mitä voidaan puhua ja missä mistäkin asiasta voi puhua. Liian usein kuitenkin lähdetään kokeilemaan rajoja ja se tapahtuu usein tarkoituksella. Ajatellaan, että MINÄ voin sanoa mitä vaan eikä MINUA koske mitkään käyttäymissäännöt.
Valitettavasti silloin asiaan joudutaan puuttumaan.
En sano että olen aina oikeassa. Kuitenkin; kehittävämpää koko sättiä ajatellen on laittaa palautetta ylläpitoon kuin alkaa veetuilemaan palstan valvojille. Se johtaa vain riitelyyn ja epäviihtyvyyteen koko huoneessa. Ja siinä tilanteessa valvoja joutuu useimmiten käyttämään hallussaan olevia keinoja, jotka suinkaan eivät ole ensisijainen tapa ohjata keskustelua.
Eli... pikkasen miettimistä siitä miten keskustelee ja me kaikki viihdymme!!
Ja vielä..ensisijaisesti myös sefu on sättäri..vasta toiseksi tulee palstan valvonta..näin ainakin minulla!
Viihtyisiä sättihetkiä kaikille toivottaa naftavatkain;)))- dippadappa
M.Diesel kirjoitti:
Täin muna on saivar... siitä kai tulee sanonta saivarrella..siis tarttua kiinni pienenpääkin pienempään asiaan.. no se siitä...
Yleinen viihtyvyys on tietenkin asia, jota ei voi tarkasti määritellä. Minäkään en siihen pysty, vaikka usein puhunkin siitä.
Viihtyvyyteen kuitenkin vaikuttaa asiat, joista puhutaan chatiketissä, s.o. chattailyn säännöt. Siihen vaikuttaa myös etiketti.. se taas on kohteliaisuutta ja huomaavaisuutta muita keskustelijoita kohtaan.
Eipä siihen muuta tarvita...
Sefuna joudun arvioimaan noita kahta tekijää. Tehtävää helpottaa saamani palaute muilta keskustelijoilta; hyvin usein saan kysymyksiä siitä, miksi joku keskustelija saa aiheuttaa pahaa mieltä sanomisillaan.
Se mikä saattaa jostakin olla mielenkiintoista, esimerkkinä keskustelu tisseistä, loukkaa hyvin monia keskustelijoita. Keskustelu tisseistä tai erektiohäiriöistä voidaan käydä asianomaisissa huoneissa.
Mielestäni jokainen keskustelija kyllä tietää mitä voidaan puhua ja missä mistäkin asiasta voi puhua. Liian usein kuitenkin lähdetään kokeilemaan rajoja ja se tapahtuu usein tarkoituksella. Ajatellaan, että MINÄ voin sanoa mitä vaan eikä MINUA koske mitkään käyttäymissäännöt.
Valitettavasti silloin asiaan joudutaan puuttumaan.
En sano että olen aina oikeassa. Kuitenkin; kehittävämpää koko sättiä ajatellen on laittaa palautetta ylläpitoon kuin alkaa veetuilemaan palstan valvojille. Se johtaa vain riitelyyn ja epäviihtyvyyteen koko huoneessa. Ja siinä tilanteessa valvoja joutuu useimmiten käyttämään hallussaan olevia keinoja, jotka suinkaan eivät ole ensisijainen tapa ohjata keskustelua.
Eli... pikkasen miettimistä siitä miten keskustelee ja me kaikki viihdymme!!
Ja vielä..ensisijaisesti myös sefu on sättäri..vasta toiseksi tulee palstan valvonta..näin ainakin minulla!
Viihtyisiä sättihetkiä kaikille toivottaa naftavatkain;)))"Keskustelu tisseistä tai erektiohäiriöistä voidaan käydä asianomaisissa huoneissa."
Jo-o. Missä piimätonkassa teidät on kasvatettu? Loukkaannutteko siitäkin, jos joku harkitsee lävistyksen hankkimista vasempaan nänniinsä ja sattuu avaamaan siitä keskustelun esim. nyt kaupunkichatissa?
Siis sen sanon, että yks kaupunkichat on muita niin paljon kriittisempi, että väistämättä tulee mieleen, että siellä ihmiset pelkäävät tai loukkaantuvat..en tiedä..mutta kuitenkin asioiden puhumisesta niiden oikeilla nimillä esim. nyt rinta on mun mielestä ihan ok!
Chattisäännöissä ei ole kielletty puhumasta esim. vaikeammistakin asioista, kuten kuolemasta, jota tämäkin saattaisi jotakin chattaajaa loukata.
Jos seksistä, rinnasta, kikkelistä, abortista, ehkäisystä jne.. Puhuminen on kielletty, niin tämän tiukan linjan voisi napata sitten jokainen VALVOJA JOKAISEEN huoneeseen.
Ihmettelen Suomi24 toimintaa, kun kuitenkin NUORTEN chatissa puhutaan todella räväkästi ja 15v esittelevät kameroitaan siellä. Ettekö valvojat todella tiedä mitä siellä tapahtuu!? Ainakin ne itseään mainostavat "kireetyttö92" saisi heittää pois..
Mutta tehkää, miten lystäätte on niitä muitakin chattejä. Ja miksi olen ollut nuorten chatissa, vaikka olen yli 18v, niin olen ollut kaverilla, jolla on lupa olla ikänsä puolesta siellä, joten jos tämä vaivasi valvojaa, niin ei vaivaa enää. - rinta tai tissi
Juzune* kirjoitti:
Eikö se tuosta muka jo näy sekä doopie:n että thunderin viesteistä että he keskustelivat vai ?
kyse on ollut pelkästä keskustelusta ilmeisesti miten minä nämä viestit ymmärrän
lue jutut uudestaan läpi
tuskin kukaan nyt 1-2 tissi sanasta Bannia antaisi :D :Djos sefu pyytää että tissdeistä ei puhhuttas ylellä ja antaa vaihtoehdon huoneeseen jossa niistä voi puhuu nii miks vituss sinne ei voi mennä?
kaikesta näkee ninku vatkain sano että tarkotus on hautoo täin munia ja ettii rajoja...
provoilla..
Mä oon mä ja sanon mitä' mä haluun
just noin se ei mee!
Puhu tisseistä erotic-housessa tai sex-baarissa
siellä se eijjo kiellettyä
tosin sielläkään et voi provoilla asialla jos sehvu on paikalla
juu ja aikuinen nuorten sätissä..vaikka millä tekosyyllä..kertoo jo paljon mieltymyksistäsi...
jos oot yli 18 ni älä mee sinne...jos meet, tee se reilusti äläkä hypi punasilla likkojen privoissa..
sewwerran viellä ett tsemmpiä Thunderhaukalle, Tuupielle ja naftavatkaajalle - Juzunen* Taas
dippadappa kirjoitti:
"Keskustelu tisseistä tai erektiohäiriöistä voidaan käydä asianomaisissa huoneissa."
Jo-o. Missä piimätonkassa teidät on kasvatettu? Loukkaannutteko siitäkin, jos joku harkitsee lävistyksen hankkimista vasempaan nänniinsä ja sattuu avaamaan siitä keskustelun esim. nyt kaupunkichatissa?
Siis sen sanon, että yks kaupunkichat on muita niin paljon kriittisempi, että väistämättä tulee mieleen, että siellä ihmiset pelkäävät tai loukkaantuvat..en tiedä..mutta kuitenkin asioiden puhumisesta niiden oikeilla nimillä esim. nyt rinta on mun mielestä ihan ok!
Chattisäännöissä ei ole kielletty puhumasta esim. vaikeammistakin asioista, kuten kuolemasta, jota tämäkin saattaisi jotakin chattaajaa loukata.
Jos seksistä, rinnasta, kikkelistä, abortista, ehkäisystä jne.. Puhuminen on kielletty, niin tämän tiukan linjan voisi napata sitten jokainen VALVOJA JOKAISEEN huoneeseen.
Ihmettelen Suomi24 toimintaa, kun kuitenkin NUORTEN chatissa puhutaan todella räväkästi ja 15v esittelevät kameroitaan siellä. Ettekö valvojat todella tiedä mitä siellä tapahtuu!? Ainakin ne itseään mainostavat "kireetyttö92" saisi heittää pois..
Mutta tehkää, miten lystäätte on niitä muitakin chattejä. Ja miksi olen ollut nuorten chatissa, vaikka olen yli 18v, niin olen ollut kaverilla, jolla on lupa olla ikänsä puolesta siellä, joten jos tämä vaivasi valvojaa, niin ei vaivaa enää.Hyvä ihminen asiasssa ei ollut puhe lävistyksestä rinnassa vaan tissi keskustelusta josta seriffi huomautti on se niin vaikeaa ymmärtää :D
huomioi että myös yksi kirjoittamaton sääntö on
jos asia on liian arka tai henkilökohtainen niin seriffi voi huomauttaa asiasta että siirtykää yksityisesti puhumaan aiheesta
ONKO ASIA NÄIN? - arkajalkojen puolesta
Juzunen* Taas kirjoitti:
Hyvä ihminen asiasssa ei ollut puhe lävistyksestä rinnassa vaan tissi keskustelusta josta seriffi huomautti on se niin vaikeaa ymmärtää :D
huomioi että myös yksi kirjoittamaton sääntö on
jos asia on liian arka tai henkilökohtainen niin seriffi voi huomauttaa asiasta että siirtykää yksityisesti puhumaan aiheesta
ONKO ASIA NÄIN?Hyvä ihminen kyllä ymmärsi, mistä oli puhe. Hänhän kirjoitti: "Loukkaannutteko siitäkin, jos joku harkitsee lävistyksen hankkimista vasempaan nänniinsä ja sattuu avaamaan siitä keskustelun esim. nyt kaupunkichatissa?" Huom. "siitäkin".
Olen havainnut, että uusavuttomuus on löytänyt tiensä myös chatiin, jossa seriffi hiljentää "liian arkoja" juttelevan keskustelijan, kun joku arkajalka ei itse osaa painaa hiljennysnappia.
Ikävää, että tämän päivän Suomessa on yhä niin paljon kiellettyjä puheenaiheita. Nuorten chatin tiukat säännöt ymmärtäisin, mutta että aikuisten seurassa tissipuheet ovat yhä tabu. Kärsin myötähäpeästä. - seuraaja:_M
arkajalkojen puolesta kirjoitti:
Hyvä ihminen kyllä ymmärsi, mistä oli puhe. Hänhän kirjoitti: "Loukkaannutteko siitäkin, jos joku harkitsee lävistyksen hankkimista vasempaan nänniinsä ja sattuu avaamaan siitä keskustelun esim. nyt kaupunkichatissa?" Huom. "siitäkin".
Olen havainnut, että uusavuttomuus on löytänyt tiensä myös chatiin, jossa seriffi hiljentää "liian arkoja" juttelevan keskustelijan, kun joku arkajalka ei itse osaa painaa hiljennysnappia.
Ikävää, että tämän päivän Suomessa on yhä niin paljon kiellettyjä puheenaiheita. Nuorten chatin tiukat säännöt ymmärtäisin, mutta että aikuisten seurassa tissipuheet ovat yhä tabu. Kärsin myötähäpeästä.Hah taitaa tämä keskustelu päättyä lyhyeen aloittajan toimesta
kyllä ylläpidolla ja seriffeille on oikeus katsoa mitä yleisesti keskustellaan ja huomauttaa asiasta
oliko tässä nyt puhe hiljennyksestä vai puheisiin puuttumisesta mieti vähän :D olet poika parka heikoilla nyt ja tissi keskustelut käydään seksi puolella tai privaatisti
:D :D
lopeta jo hyvän sään aikana ennenkuin nolaat itsesi sen pahemmin.
jos asiat ei miellytä internet on laaja käsite joissa varmasti löytyy teille paikkoja.
Huomaa että seriffit myös valvovat yleiselle käytävää keskustelua joten eiköhän se riitä tästä aiheesta :))))))) :P tärkeää asiaa kirjoitti:
Nauruaan pidättelevä seriffi voi hakea pidätysvaikeuksiinsa apua, mikäli tissi-sana saa tirskumaan ;) Pieni loppukevennys. Ota se vitsinä.Minulla lähinnä naurattaa tuo loppumaton kitinä siitä, että seriffi on kohdellut väärin vaikka ihan sääntöjen mukaan toimiikin. Miksi joillekkin on vaan niin vaikeaa lukea ohjeita ja netikettiä, sekä käyttäytyä fiksusti chatissa. Eihän normaali ihminen ylinopeussakkojen jälkeen lähde heti poliisien nähden uudelleen kaahailemaan tienpäällä
- poks
arkajalkojen puolesta kirjoitti:
Hyvä ihminen kyllä ymmärsi, mistä oli puhe. Hänhän kirjoitti: "Loukkaannutteko siitäkin, jos joku harkitsee lävistyksen hankkimista vasempaan nänniinsä ja sattuu avaamaan siitä keskustelun esim. nyt kaupunkichatissa?" Huom. "siitäkin".
Ikävää, että tämän päivän Suomessa on yhä niin paljon kiellettyjä puheenaiheita. Nuorten chatin tiukat säännöt ymmärtäisin, mutta että aikuisten seurassa tissipuheet ovat yhä tabu. Kärsin myötähäpeästä.Ei tässä ollut kyse alkuunkaan mistään sensuroinnista tai aiheen kieltämisestä, vaan epäasiallisesta kielenkäytöstä, joka esitttiin lisäksi kakaramaisesti uhitellen.
Kyllä rinnoista voi keskustella, mutta vainoharhaista on nähdä netiketistä kiinnipitävien toiminta sensuurina.
Nimenomaan nämä tissittelijät ovat niitä, joille on olemassa tabuja ja joilla on outoja asenteita seksiä kohtaan. Jos haluaa jutella avoimesti ja vapaasti seksistä, se on täysin mahdollista kulkisella estradillakin. Suomi24:ssä siihen tarkoitukseen on varattu isot sex-chat huoneet nimenomaan hähättelijöiden ja tissittelijöiden vuoksi.
Ihanteellistahan olisi, jos keskustelu olisi asiallista ja se voitaisiin käydä missä tahansa. Niin kauan kun maailmassa on tissittelijöitä ja vituttelijoita, se ei ole mahdollista avoimilla virtuaaliestradeilla. Valitettavasti. - sheriffitoimintaa
poks kirjoitti:
Ei tässä ollut kyse alkuunkaan mistään sensuroinnista tai aiheen kieltämisestä, vaan epäasiallisesta kielenkäytöstä, joka esitttiin lisäksi kakaramaisesti uhitellen.
Kyllä rinnoista voi keskustella, mutta vainoharhaista on nähdä netiketistä kiinnipitävien toiminta sensuurina.
Nimenomaan nämä tissittelijät ovat niitä, joille on olemassa tabuja ja joilla on outoja asenteita seksiä kohtaan. Jos haluaa jutella avoimesti ja vapaasti seksistä, se on täysin mahdollista kulkisella estradillakin. Suomi24:ssä siihen tarkoitukseen on varattu isot sex-chat huoneet nimenomaan hähättelijöiden ja tissittelijöiden vuoksi.
Ihanteellistahan olisi, jos keskustelu olisi asiallista ja se voitaisiin käydä missä tahansa. Niin kauan kun maailmassa on tissittelijöitä ja vituttelijoita, se ei ole mahdollista avoimilla virtuaaliestradeilla. Valitettavasti."Nimenomaan nämä tissittelijät ovat niitä, joille on olemassa tabuja ja joilla on outoja asenteita seksiä kohtaan."
Nimenomaan mulle ei tuu mitään nyt mieleen mikä mulle olis tabu ja seksi mulle on normaalia elämää, ehkä olen sitten outo pervo? Ja tämä tissittely ei liity kyllä aina seksiinkään. Riippuu konteksistä. Jos vauvalle annetaan tissiä, niin kuvitteletko, että kyseessä olisi seksiakti? -Ei.
Heippa! :) - sinua häiritsee
dippadappa kirjoitti:
"Keskustelu tisseistä tai erektiohäiriöistä voidaan käydä asianomaisissa huoneissa."
Mutta tehkää, miten lystäätte on niitä muitakin chattejä. Ja miksi olen ollut nuorten chatissa, vaikka olen yli 18v, niin olen ollut kaverilla, jolla on lupa olla ikänsä puolesta siellä, joten jos tämä vaivasi valvojaa, niin ei vaivaa enää.niin miksi ihmeessä sitten et kirjoita siitä ylläpidolle suoraan vaan purat omaa turhautumistasi jossain keskustelualueella?
- jätitkö jotain lukematta?
tärkeää asiaa kirjoitti:
Nauruaan pidättelevä seriffi voi hakea pidätysvaikeuksiinsa apua, mikäli tissi-sana saa tirskumaan ;) Pieni loppukevennys. Ota se vitsinä."Koska nauruaan pidättelevä seriffi näyttää olevan mielestään hyvinkin oikeassa antamansa bannin suhteen, niin seriffi varmasti itse naurun pidätyksensä lomassa osaa poimia säännöistä ja netiketistä kohdan, jota bannattu keskustelija rikkoi ja vieläpä bannin arvoisesti."
mistäs sä nyt päätit että sefu olis bannit antanu? kyseessä oli pelkkä sätistä poisto :D - oikeista syistä
poks kirjoitti:
Ei tässä ollut kyse alkuunkaan mistään sensuroinnista tai aiheen kieltämisestä, vaan epäasiallisesta kielenkäytöstä, joka esitttiin lisäksi kakaramaisesti uhitellen.
Ihanteellistahan olisi, jos keskustelu olisi asiallista ja se voitaisiin käydä missä tahansa. Niin kauan kun maailmassa on tissittelijöitä ja vituttelijoita, se ei ole mahdollista avoimilla virtuaaliestradeilla. Valitettavasti.Alun perin tässä foorumin keskustelussa oli kyse pelkästään tissi-sanan paheellisuudesta. En minä tiedä, mitä kaikkea siellä jossain chatissa sanottiin, mutta tässä keskustelussa bannin antanut seriffi ei puhunut sanallakaan kakaramaisesta uhittelusta; hän antoi vain yhden syyn bannille: tissi-sanan käytön. Lue vaikka itse, jos et usko:
"Varoitin että joka sanoo vielä sanan tissi lentää ulos, mutta vielä vaan piti kokeilla teillä tuuria. Normaali keskustelussa ei välttämättä haittaa jos välillä lipsahtaa, mutta jos alkaa koko ajan olla tissi lauseessa niin se on jo vähän liikaa kuitenkin." (Thunderhawk)
Tottakai ymmärrän, että banni saattoikin tulla aiheesta, mutta älkää nyt olko hölmöjä ja väittäkö, että tissi-sanan käyttö itsessään olisi mikään syy bannata.
Tietenkin pervot jutut sietää siivota ja lakaista seksichatiin, mutta että rinnastaa sanat tissi ja vittu...
"Niin kauan kun maailmassa on tissittelijöitä ja vituttelijoita..."
...silloin ollaan jo tuuliajolla matkalla Valamon luostariin. - tärkeää asiaa
Thunderhawk kirjoitti:
Minulla lähinnä naurattaa tuo loppumaton kitinä siitä, että seriffi on kohdellut väärin vaikka ihan sääntöjen mukaan toimiikin. Miksi joillekkin on vaan niin vaikeaa lukea ohjeita ja netikettiä, sekä käyttäytyä fiksusti chatissa. Eihän normaali ihminen ylinopeussakkojen jälkeen lähde heti poliisien nähden uudelleen kaahailemaan tienpäällä
Naura vaan, mutta joudun silti kysymään uudestaan:
Vetoat sääntöihin, joten kerro nyt viimein se kohta säännöistä, joka oikeuttaisi bannin?
Minä olen lukenut ohjeet ja netiketin ympäri ämpäri, mutten ole löytänyt kohtaa, joka kieltäisi tissi-sanan käytön edes epäsuorasti. Tissi-sanan runsaasta käytöstähän sinä kerroit antaneen bannin. Et puhunut mitään pervoilusta. Puhuit vain - ja - ainoastaan tissi-sanasta itsestään.
_Ylinopeus_sakko on jo määritelty sakko, joka perustuu tieliikennelain säädöksiin.
Sinun antamasi "sakko" ei näytä perustuvan mihinkään. - tärkeää asiaa
jätitkö jotain lukematta? kirjoitti:
"Koska nauruaan pidättelevä seriffi näyttää olevan mielestään hyvinkin oikeassa antamansa bannin suhteen, niin seriffi varmasti itse naurun pidätyksensä lomassa osaa poimia säännöistä ja netiketistä kohdan, jota bannattu keskustelija rikkoi ja vieläpä bannin arvoisesti."
mistäs sä nyt päätit että sefu olis bannit antanu? kyseessä oli pelkkä sätistä poisto :DKeskustelun aloittajan omia sanoja, jotka viittaavat banniin:
"En ole varma onko IP-osoitteeni otettu ja estetty kirjoittamasta myös tänne, mutta kokeillaan!"
"nyt aina pyrkiessäni sisään lukee, että IP-osoitteeni on tallennettu ja polisiillakin on mahdollisuus puuttua asiaan."
"milloin pääsen taas seuraavan kerran chattaileen vai pääsenkö enää koskaan?"
- -
Pelkkä sätistä poisto ei estä pääsyä takaisin chatiin. - Vierailija
oikeista syistä kirjoitti:
Alun perin tässä foorumin keskustelussa oli kyse pelkästään tissi-sanan paheellisuudesta. En minä tiedä, mitä kaikkea siellä jossain chatissa sanottiin, mutta tässä keskustelussa bannin antanut seriffi ei puhunut sanallakaan kakaramaisesta uhittelusta; hän antoi vain yhden syyn bannille: tissi-sanan käytön. Lue vaikka itse, jos et usko:
"Varoitin että joka sanoo vielä sanan tissi lentää ulos, mutta vielä vaan piti kokeilla teillä tuuria. Normaali keskustelussa ei välttämättä haittaa jos välillä lipsahtaa, mutta jos alkaa koko ajan olla tissi lauseessa niin se on jo vähän liikaa kuitenkin." (Thunderhawk)
Tottakai ymmärrän, että banni saattoikin tulla aiheesta, mutta älkää nyt olko hölmöjä ja väittäkö, että tissi-sanan käyttö itsessään olisi mikään syy bannata.
Tietenkin pervot jutut sietää siivota ja lakaista seksichatiin, mutta että rinnastaa sanat tissi ja vittu...
...silloin ollaan jo tuuliajolla matkalla Valamon luostariin.Eikö bannin syy jo ole selvillä! Turha promoaminen yleisesti te keskustelitte tisseistä seriffit pistivät pisteen teidän keskusteluille eikö voi lopettaa silloin kuin seriffi sanoo et milloin liika on liikaa eiköhän tuo asia ole jo selvä
~Eikös vain ;) ~ - edelleenkää
tärkeää asiaa kirjoitti:
Naura vaan, mutta joudun silti kysymään uudestaan:
Vetoat sääntöihin, joten kerro nyt viimein se kohta säännöistä, joka oikeuttaisi bannin?
Minä olen lukenut ohjeet ja netiketin ympäri ämpäri, mutten ole löytänyt kohtaa, joka kieltäisi tissi-sanan käytön edes epäsuorasti. Tissi-sanan runsaasta käytöstähän sinä kerroit antaneen bannin. Et puhunut mitään pervoilusta. Puhuit vain - ja - ainoastaan tissi-sanasta itsestään.
_Ylinopeus_sakko on jo määritelty sakko, joka perustuu tieliikennelain säädöksiin.
Sinun antamasi "sakko" ei näytä perustuvan mihinkään.Ole yhdestä sanasta vaan keskustelusta johon pistettiin stoppi
*Eikös vain* ;p'
vaihtoehtona joko privaan siirtyminen tai sitte seksipuolelle siirtyminen
Puututtepa te pieneen asiaan :P :P - tärkeää asiaa
edelleenkää kirjoitti:
Ole yhdestä sanasta vaan keskustelusta johon pistettiin stoppi
*Eikös vain* ;p'
vaihtoehtona joko privaan siirtyminen tai sitte seksipuolelle siirtyminen
Puututtepa te pieneen asiaan :P :PSeriffi itse kirjoitti sanasta sanaan näin:
"Minä olin se joka poisti teidät huomautettuani jo kyseisestä tissikeskustelusta. Varoitin että joka sanoo vielä sanan tissi lentää ulos, mutta vielä vaan piti kokeilla teillä tuuria. Normaali keskustelussa ei välttämättä haittaa jos välillä lipsahtaa, mutta jos alkaa koko ajan olla tissi lauseessa niin se on jo vähän liikaa kuitenkin."
Linkki: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013051377
Ja nyt sinä lapsellisesti naurat, että kyse ei edelleenkään ole yhdestä sanasta, vaikka seriffi ei muuta perustelua ole antanutkaan kuin tuon yhden ainoan sanan.
Että kukahan se tässä puuttuukaan pieneen asiaan... - tärkeää asiaa
Vierailija kirjoitti:
Eikö bannin syy jo ole selvillä! Turha promoaminen yleisesti te keskustelitte tisseistä seriffit pistivät pisteen teidän keskusteluille eikö voi lopettaa silloin kuin seriffi sanoo et milloin liika on liikaa eiköhän tuo asia ole jo selvä
~Eikös vain ;) ~Ensinnäkään minä en ollut koko chatissa koko keskustelun aikana. Taas näitä teidän harhaluulojanne. Kommentoin seriffin toimia sen tiedon valossa, mitä hän itsekin täällä palstalla kertoo.
Bannin syy oli seriffin itsensä - ei minun! - mukaan tissi-sanan liikakäyttö. Lue seriffi Thunderhawkin itsensä allekirjoittama viesti, niin loppuu tuo harhailu. Seriffi ei muuten ole tähän hetkeen mennessä osannut kertoa, mitä sääntöä bannattu keskustelija muka rikkoi. - poks
"Nimenomaan nämä tissittelijät ovat niitä, joille on olemassa tabuja ja joilla on outoja asenteita seksiä kohtaan."
Nimenomaan mulle ei tuu mitään nyt mieleen mikä mulle olis tabu ja seksi mulle on normaalia elämää, ehkä olen sitten outo pervo? Ja tämä tissittely ei liity kyllä aina seksiinkään. Riippuu konteksistä. Jos vauvalle annetaan tissiä, niin kuvitteletko, että kyseessä olisi seksiakti? -Ei.
Heippa! :)Ei tässä ole kyse yhdestä irrotetusta sanasta (sanoi seriffi mitä tahansa), vaan sanan käyttöympäristöstä, kontekstista.
Jos joku ei tajua sanojen "tissi" ja "rinta" vivahde-eroja, syyttäköön itseään. Normaali ihminen tajuaa, että eri tilanteissa on erilaisia kielenkäyttöjä eikä yksikään meistä voi vaatia omaa yleisestä kielenkäytöstä poikkeavaa linjaansa yleiseksi. Ihmisen on sopeuduttava yhteisiin pelisääntöhin tai pelistä pois.
On aika outoa, että joku muuten vaatii saada puhua ylellä omista kehonosistaan, jotka taatusti verhoaa muiden katseilta. En usko kenenkään rintojen olevan kovin kiinnostava puheenaihe muille, etenkin jos niitä hoetaan hampaat irvessä kerta kiellon päälle. - poks
oikeista syistä kirjoitti:
Alun perin tässä foorumin keskustelussa oli kyse pelkästään tissi-sanan paheellisuudesta. En minä tiedä, mitä kaikkea siellä jossain chatissa sanottiin, mutta tässä keskustelussa bannin antanut seriffi ei puhunut sanallakaan kakaramaisesta uhittelusta; hän antoi vain yhden syyn bannille: tissi-sanan käytön. Lue vaikka itse, jos et usko:
...silloin ollaan jo tuuliajolla matkalla Valamon luostariin.No tuossahan se tuli se tilanne aivan selväksi:
Seriffihän siinä hoiti työtään saamiensa ohjeitten ja chat-etiketin ohjeitten mukaisesti, joten miksi asettaa kapuloita rattaisiin. Voin kuvitella tuon perusteella keskustelun lapsellisen ilmapiirin.
Tämä keskustelu lipsuu nyt pahasti sivuraiteille. Kyse ei ole tissi-sanan perimmäisestä semantiikasta, vaan a-tyylisen sanan manianomaisesta hokemisesta. Minua eivät kirosanatkaan pelota, mutta en viihdy ylekeskustelussa, jossa osanosattajat ovat niin lapsellisia, että hokevat joitain tissijuttuja. Tissinhokijalta näyttää puuttuvan muiden keskustelijoiden kunnioitus, ja hän näkee tässä vain oman oikeutensa saada puhua, mitä sylki suuhun tuo. - Niinjoo
poks kirjoitti:
Ei tässä ole kyse yhdestä irrotetusta sanasta (sanoi seriffi mitä tahansa), vaan sanan käyttöympäristöstä, kontekstista.
Jos joku ei tajua sanojen "tissi" ja "rinta" vivahde-eroja, syyttäköön itseään. Normaali ihminen tajuaa, että eri tilanteissa on erilaisia kielenkäyttöjä eikä yksikään meistä voi vaatia omaa yleisestä kielenkäytöstä poikkeavaa linjaansa yleiseksi. Ihmisen on sopeuduttava yhteisiin pelisääntöhin tai pelistä pois.
On aika outoa, että joku muuten vaatii saada puhua ylellä omista kehonosistaan, jotka taatusti verhoaa muiden katseilta. En usko kenenkään rintojen olevan kovin kiinnostava puheenaihe muille, etenkin jos niitä hoetaan hampaat irvessä kerta kiellon päälle.Itseasiassa ei tässä ole -- Teillä oli keskustelu yleisellä jonka aiheena oli tissi eiköhän tuohon aiheeseen pidäkkin puuttua :D
elä nyt enää jauha soopaa
Sitten kun seriffit varoittivat niin uhillaan piti jatkaa ..
oma syynne tais olla tällä kertaa ja pilla kolahti omaan nillaan :D :P - Pushka Jusshi
Niinjoo kirjoitti:
Itseasiassa ei tässä ole -- Teillä oli keskustelu yleisellä jonka aiheena oli tissi eiköhän tuohon aiheeseen pidäkkin puuttua :D
elä nyt enää jauha soopaa
Sitten kun seriffit varoittivat niin uhillaan piti jatkaa ..
oma syynne tais olla tällä kertaa ja pilla kolahti omaan nillaan :D :P""Sitten kun seriffit varoittivat niin uhillaan piti jatkaa .. ""
Näyttäkääpä ohjeista se kohta, jossa kielletään puhumasta tisseistä sen paremmin kuin rinnoistakaan, niin sitä olisi helpompi totella. Nyt olemme seriffien mielivaltaisten käskytysten armoilla eli se mitä HE suuressa viisaudessaan antavat meidän puhua, on se suuri totuus, jonka vain he hallitsevat eikä meillä alamaisilla ole nokan koputtamista asiaan.
PushkaJusshi - tätä on kysytty
poks kirjoitti:
No tuossahan se tuli se tilanne aivan selväksi:
Seriffihän siinä hoiti työtään saamiensa ohjeitten ja chat-etiketin ohjeitten mukaisesti, joten miksi asettaa kapuloita rattaisiin. Voin kuvitella tuon perusteella keskustelun lapsellisen ilmapiirin.
Tämä keskustelu lipsuu nyt pahasti sivuraiteille. Kyse ei ole tissi-sanan perimmäisestä semantiikasta, vaan a-tyylisen sanan manianomaisesta hokemisesta. Minua eivät kirosanatkaan pelota, mutta en viihdy ylekeskustelussa, jossa osanosattajat ovat niin lapsellisia, että hokevat joitain tissijuttuja. Tissinhokijalta näyttää puuttuvan muiden keskustelijoiden kunnioitus, ja hän näkee tässä vain oman oikeutensa saada puhua, mitä sylki suuhun tuo.Todista, mikä seriffin saamista ohjeista ja chat-etiketin ohjeista kieltää tissi-sanan käytön useammassa lauseessa.
Tasan niin kauan bannia on syytä pitää seriffin mielivaltaisena käytöksenä, kunnes virallisista säännöistä esitetään tissi-sanan liikakäytön kieltävä kohta, mieluiten sanatarkkana lainauksena! (Tissi-sanan ei tietenkään tarvitse esiintyä säännöissä siinä sanamuodossa. Vrt. hemohes, joka ei ollut kiellettyjen dopingaineiden listalla, oli loppupeleissä kielletty, koska hemohes liittyi veren manipulointiin, joka oli kielletty.)
Tasan niin kauan seriffi EI hoitanut työtään saamiensa ohjeitten ja chat-etiketin ohjeitten mukaisesti, kunnes sääntö löytyy muualtakin kuin teidän y-herkästä mielestä.
Täytyy sinun oikein sana alatyylinenkin lyhentää a-tyylinen.
Pöö. - poks
tätä on kysytty kirjoitti:
Todista, mikä seriffin saamista ohjeista ja chat-etiketin ohjeista kieltää tissi-sanan käytön useammassa lauseessa.
Tasan niin kauan bannia on syytä pitää seriffin mielivaltaisena käytöksenä, kunnes virallisista säännöistä esitetään tissi-sanan liikakäytön kieltävä kohta, mieluiten sanatarkkana lainauksena! (Tissi-sanan ei tietenkään tarvitse esiintyä säännöissä siinä sanamuodossa. Vrt. hemohes, joka ei ollut kiellettyjen dopingaineiden listalla, oli loppupeleissä kielletty, koska hemohes liittyi veren manipulointiin, joka oli kielletty.)
Tasan niin kauan seriffi EI hoitanut työtään saamiensa ohjeitten ja chat-etiketin ohjeitten mukaisesti, kunnes sääntö löytyy muualtakin kuin teidän y-herkästä mielestä.
Täytyy sinun oikein sana alatyylinenkin lyhentää a-tyylinen.
Pöö.Ei kenenkään tarvitse tässä mitään todistaa, koska foorumilla ei ole numeroituja käskytysohjeita tietenkään, onneksi. Sellaisia tunnut kaipaavan. On vain yleisohjeet, netiketti, jossa asiat esitetään toiveenomaisesti, kuten kai täysjärkisille sopii esittää. Emme elä poliisivaltiossa, katsos.
Jos sinun nuppiisi ei mahdu se, että kaikki eivät käytä rinnoista ja sukupuolielimistä alatyylisiä ilmauksia, jää uskoosi. Tyhmyydellä on tapana olla sitkeää. Suurin osa suomalaisista käyttää julkisilla estradeilla yleiskieltä, ei alatyyliä. Mene ihmeessä sellaiselle foorumille, jossa ei ole valvontaa eikä ohjeita ((Jippii?), siellä saat varmaan käyttää yksipuolista köyhää kieltäsi. Et voi vaatia muita poikkeamaan yleisistä käytänteistä oman huonon kielenkäyttösi vuoksi. Ja muuten miten on, etkä vaadi vitunkäyttöoikeuksia samantien, sehän on tissiä yleisempi muoto joidenkuiden puhekielessä? Mitn on? - puskapuskajuuso
Pushka Jusshi kirjoitti:
""Sitten kun seriffit varoittivat niin uhillaan piti jatkaa .. ""
Näyttäkääpä ohjeista se kohta, jossa kielletään puhumasta tisseistä sen paremmin kuin rinnoistakaan, niin sitä olisi helpompi totella. Nyt olemme seriffien mielivaltaisten käskytysten armoilla eli se mitä HE suuressa viisaudessaan antavat meidän puhua, on se suuri totuus, jonka vain he hallitsevat eikä meillä alamaisilla ole nokan koputtamista asiaan.
PushkaJusshisefun on äärettömän helppo näyttää älykkäältä tollasen rimanalittajan ollessa vertailukohtana
- ihostelia
tärkeää asiaa kirjoitti:
Nauruaan pidättelevä seriffi voi hakea pidätysvaikeuksiinsa apua, mikäli tissi-sana saa tirskumaan ;) Pieni loppukevennys. Ota se vitsinä.Eräs sanoi viisaasti, että samaa ihoahan tisseissä on kuin poskissa... tai korvissa, niin kuin bannattu käytti kiertoilmaisussaan.
Samaa ihoa on rinnoissa, tisseissä, kullissa, pillussa ja jopa vitussa - tärkeää asiaa
poks kirjoitti:
Ei kenenkään tarvitse tässä mitään todistaa, koska foorumilla ei ole numeroituja käskytysohjeita tietenkään, onneksi. Sellaisia tunnut kaipaavan. On vain yleisohjeet, netiketti, jossa asiat esitetään toiveenomaisesti, kuten kai täysjärkisille sopii esittää. Emme elä poliisivaltiossa, katsos.
Jos sinun nuppiisi ei mahdu se, että kaikki eivät käytä rinnoista ja sukupuolielimistä alatyylisiä ilmauksia, jää uskoosi. Tyhmyydellä on tapana olla sitkeää. Suurin osa suomalaisista käyttää julkisilla estradeilla yleiskieltä, ei alatyyliä. Mene ihmeessä sellaiselle foorumille, jossa ei ole valvontaa eikä ohjeita ((Jippii?), siellä saat varmaan käyttää yksipuolista köyhää kieltäsi. Et voi vaatia muita poikkeamaan yleisistä käytänteistä oman huonon kielenkäyttösi vuoksi. Ja muuten miten on, etkä vaadi vitunkäyttöoikeuksia samantien, sehän on tissiä yleisempi muoto joidenkuiden puhekielessä? Mitn on?Olet oikeassa siinä, ettemme elä poliisivaltiossa. Elämme diktatuurissa, jossa "Ei kenenkään tarvitse mitään todistaa".
Huomaan ärtymisesi, sillä ethän sinä odotettavastikaan löytänyt säännöistä m-i-n-k-ä-ä-n-l-a-i-s-t-a tukea tissikammollesi. Tässä vaiheessa minulle riittäisi kaikkein leväperäisinkin tissi-sanan kieltävä sääntö, mutta sitäkään en ole saanut.
Sain kyllä vastaan haukut täysjärkisyydestäni, nuppiin mahtumisestani, tyhmyydestäni sekä yksipuolisen köyhästä ja huonosta kielestäni.
Sääntöjä en koskaan saanut.
Kävin muuten juuri äsken Suomi24:n ehkä tiukimman moraalin chatissa, Kirkko Caféssa, kysymässä, mitä mieltä he ovat tissi-sanan käytöstä. Valitan, poks, mutta taidat olla melkoisen yksin tissipelkoinesi. Edes uskovaiset eivät ole yhtä herkkiä näkemään sanaa tissi.
KIRKKO CAFESSA: (Vastaajien nimet muutettu.)
Akseli Gallup-Kallela: Onko tissi-sana alatyylin sana chatissa silloinkin, kun viestissä ei kuvata pornografiaa, vaan keskustellaan asianmukaisesti?
Akseli Gallup-Kallela: Onko sana tissi kaikissa asiayhteyksissä alatyylin sana? (Tässäkin: "Riittääkö, jos annan vauvalle tissiä 3 kertaa päivässä?")
Keskustelija 1 => Akseli Gallup-Kallela: Ei ole asiaton
Keskustelija 1 => Akseli Gallup-Kallela: ei mun mielestäni
Keskustelija 1 => Keskustelija 8: Jos sanoo: tissisi roikkuvat, voi lyödä käsilaukulla päähän
Keskustelija 2: kirkkokahvilan suuri tissi gallup
Keskustelija 2: ei ole asiaton
Keskustelija 2 => Akseli Gallup-Kallela: ei ole alatyylin sana
Keskustelija 2 => Akseli Gallup-Kallela: on niitä huomattavasti alatyylisempiäkin sanoja kuin tissi,aika viaton sana,minusta =)
Keskustelija 3: minun kotona äitini heräsi yöllä ja hänen sängyn päässä istui (enkelihymiö) enkeli ja en kerro nyt mikä asia siihen liittyi mutta kuitenkin liittyi miksi (enkelihymiö) enkeli vieraili meidän kotona ,-60 luvulla
Keskustelija3: minun mielsestä ei saa sano tissi vaan rinnat
Keskustelija 4: ei ole asiaton
Keskustelija 5: Tissi on ok
Keskustelija 6 => Akseli Gallup-Kallela: musta se kuulostaa vähän tökeröltä muttei siinä mitään vikaa
Keskustelija 7: on
Keskustelija 7: vauvalla on rintaruokinta ei tissiruokinta
Keskustelija 7: tissi on murresana eikä sovi viralliseen käyttöön
Keskustelija 8 => pieni tulitikkutyttö: kuka täs niin viralliin =)
Keskustelija 8: ei ole asiaton
Keskustelija 9 => Keskustelija 4: tissi on ihan normaali sana ja Jumalan luoma tärkeä osa naista
Keskustelija 9 => Keskustelija 4: ei asiaton
Keskustelija 9: hyväksyn kyllä kaikki sanat mitkä ei loukkaa ihmisarvoa
Keskustelija 9: ja tissi on ihan normaali sana - poks
tärkeää asiaa kirjoitti:
Olet oikeassa siinä, ettemme elä poliisivaltiossa. Elämme diktatuurissa, jossa "Ei kenenkään tarvitse mitään todistaa".
Huomaan ärtymisesi, sillä ethän sinä odotettavastikaan löytänyt säännöistä m-i-n-k-ä-ä-n-l-a-i-s-t-a tukea tissikammollesi. Tässä vaiheessa minulle riittäisi kaikkein leväperäisinkin tissi-sanan kieltävä sääntö, mutta sitäkään en ole saanut.
Sain kyllä vastaan haukut täysjärkisyydestäni, nuppiin mahtumisestani, tyhmyydestäni sekä yksipuolisen köyhästä ja huonosta kielestäni.
Sääntöjä en koskaan saanut.
Kävin muuten juuri äsken Suomi24:n ehkä tiukimman moraalin chatissa, Kirkko Caféssa, kysymässä, mitä mieltä he ovat tissi-sanan käytöstä. Valitan, poks, mutta taidat olla melkoisen yksin tissipelkoinesi. Edes uskovaiset eivät ole yhtä herkkiä näkemään sanaa tissi.
Akseli Gallup-Kallela: Onko tissi-sana alatyylin sana chatissa silloinkin, kun viestissä ei kuvata pornografiaa, vaan keskustellaan asianmukaisesti?
Akseli Gallup-Kallela: Onko sana tissi kaikissa asiayhteyksissä alatyylin sana? (Tässäkin: "Riittääkö, jos annan vauvalle tissiä 3 kertaa päivässä?")
Keskustelija 1 => Keskustelija 8: Jos sanoo: tissisi roikkuvat, voi lyödä käsilaukulla päähän
Keskustelija 2 => Akseli Gallup-Kallela: on niitä huomattavasti alatyylisempiäkin sanoja kuin tissi,aika viaton sana,minusta =)
Keskustelija 3: minun kotona äitini heräsi yöllä ja hänen sängyn päässä istui (enkelihymiö) enkeli ja en kerro nyt mikä asia siihen liittyi mutta kuitenkin liittyi miksi (enkelihymiö) enkeli vieraili meidän kotona ,-60 luvulla
Keskustelija 6 => Akseli Gallup-Kallela: musta se kuulostaa vähän tökeröltä muttei siinä mitään vikaa
Keskustelija 9 => Keskustelija 4: tissi on ihan normaali sana ja Jumalan luoma tärkeä osa naista
Keskustelija 9: ja tissi on ihan normaali sanaSinä yrität väitellä asiasta, jota ei ole tapahtunut. Olet päässäsi suurennellut asiaa ja muuttanut olennaisesti sen muotoa, mitä todella tapahtui.
Kyse ei ollut siis tissi-sanan leppoisasta käytöstä, vaan tissi-sanan manianomaisesta hokemisesta.
Harhautat muita nyt, kun kyselet, mitä vikaa tissi-sananssa on. Sinun pitää muotoilla kysymyksesi näin: Onko asiallista hokea tissi-sanaa toistuvasti yleisessä chatissa, sen jälkeenkin, kun keskustelun valvoja on huomauttanut sinua.
Lähdepä nyt uudelleen liikkeelle. Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat. - tärkeä tietää
sinua häiritsee kirjoitti:
niin miksi ihmeessä sitten et kirjoita siitä ylläpidolle suoraan vaan purat omaa turhautumistasi jossain keskustelualueella?
Häh? Tätähän varten keskustelut on ja ylläpito on postia saanut!!!
- kirjoittaja
Tämä alkaa olla jo saman asian jauhamista, mutta jos vielä saman virren kirjottaisin lyhyesti kertaukseksi ja sitten lopetan.
"Tärkeää asiaa" kirjoitti todella hyvin, enkä itse osannut alussa pukea samankaltaisia ajatuksia sanoiksi tänne.
Valvojaa näyttää naurattavan..Toisaalta surullista, kun luulis titsejä tottuneen näkevän nykyään joka paikassa..Vaatekuvastossakin rinnat on melkein se pääjuttu..TV-sarjoista puhumattakaan..Ymmärrän asian laidan jos eläisimme viime vuosataa, jolloin ne ehkä oli tabu. Tai mistäs minä tiedän kun itse olen syntynyt 80-luvulla enkä nuorempana ajatellu näitä asioita.
Hillitkää hyvät shefut naurunne, ettehän naura saunassakaan nähdessänne oman tai kaverin pippelin. Toivottavasti?
Ja vielä, jos jotakin loukkaa sanat, jotka löytyvät sanakirjastakin mm.rinnat niin ei en kyllä osaa kertoa mikä keinoksi. Niinhän se on, että kaikki ihmiset on erilaisia, erilaisesti ajattelevia, mutta kaikilla on oma yhteinen ase, joka on sanan vapaus!- originellaus
löytyy sieltä muitakin sanoja..sanois että kaikki sanat mitä suomeksi on keksitty..se ei o asian ydin kuitenkaan
kysymys on siitä että saako yks pöllö sanoo mitä sylki suuhu tuo vai pitääkö jonku fiksumman jotenkin hillitä menoo..
ja kun vielä on annettu vaihtoehtoja missä noita voi jauhaa....niin mikä ny mättää??? - poks
Sanojen käyttöympäristö ja tyyli on tärkeä. Sana "tissi" on seksistinen, mutta kavereiden kesken käytettynä tuskin loukkaa ketään, ei ainakaan minua. Kyse on tässä nyt kuitenkin siitä, että et taida tajuta sitä, että eri tilanteissa käytetään erilaista kieltä. Sama tyyli ei sovi joka tilanteeseen.
Nyt valitsit "tissille" käyttöympäristöksi chatin, julkisen foorumin, jossa pätevät yleistä kielenkäyttöä koskevat käytänteet ja hyvien tapojen normit, joiden mukaan seksistiset tai alatyyliset ilmaukset eivät kuulu ns. arkiseen ylekeskusteluun. Jos sinun perheessäsi tisseistä puhutaan kahvipöydässä vieraillekin, älä oleta, että muualla menetellään samoin.
Perustelet "tissit"sanan käyttöä sen yleisyydellä. Sana "vittu" on myös hyvin yleinen puhekielessä, ehkä jopa vielä yleisempi kuin "tissit". Eikö siis myös "vittu" olisi sinun logiikkasi mukaan sopivaa chattikieltä - sitä kun kuulee kaikkialla -logiikkasi mukaan? - huikamalakauhistus
poks kirjoitti:
Sanojen käyttöympäristö ja tyyli on tärkeä. Sana "tissi" on seksistinen, mutta kavereiden kesken käytettynä tuskin loukkaa ketään, ei ainakaan minua. Kyse on tässä nyt kuitenkin siitä, että et taida tajuta sitä, että eri tilanteissa käytetään erilaista kieltä. Sama tyyli ei sovi joka tilanteeseen.
Nyt valitsit "tissille" käyttöympäristöksi chatin, julkisen foorumin, jossa pätevät yleistä kielenkäyttöä koskevat käytänteet ja hyvien tapojen normit, joiden mukaan seksistiset tai alatyyliset ilmaukset eivät kuulu ns. arkiseen ylekeskusteluun. Jos sinun perheessäsi tisseistä puhutaan kahvipöydässä vieraillekin, älä oleta, että muualla menetellään samoin.
Perustelet "tissit"sanan käyttöä sen yleisyydellä. Sana "vittu" on myös hyvin yleinen puhekielessä, ehkä jopa vielä yleisempi kuin "tissit". Eikö siis myös "vittu" olisi sinun logiikkasi mukaan sopivaa chattikieltä - sitä kun kuulee kaikkialla -logiikkasi mukaan?Me monet äidit puhumme tisseistä rintojen sijaan. En tunne ketään, joka kokisi tissi-sanan seksistisenä. Olet ehkä pienenä joutunut tissiterrorin uhriksi.
Miksi ylipäänsä tissi sanana olisi läheskään yhtä paha asia kuin tissi kuvana bussipysäkin mainoksissa lasten koulumatkojen varrella? Oletko se sinä, joka on lehtien palstoilla yökkäillyt julkisilla paikoilla imettäville naisille? Oletko se sinä, joka kiellosta huolimatta pitää uimapukua saunassa, jottei tissi (tai jopa kaksi) näkyisi?
"Käyttöympäristö, julkinen foorumi, käytänteet, hyvien tapojen normit, arkinen ylekeskustelu..."
Taidanpa tästä mennä antamaan tuiki tavallista tissiä vauvalleni, joka juuri heräsi kirjoitteluuni. - poks
huikamalakauhistus kirjoitti:
Me monet äidit puhumme tisseistä rintojen sijaan. En tunne ketään, joka kokisi tissi-sanan seksistisenä. Olet ehkä pienenä joutunut tissiterrorin uhriksi.
Miksi ylipäänsä tissi sanana olisi läheskään yhtä paha asia kuin tissi kuvana bussipysäkin mainoksissa lasten koulumatkojen varrella? Oletko se sinä, joka on lehtien palstoilla yökkäillyt julkisilla paikoilla imettäville naisille? Oletko se sinä, joka kiellosta huolimatta pitää uimapukua saunassa, jottei tissi (tai jopa kaksi) näkyisi?
"Käyttöympäristö, julkinen foorumi, käytänteet, hyvien tapojen normit, arkinen ylekeskustelu..."
Taidanpa tästä mennä antamaan tuiki tavallista tissiä vauvalleni, joka juuri heräsi kirjoitteluuni.>> Taidanpa tästä mennä antamaan tuiki tavallista tissiä vauvalleni, joka juuri heräsi kirjoitteluuni.
- Poks!!
poks kirjoitti:
>> Taidanpa tästä mennä antamaan tuiki tavallista tissiä vauvalleni, joka juuri heräsi kirjoitteluuni.
Luetko tissin ja vitun samaan kategoriaan? Mielestäni vittu on sukupuolielin samoin, kuin miehen kikkeli.
Tissi ei ole alatyylinen, mutta jos asia mielestäsi on näin, niin tissiliivitkin varmasti ovat?
Opettele lukemaan kontekstistä, asiayhteydestä mikä on alatyylistä ja mikä ei!?
Vauvalle annettaessa tuikitavallista tissiä on aivan normaalia arkikieltä ja jos koet äitin opettaneen lapsille alatyylisiä sanoja, niin lapsistasi tulee luultavasti yhtä suppea katseisia, kuin itse olet.
Älä katso maailmaa putken läpi vaan sillä toisella tavalla;)
PS. onko kivekset sinun mielestä alatyylinen sana? - poks
Poks!! kirjoitti:
Luetko tissin ja vitun samaan kategoriaan? Mielestäni vittu on sukupuolielin samoin, kuin miehen kikkeli.
Tissi ei ole alatyylinen, mutta jos asia mielestäsi on näin, niin tissiliivitkin varmasti ovat?
Opettele lukemaan kontekstistä, asiayhteydestä mikä on alatyylistä ja mikä ei!?
Vauvalle annettaessa tuikitavallista tissiä on aivan normaalia arkikieltä ja jos koet äitin opettaneen lapsille alatyylisiä sanoja, niin lapsistasi tulee luultavasti yhtä suppea katseisia, kuin itse olet.
Älä katso maailmaa putken läpi vaan sillä toisella tavalla;)
PS. onko kivekset sinun mielestä alatyylinen sana?Mielestäni tissit ja vittu ovat molemmat naisen kehon osia, jotka liittään kiinteästi naiseuteen ja sitä kautta myös sukupuolisuuteen. Siispä ne ovat saman kategorian sanoja. Molemmat ovat lisäksi toistettuna käytettäessä provosoivia sanoja.
Minulla on se käsitys, että alkuperäinen banneistaparkuja hoki tissejä, eli syyllistyi tautologiaan, joka rasittaa ylekeskustelua suunnattomastai. Hyvä että bannattiin!
Usko nyt, että tissit eivät ole kaikille arkikieltä! Kyllä useimmissa suomalaisperheissä annetaan vauvalle rintaa eikä tissiä, samoin terveydenhoitolaitoksissa ja neuvoloissa asiantuntijat eivät taatusti joitain poikkeuksia lukuunottamatta käytä sanaa tissi, vaan rinta!
Kivekset ei ole alatyylinen sana, vaan käypää sanakirjakieltä. Samoin vagina tai emätin on hyvää kieltä, jos tahdot puhua jalkovälistä. Vai kenties se vittu on sinulle sopivin, koska se on niin tuiki tavallinen? - Äippä
poks kirjoitti:
Mielestäni tissit ja vittu ovat molemmat naisen kehon osia, jotka liittään kiinteästi naiseuteen ja sitä kautta myös sukupuolisuuteen. Siispä ne ovat saman kategorian sanoja. Molemmat ovat lisäksi toistettuna käytettäessä provosoivia sanoja.
Minulla on se käsitys, että alkuperäinen banneistaparkuja hoki tissejä, eli syyllistyi tautologiaan, joka rasittaa ylekeskustelua suunnattomastai. Hyvä että bannattiin!
Usko nyt, että tissit eivät ole kaikille arkikieltä! Kyllä useimmissa suomalaisperheissä annetaan vauvalle rintaa eikä tissiä, samoin terveydenhoitolaitoksissa ja neuvoloissa asiantuntijat eivät taatusti joitain poikkeuksia lukuunottamatta käytä sanaa tissi, vaan rinta!
Kivekset ei ole alatyylinen sana, vaan käypää sanakirjakieltä. Samoin vagina tai emätin on hyvää kieltä, jos tahdot puhua jalkovälistä. Vai kenties se vittu on sinulle sopivin, koska se on niin tuiki tavallinen?Kyllä neuvolassakäydessäni terveydenhoitaja käyttää sanaa tissi. Odotushuoneessa, jossa oli muitakin potilaita, ei pelkästään äitejä ja isiä vaan tuiki tavallisia ihmisiä, neuvolatäti ehdotti minulle :"Annappas vauvalle vähän tissiä, niin rauhottuu tutkimuksen ajaksi." Kukaan ei loukkaantunut. SE ON TUIKITAVALLINENSANA!!!!!!!!!!
Minusta on erittäin lapsellista jauhaa tästä samasta asiasta noin kritiikillisesti, kun TELEVISIO ON TÄYNNÄ LASTEN OHJELMAKATSELUAIKAAN JOPA PORNOA! Lehdet ovat täynnä sitä, bussien kyljissä on alatyylisiä mainoksia, seksiä on joka puolella. Ei voi peittää niiden silmiä koko ajan, eikä bannata telkkaria, kun ei itsekkään aina tiedä missä ohjelmassa vilahtaa tissit.
Täällä sätissä ei sentään ole lapsia, joten antakaa jo olla. Aikuisiahan me ollaan eikä se tissi-sana ole ollenkaan paha..sitä näkee joka ikisessä sätissä joka ikinen päivä. Se siitä.
- Bearrr
Kun katsoo näitä kirjoituksia, niin tuntuu kun olis pikkukersojen hiekkalaatikkoleikki menossa, "meiän iskä saa sanon noin ja meijän äiti tekee näin."
Kummatkohan on lopussa, hiekka hiekkalaatikolla vai leikkikalut hiekkalaatikolla.
Keksikää parempi leikki, toihan on jo kehittymättömien umpipääluiden itsekeskeistä nahistelua. - ja ulosheitolla?
Mitä eroa on siis bannilla ja ulosheitolla? Ja johtaako banniongelmiin vai ainoastaan evää chattihuoneisiin pääsyn?
- kolme keinoa
siis kolme "työkalua"
Sefu voi HILJENTÄÄ keskustelijan....keskustelija pääsee jatkamaan keskustelua poistumalla huoneesta ja tulemalla sitten takaisin
Sefu voi POISTAA HUONEESTA..keskustelija voi tulla välittömästi takaisin jatkamaan keskustelua
Sefu voi BANNATA keskustelijan..keskustelija ei pääse kyseiseltä koneelta takaisin keskusteluun bannauksen kestoaikana. Bannauksen kesto on yleensä 50 min, mutta sefulla on mahdollisuus bannata keskustelija jopa 24h, ylläpidon erityisluvalla pidemmäksikin aikaa.
Sefu voi myös purkaa annetun bannin mikäli niin haluaa.
Bannauksen voi myös itse poistaa vaihtamalla IP-osoitettaan. Ohjeita siihen en anna.
Kuitenkin, jos toistuvasti vaihtaa IP-osoitettaan ja jatkaa häiriköintiään, voidaan kyseinen käyttäjä saada selville ja saattaa edesvastuuseen. Tätä ei kuitenkaan yksittäinen sefu voi tehdä ilman rikosilmoitusta.
Normaalisti rikosilmoituksen ns. kestohäiriköstä tekee Eniro.
Myöskin tavallinen sättääjä voi tehdä rikosilmoituksen toista sättääjää kohtaan, mikäli tuntee yksityisyyttään ja kunniaansa loukatun.....muistelen nähneeni jonkun sättärin (tai sefunko) profiilissa mainintoja vakavista uhkauksista. Eli ihan mitä vain sanomista ei kannata kohdistaa yksilöidysti ketään sättääjään kohtaan.
Kuvittelen että voisi olla kurjaa kurkkata ovisilmästä soittaako ovikelloa virka-asuinen...
- tärkeää asiaa
Kävin Suomi24:n ehkä tiukimman moraalin chatissa, Kirkko Caféssa, kysymässä, mitä mieltä siellä ollaan tissi-sanan käytöstä.
Olkaa hyvä! :)
Keskustelija 9: ja tissi on ihan normaali sana- poks
Sinä yrität väitellä asiasta, jota ei ole tapahtunut. Olet päässäsi suurennellut asiaa ja muuttanut olennaisesti sen muotoa, mitä todella tapahtui.
Kyse ei ollut siis tissi-sanan leppoisasta käytöstä, vaan tissi-sanan manianomaisesta hokemisesta.
Harhautat muita nyt, kun kyselet, mitä vikaa tissi-sananssa on. Sinun pitää muotoilla kysymyksesi näin: Onko asiallista hokea tissi-sanaa toistuvasti yleisessä chatissa, sen jälkeenkin, kun keskustelun valvoja on huomauttanut sinua.
Lähdepä nyt uudelleen liikkeelle. Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat. - Juuri näin!
poks kirjoitti:
Sinä yrität väitellä asiasta, jota ei ole tapahtunut. Olet päässäsi suurennellut asiaa ja muuttanut olennaisesti sen muotoa, mitä todella tapahtui.
Lähdepä nyt uudelleen liikkeelle. Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat.Poks kirjoitti asiaa!
edelleenkään kyse ei sattumoisin ole sanasta tissi
vaan sen hokemisesta yleisesti senkin jälkeen kun seriffi on huomauttanut taisit itse hävitä aloittamasi väittelyn
keskustelunaiheet yleisellä on hyvä pitää kurissa! - puoltaa floodausta
poks kirjoitti:
Lähdepä nyt uudelleen liikkeelle. Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat.Gallupin tarkoitus ei ole puoltaa floodausta
---------------------------------------------
Se, että kyseenalaistaa tuomion perusteet, ei suinkaan tarkoita, että olisi tuomitun kaveri tai väittäisi, että tuomiolle ei voisi löytyä muita, osuvia perusteita. Minun ilmeisesti täytyy uudelleen korostaa, että en ole kenenkään puolella siinä tissikeskustelussa, jota en koskaan ole nähnytkään. Olen jo edellä sanonut, että en tunne tapausta, joten pitäkää minua puolueettomana tarkkailijana. Oikeudenmukaisuuden nimissä tuomitulle tulee luetella ne lain (tässä: sääntöjen ja/tai netiketin) pykälät, joilla tuomio on oikeutettu. Niitä pykäliä en niin minä kuin tuomittukaan koskaan ole saaneet. Se on väärin. Olkoon tuomiolle olemassa oikeutus tai ei.
Saamieni vastaustenne perusteella olen antanut kantani vain saamiini vastauksiinne, mikä on keskustellessa usein johdonmukaista. Eli kun syytät minua harhauttajaksi ja väität, että yritän "väitellä asiasta, jota ei ole tapahtunut", luulet minun puolustavan chatin tissikeskustelua, josta - mietihän nyt vähän - olen kuullut vain yhden sanan: tissi. Olen täällä keskustelupalstalla ottanut kantaa teidän keskusteluviesteihinne ja väitellyt teidän keskusteluviestienne kanssa. Se, että olen monia teidän väitteitänne vastaan, ei tarkoita, että olisin bannatun puolella. Älä ole Bush. Älä anna ajatustesi juosta järkeäsi nopeammin.
Otin Kirkko Caféssa teettämälläni gallupilla kantaa vain ja ainoastaan täällä keskustelupalstalla oleviin valheellisiin väittämiinne, joiden mukaan tissi-sana olisi alatyylinen myös suuren yleisön silmissä. Gallupin tarkoitus ei ole puoltaa floodausta. Te itse julkisesti valehtelette, että käsitys tissi-sanan alatyylisyydestä olisi "yleinen käytänne" (havittelit varmaan suomen kielen sanaa käytäntö) ja että "keskustelu tisseistä, loukkaa hyvin monia keskustelijoita". Nämä ovat harhautusta ja väärää yleistystä, minkä viimeistään empiirisellä evidenssilläni - gallupillani - osoitin todeksi.
Oli siis todellakin tarpeen todistaa, että tissi-sana ei todellakaan ole "yleisen käytänteen" mukainen alatyylin sana. Pelkästään Kirkko Caféssa 80 % äänestäneistä hyväksyy tissi-sanan käytön.
Alla olevat tissi-sanan vastustajat kuuluvat todistetusti vähemmistöön enkeleitä näkevien kanssa:
- - - - - - -
Thunderhawk
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013051377
Otsikko: *pidättää naurua*
"Normaali keskustelussa ei välttämättä haittaa jos välillä lipsahtaa, mutta jos alkaa koko ajan olla tissi lauseessa niin se on jo vähän liikaa kuitenkin."
- -
M.Diesel
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013037926
Otsikko: niinpä
"Tissikeskustelu ei todellakaan ole yleistä viihtyvyyttä sättihuoneissa. kannattaa miettiä silleen, että onko tämä, mikä itseäni viihdyttää, aihe joka kiinnostaa tai viehättää muitakin."
JA
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013056488
Otsikko: ensinnäkin
"Se mikä saattaa jostakin olla mielenkiintoista, esimerkkinä keskustelu tisseistä, loukkaa hyvin monia keskustelijoita."
- -
poks
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013106151
Otsikko: Äly hoi
"Jos sinun nuppiisi ei mahdu se, että kaikki eivät käytä rinnoista ja sukupuolielimistä alatyylisiä ilmauksia, jää uskoosi. Tyhmyydellä on tapana olla sitkeää. Suurin osa suomalaisista käyttää julkisilla estradeilla yleiskieltä, ei alatyyliä."
- - - - - - -
On iltasadun aika (perustuu tositapahtumiin):
Olipa kerran kolme pientä sisarusta: Riks, Raks ja heidän sisarpuolensa Poks. Maidosta kun kovasti pitivät, olivat he aina emonsa nisien luona. Emolla oli kuitenkin vain kaksi nisää, ja muruja oli kolme. Voimiltaan vähäisin jäi aina ilman maitoa. Usein lenkin heikoimmaksi jäi pikimusta Poks, jota muut murut muutenkin olivat aina pitäneet virheenä tuotantoketjussa. Poks huomasi jääneensä vaille tärkeää äidinravintoa, katkeroitui ja karkasi lopulta kotoa. Poks päätti, että jos hän kerrankin vielä näkee jossain tissin, nostaa hän siitä kauhean metelin ja ties vaikka puraisee! Vuodet vierivät ja Poksista tuntui, että vihdoin voi taas hengittää vapaasti. Eräänä iltana Poks meni kuitenkin Internetiin ja silloin se tapahtui. Viisikirjaiminen sanahirviö Tissi pomppasi terhakkaana ruutuun! Se ärjyi ja murisi, ja kuin lohikäärme sen saattoi nähdä syöksevän pastöroimatonta maitoa suustaan. Hetkessä harmaantunut Poks pompahti taaksepäin ja meni taisteluasentoon tuolin alle. Koska tämä on koko perheen satu, täytyy taistelukohtaus sensuroida *LITS LÄTS ja POKS!* Viimein sanansäilien, toisinaan jopa kirosanansäilien, kolina vaimeni tummenevaan iltaan. Taiston loputtua Poks nosti vapisevan päänsä pystyyn ja huuteli paikalle saapuneelle ohikulkijalle: "Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat. Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat. Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat..." Ohikulkija katsoi kummastellen Poksia ja oli juuri avata suunsa, kunnes ajatteli, että parempi vaan, ettei Poks saa koskaan tietää sitä tärkeää asiaa, että juuri edellisyönä ohikulkija oli varta vasten ihastellut vaaleanpunaiseen, läpinäkyvään yöpaitaan pukeutuneen prinsessansa povea ja ajatellut, että siinäpä vasta sadulle opetus, jos joku luulisi hänen puhuvan siitä, mistä puute.
Hyvää yötä. - Kuuluu
puoltaa floodausta kirjoitti:
Gallupin tarkoitus ei ole puoltaa floodausta
Se, että kyseenalaistaa tuomion perusteet, ei suinkaan tarkoita, että olisi tuomitun kaveri tai väittäisi, että tuomiolle ei voisi löytyä muita, osuvia perusteita. Minun ilmeisesti täytyy uudelleen korostaa, että en ole kenenkään puolella siinä tissikeskustelussa, jota en koskaan ole nähnytkään. Olen jo edellä sanonut, että en tunne tapausta, joten pitäkää minua puolueettomana tarkkailijana. Oikeudenmukaisuuden nimissä tuomitulle tulee luetella ne lain (tässä: sääntöjen ja/tai netiketin) pykälät, joilla tuomio on oikeutettu. Niitä pykäliä en niin minä kuin tuomittukaan koskaan ole saaneet. Se on väärin. Olkoon tuomiolle olemassa oikeutus tai ei.
Saamieni vastaustenne perusteella olen antanut kantani vain saamiini vastauksiinne, mikä on keskustellessa usein johdonmukaista. Eli kun syytät minua harhauttajaksi ja väität, että yritän "väitellä asiasta, jota ei ole tapahtunut", luulet minun puolustavan chatin tissikeskustelua, josta - mietihän nyt vähän - olen kuullut vain yhden sanan: tissi. Olen täällä keskustelupalstalla ottanut kantaa teidän keskusteluviesteihinne ja väitellyt teidän keskusteluviestienne kanssa. Se, että olen monia teidän väitteitänne vastaan, ei tarkoita, että olisin bannatun puolella. Älä ole Bush. Älä anna ajatustesi juosta järkeäsi nopeammin.
Otin Kirkko Caféssa teettämälläni gallupilla kantaa vain ja ainoastaan täällä keskustelupalstalla oleviin valheellisiin väittämiinne, joiden mukaan tissi-sana olisi alatyylinen myös suuren yleisön silmissä. Gallupin tarkoitus ei ole puoltaa floodausta. Te itse julkisesti valehtelette, että käsitys tissi-sanan alatyylisyydestä olisi "yleinen käytänne" (havittelit varmaan suomen kielen sanaa käytäntö) ja että "keskustelu tisseistä, loukkaa hyvin monia keskustelijoita". Nämä ovat harhautusta ja väärää yleistystä, minkä viimeistään empiirisellä evidenssilläni - gallupillani - osoitin todeksi.
Oli siis todellakin tarpeen todistaa, että tissi-sana ei todellakaan ole "yleisen käytänteen" mukainen alatyylin sana. Pelkästään Kirkko Caféssa 80 % äänestäneistä hyväksyy tissi-sanan käytön.
Alla olevat tissi-sanan vastustajat kuuluvat todistetusti vähemmistöön enkeleitä näkevien kanssa:
- - - - - - -
Thunderhawk
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013051377
"Normaali keskustelussa ei välttämättä haittaa jos välillä lipsahtaa, mutta jos alkaa koko ajan olla tissi lauseessa niin se on jo vähän liikaa kuitenkin."
- -
M.Diesel
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013037926
"Tissikeskustelu ei todellakaan ole yleistä viihtyvyyttä sättihuoneissa. kannattaa miettiä silleen, että onko tämä, mikä itseäni viihdyttää, aihe joka kiinnostaa tai viehättää muitakin."
JA
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013056488
"Se mikä saattaa jostakin olla mielenkiintoista, esimerkkinä keskustelu tisseistä, loukkaa hyvin monia keskustelijoita."
- -
poks
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013106151
"Jos sinun nuppiisi ei mahdu se, että kaikki eivät käytä rinnoista ja sukupuolielimistä alatyylisiä ilmauksia, jää uskoosi. Tyhmyydellä on tapana olla sitkeää. Suurin osa suomalaisista käyttää julkisilla estradeilla yleiskieltä, ei alatyyliä."
- - - - - - -
Olipa kerran kolme pientä sisarusta: Riks, Raks ja heidän sisarpuolensa Poks. Maidosta kun kovasti pitivät, olivat he aina emonsa nisien luona. Emolla oli kuitenkin vain kaksi nisää, ja muruja oli kolme. Voimiltaan vähäisin jäi aina ilman maitoa. Usein lenkin heikoimmaksi jäi pikimusta Poks, jota muut murut muutenkin olivat aina pitäneet virheenä tuotantoketjussa. Poks huomasi jääneensä vaille tärkeää äidinravintoa, katkeroitui ja karkasi lopulta kotoa. Poks päätti, että jos hän kerrankin vielä näkee jossain tissin, nostaa hän siitä kauhean metelin ja ties vaikka puraisee! Vuodet vierivät ja Poksista tuntui, että vihdoin voi taas hengittää vapaasti. Eräänä iltana Poks meni kuitenkin Internetiin ja silloin se tapahtui. Viisikirjaiminen sanahirviö Tissi pomppasi terhakkaana ruutuun! Se ärjyi ja murisi, ja kuin lohikäärme sen saattoi nähdä syöksevän pastöroimatonta maitoa suustaan. Hetkessä harmaantunut Poks pompahti taaksepäin ja meni taisteluasentoon tuolin alle. Koska tämä on koko perheen satu, täytyy taistelukohtaus sensuroida *LITS LÄTS ja POKS!* Viimein sanansäilien, toisinaan jopa kirosanansäilien, kolina vaimeni tummenevaan iltaan. Taiston loputtua Poks nosti vapisevan päänsä pystyyn ja huuteli paikalle saapuneelle ohikulkijalle: "Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat. Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat. Sinulla taitaa olla muuten rintakammo, kun et kehtaa käyttää oikeaa sanaa? Ei rinnoissa ole mitään pelättävää, minulla ne ainakin ovat kauniit ja kimmoisat..." Ohikulkija katsoi kummastellen Poksia ja oli juuri avata suunsa, kunnes ajatteli, että parempi vaan, ettei Poks saa koskaan tietää sitä tärkeää asiaa, että juuri edellisyönä ohikulkija oli varta vasten ihastellut vaaleanpunaiseen, läpinäkyvään yöpaitaan pukeutuneen prinsessansa povea ja ajatellut, että siinäpä vasta sadulle opetus, jos joku luulisi hänen puhuvan siitä, mistä puute.
Hyvää yötä.asiaan miten?
toistan ..
asiassa ei ole edelleenkää oleinen osa sana TISSi
vaan yleinen keskustelu ..
huomioi se että kyse oli yleisestä keskustelusta
ei yhdestä sanasta niin kuin ilmeisesti luulet? - tiedä
Kuuluu kirjoitti:
asiaan miten?
toistan ..
asiassa ei ole edelleenkää oleinen osa sana TISSi
vaan yleinen keskustelu ..
huomioi se että kyse oli yleisestä keskustelusta
ei yhdestä sanasta niin kuin ilmeisesti luulet?Lue viestini ajatuksen kanssa läpi, niin sinunkaan ei tarvitse luulla minun luulevan mitään, mitä en oikeasti luule. Oma-aloitteisuutta, pyydän. Asia ei ole niin mustavalkoinen.
- poks
puoltaa floodausta kirjoitti:
Gallupin tarkoitus ei ole puoltaa floodausta
- - - - - - -
Thunderhawk
- -
M.Diesel
JA
- -
poks
- - - - - - -
Hyvää yötä.Pikkuisen on nyt suhteellisuudentaju kateissa, kun dramatisoit tuomiopäivänjulistuksillasi.
Tämä foorumihan on erään yrityksen omistama, ja sillä on oikeus asettaa reunaehdot käyttäjilleen ja kouluttaa seriffit työhönsä. Suuntaa kritiikkisi sinne, jos haluat muutosta aikaiseksi.
En usko, että suurella keskustelufoorumilla on kuitenkaan varaa päästää valvontaansa lipsumaan netiketti-tyyppisistä yleisistä käytänteitä (eli käytössä olevista tavoista eli käytännöstä). On moniakin laadukkaita keskustelufoorumeita, joilla valvonta on vielä tiukempaa ja joissa tissittely johtaisi kenties muuhunkin kuin ulosheittoon.
Kyselylläsi ei ole tässä keskustelussa penninkään arvoa, niin tarkoitushakuisesti sen toteutit. Jos olisit ollut rehellinen, olisit kysynyt: MITÄ MIELTÄ OLETTE TISSI-SANAN HOKEMISESTA CHATIN YLELLÄ. Sen sijaan irrotit sanan yhteydestään ja kysyit vain siihen liittyviä mieltymyksiä.
Väitän, että minä voisin mennä tekemään tissi-kyselyn sex-bariin ja tulla tänne mukanani keskustelunpätkät, jossa baarissa olijat eivät pidä tissittelyä ylekeskustelun linjan mukaisena. Kaikki riippuu kysymyksen esittästavasta, johdattelusta ja taustoituksesta.
On lapsellista leimata seriffin työn ymmärtäjät tissikammoisiksi. Puhut muutenkin koko ajan tapahtuneen asian vierestä. Kyse ei siis ole sanasta, vaan sanan sopimisesta käyttöympäristöönsä. Ja se ympäristö on meille annettu, ilmaiseksi, kaikkien hauskuudeksi ja viihdykkeeksi, joten noudattakaamme näitä yrityksen ylläpidon asettamia tarpeeksi väljiä ja melko vähäisiä etikettitoiveita. Napinat pois ja mars Jippiihin, jos tämä ei sovi ja tissien hokeminen on sinun linjasi mukaista. - tärkeää asiaa
poks kirjoitti:
Pikkuisen on nyt suhteellisuudentaju kateissa, kun dramatisoit tuomiopäivänjulistuksillasi.
Tämä foorumihan on erään yrityksen omistama, ja sillä on oikeus asettaa reunaehdot käyttäjilleen ja kouluttaa seriffit työhönsä. Suuntaa kritiikkisi sinne, jos haluat muutosta aikaiseksi.
En usko, että suurella keskustelufoorumilla on kuitenkaan varaa päästää valvontaansa lipsumaan netiketti-tyyppisistä yleisistä käytänteitä (eli käytössä olevista tavoista eli käytännöstä). On moniakin laadukkaita keskustelufoorumeita, joilla valvonta on vielä tiukempaa ja joissa tissittely johtaisi kenties muuhunkin kuin ulosheittoon.
Kyselylläsi ei ole tässä keskustelussa penninkään arvoa, niin tarkoitushakuisesti sen toteutit. Jos olisit ollut rehellinen, olisit kysynyt: MITÄ MIELTÄ OLETTE TISSI-SANAN HOKEMISESTA CHATIN YLELLÄ. Sen sijaan irrotit sanan yhteydestään ja kysyit vain siihen liittyviä mieltymyksiä.
Väitän, että minä voisin mennä tekemään tissi-kyselyn sex-bariin ja tulla tänne mukanani keskustelunpätkät, jossa baarissa olijat eivät pidä tissittelyä ylekeskustelun linjan mukaisena. Kaikki riippuu kysymyksen esittästavasta, johdattelusta ja taustoituksesta.
On lapsellista leimata seriffin työn ymmärtäjät tissikammoisiksi. Puhut muutenkin koko ajan tapahtuneen asian vierestä. Kyse ei siis ole sanasta, vaan sanan sopimisesta käyttöympäristöönsä. Ja se ympäristö on meille annettu, ilmaiseksi, kaikkien hauskuudeksi ja viihdykkeeksi, joten noudattakaamme näitä yrityksen ylläpidon asettamia tarpeeksi väljiä ja melko vähäisiä etikettitoiveita. Napinat pois ja mars Jippiihin, jos tämä ei sovi ja tissien hokeminen on sinun linjasi mukaista.En minä anna kritiikkiä Enirolle vaan teille siveyssotureille. Ajattelin yksinomaan teitä gallupia tehdessäni :) Miksi minä Eniroa sättisin? Eihän Eniron säännöt kiellä tissi-sanaa :) Hokeminen eli floodaaminen on asia erikseen ja sitähän minä en gallupillani yrittänytkään puolustella - vai jäikö otsikkoni sinulta lukematta? Kirjoitin sen varmuuden vuoksi kahteen kahteen kertaan.
Sinulta taisi myös jäädä lukematta ne sanatarkat lainaukset lähdetietoineen kommenteistanne, jotka pitivät tissiä alatyylin sanana HUOLIMATTA siitä hokeeko sitä vai ei. En jaksaisi ta-va-ta niitä uudestaan. On tämäkin, kun pitäisi toistamiseen tulkata toiselle tämän omia puheita.
Minä Tarzan, sinä Jane
Minä hokeminen huono, sinä hokeminen huono
Minä tissi hyvä, sinä tissi huono
Mitä minun suhteellisuudentajuuni tulee, olen hyvin sinut sen kanssa; enhän esimerkiksi pidä tissi-sanaakaan suhteettomana ongelmana, kuten eräät vähemmistön edustajat tapaavat pitää. Suhteesta puheen ollen tissi-sanaa normaalina pitävien suhde tissi-sanaa paheksuviin oli 8:2. Siinä sinulle suhteellisuudentajua kielellä, jota siveyssoturinkin tulee ymmärtää. Jääkiekkotermein: turpaan tuli.
Kukkahattutermein: tädin posliinimalja putosi.
"On lapsellista leimata seriffin työn ymmärtäjät tissikammoisiksi."
Totta. Siksi en leimaakaan sinua tissikammoiseksi juuri tuosta mainitsemastasi syystä :) On lapsellista panna, siis asettaa, sanoja toisen suuhun, mihin sorrut kohta uudestaan.
"Puhut muutenkin koko ajan tapahtuneen asian vierestä."
Puhun teidän tissikammostanne ja netiketin suhtautumisesta tissi-sanan käyttöön chatissa. Mitä asian vierestä puhumista se on olevinaan? Tietääkseni tämä keskustelu käsittelee tissi-sanan käyttöä chatissa, jossa tissikammoiset eivät sanaa haluaisi kuulla.
"Kyse ei siis ole sanasta, vaan sanan sopimisesta käyttöympäristöönsä."
Käyttöympäristöön nimeltä Kirkko Café se sana sopi äänin 8-2, olet sinä sitten asiasta miten ahdasta mieltä tahansa.
"Napinat pois ja mars Jippiihin, jos tämä ei sovi ja tissien hokeminen on sinun linjasi mukaista."
Tietenkin hokeminen on aina väärin. Taas sorruit panemaan typeriä lauseitasi minun suuhuni. Hokeminen chatissa on aina väärin; sama se hokeeko tissiä vai
kaurapuuroa => kaurapuuroa: kaurapuuroa
kaurapuuroa => kaurapuuroa: kaurapuuroa - poks
tärkeää asiaa kirjoitti:
En minä anna kritiikkiä Enirolle vaan teille siveyssotureille. Ajattelin yksinomaan teitä gallupia tehdessäni :) Miksi minä Eniroa sättisin? Eihän Eniron säännöt kiellä tissi-sanaa :) Hokeminen eli floodaaminen on asia erikseen ja sitähän minä en gallupillani yrittänytkään puolustella - vai jäikö otsikkoni sinulta lukematta? Kirjoitin sen varmuuden vuoksi kahteen kahteen kertaan.
Sinulta taisi myös jäädä lukematta ne sanatarkat lainaukset lähdetietoineen kommenteistanne, jotka pitivät tissiä alatyylin sanana HUOLIMATTA siitä hokeeko sitä vai ei. En jaksaisi ta-va-ta niitä uudestaan. On tämäkin, kun pitäisi toistamiseen tulkata toiselle tämän omia puheita.
Minä Tarzan, sinä Jane
Minä hokeminen huono, sinä hokeminen huono
Minä tissi hyvä, sinä tissi huono
Mitä minun suhteellisuudentajuuni tulee, olen hyvin sinut sen kanssa; enhän esimerkiksi pidä tissi-sanaakaan suhteettomana ongelmana, kuten eräät vähemmistön edustajat tapaavat pitää. Suhteesta puheen ollen tissi-sanaa normaalina pitävien suhde tissi-sanaa paheksuviin oli 8:2. Siinä sinulle suhteellisuudentajua kielellä, jota siveyssoturinkin tulee ymmärtää. Jääkiekkotermein: turpaan tuli.
Kukkahattutermein: tädin posliinimalja putosi.
"On lapsellista leimata seriffin työn ymmärtäjät tissikammoisiksi."
Totta. Siksi en leimaakaan sinua tissikammoiseksi juuri tuosta mainitsemastasi syystä :) On lapsellista panna, siis asettaa, sanoja toisen suuhun, mihin sorrut kohta uudestaan.
"Puhut muutenkin koko ajan tapahtuneen asian vierestä."
Puhun teidän tissikammostanne ja netiketin suhtautumisesta tissi-sanan käyttöön chatissa. Mitä asian vierestä puhumista se on olevinaan? Tietääkseni tämä keskustelu käsittelee tissi-sanan käyttöä chatissa, jossa tissikammoiset eivät sanaa haluaisi kuulla.
"Kyse ei siis ole sanasta, vaan sanan sopimisesta käyttöympäristöönsä."
Käyttöympäristöön nimeltä Kirkko Café se sana sopi äänin 8-2, olet sinä sitten asiasta miten ahdasta mieltä tahansa.
"Napinat pois ja mars Jippiihin, jos tämä ei sovi ja tissien hokeminen on sinun linjasi mukaista."
Tietenkin hokeminen on aina väärin. Taas sorruit panemaan typeriä lauseitasi minun suuhuni. Hokeminen chatissa on aina väärin; sama se hokeeko tissiä vai
kaurapuuroa => kaurapuuroa: kaurapuuroaMitä jos kirjoittaisit vähän lyhyemmin ja asiaan keskittyen, niin juttusi jaksaisi lukea kokonaan eikä sinun tarvitsisi toistaa itseäsi kaiken aikaa. *haukottelee*
Siveyssoturi sinulla on housuissasi eli se on oma tulkintasi tästä keskustelusta. Voisin yhtä hyvin keskustella jumalauta-sanan liikakäytöstä. Olisin silloin tulkintakaavasi mukaan ilmeisesti uskovainen, joka puoltaa pyhiä arvoja?
Sanoilla on merkityserojen lisäksi mm. tyylieroja. Jos tunnet tarvetta chatin ylellä puhua ihmisen takapuolesta, puhutko perseestä? Jos naisen sukuelimestä, puhutko vitusta? Jos naisen rinnoista, puhutko tisseistä tai utareista? Jos miehen sukuelimstä, puhutko - -no olkoon. Kokemuksesta tiedän, että valtaosa ihmisistä hämmentyy noista jälkimmäisistä sanoista, koska niiden kontekstina monesti on ollut kantajaansa halventava käyttötarkoitus.
Minä en tahtoisi, että rakkaani sanoisi, että minulla on kauniit tissit, vaan että minulla on kauniit rinnat. Tissit-sana saa minussa aikaan arkisen ja kenties vähän halvankin tunnun, mutta rinnat saa minun tuntemaan itseni naiseksi, jota hän kunnioittaa ja ihailee. Olen sitä mieltä, että kenenkään naisen ei tarvitse tyytyä tisseihin, vaan jokaisella naisella on oikeus omiin rintoihinsa, joita karvaiset kourat älkööt hipelöikö tai nimitelkö tisseiksi!!!
Ihmettelen, jos sinä naisena puolustat sovinistista tissittelyä. Et taida tuntea omaa arvoasi. - tärkeää asiaa
poks kirjoitti:
Mitä jos kirjoittaisit vähän lyhyemmin ja asiaan keskittyen, niin juttusi jaksaisi lukea kokonaan eikä sinun tarvitsisi toistaa itseäsi kaiken aikaa. *haukottelee*
Siveyssoturi sinulla on housuissasi eli se on oma tulkintasi tästä keskustelusta. Voisin yhtä hyvin keskustella jumalauta-sanan liikakäytöstä. Olisin silloin tulkintakaavasi mukaan ilmeisesti uskovainen, joka puoltaa pyhiä arvoja?
Sanoilla on merkityserojen lisäksi mm. tyylieroja. Jos tunnet tarvetta chatin ylellä puhua ihmisen takapuolesta, puhutko perseestä? Jos naisen sukuelimestä, puhutko vitusta? Jos naisen rinnoista, puhutko tisseistä tai utareista? Jos miehen sukuelimstä, puhutko - -no olkoon. Kokemuksesta tiedän, että valtaosa ihmisistä hämmentyy noista jälkimmäisistä sanoista, koska niiden kontekstina monesti on ollut kantajaansa halventava käyttötarkoitus.
Minä en tahtoisi, että rakkaani sanoisi, että minulla on kauniit tissit, vaan että minulla on kauniit rinnat. Tissit-sana saa minussa aikaan arkisen ja kenties vähän halvankin tunnun, mutta rinnat saa minun tuntemaan itseni naiseksi, jota hän kunnioittaa ja ihailee. Olen sitä mieltä, että kenenkään naisen ei tarvitse tyytyä tisseihin, vaan jokaisella naisella on oikeus omiin rintoihinsa, joita karvaiset kourat älkööt hipelöikö tai nimitelkö tisseiksi!!!
Ihmettelen, jos sinä naisena puolustat sovinistista tissittelyä. Et taida tuntea omaa arvoasi."Voisin yhtä hyvin keskustella jumalauta-sanan liikakäytöstä. Olisin silloin tulkintakaavasi mukaan ilmeisesti uskovainen, joka puoltaa pyhiä arvoja?"
Et olisi. Tulkintakaavastani sinä et tiedä yhtään mitään, kuten taas nähtiin.
"Kokemuksesta tiedän, että valtaosa ihmisistä hämmentyy noista jälkimmäisistä sanoista, koska niiden kontekstina monesti on ollut kantajaansa halventava käyttötarkoitus."
Juujuu, tiedät tiedät. 80 % Kirkko Cafén kyselyyn vastanneista ei pitänyt tissiä asiattomana sanana, joten missähän nunnaluostarissa sinä olet niitä valtaosin tissivastaisia kokemuksiasi kartuttanut? Oikeasti kiinnostaa tietää.
Yrität kovasti uida ulos kaivosta, jonne sinut gallupillani pudotin. Mitä sanojen perse ja vittu käyttöön tulee, niitä en itse käyttäisi chatissa, koska oletan, että ne ovat oikeasti useimpien mielestä turhan vulgaareja sanoja. Voisin toki tehdä gallupin noistakin sanoista, niin ei tarvitsisi arvuutella, vai mitä. Itseäni ei vavisuta kaiketi mikään sana.
Sinulla on oikeus pitää tissiä tai vaikka teletappia miten sovinistisena sanana tahansa, vaan älä kuvittelekaan, että sinulla olisi oikeutta vaatia enemmistöä noudattamaan vähemmistön vaatimuksia.
Minun arvokkuudentuntoni näkyy juuri siinä, etten pokkuroi vähemmistön ehdoilla.
Tyyliero. Todellakin. - poks
tärkeää asiaa kirjoitti:
"Voisin yhtä hyvin keskustella jumalauta-sanan liikakäytöstä. Olisin silloin tulkintakaavasi mukaan ilmeisesti uskovainen, joka puoltaa pyhiä arvoja?"
Et olisi. Tulkintakaavastani sinä et tiedä yhtään mitään, kuten taas nähtiin.
"Kokemuksesta tiedän, että valtaosa ihmisistä hämmentyy noista jälkimmäisistä sanoista, koska niiden kontekstina monesti on ollut kantajaansa halventava käyttötarkoitus."
Juujuu, tiedät tiedät. 80 % Kirkko Cafén kyselyyn vastanneista ei pitänyt tissiä asiattomana sanana, joten missähän nunnaluostarissa sinä olet niitä valtaosin tissivastaisia kokemuksiasi kartuttanut? Oikeasti kiinnostaa tietää.
Yrität kovasti uida ulos kaivosta, jonne sinut gallupillani pudotin. Mitä sanojen perse ja vittu käyttöön tulee, niitä en itse käyttäisi chatissa, koska oletan, että ne ovat oikeasti useimpien mielestä turhan vulgaareja sanoja. Voisin toki tehdä gallupin noistakin sanoista, niin ei tarvitsisi arvuutella, vai mitä. Itseäni ei vavisuta kaiketi mikään sana.
Sinulla on oikeus pitää tissiä tai vaikka teletappia miten sovinistisena sanana tahansa, vaan älä kuvittelekaan, että sinulla olisi oikeutta vaatia enemmistöä noudattamaan vähemmistön vaatimuksia.
Minun arvokkuudentuntoni näkyy juuri siinä, etten pokkuroi vähemmistön ehdoilla.
Tyyliero. Todellakin.Ystävä hyvä, kuin puulle puhuisi kun kanssasi keskustelee! Kuin vesi hanhen selästä valuvat sanat yltäsi, tajuntasi ei ota ainokaistakaan lausetta vastaan muuta kuin muokattuna itsellesi sopivaksi. Hoet samoja teesejä, vakka ne on moneen kertaan osoitettu kestämättömiksi. Ei ihme, että puolustat tissittelyäkin niin kiivaasti.
Hoet Kirkko Cafe -gallupisi vastauksia kuin ne olisivat jumalansanaa. Usko nyt, parahin nimimerkitön, että gallupillasi ei ole merkitystä, sitä ei kannata käyttää todistuksena mistään. Se on toteutettu tarkoitushakuisesti, eikä sen tuloksia voida pitää objektiivisina. Et voi asettaa kysymystä muotoon: "Onko tissi-sana asiaton" olematta jo subjektiivinen ja johdattelemalla chattilaisia tiettyyn suuntaan. Miksi et kysynyt, mitä mieltä chattilaiset ovat chattien kielenkäytöstä, mm. tissittelystä.
Lopuksi: Tissittelijät ovat tietysti onneksi vähemmistönä, eivät enemmistönä. Minulta ainakaan yksikään mies ei ole tíedustellut chatin kaapeissa kertaakaan "tisseistä" mitään. "Rinnoista" sen sijaan saattaa tulla kysymyksiä. Samaten seksitarinoissa - toki sinäkin niitä olet vilkaissut - ei koskaan käytetä sanaa tissit, vaan rinnat. Se siitä vähemmistöstä. :)
Ja vielä - en minä ole vaatimassa mitään enkä kieltämässäkään. Minä vain keskustelen kanssasi sanojen merkityksistä ja tyylieroista. Kukin puhukoon viitekehyksensä mukaisesti, mutta ymmärtäköön, että paikoissa ja tiloissa on oma kielensä, kuten eri seuduilla ja maillakin. Et voi mongertaa savoa Rauman torilla ja vaatia tulevasi sataprosenttisesti ymmärretyksi. - tärkeää.asiaa
poks kirjoitti:
Ystävä hyvä, kuin puulle puhuisi kun kanssasi keskustelee! Kuin vesi hanhen selästä valuvat sanat yltäsi, tajuntasi ei ota ainokaistakaan lausetta vastaan muuta kuin muokattuna itsellesi sopivaksi. Hoet samoja teesejä, vakka ne on moneen kertaan osoitettu kestämättömiksi. Ei ihme, että puolustat tissittelyäkin niin kiivaasti.
Hoet Kirkko Cafe -gallupisi vastauksia kuin ne olisivat jumalansanaa. Usko nyt, parahin nimimerkitön, että gallupillasi ei ole merkitystä, sitä ei kannata käyttää todistuksena mistään. Se on toteutettu tarkoitushakuisesti, eikä sen tuloksia voida pitää objektiivisina. Et voi asettaa kysymystä muotoon: "Onko tissi-sana asiaton" olematta jo subjektiivinen ja johdattelemalla chattilaisia tiettyyn suuntaan. Miksi et kysynyt, mitä mieltä chattilaiset ovat chattien kielenkäytöstä, mm. tissittelystä.
Lopuksi: Tissittelijät ovat tietysti onneksi vähemmistönä, eivät enemmistönä. Minulta ainakaan yksikään mies ei ole tíedustellut chatin kaapeissa kertaakaan "tisseistä" mitään. "Rinnoista" sen sijaan saattaa tulla kysymyksiä. Samaten seksitarinoissa - toki sinäkin niitä olet vilkaissut - ei koskaan käytetä sanaa tissit, vaan rinnat. Se siitä vähemmistöstä. :)
Ja vielä - en minä ole vaatimassa mitään enkä kieltämässäkään. Minä vain keskustelen kanssasi sanojen merkityksistä ja tyylieroista. Kukin puhukoon viitekehyksensä mukaisesti, mutta ymmärtäköön, että paikoissa ja tiloissa on oma kielensä, kuten eri seuduilla ja maillakin. Et voi mongertaa savoa Rauman torilla ja vaatia tulevasi sataprosenttisesti ymmärretyksi.Toistin galluptuloksen hyvästä syystä: väitit nimenomaan tietäväsi, että tissi-sanaa pitää valtaosa hämmentävänä. Jätit tyystin vastaamatta, missäpäin muka "valtaosa ihmisistä hämmentyy" tissi-sanasta. Yrität valheellisilta vaikuttavin keinoin tekaista tissikammostasi enemmistön kammon.
Viestissäni oli todella mukana enää vain tuo yksi vanha teesi, ja se näyttää riittävän sinulle merkiksi siitä, että joku hokee hokemasta päästyään.
"Hoet samoja teesejä, vakka ne on moneen kertaan
osoitettu kestämättömiksi."
Olisi eduksi rakentavalle keskustelulle, muttei ehkä sinulle, jos esittäisit edes yhden esimerkin teesini kumoutumisesta. Mitä vähemmän esimerkkejä löydät, sitä enemmän sinä valehtelet. Lainaathan suoraan sekä minun teesini että sinun vastaavan antiteesisi. En toivoisi sinun enää vääristelevän sanojani.
- - -
Ruodit gallupiani turhan vainoharhaisella tavalla.
Koska gallupini tarkoitus oli selvittää, pidetäänkö tissi-sanaa kirjaimellisesti asiattomana ja alatyylisenä, täytyi kysymyksiin kaikessa tarpeellisuudessaan sisällyttää nuo sanat. Tätä sinä väität johdattelevaksi kysymykseksi:
Akseli Gallup-Kallela: sovitaanko että kaikki vastaa uudestaan joko "ON ASIATON" tai "EI OLE ASIATON"
Vastaavasti Yleisradion vaalikoneen ( http://www.yle.fi/vaalit/vaalikone/ ) täytyy käyttää kysymyksessään sanamuotoa 'tarvitaan', kun sillä halutaan selvittää:
"26. Tarvitaanko Suomessa presidenttiä?
kyllä
ei
en osaa sanoa"
Oletan, että lähetät myös Yleisradiolle kritiikkiä tähän tyyliin: http://groups.msn.com/hessunhuussi/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4
...parahin nimimerkitön.
Et kuulosta enää itseltäsi, kun väität, ettet ole vaatimassa tissi-sanan kieltämistä. Muuten vain
-haukut tissi-sanan käyttäjää uhmaikäiseksi lapseksi tai kurittomaksi oppilaaksi http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013030966
-jatkat haukkumista, että tissi-sanaa käyttävät ovat niitä, joilla "on olemassa tabuja ja joilla on outoja asenteita seksiä kohtaan"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013074726
-väität, että kanssasi eri mieltä oleva, sen lisäksi, että omaa yksipuolisen köyhän, huonon ja alatyylisen kielenkäytön, on tyhmyydessään niin sitkeä, ettei tämän nuppiin meinaa mielipiteesi mahtua
-haukut tissi-sanan käyttäjää seksistiseksi
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013058876
ja sovinistiksi
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013132372
-sekä käsket hakemaan käsiin chatin käyttäytymisohjeet ja netiketin sekä kertaamaan ne, vaikka olet selvästi itse sen tarpeessa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013030966
Hävyttömintä käytöksessäsi on tekopyhyytesi. Kaiken haukkusi ohessa saarnaat "Muiden kunnioituksesta" http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013091997
Tässä muutamia mainintoja "muita kunnioittavista" otsikoistasi:
-Halloo
-Kuulehan
-Pelistä pois
-Äly hoi
-Älä unta nää
-Harhautat!
-Missä suhteellisuudentaju?
-Hoet hokemasta päästyäsi
Jos vaatimista ja kieltämistä ei ole edellä mainittu, niin mikä sitten?
Käsityksesi päätäntävallan jakautumisesta on sekin järkyttävillä kantimilla. Demokratiassa enemmistö päättää ja solidaarisesti he ottavat vähemmistön tarpeet huomioon. Myös raittiit, tupakoimattomat sekä terveydestään ja kunnostaan huolta pitävät suomalaiset edustavat vähemmistöä, mutta ei heidän terve toimintansa ole kiellettyä, vaikka se onkin vähemmistön toimintaa. Vastaavasti tissi-sanan käyttöä seksinovelleissa tai chatissa ei voida kieltää sillä verukkeella, että rinta-sanaa käytetään tissiä useammin. - pipo pois
tärkeää.asiaa kirjoitti:
Toistin galluptuloksen hyvästä syystä: väitit nimenomaan tietäväsi, että tissi-sanaa pitää valtaosa hämmentävänä. Jätit tyystin vastaamatta, missäpäin muka "valtaosa ihmisistä hämmentyy" tissi-sanasta. Yrität valheellisilta vaikuttavin keinoin tekaista tissikammostasi enemmistön kammon.
Viestissäni oli todella mukana enää vain tuo yksi vanha teesi, ja se näyttää riittävän sinulle merkiksi siitä, että joku hokee hokemasta päästyään.
Olisi eduksi rakentavalle keskustelulle, muttei ehkä sinulle, jos esittäisit edes yhden esimerkin teesini kumoutumisesta. Mitä vähemmän esimerkkejä löydät, sitä enemmän sinä valehtelet. Lainaathan suoraan sekä minun teesini että sinun vastaavan antiteesisi. En toivoisi sinun enää vääristelevän sanojani.
- - -
Koska gallupini tarkoitus oli selvittää, pidetäänkö tissi-sanaa kirjaimellisesti asiattomana ja alatyylisenä, täytyi kysymyksiin kaikessa tarpeellisuudessaan sisällyttää nuo sanat. Tätä sinä väität johdattelevaksi kysymykseksi:
Akseli Gallup-Kallela: sovitaanko että kaikki vastaa uudestaan joko "ON ASIATON" tai "EI OLE ASIATON"
Vastaavasti Yleisradion vaalikoneen ( http://www.yle.fi/vaalit/vaalikone/ ) täytyy käyttää kysymyksessään sanamuotoa 'tarvitaan', kun sillä halutaan selvittää:
kyllä
ei
en osaa sanoa"
Oletan, että lähetät myös Yleisradiolle kritiikkiä tähän tyyliin: http://groups.msn.com/hessunhuussi/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=4
...parahin nimimerkitön.
Et kuulosta enää itseltäsi, kun väität, ettet ole vaatimassa tissi-sanan kieltämistä. Muuten vain
-haukut tissi-sanan käyttäjää uhmaikäiseksi lapseksi tai kurittomaksi oppilaaksi http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013030966
-jatkat haukkumista, että tissi-sanaa käyttävät ovat niitä, joilla "on olemassa tabuja ja joilla on outoja asenteita seksiä kohtaan"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013074726
-väität, että kanssasi eri mieltä oleva, sen lisäksi, että omaa yksipuolisen köyhän, huonon ja alatyylisen kielenkäytön, on tyhmyydessään niin sitkeä, ettei tämän nuppiin meinaa mielipiteesi mahtua
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013058876
ja sovinistiksi
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013132372
-sekä käsket hakemaan käsiin chatin käyttäytymisohjeet ja netiketin sekä kertaamaan ne, vaikka olet selvästi itse sen tarpeessa
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013030966
Hävyttömintä käytöksessäsi on tekopyhyytesi. Kaiken haukkusi ohessa saarnaat "Muiden kunnioituksesta" http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=3000000000000008&posting=22000000013091997
-Halloo
-Kuulehan
-Pelistä pois
-Äly hoi
-Älä unta nää
-Harhautat!
Käsityksesi päätäntävallan jakautumisesta on sekin järkyttävillä kantimilla. Demokratiassa enemmistö päättää ja solidaarisesti he ottavat vähemmistön tarpeet huomioon. Myös raittiit, tupakoimattomat sekä terveydestään ja kunnostaan huolta pitävät suomalaiset edustavat vähemmistöä, mutta ei heidän terve toimintansa ole kiellettyä, vaikka se onkin vähemmistön toimintaa. Vastaavasti tissi-sanan käyttöä seksinovelleissa tai chatissa ei voida kieltää sillä verukkeella, että rinta-sanaa käytetään tissiä useammin.kun käyt seuraavan kerran suihkussa. Kastuu ja kuivuttuaan kiristää.
- poks
tärkeää.asiaa kirjoitti:
Toistin galluptuloksen hyvästä syystä: väitit nimenomaan tietäväsi, että tissi-sanaa pitää valtaosa hämmentävänä. Jätit tyystin vastaamatta, missäpäin muka "valtaosa ihmisistä hämmentyy" tissi-sanasta. Yrität valheellisilta vaikuttavin keinoin tekaista tissikammostasi enemmistön kammon.
- - -
kyllä
ei
en osaa sanoa"
...parahin nimimerkitön.
ja sovinistiksi
-Halloo
-Kuulehan
-Pelistä pois
-Äly hoi
-Älä unta nää
-Harhautat!
Käsityksesi päätäntävallan jakautumisesta on sekin järkyttävillä kantimilla. Demokratiassa enemmistö päättää ja solidaarisesti he ottavat vähemmistön tarpeet huomioon. Myös raittiit, tupakoimattomat sekä terveydestään ja kunnostaan huolta pitävät suomalaiset edustavat vähemmistöä, mutta ei heidän terve toimintansa ole kiellettyä, vaikka se onkin vähemmistön toimintaa. Vastaavasti tissi-sanan käyttöä seksinovelleissa tai chatissa ei voida kieltää sillä verukkeella, että rinta-sanaa käytetään tissiä useammin.Puhun koko ajan sanasta suhteessa sen käyttöympäristöön.
Puhun foorumia käyttävien oikeudesta saada viihtyä tasa-arvoisella foorumilla.
Puhun siitä, miten foorumin tasa-arvoisuus parhaiten toteutuu.
Tasa-arvoisuus toteutuu yhteistyöllä, yhteen hiileen puhaltamalla.
Viihtyisyys toteutuu palveluntarjoajan asettamia reunaehtoja noudattamalla.
Viihtyisyys toteutuu lisäksi käyttämällä tasa-arvoista kaikille yhteistä kieltä, joka on omiaan edistämään miehen ja naisen välistä tasa-arvoa kumpaakaan sukupuolta loukkaamatta tai nimittelemättä, lisäksi kieli on toiset huomioivaa ja ystävällistä.
Viihtyisyyden avaintekijöitä on se, että ruutu on vapaa roskasta, viestien ja sanojen toistosta ja asiattomasta kielestä (Netiketti).
Viihtyisyys toteutuu vielä sillä, että mahdollinen kritiikki esitetään neuvotteluhalukkuutta ilmaisten ja rakentavasti perustellen. - irwin.
tärkeää.asiaa kirjoitti:
- - -
kyllä
ei
en osaa sanoa"
...parahin nimimerkitön.
ja sovinistiksi
-Halloo
-Kuulehan
-Pelistä pois
-Äly hoi
-Älä unta nää
-Harhautat!
Käsityksesi päätäntävallan jakautumisesta on sekin järkyttävillä kantimilla. Demokratiassa enemmistö päättää ja solidaarisesti he ottavat vähemmistön tarpeet huomioon. Myös raittiit, tupakoimattomat sekä terveydestään ja kunnostaan huolta pitävät suomalaiset edustavat vähemmistöä, mutta ei heidän terve toimintansa ole kiellettyä, vaikka se onkin vähemmistön toimintaa. Vastaavasti tissi-sanan käyttöä seksinovelleissa tai chatissa ei voida kieltää sillä verukkeella, että rinta-sanaa käytetään tissiä useammin.ootko sä Suomalaisuudenliiton jäsen? niillä kun on tapana välittää tietonsa joltakin sota-ajalta lähtien, ennenkuin antavat jonkun yhden sanan tai asian vastauksen, vitunmoiset kopioinnit ja selitykset mistä on aabrahammi kotosin ja mistä niiden naapuritkin...jumalauta poika, mene ittees ja mieti rauhassa, et sä mitään suomalaisuudenliittoo tarvi mihinkään, ei Heikki Tala ole mikään jumala kuitenkaan, kusee ja paskantaa se ihan samallalailla kuin muutkin..
- tärkeää.asiaa
pipo pois kirjoitti:
kun käyt seuraavan kerran suihkussa. Kastuu ja kuivuttuaan kiristää.
sen vasta sanoit! ;)
http://groups.msn.com/hessunhuussi/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5 - tärkeää.asiaa
irwin. kirjoitti:
ootko sä Suomalaisuudenliiton jäsen? niillä kun on tapana välittää tietonsa joltakin sota-ajalta lähtien, ennenkuin antavat jonkun yhden sanan tai asian vastauksen, vitunmoiset kopioinnit ja selitykset mistä on aabrahammi kotosin ja mistä niiden naapuritkin...jumalauta poika, mene ittees ja mieti rauhassa, et sä mitään suomalaisuudenliittoo tarvi mihinkään, ei Heikki Tala ole mikään jumala kuitenkaan, kusee ja paskantaa se ihan samallalailla kuin muutkin..
En ole Suomalaisuudenliiton jäsen :) Luin kyllä ihan vähän aikaa sitten lehdestä Talan haastattelun pakkoruotsista. Den gången talade Tala ganska klokt.
- tärkeää.asiaa
poks kirjoitti:
Puhun koko ajan sanasta suhteessa sen käyttöympäristöön.
Puhun foorumia käyttävien oikeudesta saada viihtyä tasa-arvoisella foorumilla.
Puhun siitä, miten foorumin tasa-arvoisuus parhaiten toteutuu.
Tasa-arvoisuus toteutuu yhteistyöllä, yhteen hiileen puhaltamalla.
Viihtyisyys toteutuu palveluntarjoajan asettamia reunaehtoja noudattamalla.
Viihtyisyys toteutuu lisäksi käyttämällä tasa-arvoista kaikille yhteistä kieltä, joka on omiaan edistämään miehen ja naisen välistä tasa-arvoa kumpaakaan sukupuolta loukkaamatta tai nimittelemättä, lisäksi kieli on toiset huomioivaa ja ystävällistä.
Viihtyisyyden avaintekijöitä on se, että ruutu on vapaa roskasta, viestien ja sanojen toistosta ja asiattomasta kielestä (Netiketti).
Viihtyisyys toteutuu vielä sillä, että mahdollinen kritiikki esitetään neuvotteluhalukkuutta ilmaisten ja rakentavasti perustellen.valkoisena lippuna. Toivotan sinulle vilpittömästi onnea salaisen aarteen metsästyksessä. Kaikkia viihdyttävän kielen löydät vasta, kun kaikkien kielet on katkaistu. Ja silloin vasta otamme kätemme ulos taskusta ja alamme viittoa.
- tapahtui muutamia kertoja
Olen ollut kyseisessä chathuonees.Mut on jopa
hiljennetty,kun olen kysynyt chattailijoilta
perusteluita asiaa tv:n katselukielto ja jatkuva lastetekobuumi.Ihmettelen,jos kävijä tulee niin miksi hiljennetään vaikka et käyttäydy huonosti.- *Joops*
Poks ei tainnut hävitä .. vaan sie hävisit jo aikoja sitten tuo siun selittäminen ei johda mihkää ja tuo aihe oli jo paljon aikasemmi selvä
mut jos itekki kuitenkin ottasit tästä opiksi että nuo sun selittämiset ei oikein auta mihkään
osakin loppu jutuista on mennyt aivan harakoille aiheen vierestä vaan siksi että saisit olevinaan voiton ! Hah hyvä yritys kuitenkin! - tärkeää.asiaa
*Joops* kirjoitti:
Poks ei tainnut hävitä .. vaan sie hävisit jo aikoja sitten tuo siun selittäminen ei johda mihkää ja tuo aihe oli jo paljon aikasemmi selvä
mut jos itekki kuitenkin ottasit tästä opiksi että nuo sun selittämiset ei oikein auta mihkään
osakin loppu jutuista on mennyt aivan harakoille aiheen vierestä vaan siksi että saisit olevinaan voiton ! Hah hyvä yritys kuitenkin!Harakat ovat älykkäitä lintuja. Yritä olla nopeampi ensi kerralla.
- *sama*
tärkeää.asiaa kirjoitti:
Harakat ovat älykkäitä lintuja. Yritä olla nopeampi ensi kerralla.
Sä se jaksat yrittää noilla letkautuksillas voittaa jotain :D
- tärkeää.asiaa
*sama* kirjoitti:
Sä se jaksat yrittää noilla letkautuksillas voittaa jotain :D
Jep. Yritän valmentaa järjestäsi pikajuoksijan. Jos siinä onnistun, olen varma valinta Vuoden valmentajaksi. Mutta se vaatii myös sinulta sinnikästä harjoittelua, muuten se sanojasi lainatakseni "ei johda mihkää".
- Ja taas
tärkeää.asiaa kirjoitti:
Jep. Yritän valmentaa järjestäsi pikajuoksijan. Jos siinä onnistun, olen varma valinta Vuoden valmentajaksi. Mutta se vaatii myös sinulta sinnikästä harjoittelua, muuten se sanojasi lainatakseni "ei johda mihkää".
ja taas tätä samaa ***** jauhantaa :D
hehhhee ei sulle voi muuta kun nauraa :D - tärkeää.asiaa
Ja taas kirjoitti:
ja taas tätä samaa ***** jauhantaa :D
hehhhee ei sulle voi muuta kun nauraa :D"ja taas tätä samaa ***** jauhantaa :D"
Kyllä, minulla on paljon tähdellistä kerrottavaa ;)
- tissi
Kyllähän mielipide on luvallista! Ja sefut käykääpä muissakin säteissä vakoilemassa..korvat punasena siellä joskus niitä lukee. Ei ole serihfiä mailla ei halmeilla..vaikka joskus olen toisesta sätistä sitä pyytänytkin käymään. Kävi ja läks ja "rumat kehonosa" jäi. Serihfillä oli mielenkiintoinen juttu meneillään jonkun naikkosen kanssa.
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639686Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513119Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432887- 612679
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012085- 1091996
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251913Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä551477Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281251