Pussilakanat pehmeiksi?

on se kumma

Ketä varten pussilakanat oikein nykyään valmistetaan? Äsketäin ostamani pussilakanat ovat sen verran kovia, että taitavat jäädä kaapin pohjalle käyttämättöminä. Ellei jollain jotain niksiä niiden pehmittämiseksi? :)

9

9089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehnyt

Oletko pessyt kuudessakympissä, laittanut huuhteluainetta ja kuivannut kuivurissa.

• ---------

myös mankeli tai silittäminen auttaa,mutta kannattaa ostaa vähän kallimpaa ja parempaa laatua,niin ei mene yöunet :-)

• saman huomannut
        --------- kirjoitti:

myös mankeli tai silittäminen auttaa,mutta kannattaa ostaa vähän kallimpaa ja parempaa laatua,niin ei mene yöunet :-)

Ostettiin Ikealta siistin näköiset lakanat, mallikappale tuntui käteen hyvältä, sileältä ja pehmeältä. Kotona avatut pakkaukset sitten paljastivat harvan ja karkean kudoksen. Päivä paistaa tummista lakanoista läpi.

Saman olen huomannut joskus Virosta (Kreenholm) tuomistani lakanoista. Vanhat finlaysonit hakkaavat molemmat mennen tullen, eikä hintaerokaan järkytä.

• kokeillut

Ostimme just pari pakkausta alennuslakanoita, oli kuin PELTIÄ kun pakkaus poistettiin.

Koneeseen ei ensimmäisellä kerralla mahtunut kuin yksi kerrallaan. Sitten pestiin molemmat yhdessä vielä kertaalleen ja lisäksi kuivuri mankelointi. On ne vähän pehmeämmät nyt.

Mutta kuten sanottu, Finlaysonin tiheään kudottu sileä lakanakangas on voittamaton.

• Aalto-lakanat

Minä mietin samaa lahjaksi saatujen FINLAYSONIN pussilakanoiden kanssa. Olen pessyt pari kertaa, ja laittanut huuhteluainetta. Mutta ei voi vieläkään käyttää. Nyt pitää kokeilla sitä kuivausrumpua, kun ollaan muutettu taloon jossa pesutupa. Jos ei mikään auta, niin pesen vielä 90 asteessa, kävi miten kävi. Itse olen ostanut vain satiinipussilakanoita, ne ovat pehmeitä.

• eifinlaysoniamunsänkyyn

Juuri eilen ostin Löytötexistä tarjouslakanoita alle kympillä kappale, pehmeitä oli jo avatessa ja 60 asteen pesun jälkeen vielä pehmeämpiä ja ilman mitään huuhteluaineita.....pesuainetta ei sattunut olemaan kuin LV:n teknisille vaatteille tarkoitettua pesunestettä, mutta huuhteluaineita en käytä missään pyykissä

• satin_baumwolle

Alkuaan ompelin pellava-puuvillapellavasta ja muutaman pesukerran jälkeen ja huom mankelotuna, kuin unelmat.
      Olen miettinyt puuvilla pussilakanoita . Suomessa,alkujaan todella kuin peltiä , Vaatii kymmeniä pesukertoja. Miehellä apoottinen iho.
      Työmatkalla 70 luvulla löytyi saksalaista, hintavaa, mutta laatua .
      https://www.urbanara.de/collections/bettwaesche
      Edelleen käytössä.

• pelti-pakki

Tallinnassa kivipesula eli http://www.varr.ee/?head=2&pageid=25&language=estonian
      VARR OÜ
      Nelgi põik 20 Viimsi vald
      74001 Harjumaa
      avatud 8.00-16.00 tööpäevadel
      TEL: ( 372)6091609
      GSM:( 372)5025237
      E-mail: [email protected]
      Aikanaan värjäytin pellavat siellä. Kone hakkas värin kankaaseen ja siten jo pehmeni
      Kankaissa nykyään tärkkiä, liimaa ja kemikaaleja rutkasti mm . Formaldehydiä ja formaldehydin vapauttajia. Vaate aina esipestävä ennen käyttöä.

• Anonyymi

ostin joskus tokmannilta 12 euron lakanat ja just kaupassa tuntui pehmeiltä mut sitten pesunkin jälkeen oli kun hiekkapaperilla ois nukkunut.. en oo silittänyt mutta kai pitää kokeilla kun on niin karkeet

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      6931
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4606
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2596
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      4
      1949
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1018
    6. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1001
    7. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      138
      994
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      241
      827
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      816
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      176
      736
    Aihe