Ketä varten pussilakanat oikein nykyään valmistetaan? Äsketäin ostamani pussilakanat ovat sen verran kovia, että taitavat jäädä kaapin pohjalle käyttämättöminä. Ellei jollain jotain niksiä niiden pehmittämiseksi? :)
Pussilakanat pehmeiksi?
9
9089
Vastaukset
- tehnyt
Oletko pessyt kuudessakympissä, laittanut huuhteluainetta ja kuivannut kuivurissa.
- ---------
myös mankeli tai silittäminen auttaa,mutta kannattaa ostaa vähän kallimpaa ja parempaa laatua,niin ei mene yöunet :-)
- saman huomannut
--------- kirjoitti:
myös mankeli tai silittäminen auttaa,mutta kannattaa ostaa vähän kallimpaa ja parempaa laatua,niin ei mene yöunet :-)
Ostettiin Ikealta siistin näköiset lakanat, mallikappale tuntui käteen hyvältä, sileältä ja pehmeältä. Kotona avatut pakkaukset sitten paljastivat harvan ja karkean kudoksen. Päivä paistaa tummista lakanoista läpi.
Saman olen huomannut joskus Virosta (Kreenholm) tuomistani lakanoista. Vanhat finlaysonit hakkaavat molemmat mennen tullen, eikä hintaerokaan järkytä.
- kokeillut
Ostimme just pari pakkausta alennuslakanoita, oli kuin PELTIÄ kun pakkaus poistettiin.
Koneeseen ei ensimmäisellä kerralla mahtunut kuin yksi kerrallaan. Sitten pestiin molemmat yhdessä vielä kertaalleen ja lisäksi kuivuri mankelointi. On ne vähän pehmeämmät nyt.
Mutta kuten sanottu, Finlaysonin tiheään kudottu sileä lakanakangas on voittamaton. - Aalto-lakanat
Minä mietin samaa lahjaksi saatujen FINLAYSONIN pussilakanoiden kanssa. Olen pessyt pari kertaa, ja laittanut huuhteluainetta. Mutta ei voi vieläkään käyttää. Nyt pitää kokeilla sitä kuivausrumpua, kun ollaan muutettu taloon jossa pesutupa. Jos ei mikään auta, niin pesen vielä 90 asteessa, kävi miten kävi. Itse olen ostanut vain satiinipussilakanoita, ne ovat pehmeitä.
- eifinlaysoniamunsänkyyn
Juuri eilen ostin Löytötexistä tarjouslakanoita alle kympillä kappale, pehmeitä oli jo avatessa ja 60 asteen pesun jälkeen vielä pehmeämpiä ja ilman mitään huuhteluaineita.....pesuainetta ei sattunut olemaan kuin LV:n teknisille vaatteille tarkoitettua pesunestettä, mutta huuhteluaineita en käytä missään pyykissä
- satin_baumwolle
Alkuaan ompelin pellava-puuvillapellavasta ja muutaman pesukerran jälkeen ja huom mankelotuna, kuin unelmat.
Olen miettinyt puuvilla pussilakanoita . Suomessa,alkujaan todella kuin peltiä , Vaatii kymmeniä pesukertoja. Miehellä apoottinen iho.
Työmatkalla 70 luvulla löytyi saksalaista, hintavaa, mutta laatua .
https://www.urbanara.de/collections/bettwaesche
Edelleen käytössä. - pelti-pakki
Tallinnassa kivipesula eli http://www.varr.ee/?head=2&pageid=25&language=estonian
VARR OÜ
Nelgi põik 20 Viimsi vald
74001 Harjumaa
avatud 8.00-16.00 tööpäevadel
TEL: ( 372)6091609
GSM:( 372)5025237
E-mail: [email protected]
Aikanaan värjäytin pellavat siellä. Kone hakkas värin kankaaseen ja siten jo pehmeni
Kankaissa nykyään tärkkiä, liimaa ja kemikaaleja rutkasti mm . Formaldehydiä ja formaldehydin vapauttajia. Vaate aina esipestävä ennen käyttöä. - Anonyymi
ostin joskus tokmannilta 12 euron lakanat ja just kaupassa tuntui pehmeiltä mut sitten pesunkin jälkeen oli kun hiekkapaperilla ois nukkunut.. en oo silittänyt mutta kai pitää kokeilla kun on niin karkeet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1016931- 474606
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542596Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän41949Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101018Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911001Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j138994Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai241827Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30816Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?176736