Dommareihin 9.3.-06

Annukka

Moikka !

Olen lukenut useita viestejä dommareitten hotelleista yms. liittyvästä.
En tiedä mitä kohta uskois, kun on ollut niin paljon negatiivisia asioita noissa viesteissä. Olen varannut Aurinkomatkojen matkan Riu hotelliin Puerto Plataan. Nyt olen kyllä tullut siihen tulokseen, että lähdenkö koko Dommareihin, niin paljon kielteistä palautetta. Kyllähän minäkin haluan rahoilleni jotain vastinetta, eikä mitään "homekoloja" asunnoksi sentään varasin 2 vk:n matkan. Onko Aurinkomatkojen käyttäytyminen todella noin törkeää???? Oppaat ym..onkohan tähän kaikkeen uskomista??
Vaihtoehtona olis Puerto Rico 2 vk: All inclusive.
Taidanpas muuttaa lomasuunnitelmani.
Että näin...kyllä harmittaa..

27

6445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hilma

      joita olet tälläkin palstalla lukenut Aurinkomatkojen "palveluista".

      Itse olen aina aikaisemmin luottanut Aurinkomatkoihin parhaana matkanjärjestäjänä ja olen heidän palveluitaan käyttänyt aina kun on ollut mahdollisuus. Nyt jouluisella matkallamme Dommareihin tapahtui kuitenkin niin paljon negatiivisia asioita nimenomaan matkanjärjestäjän puolelta, että jatkossa matkatoimisto vaihtuu. Olemme myös miettineet matkojen varaamista jatkossa suoraan netistä.

      Olin siinä porukassa, joka joutui Playa Nacoon, vaikka matkavaraus oli Riu Merengueen. Meidän jälkeemme tulleet lomalaiset ovat kuitenkin saaneet uudeksi majoituskohteeksi neljän tähden hotellin Sun Villagen, joka kaiketi aivan oikeasti on neljän tähden hotelli.

      Kannattaa varmistaa ajoissa Aurinkomatkoilta, mikä on Riun korvaava hotelli siinä tapauksessa ettei sinne päästetä ketään, niin ei tule ikäviä yllätyksiä.

      Muuten kyllä maa on oiva lomakohde ja kurja juttu, jos ihmiset eivät enää halua mennä sinne matkanjärjestäjän töppäilyjen seurauksena.

      Kaikesta huolimatta, oikein hyvää lomaa sinulle, minne sitten päätätkin lähteä!

      • varmasti

        jo tietää, että miks sinne riu merengueen ei matkalaisia viedä, ja luulisi, että kaikki ymmärtää, että siinä ajatellaan nimenomaan asiaa lomalaisten kannalta, sillä kuka haluaa viettää kalliin lomansa vatsataudissa...on ihan inhimillistä, että myös matkanjärjestäjät tekevät virhearviointeja, niin kuin varmasti on käynyt myös sen ensimmäisen huonon korvaavan hotellin kanssa. eikös tosiaan ole niin, että se toinen korvaava hotelli on ollut parempaa tasoa? ja arvatkaas miksi, koska asiakkaiden palautetta on ilmeisesti kuunneltu ja halutaan, että kaikkien lomasta tulee onnistunut enkä todellakaan usko, että matkanjärjestäjä vaan huijaa ihmisiä ja tahallaan pistää minnekään homeiseen luukkuun. olisi aika lapsellista ajatella niin ja tiedän, että näin ei kyseisessä yrityksessä toimita. näillä palstoilla liioitellaan asioita ja tullaan suutuspäissään kirjoittamaan vaikka mitä ajattelematta sen enenpää eikä lukijatkaan osaa aina ajatella omilla aivoillaan...


      • rosa
        varmasti kirjoitti:

        jo tietää, että miks sinne riu merengueen ei matkalaisia viedä, ja luulisi, että kaikki ymmärtää, että siinä ajatellaan nimenomaan asiaa lomalaisten kannalta, sillä kuka haluaa viettää kalliin lomansa vatsataudissa...on ihan inhimillistä, että myös matkanjärjestäjät tekevät virhearviointeja, niin kuin varmasti on käynyt myös sen ensimmäisen huonon korvaavan hotellin kanssa. eikös tosiaan ole niin, että se toinen korvaava hotelli on ollut parempaa tasoa? ja arvatkaas miksi, koska asiakkaiden palautetta on ilmeisesti kuunneltu ja halutaan, että kaikkien lomasta tulee onnistunut enkä todellakaan usko, että matkanjärjestäjä vaan huijaa ihmisiä ja tahallaan pistää minnekään homeiseen luukkuun. olisi aika lapsellista ajatella niin ja tiedän, että näin ei kyseisessä yrityksessä toimita. näillä palstoilla liioitellaan asioita ja tullaan suutuspäissään kirjoittamaan vaikka mitä ajattelematta sen enenpää eikä lukijatkaan osaa aina ajatella omilla aivoillaan...

        Kiitos Sinulle, älykäs ihminen näiden kaikkien muiden joukossa!!
        olen 101% samaa mieltä kanssasi.
        Mitään enää lisäämättä, hyvää vuoden jatkumista!


      • siis
        varmasti kirjoitti:

        jo tietää, että miks sinne riu merengueen ei matkalaisia viedä, ja luulisi, että kaikki ymmärtää, että siinä ajatellaan nimenomaan asiaa lomalaisten kannalta, sillä kuka haluaa viettää kalliin lomansa vatsataudissa...on ihan inhimillistä, että myös matkanjärjestäjät tekevät virhearviointeja, niin kuin varmasti on käynyt myös sen ensimmäisen huonon korvaavan hotellin kanssa. eikös tosiaan ole niin, että se toinen korvaava hotelli on ollut parempaa tasoa? ja arvatkaas miksi, koska asiakkaiden palautetta on ilmeisesti kuunneltu ja halutaan, että kaikkien lomasta tulee onnistunut enkä todellakaan usko, että matkanjärjestäjä vaan huijaa ihmisiä ja tahallaan pistää minnekään homeiseen luukkuun. olisi aika lapsellista ajatella niin ja tiedän, että näin ei kyseisessä yrityksessä toimita. näillä palstoilla liioitellaan asioita ja tullaan suutuspäissään kirjoittamaan vaikka mitä ajattelematta sen enenpää eikä lukijatkaan osaa aina ajatella omilla aivoillaan...

        nää ensimmäiset matkalaiset oli siis sellasia koe kaniineja. kopastiin josko ne olis niin tolloja että huonompiki vaihto ehto kelpaa. ei käyny mielessä matkanjärjestäjällä että olis käyny tutustumassa hotelliin itse ekana.


      • samoin
        rosa kirjoitti:

        Kiitos Sinulle, älykäs ihminen näiden kaikkien muiden joukossa!!
        olen 101% samaa mieltä kanssasi.
        Mitään enää lisäämättä, hyvää vuoden jatkumista!

        hyvää vuoden jatkoa, onneks näillä palstoilla käy myös järkeviä ihmisiä :)


      • kummastunut
        varmasti kirjoitti:

        jo tietää, että miks sinne riu merengueen ei matkalaisia viedä, ja luulisi, että kaikki ymmärtää, että siinä ajatellaan nimenomaan asiaa lomalaisten kannalta, sillä kuka haluaa viettää kalliin lomansa vatsataudissa...on ihan inhimillistä, että myös matkanjärjestäjät tekevät virhearviointeja, niin kuin varmasti on käynyt myös sen ensimmäisen huonon korvaavan hotellin kanssa. eikös tosiaan ole niin, että se toinen korvaava hotelli on ollut parempaa tasoa? ja arvatkaas miksi, koska asiakkaiden palautetta on ilmeisesti kuunneltu ja halutaan, että kaikkien lomasta tulee onnistunut enkä todellakaan usko, että matkanjärjestäjä vaan huijaa ihmisiä ja tahallaan pistää minnekään homeiseen luukkuun. olisi aika lapsellista ajatella niin ja tiedän, että näin ei kyseisessä yrityksessä toimita. näillä palstoilla liioitellaan asioita ja tullaan suutuspäissään kirjoittamaan vaikka mitä ajattelematta sen enenpää eikä lukijatkaan osaa aina ajatella omilla aivoillaan...

        Olen matkaillut Dommareissa useaankin kertaan. Palya Dorada, Sosua, Puerto Plata ja suurimmat kaupungit on tullut kierrettyä ja muutamille retkillekkin olen osallistunut. Kokemuksesta voin sanoa, että varsinkin Palya Doradan ranta-alue ja ranta-elämä ovat todella kokemisen arvoisia, rantaa riittää. Useimmat ko alueen hotellit ovat hyviä ja siistejä. Tosin poikkeuksiakin on. Kummastuttaa tuo Aurinkomatkojen valinta korvaavaksi hotelliksi. Siinä on käynyt megaluokan moka, koska hotelli on varmaankin rannan huonoin. On hyvä, että tällainen asia tulee esille. Siitä hyötyvät kaikki (matkustajat ja Am). Hotellista riippumatta, harva turisti selviää matkalta ilman minkäänlaisia vatsaongelmia. Lentokentältä ei kannata ostaa mitään, kaikki on todella kallista, esim. minipurkki Cokista maksoi yli 2€ ja ruuasta sai pulittaa kolmen kertaisen hinnan Suomeen nähden. Suosittelen edelleenkin lomailua Dommareissa, vaikka siellä kallista onkin ja hotellin kanssa kannattaa olla tarkkana, että saa sitä mitä on tilannut ja mistä on maksanut.


      • xxx
        kummastunut kirjoitti:

        Olen matkaillut Dommareissa useaankin kertaan. Palya Dorada, Sosua, Puerto Plata ja suurimmat kaupungit on tullut kierrettyä ja muutamille retkillekkin olen osallistunut. Kokemuksesta voin sanoa, että varsinkin Palya Doradan ranta-alue ja ranta-elämä ovat todella kokemisen arvoisia, rantaa riittää. Useimmat ko alueen hotellit ovat hyviä ja siistejä. Tosin poikkeuksiakin on. Kummastuttaa tuo Aurinkomatkojen valinta korvaavaksi hotelliksi. Siinä on käynyt megaluokan moka, koska hotelli on varmaankin rannan huonoin. On hyvä, että tällainen asia tulee esille. Siitä hyötyvät kaikki (matkustajat ja Am). Hotellista riippumatta, harva turisti selviää matkalta ilman minkäänlaisia vatsaongelmia. Lentokentältä ei kannata ostaa mitään, kaikki on todella kallista, esim. minipurkki Cokista maksoi yli 2€ ja ruuasta sai pulittaa kolmen kertaisen hinnan Suomeen nähden. Suosittelen edelleenkin lomailua Dommareissa, vaikka siellä kallista onkin ja hotellin kanssa kannattaa olla tarkkana, että saa sitä mitä on tilannut ja mistä on maksanut.

        ..ettei muualla ollut silloin tilaa!?


      • yyy
        xxx kirjoitti:

        ..ettei muualla ollut silloin tilaa!?

        ...totta puhut. mutta luuletko, että kukaan ajattelee näin? valitettavasti. tottakai ajatellaan, että MINULLE PITÄÄ olla huone vaikka mistä, vaikka olisi joulu/uusivuosi high season ja kaikki paikat täynnä ja varattuna aikoja sitten...ja tottakai matkanjärjestäjä sen hoitaa..tyhjästä on paha ottaa. kuten sanotaan. mutta. jaksamista kohdehenkilökunnalle!!!


      • hhh
        yyy kirjoitti:

        ...totta puhut. mutta luuletko, että kukaan ajattelee näin? valitettavasti. tottakai ajatellaan, että MINULLE PITÄÄ olla huone vaikka mistä, vaikka olisi joulu/uusivuosi high season ja kaikki paikat täynnä ja varattuna aikoja sitten...ja tottakai matkanjärjestäjä sen hoitaa..tyhjästä on paha ottaa. kuten sanotaan. mutta. jaksamista kohdehenkilökunnalle!!!

        Eiköhän matkan varanneella ja maksaneella ihmisillä ole oikeus vaatia rahoilleen juuri se vastine joka on luvattukin ? Kohdehenkilökunnan palkan maksaa matkaaja joten kohdehenkilökunta on todellakin vastuussa matkaajille ja heidän TYÖ on tehdä kaikki voitava ja vielä vähän enemmänkin matkaajien hyväksi.


      • xxx
        hhh kirjoitti:

        Eiköhän matkan varanneella ja maksaneella ihmisillä ole oikeus vaatia rahoilleen juuri se vastine joka on luvattukin ? Kohdehenkilökunnan palkan maksaa matkaaja joten kohdehenkilökunta on todellakin vastuussa matkaajille ja heidän TYÖ on tehdä kaikki voitava ja vielä vähän enemmänkin matkaajien hyväksi.

        ..mutta täytyy myös ymmärtää paikan päällä olevan oppaan rajoitetut mahdollisuudet tarjota korvausta HETI ja NYT (hän ei omista ko. lafkaa vaan on siellä töissä, eikä voi näinollen toimia mitenkään muuten kuin mitä häntä on ohjeistettu).

        Eli kohtuus kaikessa tai sitten olisi lähdettävä paikan päällä valittamaan jollekin korkeammalle taholle (pitäsköhän ottaa aina matkalle mukaan yhtiön TJ:n yhteystiedot?)


    • rosa

      jos kaikkien valittajien juttuihin uskot, tuskin voit lähteä yhtään minnekkään. parempi mennä lappiin. mutta jos lähdet avoimin mielin lomalle, jätät noiden ammattivalittajien narinat omaan arvoonsa, saat ja koet taatusti hienoja asioita. aurinkomatkat yhtiönä on tuskin "sattumalta, onnenkauppaa" suomen suurin ja luotetuin matkanjärjestäjä. ei kannata "ottaa oppia" tuollaisista hysterian lietsojista, tälläisillä ihmispoloilla on muutkin asiat pielessä ja kaikki on vain helpompi kaataa matkanjärjestäjän ja oppaiden niskaan. ja sitten narista sivukaupalla netissä.
      hyvää ja antoisaa matkaa ihanaan dominikaaniseen tasavaltaan!

      • just näin

        Aurinkomatkat ehkä joskus oli luotettu ja hyvä matkanjärjestäjä. Tilanteet muuttuu. Nykyinen Aurinkomatkat ei todellakaan ole sitä mitä siltä odotat ( ja näköjään luulet) . Älä kutsu Suomalaisia valittajaksi, meillä on oikeus valittaa jos emme saa sitä mitä olemme tilanneet. 80-luku ja nöyristely meni jo.


      • rosa
        just näin kirjoitti:

        Aurinkomatkat ehkä joskus oli luotettu ja hyvä matkanjärjestäjä. Tilanteet muuttuu. Nykyinen Aurinkomatkat ei todellakaan ole sitä mitä siltä odotat ( ja näköjään luulet) . Älä kutsu Suomalaisia valittajaksi, meillä on oikeus valittaa jos emme saa sitä mitä olemme tilanneet. 80-luku ja nöyristely meni jo.

        kuka käski nöyristellä?????????

        ja muista vanha sanonta, niin metsä vastaa kuin sinne huutaa...
        avoimempaa mieltä toivoen


      • hilma
        just näin kirjoitti:

        Aurinkomatkat ehkä joskus oli luotettu ja hyvä matkanjärjestäjä. Tilanteet muuttuu. Nykyinen Aurinkomatkat ei todellakaan ole sitä mitä siltä odotat ( ja näköjään luulet) . Älä kutsu Suomalaisia valittajaksi, meillä on oikeus valittaa jos emme saa sitä mitä olemme tilanneet. 80-luku ja nöyristely meni jo.

        Matkanjärjestäjän ja asiakkaan välillä on kyse luottamuksesta. Matkanjärjestäjän palveluita käytetään silloin kun halutaan päästä mahdollisimman helposti ja vaivattomasti loman viettoon. Luotetaan siihen, että matkanjärjestäjä hoitaa sen mistä ollaan sovittu ja maksettu. Ja kun matkanjärjestäjä ei sitten hoidakaan, niin kyllä siitä on oikeus valittaa!

        Kyse on nimenomaan siitä, mitä on tilannut ja mitä saanut. Jos esimerkiksi maksaa viiden tähden matkasta itsensä kipeäksi, ei todellakaan pidä tyytyä maksimissaan kahden tähden matkaan!
        Onneksi suomalaiset ovat vihdoinkin tajunneet alkaa pitää puoliaan.


      • dominicanus
        hilma kirjoitti:

        Matkanjärjestäjän ja asiakkaan välillä on kyse luottamuksesta. Matkanjärjestäjän palveluita käytetään silloin kun halutaan päästä mahdollisimman helposti ja vaivattomasti loman viettoon. Luotetaan siihen, että matkanjärjestäjä hoitaa sen mistä ollaan sovittu ja maksettu. Ja kun matkanjärjestäjä ei sitten hoidakaan, niin kyllä siitä on oikeus valittaa!

        Kyse on nimenomaan siitä, mitä on tilannut ja mitä saanut. Jos esimerkiksi maksaa viiden tähden matkasta itsensä kipeäksi, ei todellakaan pidä tyytyä maksimissaan kahden tähden matkaan!
        Onneksi suomalaiset ovat vihdoinkin tajunneet alkaa pitää puoliaan.

        Jos maksaa matkastaan matkatoimistolle "Mersu"-luokan hinnan ja saa vastineeksi "mosse"-luokan matkan, niin jokin on mennyt asiassa pieleen. Tämän kaltaista pieleen menoa sanotaan liike-elämässä sopimusrikkomukseksi. Siitä kuinka "seuramatkoja" koskevissa sopimusrikkomusasioissa menetellään, säädetään valmismatkalaissa.

        Hilma on oikeassa kirjoittaessaan matkanjärjestäjän ja matkaajan välisestä luottamussuhteesta. Matkaaja on aina heikommassa asemassa, koska ei ole ollut osapuoli niissä nevotteluissa, joissa matkan olennaisista osista, kuten hotelli, on sovittu. Matkaajan on voitava luottaa matkanjärjestäjän matkaesitteeseen, koska matkaajalla ei ole mahdollisuutta, eikä sopimusoikeudellisesti edes velvollisuutta, lähteä selvittämään matkanjärjestäjän antamien tietojen oikeellisuutta. Jos matkaaja saa tilaamansa "mersun" sijaan "mossen", on matkaajalla oikeus ja muita vastaavan matkan myöhemmin tilaavia matkaajia kohtaan suorastaan velvollisuus asiasta reklamoida. Tällä saitilla keskustelu on varmasti informatiivista, mutta ei riitä matkanjärjestäjän vastuun konkretisoitumiseen. Petetyksi tulleet, tehkää reklamaatio ja vahingonkorvausvaatimus matkatoimistolle.


      • reissaaja

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä kyseisestä asiasta..


      • Edelleen Aurinkomatkojen as...
        just näin kirjoitti:

        Aurinkomatkat ehkä joskus oli luotettu ja hyvä matkanjärjestäjä. Tilanteet muuttuu. Nykyinen Aurinkomatkat ei todellakaan ole sitä mitä siltä odotat ( ja näköjään luulet) . Älä kutsu Suomalaisia valittajaksi, meillä on oikeus valittaa jos emme saa sitä mitä olemme tilanneet. 80-luku ja nöyristely meni jo.

        Olin samaan aikaan Samanassa kun ko. Riu-hotellin-episodi tapahtui eli joulukuun lopussa. Hotellimme oli El Portillo Beach Resort. Hotelli vastasi odotuksiamme, paikka oli upea,ohjelma ja aktiviteetit mukaansatempaavia, ruoka ja palvelu erinomaista,rannat miltei autiot kilometrikaupalla,vietimme luksusloman, vaikka tähtiä vain kolme.Pitkä bussimatka antoi kuvan saaren rehevyydestä ja kauneudesta ja meni yllättävän nopeasti vaikka kesti 4 tuntia. Suosittelen lämpimästi.


      • rosa
        reissaaja kirjoitti:

        Olen kanssasi aivan samaa mieltä kyseisestä asiasta..

        Kiitos. en ole siis yksin. Hyvää vuoden jatkumista


    • hv71

      talla hetkella dommareissa aurinkomatkojen reissulla.
      (taalla ei tunneta skandi aakkosia siksi kummaa textii)
      jarkytyksella luin juttuja tasta maasta ja aurinkomatkoista etta kantsiiko lahtea. taytyy sanoa etta
      talla palstalla kirjoittavat ihmiset on taysia tissiposkia ja kitisioita. en ymmarra!! kaikki toimii, ei valittamista, maassa maan tavalla. Jos ei halua kohdata eri kulttuuria ja erilaisia tapoja on parasta pysya kotona.
      Voin suositella kaikille kun muistaa etta ei olla kotona, siis maassa maan tavalla ja niin taalla on ihan kivaa!!
      ELI JOS HALUAT LAMPIMAAN NIIN TANNE VAAN!!

      • onni yhdellä

        Oli mukava lukea, että lomasi näyttää onnistuvan. Sitä mekin olisimme toivoneet omalta lomaltamme. Valitettavasti kaikki mitä olet lukenut joulumatkasta on totta. AM:n Järjestelyt menivät tuolla kertaa pahasti pieleen. Joulumatkalla oli mukana useita kokeneita kaukomatkaajia, jotka olivat Dommareissakin käyneet useita kertoja. Tällä joukolla oli perspektiiviä tehdä arvioita. Ilmeisesti sait rahallesi sen vastineen, jonka tilasit etkä joutunut monta tähteä huonompaan hotelliin, kuin se mihin matkasi varasit. Reklamointimme on saattanut edesauttaa sinun lomasi onnistumista.

        Feliz Vacacion.


      • aurinkomatkojen toiminta ol...

        Kyllä nyt täytyy kommentoida. On hienoa, että sinulla hv71 on loma ollut onnistunut. Valitettavasti minulla loma aikavälillä 15-31.12.2005 ei ollut lähellekään onnistunut. Aurinkomatkat eivät hoitaneet omaa osuuttaa sopimuksesta. hotelli johon aurinkomatkat toimitti korvaavana vaihtoehtona RIU merenquelle ei täyttänyt läheskään luvattua tasoa, huoneet olivat homeessa ja ikkunat rikki huoneissa, ötököitä ym.vilisti huoneessa. Paikkana dominikaaninen tasavalta on erittäin hyvä lomakohde, monesti olen aikaisemminkin lomaillut kohteessa, tällä kertaa ainoastaan aurinkomatkat saivat omalla toiminnallaan pilattua lomamme. Ensi kerralla matkaan dommareihin omatoimisesti.


      • Riun evakko

        Kyllä tämä kritiikki AM:n toiminnasta on ihan totista totta. Minun mielestäni nämä ötökkä yms.jutut kyllä pitää jossain määrin aina sietää kun mennään noille leveysasteille, sekä se että maassa maan tavalla. Tämä AM:n toiminta hotellin vaihdon ja sähläämisen suhteen on kuitenkin se pahin moka joka on tapahtunut, eli tarkoitan että ei tässä mitään niuhottajia olla vaan kyse on siitä mistä on maksanut ja mitä on saanut! Itse olin nyt toista kertaa Dommareissa ja tykkään edelleen ko. paikasta niin, että voin lähteä muutaman vuoden päästä taas uudelleenkin.


    • Kaisa

      Hei!
      Olimme 15-29.12-05 Dommareissa. Asuimme vkon Grand Flamencossa, upeat hotellitilat ja altaat kaikenkaikkiaan. Huoneet ei kovin kummoisia, joskin kuites ok. Toisen vkon olimme Samanassa Casa Marina Bayssa, hotellin yleiset tilat ei niin hienot, mutta huoneet taasen tosi siistit ja uudet. Ja Casan ranta on sitten parasta mahdollista....ihana, upea.
      Kannattaa ottaa vko Samanassa ja toinen Puerto Platassa.
      Sinne Riuun ei kannata mennä, se on totinen tosi, sieltä siirretyt matkaajat todella pettyneitä lentokoneessa.
      Mutta meidän matka oli upea, vähän ripulia, mutta sitä kai nyt siellä on kaikilla.
      Sit ehdottomasti kantsii mennä Saonan saarelle,
      se oli hintansa arvoinen, ihanat muistot jäi...

      • Älkää jaksako ruikuttaa

        Olen juuri palannut 2 vk matkalta Casa Marina Bay:stä eikä minulla ole valitettavaa; Dominikaanisesta, dominikaaneista, Aurinkomatkoista, oppaista, Finnairista tai matkakohteesta.

        Sää oli kuten odottaa saattaakin tropiikissa, vähemmän kuitenkin satoi kuin ennalta arvelin. Huoneet siistit ja siivottiin hyvin joka päivä. Ruokaa oli todella paljon, loppuajasta vain kyllästytti, koska vaihtelua ei ollut kovin paljon. Viikossa sai kahtena iltana syödä A la Cartessa, toisena iltana Sea Scape ja toisena Michelangelo. Loppuajasta söin sitten enimmäkseen tuoreita hedelmiä "varastoon lopputalven varalle". Ne jotka joivat alkoholia, sanoivat drinkkien olevan tylsiä koska tehtiin valmiisiin pohjiin. Hyvin näytti siitä huolimatta ihmisillä laskevan;). Joka ilta oli eri show ja Kikon animaatiotiimi todella teki kaikkensa, että asiakkaat viihtyisivät. Ei mitään loistomeininkiä, mutta hyvällä huumorilla höystettyä ajanvietettä. Viivi eli Aurinkomatkojen yksi opas asuu hotellissa ja meihin suhtautui todella mukavasti. Ja tiedoksi sille joka väitti ettei Riussa ollut vatsaepidemiaa, niin kyllä oli. Juuri kun olimme, niin Riiun väelle etsivät väellä ja voimalla uusia/uutta sijoituspaikkaa juuri ko. epidemian takia.
        Maisemat ja ranta on aivan uskomaton, meri kylläkin poukamassa hieman samea, mutta kun menee kauemmas, niin kirkkaampi. Ei kyllä niin hyviä snorklauspaikkoja kuin esim. Egyptissä tai Turkissa. Merisiilejä näkyi pohjassa ja yksi Suomalainen törmäsi meduusaankin.
        Paikalliset yrittävät hyötyä meistä turisteista tietenkin, mutta kun et suostu maksamaan heti pyydettyä hintaa, niin kyllä se laskee ja ennenkaikkea vaikka kauppoja ei lopulta synny, niin sekin on No Promlem. Englantia ei puhuta muutamaa yleistä sanaa enempää, saksalla ja ranskalla pärjää paremmin. Niin, ja tietenkin espanjalla;)
        Rahaa meni vähän, kun ei ollut mitään ostettavaa. Rommia ja tupakka. Rannalla oli 4 korumyyjää. Älkää maksako koruista 150 - 250 pesoa enempää. Sillä kyllä lähtee. Hiusten letityksen yhteen päähän saa tinkimisen jälkeen 600 pesolla, älkää siitäkään maksako enempää.
        En nyt tässä muista kaikkea, kysy lisää, jos haluat tietää.
        Ai niin, paikka on sika rauhallinen eli säpinää sieltä on turha hakea.


      • Juuri Suomeen tullut
        Älkää jaksako ruikuttaa kirjoitti:

        Olen juuri palannut 2 vk matkalta Casa Marina Bay:stä eikä minulla ole valitettavaa; Dominikaanisesta, dominikaaneista, Aurinkomatkoista, oppaista, Finnairista tai matkakohteesta.

        Sää oli kuten odottaa saattaakin tropiikissa, vähemmän kuitenkin satoi kuin ennalta arvelin. Huoneet siistit ja siivottiin hyvin joka päivä. Ruokaa oli todella paljon, loppuajasta vain kyllästytti, koska vaihtelua ei ollut kovin paljon. Viikossa sai kahtena iltana syödä A la Cartessa, toisena iltana Sea Scape ja toisena Michelangelo. Loppuajasta söin sitten enimmäkseen tuoreita hedelmiä "varastoon lopputalven varalle". Ne jotka joivat alkoholia, sanoivat drinkkien olevan tylsiä koska tehtiin valmiisiin pohjiin. Hyvin näytti siitä huolimatta ihmisillä laskevan;). Joka ilta oli eri show ja Kikon animaatiotiimi todella teki kaikkensa, että asiakkaat viihtyisivät. Ei mitään loistomeininkiä, mutta hyvällä huumorilla höystettyä ajanvietettä. Viivi eli Aurinkomatkojen yksi opas asuu hotellissa ja meihin suhtautui todella mukavasti. Ja tiedoksi sille joka väitti ettei Riussa ollut vatsaepidemiaa, niin kyllä oli. Juuri kun olimme, niin Riiun väelle etsivät väellä ja voimalla uusia/uutta sijoituspaikkaa juuri ko. epidemian takia.
        Maisemat ja ranta on aivan uskomaton, meri kylläkin poukamassa hieman samea, mutta kun menee kauemmas, niin kirkkaampi. Ei kyllä niin hyviä snorklauspaikkoja kuin esim. Egyptissä tai Turkissa. Merisiilejä näkyi pohjassa ja yksi Suomalainen törmäsi meduusaankin.
        Paikalliset yrittävät hyötyä meistä turisteista tietenkin, mutta kun et suostu maksamaan heti pyydettyä hintaa, niin kyllä se laskee ja ennenkaikkea vaikka kauppoja ei lopulta synny, niin sekin on No Promlem. Englantia ei puhuta muutamaa yleistä sanaa enempää, saksalla ja ranskalla pärjää paremmin. Niin, ja tietenkin espanjalla;)
        Rahaa meni vähän, kun ei ollut mitään ostettavaa. Rommia ja tupakka. Rannalla oli 4 korumyyjää. Älkää maksako koruista 150 - 250 pesoa enempää. Sillä kyllä lähtee. Hiusten letityksen yhteen päähän saa tinkimisen jälkeen 600 pesolla, älkää siitäkään maksako enempää.
        En nyt tässä muista kaikkea, kysy lisää, jos haluat tietää.
        Ai niin, paikka on sika rauhallinen eli säpinää sieltä on turha hakea.

        Mukava kuulla samansävyistä palautetta kuin olen itsekin aiemmin kirjoitellut.
        Toivottavasti muutkin positiivisen loman kokeneet uskaltavat kirjoittaa. Dommareihin matkansa varanneille tulee muuten näitä palstoja lukiessa tosi epävarma ja kurja olo. Toki kuten aiemmin olen kirjoittanutkin pitää asiasta valittaa mutta asiallisesti ja asianosaisille.
        PS. pitänee vaihtaa nimimerkki: jatkossa matkalainen 12/05.


    • minä vaan

      ihan pakko uteliaana kysyä, minne menit, dominikaaniseen vai kanarialle??

    • Olin siellä

      Villa Tainasta ei ole mitään valittamista. Ilmeisesti saksalaiset omistajat, jotka ymmärtävät Eurooppalaista kulttuuria.
      Myös rantaravintola on OK.
      Olin siellä poikani kanssa viikon, ja molemmat annoimme arvosanaksi 10

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

      Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

      Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

      Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

      18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

      Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

      Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

      mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

      hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe