Ikihirsi vs. Kuusamon hirsitalot

kyselijä

Minkälaisia kokemuksia on ikihirrestä ja kuusamon hirsitaloista??

71

28746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei enää ikinä

      Kuusamoon piti haksahtaa ja en suosittele sitä kenellekkään. Itsellä ei ollut sopimusta tehdessä mainintaa paperilla että haluan useamman kuin 1 toimituksen ( paneelit ym. sälät myöhemmin) Toi siis sovittiin puhelimella suoraan tehtaalle. Ja kun ei ollut paperilla mitään niin mitää ei siis ollut sovittu... Koko pumpsi kerralla tontille vaikka siihen ei ollut varauduttu. Juoksujalkaa ostamaan pressuja siis. Piirrustuksia kannattaa kysyä etukäteen ( kaikkia mahdollisia) odotellessa tulee ikävä, kun asentajat ihmettelee mitä tekisvät ja taksa juoksee. Lisää juttua muuten sitten riittää. En osta sieltä kyllä enää koskaan mitään... eikä muuten lapsenikaan...

      • Pettynyt

        Kun otti yhteyttä Kuusamon Hirsitaloon todella puutteellisesta toimituksesta, niin ei saanut kuin epäystävällistä palvelua. Mitta täynnä.


      • erittäin pettynyt
        Pettynyt kirjoitti:

        Kun otti yhteyttä Kuusamon Hirsitaloon todella puutteellisesta toimituksesta, niin ei saanut kuin epäystävällistä palvelua. Mitta täynnä.

        Erehdyin ostamaan hirsimökin kuusamon hirsitaloilta ja se on varmasti ensimmäinen ja viimeinen siitä firmasta.
        Piirustukset puutteelliset, hirret halkeilevat vaakasuuntaan vaikka pitäs pystysuuntaan jotta ei näy ja samalla ei tule "reikää seinään".
        Yrittänyt kysyä valokuvan kanssa hirsien halkeamiseen syytä. Ei ainakaan vielä ole tullut ja siitä on jo kohta vuosi aikaa.
        Oisin lähtenyt asiaa puimaan kuluttajasuojaviraston kautta mutta totesin ,että vähemmällä pääsen kun jätän silleen ja unohdan koko jutun.


      • Valittaj
        erittäin pettynyt kirjoitti:

        Erehdyin ostamaan hirsimökin kuusamon hirsitaloilta ja se on varmasti ensimmäinen ja viimeinen siitä firmasta.
        Piirustukset puutteelliset, hirret halkeilevat vaakasuuntaan vaikka pitäs pystysuuntaan jotta ei näy ja samalla ei tule "reikää seinään".
        Yrittänyt kysyä valokuvan kanssa hirsien halkeamiseen syytä. Ei ainakaan vielä ole tullut ja siitä on jo kohta vuosi aikaa.
        Oisin lähtenyt asiaa puimaan kuluttajasuojaviraston kautta mutta totesin ,että vähemmällä pääsen kun jätän silleen ja unohdan koko jutun.

        Mitäpä sitten valitat kun et viittynyt viedä asia loppuun saakka. Ihmeellistä kun jaksaa valittaa, mutta ei viitti viedä asiaa loppuun saakka.


      • Nuuna - talo
        Pettynyt kirjoitti:

        Kun otti yhteyttä Kuusamon Hirsitaloon todella puutteellisesta toimituksesta, niin ei saanut kuin epäystävällistä palvelua. Mitta täynnä.

        Olen erittäin tyytyväinen kuusamon hirsitalon laatuun ja toimitukseen. Hinta kilpailijoihin verraten edullisin. Suosittelen.


      • Pettynyt
        Pettynyt kirjoitti:

        Kun otti yhteyttä Kuusamon Hirsitaloon todella puutteellisesta toimituksesta, niin ei saanut kuin epäystävällistä palvelua. Mitta täynnä.

        Luin keskustelua Kuusamohirsitaloista ! Yhdyn edellisten mielipiteisiin! Samat sanat jos et tilaa ikkunoita, niin et saa vuorilautoja etkä koristepaloja jos et varmista ? , mikä mättää ? Asiakaspalvelu huipussaan !


      • Kuusamo?????Haloo!
        Pettynyt kirjoitti:

        Luin keskustelua Kuusamohirsitaloista ! Yhdyn edellisten mielipiteisiin! Samat sanat jos et tilaa ikkunoita, niin et saa vuorilautoja etkä koristepaloja jos et varmista ? , mikä mättää ? Asiakaspalvelu huipussaan !

        Kuule sama homma jatkuu....


      • luonnonlaki
        erittäin pettynyt kirjoitti:

        Erehdyin ostamaan hirsimökin kuusamon hirsitaloilta ja se on varmasti ensimmäinen ja viimeinen siitä firmasta.
        Piirustukset puutteelliset, hirret halkeilevat vaakasuuntaan vaikka pitäs pystysuuntaan jotta ei näy ja samalla ei tule "reikää seinään".
        Yrittänyt kysyä valokuvan kanssa hirsien halkeamiseen syytä. Ei ainakaan vielä ole tullut ja siitä on jo kohta vuosi aikaa.
        Oisin lähtenyt asiaa puimaan kuluttajasuojaviraston kautta mutta totesin ,että vähemmällä pääsen kun jätän silleen ja unohdan koko jutun.

        Hirren halkeilu on luonnollista puun käyttäytymistä. Halkeaa aina siihen suuntaan mistä on lyhyin matka hirren ytimeen. Aina! Ei se halkeama läpi hirren ulotu kuitenkaan eli ei siihen reikää synny.


      • ikköm09

        Piirrätin arkkitehdillä kuvat huvilaani. Kuvat menivät Kuusamolle, tuli tarjous tingin ja päästiin kauppoihin.
        Muuttelin vielä ovien kokoja ja ikkunoiden kokoja ja paikkoja juuri ennen tuotantoa, ja kaikki olivat löytäneet hyvin paikoilleen.
        Tavaraa tuli ainakin tarpeeksi tontille, poltettavaa on jäänyt runsaasti. Pystytyksen teki Kontion porukka, ja ongelmia ei ollut, tavarat olivat tontilla niinkuin piti ja porukka sai hyvin mökin nippuun, vaikka eivät olleet ennen pystyttäneet Kuusamon mökkejä.
        Kilpailutin toimittajia, ja Kuusamo oli aika samoissa hinnoissa muiden kanssa, tinkimällä sain mielestäni hyvän kaupan. Kannattaa muuten verrata monta hirsikehää on mökissä, esim Kontiolla olisi ollut yksi vähemmän!
        Kaikessa rakentamisessa on varmasti ongelmia, jos ei ole ammattitaitoa, kuten alemmissa viesteissä ilmenee. On todella hyvä hankkia se ammatitaitoinen timpuri ja mestari, muuten taatusti saa hermojaan kokeilla.
        Itse työskentelen rakentamisen parissa PK-seudulla, ja huvilan rakentaminen sujui "vasemmalla" kädellä, kun oli hyvät tekijät. Mökki Sysmässä, tehty 2009. Kauppa tehty Lappeenrannan edustajan, Suokkaan kanssa.
        Itse ainakan en voi moittia Kuusamon Hirsitalojen toimintaa millään tavalla, olen tyytyväinen asiakas.


      • massiivihirsi

        Oliskohan hirren halkeilun syy puutteellisessa hirsien kuivauksessa? Eli on kuivattu vain sen verran että pinta on saatu kuivaksi ja kosteutta on ollut vielä hirren sisällä? Lopullinen kuivuminen on sitten tapahtunut seinässä ja näin on syntynyt halkeamia, koska kuivuminen on ollut hallitsematonta. Tosin jos näin on niin laskeutumisvarat eivät seinässä tahdo riittää.

        Massiivihirressä on tosin aina jonkin verran halkeamaa.


    • ostanut

      IkiHirsi oli mun mielestäni paras vaihtoehto ja sen ostin eikä ole tarvinut ainakaan vielä katua, toisin mökki ei ole vielä täysin valmis.
      Ei muuta kuin pistät Tohmolan Tapiolle viestiä niin siitä se lähtee.

      • Veeti K.

        vaikka onkin samanlaista konetehdyn makua kun muillakin...


      • iso
        Veeti K. kirjoitti:

        vaikka onkin samanlaista konetehdyn makua kun muillakin...

        Mulla oli aika iso hintaero tarjouksissa omasta mallista. Kuusamo 20% halvempi, mutta tietenkään en voi sanoa lopullisesta toimituksesta mitään, koska en kumpaakaan ole tilannut.


      • asiakkaita ikihirrellä

        Ikihirrellä homma toimii !


      • laila567
        asiakkaita ikihirrellä kirjoitti:

        Ikihirrellä homma toimii !

        Meille tuli hirsitalopaketti kuusamosta, ja meille jäi kyl ihan hyvä maku suuhun.


      • hyvä on
        laila567 kirjoitti:

        Meille tuli hirsitalopaketti kuusamosta, ja meille jäi kyl ihan hyvä maku suuhun.

        Hyvät materiaalit verrattuna muihin ja loistava
        palvelu.Suosittelen!


      • hyvä on siis kuusamon hirsi...
        hyvä on kirjoitti:

        Hyvät materiaalit verrattuna muihin ja loistava
        palvelu.Suosittelen!

        Jäi laitamatta!


      • Onnellisesti hirressä
        hyvä on siis kuusamon hirsi... kirjoitti:

        Jäi laitamatta!

        Olen ostanut Kuusamon Hirsitaloilta upean omakotitalon. Todella hyvä palvelu alusta loppuun ja toimituksen osalta luotettavuus oli kohdallaan.Me otettiin lamellihirsi,ja ei ainakaan se ole halkeillut.Pystytyksessä ei mitään moittimista. Emme nimittäin itse laittaneet tikkua ristiin homman eteen. Olemme erittäin tyytyväisiä.


      • Ikihirren asiakas
        iso kirjoitti:

        Mulla oli aika iso hintaero tarjouksissa omasta mallista. Kuusamo 20% halvempi, mutta tietenkään en voi sanoa lopullisesta toimituksesta mitään, koska en kumpaakaan ole tilannut.

        Itse olen sitä mieltä, että luotettavasta ja hyvästä voi kyllä maksaa hyvillä mielin pikkusen enemmän kun näin suuresta hankinnasta on kyse. Olemme olleet todella tyytyväisiä Ikihirren mökkiin, niin palveluun kuin laatuunkin.


      • Kuusamohirsi asukas
        hyvä on kirjoitti:

        Hyvät materiaalit verrattuna muihin ja loistava
        palvelu.Suosittelen!

        Minustakin palvelu oli hyvää ja laatu samoin. Kaikki tuli ajallaan niin kuin oli sovittu. Upean väristä tuo Kuusamon Lapin punahonka mänty!


    • pers...

      kuusamonhirsitalon toiminnasta.. Ei todellakaan kannata sieltä ostaa, ei ole mitään muuta kun ongelmia. Meillä on heidän valmistama hirsitalo ja epäselvyydet on käsittelyssä asianajan kautta kun ei päästy muuten sovintoon.. Että päätöstä odotellessa. Seinän jatkokohta väärässä paikassa, ovi aukko puuttui, kaide aukko tehty liian pitkäksi, kattotuolit 300mm liian lyhyet ja puutteeliset kuvat ja paljon puuteita ja vajauksia toimituksessa jotka kyllä saa jälkitoimituksena mutta joutuu odottamaan tai sitten itse hakemaan paikallisesta rautakaupasta.. Että siinä teille vähän faktaa..

      • mielipiteitä?

        Itse nyt pohdin Kuusamon ja KOntion välillä? Hongan mökkejä (ympärivuotiseen asumiseen) olen katsellut myös, mutta paikallinen myyjä ei ole sen koommin ottanut yhteyttä kun tiedustelua laitoin. Mielipiteet tässä keskustelussa Kuusamosta ovat teillä vaihtelevia, joten vaikea saada konkreettista tietoa... Tosi vaikeaa on tehdä päätös...Kertokaa millä perusteilla te olette viimein päätyneet esim. Kuusamotaloon? kiitos kaikista tiedoista ; )


      • millamökkiläinen

        Kuusamon malleista meni näin pieleen? Onko vika ollut suunnittelijassa vai tuotannossa? Saitteko päätökseen asianajajan avustuksella? Asia kiinnostaa tässä eri malleja ja valmistajia tutkaillessa.


      • Tyytyväinen Kuusamo
        mielipiteitä? kirjoitti:

        Itse nyt pohdin Kuusamon ja KOntion välillä? Hongan mökkejä (ympärivuotiseen asumiseen) olen katsellut myös, mutta paikallinen myyjä ei ole sen koommin ottanut yhteyttä kun tiedustelua laitoin. Mielipiteet tässä keskustelussa Kuusamosta ovat teillä vaihtelevia, joten vaikea saada konkreettista tietoa... Tosi vaikeaa on tehdä päätös...Kertokaa millä perusteilla te olette viimein päätyneet esim. Kuusamotaloon? kiitos kaikista tiedoista ; )

        No voi hyvänen aika, en voi kyllä kuin ihmetellä! Meillä on vähän vaille valmis Kuusamo-hirsitalojen omakotitalo tekeillä ja me saatiin kyllä jatkuvasti siis niin hyvää palvelua etten parempaa osais toivoa.

        Ensinnäkin myyjä on asiallinen ja rakennustekniikkaa tunteva pitkän linjan kaveri, joka ilmoitti heti kaupanteon yhteydessä että jos tulee jotain reklamoitavaa, niin hän voi hoitaa meidän puolesta ne. Reklamoitavaa ei kyllä pahemmin ole tullut, vain se, että meille tuli vääränlaiset ovien helat - oltiin tilattu erikoismallit ja tuli vahingossa tavalliset koska ei ollut tilaussopimuksessa asiasta mainintaa - ei meillä ainakaan kukaan mitään kitissyt että ei lue tilaussopimuksessa, vaan myyjä hoiti reklamaation lupauksensa mukaan ja saatiin just sellaiset helat kuin oli kauppaa tehdessä puhuttu. Toinen juttu oli se, että ikkunoista puuttui pari helaa, jotka myyjä hoiti jälkitoimituksena meille.

        Mutta sitten siihen hyvään palveluun: meillä oli oma luonnos ja tehtaan piirtäjä piirsi puhtaaksi. Miesparka joutui koville meikäläisen kanssa kun halusin muutoksia vielä viime metreillä ja valmiit lupakuvatkin menivät uusiksi - mutta ei puhettakaan että hän olisi ollut vähääkään epäystävällinen, itse asiassa ihmettelen, miten hän jaksoi suhtautua niin hyväntuulisesti koko ruljanssiin - hän lupasi tehdä muutokset ja uudet kuvat tulivat välittömästi. Ei todellakaan tarvinnut lupakuvia muuten odotella! Rakennekuvat tulivat myös asianmukaisesti ja olivat oikeanlaiset. Pystytysvaiheessa piti tarkistaa jokin yksityiskohta jota ei itse porukalla ymmärretty kuvista, jolloin saatiin suunnitellut inssi heti langan päähän ja sieltä tuli neuvoa kuin apteekin hyllyltä taas hyvin ystävällisesti. Ikkunat ja ovet tilannut kaveri oli ystävällisesti yhteydessä meihin ja pyysi tarkistamaan vielä oikeanlaiset ikkunat ikkunatehtaan lähettämältä listalta ja kun siellä oli yksi väärän mallinen ristikko, hän hoiti asian ikkunatehtaalle välittömästi ja ne ikkunat jotka tulivat meille tontille, olivat juuri oikeanlaiset. Emme olleet tilanneet sälekaihtimia kuistin ikkunoihin, mutta niissä näkyy olevan sellaiset kuitenkin, että siinä kai on sitten tapahtunut jokin virhe, mutta en ole tästä nyt reklamoinut kuitenkaan :)

        Minä olin kaukaa viisas ja kirjoitutin kauppakirjaan että toimitus kahdessa erässä ja niinhän se sitten menee kun paperissa lukee. Tehtaalta tuli ilman eri pyyntöä asianmukaisesti ilmoitus siitä mikä se nyt on, pankkitakaus tai joku vakuutus joka asiakkaalle tulee myöntää hänen jo maksamiaan eriä vastaan, en muista sen tarkkaa nimitystä. Sitten tuli sitä puutavaraa ensimmäinen erä tontille, kuski oli ammattilainen ja itse avustettiin purkamisessa, sopimuksen mukaan siitä olisi tullut lisämaksua kun se kesti kauemmin kuin sopimuksen mukaan, mutta kuski sanoi, että hän ei laskuta ylimääräistä kun autettiin niin auliisti.

        Parasta Kuusamolla on hyvän palvelun ohella puutavaran hinta-laatusuhde. Kuusamo ei tee mistään pikkupölleistä niin kuin monet muut (mm. Finnlamelli) vaan sellaisesta puusta, joka on jo niin iäkästä, että se on ehtinyt kasvattaa kestävää, tiheäsyistä sydänpuuta. Tosin meille tuli kuusipuuta ja kuusi ei kehitä sydänpuuta samalla tavalla kuin mänty, mutta kuusemme on erittäin kaunista ja vähäoksaista pohjoisen puuta. Kuusamo-hirsitalot on PÖLKKY-konsernin osa ja Pölkyn puutavara on korkealaatuisena pidettyä ylipäätään. Kilpailuttaessani Kuusamo teki 17000 euroa paremman tarjouksen kuin kallein tarjoaja Honka. Jos pitäisi valita uudestaan, valitsisin kyllä Kuusamon toisenkin kerran. Ainoa, mitä tekisin toisin, on se, että en ottaisi vakio kattopaneeleja enkä listoja, vaan jättäisin ne tyystin ottamatta ja tilaisin Pölkyn valikoimista jotain mahtavaa kartanopaneelia ja muhkeammat listat kuin mitä ne vakiot on. Mutta ei tosiaan ole moittimista, jos olisi, soittaisin heille. Nyt kun on kehumista, kehun teille.


      • Tosi on!
        Tyytyväinen Kuusamo kirjoitti:

        No voi hyvänen aika, en voi kyllä kuin ihmetellä! Meillä on vähän vaille valmis Kuusamo-hirsitalojen omakotitalo tekeillä ja me saatiin kyllä jatkuvasti siis niin hyvää palvelua etten parempaa osais toivoa.

        Ensinnäkin myyjä on asiallinen ja rakennustekniikkaa tunteva pitkän linjan kaveri, joka ilmoitti heti kaupanteon yhteydessä että jos tulee jotain reklamoitavaa, niin hän voi hoitaa meidän puolesta ne. Reklamoitavaa ei kyllä pahemmin ole tullut, vain se, että meille tuli vääränlaiset ovien helat - oltiin tilattu erikoismallit ja tuli vahingossa tavalliset koska ei ollut tilaussopimuksessa asiasta mainintaa - ei meillä ainakaan kukaan mitään kitissyt että ei lue tilaussopimuksessa, vaan myyjä hoiti reklamaation lupauksensa mukaan ja saatiin just sellaiset helat kuin oli kauppaa tehdessä puhuttu. Toinen juttu oli se, että ikkunoista puuttui pari helaa, jotka myyjä hoiti jälkitoimituksena meille.

        Mutta sitten siihen hyvään palveluun: meillä oli oma luonnos ja tehtaan piirtäjä piirsi puhtaaksi. Miesparka joutui koville meikäläisen kanssa kun halusin muutoksia vielä viime metreillä ja valmiit lupakuvatkin menivät uusiksi - mutta ei puhettakaan että hän olisi ollut vähääkään epäystävällinen, itse asiassa ihmettelen, miten hän jaksoi suhtautua niin hyväntuulisesti koko ruljanssiin - hän lupasi tehdä muutokset ja uudet kuvat tulivat välittömästi. Ei todellakaan tarvinnut lupakuvia muuten odotella! Rakennekuvat tulivat myös asianmukaisesti ja olivat oikeanlaiset. Pystytysvaiheessa piti tarkistaa jokin yksityiskohta jota ei itse porukalla ymmärretty kuvista, jolloin saatiin suunnitellut inssi heti langan päähän ja sieltä tuli neuvoa kuin apteekin hyllyltä taas hyvin ystävällisesti. Ikkunat ja ovet tilannut kaveri oli ystävällisesti yhteydessä meihin ja pyysi tarkistamaan vielä oikeanlaiset ikkunat ikkunatehtaan lähettämältä listalta ja kun siellä oli yksi väärän mallinen ristikko, hän hoiti asian ikkunatehtaalle välittömästi ja ne ikkunat jotka tulivat meille tontille, olivat juuri oikeanlaiset. Emme olleet tilanneet sälekaihtimia kuistin ikkunoihin, mutta niissä näkyy olevan sellaiset kuitenkin, että siinä kai on sitten tapahtunut jokin virhe, mutta en ole tästä nyt reklamoinut kuitenkaan :)

        Minä olin kaukaa viisas ja kirjoitutin kauppakirjaan että toimitus kahdessa erässä ja niinhän se sitten menee kun paperissa lukee. Tehtaalta tuli ilman eri pyyntöä asianmukaisesti ilmoitus siitä mikä se nyt on, pankkitakaus tai joku vakuutus joka asiakkaalle tulee myöntää hänen jo maksamiaan eriä vastaan, en muista sen tarkkaa nimitystä. Sitten tuli sitä puutavaraa ensimmäinen erä tontille, kuski oli ammattilainen ja itse avustettiin purkamisessa, sopimuksen mukaan siitä olisi tullut lisämaksua kun se kesti kauemmin kuin sopimuksen mukaan, mutta kuski sanoi, että hän ei laskuta ylimääräistä kun autettiin niin auliisti.

        Parasta Kuusamolla on hyvän palvelun ohella puutavaran hinta-laatusuhde. Kuusamo ei tee mistään pikkupölleistä niin kuin monet muut (mm. Finnlamelli) vaan sellaisesta puusta, joka on jo niin iäkästä, että se on ehtinyt kasvattaa kestävää, tiheäsyistä sydänpuuta. Tosin meille tuli kuusipuuta ja kuusi ei kehitä sydänpuuta samalla tavalla kuin mänty, mutta kuusemme on erittäin kaunista ja vähäoksaista pohjoisen puuta. Kuusamo-hirsitalot on PÖLKKY-konsernin osa ja Pölkyn puutavara on korkealaatuisena pidettyä ylipäätään. Kilpailuttaessani Kuusamo teki 17000 euroa paremman tarjouksen kuin kallein tarjoaja Honka. Jos pitäisi valita uudestaan, valitsisin kyllä Kuusamon toisenkin kerran. Ainoa, mitä tekisin toisin, on se, että en ottaisi vakio kattopaneeleja enkä listoja, vaan jättäisin ne tyystin ottamatta ja tilaisin Pölkyn valikoimista jotain mahtavaa kartanopaneelia ja muhkeammat listat kuin mitä ne vakiot on. Mutta ei tosiaan ole moittimista, jos olisi, soittaisin heille. Nyt kun on kehumista, kehun teille.

        Sinulla oli ikkunat, jos jätit ikkunat pois niin jäi smyykitkin!


      • hyvääkö halvalla
        millamökkiläinen kirjoitti:

        Kuusamon malleista meni näin pieleen? Onko vika ollut suunnittelijassa vai tuotannossa? Saitteko päätökseen asianajajan avustuksella? Asia kiinnostaa tässä eri malleja ja valmistajia tutkaillessa.

        joo-0. Saits siis 17tEURolla vähemmän tavaraa ku Hongalta oisit saanut. Jos haluat hyvää ja halpaa ni sun täytyy ostaa kaksi eri tuotetta. No nyt olet ostanut halpaa...


      • Kuusamolainen
        hyvääkö halvalla kirjoitti:

        joo-0. Saits siis 17tEURolla vähemmän tavaraa ku Hongalta oisit saanut. Jos haluat hyvää ja halpaa ni sun täytyy ostaa kaksi eri tuotetta. No nyt olet ostanut halpaa...

        Toisaalta Hongasta puhutaan aika laajalti, että ei se heidän tuotteensa nyt niin ihmeellinen ole, vaan lähinnä ylihinnoiteltu.

        Asia ei ole noin yksinkertainen että toinen olisi halpa ja huono ja toinen hyvä ja kallis - kysymys oli siitä, että Hongalla oli paketissaan pitemmälle esivalmistettuja osia, myös osa elementteinä. Meille ei soveltunut se, koska meillä oli työvoima omasta takaa, joten emme halunneet maksaa jonkun toisen tekemästä työstä. Täytyy aina miettiä, mikä on paras valinta itselle, varsinkin jos aikoo omalla työllään säästää.


      • peräs
        Kuusamolainen kirjoitti:

        Toisaalta Hongasta puhutaan aika laajalti, että ei se heidän tuotteensa nyt niin ihmeellinen ole, vaan lähinnä ylihinnoiteltu.

        Asia ei ole noin yksinkertainen että toinen olisi halpa ja huono ja toinen hyvä ja kallis - kysymys oli siitä, että Hongalla oli paketissaan pitemmälle esivalmistettuja osia, myös osa elementteinä. Meille ei soveltunut se, koska meillä oli työvoima omasta takaa, joten emme halunneet maksaa jonkun toisen tekemästä työstä. Täytyy aina miettiä, mikä on paras valinta itselle, varsinkin jos aikoo omalla työllään säästää.

        Kyllähän kysymys on siitä, että tarjouspyyntö on tehty siten, että toimitussisältö on vertailukelpoinen eri toimittajien välillä. Tämähän käsittää sitten myös itse toimituksen. eli jos nyt ei ole tilatessa ilmoittanut, että pitää toimittaa useammassa erässä, ei voine odottaa, että tulee useammassa erässä. Ei taida olla ajatusten lukijoita missään noista firmoista.


      • 2.hirsitalo
        Tyytyväinen Kuusamo kirjoitti:

        No voi hyvänen aika, en voi kyllä kuin ihmetellä! Meillä on vähän vaille valmis Kuusamo-hirsitalojen omakotitalo tekeillä ja me saatiin kyllä jatkuvasti siis niin hyvää palvelua etten parempaa osais toivoa.

        Ensinnäkin myyjä on asiallinen ja rakennustekniikkaa tunteva pitkän linjan kaveri, joka ilmoitti heti kaupanteon yhteydessä että jos tulee jotain reklamoitavaa, niin hän voi hoitaa meidän puolesta ne. Reklamoitavaa ei kyllä pahemmin ole tullut, vain se, että meille tuli vääränlaiset ovien helat - oltiin tilattu erikoismallit ja tuli vahingossa tavalliset koska ei ollut tilaussopimuksessa asiasta mainintaa - ei meillä ainakaan kukaan mitään kitissyt että ei lue tilaussopimuksessa, vaan myyjä hoiti reklamaation lupauksensa mukaan ja saatiin just sellaiset helat kuin oli kauppaa tehdessä puhuttu. Toinen juttu oli se, että ikkunoista puuttui pari helaa, jotka myyjä hoiti jälkitoimituksena meille.

        Mutta sitten siihen hyvään palveluun: meillä oli oma luonnos ja tehtaan piirtäjä piirsi puhtaaksi. Miesparka joutui koville meikäläisen kanssa kun halusin muutoksia vielä viime metreillä ja valmiit lupakuvatkin menivät uusiksi - mutta ei puhettakaan että hän olisi ollut vähääkään epäystävällinen, itse asiassa ihmettelen, miten hän jaksoi suhtautua niin hyväntuulisesti koko ruljanssiin - hän lupasi tehdä muutokset ja uudet kuvat tulivat välittömästi. Ei todellakaan tarvinnut lupakuvia muuten odotella! Rakennekuvat tulivat myös asianmukaisesti ja olivat oikeanlaiset. Pystytysvaiheessa piti tarkistaa jokin yksityiskohta jota ei itse porukalla ymmärretty kuvista, jolloin saatiin suunnitellut inssi heti langan päähän ja sieltä tuli neuvoa kuin apteekin hyllyltä taas hyvin ystävällisesti. Ikkunat ja ovet tilannut kaveri oli ystävällisesti yhteydessä meihin ja pyysi tarkistamaan vielä oikeanlaiset ikkunat ikkunatehtaan lähettämältä listalta ja kun siellä oli yksi väärän mallinen ristikko, hän hoiti asian ikkunatehtaalle välittömästi ja ne ikkunat jotka tulivat meille tontille, olivat juuri oikeanlaiset. Emme olleet tilanneet sälekaihtimia kuistin ikkunoihin, mutta niissä näkyy olevan sellaiset kuitenkin, että siinä kai on sitten tapahtunut jokin virhe, mutta en ole tästä nyt reklamoinut kuitenkaan :)

        Minä olin kaukaa viisas ja kirjoitutin kauppakirjaan että toimitus kahdessa erässä ja niinhän se sitten menee kun paperissa lukee. Tehtaalta tuli ilman eri pyyntöä asianmukaisesti ilmoitus siitä mikä se nyt on, pankkitakaus tai joku vakuutus joka asiakkaalle tulee myöntää hänen jo maksamiaan eriä vastaan, en muista sen tarkkaa nimitystä. Sitten tuli sitä puutavaraa ensimmäinen erä tontille, kuski oli ammattilainen ja itse avustettiin purkamisessa, sopimuksen mukaan siitä olisi tullut lisämaksua kun se kesti kauemmin kuin sopimuksen mukaan, mutta kuski sanoi, että hän ei laskuta ylimääräistä kun autettiin niin auliisti.

        Parasta Kuusamolla on hyvän palvelun ohella puutavaran hinta-laatusuhde. Kuusamo ei tee mistään pikkupölleistä niin kuin monet muut (mm. Finnlamelli) vaan sellaisesta puusta, joka on jo niin iäkästä, että se on ehtinyt kasvattaa kestävää, tiheäsyistä sydänpuuta. Tosin meille tuli kuusipuuta ja kuusi ei kehitä sydänpuuta samalla tavalla kuin mänty, mutta kuusemme on erittäin kaunista ja vähäoksaista pohjoisen puuta. Kuusamo-hirsitalot on PÖLKKY-konsernin osa ja Pölkyn puutavara on korkealaatuisena pidettyä ylipäätään. Kilpailuttaessani Kuusamo teki 17000 euroa paremman tarjouksen kuin kallein tarjoaja Honka. Jos pitäisi valita uudestaan, valitsisin kyllä Kuusamon toisenkin kerran. Ainoa, mitä tekisin toisin, on se, että en ottaisi vakio kattopaneeleja enkä listoja, vaan jättäisin ne tyystin ottamatta ja tilaisin Pölkyn valikoimista jotain mahtavaa kartanopaneelia ja muhkeammat listat kuin mitä ne vakiot on. Mutta ei tosiaan ole moittimista, jos olisi, soittaisin heille. Nyt kun on kehumista, kehun teille.

        Ostettiin Kuusamon hirsitalo, "TÄYDELLINEN PUUOSATOIMITUS". Kaupat tehtyä ei myyjää ole näkynyt, kerran on soitettu, kun alettiin kasata, ei tienyt edes päivystysnumeroa viikonloppuna, netistä löytyi. Eli ongelmat alko ensimmäisessä hirsikerroksessa, no tuli uusia hirsiä viikon päästä kun olivat vääränlaisia, paljon piti ottaa valokuvia, että uskottiin. Sitten heidän pääsuunnittelija Mustonen on tosi ylimielinen Kaveri, kysyttiin millaisilla nauloilla pitää hirsipaneelit naulata päätykolmioihin, (hongalla esi. on naulausohjeet). Vastaus tuli Mustoselta: " palkatkaa ammattitaitoinen mestari ja kirvesmiehet, jos ette muuten keksi ottakaa paneli mukaan rautakauppaan ja kysykää rautakaupan myyjältä" . Oli siinä mestari (Rakennus insinööri ) ja rakennusliikkeen mestari korvat punaisena, että tällaista palvelua. Tavarat tuli kahdella eri kerroilla, toinen kuski ammattitaitoinen, toinen ei. Puutteita riitti, esim. yksi kattotuoli puuttui, kiitolinja toi viikon päästä, taas valokuvia peliin. Följarit toi kiitolinja, taas sattumalta puuttui, Hirsipaneleissa paljon halkeamia ja oksan reikiä, taas tuli lisää. Kuvien saanti tosi vaikeaa, esim. kuistien rakenteista. Kara puita reilusti liian vähän, Mustonen selitti, että tehkää kakkosnelosesta, koko toimitus ei sisätänyt niitä... No taas kiitolinja toi tavaraa. Rakennus projekti venyi yli vuoden, kas kummaa lautakin loppui kesken, no tehtiin pakkauslaudoita kävely silta vintille, Kattopanelit loppui kesken, koska emme suostuneet kaikkia reikäsiä kattoomme laittamaan, eikä ne olis muutenkaan riittäneet, mutta kun oli mennyt alkutoimituksesta yli vuosi, niin kuusamolta neuvottiin kyselemään paikallisista puutavaraliikkeistä. Sieltähän siitten ostettiin panelia ja aikaisemmin oltiin ostettu jo kakkosnelosta ja vielä joudutaan ostamaan listojakin.. eihän ne kuulu heidän "TÄYDELLISEEN PUUOSATOIMITUKSEEN". Ilman ammattitaitoista mestaria ja rakennusliikkeen ammattitaitoisia kirvesmiehiä ei oltaisi kuusamon herrojen kanssa saatu ikinä asuttavaan kuntoon.
        Emme voi kenellekään tällaista suositella, vaikka kaikkien toimittajien kanssa kuulemma ongelmia on.
        Hirret ovat suhteellisen hyviä, jos joku päätyy kuusamoon niin ottakaa vain hirsitoimitus, muu puutavara on sama kuin ostaisi pätkätavarana ja tulee tuntille pikkasen pajon paketteja.
        Itse olen ollut hirsirakennustyömailla tekemässä sähköjä ja kasaamassa hirsikehikkoja ( Honka ja Kontio), ei ole tullut vastaan tämmöstä, mutta kaitpa se kauppa käy, kun on "pohjoisen puuta".


      • Ei hyvitystä
        2.hirsitalo kirjoitti:

        Ostettiin Kuusamon hirsitalo, "TÄYDELLINEN PUUOSATOIMITUS". Kaupat tehtyä ei myyjää ole näkynyt, kerran on soitettu, kun alettiin kasata, ei tienyt edes päivystysnumeroa viikonloppuna, netistä löytyi. Eli ongelmat alko ensimmäisessä hirsikerroksessa, no tuli uusia hirsiä viikon päästä kun olivat vääränlaisia, paljon piti ottaa valokuvia, että uskottiin. Sitten heidän pääsuunnittelija Mustonen on tosi ylimielinen Kaveri, kysyttiin millaisilla nauloilla pitää hirsipaneelit naulata päätykolmioihin, (hongalla esi. on naulausohjeet). Vastaus tuli Mustoselta: " palkatkaa ammattitaitoinen mestari ja kirvesmiehet, jos ette muuten keksi ottakaa paneli mukaan rautakauppaan ja kysykää rautakaupan myyjältä" . Oli siinä mestari (Rakennus insinööri ) ja rakennusliikkeen mestari korvat punaisena, että tällaista palvelua. Tavarat tuli kahdella eri kerroilla, toinen kuski ammattitaitoinen, toinen ei. Puutteita riitti, esim. yksi kattotuoli puuttui, kiitolinja toi viikon päästä, taas valokuvia peliin. Följarit toi kiitolinja, taas sattumalta puuttui, Hirsipaneleissa paljon halkeamia ja oksan reikiä, taas tuli lisää. Kuvien saanti tosi vaikeaa, esim. kuistien rakenteista. Kara puita reilusti liian vähän, Mustonen selitti, että tehkää kakkosnelosesta, koko toimitus ei sisätänyt niitä... No taas kiitolinja toi tavaraa. Rakennus projekti venyi yli vuoden, kas kummaa lautakin loppui kesken, no tehtiin pakkauslaudoita kävely silta vintille, Kattopanelit loppui kesken, koska emme suostuneet kaikkia reikäsiä kattoomme laittamaan, eikä ne olis muutenkaan riittäneet, mutta kun oli mennyt alkutoimituksesta yli vuosi, niin kuusamolta neuvottiin kyselemään paikallisista puutavaraliikkeistä. Sieltähän siitten ostettiin panelia ja aikaisemmin oltiin ostettu jo kakkosnelosta ja vielä joudutaan ostamaan listojakin.. eihän ne kuulu heidän "TÄYDELLISEEN PUUOSATOIMITUKSEEN". Ilman ammattitaitoista mestaria ja rakennusliikkeen ammattitaitoisia kirvesmiehiä ei oltaisi kuusamon herrojen kanssa saatu ikinä asuttavaan kuntoon.
        Emme voi kenellekään tällaista suositella, vaikka kaikkien toimittajien kanssa kuulemma ongelmia on.
        Hirret ovat suhteellisen hyviä, jos joku päätyy kuusamoon niin ottakaa vain hirsitoimitus, muu puutavara on sama kuin ostaisi pätkätavarana ja tulee tuntille pikkasen pajon paketteja.
        Itse olen ollut hirsirakennustyömailla tekemässä sähköjä ja kasaamassa hirsikehikkoja ( Honka ja Kontio), ei ole tullut vastaan tämmöstä, mutta kaitpa se kauppa käy, kun on "pohjoisen puuta".

        Ja näin kävi.

        http://sites.google.com/site/kuusamohirsitalo/


      • jaahakki
        Ei hyvitystä kirjoitti:

        Ja näin kävi.

        http://sites.google.com/site/kuusamohirsitalo/

        on suorastaan häkellyttävän järkyttävää. Minkälaisia selityksiä saitte tehtaalta ja minkälaisia korvauksia? Kuka on ollut tuo pystyttäjä?


      • Kuusamon hirteen
        jaahakki kirjoitti:

        on suorastaan häkellyttävän järkyttävää. Minkälaisia selityksiä saitte tehtaalta ja minkälaisia korvauksia? Kuka on ollut tuo pystyttäjä?

        kerrotaan lisää. Asianajaja neuvoi vielä pitämään matalaa profiilia. Mutta lupaan palata isosti asiaan.


      • Paskaliiteripihassa
        Kuusamon hirteen kirjoitti:

        kerrotaan lisää. Asianajaja neuvoi vielä pitämään matalaa profiilia. Mutta lupaan palata isosti asiaan.

        Tuliko teille ihan kuusamolta uhkailuja.?


      • Ostakaa paskaa
        2.hirsitalo kirjoitti:

        Ostettiin Kuusamon hirsitalo, "TÄYDELLINEN PUUOSATOIMITUS". Kaupat tehtyä ei myyjää ole näkynyt, kerran on soitettu, kun alettiin kasata, ei tienyt edes päivystysnumeroa viikonloppuna, netistä löytyi. Eli ongelmat alko ensimmäisessä hirsikerroksessa, no tuli uusia hirsiä viikon päästä kun olivat vääränlaisia, paljon piti ottaa valokuvia, että uskottiin. Sitten heidän pääsuunnittelija Mustonen on tosi ylimielinen Kaveri, kysyttiin millaisilla nauloilla pitää hirsipaneelit naulata päätykolmioihin, (hongalla esi. on naulausohjeet). Vastaus tuli Mustoselta: " palkatkaa ammattitaitoinen mestari ja kirvesmiehet, jos ette muuten keksi ottakaa paneli mukaan rautakauppaan ja kysykää rautakaupan myyjältä" . Oli siinä mestari (Rakennus insinööri ) ja rakennusliikkeen mestari korvat punaisena, että tällaista palvelua. Tavarat tuli kahdella eri kerroilla, toinen kuski ammattitaitoinen, toinen ei. Puutteita riitti, esim. yksi kattotuoli puuttui, kiitolinja toi viikon päästä, taas valokuvia peliin. Följarit toi kiitolinja, taas sattumalta puuttui, Hirsipaneleissa paljon halkeamia ja oksan reikiä, taas tuli lisää. Kuvien saanti tosi vaikeaa, esim. kuistien rakenteista. Kara puita reilusti liian vähän, Mustonen selitti, että tehkää kakkosnelosesta, koko toimitus ei sisätänyt niitä... No taas kiitolinja toi tavaraa. Rakennus projekti venyi yli vuoden, kas kummaa lautakin loppui kesken, no tehtiin pakkauslaudoita kävely silta vintille, Kattopanelit loppui kesken, koska emme suostuneet kaikkia reikäsiä kattoomme laittamaan, eikä ne olis muutenkaan riittäneet, mutta kun oli mennyt alkutoimituksesta yli vuosi, niin kuusamolta neuvottiin kyselemään paikallisista puutavaraliikkeistä. Sieltähän siitten ostettiin panelia ja aikaisemmin oltiin ostettu jo kakkosnelosta ja vielä joudutaan ostamaan listojakin.. eihän ne kuulu heidän "TÄYDELLISEEN PUUOSATOIMITUKSEEN". Ilman ammattitaitoista mestaria ja rakennusliikkeen ammattitaitoisia kirvesmiehiä ei oltaisi kuusamon herrojen kanssa saatu ikinä asuttavaan kuntoon.
        Emme voi kenellekään tällaista suositella, vaikka kaikkien toimittajien kanssa kuulemma ongelmia on.
        Hirret ovat suhteellisen hyviä, jos joku päätyy kuusamoon niin ottakaa vain hirsitoimitus, muu puutavara on sama kuin ostaisi pätkätavarana ja tulee tuntille pikkasen pajon paketteja.
        Itse olen ollut hirsirakennustyömailla tekemässä sähköjä ja kasaamassa hirsikehikkoja ( Honka ja Kontio), ei ole tullut vastaan tämmöstä, mutta kaitpa se kauppa käy, kun on "pohjoisen puuta".

        Meillä Kuusamon hirsitalopaketti myös ja ihan samaa ongelmaa. Puuta puuttuu todella paljon, eivätkä suostu toimittamaan lisää. Rautakaupassa huomasimme, että Kuusamon toimittaman puun laatuoluokka on "talouspuu", eli niissä on niin paljon oksia ja reikiä, ettei mikään rautakauppa myy sellaista priimana.

        Reikäjuustollakin tulisi siistimmät kattolistat, kuin Kuusamon toimittamilla kieroilla puilla. Yleisesti ottaen listat kuitenkin pitäisi olla siisteintä puuta. Jos reilun metrin matkalla on 5 isoa oksaa ja jokaisessa listassa vähintään yksi irronnut oksa, niin voiko enää puhua viimeistelylistasta.

        Myöskin pilarit, joita tuli sisälle, on täynnä mustia oksia ja reikiä. Kahdesa pilarissa pitkälti toistakymmentä todella pahan näköistä oksaa!!! Samoin hirret, onneksi tulee paljon lisäeristettyä seinää, jotta ei tarvitse niitä tuijotella.


      • rak2010.
        2.hirsitalo kirjoitti:

        Ostettiin Kuusamon hirsitalo, "TÄYDELLINEN PUUOSATOIMITUS". Kaupat tehtyä ei myyjää ole näkynyt, kerran on soitettu, kun alettiin kasata, ei tienyt edes päivystysnumeroa viikonloppuna, netistä löytyi. Eli ongelmat alko ensimmäisessä hirsikerroksessa, no tuli uusia hirsiä viikon päästä kun olivat vääränlaisia, paljon piti ottaa valokuvia, että uskottiin. Sitten heidän pääsuunnittelija Mustonen on tosi ylimielinen Kaveri, kysyttiin millaisilla nauloilla pitää hirsipaneelit naulata päätykolmioihin, (hongalla esi. on naulausohjeet). Vastaus tuli Mustoselta: " palkatkaa ammattitaitoinen mestari ja kirvesmiehet, jos ette muuten keksi ottakaa paneli mukaan rautakauppaan ja kysykää rautakaupan myyjältä" . Oli siinä mestari (Rakennus insinööri ) ja rakennusliikkeen mestari korvat punaisena, että tällaista palvelua. Tavarat tuli kahdella eri kerroilla, toinen kuski ammattitaitoinen, toinen ei. Puutteita riitti, esim. yksi kattotuoli puuttui, kiitolinja toi viikon päästä, taas valokuvia peliin. Följarit toi kiitolinja, taas sattumalta puuttui, Hirsipaneleissa paljon halkeamia ja oksan reikiä, taas tuli lisää. Kuvien saanti tosi vaikeaa, esim. kuistien rakenteista. Kara puita reilusti liian vähän, Mustonen selitti, että tehkää kakkosnelosesta, koko toimitus ei sisätänyt niitä... No taas kiitolinja toi tavaraa. Rakennus projekti venyi yli vuoden, kas kummaa lautakin loppui kesken, no tehtiin pakkauslaudoita kävely silta vintille, Kattopanelit loppui kesken, koska emme suostuneet kaikkia reikäsiä kattoomme laittamaan, eikä ne olis muutenkaan riittäneet, mutta kun oli mennyt alkutoimituksesta yli vuosi, niin kuusamolta neuvottiin kyselemään paikallisista puutavaraliikkeistä. Sieltähän siitten ostettiin panelia ja aikaisemmin oltiin ostettu jo kakkosnelosta ja vielä joudutaan ostamaan listojakin.. eihän ne kuulu heidän "TÄYDELLISEEN PUUOSATOIMITUKSEEN". Ilman ammattitaitoista mestaria ja rakennusliikkeen ammattitaitoisia kirvesmiehiä ei oltaisi kuusamon herrojen kanssa saatu ikinä asuttavaan kuntoon.
        Emme voi kenellekään tällaista suositella, vaikka kaikkien toimittajien kanssa kuulemma ongelmia on.
        Hirret ovat suhteellisen hyviä, jos joku päätyy kuusamoon niin ottakaa vain hirsitoimitus, muu puutavara on sama kuin ostaisi pätkätavarana ja tulee tuntille pikkasen pajon paketteja.
        Itse olen ollut hirsirakennustyömailla tekemässä sähköjä ja kasaamassa hirsikehikkoja ( Honka ja Kontio), ei ole tullut vastaan tämmöstä, mutta kaitpa se kauppa käy, kun on "pohjoisen puuta".

        niin muistuipa vielä lisää mieleen.

        Eli följärit ja terassikamaa puuttui muuten meiltäkin. Ja kiitolinja toi.

        Ja heidän pääsuunnittelijan vastaukset olivat meilläkin juuri tuota samaa "vastaavan mestarin pitää tietää tämä asia..." paskat. Eihän pk-seudulla TALOJA rakentaneet timpurit saati insinöörit osaa ilman kuvia tehdä kaikkia paikkoja niinkuin pitää. Kesämökkirakentajat maaseudulla ovat sitten eriasia, heillä taas voisi mennä sormi suuhun väestönsuojan suurmuotteja kasatessa.

        Yhdyn myös tuohon että kun on aitoa pohjosen puuta niin muusta ei tarvitse niin välittää!


      • Helppo suositella
        Tyytyväinen Kuusamo kirjoitti:

        No voi hyvänen aika, en voi kyllä kuin ihmetellä! Meillä on vähän vaille valmis Kuusamo-hirsitalojen omakotitalo tekeillä ja me saatiin kyllä jatkuvasti siis niin hyvää palvelua etten parempaa osais toivoa.

        Ensinnäkin myyjä on asiallinen ja rakennustekniikkaa tunteva pitkän linjan kaveri, joka ilmoitti heti kaupanteon yhteydessä että jos tulee jotain reklamoitavaa, niin hän voi hoitaa meidän puolesta ne. Reklamoitavaa ei kyllä pahemmin ole tullut, vain se, että meille tuli vääränlaiset ovien helat - oltiin tilattu erikoismallit ja tuli vahingossa tavalliset koska ei ollut tilaussopimuksessa asiasta mainintaa - ei meillä ainakaan kukaan mitään kitissyt että ei lue tilaussopimuksessa, vaan myyjä hoiti reklamaation lupauksensa mukaan ja saatiin just sellaiset helat kuin oli kauppaa tehdessä puhuttu. Toinen juttu oli se, että ikkunoista puuttui pari helaa, jotka myyjä hoiti jälkitoimituksena meille.

        Mutta sitten siihen hyvään palveluun: meillä oli oma luonnos ja tehtaan piirtäjä piirsi puhtaaksi. Miesparka joutui koville meikäläisen kanssa kun halusin muutoksia vielä viime metreillä ja valmiit lupakuvatkin menivät uusiksi - mutta ei puhettakaan että hän olisi ollut vähääkään epäystävällinen, itse asiassa ihmettelen, miten hän jaksoi suhtautua niin hyväntuulisesti koko ruljanssiin - hän lupasi tehdä muutokset ja uudet kuvat tulivat välittömästi. Ei todellakaan tarvinnut lupakuvia muuten odotella! Rakennekuvat tulivat myös asianmukaisesti ja olivat oikeanlaiset. Pystytysvaiheessa piti tarkistaa jokin yksityiskohta jota ei itse porukalla ymmärretty kuvista, jolloin saatiin suunnitellut inssi heti langan päähän ja sieltä tuli neuvoa kuin apteekin hyllyltä taas hyvin ystävällisesti. Ikkunat ja ovet tilannut kaveri oli ystävällisesti yhteydessä meihin ja pyysi tarkistamaan vielä oikeanlaiset ikkunat ikkunatehtaan lähettämältä listalta ja kun siellä oli yksi väärän mallinen ristikko, hän hoiti asian ikkunatehtaalle välittömästi ja ne ikkunat jotka tulivat meille tontille, olivat juuri oikeanlaiset. Emme olleet tilanneet sälekaihtimia kuistin ikkunoihin, mutta niissä näkyy olevan sellaiset kuitenkin, että siinä kai on sitten tapahtunut jokin virhe, mutta en ole tästä nyt reklamoinut kuitenkaan :)

        Minä olin kaukaa viisas ja kirjoitutin kauppakirjaan että toimitus kahdessa erässä ja niinhän se sitten menee kun paperissa lukee. Tehtaalta tuli ilman eri pyyntöä asianmukaisesti ilmoitus siitä mikä se nyt on, pankkitakaus tai joku vakuutus joka asiakkaalle tulee myöntää hänen jo maksamiaan eriä vastaan, en muista sen tarkkaa nimitystä. Sitten tuli sitä puutavaraa ensimmäinen erä tontille, kuski oli ammattilainen ja itse avustettiin purkamisessa, sopimuksen mukaan siitä olisi tullut lisämaksua kun se kesti kauemmin kuin sopimuksen mukaan, mutta kuski sanoi, että hän ei laskuta ylimääräistä kun autettiin niin auliisti.

        Parasta Kuusamolla on hyvän palvelun ohella puutavaran hinta-laatusuhde. Kuusamo ei tee mistään pikkupölleistä niin kuin monet muut (mm. Finnlamelli) vaan sellaisesta puusta, joka on jo niin iäkästä, että se on ehtinyt kasvattaa kestävää, tiheäsyistä sydänpuuta. Tosin meille tuli kuusipuuta ja kuusi ei kehitä sydänpuuta samalla tavalla kuin mänty, mutta kuusemme on erittäin kaunista ja vähäoksaista pohjoisen puuta. Kuusamo-hirsitalot on PÖLKKY-konsernin osa ja Pölkyn puutavara on korkealaatuisena pidettyä ylipäätään. Kilpailuttaessani Kuusamo teki 17000 euroa paremman tarjouksen kuin kallein tarjoaja Honka. Jos pitäisi valita uudestaan, valitsisin kyllä Kuusamon toisenkin kerran. Ainoa, mitä tekisin toisin, on se, että en ottaisi vakio kattopaneeleja enkä listoja, vaan jättäisin ne tyystin ottamatta ja tilaisin Pölkyn valikoimista jotain mahtavaa kartanopaneelia ja muhkeammat listat kuin mitä ne vakiot on. Mutta ei tosiaan ole moittimista, jos olisi, soittaisin heille. Nyt kun on kehumista, kehun teille.

        Minun Kuusamo Hirsitalon mökkiprojekti sujui mallikkaasti. 120m2 huvila oli 2 viikossa ulkoa valmis kun tuli paketti työmaalle Päijänteen rantaan. Nopeaa toimintaa ja tavaran laatu hyvää. Pystytysporukka kehui tuotetta ja sanoi että Kuusamon laatu on paratunut merkittävästi viime vuosina ja hintakin oli edullinen muihin isoihin toimittajiin nähden.

        Päijät-Hämeen Kuusamomyyjä Jokelainen kävi tontilla katsomassa huvilan paikan ja otti valokuvat. Saimme hyvin henkilökohtaista palvelua alusta loppuun.


      • Janne__
        2.hirsitalo kirjoitti:

        Ostettiin Kuusamon hirsitalo, "TÄYDELLINEN PUUOSATOIMITUS". Kaupat tehtyä ei myyjää ole näkynyt, kerran on soitettu, kun alettiin kasata, ei tienyt edes päivystysnumeroa viikonloppuna, netistä löytyi. Eli ongelmat alko ensimmäisessä hirsikerroksessa, no tuli uusia hirsiä viikon päästä kun olivat vääränlaisia, paljon piti ottaa valokuvia, että uskottiin. Sitten heidän pääsuunnittelija Mustonen on tosi ylimielinen Kaveri, kysyttiin millaisilla nauloilla pitää hirsipaneelit naulata päätykolmioihin, (hongalla esi. on naulausohjeet). Vastaus tuli Mustoselta: " palkatkaa ammattitaitoinen mestari ja kirvesmiehet, jos ette muuten keksi ottakaa paneli mukaan rautakauppaan ja kysykää rautakaupan myyjältä" . Oli siinä mestari (Rakennus insinööri ) ja rakennusliikkeen mestari korvat punaisena, että tällaista palvelua. Tavarat tuli kahdella eri kerroilla, toinen kuski ammattitaitoinen, toinen ei. Puutteita riitti, esim. yksi kattotuoli puuttui, kiitolinja toi viikon päästä, taas valokuvia peliin. Följarit toi kiitolinja, taas sattumalta puuttui, Hirsipaneleissa paljon halkeamia ja oksan reikiä, taas tuli lisää. Kuvien saanti tosi vaikeaa, esim. kuistien rakenteista. Kara puita reilusti liian vähän, Mustonen selitti, että tehkää kakkosnelosesta, koko toimitus ei sisätänyt niitä... No taas kiitolinja toi tavaraa. Rakennus projekti venyi yli vuoden, kas kummaa lautakin loppui kesken, no tehtiin pakkauslaudoita kävely silta vintille, Kattopanelit loppui kesken, koska emme suostuneet kaikkia reikäsiä kattoomme laittamaan, eikä ne olis muutenkaan riittäneet, mutta kun oli mennyt alkutoimituksesta yli vuosi, niin kuusamolta neuvottiin kyselemään paikallisista puutavaraliikkeistä. Sieltähän siitten ostettiin panelia ja aikaisemmin oltiin ostettu jo kakkosnelosta ja vielä joudutaan ostamaan listojakin.. eihän ne kuulu heidän "TÄYDELLISEEN PUUOSATOIMITUKSEEN". Ilman ammattitaitoista mestaria ja rakennusliikkeen ammattitaitoisia kirvesmiehiä ei oltaisi kuusamon herrojen kanssa saatu ikinä asuttavaan kuntoon.
        Emme voi kenellekään tällaista suositella, vaikka kaikkien toimittajien kanssa kuulemma ongelmia on.
        Hirret ovat suhteellisen hyviä, jos joku päätyy kuusamoon niin ottakaa vain hirsitoimitus, muu puutavara on sama kuin ostaisi pätkätavarana ja tulee tuntille pikkasen pajon paketteja.
        Itse olen ollut hirsirakennustyömailla tekemässä sähköjä ja kasaamassa hirsikehikkoja ( Honka ja Kontio), ei ole tullut vastaan tämmöstä, mutta kaitpa se kauppa käy, kun on "pohjoisen puuta".

        Heh heh, pohjoisaen puuta...mulla on osa hirsistä ihan pehmosta etelän puuta, missä on isot vuosikasvut. Että se siitä pohjoisen puusta, sillä ostavat rajan takaa eikä ole mitään laaduntarkkailua


      • hym
        Tyytyväinen Kuusamo kirjoitti:

        No voi hyvänen aika, en voi kyllä kuin ihmetellä! Meillä on vähän vaille valmis Kuusamo-hirsitalojen omakotitalo tekeillä ja me saatiin kyllä jatkuvasti siis niin hyvää palvelua etten parempaa osais toivoa.

        Ensinnäkin myyjä on asiallinen ja rakennustekniikkaa tunteva pitkän linjan kaveri, joka ilmoitti heti kaupanteon yhteydessä että jos tulee jotain reklamoitavaa, niin hän voi hoitaa meidän puolesta ne. Reklamoitavaa ei kyllä pahemmin ole tullut, vain se, että meille tuli vääränlaiset ovien helat - oltiin tilattu erikoismallit ja tuli vahingossa tavalliset koska ei ollut tilaussopimuksessa asiasta mainintaa - ei meillä ainakaan kukaan mitään kitissyt että ei lue tilaussopimuksessa, vaan myyjä hoiti reklamaation lupauksensa mukaan ja saatiin just sellaiset helat kuin oli kauppaa tehdessä puhuttu. Toinen juttu oli se, että ikkunoista puuttui pari helaa, jotka myyjä hoiti jälkitoimituksena meille.

        Mutta sitten siihen hyvään palveluun: meillä oli oma luonnos ja tehtaan piirtäjä piirsi puhtaaksi. Miesparka joutui koville meikäläisen kanssa kun halusin muutoksia vielä viime metreillä ja valmiit lupakuvatkin menivät uusiksi - mutta ei puhettakaan että hän olisi ollut vähääkään epäystävällinen, itse asiassa ihmettelen, miten hän jaksoi suhtautua niin hyväntuulisesti koko ruljanssiin - hän lupasi tehdä muutokset ja uudet kuvat tulivat välittömästi. Ei todellakaan tarvinnut lupakuvia muuten odotella! Rakennekuvat tulivat myös asianmukaisesti ja olivat oikeanlaiset. Pystytysvaiheessa piti tarkistaa jokin yksityiskohta jota ei itse porukalla ymmärretty kuvista, jolloin saatiin suunnitellut inssi heti langan päähän ja sieltä tuli neuvoa kuin apteekin hyllyltä taas hyvin ystävällisesti. Ikkunat ja ovet tilannut kaveri oli ystävällisesti yhteydessä meihin ja pyysi tarkistamaan vielä oikeanlaiset ikkunat ikkunatehtaan lähettämältä listalta ja kun siellä oli yksi väärän mallinen ristikko, hän hoiti asian ikkunatehtaalle välittömästi ja ne ikkunat jotka tulivat meille tontille, olivat juuri oikeanlaiset. Emme olleet tilanneet sälekaihtimia kuistin ikkunoihin, mutta niissä näkyy olevan sellaiset kuitenkin, että siinä kai on sitten tapahtunut jokin virhe, mutta en ole tästä nyt reklamoinut kuitenkaan :)

        Minä olin kaukaa viisas ja kirjoitutin kauppakirjaan että toimitus kahdessa erässä ja niinhän se sitten menee kun paperissa lukee. Tehtaalta tuli ilman eri pyyntöä asianmukaisesti ilmoitus siitä mikä se nyt on, pankkitakaus tai joku vakuutus joka asiakkaalle tulee myöntää hänen jo maksamiaan eriä vastaan, en muista sen tarkkaa nimitystä. Sitten tuli sitä puutavaraa ensimmäinen erä tontille, kuski oli ammattilainen ja itse avustettiin purkamisessa, sopimuksen mukaan siitä olisi tullut lisämaksua kun se kesti kauemmin kuin sopimuksen mukaan, mutta kuski sanoi, että hän ei laskuta ylimääräistä kun autettiin niin auliisti.

        Parasta Kuusamolla on hyvän palvelun ohella puutavaran hinta-laatusuhde. Kuusamo ei tee mistään pikkupölleistä niin kuin monet muut (mm. Finnlamelli) vaan sellaisesta puusta, joka on jo niin iäkästä, että se on ehtinyt kasvattaa kestävää, tiheäsyistä sydänpuuta. Tosin meille tuli kuusipuuta ja kuusi ei kehitä sydänpuuta samalla tavalla kuin mänty, mutta kuusemme on erittäin kaunista ja vähäoksaista pohjoisen puuta. Kuusamo-hirsitalot on PÖLKKY-konsernin osa ja Pölkyn puutavara on korkealaatuisena pidettyä ylipäätään. Kilpailuttaessani Kuusamo teki 17000 euroa paremman tarjouksen kuin kallein tarjoaja Honka. Jos pitäisi valita uudestaan, valitsisin kyllä Kuusamon toisenkin kerran. Ainoa, mitä tekisin toisin, on se, että en ottaisi vakio kattopaneeleja enkä listoja, vaan jättäisin ne tyystin ottamatta ja tilaisin Pölkyn valikoimista jotain mahtavaa kartanopaneelia ja muhkeammat listat kuin mitä ne vakiot on. Mutta ei tosiaan ole moittimista, jos olisi, soittaisin heille. Nyt kun on kehumista, kehun teille.

        Olipa imelä mainoskirjoitus Kuusamo taloilta.
        Pitäis nyt hourehuumassaan tuntea tosiasiat ennen kuin naputtaa tekstiksi.
        Pohjoisessa (tarkoittanee Lapissa) ei kasva ennsinnäkään montaa kelpoista kuusta hirsiaihiopksi ja että vielä "oksattomia" niin jo meni harakoille koko ylikehuminen. Olikohan ne edes kuusirunkojakaan ?? Ettei vain ole palmupuista sorvanneet teidän mökkinne ?


    • Rehellinen rakentaja

      Näinhän se menee.
      Silloin pitää hyväksyä puutteet,välinpitämättömyys ja ammattitaidottomuuskin.
      Jos tarjoaa sellaisen toimituksen, että kaikki pelaa ja tavarat riittää, ei taatusti saa kaupan kauppaa.

    • Terhvolasta

      Ei ole kokemusta mutta kysäse Vaaran Aihkitaloiltakin.

      • oma koti

        kusamolta ei kannata ostaa yhtään mitään jos ei halua vaikeuksia. olin tekemässä kauppoja ja kyselin tarjouksia eri toimittajilta ja oulun alueen edustaja haukku kaikki muut hirsitoimittajat aina ku nähtiin. kuka teki etelän puista (nopea kasvusia puita)ja ruotsin myrskyalueen puista.kellä oli virolaisia työntekiötä ja se löysi aina kaikista jotain haukuttavaa.mikä osoittaa ettei ole kovin ammattitaitoinen edustaja kun pitää haukkumalla pönkittää omaa ekoa.sitten ku sanoin etten tee sen kans kauppoja niin se innostu mollaan sitä keneltä ostin paketin ja haukku minut siinä sivussa. en tiedä onko muut kuusamon kauppiaat samanlaisia vai onko toi ainut.

        syksyllä oli oulussa rakentajan messut ja sama kuusamon edustaja oli sielä ja ei edes moikannu vaikka nähtiin.jäi vähä ikävä maku kuusamosta.jälkeen päin ku juttelin muitten myyjien kans nii ne sano että oli hyvä etten ostanu siltä ku kuusamolla on lähes aina jotain ongelmia.mun asentajat sano,että ne ei enää ikinä kasaa kuusamon paketteja ku aina puuttuu jotain.


      • nono..
        oma koti kirjoitti:

        kusamolta ei kannata ostaa yhtään mitään jos ei halua vaikeuksia. olin tekemässä kauppoja ja kyselin tarjouksia eri toimittajilta ja oulun alueen edustaja haukku kaikki muut hirsitoimittajat aina ku nähtiin. kuka teki etelän puista (nopea kasvusia puita)ja ruotsin myrskyalueen puista.kellä oli virolaisia työntekiötä ja se löysi aina kaikista jotain haukuttavaa.mikä osoittaa ettei ole kovin ammattitaitoinen edustaja kun pitää haukkumalla pönkittää omaa ekoa.sitten ku sanoin etten tee sen kans kauppoja niin se innostu mollaan sitä keneltä ostin paketin ja haukku minut siinä sivussa. en tiedä onko muut kuusamon kauppiaat samanlaisia vai onko toi ainut.

        syksyllä oli oulussa rakentajan messut ja sama kuusamon edustaja oli sielä ja ei edes moikannu vaikka nähtiin.jäi vähä ikävä maku kuusamosta.jälkeen päin ku juttelin muitten myyjien kans nii ne sano että oli hyvä etten ostanu siltä ku kuusamolla on lähes aina jotain ongelmia.mun asentajat sano,että ne ei enää ikinä kasaa kuusamon paketteja ku aina puuttuu jotain.

        Myyjät saa provisiota ja sen eteen myydään oma äitikin. Vain tyypit jotka osaa valehdella katsomalla samalla suoraan silmiin omia silmiä räpäyttämättä, menestyy myyntityössä artikkelista riippumatta. Tai sitten politiikassa..
        Asentajat vastaavasti tekee töitä firmalle joka maksaa parhaiten. Jos tavarantoimittajan virheistä johtuen urakat ns. kusee, sovitaan niistä erillinen korvaus.


      • RAKENNUSMESTARI
        nono.. kirjoitti:

        Myyjät saa provisiota ja sen eteen myydään oma äitikin. Vain tyypit jotka osaa valehdella katsomalla samalla suoraan silmiin omia silmiä räpäyttämättä, menestyy myyntityössä artikkelista riippumatta. Tai sitten politiikassa..
        Asentajat vastaavasti tekee töitä firmalle joka maksaa parhaiten. Jos tavarantoimittajan virheistä johtuen urakat ns. kusee, sovitaan niistä erillinen korvaus.

        Mulla on itselläni kaksi hyvää ystävääni eri hirsiyrityksissä duunissa myyjänä ja kumpikin nostaa ihan normaalisti kk liksaa, kuten muutkin. Itse olin myös aikoinani hirsitalomyyjänä ja sain myös normi kk liksan myyntibonukset ja se on ihan eriasia, kuin joku provisio!!! Tiedä FAKTAT puhu vasta sitten! Kateellisten panettelua...


      • hym
        RAKENNUSMESTARI kirjoitti:

        Mulla on itselläni kaksi hyvää ystävääni eri hirsiyrityksissä duunissa myyjänä ja kumpikin nostaa ihan normaalisti kk liksaa, kuten muutkin. Itse olin myös aikoinani hirsitalomyyjänä ja sain myös normi kk liksan myyntibonukset ja se on ihan eriasia, kuin joku provisio!!! Tiedä FAKTAT puhu vasta sitten! Kateellisten panettelua...

        nononononoo..
        Olin itsekin aikoinaan hirsitalojen myyjänä kahdella eri valmistajalla. Ensimmäisellä sai 2 ensimmäistä kuukautta pientä kiinteää palkkaa ja matkapäivärahat. Sitten siirryttiin provisiopalkkaan. Se oli keskinkertainen.
        Jälkimmäisellä maksettiin vain provisiopalkkaa. Valikoima oli melko suppea, joten myynti ei noussut kovinkaan suureksi. Palkka oli matala ja kulut liian suuret.
        Että kyllä soisin bygmestarinkin hankkivan ensin varmempaa tietoa ennen kuin kirjoittelee.


    • Kuuntele asiakasta

      Olemme ostaneet Ikihirreltä Pyhälle hirsihuvilan. Olemme tosi tyytyväisiä tuotteen laatuun ja huippuhyvään palveluun. Meidänkin talo on suunniteltu juuri meidän toiveiden mukaan, kiitos Kaukolle ystävällisestä palvelusta ja halusta palvella asiakasta. Voimme suositella Ikihirren taloja muillekin.

      • yks vaan

        Joo mutta Hikihirsihän on pelkkä diileri. Kysypä heiltä kuka heidän lamellihirtensä valmistaa, eivät ainakaan itse.


      • pavesalainen
        yks vaan kirjoitti:

        Joo mutta Hikihirsihän on pelkkä diileri. Kysypä heiltä kuka heidän lamellihirtensä valmistaa, eivät ainakaan itse.

        Ikihirsi sattumoisin jalostaa hirret omassa tutantotehtaassaan! Toki he ottavat puunsa alueen puuntuottajilta, mutta se mitä tässä en oikein ymmärrä on sun poinntis??? Pääasia kait on, että puut tulevat pohjoisesta ja tuotantotehdas ja myynti toimii, kuten he lupaavat ja näin ollen me asiakkaatkin olemme tyytyväisiä. On hyvä, että on mielipiteitä, mutta ei kannata arvostella ketään ilman selviä faktoja! Erään ystäväni puheiden mukaan Ikihirren hirret ovat olleet erittäin laadukkaita verrattuna osaan toimittajista, joten eiköhän se jo kerro tarpeellisen, kun kuulee itse asentajilta palautteen, mutta jokainen valitsee omalle taloudelleen sopivimman vaihtoehdon...


      • mt
        pavesalainen kirjoitti:

        Ikihirsi sattumoisin jalostaa hirret omassa tutantotehtaassaan! Toki he ottavat puunsa alueen puuntuottajilta, mutta se mitä tässä en oikein ymmärrä on sun poinntis??? Pääasia kait on, että puut tulevat pohjoisesta ja tuotantotehdas ja myynti toimii, kuten he lupaavat ja näin ollen me asiakkaatkin olemme tyytyväisiä. On hyvä, että on mielipiteitä, mutta ei kannata arvostella ketään ilman selviä faktoja! Erään ystäväni puheiden mukaan Ikihirren hirret ovat olleet erittäin laadukkaita verrattuna osaan toimittajista, joten eiköhän se jo kerro tarpeellisen, kun kuulee itse asentajilta palautteen, mutta jokainen valitsee omalle taloudelleen sopivimman vaihtoehdon...

        Kyllä ikihirrellekkin puut tulee myös etelästä eikä vain ja pelkästään pohjoisesta. Koko lappi ois jo hakattu paljaaksi jos tuo olisi totta et hirret tulee pelkästään pohjoisen puusta. Näin mainostaa eräskin hirsifirma. Ja taas nähdään et tälläkin palstalla haukutaan muita valmistajia Ja kehutaan OMAA tuotetta...Voidaan han sitä mainostaa tämänkin kautta jos muuten ei onnistu. Kaikilla firmoilla käy joskus niin et toimitussisällöstä puuttuu joku tuote mutta aina on tavarat saatu työmaalle kun on oltu ASIALLISESTI tehtaaseen yhteydessä. Näiden kirjoitusten perusteella mitä täällä on EI KANNATE tehä ISOJA päätöksiä. TOTTA KAI KAIKKI KEHUVAT OMAA TUOTETTA, mutta ei tietenkää toisia toimittajia ole oikein haukkua! t.ammatikseen hirsi mökkejä ja taloja pystyttävä


    • Ikifani

      Ikihirsi on ainakin meille ollut miellyttävä yllätys. Ammattitaitoinen suunnittelu ja miellyttävä henkilöstö, meitäkin on palveltu tosi hyvin. Halvinta ei mekään valittu, mutta eipä ole tarvinnut pettyä, toimitus on ollut erittäin laadukas ja on toimitettu, mitä on sovittu. Jos aikoo rakentaa hirsitalon, Ikihirsi on hyvä vaihtoehto talotoimittajaksi.

      • hikutursi

        Henkilöstö alipalkattu ja johtajat vittumaisia (niin kuin monissa muissakin laitoksissa).


    • Kaikki samanlaisia

      Vaikea valinta, Ikihirsi on pieni ja Kuusamo iso, molemmilla omat hyvät ja huonot puolet. Varmaan menee kuin kaikki muukin tässä elämässä, eli säkästä se on kiinni. Parhaiten turvaat selustasi, jos saat sopimukseen selvät klausuulit siitä, kuinka toimitaan puutteiden ilmaantuessa.

    • rak2010.

      tuli tämä vanha ketju vastaan ja koitan laittaa tähän tänä vuonna rakentaneena kokemuksia kuusamohirsitaloista.

      Plussat:
      laadukas puutavara (hirsipaneleita lukuunottamatta) ja lähes kaikkea riittävästi/ liikaakin.
      edullinen hinta, myös kohtuuhintaiset muutokset
      nopea runkoasennus

      Miinukset:
      -puutteet suunnittelussa. Oli yllätys että kuusamolla ei ole lainkaan arkkitehtejä! Myös rakennekuvia uupui ja saatiin vasta aikojen päästä. Detaljit myös osin toimimattomia (mm. kylppärin ikkuna, terassin kiinnitys ja vastaavamme joutui ne miettimään uusiksi)
      -mittaheittoja aukoissa ja mm. kattoristikoissa
      -rakentamista ymmärtämätön myyntihenkilöstö ja mm. reklamaatioiden hoito surkeaa
      -hirsipaneli huonolaatuista
      -pystytysopas kelpaisi lähinnä saunan sytykkeeksi

      Pienempia vikoja ja puutteita oli matkan varrella mutta kaikkia en muista ja pikkujuttuja toki varmasti joka projektissa. Lisäksi oli näitä hirsirakentamisen mukanaan tuomia riesoja, jotka eivät toki kuusamosta johtuneet, mutta opastus ko. tilanteissa olisi voinut olla parempaa. Ainakin itse päätin, että oli ensimmäinen ja viimeinen hirsitalo!

      Kuusamohirsitaloa voi kuitenkin suositella henkilölle, jolla on käytössä vankkaa nykyaikaisen hirsirakentamisen kokemusta/ rutosti aikaa ja haluaa puutavaraa edulliseen pakettihintaan. Talopaketiksi en meidän projektin perusteella kuusamohirsitaloja kutsuisi.
      -

      • Laatu kunniaan

        Käytiin syyskuussa Ikihirren Pyhän hirsitalomessuilla ja täytyi yllätykseksi todeta, että olipa hienoja ja tyylikkäitä hirsitaloja. Ollaan omaa kohdetta viety Ikihirren suunnittelun kanssa eteenpäin ja kyllä on saatu hyvää palvelua. Jos suunnittelet hirsitalon rakentamista, kannattaa kysyä Ikihirreltä.


      • skiggebö
        Laatu kunniaan kirjoitti:

        Käytiin syyskuussa Ikihirren Pyhän hirsitalomessuilla ja täytyi yllätykseksi todeta, että olipa hienoja ja tyylikkäitä hirsitaloja. Ollaan omaa kohdetta viety Ikihirren suunnittelun kanssa eteenpäin ja kyllä on saatu hyvää palvelua. Jos suunnittelet hirsitalon rakentamista, kannattaa kysyä Ikihirreltä.

        huakaus miten ala-arvoista mainosta..

        Firmat mainostaa maksullisisesti, tämä palsta on yksityisten jutusteluun..


      • tunturimökki
        skiggebö kirjoitti:

        huakaus miten ala-arvoista mainosta..

        Firmat mainostaa maksullisisesti, tämä palsta on yksityisten jutusteluun..

        Nämä Ikihirren omat "homma toimii" ja "palvelu pelaa"-mainokset toistuvat täällä jatkuvasti. Minä kävin tässä edellä mainostetussa Pyhän mökkiesittelyssä syyskuussa ja sen "palvelun" perusteella voi kyllä pelätä pahinta.


      • Etelän varis
        tunturimökki kirjoitti:

        Nämä Ikihirren omat "homma toimii" ja "palvelu pelaa"-mainokset toistuvat täällä jatkuvasti. Minä kävin tässä edellä mainostetussa Pyhän mökkiesittelyssä syyskuussa ja sen "palvelun" perusteella voi kyllä pelätä pahinta.

        Toimin itse rakennuttajana lähinnä Etelä-Suomessa, mutta ollessani lomailemassa Lapissa kävin eri toimittajien messuilla ja mielestäni Ikihirren messut Pyhätunturilla olivat oikein hyvät. Kaikkeen tietysti sisältyy aina riskinsä, mutta sitä tämä elämä on. Itse en löytänyt moitittavaa heidän tavastaan rakentaa ja tapasin messuilla jopa yhden Ikihirsimökin omistajan, jolta kuulin, että toimitus yms. oli sujunut oikein mukavasti. Mielipiteitä on yhtä monta, kuin on arvostelijaakin!


    • www.finnflyer.fi

      Olemme nyt tilannut Kuusamon Hirsitalo, saapa katsoa miten käy... Talon toimitus sovittu viimeinen viikko Heinäkuu. Talo tulee Pietarsaareen. Olemme ottaneet kokenut hirsitalo pystyttäjä. Tähän menneessä täytyy sanoa että olemme erittäin tyytyväisiä.

      • Luottoa Kuusamoon

        Uskon että Kuusamon toimitus menee hyvin. Minä sain asiallista palvelua, ja myyjä pitänyt yhteyttä vieläkin vaikka talo jo aikalailla valmis. Pakettikin oli laadukas jotain pieniä yksityiskohtia lukuunottamatta. Tsemppiä projektiin! :)


    • @@@

      Kuusamon kanssa tähän mennessä homma toiminut muuten ok, mutta kuvien saaminen kestää!
      Talo ei ole vielä valmis, eli kaikenlaista voi vielä sattua...

      MUTTA Kuusamon käyttämä pystytysporukka KIMIRA Oy, pysykää erossa!

      Eivät ota MITÄÄN vastuuta asennusvirheistä sen jälkeen kun ovat saaneet nimen luovutuspöytäkirjaan!

      Ovat näköjään päässeet myös protestilistalle....

    • mykiäinen

      Ai täällä on tää vanha ketju taas? :-D Olen kirjoittanut tähän ketjuun aiemmin tyytyväisenä Kuusamo-hirsitaloon. Edelleen asutaan tässä samassa talossa ja edelleen ollaan tyytyväisiä. Kahdelta talvelta on energiankulutus tiedossa nyt ja v. 2009 - 2010 kokonaiskulutus oli himpun yli 11000 kWh, v. 2010 - 2011 aika lailla tasan 10000 kWh. Lämmitettäviä kuutioita on se 560, neliöt siis 183.

      Mitä tota loppukeskustelua luin tässä niin ehkäpä asia on tosiaan niin, että rakennusprojektiin alkavien ei pitäisi yliarvioida omaa osaamistaan. Ja jos omaa osaamista ei ole, pitäisi ehdottomasti olla valmis maksamaan ammattilaisille. Sillä tavalla välttää projektin venymisen ja epäonnistumisen kuitenkin varmimmin. Meillä kun isäntä itse on kirvesmies ja samoin meillä hommissa ollut velipoikansa, niin Kuusamon paketti sopi meille oikein hyvin, koska siinä pääsi käyttämään hyvin hyödyksi tuota oman työn isoa osuutta, kun esivalmisteltuja osia ei ole, ei tule elementtejä tms. Ja kyllä ammattilaisten mielipide materiaalin määrästä oli se, että sitä tuli enemmän kuin riittävästi. Ei ole kenenkään etu, että pakettien mukana tulisi liikaa ylimääräistä, sillä se vaikuttaa hintoihin myös. Mieluummin maksan vain siitä määrästä tavaraa, minkä tarvitsen. Määrälaskenta oli kyllä ammattitaitoista - mutta sehän on eri asia, minkätasoisia timpureita kenenkin työmaalla on. Taitavalla kaverilla on pieni hukka totta kai myös. Eikä meillä ainakaan ollut huonolaatuista puutavara. Toki hirsipaneelin kanssa on osattava toimia oikein niin, että se ei halkeilisi pilalle ja siinä on omat haasteensa työmaaolosuhteissa.

      Kannattaisi varmaan tehdä rakentamista harkitsevien sillä tavalla, että jos ei oikeasti ammattilaistason osaamista aiota hyödyntää, niin silloin kannattanee kääntyä mieluiten jonkun valmistalovalmistajan puoleen.

      • Perheemme

        Vieläkö piisaisi tuoreampia kokemuksia? Omakotitaloprojektia suunnitellessa hirsitalo miettimisen alla.


      • Nylå
        Perheemme kirjoitti:

        Vieläkö piisaisi tuoreampia kokemuksia? Omakotitaloprojektia suunnitellessa hirsitalo miettimisen alla.

        Sivusta seuranneena kokemuksia. Älä ainakaan Mammuttihirteen haksahda.. ainakin avaimet käteen paketit kannattaa kiertää tosi kaukaa. Kuusamosta vähän positiivisempaa juttua kuullut.


    • Kiitollinen asiakas

      Rakensin Kuusamo hirsitalon Lahteen ja olen erittäin tyytyväinen asiakas. Paketti oli laadukas kaikin puolin, toimituksessa tuli vahingossa kalliimmat THERMO-ulko-ovet mutta sain pitää ne samaan hintaan. Lahden alueen myyjä on verrattain nuori mutta eriitäin ammattitaitoinen ja pätevä kaveri. Palveluhalukkuus ja aktiivisuus on myös huipussaan... :)

    • Kiitollinen asiakas

      Rakensin Lahteen Kuusamo Hirsitalon ja olen todella tyytyväinen asiakas. Käytin myyjän suosittelemaa pystytysporukkaa, he hoitivat homman todella mallikkaasti. Kuusamon Lahden alueen myyjä on nuori mutta eriittäin ammattitaitoinen työssään. Palveluhalukkuus on myös korkeaa. Suosittelen Kuusamo Hirsitaloja! :)

    • Tyytyväinen

      Rakensin viime talvena Kuusamo Hirsitalon Hollolaan. Projekti sujui mukavasti ja sain asiallista palvelua paikalliselta myyjältä. Ulkoa valmiiksi pystytys tapahtui nopeasti pystytys porukalta ja rakensin itse sisältä talon loppuun. Nyt asun puhtaassa sisäilmassa. :)

    • Näin täällä

      Eipä ole kehumista myyjän tai itse tehtaan henkilökunnan palvelussa. Lisäksi lähes mikään sovittu ei pitänyt, ja toimitus oli puutteellinen. Asiakas joutui maksamaan lisälaskuja toisensa jälkeen, kun monikaan sovittu asia ei pitänyt. Kannattaa vaatia kaikki kirjallisena.

      • @@@

        Tuolla aikaisemmassa viestissäni olin vielä positiivisilla fiiliksillä, mutta silloin oli projekti vielä kesken....

        Nyt voin todeta että EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN! Tavaran laatuun en osaa ottaa kantaa, mutta tehtaan porukka on erittäin hankalaa!! Vastauksia ei saa mihinkään, mutta laskut kyllä laitetaan perintään ja yritetään periä vielä korkoja sellaisista tilauksen osista, mitkä on peruttu!
        Eivät välitä asiakkaista tippaakaan! Olen ainakin kahdelle henkilölle suoraan sanonut etten ole tyytyväinen asioihin ja kukaan ei edes pahoittele.
        Itselleni on ainakin opetettu että asiakkaan persettä vaikka vähän nuoleskellaan, jotta se poistuisi tyytyväisenä ja tulisi vielä uudestaankin ja ottaisi kaverinkin mukaan. Mutta ei Kuusamolla! Pääasia että rahat saadaan asiakkaalta pois!

        Että sellaista palautetta täältä....


      • Hannuhanh1
        @@@ kirjoitti:

        Tuolla aikaisemmassa viestissäni olin vielä positiivisilla fiiliksillä, mutta silloin oli projekti vielä kesken....

        Nyt voin todeta että EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN! Tavaran laatuun en osaa ottaa kantaa, mutta tehtaan porukka on erittäin hankalaa!! Vastauksia ei saa mihinkään, mutta laskut kyllä laitetaan perintään ja yritetään periä vielä korkoja sellaisista tilauksen osista, mitkä on peruttu!
        Eivät välitä asiakkaista tippaakaan! Olen ainakin kahdelle henkilölle suoraan sanonut etten ole tyytyväinen asioihin ja kukaan ei edes pahoittele.
        Itselleni on ainakin opetettu että asiakkaan persettä vaikka vähän nuoleskellaan, jotta se poistuisi tyytyväisenä ja tulisi vielä uudestaankin ja ottaisi kaverinkin mukaan. Mutta ei Kuusamolla! Pääasia että rahat saadaan asiakkaalta pois!

        Että sellaista palautetta täältä....

        Elikkä rahat loppu kesken?


    • Myhh

      Niiin, Kuusamo hirsitalolla on loppunut kyllä rahat kesken ja on sittemmin siirtynyt Pölkky Oy:n siipien suojaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe