Niin nuori

kuin haluat vai?

Kenenkähän hullu aforismi on se, että olet niin nuori kun haluat olla? Kyllä se jo 50 ja risat, alkaa tuntua, että et ole 16 v. Jalka ei nouse samaan malliin, pissatkin yrittää karata ja pääkin sanoo että eri ajatukset kuin nuorena. Eri asiat kiinnostaa kuin nuoria ja elämään on tullut vakavuutta. Harrastukset on muuttuneet ja monet asiat. Luulen, että aivot kulkevat kutakuinkin samaa kehon rapistumisen kanssa. Uskallampa väittää, että tämä nykyinen informaatiotulva väsyttää aivoja ja aiheuttaa niiden loppuunpalamisen, dementian. Ehkäpä aivojen kapasiteetti ei olekaan rajaton.

7

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on juuri nyt paremman tuntuista kuin joskus kolmikymppisenä! Ja muutaman kuukauden päästä olen 66 vuotta vanha!

Kolmikymppisenä olin fyysisestikin huonommassa kunnossa kuin mitä olen tänä päivänä! Kuntoilen ja yritän pitää painon kurissa. Kaikki aistit toimivat niinkuin pitääkin, jopa paremmin kuin nuorena!
      En kaipaa ollenkaan että kolmikymppisenä kiinnostivat iskelmät enemmän kuin klassillinen musiikki tänään! Ja että luin aikakauslehtiä, joita en enää ikinä lue, vaan tilalle on tullut kirjallisuus.
      En katso että aivoissani on tapahtunut rapistumista, jos en enää ole kiinnostunut samoista asioista kuin nuorena, elämään tullut vakavuus kuuluu asiaan ja sitä sanotaan "kypsymiseksi" :)

Juuri tänä aamuna kun heräsin ja olin vielä sängyssä niin ajattelin että minkähänlaista on sitten (ja JOS) kun ei enää ole unelmia eikä elämä tunnu enää hyvältä elää. Ja tunsin kiitollisuutta että tuntuu se päivä ainakin omalla kohdallani olevan vielä jonkun matkan päässä!

• a-woman1

Juuri noin olisin vastannut minäkin. Vaikka kolottaa (tietää olevansa hengissä), silti en vaihtaisi takaisin nuoruuteen. Eletty elämä antaa perspektiiviä ja tietotaitoa, joiden varassa on helppo elää kolotustenkin kanssa.

• ollakaan 16v? Minä en ainakaan jaksaisi sitä aikuiseksi kasvamisen tuskaa kokea uudelleen.
      Ihanaa olla tämän ikäinen (50 )!
      Kroppa rapistuu ja naama kurtistuu mutta mieli porskuttaa. Osaan nauttia tästä hetkestä, terveydestä, luonnosta, muistoista. Olen vapaa tekemään juuri niitä asioita joista nautin. Eikä tarvitse miettiä mitä muut mahdollisesti asiasta ajattelevat, se on menettänyt merkityksensä.
      Elämä on ihanaa, joka hetki.

• rakkaani

Rupsahda rauhassa rakkaani mun.
        Niin sitä ollaan kuin rusinat pullataikinassa,mutta mikäs on ollessa,
        pois on nuoren kiireettemyys,ja malttamattomuus.
        Kun sydän on nuori,niin ihminenkin on,vaikka olisi iältään satavuoitias.

• Joskus olen miettinyt miten mahtaisin elää parikymppisenä, jos minulla olisi nykyinen elämänkokemus ja fyysinen ikä 40 vuotta vähemmän...
        (Jos uudelleensyntyminen on totta, olisi hauska muistaa edes jotakin, edes pahimmat törmäilyt)

PS nykyään on elossa enemmän ihmisiä kuin koko ihmiskunnan historiassa on kuollut. Siispä uudelleensyntyneistä vain pieni osa on entisiä ihmisiä. Sikoja, koiria käärmeitä jne onkin ihmisiksi opettelemassa - ja sen huomaa ;-)

• Väitän, että jos aivoni ajattelisi vain vanhenemistani ja kihtiäni, niin elämä olisi tylsää. Mutta kun aivot ovat siinä suhteessa ihanat kapistukset, että niiden välityksellä pääsee ajassa taakse päin ja voi kuvitella ihan mitä tahansa ja se pitää miehen nuorekkaana, vaikka kroppa rutistuukin.

sitä paitsi nykyaikana voi ja tulee voimisteluttaa aivoja, tämä keskustelupalsta on muuten oiva väline siihen.

Ei muuta kuin aivot töihin ja olleen niin nuoria, kuin milloinkin haluaa olla. Olihan pikkukallekin samaan aikaan pieni poika ja iso mies. Jos se eim. poltti tupakkaa sanottiin, että pieni poika ja tupakka hampaissa, mutta jos se taas teki jotai aikuisten hommia, niin sanottiin, että pieni poika ja tekee jo tuollaista.

• juustojuu

Omat vanhempani olivat minun ikäisenä (kuuskymppisinä) jo tosi vanhoja ja kaiketi viisaitakin. Minä tunnen itseni vielä teiniksi ja en viisastu kirveelläkään. Onkohan minussa joku vika, vai? Mutta nautin elämisestä ja kalkkikseksi en tunnustaudu. Tekniikka jyllää ja pelimanni soi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      138
      6032
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      184
      3704
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      29
      2673
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      467
      2647
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2335
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      184
      1968
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      129
      1469
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1274
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1274
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1056
    Aihe