****SÄKYLÄ****

asuva

olen asunut Säkylässä vähän aikaa, enkä oikein tiedä nauraisko vai itkiskö. Mitä te muut säkyläläiset tykkäätte kaupoista?????? Tuntuu että aina joku kyttää joissakin kaupoissa!!! Mut pakko asuu ainakin toistaiseksi.

6

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kytätty itekin

Oiskohan se kyttääjä siel kaupassa naapuri. Jos olet muuttanut isosta kaupungista niin tiedoksi. Maalla ollaan "naapureita" vielä parinkin kilsan päässä ja niille "naapureille" kuuluu sanoa päivää, mites ne tein vasikat voi tai että poikkea kahville kun kerkiät. Maalla ihmiset ei kerkee naapuriin kyläileen mutta kutsua kuuluu ja morjestaa aina kun tulee vastaan muuten on YLPEE ja KAUPUNKILAINEN ja LUULEE OLEVANSA. Voin kertoa kokemuksesta että kullä siihen tottuu.
      t.kokemäkeläinen (muutaman vuoden jo)

• asuvana

tiedän millaista täällä maalla on..ei se siellä kokemäellä varmaan kovin erillaista ole,mutta säkylässä pahinta kyräilyä havaittavissa.Täällä ei todellakaan kysellä mitään vasikoiden kuulumisia,eikä täällä myöskään ole mitenkään pakko tervehtiä joka ainoaa vastaantulevaa,en minä ainakaan jokatoiselle ole sanomassa päivää ja hei ja mites nyt menee,miten teidän pirkko nyt on jaksellut ym.ym.Enkä siltin kuvittele olevani jotain,oma itseni olen!Täällä suurinosa kyräilee ja kyttää,vahtaa ja supisee ja jos joskus rohkenet kokeilla vaikka hiukan erillaista tyyliä hius,pukeutumis jne.niin johan ihmetellään ja voivotellaan.Minä itse tykkään enemmän kaupunkilaisista,he ovat avoimempia,suorasanaisia ja saa rauhassa kulkea,eivät kyttää niinkuin eivät olisi ennen ihmistä nähneet.

• Ritu

Samanlaista kyttäämistä löytyy varmaan joka ikisestä pikkupaikasta, mutta siitä ei kannata välittää !

Maaseudulla usein ihmiset ovat ennakkoluuloisempia kuin kaupungissa, koska monet ovat eläneet koko ikänsä maalla, eivätkä ole päässeet tutustumaan maailman metropoleihin.

Tietysti kaupungissa pystyy elämään vapaammin, kun ei koko ajan kytätä tekemisiä, mutta siellä saattaa tuntea itsensä myös juurettomaksi, jos/kun ei tunne (juuri) ketään.

Itse olen koko ikäni asunut Loimaalla, maaseudulla siis. Olen erilainen kuin muut ja kyllä siitä on saanut monet kerrat kuulla ! Mutta antaa niiden akkojen taivastella, kun minä kuljen omanlaisissani vaatteissa ... ei se mua enää haittaa (joskus kyllä harmitti) !

• asuva
        Ritu kirjoitti:

Samanlaista kyttäämistä löytyy varmaan joka ikisestä pikkupaikasta, mutta siitä ei kannata välittää !

Maaseudulla usein ihmiset ovat ennakkoluuloisempia kuin kaupungissa, koska monet ovat eläneet koko ikänsä maalla, eivätkä ole päässeet tutustumaan maailman metropoleihin.

Tietysti kaupungissa pystyy elämään vapaammin, kun ei koko ajan kytätä tekemisiä, mutta siellä saattaa tuntea itsensä myös juurettomaksi, jos/kun ei tunne (juuri) ketään.

Itse olen koko ikäni asunut Loimaalla, maaseudulla siis. Olen erilainen kuin muut ja kyllä siitä on saanut monet kerrat kuulla ! Mutta antaa niiden akkojen taivastella, kun minä kuljen omanlaisissani vaatteissa ... ei se mua enää haittaa (joskus kyllä harmitti) !

kiitos vastauksestasi. Mutta kaikkein eniten mua harmittaa, kun menet täällä johonkin kauppaan..niin eikös siellä myyjät, kauppiaat ole heti kysymässä,että löytyykö hakemaanne? Tai muuten vaan tullaan "mukamas" järjestelemään siihen melkein viereen hyllyjä. Muutama kauppa on sellaisia, etten mene, ellei ole ihan pakko!En ole koskaan varastanut, enkä tule varastamaankaan! En ole vielä ehtinyt tutustumaan Euran kauppoihin....

• muutto tulossa

En tiedä, johtuuko varuskunnan läheisyydestä, mutta Säkylässä ja miksei naapuripaikkakunnilla on tosiaan erikoislaatuinen tervehdysvelvoite. Armeijassa saa rapsuja, jos ei vedä kättä päähän, mutta siviilissä näin ei kai sentään käy?
      Silti, tervehdys/jutusteluvelvoite koskee likimain kaikkia tilanteita yleisillä paikoilla ja naapurustossa. Tervehdittävän ei tarvitse edes olla tuttu, Säkylässä pitää tervehtiä myös esim. lumenauraustraktorin kuskia, oli hän kuka tahansa. Kaikki ovat tuttuja toisilleen ja jos ei tervehdi, saa ylimielisen ihmisen polttomerkin otsaansa.
      Puolustusvoimien olo paikkakunnalla on tuonut vaurautta ja hyvinvointia, teollisuustyöpaikkojakin on ollut vuosien ajan enemmän kuin muualla maakunnassa keskimäärin. Säkylän vetovoimaisuus on silti ollut olematonta. Viime aikoina on iloittu puoli-ilmaisten asuntojen myynnin johdosta tapahtuneen muutaman kymmenen henkilön kasvusta väkilukuun, mutta 80-90-luvulla kunnasta muutti pois satamäärin nuorta väkeä ja muuttaa toki edelleen.
      Väitän, että missään toisessa yhtä hyvin talouslukujen kunnassa koko maassa ei ole väenvähennystä tapahtunut siinä määrin kuin Säkylässä.
      Säkylän militantissa ilmapiirissä eivät viihdy muut kuin sauvakävelijät ja metsästysseurahenkiset patriootit ja karvanoppa-autokuskit. Kaikki vähänkään sivistyneeksi itsensä tuntevat muutttavat pois.

• Minä

Ikäni olen Säkylässä asunut ja pidän paikkakunnasta todella paljon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1167
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      90