Kirjoitan kysymyksen tänne koska tiedän teidän vanhempien ihmisten olevan niin viisaita. Voisiko joku neuvoa kuinka pystyn valmistamaan leivästä korppujauhoja. Niikuin kuinka lämmin uunin täytyy olla että leipä kuivuu?? (: kiitos jo valmiiksi.
Korppujauho??
10
5297
Vastaukset
- Mitruska
Eihän siihen tarvita kuin kuivaa leipää ja mortteli. Kyllä leipä kuivuu itsestään. Mitä sinä oikein ajat takaa?
- Silja
...astiankuivauspyyhkeeseen, nosta reunat toisiinsa kiinni ja purista niin että näkkileivät jäävät ikäänkuin pussiin. Sitten hakkaat vasaralla kynnystä vasten pussin sisällä olevat näkkärit tohjoksi. Siinä on korppujauhoja sitten.
Jos on vain palasokeria, voi niistä tehdä samalla tavoin vasaroimalla hienoa sokeria.- minä itte
Teen korppujauhoa siten, että ostan yhden ranskiksen, viipaloin se ja annan kuivua niin että voin sen sitten jauhaa monitoimikoneella ihan jauhoksi, kyllä sen voi myöskin hakata kankaan sisälläkin vaikka vasaralla. Aika pitkäksi aikaa on korppujauhoa yhdestäkin ranskiksesta.
- Ihmeellistä
minä itte kirjoitti:
Teen korppujauhoa siten, että ostan yhden ranskiksen, viipaloin se ja annan kuivua niin että voin sen sitten jauhaa monitoimikoneella ihan jauhoksi, kyllä sen voi myöskin hakata kankaan sisälläkin vaikka vasaralla. Aika pitkäksi aikaa on korppujauhoa yhdestäkin ranskiksesta.
Eikös siellä Suomen kaupoissa ole valmiita korppujauhoja pussissa. Mitä niitä itse hakkaamaan.
- Mitruska
Ihmeellistä kirjoitti:
Eikös siellä Suomen kaupoissa ole valmiita korppujauhoja pussissa. Mitä niitä itse hakkaamaan.
Korppujauhoa myydään joka puolella. Pakkaukset ovat vain niin suuria, että mieluummin hakkaa itse kerralla tarvitsemansa määrän.
- hakkaamisen sijaan
Mitruska kirjoitti:
Korppujauhoa myydään joka puolella. Pakkaukset ovat vain niin suuria, että mieluummin hakkaa itse kerralla tarvitsemansa määrän.
raastinrautaa.
- Jacke
gghhjj
- Heka
Jacke kirjoitti:
gghhjj
ooppa hilijaa
jos pidät sen uunin alle 150 C ei ruskistu heti. Jos sinulla on kiertoilmauuni, sen avulla kuivuu leipäviipaleet tunnissa. Raastinrauta on helpoin "jauhattaja", ellei sinulla ole yleiskonetta tai tehosekoittajaa.
- Terttu.Turusta
Kaikista helpoimmin saat korppujauhoja kaulimella , jos Sinulla on kaulin. Laita korput leikkuulaudalle ja kaulitse ne jauhoksi. Käy nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1436082Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1843734- 292693
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4692674- 2012335
- 1841978
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1291479- 581284
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371274Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha721056