Koira elokuvia

Kiinnostaisi katsoa elokuvia missä pääosassa tai tärkeässä sivuosassa pyörii jokin koira. Niin kun esimerkiksi Hutch ja täystuho, Lassie jne. (en oo varma miten tuo hutch kirjotetaan) :)
Elikkä siis, mitä koira elokuvia tiedät/olet katsonut, olivatko hyviä?

58

7768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirakko

      bernhardilainen on vekkuli rotu. Kotia kohti- elokuvassa on taas kultainen noutaja jne.

      • Miten pääsinkään unohtamaan beethovenit :o :D Joo, tosi hyviä ovat ne beethovenit.
        Aijjai minua minkä tein, ei passaa beethoveneita ikinä unohtaa ;)


      • blackmagictiger

        NO BEETHOVENIT ON TODELLA MAINIOTA NIINHÄN MÄ IHASTUIN HETI..TAHDON ASIALLA OLI TOINEN SUOSIKKINI JOSSA OLI NÖFFI IHASTUIN MYÖS SIIHEN JA KOLMAS OLI TURNER JA TÄYSTUHO < BORD DOGGI UPEA. SUOSITTELEN MYÖS POLIISIKOIRA REXIÄ LOISTAVA SARJA


      • angelique73

        Belle&Sebastian

        - vanha elokuva, joka löytyy ainakin piirrettynä elokuvana. Siinä pääosassa nuori poika&iso valkoinen pyreneittenkoira. Ihana elokuva.


      • angelique73
        angelique73 kirjoitti:

        Belle&Sebastian

        - vanha elokuva, joka löytyy ainakin piirrettynä elokuvana. Siinä pääosassa nuori poika&iso valkoinen pyreneittenkoira. Ihana elokuva.

        belle et sebastien -nimellä löytyy paremmin netistä:)


    • kikka

      lassie elokuvissa koiria tapettiin melkeen kaikki,elokuvassa esiintyy siis monta "lassieta".ainakin siinä lassie palaa kotiin jos nimen muistan.

    • pomppukoira

      bim-mustakorva on aivan ihanan kamala.elokuvaa en tahdo nähdä.kirjaa lukiessakin itku pääsi niin monesti..mutta se on kuitenkin lukemisen arvoinen kirja.

    • sudenkorento75

      oli nuoruudessa Benji elokuva.Lassietkin tuli katsottua. Aikuisena olen katsonut Spot jossa taitaa olla Bullmastiffi (jos en muista väärin). Onhan noita tehty vaikka kuinka. Ne 100 ja 101 dalmatialaista oli myös ihan kivoja elokuvia.
      Meikäläinen elokuvamaku on aika laaja. Karvinen elokuvassakin vierailevana tähtenähän oli Osku-koira joka pelastettiin pulasta.
      Sitten on näitä sarjoja kuten susikoira Roi jota tuli seurattua.

    • pikku-stobe

      on ehdottomasti paras.Se kertoo koirasta jota ei ollut rokotettu vesikauhua vastaan......

    • kylläkin

      Turner ja täystuho

      • tämän haluan nähdä

        Mulle on tuttu suositellu jotain elokuvaa nimeltä Täystuho. Koskakohan tuo elokuva on ilmestyny?


    • eklu58

      Koitappas katsoa Dobermann jengi, isäntä opettaa dopperit meneen pankkiin reput selässä. Yhdellä repussa räjähdydpanos ja lappu suussa jossa lukee "rahat kavereiden reppuun tai henki"

      • Pleura

        Eikös mikki hiiressä usein ole tähtenä myös pluto koira;)ja simpsoneissa se pukin pikku apulainen...noi nyt ei varsinaisia elokuvia ole mutta kuitenkin.


    • jokin...

      En muista elokuvan nimeä, mutta pääosassa koira ja muutenkin koirat.
      Ulkoavaruudesta tulee koira joka tulee tarkastamaan että koirat hallitsevat hyvin lemmikkejään ihmisiä, mutta yllättyykin huomatessaan ihmisten hallitsevan koiria yms...
      Kaikkia maailman koiria jotka joskus muinoin on lähetetty kouluttamaan ihmisiä johtaa kaikista suurin pomo; suuri ja mahtava tanskalainen=tanskandogi.
      Ihan hauska leffa, harmi etten nyt nimeä muista canal:eilta tulee tai tuli ainakin jossain vaiheessa.

      • LuckySirius

        Valkohammas 1 ja Valkohammas 2....
        Alkuperäinen nimi: White Fang
        Elokuvat on Walt Disneyn tuotantoa ja minusta aivan ihanat.. Kannattaa katsoa jos vaan löydät jostain.

        Kertoo miehestä, joka kesyttää itselleen sudenpennun, jonka emon joku metsästäjä oli ampunut. Se on aika dramaattinen ja ehkä itkettäväkin seikkailu elokuva.. =)
        Ja kakkosessa se mies tapaa naisen ja se susi naaras suden ja loppu ihana, kaikki ihania..! =)
        Suosittelen todella...

        Onko täällä muita jotka katsoneet ko.elokuvan/elokuvat??

        Itselläni on nuo molemmat omana vhs videona.


      • LuckySirius
        LuckySirius kirjoitti:

        Valkohammas 1 ja Valkohammas 2....
        Alkuperäinen nimi: White Fang
        Elokuvat on Walt Disneyn tuotantoa ja minusta aivan ihanat.. Kannattaa katsoa jos vaan löydät jostain.

        Kertoo miehestä, joka kesyttää itselleen sudenpennun, jonka emon joku metsästäjä oli ampunut. Se on aika dramaattinen ja ehkä itkettäväkin seikkailu elokuva.. =)
        Ja kakkosessa se mies tapaa naisen ja se susi naaras suden ja loppu ihana, kaikki ihania..! =)
        Suosittelen todella...

        Onko täällä muita jotka katsoneet ko.elokuvan/elokuvat??

        Itselläni on nuo molemmat omana vhs videona.

        Tosi hyvä komedia...
        Lumihauvat... En muista alkuperästä nimeä, enkä muuta ku että sekin on Walt Disneyn.
        Kertoo miehestä, joka on adoptoitu ja hän lähtee alaskaan tai johonki pohjoiseen etsimään biologista isää, kun saa tiedon biologisen äitinsä kuolemasta,(lähtee kuulemaan testamenttia) ja siellä on äidin mökki täynnä rekikoiria..isäkin löytyy mutkien kautta... siis ihan hyvä sekin...=)


      • hirviherra :D

        muistaakseni "koiruuksia avaruudesta" tai joku sen tapainen :)


      • oli hyvä
        LuckySirius kirjoitti:

        Tosi hyvä komedia...
        Lumihauvat... En muista alkuperästä nimeä, enkä muuta ku että sekin on Walt Disneyn.
        Kertoo miehestä, joka on adoptoitu ja hän lähtee alaskaan tai johonki pohjoiseen etsimään biologista isää, kun saa tiedon biologisen äitinsä kuolemasta,(lähtee kuulemaan testamenttia) ja siellä on äidin mökki täynnä rekikoiria..isäkin löytyy mutkien kautta... siis ihan hyvä sekin...=)

        niin onkin! Elokuvan huumori meni mun kohdalla vähän yli kun olen hivenen tosikonlainen. Jotkut komediat taasen kolahtaa paremmin. Mutta tossa oli tosi hyvä tarina. Ei missää tapauksessa kannata jättää kattomatta jos vaan on mahdollisuus päästä tuo leffa näkemään :)


      • jjfh

        Tuon elokuvan nimi taisi olla koiruuksia avaruudesta


    • majorica1961

      tahtoisin nähdä jack landonin elokuvan. eipä tuu mieleen nimi. sitten on toinen jonka näin joka kertoi koirasta jonka isäntä sairastui alussa ja joutui sairaalaan.koira jäi yksin ulos.koira juoksi ambulanssin perässä. mutta ei pysynyt perässä.isäntä alkoi sitten parannuttuaan etsimään koiraansa ja kun vihdoin löyti niin koira oli juuri kuollut ja näki unia isännästään. ikinä en ole itkenyt niin paljon kuin sen elokuvan aikana.

      • Jack Londonin koirakirjoista on filmattu ainakin Valkohammas (kirjana Susikoira-nimellä)

        Ja toi toinen vois olla Bim, mustakorva? sekin kirjana.


      • majorica1961
        Neeta kirjoitti:

        Jack Londonin koirakirjoista on filmattu ainakin Valkohammas (kirjana Susikoira-nimellä)

        Ja toi toinen vois olla Bim, mustakorva? sekin kirjana.

        kiitti. varman olet oikeassa.


    • koiruus

      piirretty, melko vanha elokuva, erämään kutsu oli aivan huippu! 2005 siitä ilmestyi oikea elokuva, jota olen yrittänyt kaupoista metsästää, mutta on ollut loppuun myyty kaikissa liikkeissä mistä olen kysellyt. siinä on sama idea kuin piirretyssäkin versiossa, joka oli todella hyvä elokuva.suosittelen kaikille erittäin lämpimästi! alkuperäinen nimi oli the call of the wild

      niin ja jos haluaa aivan loistavaa animea katsoa, niin katsokaa leikkaamattomat hopeanuolet! ne ovat aivan omaa luokkaansa, joita sanoin ei voi kuvata! =)

      • Onkohan tuo erämaan kutsu tehty kirjan pohjalta? Olen lukenut kirjan nimeltä Korpien kutsu, ja se oli aivan mahtava =) Pääosassa on koira joka kaapataan kotoaan kylmään pohjolaan rekikoiraksi.
        Pitääpä etsiä elokuvana, jos löytyy =)


      • blackmagictiger

        1.BEETHOVENIT
        2.TELKASTA POLIISIKOIRA REX. CHICAGON RATSUPOLIISI. KOMISSSAR REX. AUTOPALATSI JOSSA OLI TODELLA UPEA BERNHARDILAINEN.3.LASSIE.


      • poliisisarjat rules!
        blackmagictiger kirjoitti:

        1.BEETHOVENIT
        2.TELKASTA POLIISIKOIRA REX. CHICAGON RATSUPOLIISI. KOMISSSAR REX. AUTOPALATSI JOSSA OLI TODELLA UPEA BERNHARDILAINEN.3.LASSIE.

        voi joo! REX on kyllä poliisisarjoista paras! Ainakin ne saksalaiset jaksot. Jotenki italialaisversio ei ollut yhtä hyvä ainakaan mun mielestä.


      • 2x
        Tiiuh kirjoitti:

        Onkohan tuo erämaan kutsu tehty kirjan pohjalta? Olen lukenut kirjan nimeltä Korpien kutsu, ja se oli aivan mahtava =) Pääosassa on koira joka kaapataan kotoaan kylmään pohjolaan rekikoiraksi.
        Pitääpä etsiä elokuvana, jos löytyy =)

        Mulla oli toi elokuva ensi animaationa/piirrettynä. Sit lahjaksi sain kahdelta elokuvana. Hmm... yllätys oli suuri, nimi oli sama mutta elokuvat kerto eri asioista, Amerikan mailla kuitenkin kumpiki ja suurin piirtein samaa aikaa käsitteli kumpainenki.

        Hyviä kuitenki molemmat! :)


      • Totta!!!

        jep! Hopeanuolet on parhaimpia animaatioita =D


    • essie

      Mun omasta dvd-kirjastostani löytyy sellaiset helmet kuin Digby -koiraa kerrakseen ja Owd Bob.Ensimmäinen on joku -70-luvun b-luokan elokuva, joka kertoo lammaskoirasta josta tulee kivitalon kokoinen=). Kertakaikkisen hellyttävä,varsinkin kun on itse omistanut bobtailin. Jälkimmäinen leffa kertoo paimentavasta bordercolliesta. Aika surullinen tarina.

      Tassut kohti seikkailua (muistaakseni sen niminen) kertoo miehestä, joka kuolee ja palaa maan pinnalle selvittämään omaa murhaansa koiran ruumiissa. Ihana elokuva sekin. Jostaa -80-luvulta.

      • Puupino

        Se jälkimmäisessä oleva koira on collie ei bordecollie -_-


      • Puupino
        Puupino kirjoitti:

        Se jälkimmäisessä oleva koira on collie ei bordecollie -_-

        bordercollie*


    • issu56

      kuului mun ehdottomiin suosikkeihin silloin joskus kersana vuonna ½. Tuli sarjana töllöstä ja siinä sakemanni oli pääosassa. Voi voi, kun ymmärtäisivät tuon sarjan uusia, niin olisin navasta asti taivaas ;=).

    • siperianhuskyfani

      tässä on ihania koira leffoja joita olen metsästnyt netistä ;)

      Lassie
      Hachiko
      Marmaduke
      Kuin kissat ja koirat
      Kuin kissat ja koirat 2
      Kaikenkarvainen Charlie 1
      Kaikenkarvainen Charlie 2
      Marley and Me
      Kotia kohti 1
      Kotia kohti 2
      The Shaggy Dog
      Kaunotar ja Kulkuri
      Kaunotar ja Kulkuri - Pepin seikkailut
      koira joka oli kuin ilmaa
      Beethovenin toinen
      Beethovenin kolmas
      Beethovenin neljäs
      Beethovenin viides
      Beethovenin kuudes
      Lumihauvat
      101 dalmatialaista
      Balto
      balto – pako yli suuren veden
      Balto – muutoksen tuulet
      my dog skip
      koirahotelli
      Iron will
      Eight Below
      Pentujengi Alaskassa
      Viimeinen ansastaja
      Suden arvoitus
      The Thing
      Reijon koirien arvoitus
      Kevin of the North
      Eyes of an Angel
      Benji
      Turner ja täystuho
      Dobermann jengi
      koiruuksia avaruudesta
      Owd Bob

      • hyiolkoon

        The Thing? Ihana??


    • Tuplu

      Marley and Me & Hachiko

      Ikinä en oo itkenyt yhtä paljon elokuvan takia. Ihania, mutta varaudu nenäliinavuorella. :)

    • Collikka_

      Haha, tosiaan. Itse katsoin Marley & Me - elokuvan yli vuosi sitten ja sen jälkeen se on tönöttänyt hyllyssä koskemattomana kun en kertakaikkiaan 'uskalla' sitä enää katsoa kun kuitenkin taas vesi virtaa siihen malliin!

      Ehkä joskus taas katson sen .. juurikin tuon nenäliinavuoren kera. Ja vesikannun, etten kuivu, pitää juoda välillä......

      Listasta puuttuu vielä "Onni puuttuu peliin" (Fluke englanniksi), "Digby", "Myrsky" ja "Babe" onhan siinä niitä bortsuja pyörimässä :)

    • koirakuisk.
    • ....................

      Hachiko: akita
      Kingdom of Heaven - Taivas maan päällä: leoninpaimenkoira
      Kuin kissat ja koirat I ja II: monia eri rotuja, mm. beagle, anatolianpaimenkoira, saluki, kiinanharjakoira, vanha englanninlammaskoira, vihikoira, saksanpaimenkoira
      Kotia kohti I ja II: amerikanbulldoggi, kultainen noutaja, sekä 2-osassa mm. kuvasz, labradorinnoutaja, saksanpaimenkoira, bokseri, american blue gascony hound
      Blondin kosto I ja II: chihuahua
      White Chicks: chihuahua
      Karvinen elokuva: dobermanni
      Babe possu I ja II: bordercollie, dobermanni, bullterrieri, isovillakoira, napolinmastiffi, englanninbulldoggi yms.
      Yhden nimeä en muista, jonka kannessa kuitenkin koira rullaluistimissa isäntänsä ja eläinaiheista radio-ohjelmaa juontavan naisen kanssa: rhodesiankoira

      • pidän komedioista

        voi joo, tuo Babe-possu, miten unohdinkaan sen!

        Ja samalla tuli mieleen Eläintohtori-jaksot, jossa on eläinlääkäri perheineen ja kussakin jaksossa on ihminen joka ymmärtää eläinten puhetta.


    • löytyy löytyy

      Tässä vähän listaa elokuvista joita muistan, osaa saattaa olla täällä jo entuudestaan mainittunakin:

      Lassie jaksot
      101 Dalmatialaista
      Beethoven jaksot
      Erämään kutsu (tällä nimellä on kaksi eri elokuvaa joista toisessa on koira pääosassa) --> Hyvä elokuva, välillä tulee itku silmään
      Erilaisia rekikoira-elokuvia
      Pentujengi
      Ja aika paljon löytyy sankarikoira-elokuvia yms.

    • Dog Called Marmaduke

      Miten Olisi ''Marmaduke''. Tosi Hyvä Ja Koskettavakin Leffa. Kannattaa Katsoa. :)

      • Ovat hyviä

        Valkoinen koira, myrsky.


    • Rotikkarinsessa

      http://www.faerytails.net/

      Suosittelen tutustumaan sivustoon, sieltä löytyy todella, todella kattavasti elokuvia ja sarjoja, joissa esiintyy koiria (tai koiraeläimiä). :)

    • lits

      Myrsky on hyvä, noiden aiemmin mainittujen aivan ihanien elokuvien lisäksi. Opettava tarina miten käy kun otetaan koira tietämättä siitä mitään ja koulutukseen panostamatta. Lisäksi sellainen kuin Bingo. Sirkuskoira häädetään sirkuksesta ja se ystävystyy pojan kanssa. Tietankään vanhemmat ei tykkää ajatuksesta ja ihmiset muuttaa. Koira hakee pojan esiin, pelastaa varkailta ja saa kaikkien hyväksynnän. :D

    • JsM

      Eight Below on hyvä elokuva, mutta hieman surullinen! Huskyja ja Alaskan malamuutteja. :-) Suosittelen katsomaan!

    • Perhanasoikooon

      Kukaan ei oo maininnu Hopeanuolta??? Se ei tottakai ole elokuva, mutta sarja ja helvetin hyvä sellainen. Jumalattoman koskettava ja tavallaan myös karu.

      • olipas ;)

        ''Totta!!!17.9.2011 02:490 SULJE
        jep! Hopeanuolet on parhaimpia animaatioita =D''

        Juu hopeanuoli on ihan hyvä.. tullu katottua vähän liikaaki.. si jos animaatiota alkaa miettii ni si o viel weed - hopeanuolen poika.. joka taas ei ole niin hieno ja mahtava..

        paras koira elokuva minkä tiedän, on ''Hachiko: A Dog's Story''.. Ei sitä voi itkemättä katsoa


      • joku
        olipas ;) kirjoitti:

        ''Totta!!!17.9.2011 02:490 SULJE
        jep! Hopeanuolet on parhaimpia animaatioita =D''

        Juu hopeanuoli on ihan hyvä.. tullu katottua vähän liikaaki.. si jos animaatiota alkaa miettii ni si o viel weed - hopeanuolen poika.. joka taas ei ole niin hieno ja mahtava..

        paras koira elokuva minkä tiedän, on ''Hachiko: A Dog's Story''.. Ei sitä voi itkemättä katsoa

        erämaan kutsu on hyvä. Kato se.


    • harvinainen lintu

      Piirretyistä Kaunotar ja Kulkuri ja 101 dalmatialaista ovat aivan ylitse muiden, Oliver ja kumppanit on hyvä (jos sulattaa sen että Oliver itse on kissa), Balto on Disney-hengessä hyvin tehty ja erikseen mainittavan hyvin suomennettu.

    • kukaaan tiedä

      Itse olen yrittänyt pähkäillä mikä se elokuva oli missä on nuori
      mies(noh, ehkä 17v tai sinnepäin) ja kultainen noutaja tai vastaava koira ja ne joutuu johonkin metsään.
      Elokuvan lopussa ainakin poika löydettiin sieltä mutta koirasta en ole varna.
      Se on kuvattu varmaan '90 - 2000 luvulla.
      Olisin kiitollinen jos joku tietäisi :)

    • kaikenkarvainenkaike

      Vanha keskustelu, mutta vastaan silti.

      Kaikenkarvainen Charlie,
      Disneyn 101 Dalmatialaista,
      Kaunotar ja Kulkuri (1 & 2),
      Kotia kohti (1 & 2),
      Erämaan kutsu,
      Hopeanuolet (leikkaamattomat)...

      ja onhan niitä vaikka millä mitalla, mutta tuossa nyt ne jotka tulivat ensimäisinä mieleen :D

    • hyväleffa

      Ei todellakaan mitään komediaa mutta White dog 1982. Puhutteleva kertomus ihmisen pahuudesta ja koirasta joka joka joutuu kärsimään pahan kouluttajan tekojen takia.

    • 571932

      Kuka muistaa minkä niminen on elokuva jossa koira joutuu oikeudenkäyntiin koska sitä syytetään kanojen tappamisesta vaikka kanoja tappaa muistaakseni kettu tai joku luonnossa villinä elävä koira. Mikä on elokuvan nimi ja mistä sen saa.

    • reqwe6we6we
    • Karvaisia_turreja

      Kotimaasta tietenkin Villin Pohjolan salattu laakso (1963). Siinä Vornan veljeksillä on ratsujensa lisäksi seikkailuissaan mukana elokuvan leikkaajan koira, seitsenvuotias skotti Kim af Silfvertass, joka mainitaan alussa myös pääosan esittäjien joukossa. Tätä tosin voi olla vaikea löytää katsottavakseen, kun elokuva on Tommi Rinteen tuottama ja levitysoikeudet ovat perikunnan hallussa. Pari vuotta sitten se kuitenkin nähtiin tv:ssäkin.

      Lastenelokuvista tulee mieleen Pieni luutatyttö (1958). Riitta Hämäläisen esittämä tyttö joutuu kaupungin vaaroihin ja löytää seurakseen ja turvakseen tuottaja Toivo Särkän saksanpaimenkoira Lidan. Särkkähän oli koiramiehiä ja hänen hurttansa vilahtavat ties kuinka monessa SF-filmissä. Ylellä on tämän elokuvan tv-oikeudet ja sitä näytetään säännöllisesti.

      Eiväthän nämä mitään elokuvataiteen huippuja ole, mutta koirat ovat vähintään olennaisessa osassa.

    • Anonyymi

      Mikä oli koiraelokuvan nimi jossa oli poliisi koira ja sen pari ja koira joutui kenneliin kun se oli liian agressiivinen ja pari piti näyttää että koira osasi käyttäytyä muuten se olisi lopetettu

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        T-100 ei ammu sitä, vaan taittaa niskat


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe