uneton

Tampereella

Olen tässä jaksamisen äärirajoilla katsellut eri vaihtoehtoja unettomuuteni hoitoon. Olen sinnitellyt yli vuoden 3-4h unilla. Nyt vihdoin, kun lapsi nukkuu 12h joka yö, äiti nukkuu 2h ja ei enää sitäkään välttämättä. Nyt tätä on jatkunut kuukausia ja parina yönä olen ottanut unilääkettä. Oli musertavaa huomata, että minulla kesti nukahtaa lääkkeellä reilun tunnin ja heräsin parin tunnin päästä, kuten tavallisesti. Erona oli vain todella paha olo ja koko päivän kestävä "krapulainen" fiilis. Tuntuu ihan oikeasti siltä, että kaikki toivo kunnon yöhön on mennyt. En osaa enää nukkua.

Nyt huomasin palstalla,että akupunktiosta on joku saanut avun. Uskaltautuisin Mehiläiseen kokeilemaan hoitoja. Pelottaa vaan onko ihan kamalan korkeat hinnat.Sitten mietityttää, että auttaako akupunktio näin vaikeaan unettomuuteen. Minua ei enää edes väsytä ja fysiikka pettää ihan justiinsa. Päästä on kaikki varmaan pettänyt jo aikaa sitten:)

6

2020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nasukasa

      ...Nokialla akuhoitoa saa terveveyskeskuksessa.Siellä kannattaa ainakin kokeilla ennen kuin maksaa jossain hoidosta,ehkä paljonkin.

    • Tiiu

      Hei, aikaisemmassa ketjussa kyseltiin Tampereella olevista akupunktiolääkäreistä, katsohan sieltäkin.

      Pitkään jatkunut unettomuus on todella kovaa ja siitä palautuminen ei onnistu hetkessä. Tuttavallani oli jotakuinkin sama tilanne muutama vuosi sitten. Hän käytti nukahtamislääkettä (tavall. unilääk. lievempää) ja homeopatiaa.

      En tiedä mahtaako seuraavista vinkeistä olla apua tilanteeseesi, mutta laitan varoiksi muutaman:

      *Itserentoutus -hetket varpaista nenänpäähän - n. 20 min virkistää kummasti (löytyy kasetteja esim. kirjastosta).

      *Frantsilan yrttiuutteissa taisi olla jokin uniuute, myös kamomillatee/ valeriaana/ yömaito-lasillinen - juuri ennen nukkumaanmenoa voi auttaa unentuloa. Itselläni auttaa se, kun laitan huoneen aivan pimeäksi ja korvatulpan toiseen korvaan.

      *Homeopatiasta / vyöhyketerapiasta saattaa löytyä myös apua.

      Toivottavasti unitilanteesi kohentuu pian!

      • TIH

        ..kannattaa kysellä kiinalaisen lääketieteen asiantuntijoita.Treella ainakin Nisonen Merja, Purhonen Kari.Toivottavasti apuja :)


      • kannattaa tarkistaa
        TIH kirjoitti:

        ..kannattaa kysellä kiinalaisen lääketieteen asiantuntijoita.Treella ainakin Nisonen Merja, Purhonen Kari.Toivottavasti apuja :)

        jos et käytä hormonaalista ehkäisyä voisit kokeilla kuurin vitamore totalia ja esim. biovitan uutta e-epa e-dha kalaöljyä. (molempia saa luontaistuotekaupoista ja apteekista.)olitko hyvä nukkuja ennen lapsen saamista? voi olla, että hormonit siellä hakevat paikkaansa

        tämän lisäksi vyöhykyterapia ja homeopaattiset valmisteet.


    • kohtalotoverisi

      Olen menossa ylihuomenna akupunktioon,ja voin sitte laittaa tuloksia tänne myöhemmin.Mulla on ollut unihäiriöitä yli 10v,joista pahin kausi on meneillään ollut pari vuotta.
      Suurin ongelma on minulla nukahtaminen,eli vaikka väsyttää ihan h****tisti niin silti ei saa unta.Ja krapula fiilis kuulostaa niin tutulta.

      Olen kanssa kuullut että joitakin on tosiaan auttanut jo yhdestä kerrasta,ja joskus on joutunut uusimaan käynnin esim kuukauden päästä.Ei mielestäni kallista ole,jos ei tarvii usein käydä.
      Tosin minun kohdallani otan myös hoitoa selkääni,että tulen sen takia käymään siellä useammin jos koen siitä hyödyn.
      Mutta jaksamisia ja palailen asiaan kun on kokeiltu=)

    • juuuuuu...

      mà ainakin sain nukuttuu korva akupunktion avulla.. olin nukkunut todella huonosti parin kuukauden ajan.. ja korva akupunktion jàlkeen sain nukuttuu :) kandee kokeilla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2710
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2001
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      274
      1059
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      969
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    Aihe