maailman paras maa

asua ja elää?

...kun en viihdy suomessa. haluaisin asua avoimemmassa ja aurinkoisessa kulttuurissa?

13

3012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulkosuomalainen

      Mutta sen verran uskallan neuvoa, että joka maassa on puolensa. Hyvät ja huonot. Suomessakin. Tulet kyllä huomaamaan ne kun olet asunut ulkomailla riittävän pitkään. Ulkomailla asumista ja työskentelyä/opiskelua kannattaa kokeilla. Sinne Suomeenhan pääsee aina halutessaan takaisin.

      Suomessa minua risoo ainaiset käskyt ja kiellot sekä kansalaisten holhoaminen ja yksilönvapauksien rajoittaminen. Totuudet annetaan aina ylhäältä päin eikä niitä sovi kyseenalaistaa.

      Miten on muuten kielitaitosi laita?

    • Kaikoura Whales

      Uusi Seelanti - New Zealand

      Todella kaunis maa - joka pitää jättää myös tuleville sukupolville !

      • Kiwiksi

        Kyllä Uusi-Seelanti on kaunis! Jos ei hieman alhaisempi toimeentulo ja Suomeakin raskaampi verotus haittaa niin tänne vaan!


    • molemmissa maissa

      ovat suomalaiset tervetulleita ja pidettyjä.

      • Menolippu Mombasaan

        Paljonko asuu suomalaisia siellä ?


      • Delawaari
        Menolippu Mombasaan kirjoitti:

        Paljonko asuu suomalaisia siellä ?

        Ruotsissa 600 000 suomalaista virallisten tilastojen mukaan.

        Kanadassa vissiin saman verran.

        Tahan kun lisaa muut maat...

        Asuuko Suomessa viela joku ? :D


    • Sheila

      Kyllä Australian lämmössä on hyvä eläkepäiviä viettää. Olen viihtynyt tässä maassa jo 30v. ja olen maan kansalainen. Joten: no worries.

      • kysyn OZ:ista

        Jos eläkeläinen muuttaa austraaliaan.
        Onko hänellä oltava joku tietty määrä pisteitä niinkuin työikäisillä nuorilla?
        Vai onko eläkeläinen joka saa sopivasti eläkettä suomesta vapautettu näistä pisteytyksistä.


    • ninukki

      joo mites olis toi turkin alanya?
      sieltä saa helpolla aunnon ja hinnatkin on halpoja ja ihmiset mukavia=)

    • Japani fani

      Mielestäni paras maanosa on ehdottomasti Aasia.
      Maita on vaikea asettaa paremmuusjärjestykseen.
      Japani, Kiina, Taiwan, Vietnam, Thaimaa ja muut
      Aasiassa sijaitsevat maat.
      En ole siellä koskaan käynyt, mutta hirvee
      halu olis sinne päästä.
      Kun vaan joskus pääsis sinne käymään.
      Jos olis mahdollista valita syntymäpaikka, niin
      ehdottomasti jokin Aasian maa.
      Kirjeen vaihdossa olen ollut Japaniin ja Taiwaniin. Ihmiset on siellä hirveän ystävällisiä.

      Aasiasta löytää todella hymyilevää ja aurinkoista kulttuuria ja ennenkaikkea ihmisiä.

      • sasae

        Minäkin äänestän Aasian puolesta. Asun itse parhaillaan Japanissa. Ainoa miinus on järjetön byrokratia, tuntuu, että paperia pyöritetään vaan paperinyörittelyn vuoksi. Muuten kiva maa.


    • Anonyymi

      Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi Suomi

    • Anonyymi

      En ma enää aja virvatulta
      Onpa vieressäni oma kulta
      Pienentyy mun ympär' elon piiri
      Aika seisoo, nukkuu tuuliviiri
      Edessäni hämäräinen tie
      Tuntemattomahan tupaan vie...

      Skånepåg

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1389
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1198
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      139
      1025
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      336
      829
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      633
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe