Kuinkahan moni tämän palstan ihmisistä harrastaa pitkien matkojen juoksua.
Jos eläkkeeläkin on , ainakaa ajasta ei ole puutetta.
Juokseminen ei maksa mitään.
Kuuskymppisten kunto
45
2851
Vastaukset
kylläkään juokse,mutta kävelen. Noin kympin päivässä.Juoksu on liian hikistä hommaa, ainakin näin talvella.Eikös se ole myös nivelille vähän turhan rankkaa.Joku on sanonut, että ihmistä ei ole tehty juoksijaksi.
- Kuntoilija.
Ainaki liikkua pitää, kävely ihan hyvä vaihtoehto. Ne, joilla nivelet kestää, voivat juosta. Juoksu on yksi tehokkaimpia lajeja kunnon ylläpitämiseksi. Ikä ei ole este harrastukselle.
Kuntoilija. kirjoitti:
Ainaki liikkua pitää, kävely ihan hyvä vaihtoehto. Ne, joilla nivelet kestää, voivat juosta. Juoksu on yksi tehokkaimpia lajeja kunnon ylläpitämiseksi. Ikä ei ole este harrastukselle.
Juoksemalla saa vanhentuneet nivelet brakaamaan. Kävely onneksi on yhtä tehokasta liikuntaa, kunhan sen tekee reippaasti ja riittävän pitkän aikaa yhtämittaisesti.
Portaat ylös kävellen ja hissillä alas - ettei polvet rasitu ;-)
Uimavyön avulla vesikävely ei rasita niveliä ja liikuntaa tulee riittävästi.- kuuskyt
vaarivaari kirjoitti:
Juoksemalla saa vanhentuneet nivelet brakaamaan. Kävely onneksi on yhtä tehokasta liikuntaa, kunhan sen tekee reippaasti ja riittävän pitkän aikaa yhtämittaisesti.
Portaat ylös kävellen ja hissillä alas - ettei polvet rasitu ;-)
Uimavyön avulla vesikävely ei rasita niveliä ja liikuntaa tulee riittävästi.Enpä ole niveliä vielä hajottanut,enkä aiokaan.Sinun konsteilla aijon mennä itseäni säästellen.Tuota pääasiaakin varon. Terveys intoa kaikille toivottaa yx mummeli!
- koiruus+emäntä
...sitä varmaan päivittäin pakostakin käveltyä, kun on tuo koira. Koskaan en oo kyllä kilometrejä mitannut, mutta noin pari-kolme tuntia päivässä kävelen...ja näin talvella välillä umpihanki kävelyä:)Muuta liikuntaa ei sitten pahemmin enää jaksakkaan harrastaa. Kunto on kai kohtuullinen, vaikka kolesteroolit välillä on olleet koholla. Haaveillut olen joskus jostain vähän pitemmästä vaelluksesta, mutta kun ei oo sitä ihmiskaveria; yksin ei oikein uskalla lähtee...ja mukavampaahan se ois kaverin kanssa...., mutta kun nää minun ikäluokkaa olevat tuttavat alkaa olla niin huono- kuntoisia, että niistä ei ole kaveriksi...
- Salilta
Nenän vuoksi lenkkeily kylmänä vuodenaikana on myrkkyä.
Viidesti viikossa kuntosalilla. Noin 1,5 tuntia/kerta, pitää verenpainelääkityksen loitolla.
62:na on noin 60% 40:n vuoden takaisesta maksimivoimasta tallella, mutta sehän ei olekaan pääasia.
Kuitenkin kulmariipunnassa leuanvetoja puolen tusinaa. Ylätaljaa 1,5 x oma paino, maastaveto 140kg ym. Eivät ole maksimeja mutta lähellä.
Kohtuullinen kihaskunto antaa hyvän olon tunteen.
Extrana saalilla käy nuoria, kuntoilevia naisia joita ei voi olla näkemättä vaikka ei tuijokkaan! - Zenja
koirien omistajana päivittäin. Kilometri määrää en tiedä. Kunhan kävellään joskus enemmän joskus vähemmän.
Uimassa pyrin käymään kerran viikossa.- Nainen 62 v
Olen ylipainoinen sepelvaltimopotilas.Lääkitys on rankka. Olen pudottanut nälkää kärsimällä 16 kg ja nyt jaksan kävellä 2 x 1,5 km päivässä. Aikaisemmmin en pääsyt edes postilaatikolle ja luulin viimeisen hetken koittanen.
Ottakaa kuulkaa koira, jos hengenlähtö on lähellä. Yksinäisen on pakko taapertaa vaikka ei jaksaisikaan. Voimaa olisi, mutta happi ei riitä. Välillä otan nitron ja sitten mennään taas.Ai ai, olisipa tanssikaveri.
- Iili
Kerran nyrjäytin lenkillä nilkkani, enkä voinut juosta kuuteen viikkoon. - Siihen se sitten jäi. En päässyt enää fiilikseen kiinni. Toista kuntoilulajia en ole kaksinyt.
Lähellä on kuntosali, mutta siellä ei tunneta ollenkaan kertamaksua, vaan pittä heti kättelyssä lunastaa kausikortti. Ei pääsen kokeilemaan, vieläkö se tuntuu makavalta.- Pääsky64
luennoi toiselle pojalle jouluna,että kävelemien on parasta kuntoilua ei juoksu. Vielä sauvojen kanssa.Siihen on teoriakin mutta en muista tarkaan.
Juokseminen vielä kuluttaa lonkat ja nivelet.Meillä saa kerta korttia vaan kausiliput on halvempia.
On niin monia hyviä kuntoiluja,uinti ja hiihto.En ole kovin kova kuntoinen mutta uin 500,m.aina kun menen halliin.
Hyötyliikuntaa,en käytä hissiä koskaan vaikka menisin kuinka monet raput.Tasapaino jumpassa teen tunnin niitä liikkeitä hikeen asti.
Seniori tanssi harjoituksissa tulee hiki ja puolentoista tunnin aikana alkaa joskus mennä säkeistöt sekaisin lopulla,ellei ole tarkkana. kutsuja ilmaiseen tutustumistuntiin, nyt minullekin jo kolmannen kerran, mutta kun ne ovat niin suuria ja kolkkoja, ettei oikein huvittaisi. Mutta kaipa menen kuitenkin tässä, kun saan sopivasti aikaa järjestymään.
Valtavasti siellä on nuoria teinityttöjä, vain muutama mummeli ja taateli.- Pääsky64
satu kirjoitti:
kutsuja ilmaiseen tutustumistuntiin, nyt minullekin jo kolmannen kerran, mutta kun ne ovat niin suuria ja kolkkoja, ettei oikein huvittaisi. Mutta kaipa menen kuitenkin tässä, kun saan sopivasti aikaa järjestymään.
Valtavasti siellä on nuoria teinityttöjä, vain muutama mummeli ja taateli.Käyn siellä harvoin ,meillä ei kutsuta. Kaikissa lajeissa on eläkeläisiä valtevasti.
kaikki täällä kuntoilee taitavat mennä kun siellä on toisetkin.
Kävisin jos ehtisin kuntosalilla uinnista ja vesijumpasta pidän kiinni.
Tanssi korvaa jumppaa koska joulun aikaan tulleet kilot pudonneet,loppiasen aikana monesti kävin tanssimassa. - Iili
Pääsky64 kirjoitti:
Käyn siellä harvoin ,meillä ei kutsuta. Kaikissa lajeissa on eläkeläisiä valtevasti.
kaikki täällä kuntoilee taitavat mennä kun siellä on toisetkin.
Kävisin jos ehtisin kuntosalilla uinnista ja vesijumpasta pidän kiinni.
Tanssi korvaa jumppaa koska joulun aikaan tulleet kilot pudonneet,loppiasen aikana monesti kävin tanssimassa.Jäin erityisesti kaipaamaan vatsalihasten treenilaitetta. Vyötäröni kapeni vyön kahden reiän välin, vaikka painoni ei pudonnut. - Kuntosali meni konkurssiin, se oli vähän syrjässä.
Se oli samassa talossa kuin työpaikkani, joten sinne ole helppo mennä. Siellä oli sauna ja uima-allas. Allas oli pieni, mutta siinä oli virtauslaite, ja saattoi uida "vastavirtaan".
Koska olen vielä osittain työelämässä, niin voisin käydä ilmaisella kuntosalilla nykyisen työpaikkani ullakolla. Siellä vain on aina niin täyttä ja laitteet ovat huonohkoja, joten en ole halunnut siellä juurikaan käydä. Sinne pitäisi mennä aamuvarhaisella ennen töiden alkua, niin olisi enemmän tilaa. Minä olen kuitenkin niin aamu-uninen, ettei tulisi kuuloonkaan, että menisin kuntosalille ennen työpäivän alkua.
(Häpeä tunnustaa, mutta nukun joskus työpäivinäkin kymmeneen asti. Hyvä, että ehdin edes lounaalle. Uteliaana odotan, saanko potkut ennen täydelle eläkkeelle siirtymistäni. Mitään tunnonvaivoja en kärsi siitä, että pinnaan töistä tunnin-pari joka aamu. Olen tehnyt urani aikana työnantajalleni niin paljon ylitöitä, että nyt on takaisinmaksun aika.) - Pääsky64
Iili kirjoitti:
Jäin erityisesti kaipaamaan vatsalihasten treenilaitetta. Vyötäröni kapeni vyön kahden reiän välin, vaikka painoni ei pudonnut. - Kuntosali meni konkurssiin, se oli vähän syrjässä.
Se oli samassa talossa kuin työpaikkani, joten sinne ole helppo mennä. Siellä oli sauna ja uima-allas. Allas oli pieni, mutta siinä oli virtauslaite, ja saattoi uida "vastavirtaan".
Koska olen vielä osittain työelämässä, niin voisin käydä ilmaisella kuntosalilla nykyisen työpaikkani ullakolla. Siellä vain on aina niin täyttä ja laitteet ovat huonohkoja, joten en ole halunnut siellä juurikaan käydä. Sinne pitäisi mennä aamuvarhaisella ennen töiden alkua, niin olisi enemmän tilaa. Minä olen kuitenkin niin aamu-uninen, ettei tulisi kuuloonkaan, että menisin kuntosalille ennen työpäivän alkua.
(Häpeä tunnustaa, mutta nukun joskus työpäivinäkin kymmeneen asti. Hyvä, että ehdin edes lounaalle. Uteliaana odotan, saanko potkut ennen täydelle eläkkeelle siirtymistäni. Mitään tunnonvaivoja en kärsi siitä, että pinnaan töistä tunnin-pari joka aamu. Olen tehnyt urani aikana työnantajalleni niin paljon ylitöitä, että nyt on takaisinmaksun aika.)kun ollaan kansalais tottelemattomia.Olen sanonut, että parempi pinnatakkin ajasta kun tehdä ajatukset muualla työnsä.
Innostuneena saa paremman tuloksen.
Vaatii rohkeutta sanoa se täällä kun saattaa olla pinkojakin kavereita joukossa.
Meillä ostettiin osake kunnan talon ja kirkon välistä ja niin kaikki palvelut ovat muutaman sadan metrin päässä.
Niinpä uimahalli ja kuntosali on kiven heiton päässä.Samoin kulttuuritalo ja kaikki mitä tarvitsee.
Minullakin jää aamu uinnit käymättä nukkumisen vuoksi ja kuminauhajumppa jo 9,sältä laittaneet.
Tropiikkiin pääsee joka toinen viikko vesijumppaan edullisesti.
Lämmin vesi alkaa väsyttää nopeammin.
Kummassakaan uimahallissa ei ole tungosta.
Hiihtamaan en ole vielä mennyt jos huomenna alottaisi.
Aloittanut jo seurustelun eläkeläisten kanssa vaikka vielä työ elämässä.
Ei tule niin suurta pudotusta vaikuttajista nauttijoihin. - Iili
Pääsky64 kirjoitti:
kun ollaan kansalais tottelemattomia.Olen sanonut, että parempi pinnatakkin ajasta kun tehdä ajatukset muualla työnsä.
Innostuneena saa paremman tuloksen.
Vaatii rohkeutta sanoa se täällä kun saattaa olla pinkojakin kavereita joukossa.
Meillä ostettiin osake kunnan talon ja kirkon välistä ja niin kaikki palvelut ovat muutaman sadan metrin päässä.
Niinpä uimahalli ja kuntosali on kiven heiton päässä.Samoin kulttuuritalo ja kaikki mitä tarvitsee.
Minullakin jää aamu uinnit käymättä nukkumisen vuoksi ja kuminauhajumppa jo 9,sältä laittaneet.
Tropiikkiin pääsee joka toinen viikko vesijumppaan edullisesti.
Lämmin vesi alkaa väsyttää nopeammin.
Kummassakaan uimahallissa ei ole tungosta.
Hiihtamaan en ole vielä mennyt jos huomenna alottaisi.
Aloittanut jo seurustelun eläkeläisten kanssa vaikka vielä työ elämässä.
Ei tule niin suurta pudotusta vaikuttajista nauttijoihin.Että teen töitä kotona, kuten oikeasti teenkin. Pääsen kotikoneellani työpaikan sähköpostiin ja kalenteriin, kun työpaikalla on käytössä Outlook Web Access. Suoraa linjaa kotikoneesta työpaikalle en ole koskaan huolinut.
Luen työpaikan sähköpostini, vastaan niihin, lähetän sähköposteja ja vastaan puhelimeen. Soitan puheluita, teen merkintöjä kalenteriini jne. Minulla on vain yksi ja sama puhelin: sama kännykkä töissä ja kotona. Työpuhelut yhdistyvät siihen. Siinä on kaksi numeroa, työnumero ja yksityisnumero.
Kukaan ei vielä tähän mennessä ole kysynyt, miksi myöhästyn töistä joka työpäivä pari tuntia. (Totta puhuen myös lähden töistä myös pari tuntia ennen työpäivän päättymistä, mutta tämä olkoon salaisuus.) Kerron vain kaikille, että olen patalaiska, ja tähän mennessä se on mennyt täydestä, eikä kukaan usko sitä. Mutta tottahan se on.
ovat iän mukana muuttuneet.
Juuri tänään ajattelin, kun olin lenkillä lumisessa maastossa, että vielä parikymmentä vuotta sitten lumen näkeminen sai aivan hurmoksiin ja suunnittelemaan laskettelulomaa ja muutenkin viikonloppuisin oli itsestöön selvää että mentiin porukalla laskettelumäkeen.
Minulla oli aina tavalliset sukset auton katolla ja ruokatunnilla kävin vetämässä lenkin.
Ehdin hädin tuskin käväisemään suihkussa ja vaihtamaan vaatteet ja takaisin töihin.
Syömään en ehtinyt, mutta pysyipähän kilot kurissa.
Kaupunkiin muutettuani ja lumettomien talvien takia hiihtäminen jäi, mutta kuntosalilla kävin 3 kertaa viikossa 8-9 vuoden ajan säännöllisesti, sitä paitsi myös uimahallilla kerran viikossa kävelylenkit päälle ja kesällä golf.
Nyt asun taas maalla ja ainoa mitä täällä voi harrastaa on kävelyä, kesällä uimista ja golfia.
Hyvin on riittänyt tähän mennessä.
Voisin kyllä laittaa oman kuntosalin alakerran tupaan, jos rupeaa siltä tuntumaan.- ahistaa liikkua
tällästä vaivaa vaikka terveeksi todettu,että ei jaksa mäkeä nousta,alkaa ahdistaa ja melkein pitää istua tien reunaan.
- juustojuu
ei kannata kumminkaan jättää liikuntaa pois ahistuksen takia jos kerran mitään elimellistä vikaa ei ole. hapenottokyky paranee kyllä ajan myötä. voihan olla että lihaksistokin kaipaa vahvistusta. ylös ulos ja lenkille vaan. vaikkapa hitaanpaan tahtiin.
ei kannata lähteä liikkeelle. Ainakin minulla menee henki ahtaalle pienemmässäkin mäessä, jos lähden muka "ruokaa sulattelemaan".
Parasta on mielestäni lähteä liikkeelle aamulla joko ennen aamiaista tai sitten hyvin kevyen aamiaisen jälkeen.
Kunto kasvaa kyllä hyvin nopeasti ja jo parin viikon päästä saatat huomata, ettei enää ahista!Hapenottokyky vähenee vuosien mittaan. Muistaakseni 60 vuotiailla on vain 60 % verrattuna 20 vuotiaisiin. Sen valitettavasti huomaa, mutta kun liikkuu säännöllisesti, ei se pääse putoamaan "liian alas"
- Iili
Kävin eräällä näköalapaikalla, jonne johti jyrkkä mäki. Kuntoni on heikohko. Samaan paikkaan oli menossa amerikkalaisryhmä, jonka jäsenet olivat iältään 20 ja 30 vuoden väliltä. Ohitin heidät, sillä jo alkumatkasta osa istuutui tielle.
En jaksanut kiivetä huipulle asti lepäämättä, mutta menin lähellä huippua olevaan puistikkoon.
Lepäsin puistossa hetken ja jatkoin kiipeämistä mäkeä ylös. Tulin varsinaiselle näköalapaikalle.
Näkymät olivat huimaavan kauniit. Mäki jatkui vielä ylöspäin vanhaan luostarikirkkoon. Menin sinnekin, mutta siellä ei ollut ketään muuta, vaan olin yksin.
Palasin takaisin ja tapasin nämä samat amerikkalaiset nuoret. He eivät olleet vielä ehtineet näköalapaikalle.
Mitä ajatella? Olen huonokuntoinen vanha ihminen, mutta nuo minua 30-40 vuotta nuoremmat amerikkalaiset olivat vielä huonokuntoisempia. Itse kävelin omaa tahtiani, enkä suinkaan kilpaillut heidän kanssaan. - uzma-m
Iili kirjoitti:
Kävin eräällä näköalapaikalla, jonne johti jyrkkä mäki. Kuntoni on heikohko. Samaan paikkaan oli menossa amerikkalaisryhmä, jonka jäsenet olivat iältään 20 ja 30 vuoden väliltä. Ohitin heidät, sillä jo alkumatkasta osa istuutui tielle.
En jaksanut kiivetä huipulle asti lepäämättä, mutta menin lähellä huippua olevaan puistikkoon.
Lepäsin puistossa hetken ja jatkoin kiipeämistä mäkeä ylös. Tulin varsinaiselle näköalapaikalle.
Näkymät olivat huimaavan kauniit. Mäki jatkui vielä ylöspäin vanhaan luostarikirkkoon. Menin sinnekin, mutta siellä ei ollut ketään muuta, vaan olin yksin.
Palasin takaisin ja tapasin nämä samat amerikkalaiset nuoret. He eivät olleet vielä ehtineet näköalapaikalle.
Mitä ajatella? Olen huonokuntoinen vanha ihminen, mutta nuo minua 30-40 vuotta nuoremmat amerikkalaiset olivat vielä huonokuntoisempia. Itse kävelin omaa tahtiani, enkä suinkaan kilpaillut heidän kanssaan.Parisissa Montmartrella yritimme kivuta Sacre-Coeur kirkkoon,hengastyimme ja viimeisia portaita ei jaksettu kiiveta,vahinko ja kirkko jai nakematta sisalta.
Jenkit syo liikaa roskaruokaa ja ovat ylipainoisia varsinkin nuoret. - vessaankin!
Iili kirjoitti:
Mitä ajatella? Olen huonokuntoinen vanha ihminen, mutta nuo minua 30-40 vuotta nuoremmat amerikkalaiset olivat vielä huonokuntoisempia. Itse kävelin omaa tahtiani, enkä suinkaan kilpaillut heidän kanssaan.Amerikassa ei ole toimivaa lähiliikennejärjestelmää, koska kaikki kulkevat omalla autollaan. Vain köyhien alueelta löytyy niitä, jotka kävelevät vielä "hyötyliikuntanaan". Keskiluokka ja siitä ylös kulkee pienetkin matkat autolla.
- kuuskyt
vaarivaari kirjoitti:
Hapenottokyky vähenee vuosien mittaan. Muistaakseni 60 vuotiailla on vain 60 % verrattuna 20 vuotiaisiin. Sen valitettavasti huomaa, mutta kun liikkuu säännöllisesti, ei se pääse putoamaan "liian alas"
vielä mennyt niin korkeisiin paikkoihin,että olisi sellainen tilanne tullut.Luultavasti en menekään.Maan pinnalla pysyvänä realistina,tunnen omat turvalliset rajani.
kuuskyt kirjoitti:
vielä mennyt niin korkeisiin paikkoihin,että olisi sellainen tilanne tullut.Luultavasti en menekään.Maan pinnalla pysyvänä realistina,tunnen omat turvalliset rajani.
Ei ylös tarvitse mennä, että huomaisi hapensaannin vähentyneen. Sen huomaa alhaallakin ponnistusten yhteydessä. Ei enää pysty samaan kuin kakskymppisenä - eikä kyse ole lihaskunnon rappeutumisesta!
- kuuskyt
vaarivaari kirjoitti:
Ei ylös tarvitse mennä, että huomaisi hapensaannin vähentyneen. Sen huomaa alhaallakin ponnistusten yhteydessä. Ei enää pysty samaan kuin kakskymppisenä - eikä kyse ole lihaskunnon rappeutumisesta!
sinustahan sais hyvän loppuelämän kouluttajan.
- Iili
uzma-m kirjoitti:
Parisissa Montmartrella yritimme kivuta Sacre-Coeur kirkkoon,hengastyimme ja viimeisia portaita ei jaksettu kiiveta,vahinko ja kirkko jai nakematta sisalta.
Jenkit syo liikaa roskaruokaa ja ovat ylipainoisia varsinkin nuoret.Niiden pitkien portaiden vieressä kyllä kulkee vaunu tai hissi, jolla olisi päässyt ylös.
Kirkossa olisi voinut levähtää ja jatkaa kapuamista torniin asti. Sieltä on hienot näkymät yli Pariisin.
No, kyllä Sacre-Coeur itse asiassa on vaikuttavampi ulkoa kuin sisältä. Se on aktiivisessa käytössä oleva kirkko, jossa käy paljon muitakin kuin turisteja. Siellä ei ole mitään kummempia taideaarteita. Se on sisältä musta, kuten kaikki roomalaiskatoliset kirkot, joita ei ole putsattu. (Ehkä sekin nykyisin on putsattu. En tiedä, kun en ole käynyt siellä moneen vuoteen.) Se ei edusta oikein mitään tyyliä, se on aivan omaa sorttiaan. Se on rakennettu vasta 1800-luvun loppupuolella.
PS: Muistatko historiasta Pariisin kommuunin? Se sijaitsi juuri siellä niillä mäkisillä pikkukaduilla. - Coq Hardi
Iili kirjoitti:
Niiden pitkien portaiden vieressä kyllä kulkee vaunu tai hissi, jolla olisi päässyt ylös.
Kirkossa olisi voinut levähtää ja jatkaa kapuamista torniin asti. Sieltä on hienot näkymät yli Pariisin.
No, kyllä Sacre-Coeur itse asiassa on vaikuttavampi ulkoa kuin sisältä. Se on aktiivisessa käytössä oleva kirkko, jossa käy paljon muitakin kuin turisteja. Siellä ei ole mitään kummempia taideaarteita. Se on sisältä musta, kuten kaikki roomalaiskatoliset kirkot, joita ei ole putsattu. (Ehkä sekin nykyisin on putsattu. En tiedä, kun en ole käynyt siellä moneen vuoteen.) Se ei edusta oikein mitään tyyliä, se on aivan omaa sorttiaan. Se on rakennettu vasta 1800-luvun loppupuolella.
PS: Muistatko historiasta Pariisin kommuunin? Se sijaitsi juuri siellä niillä mäkisillä pikkukaduilla.Ettet jaksanut perille Sacre-Coeur´iin ? Ei voi olla totta, siinähän on metroasema ihan vieressä ja vaikka olisit kävelyt jostakin Hausmannilta, niin heikossa kunnossa olet, ellei ikä sai sairaus sitten ole kuntoon vaikuttanut.
Coq Hardi kirjoitti:
Ettet jaksanut perille Sacre-Coeur´iin ? Ei voi olla totta, siinähän on metroasema ihan vieressä ja vaikka olisit kävelyt jostakin Hausmannilta, niin heikossa kunnossa olet, ellei ikä sai sairaus sitten ole kuntoon vaikuttanut.
aikoinamme, muistan Orleansin neitsyen patsaan sisäänkäynnin luona ja mosiikkeja kirkossa.
Se sijaitsee Montmartrella, Pariisin korkeimmalla kukkulalla, joten se näkyy kauas yli kaupungin. Siellä on se kymmeniä tonneja painava kello, maailman suurin?- uzma-m
Coq Hardi kirjoitti:
Ettet jaksanut perille Sacre-Coeur´iin ? Ei voi olla totta, siinähän on metroasema ihan vieressä ja vaikka olisit kävelyt jostakin Hausmannilta, niin heikossa kunnossa olet, ellei ikä sai sairaus sitten ole kuntoon vaikuttanut.
miksi tuollainen hyokkaava asenne,oli kuuma paiva olimme kavelleet paljon,eihan silla metrolla ole mitaan tekemista perille kiipeamisen kanssa,lue iilin viesti,siina oli tram mutta se oli taynna,joten katselimme Parisin nakymia muualta,aesm la Defense kattoravintolasta ja sitten Pompidoun Centren katolta.Eiffel Towerii oli pitkat jonot,ei menty torniin,korkeat paikat eivat erikoisemmin kiinnosta,muu kyllakin.
En tunne minkaanlaista hapeaa siita etten jaksanut kiiveta kirkkoon,onko tama palsta jokin kilpailu kenella on paras kunto? - Coq Hardi
uzma-m kirjoitti:
miksi tuollainen hyokkaava asenne,oli kuuma paiva olimme kavelleet paljon,eihan silla metrolla ole mitaan tekemista perille kiipeamisen kanssa,lue iilin viesti,siina oli tram mutta se oli taynna,joten katselimme Parisin nakymia muualta,aesm la Defense kattoravintolasta ja sitten Pompidoun Centren katolta.Eiffel Towerii oli pitkat jonot,ei menty torniin,korkeat paikat eivat erikoisemmin kiinnosta,muu kyllakin.
En tunne minkaanlaista hapeaa siita etten jaksanut kiiveta kirkkoon,onko tama palsta jokin kilpailu kenella on paras kunto?se on ketjun nimi.
- Floridassa
vessaankin! kirjoitti:
Amerikassa ei ole toimivaa lähiliikennejärjestelmää, koska kaikki kulkevat omalla autollaan. Vain köyhien alueelta löytyy niitä, jotka kävelevät vielä "hyötyliikuntanaan". Keskiluokka ja siitä ylös kulkee pienetkin matkat autolla.
ihmetytti nuori mies, joka omassa pikku myymälässään myi aamukahveja ja donitseja ym. Hän oli neliön muotoinen, jokainen neliön sivu noin pari metriä, sopivasti täytti sen tilan siellä tiskinsä takana. Oli vaikea uskoa todeksi, vaikka omin silmin näki.
Miehiä ajoi autollaan siihen parkkikselle, he kävivät ostamassa kahvia isossa muoviastiassa ja niitä donitseja tai jotain, menivät autoonsa, ovi auki ja siinä söivät aamiaisensa. - Outsider
Floridassa kirjoitti:
ihmetytti nuori mies, joka omassa pikku myymälässään myi aamukahveja ja donitseja ym. Hän oli neliön muotoinen, jokainen neliön sivu noin pari metriä, sopivasti täytti sen tilan siellä tiskinsä takana. Oli vaikea uskoa todeksi, vaikka omin silmin näki.
Miehiä ajoi autollaan siihen parkkikselle, he kävivät ostamassa kahvia isossa muoviastiassa ja niitä donitseja tai jotain, menivät autoonsa, ovi auki ja siinä söivät aamiaisensa.vaikka kuinka! Tuntuu, että se on makea ja rasva, jotka ovat nämä ihmiset koukuttaneet.
- Pian 60v
Outsider kirjoitti:
vaikka kuinka! Tuntuu, että se on makea ja rasva, jotka ovat nämä ihmiset koukuttaneet.
Yhä useammin meillä kotosuomessakin. Kilot tahtovat tulla salakavalasti ja "helposti", mutta eivät lähde helposti. Eräs ystäväni kävi jenkeissä ensi kertaa parikymmentä vuotta sitten ja kertoi hämmästyneenä - jopa kauhuissaan - yleisestä katukuvasta. Paljon oli ollut erittäin ylipainoisia ihmisiä ja se "kuva" oli aivan toinen, mikä oli muodostunut tv:n dallas/dysnastia ym. tv-sarjoista.
Eilisessä Savon Sanomissa oli juttu 100v täyttävästä miehestä - erittäin vireästä kuntoilijasta, joka edelleen käy kuntosalilla.
Mies on sokea ja asuu yksin. Ilmiselvästi kunnon
ja pitkä iänkin salaisuus on elinikäinen liikuntaharrastus miehen kohdalla. Kuvaavaa on , että vielä 10v sitten - siis 90v, hän oli kävellyt päivittäin 10km ja tehnyt 25 km hiihtolenkkejä Lapissa.Esimerkillinen mies, joka on vielä nykyisin sokea.
Meillä kaikilla on mahdollisuus pysyä sielun ja ruumiin voimissa, kun muistamme terveet elämän tavat - kohtuus kaikessa - ja ennen kaikkea liikunta ja sen tuoma lihaskunto on tärkeä.
Itselläni on kremppoja, mutta silti yritän liikkua mahdollisimman paljon. Lähinnä sauvakävelen tai kävelen. Juoksu on mahdoton polvi/selkä vaivojen vuoksi. Nyt ajattelin ottaa sukset esille ja kokeilla hiihtoakin. Ensin pitää löytää hyvä reitti, ettei tule kovia nousuja, eikä myös laskuja. Joten - mukavia liikunta - ja ulkoiluilmoja kaikille:) - Kuntoilija.
Pian 60v kirjoitti:
Yhä useammin meillä kotosuomessakin. Kilot tahtovat tulla salakavalasti ja "helposti", mutta eivät lähde helposti. Eräs ystäväni kävi jenkeissä ensi kertaa parikymmentä vuotta sitten ja kertoi hämmästyneenä - jopa kauhuissaan - yleisestä katukuvasta. Paljon oli ollut erittäin ylipainoisia ihmisiä ja se "kuva" oli aivan toinen, mikä oli muodostunut tv:n dallas/dysnastia ym. tv-sarjoista.
Eilisessä Savon Sanomissa oli juttu 100v täyttävästä miehestä - erittäin vireästä kuntoilijasta, joka edelleen käy kuntosalilla.
Mies on sokea ja asuu yksin. Ilmiselvästi kunnon
ja pitkä iänkin salaisuus on elinikäinen liikuntaharrastus miehen kohdalla. Kuvaavaa on , että vielä 10v sitten - siis 90v, hän oli kävellyt päivittäin 10km ja tehnyt 25 km hiihtolenkkejä Lapissa.Esimerkillinen mies, joka on vielä nykyisin sokea.
Meillä kaikilla on mahdollisuus pysyä sielun ja ruumiin voimissa, kun muistamme terveet elämän tavat - kohtuus kaikessa - ja ennen kaikkea liikunta ja sen tuoma lihaskunto on tärkeä.
Itselläni on kremppoja, mutta silti yritän liikkua mahdollisimman paljon. Lähinnä sauvakävelen tai kävelen. Juoksu on mahdoton polvi/selkä vaivojen vuoksi. Nyt ajattelin ottaa sukset esille ja kokeilla hiihtoakin. Ensin pitää löytää hyvä reitti, ettei tule kovia nousuja, eikä myös laskuja. Joten - mukavia liikunta - ja ulkoiluilmoja kaikille:)yhdyn joka sanaan
on minun kuntoilumuodoistani numero yksi. Talvella lumityöt, kesällä kukkapenkit ja nurmikon leikkuu. Metsässä lenkkeilen luontoa ihaillen, kun/jos jaksan ja aikaa jää. Kunto on hyvä, jos hengästyminen on mittapuuna. En hengästy:)
- Iili
...puuhata puutarhassa, leikata ruohoa, luoda lunta. Nyt ei ole enää metsääkään. 3-4 vuotta sitten oli, mutta nyt paikalla on kymmeniä kerrostaloja ja jättiläismäinen kauppakeskus.
Kun oli vielä kesämökki, niin sai liikuntaa siellä helposti ja motivoivalla tavalla.
Nyt kesäpaikat ovat niin kalliita Uudellamaalla, ettei ole mitään mahdollisuutta hankkia uutta. Iili kirjoitti:
...puuhata puutarhassa, leikata ruohoa, luoda lunta. Nyt ei ole enää metsääkään. 3-4 vuotta sitten oli, mutta nyt paikalla on kymmeniä kerrostaloja ja jättiläismäinen kauppakeskus.
Kun oli vielä kesämökki, niin sai liikuntaa siellä helposti ja motivoivalla tavalla.
Nyt kesäpaikat ovat niin kalliita Uudellamaalla, ettei ole mitään mahdollisuutta hankkia uutta.Syystä taikka toisesta
en viitsisi mennä mökille, koska siellä olisi oltava niin ahkerana ja aikaansaavana! Pelkkä saunan lämmitys, se puiden kanto saunaan, veden kanto pataan, kahden pesän sytytys ja valvonta...
Kun sauna vihdoin on kuuma, nukahdat lauteille. Vain järvessä käynti avaa silmät uudelleen.
Ja sitten on kaikki muu työ. Vaikka on jääkaapit ja sähköuunit ja -hellat, niin kyllä siellä väsyttää itsensä kaikella puuhastelulla.
Eikä niin yksinäiseksi tunne itseään muualla, aina pitää ainakin radiota huudattaa, ei siellä ole sellaista kuin mieheni eläessä.
Hyvä puoli ainoastaan, että matka on suht. lyhyt ja tie hyvä. Pääsee kotiinsa turvaan töiltä.- Helena04 ejk.
satu kirjoitti:
Syystä taikka toisesta
en viitsisi mennä mökille, koska siellä olisi oltava niin ahkerana ja aikaansaavana! Pelkkä saunan lämmitys, se puiden kanto saunaan, veden kanto pataan, kahden pesän sytytys ja valvonta...
Kun sauna vihdoin on kuuma, nukahdat lauteille. Vain järvessä käynti avaa silmät uudelleen.
Ja sitten on kaikki muu työ. Vaikka on jääkaapit ja sähköuunit ja -hellat, niin kyllä siellä väsyttää itsensä kaikella puuhastelulla.
Eikä niin yksinäiseksi tunne itseään muualla, aina pitää ainakin radiota huudattaa, ei siellä ole sellaista kuin mieheni eläessä.
Hyvä puoli ainoastaan, että matka on suht. lyhyt ja tie hyvä. Pääsee kotiinsa turvaan töiltä.... kun Sinä tuollaisia epäkohdiksi mainitset. :)
Vesien kannot? Sähköpumput on keksitty!
Puiden kannot? Vähin erin = hyötyliikuntaa!
Muut puuhastelut? Ihan paineitta vain puuhastellen. Tehden vain sen, minkä huvittaa ja ajan kanssa. Luonto ympärillä! -
Ja Sinulla matkakin lyhyt mökillesi! Onnellinen!
Oletankin, että kaipaat siellä edelleen yhteistä aikaanne miehesi kanssa. Se on ymmärrettävää. Vain aika parantaa. Toivottavasti ensi kesänä jo nautit kesämökkeilystäkin. - Pääsky64
satu kirjoitti:
Syystä taikka toisesta
Hyvä puoli ainoastaan, että matka on suht. lyhyt ja tie hyvä. Pääsee kotiinsa turvaan töiltä.kun menee mökille ja siellä pitää tehdä töitä.Ja tyhjä tunne oli eteläsuomen mökillä josa harvoin käytiin.
Enää en halua edes mennä sinne.Menen mieluummin viereiselle Caravaanari aluelle,siellä kaikki valmiina myös sauna ja juttukaverit.
Erilainen tunne on oman kodin mökillä jossa on samalla omat sukulaiset ja ystävät ja kylässä ei metsässä.
Ihmettelenkin miten ihmiset viihtyvät vieraassa ympäristössä.
Minusta olisi hyvä idea että ystävät kertyisivät samalle mökille ja kaikki saisivat tehdä töitä mielensä mukaan.
- tapani
Pitkien matkojen juoksu (20 km) on meikäpojalla taakse jäänyttä elämää. Tuntuu nivelissä, niin kantapäässä, polvissa kuin lonkassakin.
Kävellen menee kymmenkunta kilometriä, hiihtäen jopa 30 km.
Päivän HS:ssä näkyy muuten alkavan Elämä ja Terveys sivuilla kotivoimistelusarja "ikäihmisille", mitä ne sitten ovatkin; kaikilla ihmisillähän ikää on.Tuntui olevan ikäihmisellä puute hyvistä kotivoimisteluohjeista... esitin kyllä, että netissä on hyviä ohjeita, kuvien kanssa.
Kyllä liikunnan pitäisi näilläkin vuosilla kuulua osana jokaiseen päivään.
Pari vuotta sitten naapurin heinäpellolla isäntä varoitteli minua; " Äläkä taas juokse!"
menin tai tulin, aina juoksin, vaan nyt se on vaihtunut kävelyksi, sillä juoksu vaatii erilaisia tossuja eri alustalle, ja kun ei ole tarpeeksi "joustavat" nuo uudetkaan tossuni, niin käy juoksu nilkkoihin.
Rullasuksetkaan ei enää huvita, kun ei ole edes paluumatkalle kaveria, mutta hiihto...
Ja aamujumppa hyvien venytysten kanssa, se on ensimmäinen ja venyttely alkaa jo vuoteessa.
Liikunnallista päivää kaikille ikäihmisille, iästä riippumatta.- ei ole stressiäkään
kirjar kirjoitti:
Tuntui olevan ikäihmisellä puute hyvistä kotivoimisteluohjeista... esitin kyllä, että netissä on hyviä ohjeita, kuvien kanssa.
Kyllä liikunnan pitäisi näilläkin vuosilla kuulua osana jokaiseen päivään.
Pari vuotta sitten naapurin heinäpellolla isäntä varoitteli minua; " Äläkä taas juokse!"
menin tai tulin, aina juoksin, vaan nyt se on vaihtunut kävelyksi, sillä juoksu vaatii erilaisia tossuja eri alustalle, ja kun ei ole tarpeeksi "joustavat" nuo uudetkaan tossuni, niin käy juoksu nilkkoihin.
Rullasuksetkaan ei enää huvita, kun ei ole edes paluumatkalle kaveria, mutta hiihto...
Ja aamujumppa hyvien venytysten kanssa, se on ensimmäinen ja venyttely alkaa jo vuoteessa.
Liikunnallista päivää kaikille ikäihmisille, iästä riippumatta.elimellisesti kaikki ok,tutkittu jopa semmosella polkupyörällä ja lääkäri totes:huono kunto mutta kaikki muuten ok.Eli voiko todella olla niin huono kunto että tuntuu kun ilma loppus ja alan avaamaan takkia että ei henki pysähdy,silmissä meinaa mustentua mutta kun olen paikallani hetken ja mielummin istun se menee ohi!
- MUMMELI1
ei ole stressiäkään kirjoitti:
elimellisesti kaikki ok,tutkittu jopa semmosella polkupyörällä ja lääkäri totes:huono kunto mutta kaikki muuten ok.Eli voiko todella olla niin huono kunto että tuntuu kun ilma loppus ja alan avaamaan takkia että ei henki pysähdy,silmissä meinaa mustentua mutta kun olen paikallani hetken ja mielummin istun se menee ohi!
En pysty juoksemaan ja kävelykin on hidasta vammani vuoksi.
Kuntoa pidän yllä kuntopyörää polkemalla (joka on tympeää touhua) vesi ym .Jumpissa 5 kertaa viikossa . Vesi voimistelun jälkeen kävelen vesikävelyä n. tunnin verran niin reippaasti kuin pääsen. Joskus käyn vesikävelemässä kaksikin kertaa viikossa. Se on aika tehokasta ainakin pulssi mittarin mukaan.
Päivät menevätkin hurahtamalla kun on joka päivälle liikunta ohjelma.
Ohjatuissa jumpissa saa koko kehon osat kyytiä ja tulee venyteltyä säännöllisesti ,kun on lopuksi aina venytys. Vammani ei estä jumppaamista,kunhan en hypi. Olenkin muuten terve ,ei kolestrolia,eikä verenpainetta tai muuta.
Jokunen liika kilo pitäisi saada pois.
- kuuskyt
en ole koskaan pitänyt.monet muut liikunnan muodot ovat kiehtoneet.olen silti aivan reipas ja terve kohta kuuskyt.en aio aloittaa juoksuharrastusta.kävelen,joskus sauvojen kanssa.
olen sellainen mutu-ihminen.aivan onnellinen sen asian suhteen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?1386032Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1843704- 292673
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4672647- 2012335
- 1841968
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1291469- 581274
Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.371274Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha721056