Ikijäärä Kauris

Triton

Käsittääkseni Suomen vanhin ihminen, nainen, on tällä hetkellä tämmöinen vuoden alussa syntynyt eli siis Kauris. Aamulehdessä oli uutinen 50 v takaa, silloinkin Suomen vanhin ihminen, mies, oli ollut Kauris.

16

1727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauris minäkin

joskus aikoinaan luin jostakin horoskooppikirjasta, että "kauris elää vanhaksi kuin Metusalem".. :)

mummoni, joka oli myöskin kauris, eli yli ysikymppiseksi vaikka oli sairaalahoidossa pitkäaikaisen sairautensa vuoksi noin 10 vuotta. eli sairaudesta huolimatta hyvin sitkeä jäärä :)

• Iki-iäkäs

Minä olen lukenut että kaurislapsi syntyy "vanhana", on vanhannäköinen lapsena, ja aikuisena taas säilyttää nuorekkuutensa pitkään, siitä en tiedä elääkö pitempään kuin muut.
        Tiedän monta "ikinuorta" kaurista - ja kaunista..esim. P.Mannola, kuningatar Silvia..

• Luulija

Kun täällä nyt ollaan kovasti kuulemisen varassa liikkeellä, niin minä olen kuullut, että kaksoset elävät keskimääräisesti pisimpään.

Vai onkohan siitä mitään tilastoja mikä merkki elää pisimpään? Luulisi, että joku tunnollinen astrologi olisi tuonkin asian tutkinut.

• Kuulija*

Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää tilastoja...

• vanhuksista

Maria Andersson(24.12.1828-24.8.1946)117v. oli siis kauris, toiseksi vanhin Lempi Rothovius(2.10.1887-17.6.2000)112v. oli siis vaaka ja kolmanneksi vanhin Hilda Häkkinen(18.2.1894-31.12.2005)111v. oli siis vesimies, joten näistä vanhimmista ei ainakaan ollut samoja merkkejä.

• Triton

Kuitenkin eläinradan loppupään merkkejä nuo kaikki. :)

Mitenkäs se menikään, Neitsyestä alkoi jonkinlainen sosiaalisuuden kehittyminen vissiin, kun sitä ennen ihminen on minäminä?

• Vesimiestä
        Triton kirjoitti:

Mitenkäs se menikään, Neitsyestä alkoi jonkinlainen sosiaalisuuden kehittyminen vissiin, kun sitä ennen ihminen on minäminä?

alkupään merkkinä, kun on tammi-helmikuun merkki, mut mist sen alun sit kattoo...;)

• Triton
        Vesimiestä kirjoitti:

alkupään merkkinä, kun on tammi-helmikuun merkki, mut mist sen alun sit kattoo...;)

Eläinrata alkaa Oinaasta ja Oinas alkaa kevätpäiväntasauspäivästä, vaihdellen 20.3 - 22.3. välillä vuosittain.

Tämä kelpasi jo "muinaisille" ihmisille, joten kyllä se kelpaa minullekin. Näen helposti Oinaat lapsenomaisen innostuvina ja heidän kasvoissaa on jotain viatonta vauvamaista, ihmettelevät lapsen silmät (tai älyä tihkuvat, joskus).

Oinas - Leijona -välillä tutustutaan enempi omaan itseen ja loppumerkeissä hieman muihinkin...

• sopii minulle;)
        Triton kirjoitti:

Eläinrata alkaa Oinaasta ja Oinas alkaa kevätpäiväntasauspäivästä, vaihdellen 20.3 - 22.3. välillä vuosittain.

Tämä kelpasi jo "muinaisille" ihmisille, joten kyllä se kelpaa minullekin. Näen helposti Oinaat lapsenomaisen innostuvina ja heidän kasvoissaa on jotain viatonta vauvamaista, ihmettelevät lapsen silmät (tai älyä tihkuvat, joskus).

Oinas - Leijona -välillä tutustutaan enempi omaan itseen ja loppumerkeissä hieman muihinkin...

en minä noista nii tiiä...

• sopii minulle;) kirjoitti:

en minä noista nii tiiä...

tuo häkkinen oli syntynyt samana päivänä kuin minä..

• !!!!!!!!!!!!!!!!!
        Leena kirjoitti:

tuo häkkinen oli syntynyt samana päivänä kuin minä..

ja pitkää ikää!!!!!!!!!!!!

• tämä ä
        Triton kirjoitti:

oinas - rapu: lapsuus, alusvaatteet
        leijona: ulos kuorestaan, opettelee muita ihmisiä, päällysvaatteet
        neitsyt: edellisen leijonaelämän rapula, analysoi
        vaaka: ollako tätä tai tuota, pureksii neitsyen havainnot(edell. elämäässä saadut)
        ....
        kauris: vireä 40-v. Nuortuu vaan vanhetessaan!!!

• Triton
        tämä ä kirjoitti:

oinas - rapu: lapsuus, alusvaatteet
        leijona: ulos kuorestaan, opettelee muita ihmisiä, päällysvaatteet
        neitsyt: edellisen leijonaelämän rapula, analysoi
        vaaka: ollako tätä tai tuota, pureksii neitsyen havainnot(edell. elämäässä saadut)
        ....
        kauris: vireä 40-v. Nuortuu vaan vanhetessaan!!!

No jos ajattelee sitä miten synkeitä ajatukset esim. Skorpioni-tasolla voivat olla (ja minulla on Kuu Skorpionissa, joten tiedän mistä puhun), niin kun semmoisessa vanhuuden yössä on pari merkkiä lusinut niin koittaahaan siinä jo varmasti se vanhuuden auvoisempikin aika. Tajuaa että se on vaan niin maallista kaikki. Kauris toki voi olla hyvin maallinen mammonan jemmaaja, mutta jos hänellä on tippaakaan hymöörintajua niin kyllä hän alkaa jo nähdä miten koomista elämä oikeastaan onkaan. Ja onhan se Kauriskin usein kuulema hieman synkkä.

Depressiiviset ihmiset joutuvat kehittämään huumorintajua että elämä tuntuu edesjotenkuten siedettävältä.

Se että Kalat on usein niin itsesäälissä rypevä viinaveikko hieman ihmetyttää, mutta olisiko siinä sitten mukana se että Oinaan lapsenomaisuus alkaa lähestyä, ja ilmenee lapsellisuutena? Mene tiedä.

Mutta empaattisuuttakaan tuskin kannattaa unohtaa, vaikka ne viinaveikot kovempaa mökää itsestään pitävätkin. Ehkäpä auvoiset Kalat jäävät öykkärikalojen jalkoihin.

• ja tottakin
        Triton kirjoitti:

No jos ajattelee sitä miten synkeitä ajatukset esim. Skorpioni-tasolla voivat olla (ja minulla on Kuu Skorpionissa, joten tiedän mistä puhun), niin kun semmoisessa vanhuuden yössä on pari merkkiä lusinut niin koittaahaan siinä jo varmasti se vanhuuden auvoisempikin aika. Tajuaa että se on vaan niin maallista kaikki. Kauris toki voi olla hyvin maallinen mammonan jemmaaja, mutta jos hänellä on tippaakaan hymöörintajua niin kyllä hän alkaa jo nähdä miten koomista elämä oikeastaan onkaan. Ja onhan se Kauriskin usein kuulema hieman synkkä.

Depressiiviset ihmiset joutuvat kehittämään huumorintajua että elämä tuntuu edesjotenkuten siedettävältä.

Se että Kalat on usein niin itsesäälissä rypevä viinaveikko hieman ihmetyttää, mutta olisiko siinä sitten mukana se että Oinaan lapsenomaisuus alkaa lähestyä, ja ilmenee lapsellisuutena? Mene tiedä.

Mutta empaattisuuttakaan tuskin kannattaa unohtaa, vaikka ne viinaveikot kovempaa mökää itsestään pitävätkin. Ehkäpä auvoiset Kalat jäävät öykkärikalojen jalkoihin.

Niin olen huomannut, että aina seuraava merkki on voi sanoa melkein vastakohta edelliselle. Taitaa meillä olla kohtalon ketju jalassa. mitähän tapahtuu sitten kun olemme kiertäneet tämän koko pakan oinaasta kaloihin? Minne me sittten mennään kasvamaan vai heretäänkö sitä olemaan viisaita?

• Triton
        ja tottakin kirjoitti:

Niin olen huomannut, että aina seuraava merkki on voi sanoa melkein vastakohta edelliselle. Taitaa meillä olla kohtalon ketju jalassa. mitähän tapahtuu sitten kun olemme kiertäneet tämän koko pakan oinaasta kaloihin? Minne me sittten mennään kasvamaan vai heretäänkö sitä olemaan viisaita?

Itse olen paatunut reinkarnationisti, ja uskon että monta elämää saa ihminen veivata ennenkuin on kaikki mahdolliset elämän variaatiot koettu.

Astrologisellakin tasolla sitä on monta eri varianttia jok'ikisen aurinkomerkin väljissä raameissa. Aurinkomerkit mielestäni ovat vähän kuin "rotuja"... Joskushan voi sitten käydä niinkin että joku vihreä mies tuleekin paremmin juttuun violetin naisen kanssa kuin toisen vihreän miehen, eli ei se oma aurinkomerkki välttämättä niin iki-ihanalta tunnukaan kun sen edustajia vastaan loikkii. Ja näillä erivärisillä ihmisillä on sitten kaikenlaista kukkaa ja ruutukuviota nahkassa, krumeluureja tai sitten ei, niin että kovin ovat yksilöllisiä kaikki tyynni.

On siinä mielikuvitus heti koetuksella kun yrittää keksiä että kuinka monenlaisena ihmisenä sitä voikaan elää...!

• kierretään
        Triton kirjoitti:

Itse olen paatunut reinkarnationisti, ja uskon että monta elämää saa ihminen veivata ennenkuin on kaikki mahdolliset elämän variaatiot koettu.

Astrologisellakin tasolla sitä on monta eri varianttia jok'ikisen aurinkomerkin väljissä raameissa. Aurinkomerkit mielestäni ovat vähän kuin "rotuja"... Joskushan voi sitten käydä niinkin että joku vihreä mies tuleekin paremmin juttuun violetin naisen kanssa kuin toisen vihreän miehen, eli ei se oma aurinkomerkki välttämättä niin iki-ihanalta tunnukaan kun sen edustajia vastaan loikkii. Ja näillä erivärisillä ihmisillä on sitten kaikenlaista kukkaa ja ruutukuviota nahkassa, krumeluureja tai sitten ei, niin että kovin ovat yksilöllisiä kaikki tyynni.

On siinä mielikuvitus heti koetuksella kun yrittää keksiä että kuinka monenlaisena ihmisenä sitä voikaan elää...!

.....Tätä elämän oravanpyörää. Todellakin jo yhden merkin sisällä on paljon erilaisuutta. Jostain luin että merkin alkupäässä syntyneet muistuttaa eniten merkkiään ja loppupäässä vähiten. Tämä rajajuttu on mielenkiintoinen.
        Joskus leikin ajatuksella että olen muka joku toinen merkki mutta ei onnistu. Vain kuun yläsolmu sopii mulle. Se on kalat ja muuta siellä ei ole. Skorpioni kiinostaa myös. Siinä voi tavallaan olla yksin vaikka olen seurallinen. Voin ajatella että mulla on sellaista jota muut ei tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5327
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      32
      3544
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      56
      2927
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      37
      2135
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1896
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1676
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1402
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1195
    Aihe