olen lähdössä maaliskuun alussa intiaan kahdeksi viikoksi. olisiko kenellänkään mitään hyviä vinkkejä esim. tärkeää ottaa mukaan?! olisi mukava tietää :)
intiaan lähdössä
3
874
Vastaukset
- gogoa
varasimme myös pitkähihaisia vaatteita, koska etelässä on usein tosi viileää iltaisin ja yöllä.
Intiassa se oli täysin turhaa, 30 lämmintä yölläkin. Sisämaassa kylläkin oli aamulla viileää. Parasta ottaa mukaan pikkutuliaisia lapsille, jos sattuu vierailemaan turistipaikkojen ulkopuolella. Itselle avoin mieli ja maitohappobakteereita ym. vatsalääkettä.
Isokertoiminen aurinkovoide käyttöön, aina vettä mukana ja päähine niin hyvin menee. - saranda
Ota ohuita mukavia vaatteita, hattu tai huivi ja sandaalit, joilla hyvä kävellä. Aurinkorasvaa, savetteja ja maitohappobakteerivalmisteita runsaasti. Meillä oli lisäksi Suomesta apteekista saatava käsien desinfiointiaine. Omat lääkkeesi, särkylääkettä ja laastaria.
Muista pestä käsiä useasti ja juoda paljon vettä, mutta vain pullotettua (mineral water). Nämä ovat parhaat keinot välttyä vatsataudilta. Jos se kuitenkin tulee, siihen ei välttämättä Suomesta saatavat lääkkeet (esim. hiilitabletit) tehoa. Paikallinen lääkäri määrää kunnon lääkkeet.
Hyttysiin kannattaa varautua. Paras aine niiden karkoittamiseen on intialainen Odomos-voide, paikallisesta marketista tai apteekista. Itse suosisin pitkälahkeisia housuja tai hametta iltaisin. Ja muista malarialääkkeet! Onnea matkaan! - Pallontallaajien sivuilta
http://www.pallontallaajat.net - sieltä löytyy tietoa joka lähtöön.
Itse olen myös ostanut Lonely Planetin Intia-kirjan. Todella hyvä, suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1035698Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys642546Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2381516- 941313
- 1241077
- 66837
- 58793
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8791- 71752
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17731