intiaan lähdössä

---

olen lähdössä maaliskuun alussa intiaan kahdeksi viikoksi. olisiko kenellänkään mitään hyviä vinkkejä esim. tärkeää ottaa mukaan?! olisi mukava tietää :)

3

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gogoa

      varasimme myös pitkähihaisia vaatteita, koska etelässä on usein tosi viileää iltaisin ja yöllä.
      Intiassa se oli täysin turhaa, 30 lämmintä yölläkin. Sisämaassa kylläkin oli aamulla viileää. Parasta ottaa mukaan pikkutuliaisia lapsille, jos sattuu vierailemaan turistipaikkojen ulkopuolella. Itselle avoin mieli ja maitohappobakteereita ym. vatsalääkettä.
      Isokertoiminen aurinkovoide käyttöön, aina vettä mukana ja päähine niin hyvin menee.

    • saranda

      Ota ohuita mukavia vaatteita, hattu tai huivi ja sandaalit, joilla hyvä kävellä. Aurinkorasvaa, savetteja ja maitohappobakteerivalmisteita runsaasti. Meillä oli lisäksi Suomesta apteekista saatava käsien desinfiointiaine. Omat lääkkeesi, särkylääkettä ja laastaria.

      Muista pestä käsiä useasti ja juoda paljon vettä, mutta vain pullotettua (mineral water). Nämä ovat parhaat keinot välttyä vatsataudilta. Jos se kuitenkin tulee, siihen ei välttämättä Suomesta saatavat lääkkeet (esim. hiilitabletit) tehoa. Paikallinen lääkäri määrää kunnon lääkkeet.

      Hyttysiin kannattaa varautua. Paras aine niiden karkoittamiseen on intialainen Odomos-voide, paikallisesta marketista tai apteekista. Itse suosisin pitkälahkeisia housuja tai hametta iltaisin. Ja muista malarialääkkeet! Onnea matkaan!

    • Pallontallaajien sivuilta

      http://www.pallontallaajat.net - sieltä löytyy tietoa joka lähtöön.

      Itse olen myös ostanut Lonely Planetin Intia-kirjan. Todella hyvä, suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe