intiaan lähdössä

---

olen lähdössä maaliskuun alussa intiaan kahdeksi viikoksi. olisiko kenellänkään mitään hyviä vinkkejä esim. tärkeää ottaa mukaan?! olisi mukava tietää :)

3

853

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gogoa

varasimme myös pitkähihaisia vaatteita, koska etelässä on usein tosi viileää iltaisin ja yöllä.
      Intiassa se oli täysin turhaa, 30 lämmintä yölläkin. Sisämaassa kylläkin oli aamulla viileää. Parasta ottaa mukaan pikkutuliaisia lapsille, jos sattuu vierailemaan turistipaikkojen ulkopuolella. Itselle avoin mieli ja maitohappobakteereita ym. vatsalääkettä.
      Isokertoiminen aurinkovoide käyttöön, aina vettä mukana ja päähine niin hyvin menee.

• saranda

Ota ohuita mukavia vaatteita, hattu tai huivi ja sandaalit, joilla hyvä kävellä. Aurinkorasvaa, savetteja ja maitohappobakteerivalmisteita runsaasti. Meillä oli lisäksi Suomesta apteekista saatava käsien desinfiointiaine. Omat lääkkeesi, särkylääkettä ja laastaria.

Muista pestä käsiä useasti ja juoda paljon vettä, mutta vain pullotettua (mineral water). Nämä ovat parhaat keinot välttyä vatsataudilta. Jos se kuitenkin tulee, siihen ei välttämättä Suomesta saatavat lääkkeet (esim. hiilitabletit) tehoa. Paikallinen lääkäri määrää kunnon lääkkeet.

Hyttysiin kannattaa varautua. Paras aine niiden karkoittamiseen on intialainen Odomos-voide, paikallisesta marketista tai apteekista. Itse suosisin pitkälahkeisia housuja tai hametta iltaisin. Ja muista malarialääkkeet! Onnea matkaan!

• Pallontallaajien sivuilta

http://www.pallontallaajat.net - sieltä löytyy tietoa joka lähtöön.

Itse olen myös ostanut Lonely Planetin Intia-kirjan. Todella hyvä, suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      80
      5659
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      127
      3943
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      45
      3820
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      66
      3504
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2888
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2419
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2184
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2091
    9. 33
      1879
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      430
      1752
    Aihe