Ilveksen metsästys/tappo

jänö

Käykö ilves haaskalla syömässä?Meneekö loukkuun/rautoihin?Helpoin tapa ratkaista "ilves ongelma"?

11

6146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haaskalla

      Ilves varmaankin harvemmin haaskalla vierailee, koska joutuu lähes aina tappamaan tuoreen saaliin syödäkseen koska ilveksen hampaat eivät pysty jäiseen lihaan. Sulilla keleillä varmaankin onnistuu. Raudoista/ luokuista ei kokemuksia.

    • loukkuun kyllä menee

      Mutta jos löytyy hyvästä paikasta ilveksen kaatama peura, niin vasaa käy syömässä noin 3päivää. Meidän havaintojen mukaan tuollainen 10 asteen pakkanen ei ilvestä haittaa, vaan pistelee puheista huolimatta jäätynytttä eläintä.
      Haaskalla olen nähnyt kun olin tankannut peuran maksaa ja muita nylkyroippeita haaskalle. Loukkuun menee nuori ilvel kevättalvella melkein yhtä ahneesti kuin supi. Ne on niitä edellisvuotisia ilveksiä, jotka eivät ole vielä täysin oppineet saalistuksen saloja.
      Kanuloukut on niitä johon ilves menee helposti.

      • loukkuun

        Tammikuun alussa sain tosi ison saaliin. Pahvinen peura oli houkutellut ylipainoisen metsästäjän loukkuun. Jätin sen houkuttimeksi. Pakkasta oli -20C.


    • metsaestaejae

      Kannattanee varmaan mennä loukuttamaan ilman lupia, muutenkin raudat ja loukut on todella idioottimainen ja riistaa aliarvostava tapa metsästää. jos et vaivaudu passiin menemään jätä metsästämättä. ihastele mielummin luonnon kauneutta kun tuhoa sen elämää täyttääksesi omat tarpeesi

      • Conibear

        Sinulle joka pidät loukkupyyntiä epä-metsästäjämäsena vedä mihin tahansa sitä pölkkyä joka sulla on pääsi paikalla,arvostan minä ja muutama muukin niitä jotka vuodesta toiseen jaksaa hoitaa riistakantojamme pyytämällä kettutytöjen..... ja samojen poika ystävien aikaansaannoksia pois Suomen luonnosta, sinne kuulumattomista pienpedoista. En nyt puollustele jotain varsinkaan laitonta petojen pyytämistä mutta älä arvostele YLEISESTI petojen loukku tai rauta pyyntiä, vastuuntuntoinen peto pyytäjä asetaa raudat ja lokut asiaan kuuluvalla tavalla ja kokee ne myös, vain sillä tavoin toimien saamme käsiin räjähtävät petokannat kuriin ilman näitä uurastajia tilanne esim minkin kohdalla olisi lohduton.Mitalli niille jotka jaksavat uurastaa petokantojen kohtuulisena pitämisessä.


      • Ukko Yli-Jii
        Conibear kirjoitti:

        Sinulle joka pidät loukkupyyntiä epä-metsästäjämäsena vedä mihin tahansa sitä pölkkyä joka sulla on pääsi paikalla,arvostan minä ja muutama muukin niitä jotka vuodesta toiseen jaksaa hoitaa riistakantojamme pyytämällä kettutytöjen..... ja samojen poika ystävien aikaansaannoksia pois Suomen luonnosta, sinne kuulumattomista pienpedoista. En nyt puollustele jotain varsinkaan laitonta petojen pyytämistä mutta älä arvostele YLEISESTI petojen loukku tai rauta pyyntiä, vastuuntuntoinen peto pyytäjä asetaa raudat ja lokut asiaan kuuluvalla tavalla ja kokee ne myös, vain sillä tavoin toimien saamme käsiin räjähtävät petokannat kuriin ilman näitä uurastajia tilanne esim minkin kohdalla olisi lohduton.Mitalli niille jotka jaksavat uurastaa petokantojen kohtuulisena pitämisessä.

        Astu itte puupää rautoihin, ja nauti tunteesta...

        Vain ibbesillit älykääpiöt käyttää rautoja!!!


    • Anonyymi

      Antakaa ilvesten elää 👍

      • Anonyymi

        Mä en tajuu miks ilveksiä pitää metsästää, sama juttu kettuje kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en tajuu miks ilveksiä pitää metsästää, sama juttu kettuje kanssa.

        Oletko samaa mieltä vyötiäisten ja ankeriaiden metsästyksen kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko samaa mieltä vyötiäisten ja ankeriaiden metsästyksen kanssa?

        Ankeriaita ei metsästetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en tajuu miks ilveksiä pitää metsästää, sama juttu kettuje kanssa.

        Niiden liha on varmaan niin kovi hyvää 😋


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1465
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe