kuukautisten poisjääminen

Olen 17-vuotias naisenalku ja minulla alkoivat kuukautiset 14-vuotiaana ja ovat sen jälkeen olleet epäsäännölliset.
Suuresti olen hämmästynyt siihen, että viimeksi minulla oli normaalia vuotoa syksyllä 04 ja sen jälkeen vuosi siitä eteenpäin yhtenä päivänä erittäin niukkaa vuotoa.
Raskaus on täysin poissuljettu vaihtoehto.
Onko kellään samantyyppistä ongelmaa tai mistä on kyse?? Stressiä on ollut pari vuotta ja masennusta johon syön lääkkeitä.
5878
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

eli kannattaa käydä vaikka kouluterveydenhoitajalle juttelemassa tilanteesta. Menkat saadaan käynnistettyä keltarauhashormonilla, josta lääkäri voi kirjoittaa reseptin kunhan menkkojen poisjääminen on selvitetty.

Äänestä
  • on ollut tuollaiset TODELLA epäsäännölliset jo muutaman vuoden ja olen kysellyt lääkäreiltä ym. että tarviiko käynnistää, mutta he eivät ole katsoneet sitä tarpeelliseksi , kun ne ovat kuitenkin jo tulleet. Itse olen hieman alipainoinen, joten se ilmeisesti vaikuttaa minulla niiden epäsäännöllisyyteen. Nyt vain odottelen kärsivällisesti :) Tsemppiä sinullekin!

    Äänestä

mulla on täysin sama ongelma. Oon 17-vuotias ja kuukautiset alko 14-vuotiaana. Ne on tosi epäsäännölliset ja tulee keskimäärin joka toinen kuukausi. en kylläkään harrasta mitään liikuntaa, mutta silti oo vähän alipainoinen, mikä saattaa vaikuttaa siihen.Et siis oo todellakaan yksin! Tsemppiä!

Äänestä
  • Mullakin alko menkat 14-vuoden iässä. Välillä ne saattaa tulla muutaman kuukaudenki ihan päivälleen säännöllisesti,mutta enimmäkseen ne tulee ihan millon sattuu. Kesäisin ne on jääny yleensä kokonaan pois,mutta siihen terveydenhoitaja sano,että joillakin kuukautiset vaan jää kesäisin pois.. :/ Se on itelle tosi inhottava tilanne,ku vaivaa päätään,että mikähän on ku menkkoja ei kuulu... Raskauden mahdollisuutta ei ole. Pitäis ehkä mennä lääkäriin??..

    Äänestä

Mulla on kanssa ollut melkein vuoden välejä menkoissa,aikoinaan oli kyllä säännölliset.Gyne ei ole löytänyt selkeää syytä poisjäännille,tutkimusten mukaan kaikki on ok. Olen syönyt Terolut-kuurin kaksi kertaa,jonka jälkeen menkat on tulleet.Nyt gyne suosittelisi e-pillereiden aloittamista,mutta emmin,koska ehkäisyn tarvetta ei ole ja haluaisin välttää "ei-välttämättömiä" lääkkeitä.Mene tutkimuksiin niin ei tarvitse olla huolissaan.Kun tilanne on selvitetty en mäkään ole asiasta enää huolissani,nyt vaan nautin siitä,että ei ole menkkoja riesana :)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kiathal kirjoitti:

Olen 17-vuotias naisenalku ja minulla alkoivat kuukautiset 14-vuotiaana ja ovat sen jälkeen olleet epäsäännölliset.
Suuresti olen hämmästynyt siihen, että viimeksi minulla oli normaalia vuotoa syksyllä 04 ja sen jälkeen vuosi siitä eteenpäin yhtenä päivänä erittäin niukkaa vuotoa.
Raskaus on täysin poissuljettu vaihtoehto.
Onko kellään samantyyppistä ongelmaa tai mistä on kyse?? Stressiä on ollut pari vuotta ja masennusta johon syön lääkkeitä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu