typistys ja koulutus

paula

tietääkö kukaan paikkaa helsingin lähellä missä voisi harrastaa typistetyllä dobermannilla suojelua?

6

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rääkkiä

      inhottavaa rääkkiä toi koiran silpominen eli typistys! koirat ei varmastikkaan tykkää siitä että niitä typistetään!!! se on ihan kamalaaa!!! kuinka joku voi ees tehä silleen?! toisilta revitään häntä irti... huhhuh. mä en kyllä tod haluaisi olla dobermanni tai rottweiler!!! huhhuh....

      • voih

        voi


      • Edi

        Kyseessä hän oli kysymys harrastuksesta eikä onko oikein vai väärin typistää koiraa...

        Mutta nyt kun kerran tuli puheeks niin lurppa korvanen ja pitkä häntänen dobermann on todella hirveän näköinen typistettynä todella upea jonka huomasi myös rodun ns keksiä.
        joka rupesi typistämään rotua heti.

        Mistä tiedät että koira ei tykkää typistyksestä???
        Laittaa ihmisetkin kaiken maailman reikiä joka puolelle kehoa sekin on silppomista.

        Mutta ei siitä sen enempää jokaisella on mielipide vaikka ainut oikea on minulla :)
        Edi


      • elli
        Edi kirjoitti:

        Kyseessä hän oli kysymys harrastuksesta eikä onko oikein vai väärin typistää koiraa...

        Mutta nyt kun kerran tuli puheeks niin lurppa korvanen ja pitkä häntänen dobermann on todella hirveän näköinen typistettynä todella upea jonka huomasi myös rodun ns keksiä.
        joka rupesi typistämään rotua heti.

        Mistä tiedät että koira ei tykkää typistyksestä???
        Laittaa ihmisetkin kaiken maailman reikiä joka puolelle kehoa sekin on silppomista.

        Mutta ei siitä sen enempää jokaisella on mielipide vaikka ainut oikea on minulla :)
        Edi

        "mistä tiedät ettei koira tykkää typistämisestä"

        Siis VOI ELÄMÄN KEVÄT. Leikkaa omat kädet pois ja mieti sitten uudelleen. Koiran kielestä edes jotain tietävä on selvillä siitä, että häntä on koiran yksi tärkeimmistä viestintävälineistä. Korvien silpomiseen en vaivaudu edes ottamaan kantaa.


      • Nimetön
        elli kirjoitti:

        "mistä tiedät ettei koira tykkää typistämisestä"

        Siis VOI ELÄMÄN KEVÄT. Leikkaa omat kädet pois ja mieti sitten uudelleen. Koiran kielestä edes jotain tietävä on selvillä siitä, että häntä on koiran yksi tärkeimmistä viestintävälineistä. Korvien silpomiseen en vaivaudu edes ottamaan kantaa.

        Mun tietääkseni typistyksessä ei kosketa tassuihin mitenkään eli käsi vertaus on perseestä...
        Mutta sinäkin taidat olla nainen kirjoitus tavasta päätellen no mutta jos olet niin sinulla varmaan on korvarenkaat...häiritsikö niiden laitto jotenkin tai häiritseekö ne nytten sinua???

        häntä viestintä väline??? no voi niinkin sanoa mutta pitää ollaa aika einari jos ei osaa lukea koiran eleitä.

        Kyllä ne toiset koirat tajuaa koirasta jolla ei ole häntää onko se vihainen vai ei.

        Mutta vähän biologiaa sinullekkin kun niin paljon näytät tietävän...häntä on kaikilla hännällisillä eläimillä tasapaino elin ja tärke sellainen...mutta doberi ei näytä miltään hännällisenä se nyt vaan on niin.
        Omalla doberillani ei ole häntää mutta ei se ainakaan näytä sitä kaipaavan.

        Mä ihmettelen niin suuresti miten niin monella riittää puhti kommentoida asiaa josta niillä ei ole harmainta aavistustakaan...ja jos joku kysyy jotain asiaa niin miksi pitää tarttua johonkin ja jättää alkuperäinen kysymys huomiotta.
        Jos haluutte jatkaa tätä typpäys keskustelua niin tehkää uusi aihe SIIIIIIS EI ENÄÄ TÄNNE KUSKA SE EI LIITY KYSYMYKSEEN MILLÄÄN LAILLA eiksni niin tulen sinne vähän opettamaan teitä lisää...;)

        Edi


      • chevi
        Nimetön kirjoitti:

        Mun tietääkseni typistyksessä ei kosketa tassuihin mitenkään eli käsi vertaus on perseestä...
        Mutta sinäkin taidat olla nainen kirjoitus tavasta päätellen no mutta jos olet niin sinulla varmaan on korvarenkaat...häiritsikö niiden laitto jotenkin tai häiritseekö ne nytten sinua???

        häntä viestintä väline??? no voi niinkin sanoa mutta pitää ollaa aika einari jos ei osaa lukea koiran eleitä.

        Kyllä ne toiset koirat tajuaa koirasta jolla ei ole häntää onko se vihainen vai ei.

        Mutta vähän biologiaa sinullekkin kun niin paljon näytät tietävän...häntä on kaikilla hännällisillä eläimillä tasapaino elin ja tärke sellainen...mutta doberi ei näytä miltään hännällisenä se nyt vaan on niin.
        Omalla doberillani ei ole häntää mutta ei se ainakaan näytä sitä kaipaavan.

        Mä ihmettelen niin suuresti miten niin monella riittää puhti kommentoida asiaa josta niillä ei ole harmainta aavistustakaan...ja jos joku kysyy jotain asiaa niin miksi pitää tarttua johonkin ja jättää alkuperäinen kysymys huomiotta.
        Jos haluutte jatkaa tätä typpäys keskustelua niin tehkää uusi aihe SIIIIIIS EI ENÄÄ TÄNNE KUSKA SE EI LIITY KYSYMYKSEEN MILLÄÄN LAILLA eiksni niin tulen sinne vähän opettamaan teitä lisää...;)

        Edi

        Avaa sinä se uusi keskustelu, niin minä voin tulla opettamaan sinua sinne vähän lisää:) Koira käyttää elekieltään kommunikoimiseen, johon se tarvitsee häntää ja korviaan. Perehdyppäs vähän eläinten ilmaisuun, niin ei tarvitse täällä päteä. Itselläni on ollut luomu ja typätty dobberi. Koirista näki selkeästi eron. Luomun oli helpompi kommunikoida muiden koirien kanssa, koska se tuli huomattavasti nopeammin ymmäretyksi oikein. Tuollaisen kommentin jättäjä ei voi olla mikään muu, kuin mies. Perehdy asiaan, niin jutellaan lisää;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      156
      472
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe