tuli juuri 3 uutisista eli tänään Kanarian saarilla 20C eli turha kirjoittaa että 30 varjossa, heh heh kylmää melkein hiihtokeli mutta maaliskuun lopussa menee 35 rikki.Mutta nyt matkustaakin köyhin porukka kun pääsee halvalla ?
säätila
26
3580
Vastaukset
- Nappi
Mä en luota enää ollenkaan noihin sääennusteisiin. Ei ne kotimaassakaan aina paikkaansa pidä. Ennen meidän matkaa jokainen säätiedotus lupaili erilaista säätä Gran Canarialle. Keskilämpötilakin on "vain" 22 joulukuussa jolloin reissumme tehtiin. Mä otin oman lämpömittarin mukaan ja sijoitin sen varjon puolelle, ja kyllä se lämpötila todella kipusi 27 asteeseen varjossa useampana päivänä. Jos kolmosen sääkartalla Kanariansaarten päällä luvataan 20 astetta, niin sitä ei kuitenkaan kerrota mitä on lämpötila ERI saarilla. Teneriffa ja Lanzarote taitavatkin olla viileämpiä talviaikaan kuin Gran Canaria.
- ja tosiaan
Jouluna on kalleimat matkat, mut toi taiskin olla vähän provoviesti.
- katsoppa vain
ja tosiaan kirjoitti:
Jouluna on kalleimat matkat, mut toi taiskin olla vähän provoviesti.
sillä Kanarian matkat ovat kalleimmat hiihtolomilla eikä suinkaan joulun eikä loppiaisen aikaan jos sitä et tiedä.Nyt sitten lähtee rupu porukka paleltumaan sinne viikot 3-7 sillä kyllä se on kylmää kun päivälämpötila on 20 C , huh huh, toppatakit mukaan , yöllä voi ihailla liki nollakelejä.
- mmm
katsoppa vain kirjoitti:
sillä Kanarian matkat ovat kalleimmat hiihtolomilla eikä suinkaan joulun eikä loppiaisen aikaan jos sitä et tiedä.Nyt sitten lähtee rupu porukka paleltumaan sinne viikot 3-7 sillä kyllä se on kylmää kun päivälämpötila on 20 C , huh huh, toppatakit mukaan , yöllä voi ihailla liki nollakelejä.
noin kun ajattelee joudut varmaan onneton pitämään toppatakkia kesällä täällä suomessa, no onneksi onhan sitä kesässä se muutama hellepäivä jolloin tarkenet ilman,voi ressukkaa.
- ...
mmm kirjoitti:
noin kun ajattelee joudut varmaan onneton pitämään toppatakkia kesällä täällä suomessa, no onneksi onhan sitä kesässä se muutama hellepäivä jolloin tarkenet ilman,voi ressukkaa.
Joulu, hiihtoloma ja pääsiäinen... siinä sesonkiajat jolloin matkat ovat kalleimmat. Pistäppä nyt kunnolla vaatteita päälle kun kevät ja kesä tulee, ettet palellu tänne Suomen kesään.
- minusta on
mmm kirjoitti:
näin ole, en ole uinut 10 vuoteen kun kesälläkään vesi ei mene yli 25 C järvissä ja viime kesänäkin oli yli 25 C 6 päivänä, ed. kesänä ei ollut yhtään päivää ja jos Kanarialla on alle 20 C ja mereltä tulee kuten yleensä niin ei siinä t-paidassa oikein enää selviä.
- ihminen
minusta on kirjoitti:
näin ole, en ole uinut 10 vuoteen kun kesälläkään vesi ei mene yli 25 C järvissä ja viime kesänäkin oli yli 25 C 6 päivänä, ed. kesänä ei ollut yhtään päivää ja jos Kanarialla on alle 20 C ja mereltä tulee kuten yleensä niin ei siinä t-paidassa oikein enää selviä.
No mitä nyt viime talvena tammikuussa käytiin siellä ja lämmintä oli joka päivä 25
- voihan sitä väittää mitä vaan
ihminen kirjoitti:
No mitä nyt viime talvena tammikuussa käytiin siellä ja lämmintä oli joka päivä 25
nytkin on tänään ollut 14 C ja tuulista ja teillä oli oikein 25 C , oliko mittari auringossa ? Paljonko oli yöllä, varmaan 22 C jos teitä uskoo
- on aikaa
kirjoitella tälle palstalle! Luulisi toisaalta heidän olevan sen verran fiksuja, etteivät rupeaisi mollaamaan köyhiä näin julkisesti.
Sanotaanhan, että kel´ onni (paljon rahaa?)on, se onnen kätkeköön!
Olin muuten viikko sitten Gran Canarialla eikä ollut kylmä. Yölläkin tarkeni nukkua ikkuna avoimena ja päivällä kaiken aikaa sortseissa ja t-paidassa pärjäsi hyvin. En ymmärrä niitä, jotka täällä itkevät Kanarian kylmyyttä. Kävin useina päivinä meressä uimassa eikä moinen onnistu Suomessa kuin kerran pari kesässä, kun vesi on heinäkuussakin aika kylmää.- tänään
ja rehellistä tietoa kun isäukko lähettää 4 kertaa päivässä sähköpostia ja kertoo myös sään. Paikka on Gran Kanaria Puerto Rico, viime viikon lämpimin päivä oli 22 C ja kova kylmä tuuli mereltä. Merivesi oli 16 C ja tänää klo 12.00 tuli että päivällä 19 C ja viime yönä oli 8 astetta. Kylmin yö myös viime viikolla, satoi ja lämpötila 6 astetta maarajassa klo 04.00.
Arvaa kumpaa uskon ? - ja se on oikein,
tänään kirjoitti:
ja rehellistä tietoa kun isäukko lähettää 4 kertaa päivässä sähköpostia ja kertoo myös sään. Paikka on Gran Kanaria Puerto Rico, viime viikon lämpimin päivä oli 22 C ja kova kylmä tuuli mereltä. Merivesi oli 16 C ja tänää klo 12.00 tuli että päivällä 19 C ja viime yönä oli 8 astetta. Kylmin yö myös viime viikolla, satoi ja lämpötila 6 astetta maarajassa klo 04.00.
Arvaa kumpaa uskon ?ikävä kyllä edellinen viestikin pitää paikkansa! Ehkä tarkenin San Agustinissa niin hyvin yölläkin avoimen ikkunan vaiheilla, kun en nukkunut maan rajassa, vaan kolmannessa kerroksessa. Meressä on paljon vettä ja 16 astetta lisättynä Kanarian aurinkoon tekee siitä ihan miellyttävän määrän, jos ei halua nirsoilla. Ja minäkin olen isäukko ja aikuiset poikani olivat mukana. Ketähän he uskovat?
- sillä tilastojen mukaan
tänään kirjoitti:
Arvaa kumpaa uskon ?viikko sitten Las Palmasissa alin lämpötila oli 15 astetta. Ja Puerto Ricon seudulla on yleensä lämpimämpää. Tuossa linkki ko. tilastoon: http://www.wunderground.com/history/airport/GCLP/2006/1/3/DailyHistory.html?req_city=NA&req_state=NA&req_statename=NA
- mites
Ketjun aloittaja, käyt imeisesti itse maliskuussa! Silloin onkin kuumaa, keskilämpötilojenkin mukaan jopa asteen lämpimämpää kuin tammikuussa, ja saman verran kuin joulu-ja helmikuussa. Älä silloin sinne mene, ihan hiihtokelit, odota hyvä ihminen lämpimämpiä säitä. Eiköst se ole niin että ilmat on mitä on kun sinne lomalle lähtee, siellä paikan päällä sen jokainen sitten tuntee onko lämmintä vai ei. Toisille riittää pienemmät lämpötilat, toisille ei, he lähtekööt kaukomatkalle missä sitten varmasti menee se 30 astetta rikki.
- viralliset
kun joulu ja maaliskuun päivälämpötilojen virallinen ero on 8 astetta niin ei nyt ihan ole sama asia ja yöllä ero jopa 10-12 C . Ja nämä ovat viralliset lämpötilat, ei kaiman serkun kertomia.
- lo_siento
välitä kuumista ilmoista. Itselleni noin 20 astetta varjossa on oikein sopiva sää (myös Suomessa).
Jos haluaa matkaltaan vain sitä paahdetta, eikö kannattaisi matkata sitten vaikka sinne suomalaistenkin "löytämään" Thaimaahan...
Ja mikäli kuumuuden lisäksi kaipaa espanjan kieltä, niin Dominikaaninen tasavalta tai Venezuela voivat olla hyviä vaihtoehtoja.- ###
näi suomalaisena ihmettelen noita viestejä joissa 20 astetta on "kylmää".(varjossa,niinkuin lämpötila aina mitataan)
minusta ainakin kun lämpötila kohoa siitä paljon,niin myös into tehdä ja nähdä aisoita hiipuu. - ...
### kirjoitti:
näi suomalaisena ihmettelen noita viestejä joissa 20 astetta on "kylmää".(varjossa,niinkuin lämpötila aina mitataan)
minusta ainakin kun lämpötila kohoa siitä paljon,niin myös into tehdä ja nähdä aisoita hiipuu.Samaa mieltä edellisten kanssa! Alkuperänen viesti oli jonkinsorttinen provo. Niin ja aurinkomatkojen keskilämpötiloissa on tosiaan vain tuo asteen ero joulu- ja maaliskuun välillä. Olkoon mitä on, mulle se nyt on juuri se sama, mä lähden reissuun kumminkin sillon kun itse tykkään.
- että muka
... kirjoitti:
Samaa mieltä edellisten kanssa! Alkuperänen viesti oli jonkinsorttinen provo. Niin ja aurinkomatkojen keskilämpötiloissa on tosiaan vain tuo asteen ero joulu- ja maaliskuun välillä. Olkoon mitä on, mulle se nyt on juuri se sama, mä lähden reissuun kumminkin sillon kun itse tykkään.
Kanarialla jouluna ja maaliskuussa 1 asteen ero päivälämmössä`? heh heh mutta onhan se yrittettävä.
- jos olisi
... kirjoitti:
Samaa mieltä edellisten kanssa! Alkuperänen viesti oli jonkinsorttinen provo. Niin ja aurinkomatkojen keskilämpötiloissa on tosiaan vain tuo asteen ero joulu- ja maaliskuun välillä. Olkoon mitä on, mulle se nyt on juuri se sama, mä lähden reissuun kumminkin sillon kun itse tykkään.
laittaisit joulukuun lämpötilaksi Kanarialle jos haluat että myös silloin kauppa käy ja tammikuulle ? minä olen kulkenut 32 vuotta Kanarialla ja voin sanoa että jouluaattona ja maaliskuun 15 . on ero liki 10 C, ei siis 1 C kuten matkatoimiston sivuilla on, se on houkutin mutta suomalaistahan on helppo pistää silmää ja näköjään se tepsii...sitten tehdään valituksia kun tammikuussa olikin koko viikko 16 C ja luvatiin 23 C heh heh.
- ghngh
jos olisi kirjoitti:
laittaisit joulukuun lämpötilaksi Kanarialle jos haluat että myös silloin kauppa käy ja tammikuulle ? minä olen kulkenut 32 vuotta Kanarialla ja voin sanoa että jouluaattona ja maaliskuun 15 . on ero liki 10 C, ei siis 1 C kuten matkatoimiston sivuilla on, se on houkutin mutta suomalaistahan on helppo pistää silmää ja näköjään se tepsii...sitten tehdään valituksia kun tammikuussa olikin koko viikko 16 C ja luvatiin 23 C heh heh.
No voi jestas sentään... sitähän mä just tarkotin et matkatoimistojen sivuilla se on niin laitettu... huoh... olkoon vaikka pakkasta siellä tää on aivan typerää!
- asukas
ghngh kirjoitti:
No voi jestas sentään... sitähän mä just tarkotin et matkatoimistojen sivuilla se on niin laitettu... huoh... olkoon vaikka pakkasta siellä tää on aivan typerää!
juuri nyt täällä sataa vettä kaatamalla ja lämpötila 12,2.
Ja huomiseksi edelleen pilvistä ja sadekuuroja.
Myös täällä on talvi nyt, helmikun lopulla alkaa lämpeneen huomattavasti. - vai asukas
asukas kirjoitti:
Myös täällä on talvi nyt, helmikun lopulla alkaa lämpeneen huomattavasti.Jakomäestä kun kirjoittelet ? älä viitsi valehdella että asut Teneriffalla, minä muuten asun Kiinassa josta kirjoittelen.
- Jonni
asukas kirjoitti:
Myös täällä on talvi nyt, helmikun lopulla alkaa lämpeneen huomattavasti.Koska viestissä on ää:n pisteet, niin et todellakaan kirjoita teneriffalta, sori vaan
- ÖÖÖÖ
Jonni kirjoitti:
Koska viestissä on ää:n pisteet, niin et todellakaan kirjoita teneriffalta, sori vaan
pilkut ään ja öön päälle saa myös painamalla å-näppäimen vieressä olevaa .. näppäintä ja sen jälkeen o tai a...siinä sulle äät ja ööt myös teneriffalta ;)
ei oppi ojaan kaada ;) ...ja mitä väliä mistä ihmiset kirjoittaa...pääasia kai on, että joku kirjoittaisi rehellisesti! - Hullu
ÖÖÖÖ kirjoitti:
pilkut ään ja öön päälle saa myös painamalla å-näppäimen vieressä olevaa .. näppäintä ja sen jälkeen o tai a...siinä sulle äät ja ööt myös teneriffalta ;)
ei oppi ojaan kaada ;) ...ja mitä väliä mistä ihmiset kirjoittaa...pääasia kai on, että joku kirjoittaisi rehellisesti!"pilkut ään ja öön päälle saa myös painamalla å-näppäimen vieressä olevaa .. näppäintä "
Jos ään ja öön päälle vielä laitat pilkut ni eihän ne oo sitte kylä ennä mittä tunnettuja kirjaimia ;) - Zandra
Jonni kirjoitti:
Koska viestissä on ää:n pisteet, niin et todellakaan kirjoita teneriffalta, sori vaan
eihän se nyt jumalauta ole siitä kiinni, missä sijaitset. näppäimistöltä ne merkit tulevat eikä se kysele, missä maassa ollaan.
voisin aivan hyvin ottaa tuon läppärini mukaan matkalle ja vittuilla teille kevätloskien aikaan, ä:t ja ö:t mukana :p
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978