kertokaa mulle vankila slangia,esim.pyttyvangi ym...?
vankila
6
2046
Vastaukset
- Sulo.S
Pyttyvanki, eli pakkolaitokseen eristetty vanki on vanki, joka on toistuvasti syyllistynyt väkivaltarikoksiin. Rangaistuksen tulee olla vähintään kaksi vuotta vankeutta ja pakkolaitoksessa istutaan myös entiset jäännösrangaistukset päivästä päivään jopa 20 vuotta. Pakkolaitokseen määrää vankilaoikeus joka on Helsingin vankilassa.
Tätä ennen vangilla on hyvin rankka rikostausta väkivaltarikoksista. Käräjäoikeus antaa pakkolaitoslausunnon syyttäjän vaatimuksesta. Hovioikeus varmistaa sen, ja mahdollisesti Korkeinoikeus. Vasta sen jälkeen on vankilaoikeus ja mahdollinen pyttyyn määräämisen. Suurin osa ei sinne joudu vaikka asia on edennyt vankilaoikeuteen asti.
Vankilaoikeus on oikeus jossa on asianajaja ja siitä tulee merkintä rikosrekisteriin.
Suomessa on nyt 25-30 pyttyvankia, eli se on aika harvinainen. Koko pytty meinattiin lakkauttaa, mutta kun Kanaali-Koskinen pääsi siviliin oltuaan pytyssä 20 vuotta, ja alle vuoden syyllistyi uuteen tappoon, koko lakkautuskeskustelu lopetettiin.- taapeli
Nii onha siellä vankilan sisälläki eristysosasto "rundi" johon laitetaan viilenemään, tai sisiliskot piiloon.
Osastoilla on oma hierarkiansa joka on vankien oma järjestelmä, tuli vaan mieleen Lusu vainaa mikä oli hieno mies, mut on se kunkiaan asemaki aina vaarassa. - avohoitopotilas
taapeli kirjoitti:
Nii onha siellä vankilan sisälläki eristysosasto "rundi" johon laitetaan viilenemään, tai sisiliskot piiloon.
Osastoilla on oma hierarkiansa joka on vankien oma järjestelmä, tuli vaan mieleen Lusu vainaa mikä oli hieno mies, mut on se kunkiaan asemaki aina vaarassa.Olen aina pitänyt rundia eristyssellinä, jonne kovanaamat laitetaan oppimaan nöyryyttä.
Sisiliskot taas on minusta pelkääjien osastolla visusti omissa selleissään. - Aulis
Onko tuo 20 vuotta sitten ehdoton maksimi Suomessa?
Siis yhteen putkeen istuttuna. - Sulo.S
Aulis kirjoitti:
Onko tuo 20 vuotta sitten ehdoton maksimi Suomessa?
Siis yhteen putkeen istuttuna.Pisin elinkautinen minkä tiedän on Ville Huovisen istuma liki 26 vuotta. Vapautui Sukevalta 1968.
Vaikka oikeudessa saamat tuomiot olisivat 50 vuotta, pysähtyy se Suomessa 20 vuoteen. Kyllä ne 20 vuotta istuneet pyttyläiset ovat vapautuneet tuon istuttuaan. Uusimisprosentti on vaatimattomat 100%, jos ei kuole tai tapeta. - kiittelee
Vatajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078