Olen tapani mukaan seurannut palstan kirjoituksia. Uskomattomia loukkauksia, perättömiä väitteitä ja suoranaisia törkeyksiä on esitetty.
Sheriffi on ilmeisesti lomalla ja Ylläpito ei toimi, pyynnöistä huolimatta.
Kirjoittavatko täällä asialliset aikuiset vaiko päätänsä aukovat räkänokat?
Minne menet. palsta?
90
4729
Vastaukset
- -vanha-akka-
nyt kaikkien pitäisi nyt tehdä ilmoituksia asiattomista viesteistä, kun niitä on näyttänyt kerääntyneen ihan liian kanssa.
Onkohan seriffi sairastunut tai jotain.
Ei ole enää kiva käydä lukemassa näitä, jopa 80 palstalla on jonkun rääväsuu räkänokan kirjoituksia. - ii-li
Olen myös ruvennut ajattelemaan, että sheriffi on lomalla.
En tiedä, miten ylläpito toimii. Sinä varmaan osaisit kertoa, koska olet kuulemma joskus ollut sheriffinä. Jokaisen viestin jälkeen on pyyntö: Ilmoita asiattomasta viestistä!
Klikkaamalla tätä pääsee pieneen ikkunaan, jossa pitää perustella poisto ja ilmoittaa sp-osoitteensa.
Lähetetty poistopyyntö menee sekä sheriffille, että Ylläpidolle. Sheriffi poistaa paikalla ollessaan, tai ylläpito, jos katsoo aiheelliseksi.
Olisiko niin, että runsaat moitteet poistoista ovat suututtaneet poistajat ja nyt nähdään mitä seuraa jos valvontaa ei ole.mutta väsynyt olen tähän touhuun. Pieni kirjoitusloma on joskus paikallaan - ainakin minulle:)
- fiiulin.
Agapecn kirjoitti:
mutta väsynyt olen tähän touhuun. Pieni kirjoitusloma on joskus paikallaan - ainakin minulle:)
Ei se lomasta tosiaankaan parane, tämmöistä täällä on aina silloin tällöin.
Katsii odottaa että taas rauhoittuu. - ei poistoja
fiiulin. kirjoitti:
Ei se lomasta tosiaankaan parane, tämmöistä täällä on aina silloin tällöin.
Katsii odottaa että taas rauhoittuu.ja taas valitetaan kun on poistoja,ja kun ei poisteta niin taas valitetaan,koskaan ei olla tyytyväisiä,päättäkää jo mitä te haluatte.
- talvimummo
Agapecn kirjoitti:
mutta väsynyt olen tähän touhuun. Pieni kirjoitusloma on joskus paikallaan - ainakin minulle:)
Kun vasta pari kuukautta sitten sain tämän koneen ja huomasin tämän ikäryhmäpalstan, ajattelin että kiva juttu, mutta tämähän on ihan pilipaliasiaa, onko mitään järkeä tai edes huvia kirjoitella tähän, kun palaute ei ole mistään kotoisen.
- Akka
talvimummo kirjoitti:
Kun vasta pari kuukautta sitten sain tämän koneen ja huomasin tämän ikäryhmäpalstan, ajattelin että kiva juttu, mutta tämähän on ihan pilipaliasiaa, onko mitään järkeä tai edes huvia kirjoitella tähän, kun palaute ei ole mistään kotoisen.
Olen myös ihmetellyt palstan kirjoituksia. Ovatkohan asialla keski-ikäiset häiriköt?
- Peer G.
Muistan aikoinaan kysyneeni sinulta Enirosta kun olit sheriffinä.
En lakkaa ihmettelemästä tietämättömyyttäsi kun väitit Eniron olevan "amerikkalaisen suuryrityksen". Et milloinkaan korjannut sitä kuten et milloinkaan vääriksi osoittautuneita väittämiäsi.
Useasti olen yrittänyt tuoda esiin, että Eniro on Tukholman pörssissä noteerattu yhtiö. Siihen kuuluu mm. Eniro Finland ja suomi24.fi, jotka ovat olleet firman suurimpia "murheenkryynejä "ajoneuvoksineen".
Palleja vaihdetaan kuin "mustalainen hevosta".
Eteläpohjalainen Ilkka osti juuri "nurkan" Almamediasta, jonka suurimmat omistajat hallinnevat Eniroakin ? Siis tätäkin foorumia - - jenkkilän omistajista ei ole tämän päivän tietoja, mutta löytyvät kun kirjaudutte Eniron sivuille...
on sheriffi ja taas huomaamme miten käy.
- Hili(ma)kka
Kirjoitin äsken pitkän rimpsun, mutta se hävisi bittiavaruuteen kesken lauseen. Huomaan olevani innoissani aiheestani, niinpä jaksan kirjoittaa uuden, lyhyemmän version ajatuksistani.
- viisi vuotta sitten olin innokas kirjoittaja 60 -palstalla:
- On ikävä Ellinboksia. Se oli minusta mitä parhainta, hauskuttavinta ja älykkäintä tuntemattomien ihmisten vuorovaikutusta: talonmies, gorilla, sykolooki, pihanhoitaja, kahvinkeittäjä ynnä kaikki muut! Ja - syntyipä minulle Ellinboksin myötä myös ihan oikea tuttavuus, joka on hyvin tärkeä edelleen. TÄMÄKIN ON TÄRKEÄ HUOMIOITAVA ASIA, LIEKÖ MEILLÄ KENELLÄKÄÄN LIIAN PALJON HYVIÄ YMMÄRTÄVIÄ YSTÄVIÄ?
Ihme ja kumma, Ellinboksilla ei riidelty! Uskon, että olimme kaikki sisäistäneet yhteisen toimintamme niin tärkeäksi, että halusimme jokainen tuoda kortemme kekoon. En muista ketään arvostelijaa, ilkeilijää, känkkäränkää tai riidanlietsojaa alkuperäisessä Ellinboksissa. Oikein odotin ilolla, mitä aina olisi vastassa.
En tiedä, voinko mitenkään löytää niitä alkuperäisiä kirjoituksia mistään bittimaailmasta. Kone on vaihtunut, minulle tärkeitä juttuja on otettu talteen, minnehän? Lieneeköhän näitä vuosien takaisia boksikirjeitä missään löydettävissä? Pelkään, että ei, koska nämähän kai tulevat ja menevät.
Nyt kaipailen esim. Selemoo, Mopomiestä, Maria ja kaikkia Teitä muita Ellinboksin asiakkaita ja satunnaisia kävijöitä ja pyyvän ottamaan yhteyttä tänne palstalle! Minulla on sellainen vahva kutina, että EB voi avautua kohtapuoleen entistä ehompana!
Toivon, että emme ottaisi selviä riskejä sillä tavalla, että alkaisimme väitellä selvästi pahantahtoisten kirjoittajien kanssa. Siitä seuraisi luultavasti vain jonninjoutavaa suukopua ja kärhämää. Tämän asian päättää tietysti jokainen boksilainen omalta kohdaltaan.
Voi kun vastaisitte pian ja ottaisitte rehellisesti ja avoimesti kantaa ehdotukseeni!
Parhain terveisin Hili(ma)kka
PS. Meinasi unohtua!
Millainen on Sheriffin toimenkuva ja kuinka sitova se on? Sen toki ymmärrän, että on oltava puolueeton, asiallinen ja laajasti ymmärtävä.
PPS. Kiinnostaa ihan oikeasti.Sheriffin tehtävänä on toimia palstan järjestysmiehenä, huolehtia siitä, että nettikettiä noudatetaan.
Lähettämiesi viestien jälkeen on kysymys: Haluatko palstan Sheriffiksi?
Vain yksi Sheriffi kerrallaan on mahdollinen, joten BilmaNnin mahdollisesti väsyttyä vasta.- fiiulin.
Ajan kultaamia ovat entiset menneet asiat, kaikki näyttäää toisenlaisilta kuin mitä aikoinansa olivat, riitelytkin.
Aivan samoin on käynyt itsellenikin, ei mikään vanha ollut riitaa , eri mielipiteitä vain:)))
Ja ajatteleppa, tänne on tullut uudempia kirjoittajia vanhojen konkareitten tilalle, ja jokainen pärjää mainiosti... Hyviä kirjoittajia ovat nämä nykyisetkin, samoin entiset. - Selema65
Ompa mukavoo nähä sinunnii puumerkkis tiällä palstoella! Toevottavasti se vilikuttelloo usseesti lähiaekoena!
Ellinpoksista puhheen ollen: Ellinpoksin naeset lähtivät seiloomaan s/s Salmonellalla ympäri mualimoo, rantautuvat Monte Karloon kesän aejaks, jatkovat matkoo syksyllä Palermoon Perluskoonia syöttämmään suomalaesilla perinneruuvilla.
Siellä kaekenlaeset pikkurosvot alako pyrkiä puattiin niin minä myyvä suhhaatin s/s Selemanellan (myö muutettiin nimmee) poes ja ostin pikaliipparin joka nyt on salasessa paekassa oottelemassa jäehin lähtöö.
Mutta minuva kiinnostas kyllä se entisen tyyppinen Ellinpoksi. Sinä oot sen hyvin jo esitelly, miten se toemi.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=558&posting=2002437
Tätä kaavemmaks en osanna jälittee mopomiehen alotetta.
Löytyy muuten juttua enemmän 40 palstalta, klikkoo "Tietoa palstasta" ja sieltä sitten vuos 2001 etteenpäen. Mopomiehen jutut muuttu sitten pikkuhilijoo Ellipoksiks.
Haaskoja lukuhetkiä! - OHJANNUT
fiiulin. kirjoitti:
Ajan kultaamia ovat entiset menneet asiat, kaikki näyttäää toisenlaisilta kuin mitä aikoinansa olivat, riitelytkin.
Aivan samoin on käynyt itsellenikin, ei mikään vanha ollut riitaa , eri mielipiteitä vain:)))
Ja ajatteleppa, tänne on tullut uudempia kirjoittajia vanhojen konkareitten tilalle, ja jokainen pärjää mainiosti... Hyviä kirjoittajia ovat nämä nykyisetkin, samoin entiset.Viestisi suoraan kahvipirttiin. Sellä on ne jäljelle jääneet poxilaisetkin. Suuri osahan kirjoittajista on poistettu tai poistunut seriffin epäasiallisen toiminnan vuoksi.
- fiiuliN
OHJANNUT kirjoitti:
Viestisi suoraan kahvipirttiin. Sellä on ne jäljelle jääneet poxilaisetkin. Suuri osahan kirjoittajista on poistettu tai poistunut seriffin epäasiallisen toiminnan vuoksi.
Miksi olisin mennyt Kahvipirttiin, en ole paljoa osallistunut siellä keskusteluihin.
Ja antaa Kahvipirtin pysyä rauhallisena paikkana.
Ei siellä ole pox:ilaisia.
Peli on kiinnostava, mutta nimeltään poKs. - Tekevälle sattuu
fiiuliN kirjoitti:
Miksi olisin mennyt Kahvipirttiin, en ole paljoa osallistunut siellä keskusteluihin.
Ja antaa Kahvipirtin pysyä rauhallisena paikkana.
Ei siellä ole pox:ilaisia.
Peli on kiinnostava, mutta nimeltään poKs.Viesti oli tietysti tarkoitetti Hilmakalle. Vai mikä se on ?
Ethän sinä sinne sovi, kun välistä ärhentelet. Tietysti sopuisasti,mutta kuitenkin. No kirjoittele sitten minne tykäät. Enhän minä ole siskoni vartia. - häjypoika evp
Muistan kun Hili(ma)kka vokotteli v. 2003 Ellin boksiin, joka oli 40 palstalla.
Siellähän olitte "Senora Lyyleinenne"(Senora 40)ja kutsuttuna toki kurkistin.
Olen joskus tullut maininneeksi "höpinöistänne" joista menetitte malttinne.
Surkeata oli tuo Ellin boksi-homma, mutta "Sumppikuppila" tekee siinäkin limboennätyksen alittaen tasottomuudellaan.
Senora Lyylin erinomaisuutta jaksatte edelleen tuoda esiin vaikka 80palstallakin hänen joulutervehdykseensäkin tuli vain kaksi vastausta - enempää ei koskaan.
Todellisia lukijoitakaan ei kummoisesti koskaan!
Kyllä Ruuneperi, kyllä täällä näkyy vilskettä olevan.
Johtuu kai osittain tuostakin tämän palvelimen takkuilu, sillä joka palstalle kun lähetetään vaikka 20 tuollaista "höpsöttelyviestiä" se tekee paljon näin laajoilla sivustoilla, ja tehotkin loppuvat.
Ylläpito ei varmasti ehdi perässä poistoineen, mutta annetaan olla, voihan nuo ohittaa vastaamatta, silloin ainakin kuihtuvat.
Taitaa vain olla usein tarve noihinkin jonkun jotain heittää... ja pianhan se on sanasotaa... pois, ei pois...
Jätetään vastaamatta kun häiriköksi havaitsemme, niin jää paukkuja keskustella siitä mikä kutakin kiinnostaa.
Taitaa vain kevään odotus olla korkealla ja siksi rauhallisempaa sivuilla muutoin.- reetta2
Eiköhän olisi parasta sopia että jokainen vastaa omien kirjoituksiensa sisällöstä. Tekstejä kun lukaisee voi niistä hahmottaa mikä on ketjun yleinen kannaotto aiheesta ja sen vierestä.
Joskus minua harmittaa kun jonkun nikin ympärillä alkaa sellainen kuhina kun muurahaispesässä, arvostellaan teksti ja kirjoittaja romukoppa luokkaan.
Ei ole tarpeellista olla aina samaa mieltä aloittajan kanssa. Mikä on oikein mikä väärin miettiköön jokainen omassa mielessään.
Palstalla on ollut ja on paljon hyviä kirjoittajia, joista osa on poistunut ajojahdin seurauksena. Meistä jokainen voi olla vapaasti oma itsensä, ei kenenkään persoonallisuutta tarvitse sakin voimalla yrittää muuttaa.- mukaan
Näin on ja yksinään kirjottelee,kun ei ketään löydy vastaajaksi,aina on samat jauhot vakassa.
Olisiko se niin ylitsepääsemätön este vastailla,vaikka asian vierestä,eikä oltaisi heti pyytämässä poistoja.
Eikö riitä että meilaten keskustellaan,kahdenkeskisesti,miksi täälläkin vain meilikaverit vastailevat toisilleen.
Keskustellaan täällä palstalla kaikkien kanssa,ja meilaten yksityisesti.
...mutta kysynpähän taas kuitenkin! (minulla se pitäisi olla tuo Iilin nikki:)))
Miten perustelisit ne poistot, jolloin esim. Sinun "turpa kiinni" vielä komeilee arkistoissa, mutta toisen kirjoittajan vastine poistettiin välittömästi. Kysehän oli samoista sanoista, vastine ehkä hiukkasen kohteliaampikin?- ii-li
Putosin kärryiltä.
ii-li kirjoitti:
Putosin kärryiltä.
...tarrautunut rantavesissä iilimato? Ei kai. :)))
Tämä oli vain tällainen sana-assosiaatio, anteeksi jos loukkasin.- ii-li
TiaLiinu kirjoitti:
...tarrautunut rantavesissä iilimato? Ei kai. :)))
Tämä oli vain tällainen sana-assosiaatio, anteeksi jos loukkasin.Koska olen kutakuin viilipytty, niin ajattelin ensin nikkiä viili, mutta jätin v:n pois.
Noin voisin sanoa päin naamaakin jos aiheelliseksi näen. Vertaatko tuota törkyviesteihin tai loukkauksiin?
Ruuneperi kirjoitti:
Noin voisin sanoa päin naamaakin jos aiheelliseksi näen. Vertaatko tuota törkyviesteihin tai loukkauksiin?
...vain perusteluja käsitellä kaksi suunnilleen samansisältöistä viestiä eriarvoisesti.
Ruuneperi kirjoitti:
...odottelen niitä perusteluja. :)
- luvattu on
Ruuneperi kirjoitti:
en minä tiedä!
Luvattu on minullekin perusteluja.
Ei tule ylläpidolta, ei sheriffiltä milloinkaan.
Ei tullut muuten ex-sheriffiltäkään aikanaan
ainoatakaan. luvattu on kirjoitti:
Luvattu on minullekin perusteluja.
Ei tule ylläpidolta, ei sheriffiltä milloinkaan.
Ei tullut muuten ex-sheriffiltäkään aikanaan
ainoatakaan.sinulle Ajohaju
- sanat
ii-li kirjoitti:
Koska olen kutakuin viilipytty, niin ajattelin ensin nikkiä viili, mutta jätin v:n pois.
Nepä ne vasta pahoja ovat! Parempi tuo ii-li §;-))))
- törkeä olet
Ruuneperi kirjoitti:
sinulle Ajohaju
Tämänkin palstan aloitit samalla haistattelulla kuin sheriffinä ollessasikin.
Tätä on jatkunut aivan liian kauan ylläpidon puuttumatta milloinkaan
keskustelujen sääntöjen, lain ja ihmisoikeuksien julistustakin loukkaavasta tekstistäsi.
Ylläpitokin syyllistyy rikoksiisi hyväksymällä kirjoittelusi kunnianloukkauksen tunnusmerkit täyttävinä puuttumatta ja poistamatta niitä.
- Turisija
...muutamilla ketjuilla säilynyt järjestys ja niissä on rupateltu keskenämme mukavia. Mutta näissä lukuvalinnoissa joutuu suorittamaan marjanperkuuta, jotta variksen marjat ja muut roskat saisi ohitettua.
Valmiiksi perattuja ei valitettavasti ole tarjolla, mutta näkyypä olevan kovin kimuranttinen tuo perkaajan homma. En totisesti kadehdi valvojia. Täyttä harmoniaa ei saavuteta noilla "vain rekisteröityneille" -palstoillakaan, vaikka siellä keskustelijat ovat yksilöityjä.
Itse tykönämme on myönnettävä, että meiltä rauhaa rakastaviltakin pääsee joskus karkuun lause, joka aiheuttaa pahaa mieltä lukijalle. Harkitusti häiriköivät ovat tietysti oma lukunsa.- MUMMELI1
Hili(ma)kka eikö sinua tyydytä tuo kahvi pirtti,kun kaipailet Ellin poksia takaisin. Kahvipirtissäkään ei riidellä,mutta siellähän osa
elelee totuuden mukaan.
Minä en jaksa kirjoittaa savonkielellä vaikka olen savolainen ja puhun savoa ,kirjoittaminen ei luonnu sujuvasti.
En seuraa palstaa niin säännöllisesti että olisin huomannut erikoista häiriköintiä.
Keskustelun aiheita vaan ei ole paljoa.Eli lisää aloitekeskusteluita toivotaan . - Sinikynä
Turisijan juttu on tosi harkittua ja kypsän ihmisen puhetta. Sen jutun viimeinen kappale on täyttä asiaa.
Minunkin on helppo myöntää, että joskus harkintakyky pettää ja tulee kirjoitettua sellaista, jota ei pitäisi kirjoittaa.
Puolustukseksi on kuitenkin sanottava, että olen vain ihminen ja ihminen on erehtyväinen.
Kaikesta huolimatta en voi hyväksyä kaikkia poistoja, joita on viime kuukausina tehty.
Ruuneperi on aiheellisesti huolissaan koko palstan tulevaisuudesta.
Olen aiemminkin sanonut ja sanon jälleen, että törkeydet ja asiattomuudet on poistettava, mutta asiallinen keskustelu täytyy sallia, vaikka se joskus olisi ärhäkämpääkin.
Raja kulkee mielestäni siinä, kirjoitetaanko asiasta vai kirjoittajista.
Julkisuuden henkilöt ovat mediassakin ns. vapaata riistaa. Miksei myös täällä "yleisön" puolella?
Tietenkin hyvän maun rajoissa ja ikään kuin pilke silmäkulmassa.
Nettiketti olkoon ohjenuorana. - huristaan.
Hartaasti toivoisin,että nämä turisijat turisivat keskenään tuossa Kavitupa ketjussa. Tyhjänpäiväiset höpinät istuisivat paremmin sinne kuin, kantaa ottaviin joskus kovasanaisiinkin ketjuihin. Eipä sitten tulisi mielikään pahaksi. Jotta sitten vaan turisijakin sinne pulla kahville.
- vaikkakin
tykkäisin varmaan niistä, mutta, mutta,,,
- Kuitenkin
vaikkakin kirjoitti:
täyttyi.
Aika suosittu oli,mutta,,,mutta:-) - Turisija
huristaan. kirjoitti:
Hartaasti toivoisin,että nämä turisijat turisivat keskenään tuossa Kavitupa ketjussa. Tyhjänpäiväiset höpinät istuisivat paremmin sinne kuin, kantaa ottaviin joskus kovasanaisiinkin ketjuihin. Eipä sitten tulisi mielikään pahaksi. Jotta sitten vaan turisijakin sinne pulla kahville.
Kiitos suosituksesta! Täytyy tunnustaa, että en lue kahvituvan viestejä ahkerasti. Minusta siellä on vähän niinkuin naisten puoli siinä mielessä, että porisevat naisten asioista. Tervehtimässä toki kävin, kun tulin seitenkymppisten porukkaan puleeratulla naamataululla.
Jos huristelija avaa ketjun, joka inspiroi minua, voinpa mahdollisesti viestiä siihen. Eikä olisi aivan poissuljettua (vaikkakin ilmeinen ihme), että kiinnostuisimme yhteisestä aiheesta!
Täällä palstoilla käy hyvin monenlaisia ihmisiä. On paljon niitä, joita minun turinani eivät kiinnosta tippaakaan. Ja sitten on paljon niitäkin, joiden tarinat eivät liikuta minua. Kyllä tonttia riittää kaikille, ei tule melu- eikä hajuhaittoja minkään sanaluokan taivutuksista.
Yleensä minä tykkään valita sellaisia ketjuja, joissa puhutaan itseäni kiinnostavista asioista. Enkä valikoi silloin keskustelijoita sukupuolen mukaan. Osallistun kaikkiin, joiden ajatukset heijastuvat omiinikin. Tähän mennessä en ole tehnyt yhtään omaa avausta, koska vielä on riittänyt virikkeitä aktiivisissa ketjuissa.
Murreketjuun osallistuin ahkerasti siksi, että A) siellä puhutaan vanhoista asioista ja B) kokeilin, vieläkö löydän harventuneista muistisopukoista entistä sanavarastoani.
Tunnustettu tosiasia on tuokin, että naisenpuolilla on parempi sanavalmius kuin meillä äijillä, joille joskus saattaa nyrkki olla luontaisempi kommunikointiväline. - Turisija
Kuitenkin kirjoitti:
täyttyi.
Aika suosittu oli,mutta,,,mutta:-)sen seuraaminen vaikeutuu ja uudet viestit hukkuvat jonnekin massan sekaan. Liikalihavuus alkoi jo vaivata murreketjua ja se on yleinen suorittujen ketjujen kuolinsyy.
Lopullinen tuomio ketjulle on sen lipuminen otsikkosivun alareunan ulkopuolelle. Sen jälkeen ketjuun on turha kirjoittaa mitään, koska kukaan ei lukisi näkymättömiä viestejä. - vähän ehkä,
Turisija kirjoitti:
sen seuraaminen vaikeutuu ja uudet viestit hukkuvat jonnekin massan sekaan. Liikalihavuus alkoi jo vaivata murreketjua ja se on yleinen suorittujen ketjujen kuolinsyy.
Lopullinen tuomio ketjulle on sen lipuminen otsikkosivun alareunan ulkopuolelle. Sen jälkeen ketjuun on turha kirjoittaa mitään, koska kukaan ei lukisi näkymättömiä viestejä.mausteeksi, - mutta pelkkää maustetta koko ajan: kiitos, mutta ei kiitos.
- Hintriika
vaikkakin kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa, ihmiset? Toiset tykkäävät murrejutuista, toiset jutustelusta kahvipirtissä, jotkut pelkästään "asiajutuista" (mitähän ne ovat?) kukin mielenkiintonsa mukaan. Kenenkään ei ole pakko lukea sellaista, mistä ei välitä. Eikä kukaan voi olla mielinkielin kaikille.
Täällä ei tila lopu kesken, aloittakaa ketju siitä asiasta, mikä on sydäntä lähinnä, ja antakaa toisten jutella omistaan! Bittiavaruuteen sopii kaikenlaista juttua! - Turisija
vähän ehkä, kirjoitti:
mausteeksi, - mutta pelkkää maustetta koko ajan: kiitos, mutta ei kiitos.
aion minäkin tehdä välillä ja jättää netin rauhaan siihen saakka, kunnes uusi ripulikohtaus yllättää näppäimistöni.
Ei ennakkosuunnitelmia, tehdään mitä milloinkin mieleen juolahtaa. - merimona1
Hintriika kirjoitti:
Mikä teitä vaivaa, ihmiset? Toiset tykkäävät murrejutuista, toiset jutustelusta kahvipirtissä, jotkut pelkästään "asiajutuista" (mitähän ne ovat?) kukin mielenkiintonsa mukaan. Kenenkään ei ole pakko lukea sellaista, mistä ei välitä. Eikä kukaan voi olla mielinkielin kaikille.
Täällä ei tila lopu kesken, aloittakaa ketju siitä asiasta, mikä on sydäntä lähinnä, ja antakaa toisten jutella omistaan! Bittiavaruuteen sopii kaikenlaista juttua!väliin, jos aiheena joku ketju ei tunnu "siltä omalta."
Tuossakin on aivan selkeästi ilmaistu, että kyseessä on muurreketju, että kukaan ei voi kokea itseänsä huijatuksi, kun menee sitä lukemaan, eikä sitten pystykään helposti ymmärtämään kaikkia murreilmaisuja. Sellaisia ne murteet ovat, ja niitä puhutaan eri puolilla maatamme - onneksi.
Jos joku natkuttaa murteista, niin pankoon nyt kätensä sydämelle ja vastatkoon rehellisesti, että onko häneltä pois, jos jotkut hassuttelevat , tai puhuvat vaikka vakavampaakin asia,käyttäen savon, turun, pohjoisen alueen, tai hämeen murretta.
Usein murrejutussa mukana olevasta saa aivan eri käsityksen, kuin silloin , jolloin hän käyttää yleis, tai kirjakieltä. Viimeksi mainittu on tosin puhtaasti viljeltynä harvinaista.
Hintriikan tavoin: "Täältä ei tila lopu kesken." - Hili(ma)kka, ronskisti se ...
vähän ehkä, kirjoitti:
mausteeksi, - mutta pelkkää maustetta koko ajan: kiitos, mutta ei kiitos.
Voesko olla parempoo mänetelmöö suhtaotuva oekeeseen elämisseen kun aenakiin yrittöö?
Suahan sitä aenakii kokkeilla!
Terveisin Hilkka Niskanen
Ratamonkatu 13 C 13
MIKKELI 50100
p. 015-369969, 040-5307692
[email protected] - hotnamtuuttiin
Hintriika kirjoitti:
Täällä ei tila lopu kesken, aloittakaa ketju siitä asiasta, mikä on sydäntä lähinnä, ja antakaa toisten jutella omistaan! Bittiavaruuteen sopii kaikenlaista juttua!Miut toivotettiin hotnantuuttiin kun minulla vähäsen sekosi murthet,ja siks myö net lopetin.
- mutta enemmän nuo nuhtelut
hotnamtuuttiin kirjoitti:
Miut toivotettiin hotnantuuttiin kun minulla vähäsen sekosi murthet,ja siks myö net lopetin.
suututtaa miksi pitää kokoajan arvostella toisia.
- veera vichy
Paikallaan on ilmaista palstalla ilmenevästä ns kahvikuppi neuroosista joka vaivaa palstaa pahanlaisesti.
Menee hyvin aikansa eläneellä viestiketjulla, istun kulmapöytään, juon tai syön sitä tai tätä, kaunis päivä, huomenta, ihanaa kun käytte täällä. Ei siis osata uudistaa eikä uudistua.
Jos ei ole omena näkyvissä josta keskustella, ei osata ammentaa keskustelua yleisistä monia kiinnostavista aiheista, joista voisi luodata näkymiä avarammille vesille.
Jos on hyvä aihe, osoitetaan mieltä aloittajaa kohtaan passivisella mielenilmauksella, ei sen aloittamaan ketjuun kirjoiteta.
Ihmettelen miksi ollaan juuttuneita paikoilleen tyyliin, kun on tervatynnyri seisonut nurkassa 50v sitä ei siitä siirretä pois.
Avarakatseisuutta ystävät niin palsta toimii.viitaten, kerron, että kahvipirtti ei olekkaan mikään"keskustelu" ketju,siellä käydään,moikataan,kerrotaan kuulumiset.
Se että tänne voimme alotteita tehdä kuinka paljon tahansa, yksi "tyhjän puhumisen" ketju sopii mielestäni palstalle,eikö vaan??
Asiaketjuja, siitä vain luomaan ja unohdetaan koko kahvinhaju, siellä käy sitten sellaiset,joita kevyt jutustelu kiinnostaa, toiset kiertää;))DD
Niitä uudistavia ajatuksia voi tuoda muuten kahvipirttiinkin,,tiedä mitä siitä poikii,vaikka keskustelu,,,ystävällisellä mielellä jutustan!- veera vichy
SkillaN kirjoitti:
viitaten, kerron, että kahvipirtti ei olekkaan mikään"keskustelu" ketju,siellä käydään,moikataan,kerrotaan kuulumiset.
Se että tänne voimme alotteita tehdä kuinka paljon tahansa, yksi "tyhjän puhumisen" ketju sopii mielestäni palstalle,eikö vaan??
Asiaketjuja, siitä vain luomaan ja unohdetaan koko kahvinhaju, siellä käy sitten sellaiset,joita kevyt jutustelu kiinnostaa, toiset kiertää;))DD
Niitä uudistavia ajatuksia voi tuoda muuten kahvipirttiinkin,,tiedä mitä siitä poikii,vaikka keskustelu,,,ystävällisellä mielellä jutustan!Viestini oli kirjoitettu ns yleisellä tasolla, toiseksi kahvikuppineuroosi on diagnostisoitu sairauden oire. kts. Google - kahvikuppin....
Kuvainnollisesti viestissä se tarkoittaa sitä, ei uskalleta seurassa puhua uudesta asiasta tuijotetaan vain menneisyyteen.
Jonkinasteiseksi keskustelu ketjuksi miellän kyllä pirttisikin. Taitaa olla vähän samanlainen kun ystäväni joka soittaa aamulla varhain ja illalla myöhään, hei-puhelun, ilmoittaakseen olen hengissä, ikää 78v. Tarpeellinen ja turvallinen yhteydenotto hänelle yksinäiselle, samallahan minäkin tulen todetuksi hengissä olevaksi.
Sopimuksen mukaan, jos puhelua ei tule, tarkistan miten asiat ovat.
Onhan meilla kaikilla täällä tilaa tallata, ihmetyttää vain agressiivinen ilmaisusi. STOP! veera vichy kirjoitti:
Viestini oli kirjoitettu ns yleisellä tasolla, toiseksi kahvikuppineuroosi on diagnostisoitu sairauden oire. kts. Google - kahvikuppin....
Kuvainnollisesti viestissä se tarkoittaa sitä, ei uskalleta seurassa puhua uudesta asiasta tuijotetaan vain menneisyyteen.
Jonkinasteiseksi keskustelu ketjuksi miellän kyllä pirttisikin. Taitaa olla vähän samanlainen kun ystäväni joka soittaa aamulla varhain ja illalla myöhään, hei-puhelun, ilmoittaakseen olen hengissä, ikää 78v. Tarpeellinen ja turvallinen yhteydenotto hänelle yksinäiselle, samallahan minäkin tulen todetuksi hengissä olevaksi.
Sopimuksen mukaan, jos puhelua ei tule, tarkistan miten asiat ovat.
Onhan meilla kaikilla täällä tilaa tallata, ihmetyttää vain agressiivinen ilmaisusi. STOP!tietysti otin tuon"kahvi" jutun pirttiin kohdistetuksi, kun niin usein olemme monien huulilla.
Kyllähän minä kahvikuppi neuroosista olen kuullut,nyt sitten pyydän anteeksi liian äkkinäisiä puheitani.
(en mielestäni ollut agressiivinen)
Hyvää jatkoa ja kirjoitellaan,pistäydy kahvilla pirtissäkin;))
- odotan hetkeä
jolloin ruuneperi poistaa tämän ketjunsa.
- poistaa
Etkö tiedä, että uudistuksen jälkeen saa poistettua vain oman viestinsä!
- huh'
poistaa kirjoitti:
Etkö tiedä, että uudistuksen jälkeen saa poistettua vain oman viestinsä!
Ei tullut ennen katsottua, että kolme ja puolivuotta vanhaan ketjuun vastasin.
Pirujako niitä tänne nostellaan!
- juttua .
kautta aikain, hehhehhee...
- Minäkin....
kautta linjan on ollut näitä, joten en viitsi ottaa mitään kantaa!!!!!!!!
- pilvi*
Minäkin.... kirjoitti:
kautta linjan on ollut näitä, joten en viitsi ottaa mitään kantaa!!!!!!!!
Onhan se oikeutettu kysynys,kun seuraa mitä palstalla on tänäänkin ollut tarjontaa.
Kuitenkin on ollut muutakin kuin pelkää saastaa,palstalla kunnon ihmiset toimivat ja esittävät ajatuksiaan asioista,jotka ovat sydäntään lähellä.
Se,jos mikä antaa uskoa ja luottamusta siihen,että on palstalla tulevaisuus.
Kun oppii jättämään turhat purkaukset, ja menneet kaunat pois,ja uusimmille,etteisivät kiinnittäisi huomiota virheisiinkin,joita me kaikki tee mme,niin on taattu,että palsta ,----ja ihmiset kirjoittelevina saavat sisältöä elämäänsä.
Hyvää ja rauhallista yötä palstalaisille :) t pilvi - Tutor Vakinikki
pilvi* kirjoitti:
Onhan se oikeutettu kysynys,kun seuraa mitä palstalla on tänäänkin ollut tarjontaa.
Kuitenkin on ollut muutakin kuin pelkää saastaa,palstalla kunnon ihmiset toimivat ja esittävät ajatuksiaan asioista,jotka ovat sydäntään lähellä.
Kun oppii jättämään turhat purkaukset, ja menneet kaunat pois,ja uusimmille,etteisivät kiinnittäisi huomiota virheisiinkin,joita me kaikki tee mme,niin on taattu,että palsta ,----ja ihmiset kirjoittelevina saavat sisältöä elämäänsä.
Hyvää ja rauhallista yötä palstalaisille :) t pilviEttei nyt kukaan jäisi luulemaan, että tuo sinun latinasi on ihan oikein, korjaan. Pitää tietenkin olla:
Quo vadis.
En tiedä, nappasitko tämän Leo Uriksen romaanista vaiko ihan siteerasit Pietarin Herralleen lausumia sanoja: Quo vadis, Domine.
Ne sutor, supra crepidam! (On ihan fixua suomentaa, jos haluaa kielillä puhumisen armolahjaa käyttää, eikö. Joten suomennan: Suutari pysyköön lestissään) - pilvi*
Tutor Vakinikki kirjoitti:
Ettei nyt kukaan jäisi luulemaan, että tuo sinun latinasi on ihan oikein, korjaan. Pitää tietenkin olla:
Quo vadis.
En tiedä, nappasitko tämän Leo Uriksen romaanista vaiko ihan siteerasit Pietarin Herralleen lausumia sanoja: Quo vadis, Domine.
Ne sutor, supra crepidam! (On ihan fixua suomentaa, jos haluaa kielillä puhumisen armolahjaa käyttää, eikö. Joten suomennan: Suutari pysyköön lestissään)On tietenkin latinaa taitavan harmillista nähdä yhden kirjaimen virhe.
Sinänsä tuo klassinen sanonta on tuttu monessa yhteydessä,joskin molemmat mainisemasi lähteet on luettu.
Miksi olet niin ankara yhden
kirjainvirheen vuoksi?
Kirjoitukseni sisällöstä et sano mitään,niihin yleensä reagoidaan! - tää ämmä
pilvi* kirjoitti:
On tietenkin latinaa taitavan harmillista nähdä yhden kirjaimen virhe.
Sinänsä tuo klassinen sanonta on tuttu monessa yhteydessä,joskin molemmat mainisemasi lähteet on luettu.
Miksi olet niin ankara yhden
kirjainvirheen vuoksi?
Kirjoitukseni sisällöstä et sano mitään,niihin yleensä reagoidaan!paasata ja oleviinaa onnii muit fiininpii . ja sonnat mie sanon mokom kerskur.
- pehkuihin
pilvi* kirjoitti:
Hyvää ja rauhallista yötä palstalaisille :) t pilvielä sie työnny nokalas joka kohtaan, alt jo etoomaan,
- faan
pilvi* kirjoitti:
Hyvää ja rauhallista yötä palstalaisille :) t pilvimikä tää pilv on tääl ketää neuvoo . haastakoo suomee tai pitäköö turpas kii
- Peer G.
Muistan liiankin hyvin sinun kaksi sefukauttasi ja kirjoittelusi muutenkin!
V. 2003 tulin avaamaasi keskusteluun ensi kerran kun kutsuttiin.
Tuolloin eräät "mummot" alkoivat höperehtiä - pyysin sinulta anteeksi ja toivoin, että minulle osoitetut mielenilmaulkset lähetettäisiin ilmoittamaani meiliosoitteeseen eikä palstakeskusteluihin.
Olit ja olet edelleen merkittävin, joka ei asiaa ymmärtänyt.
Syytteen olisin saanut esittää lukuisia kertoja.
Juhannusyö 2003 osoitti sinut "räkänokaksi", jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä!
Vastaisait edes omista sefuna kirjoittamistasi loukkauksista.
Sefuna hyväksyit mielipalstalaisesi kirjoitukset toisesta keskustelijasta:
"...vedä itses hirteen..."
Tuollaista tekstiä suoltanutta ehdotit jopa tämän palstan sheriffiksi....- Tätinen
Eipä valitettavasti arkistosta löydy enää juhannuksen 2003 tekstejä.
On vaitonainen ollut Ruuneperi entisistä sefun ajoistaan, joista on kertonut tuolla aiemmin vain sitten, kun pyydettiin. Kertoi eronneensa omasta tahdostaan ja saaneensa ylläpidolta option palata halutessaan remmiin myöhemmin.
Oliko Ruuneperi myös palstalaisten suosiossa? - turhan nauraja
Turhan naurajasta ei ole toivoa, mutta räkänokkakin kuivuu.
Tosikkona pidän Ruuneperia, joten hymyä irtoo hänellä vain kenties "passikuvauksen" ajaksi.
Peer kertoo olevansa "sirkuslaisia", joihin Ruuneperi ei tiettävästi ennättänyt mukaan. Myöhäisheränneitä kun on muitten "pirttiläistenkin" kanssa. - Juhannusyö 2003
Tätinen kirjoitti:
On vaitonainen ollut Ruuneperi entisistä sefun ajoistaan, joista on kertonut tuolla aiemmin vain sitten, kun pyydettiin. Kertoi eronneensa omasta tahdostaan ja saaneensa ylläpidolta option palata halutessaan remmiin myöhemmin.
Oliko Ruuneperi myös palstalaisten suosiossa?Taisi olla viimeinen yritykseni saada asiallista kontaktia Ruuneperiin.
Laitoin palstalle 65 keskustelunavauksen
"TOIVOMUS!
toivoen vilpittömästi sen toteutuvan.
Se on nähty sittemmin ettei täällä ole mahdollisuutta hyvään asialliseen keskusteluun nytkään.
Ruuneperi kirjoitti ettei ole selitysvelvollinen "Ajohajulle" ja kuitenkin hän todistettavasti lähetti runsaan vrk. aikana useasta eri osoitteestaan kymmenkunta pitkää meiliä [email protected] osoitteeseen.
Hän on myös avannut tällä palstalla asiattoman keskustelun,
jonka otsikkona oli Ajomies-x nikin oikea nimi. Tähän yhtyi silloinen sheriffi ja useat kirjoittajat.
TALLENNAN TODISTEEKSI - vanhoja*
Juhannusyö 2003 kirjoitti:
Taisi olla viimeinen yritykseni saada asiallista kontaktia Ruuneperiin.
"TOIVOMUS!
Se on nähty sittemmin ettei täällä ole mahdollisuutta hyvään asialliseen keskusteluun nytkään.
Ruuneperi kirjoitti ettei ole selitysvelvollinen "Ajohajulle" ja kuitenkin hän todistettavasti lähetti runsaan vrk. aikana useasta eri osoitteestaan kymmenkunta pitkää meiliä [email protected] osoitteeseen.
jonka otsikkona oli Ajomies-x nikin oikea nimi. Tähän yhtyi silloinen sheriffi ja useat kirjoittajat.
TALLENNAN TODISTEEKSIkaunoja ylläpitää.Hyi minkälaisia luonteita. Antakaa jo anteeksi menneet.
Se,vaatii luonnetta,mitä toivon teillä oleva. Juhannusyö 2003 kirjoitti:
"TOIVOMUS!
TALLENNAN TODISTEEKSILaitan keskustelun avauspuheenvuoroni, joka keskustelu kokonaisuudessaan on edelleen luettavissa arkistossa. Tästäkin ilmenee Ruuneperin toimineen v. 2003 65 palstan sheriffinä, mutta ei milloinkaan vastannut asiallisesti edes meilaten.
Café 65
Yli kuusvitosten oma palsta.
Ruuneperi ([email protected]) on tämän palstan sheriffi.
Chat: 60
Café > Café 65 > Ruuneperi sählää > T O I V O M U S
Edellinen Seuraava
T O I V O M U S
Kirjoittanut: Kai de Puu, 27.6.2003 klo 14.38
Niin kauan kuin Ruuneperi on poissa keskustelusta, toivon vältettävän kaikenlaista loukkavaa keskustelua poissaolevasta.Muutoinkin toivon siirrytävän jo asialliseen keskusteluun.
Tämän toivon koskevan muitakin poissaolijoita.
Kävin hänen kanssaan viime yönä kovan painin. Voittajaa siinä ottelussa ei ole.
Häpeän, etten aina tunne ja ymmärrä mitkä ovat "vastustajan" lähtökohdat ja edellytykset.
"Särjettyä ruukkua ei pidä musertaa."
PYYDÄN, ETTÄ TÄTÄ TOIVETTANI KAIKKI NOUDATTAISIVAT- Julki vaan kaikki
Kyllä oksettaa näitten lukeminen, ja ruuneakin pidetään pirtin suojassa hyvänä kirjoittajana, samaa sakkia ovat vain omassa karsinassaan käytös kohtalaista, ja tullaan tänne aidan yli antamaan määräyksiä.
Ihan hyvä että tulee esille ettei vaan tarvitsekkaan ymmärtää, vaan antaa samalla mitalla.
Jos tuollainen ihminen saa yliotteen käy kuin Hitlerin kynsissä...eliminoidaan. - eiks vaan
KaidePuu kirjoitti:
Laitan keskustelun avauspuheenvuoroni, joka keskustelu kokonaisuudessaan on edelleen luettavissa arkistossa. Tästäkin ilmenee Ruuneperin toimineen v. 2003 65 palstan sheriffinä, mutta ei milloinkaan vastannut asiallisesti edes meilaten.
Café 65
Edellinen Seuraava
T O I V O M U S
Niin kauan kuin Ruuneperi on poissa keskustelusta, toivon vältettävän kaikenlaista loukkavaa keskustelua poissaolevasta.Muutoinkin toivon siirrytävän jo asialliseen keskusteluun.
Häpeän, etten aina tunne ja ymmärrä mitkä ovat "vastustajan" lähtökohdat ja edellytykset.
PYYDÄN, ETTÄ TÄTÄ TOIVETTANI KAIKKI NOUDATTAISIVAThyvin Ruuneperin kymmenen ketjua palstalla.
- vanha,
Julki vaan kaikki kirjoitti:
Kyllä oksettaa näitten lukeminen, ja ruuneakin pidetään pirtin suojassa hyvänä kirjoittajana, samaa sakkia ovat vain omassa karsinassaan käytös kohtalaista, ja tullaan tänne aidan yli antamaan määräyksiä.
Ihan hyvä että tulee esille ettei vaan tarvitsekkaan ymmärtää, vaan antaa samalla mitalla.
Jos tuollainen ihminen saa yliotteen käy kuin Hitlerin kynsissä...eliminoidaan.ruuna oksettaa, kun lukee tuon huruukon kirjoituksia työnteleekin toisten sanomiseksi mitä hyvänsä. Hyvin moni olisikkin kiitollinen jos tuo keteellinen huru painuisi täältä hevonperseesen niinkuik pilvi * asian ilmaisisi.
- vanha,
Jos tuollainen ihminen saa yliotteen käy kuin Hitlerin kynsissä...eliminoidaan.ruuna oksettaa, kun lukee tuon huruukon kirjoituksia työnteleekin toisten sanomiseksi mitä hyvänsä. Hyvin moni olisikkin kiitollinen jos tuo keteellinen huru painuisi täältä hevonperseesen niinkuin pilvi * asian ilmaisisi.
- vanha,
Jos tuollainen ihminen saa yliotteen käy kuin Hitlerin kynsissä...eliminoidaan.ruuna oksettaa, kun lukee tuon huruukon kirjoituksia työnteleekin toisten sanomiseksi mitä hyvänsä. Hyvin moni olisikkin kiitollinen jos tuo keteellinen huru painuisi täältä hevonperseesen niinkuin pilvi * asian ilmaisisi.
- me-kanat-nauramme-niin
KaidePuu kirjoitti:
Laitan keskustelun avauspuheenvuoroni, joka keskustelu kokonaisuudessaan on edelleen luettavissa arkistossa. Tästäkin ilmenee Ruuneperin toimineen v. 2003 65 palstan sheriffinä, mutta ei milloinkaan vastannut asiallisesti edes meilaten.
Café 65
Edellinen Seuraava
T O I V O M U S
PYYDÄN, ETTÄ TÄTÄ TOIVETTANI KAIKKI NOUDATTAISIVATJuhannusyö 2003
10.7.2009 23:47
Tätinen kirjoitti:
Oliko Ruuneperi myös palstalaisten suosiossa?
Näytä lisää
"TOIVOMUS!
TALLENNAN TODISTEEKSI
KommentoiIlmiannaJaa
vanhoja*
10.7.2009 23:54
Juhannusyö 2003 kirjoitti:
Nyt on Pilmarille, alias Kaide Puulle ym, dokumenttejä, mutta myös toisille tässä päivässä eläville, koska onhan noista jo 10-vuotta.
Tuli minullekin uutta valaistusta, mistä riidat ovat alkaneet. Ruuneperin nuttu likaantui todellakin ja pahasti.
Oli pakko kaivella noita vanhoja juttuja, kuten sotahistorijoitsijat tekevät. Sanotaa, että sota ei yhtä miestä kaipaa ja onhan se totta, koska kolme tännekkin tarvitaan!DD
- yks räkänokka
Onko palsta parantanut tapansa vuosienvarrella?
- Piiskan puute?
Tottahan tuo on! Eipä toimi valvonta
tälläkään palstalla. Kaikki täällä ole-
vat viestit olisi poistettava, ja palsta
olisi paljon viihdyttävämpi.
Vai mitä mieltä on Rune-kakara? - susmorsian ek.
Enpä tiiä, mikä nyt on vikana....vaiko hyveenä ittellänikin. Viime aikoina olen kirjoittanut tai ainakin aloittanut johonkin aiheeseen kirjoittamisen, mutta aika pian painanut peruuta-nappia. Tyhjänpäiväisyyden tunteitako, itsekritiikkiäkö vai sittenkin tarpeettomuutta "purkautumisiin."
Hyvällä alulla siis taidan olla....vai olenko, kun ei ole tarvetta jokaista ajatuksenpätkää tänne merkkailla. Mutta jos näin kävisi jokaiselle, kuka täällä kirjoittelisi, turha ees sanoa keskustelemiseksi. Harva kai tänne jää istua nököttelemään ja ns. keskustelemaan.
Rankkaa on sitä paitsi ajatustyö, jos siihen täysillä paneutuu, kyllä siinä hiki ihan tulee samalla tavalla kuin joissain fyysisissäki hommissa....en vaan nyt enää oikein muista, mitä niin rankkoja hommia oisin ennää tehny, että hikikarpalot otsalle kirpoaisivat. - jjoutava
Olet vain vielä muuton takia pyörällä päästäsi;) Peruuttelu vaihe menee toivottavasti pian ohi.
- hevat
Kauheat kelit on ette mukaan meinaa mahtua. Mutta kuunnellaan musiikkia.
TERVEHDYS KAIKILLE
mukava täällä on
://www.youtube.com/watch?v=4iJzBmszxII Ei onnistunut edellinen, laitettas uusksi
http://www.youtube.com/watch?v=hlHJxDFNHmc- Satu*
Olen pitänyt tosi paljon hänen lauluistaan ja tavastaan laulaa.
- lue-juttusi
Ruuneperi
Täällä palsta pyörii 10 vuoden kuluttuakin. - sefukin
RUUNEMAN alias ruuneperi/johan.poika.pyllisti ym
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222648- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821189