porvoon sairaala...

*ihmettelijä*

ihmettelen kovasti porvoon sairaalan sisätauti osaston kuusi yhden hoitajan käytöstä potilaita ja omaisia kohtaan...

tänään olin saattamassa erästä ystävääni osastolta kuusi psykiatriseen sairaalaan noin 100m päähän.ystäväni oli muutenkin järkyttynyt saamastaan kohtelusta kyseiseltä hoitajalta ja kun lähdimme kävelemään niin ei päästy ulko ovellekkaan kun ystäväni meinasi pyörtyä ja alkoi vapisemaan niin ettei jalat meinannu kantaa..tottakai itse hätäännyin pikkasen ja ohjasin ystäväni istumaan lähimmälle tuolille ja sanoin hakevani osaslta apua..pyysin kanttiinin hoitajaa seuraamaan ystävääni sen aikaa kun käyn hakemassa osastolta apua ja kysyäkseni jos joku voisi tulla auttamaan/saataamaan meitä koska pelkäsin että sillä lyhyellä matkalla sattuu jotain.
menin osastolle ja esitin asiallisesti asiani mutta apua ei kukaan tarjonnut vaan sain todella tylyn vastaan oton erityisesti eräältä hoitajalta joka oli aikasemmin tiuskinu ystävälleni kaiken aikaa...
tässä muutamia tokasuja joita sain kyseiseltä hoitajalta "kantamaanko mun pitäs lähtee"mitä sinä oikeen haluat"tilaa taksi"meillä ei ole aikaa saattaa ihmisä joka paikkaan"
järkytyin saamastani vastaan otosta ja lähdin tyrmistyneenä takasin ystäväni luokse.
kanttiinissa mietin mitä teen koska ystäväni oli todella heikkona ja kuitenkin oli päästävä psyk.osastolle...huomasin pyörä tuolit siinä aulassa ja en keksiny muuta kun että ystäväni istuu siihen ja mä työnnän hänet sen jäisen ja liukkaan mäen psyk.sairaalalle...
niin me sitten päästiin perille omin avuin...

se mikä mua ihmetyttää on sen osaston kuusi hoitajan asennetta siihen että potilas on todella huonossa kunnossa ja kohtelu on todellakin alaarvosta...ei saa mitään apua kun sitä pyytää ja sitten mullekkin huudetaan ja tiuskitaan kun pyydän asiallisesti apua.
se kanttiinin työn tekijä välitti enemmän kun osaston hoitaja...

asia ei jää tähän vaan huomenna menee valitus eteenpäin ja totisesti toivon että kyseinen hoitaja saa palautetta ja muuttaa asennettaan...

29

12491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä

      ole jotain osaston johtajaa tai vastaavaa jolle valittaa.kai kyseisellä hoitajalla ollut erikoisen huonopäivä tai sitten se tuli ihan luonnostaan

      • *ihmettelijä*

        ...olen juuri menossa tapaamaan ystävääni psyk.sairaalaan ja yhdessä täytetään kaavake johon tulee kyseisen hoitajan nimi ja asia mistä valitetaan ja se kaavake toimitetaan potilas asia miehelle...toivottavasti valituksesta on apua...

        kyseinen hoitaja oli ollu todella ilkee koko sen ajan mitä ystäväni oli osastolla..ei ollu käytös huonosta päivästä kiinni...


      • QBB
        *ihmettelijä* kirjoitti:

        ...olen juuri menossa tapaamaan ystävääni psyk.sairaalaan ja yhdessä täytetään kaavake johon tulee kyseisen hoitajan nimi ja asia mistä valitetaan ja se kaavake toimitetaan potilas asia miehelle...toivottavasti valituksesta on apua...

        kyseinen hoitaja oli ollu todella ilkee koko sen ajan mitä ystäväni oli osastolla..ei ollu käytös huonosta päivästä kiinni...

        Olisikohan ystävässäsi tai sinussa myös VIKAA!!!
        Itse olen saanut TODELLA HYVÄÄ hoitoa joka kerta kun siellä olen joutunut olemaan.


      • *ihmettelijä*
        QBB kirjoitti:

        Olisikohan ystävässäsi tai sinussa myös VIKAA!!!
        Itse olen saanut TODELLA HYVÄÄ hoitoa joka kerta kun siellä olen joutunut olemaan.

        ...on saanu hyvää hoitoa...en ihmetellykkään hoidon laatua vaan yhden hoitajan KÄYTTÄYTYMISTÄ ystävääni ja minua kohtaan onneksi se oli vaan yksi hoitaja muut mukavia ja asiallisia...

        nyt valitus mennyt eteenpäin ja toivon mukaan siitä olis jotain hyötyäkin...


      • *ihmettelijä*
        *ihmettelijä* kirjoitti:

        ...on saanu hyvää hoitoa...en ihmetellykkään hoidon laatua vaan yhden hoitajan KÄYTTÄYTYMISTÄ ystävääni ja minua kohtaan onneksi se oli vaan yksi hoitaja muut mukavia ja asiallisia...

        nyt valitus mennyt eteenpäin ja toivon mukaan siitä olis jotain hyötyäkin...

        ystäväni on "helppo potilas"ei turhista valita ja kitise ja minä esitin asiani ASIALLISESTI mutta kyseinen hoitaja oli kun sitruunan syöny ja todella epäystävällinen..ei sovi kyseiseen ammattiin lainkaan..


      • Anonyymi
        QBB kirjoitti:

        Olisikohan ystävässäsi tai sinussa myös VIKAA!!!
        Itse olen saanut TODELLA HYVÄÄ hoitoa joka kerta kun siellä olen joutunut olemaan.

        Sehän ihan hyvä että sinä ja sinun ystävä ,,,että minä minä ja minä ,,ja minun ystävä ,sug kuk ...Mee muualle itkee ..


      • Anonyymi
        *ihmettelijä* kirjoitti:

        ...olen juuri menossa tapaamaan ystävääni psyk.sairaalaan ja yhdessä täytetään kaavake johon tulee kyseisen hoitajan nimi ja asia mistä valitetaan ja se kaavake toimitetaan potilas asia miehelle...toivottavasti valituksesta on apua...

        kyseinen hoitaja oli ollu todella ilkee koko sen ajan mitä ystäväni oli osastolla..ei ollu käytös huonosta päivästä kiinni...

        Muissakin sairaaloissa on sadisteja. Myös helsingissä.
        Hakeutuvat ammattiin jossa saa heikoimmassa tilassa olevia kiduttaa.
        Mutta taivaassa asuu Kostaja joka kuulee kurjien huudot.


      • Anonyymi
        *ihmettelijä* kirjoitti:

        ystäväni on "helppo potilas"ei turhista valita ja kitise ja minä esitin asiani ASIALLISESTI mutta kyseinen hoitaja oli kun sitruunan syöny ja todella epäystävällinen..ei sovi kyseiseen ammattiin lainkaan..

        Helppoja ja heikkoja onkin helpoin kiduttaa. Vaistomaisesti juuri heihin purkavat pahuuttaan.
        Jos hoitoon tulee suurella navalla omistettu itsetunnoltaan tärkeä niin saa myös hyvää kohtelua.
        Sadistit vaistoaa helpon uhrin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän ihan hyvä että sinä ja sinun ystävä ,,,että minä minä ja minä ,,ja minun ystävä ,sug kuk ...Mee muualle itkee ..

        Tässä on esimerkki sadistista joten ei kannata ihmetellä jos tämä juuri on "sairaanhoitaja".


    • uusimaahan!

      Kirjoitappa sama teksti myös uusimaan yleisöpalstalle!!Hyvä antaa palautetta oikein kunnolla tuollaisesta.

      • perheongelmia?

        Yleensähän tuollainen johtuu pitkälti siitä, että kotona on ongelmia. Niitä sitten puretaan työpaikalla. Hyvä kuitenkin ottaa asia puheeksi. Tuollaisen käytöksen ovat varmaan jo työkaveritkin pistäneet merkille, mutta asioista on vain niin hankala puhua, työkavereita kohtaan kun pitäisi olla lojaali.


    • Johan on

      kumma että moista tiuskimista ja epäkohteliasta käytöstä sairaaloissamme esiintyy potilaita tai heidän vieraitaan kohtaa.
      Tee raportti Terveydenhuollon oikeusturvakeskukseen. Se on oikea paikka tällaisten epäkohtien käsittelyyn.Ääni kellossa muuttuu takuulla. Tsemppiä

    • Hyvä Porvoo

      Porvoossa on hyvä asua en raaski jättää Porvoota. Koska missään ei ole niin hyvää Sairaalaa, hyvä hoito ja kiltti ystävällinen hoito.
      Ja ampulanssikin tulee todella nopeasti. Kiltin ampulanssin kuljettajat tulevat auttamaan.

      Samoin näsin terveyskeskus todella ystävällistä asian tuntevaa hyvää hoitoa.

      KIITOKSIA ! tunne on että Porvoossa autetaan kun on tarvis.

      • sofflan

    • c gfcgm

      Menin Porvoon Näsin terveyskeskukseen .Nenäni oli murtunut.Hoitaja kävi lääkäriltä kysymässä mitä tehdään.Lääkärin vastaus:Tulkoon kahden viikon päästä uudelleen.En tyytynyt siihen vaan menin yksityiselle lääkäriasemalle.Sieltä sain lähetteen HYKS:siin,jossa nenäni operoitiin heti.Tein valituksen terveyskeskuksen ylilääkärille.Ei vastausta.Johtopäätös:Julkinen terveydenhoito ei toimi.Yksityinen toimii,vaan kun kaikilla ei ole varaa mennä yksityisille.

      • Jokuvain

        Millä lailla nenäsi operoitii?


      • Pikkuvarvas murtui

        Aivan samaa mieltä! Pikkuvarpaani oli murtunut pelistä ja tietenkin soitto oli lähimpään terveyskeskukseen Näsiin. Luurista tokaistiin, että potilaita on keskuksessa liikaa etten saanut aikaa edes hoitajalle. Soitin sitten sairaalalle ja sanottiin, että menkää suoraan Näsin terveyskeskukseen.
        Nokka kohti Näsiä murtuneen varpaan kanssa. Keskuksessa odottelin siellä yksin eikä yhtäkään potilasta näkynyt. Tiskillä sama hoitaja, joka puhui luurin toisella puolella tokaisi: "käveleppä nii katsotaan sitten." Kävelin nilkuttaen ja antoi ajan hoitajalle. Yli tunti meni, että pääsin hoitajan luo. Hän pisti siihen jtn. teippiä ja sillä selvä. Ei röntgeniin tai mitään! Ja sain vielä huutelut takaisin: "Pieni murtuma ei kävelyä haittaa"
        Anteeksi, mutta mitä?!? Kyllä Porvoossa todella erikoinen palvelu on!


      • Erikoi

        Näsin terv.keskus sisältää Huom ! Osittain 0.00.i % mätämunia. Eli ehkä ei ole Saarijärven lääkärin tasoista . (Kiminkinen ) Minut käskettiin liikkumaan murtuneella selällä .samaan aikaan täytin komeroa särkylääkkeillä . Että kipu kestää yksi -3 kuukautta .Ja jälkeen päin hus ortobedi sanoi että kun murtuma ei näkynyt ensimmäisessä kuvauksessa . Olisi pitänyt potilasta kuunnella ! Ja se kun ei Suomalaisten hoitoon kuulu .. Eli lähete kuvauksiin .Olisin pelkällä selkätuella n.1.5 kk . Ollut entiseni .pitäessäni . Nyt ainakin 2 leikkausta tästä . Nyt elän pelkoa vammautuneena . Ja ehkä saisin vankilassa ihmisoikeden .Vammaisena tuskin saan ? ( Sama vamma kuin Aleksander Bargovilla ? ) hän pelaa9


      • Yd8

        Eli olisi 2 kuukaden sisällä pitänyt uudestaan kuvata . Näin Ortobedi kertoi . Minua pakkokävelyttiin lääkkeillä noin 5 kk . Yksinkertainen halpa röngten kuva vihdoin paljasti . Että kyseinen näsin lääkäri pitäisi pitäisi uudelleen kouluttaa Siperiassa .


      • Anonyymi
        Pikkuvarvas murtui kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä! Pikkuvarpaani oli murtunut pelistä ja tietenkin soitto oli lähimpään terveyskeskukseen Näsiin. Luurista tokaistiin, että potilaita on keskuksessa liikaa etten saanut aikaa edes hoitajalle. Soitin sitten sairaalalle ja sanottiin, että menkää suoraan Näsin terveyskeskukseen.
        Nokka kohti Näsiä murtuneen varpaan kanssa. Keskuksessa odottelin siellä yksin eikä yhtäkään potilasta näkynyt. Tiskillä sama hoitaja, joka puhui luurin toisella puolella tokaisi: "käveleppä nii katsotaan sitten." Kävelin nilkuttaen ja antoi ajan hoitajalle. Yli tunti meni, että pääsin hoitajan luo. Hän pisti siihen jtn. teippiä ja sillä selvä. Ei röntgeniin tai mitään! Ja sain vielä huutelut takaisin: "Pieni murtuma ei kävelyä haittaa"
        Anteeksi, mutta mitä?!? Kyllä Porvoossa todella erikoinen palvelu on!

        SULLA SATTUNUT AIVOINVALIIDII LÄÄKÄRIT ! Otan Osaa syvästi !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SULLA SATTUNUT AIVOINVALIIDII LÄÄKÄRIT ! Otan Osaa syvästi !

        Onko Näsin arvauskeskuksessa muitakin kuin mainitsemiasi aivoinvaliidejä lääkäreitä tai hoitajia?


      • Anonyymi

        Lääkärit ovat mielivaltaisia diktaattoreja. He tietää että heillä on valta yli lainsäädännön ja poliisitutkinnan.


    • Anonyymi

      Minun piti 18.10 soittaa Porvoon terveyskeskukseen mikä on Hb arvoni (normaalisti 155-160). TK.sta pyydettiin tulemaan pikaapuun kun Hb tippunut 98. TK lääkäri kirjoitti lähetteen Porvoon HUS sairaalaan jonne minut kuljetettiin. Porvoon HUS polilla lääkäri antoi vaihtoehdon mennä kotiin tai osastolle. Kun oloni oli tosi huono menin osastolle illalla. Olen myös diabeetikko ja en saanut mitään ruokaa koko päivänäsuuhun. Aamulla puuro maistui. Lääkäri vihdoin n.9 aikoihin tuli ja kylmästi ohjaa minut Näsin vuodeosastolle edes keskustelematta vaivastani sen enempää tai yleensäkin minun puheitani sekä kuvia miksi Hb on alentunut näinkin ales lyhyessä ajassa! Sanoin, että per...le menen sitten kotiin. Aamulla otettu uusi Hb arvo oli pudonnut jo 94. Antoivat verta ja potkastiin kotiin kärsimään! Tähän ollaan tultu Porvoon sairaalassa! Edellispäivänä sairaalaan ja seuraavana potkitaan kotiin eikä selvitetä veren poiston syytä??? Mikä on nyt pääarvauskeskus?

      • Anonyymi

        Tais olla huono lääkäri..


    • Anonyymi

      Nå voi vittu ,,oootko ihan tosissas ,,että daijilla joku erityis palveluu .

      • Anonyymi

        Borgå sjukhus är Bäst de bara så ,,de fittans itkuu pilli gå någors annat ställe de bara så ,,vi Borgå borna nöjda me vårt sjukhus de e Bäst ,,


    • Anonyymi

      Ei yllätä yhtään. Suomi rakastaa pahuutta ja ihmiset ovat petoja.
      Mutta pedon valta tuhoutuu pian kokonaan. Ja sen mukana kaikki pahuuden rakennelmat ja pahuuden rakastajat.

      • Anonyymi

        Olenko väärässä kun päättelen kirjoituksestasi, että olet johonkin hihhuli uskonlahkoon hurahtanut, keskimääräistä tyhmempi ja muutenkin horjuvan mielenterveyden kanssa kamppaileva onneton uneksija?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olenko väärässä kun päättelen kirjoituksestasi, että olet johonkin hihhuli uskonlahkoon hurahtanut, keskimääräistä tyhmempi ja muutenkin horjuvan mielenterveyden kanssa kamppaileva onneton uneksija?

        Kyllä on kielenkäyttöä. Eli selvästi olet itse mielenterveydestä kärsivä. Haukut täällä ihmisiä joita et tunne. Ota kuule lääkkeet ja pidä naamasi tukossa. Hanki elämä mene töihin!!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe