9.1-06 Tipatonna

Alkoi taas arkipäivä ja sellaisena se päättyköön.

23

2044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raittiina vietän minäkin tään päivän.!

    • aahoohoo

      monta kuunkiertoo ennen ku seuraavat pyhät tulee mutta haitanneenko tuo mitä - tavan harmaa arki on kuitenki rytmeineen ja rutiineineen ehkä mulle sitä kaikkein parasta ja voihan sitä pienilläki jutuilla tehä maanantaista laatumaanantain.

      Tiedoksi vaan - tein sen sumun tärpätillä ja kyllä se sumulta näyttää vaan sen jälkeen en oo kerenny tehä tauluun yhtikäs mitään. Vaan eipä oo kiirekkään - sudin sitte ku on aikaa.

      Mustan kahvin linjalla näytän olevan tänä aamuna ku maito on hitto vieköön taas menny kokkareiks.

      • åpoi

        minä jo mielessäni kuvittelin että muuten ois tullu arjalta läpimurtotyö muttaku tärpätillä pilasi sen
        eipäsilti tärpättiä minäki käytin kunnes yks kokeneempi neuvo että ölöjyllä, ölöjyllä se laveeraus tehhään
        eipä siinä taija isoja eroja olla kummalla tekee
        ehkä öljyohennuksella tulee vähä niinku kolmiulotteisuutta, mutta minusta tuntuu että vaatii enempi harjottelua

        ennenaikaan en ruvennut mitään tekeen jos ei ollu harrastepulloa, ny ei tarvi


      • aahoohoo
        åpoi kirjoitti:

        minä jo mielessäni kuvittelin että muuten ois tullu arjalta läpimurtotyö muttaku tärpätillä pilasi sen
        eipäsilti tärpättiä minäki käytin kunnes yks kokeneempi neuvo että ölöjyllä, ölöjyllä se laveeraus tehhään
        eipä siinä taija isoja eroja olla kummalla tekee
        ehkä öljyohennuksella tulee vähä niinku kolmiulotteisuutta, mutta minusta tuntuu että vaatii enempi harjottelua

        ennenaikaan en ruvennut mitään tekeen jos ei ollu harrastepulloa, ny ei tarvi

        mulle kelpaa ja pitää sitte kokeilla sitä öljyy joskus toiste. Mulla ois siihen tauluun nyt kaikkein mukavimmat jutut vuorossa: kaikenlaisia suokasveja, suopursuja, tupasvilloja ja muita pikku varpuja ja sit ois vielä yks haaste: suolammen pinta. Se pitäs saada sellaseks ettei se näytä pullistuvan keskeltä. En oo tehny siihen muuta ku pohjamaalin niin että vihjettä vaan kehiin.

        Minkä aiheisia tauluja ite maalaat? Mulla on näköjään noi luontojutut.


      • karbidi
        aahoohoo kirjoitti:

        mulle kelpaa ja pitää sitte kokeilla sitä öljyy joskus toiste. Mulla ois siihen tauluun nyt kaikkein mukavimmat jutut vuorossa: kaikenlaisia suokasveja, suopursuja, tupasvilloja ja muita pikku varpuja ja sit ois vielä yks haaste: suolammen pinta. Se pitäs saada sellaseks ettei se näytä pullistuvan keskeltä. En oo tehny siihen muuta ku pohjamaalin niin että vihjettä vaan kehiin.

        Minkä aiheisia tauluja ite maalaat? Mulla on näköjään noi luontojutut.

        taas oon läsnä! Meitsin muistin mukaan molemmilla voi homman tehä, mut tärpättilaantrinki jättää mattapinnan ja oili kuten muukin maalaus! Harmi, kus et asustele meilläpäin; täs kylällä on yks taide- ym.-puoti, jota pitää yks puoltuttu. Aikoinaan ku tuli ne muutamat kuvat tehtyy, ni oli kiva jaaritella siel kaupas saamas vihjeitä!
        Emmää tohon pullistumiseen muuta ossoo sannoo, ko et elä pistä mittää sen kankaan taakke, joka sitä pullistas!
        BTW! Minkä kokosii taului Sää maalailet? Mulla on tos seinällä yks "Tytön kuva" about reilu 25 x vajaa 35cm. Sitte ne emännälle tehyt lintukuvat on vähä postikorttii suurempii. Elikkä mää jos maalaan vielä, ni sit lintui, mieluiten niiku Wrghtin veljekset!


    • nasukasa

      ...tänäänkin otan antabukseni.

    • åpoi

      tämäki päivä raittiina

      • Huomenta!


    • Ryyppymies

      tänään. Työtkin alkoivat.

      • Cettuz!

        Raitista, kaikille. Tipatta.


    • mussukka1

      Eilen tuli varmaan raitisilmamyrkytys. Meillä oli sellainen pieni retki, nuotiota sun muuta.
      Ei tarvinnut illalla lukemista sänkyyn.
      Tissutteluun en aio sortua.

    • Dokaani

      Loppuu ne pitkätkin lomat aina lopulta... Vähän käynnistämisvaikeuksia työrytmissä, muttei onneksi kankkusen takia, ts. tipatta oon ollut.

    • Pitkästä aikaa normaali maanantai työssä, mutta olotila on poikkeava, ei krapulaa ja muutenkin mukava olotila.

    • Systerikin

      ja 30 km hiihtoa takana! Viime torstaina alkoi meikän hiihtokausi.

    • Mimmuli1

      Nyt taas normaalit viiden päivän työviikot alkoivat, mutta huomattavasti mukavampaa kokea maanantai pirteänä ilman tutinoita.

    • papio

      Tipatonna on mennyt minullakin päivä. Aamulla pannullinen Krönung-kahvia ja nyt ajattelin hernekeittoa keitellä. Postissa tuli taas sellainen pläjäys teknistä laitteistoa (ei piraatti), että siinäpä se päivä pari kuluukin ja saatte olla rauhassa minulta. Mutta selevinpäin mennään etiäpäin! ;)

      • Sani

        Hyvä sheriffi, kun poistit ne asiattomat viestit! Ihan untuvikko minäkin mutta selvin päin ja nyt nukkumaan. Öitä!


      • Sani kirjoitti:

        Hyvä sheriffi, kun poistit ne asiattomat viestit! Ihan untuvikko minäkin mutta selvin päin ja nyt nukkumaan. Öitä!

        Ketjuun!!


    • paranoidi

      Rauhallisesti viikko alkuun, tipatta.

    • tippaeitapa

      jatkukoon.....

    • mussukka1

      Minä vain omaa hyvää tuulta tänne puran. Työt on hoidettu ja hangessakin ehditty käydä ja ilman alkoa. Huomenna voi tietysti tulla takapakkia, voihan olla että aamulla on lunta tuiskuttanut niin, että autoa ei saa puskettua läpi.
      Kaikille mukavaa iltaa ja hyviä unikuvia.

    • karbidi

      Kehittäkääs mulle jostain jotain vaikka ironista huumoriiki siehen ens maanantakiseen pallolaajennukseen. Tokihammää tierän, jottei se oo sen kummosempi, kus se viikontakane varjoainekuvauskaa, vaan eikös se kumminni oo joku vaaranpaikka, ku lähetään pumppuun työntään jotain ilmapalloja 12 baarin paineella!

      • Tri. Urpo-Örvelö.

        Ei sinne pumppuun työnnetä ilmapalloja 12 barin paineella, vaan se paine pumpataan siihen sondin päässä olevaan pieneen pallukkaan, että on sopivan kokoinen, ja nykäistään sun pumppurööristä sen ahtauman läpi, niin johan on taas putket puhtaana, ja ukkoon tulee virtaa kintaisiin, kun alkaa nesteet virtaamaan.
        Keväällä saat olla sitten tarkkana kuin muinoin. Neidoilla alkaa vaatetus vähenemään, ja pallolaajennuksen jälkeen kuulemma voi jäykistyä muukin kuin niska.


    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe