onko kova

paukku

maataloudelle ylipäätään kun sähhkö kallistuu 25%.miten iso lasku tukiaisiin lisää.

6

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusiutuvat varat

      Kallistuvan sähkön- ja muun energian hinta lisää maatilan mahdolisuuksia hyödyntää yhä enemmän omia energialähteitä jo lähitulevaisuudessa.
      Puulle näyttää olevan kysyntää jatkuvasti lisää ja muun muassa uunitehtaat on joutuneet lisäämään tuotantoaan roiman kysynnän vuoksi.
      Ja milläs ne muulla uunit lämpiää kuin puulla, runsaat markkinat siintää jo horisontissa, alkaa paluu entiseen hyvään aikaan.
      Jatkuvasti lisääntyvä sähkön- ja öljyn hinnan kallistuminen vain parantaa maatilan mahdollisuuksia ruveta enenevässä määrin energian toimittajaksi ja se on hyvä asia se.

    • 2 vuoteen

      pysyy samana sopimus hinta vajaa pari vuotta vielä samana, ja puilla sitä lämmitetään muutenkin.

      • hc-c

        Reagoi ennemmin kuin kaksi vuotta on kulunut. Kehityssuunta on ollut nouseva, mutta perustelut tuntuvat katteittomilta koska välillä vettä on liikaa ja välillä liian vähän. Silti hinta nousee.. Mistä mielestänne tällainen hintakehitys voidaan perustellusti toteuttaa?


      • Heilahtelee
        hc-c kirjoitti:

        Reagoi ennemmin kuin kaksi vuotta on kulunut. Kehityssuunta on ollut nouseva, mutta perustelut tuntuvat katteittomilta koska välillä vettä on liikaa ja välillä liian vähän. Silti hinta nousee.. Mistä mielestänne tällainen hintakehitys voidaan perustellusti toteuttaa?

        Ruikkarin taloustieteen mukaan kilpailu alentaa hintoja ja ulkoa tuotu on aina halvempaa kuin kotimaassa tuotettu.
        Ompa eletty aika, jolloin sähköyhtiöt olivat paikallisesti omistettuja, ei kilpailua mutta hinnat pysyvästi kohtuullisen alhaiset.
        Kysymys onkin siitä, mikä sopii kilpailun kohteeksi, mikä ei.
        Esimerkiksi sähkömarkkinoilla ei kilpailu yksinkertaisesti toimi, joten hallitsevat yhtiöt voivat mielin määrin hinnoitella tuotteensa ja pienet tulevat perässä.
        Ainut keino jää kuluttajalle etsiä vaihtoehtoisia energiamuotoja muun muassa lämmitykseen ja sitä kautta antaa singnaaleja sähköyhtiöille toisenlaisesta vaihtoehdosta.


      • Eu-avustaja
        hc-c kirjoitti:

        Reagoi ennemmin kuin kaksi vuotta on kulunut. Kehityssuunta on ollut nouseva, mutta perustelut tuntuvat katteittomilta koska välillä vettä on liikaa ja välillä liian vähän. Silti hinta nousee.. Mistä mielestänne tällainen hintakehitys voidaan perustellusti toteuttaa?

        Edellinen kirjoittaja varmaan viittasi sähkösopimukseen yhtiön X kanssa, jossa sovittiin, että sähkön hinta pysyy 2 vuotta samana. Kesällä niitä tällä alueella tarjottiin ja aika monet ovat sen tehneet.

        Luultavasti "voittokauppa" sen ajan?

        Ainakin jotain juttua oli siitä päästökaupasta, että se nostaa sähkön nykyhintaa noin 20 %?!?!


      • Eu-avustaja kirjoitti:

        Edellinen kirjoittaja varmaan viittasi sähkösopimukseen yhtiön X kanssa, jossa sovittiin, että sähkön hinta pysyy 2 vuotta samana. Kesällä niitä tällä alueella tarjottiin ja aika monet ovat sen tehneet.

        Luultavasti "voittokauppa" sen ajan?

        Ainakin jotain juttua oli siitä päästökaupasta, että se nostaa sähkön nykyhintaa noin 20 %?!?!

        se on minullakin seuraavan 1,5 vuotta energian osalta, kk.maksu 1 €, ja 3,77 snt/kwh läpi vuoden ja vuorokaudenajan sama hinta sopimuksen mukaan ei nouse ennen sopimusajan päättymistä.
        Ollut aikaisemminkin reilusti tuo sopiminen 2 vuotta kerralla voittokauppaa, ja jos sattuu olemaan tekohetkellä korkeampi niin
        kannattaa odotella vähän aikaa ,mutta ei kauaa.
        Se on varmin tapa maksaa kalleinta hintaa, jos ei ole kysellyt tarjouksia ,niin maksaa listahinnan ja se on aina korkein joka yhtiöllä.
        Siirtomaksu on taas eri asia koska sen linjoista maksat kenen käytät,siinä ei kilpailua vielä ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1310
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      50
      1194
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1173
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      863
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      323
      809
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe