maataloudelle ylipäätään kun sähhkö kallistuu 25%.miten iso lasku tukiaisiin lisää.
onko kova
6
558
Vastaukset
- Uusiutuvat varat
Kallistuvan sähkön- ja muun energian hinta lisää maatilan mahdolisuuksia hyödyntää yhä enemmän omia energialähteitä jo lähitulevaisuudessa.
Puulle näyttää olevan kysyntää jatkuvasti lisää ja muun muassa uunitehtaat on joutuneet lisäämään tuotantoaan roiman kysynnän vuoksi.
Ja milläs ne muulla uunit lämpiää kuin puulla, runsaat markkinat siintää jo horisontissa, alkaa paluu entiseen hyvään aikaan.
Jatkuvasti lisääntyvä sähkön- ja öljyn hinnan kallistuminen vain parantaa maatilan mahdollisuuksia ruveta enenevässä määrin energian toimittajaksi ja se on hyvä asia se. - 2 vuoteen
pysyy samana sopimus hinta vajaa pari vuotta vielä samana, ja puilla sitä lämmitetään muutenkin.
- hc-c
Reagoi ennemmin kuin kaksi vuotta on kulunut. Kehityssuunta on ollut nouseva, mutta perustelut tuntuvat katteittomilta koska välillä vettä on liikaa ja välillä liian vähän. Silti hinta nousee.. Mistä mielestänne tällainen hintakehitys voidaan perustellusti toteuttaa?
- Heilahtelee
hc-c kirjoitti:
Reagoi ennemmin kuin kaksi vuotta on kulunut. Kehityssuunta on ollut nouseva, mutta perustelut tuntuvat katteittomilta koska välillä vettä on liikaa ja välillä liian vähän. Silti hinta nousee.. Mistä mielestänne tällainen hintakehitys voidaan perustellusti toteuttaa?
Ruikkarin taloustieteen mukaan kilpailu alentaa hintoja ja ulkoa tuotu on aina halvempaa kuin kotimaassa tuotettu.
Ompa eletty aika, jolloin sähköyhtiöt olivat paikallisesti omistettuja, ei kilpailua mutta hinnat pysyvästi kohtuullisen alhaiset.
Kysymys onkin siitä, mikä sopii kilpailun kohteeksi, mikä ei.
Esimerkiksi sähkömarkkinoilla ei kilpailu yksinkertaisesti toimi, joten hallitsevat yhtiöt voivat mielin määrin hinnoitella tuotteensa ja pienet tulevat perässä.
Ainut keino jää kuluttajalle etsiä vaihtoehtoisia energiamuotoja muun muassa lämmitykseen ja sitä kautta antaa singnaaleja sähköyhtiöille toisenlaisesta vaihtoehdosta. - Eu-avustaja
hc-c kirjoitti:
Reagoi ennemmin kuin kaksi vuotta on kulunut. Kehityssuunta on ollut nouseva, mutta perustelut tuntuvat katteittomilta koska välillä vettä on liikaa ja välillä liian vähän. Silti hinta nousee.. Mistä mielestänne tällainen hintakehitys voidaan perustellusti toteuttaa?
Edellinen kirjoittaja varmaan viittasi sähkösopimukseen yhtiön X kanssa, jossa sovittiin, että sähkön hinta pysyy 2 vuotta samana. Kesällä niitä tällä alueella tarjottiin ja aika monet ovat sen tehneet.
Luultavasti "voittokauppa" sen ajan?
Ainakin jotain juttua oli siitä päästökaupasta, että se nostaa sähkön nykyhintaa noin 20 %?!?! Eu-avustaja kirjoitti:
Edellinen kirjoittaja varmaan viittasi sähkösopimukseen yhtiön X kanssa, jossa sovittiin, että sähkön hinta pysyy 2 vuotta samana. Kesällä niitä tällä alueella tarjottiin ja aika monet ovat sen tehneet.
Luultavasti "voittokauppa" sen ajan?
Ainakin jotain juttua oli siitä päästökaupasta, että se nostaa sähkön nykyhintaa noin 20 %?!?!se on minullakin seuraavan 1,5 vuotta energian osalta, kk.maksu 1 €, ja 3,77 snt/kwh läpi vuoden ja vuorokaudenajan sama hinta sopimuksen mukaan ei nouse ennen sopimusajan päättymistä.
Ollut aikaisemminkin reilusti tuo sopiminen 2 vuotta kerralla voittokauppaa, ja jos sattuu olemaan tekohetkellä korkeampi niin
kannattaa odotella vähän aikaa ,mutta ei kauaa.
Se on varmin tapa maksaa kalleinta hintaa, jos ei ole kysellyt tarjouksia ,niin maksaa listahinnan ja se on aina korkein joka yhtiöllä.
Siirtomaksu on taas eri asia koska sen linjoista maksat kenen käytät,siinä ei kilpailua vielä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664