tasoa

GSX 1300 R

koitetaan nyt saada jotain tasoa tämänkin palstan keskusteluun.....jos ainoa keskustelun aihe on se,että onko kallion hopea vai häpeä,niin lopetaan koko tämä osio....eli jos todella haluaa
keskustella asiosta niiden oikeilla nimillä , niin aloitetaan se vaikka nyt....ps. onko kukaan lukenut Nita Korhosen kirjan suomalaisesta RR:sta?
Se on loistava teos suomaliasista RR-kuljettajista maailmalla,ostakaa ja lukekaa!

20

2214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turo--Inkeri

      täällä majaili viimekin kaudella ilmeisesti jotain 14-15 vuotiaita finninaamoja, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä RR:stä lajina, ei suomalaisen RR:n historiasta, eikä siitä, että Kallion taistelussa oli kuitenkin kyse GP3-luokan maailmanmestaruudesta, jonka saavuttaminen ei ole mikään helppo homma. Vaatii paljon työtä edes päästä ajamaan MM-tasolle, puhumattakaan siellä menestymisestä, ja Kallio on saavuttanut nyt jo paljon, se pääsi monelta unohtumaan, vai menikö edes hoksottimiin asti?

      Kirja tuli pukinkontissa, se on todella suositeltava ja on avartanut omaakin tietouttani lajin varhemmista vaiheista todella paljon.

      Ensi kaudella kaikki voivottelijat, surkuttelijat ja välillä jopa Kallion kannattajia vastaan sanallisesti hyökänneet, hieman positiivisemmalla asenteella katsomaan, tulisiko -06 se kaivattu mestaruus!

      • GSX 1300 R

        Mikalla on loistava mahdollisuus mestaruuteen täl-
        lä kaudella,on taas vuosi lisää kokemusta ja kil-
        pailukykyinen pyörä alla... oli hyvä ettei siir-
        tynyt vielä puolikkaisiin,koska KTM:n laite on vielä ihan raakile ja yksi huono vuosi väliin saa tallipääliköt helposti unohtamaan koko miehen....
        Puolikkaat on tasollisesti melko kova luokka ja olisi aikanaan tärkeää saada kalusto,jolla takuu-
        varmasti ajetaan vähintään sijoille 6 - 10, sil-
        loin olisi riittävät näytöt sitten Moto GP-luok-
        kaan, tosin se on varmaan aikaisintaan 3-4 vuoden kuluttua.....
        Se on suomalaisilla aina sama ongelma ; jos ei suomalaisia mukana,laji ei ole mitään ! Tarvitaan ensin joku pärjää ja sen jälkeen lähdetään mukaan kannustamaan...sma tilanne oli F1:ssä ennen Keke Rosbergia ja vielä sen jälkeenkin...
        Itse toki seuraan suomalaisten edesottamuksia RR:ssa, mutta arvostan myös muuan maalaisia kuskeja, mikäli he ovat taitavia.....menneellä kaudella jäi Rossin lisäksi erityisesti mieleen Nicky Hayden,
        ja SBK:sta Troy Corser sekä Vermeulen....


      • Turo--Inkeri
        GSX 1300 R kirjoitti:

        Mikalla on loistava mahdollisuus mestaruuteen täl-
        lä kaudella,on taas vuosi lisää kokemusta ja kil-
        pailukykyinen pyörä alla... oli hyvä ettei siir-
        tynyt vielä puolikkaisiin,koska KTM:n laite on vielä ihan raakile ja yksi huono vuosi väliin saa tallipääliköt helposti unohtamaan koko miehen....
        Puolikkaat on tasollisesti melko kova luokka ja olisi aikanaan tärkeää saada kalusto,jolla takuu-
        varmasti ajetaan vähintään sijoille 6 - 10, sil-
        loin olisi riittävät näytöt sitten Moto GP-luok-
        kaan, tosin se on varmaan aikaisintaan 3-4 vuoden kuluttua.....
        Se on suomalaisilla aina sama ongelma ; jos ei suomalaisia mukana,laji ei ole mitään ! Tarvitaan ensin joku pärjää ja sen jälkeen lähdetään mukaan kannustamaan...sma tilanne oli F1:ssä ennen Keke Rosbergia ja vielä sen jälkeenkin...
        Itse toki seuraan suomalaisten edesottamuksia RR:ssa, mutta arvostan myös muuan maalaisia kuskeja, mikäli he ovat taitavia.....menneellä kaudella jäi Rossin lisäksi erityisesti mieleen Nicky Hayden,
        ja SBK:sta Troy Corser sekä Vermeulen....

        onhan Mikan entinen tallikaveri Casey Stoner jo menossa MotoGP:hen, tosin ekalla tallilla meni hommat munilleen, kun sponsori lähti, mutta löysi ajoissa toisen työnantajan. 250cc mestari Pedrosa siirtyy myös ylemmäs, joten vaikea sanoa, onko piikit vai puolikkaat tiukempi luokka ensi vuonna. Piikeissä KTM varmaankin on suhteellisesti paljon paremmassa iskussa, joten sikäli paremmat mestaruusmahdollisuudet siellä.

        Melandri ajoi hemmetin upean kauden. Samoin Vermeulenista tullaan vielä kuulemaan ja paljon. Troy Corser alkaa olla jo kehäraakki vaikka työntääkin yhä lujaa... GSXR1000:n ylivoima oli Supereissa kauden alussa niin murskaavaa, ettei ukkoa enää saanut kukaan kiinni.

        Kuulin muuten, että Corser vietti Valencian kisaviikonloppuna huomattavasti enemmän aikaa avittamassa nuorta aussikuskia pärjäämään GSX-R750 Cupissa, kuin oman tehdastiiminsä pilttuussa. Opetti ihan kädestä pitäen mm. kuinka pyörää huolletaan ja säädetään - kävi vaan siinä sivussa voittamassa parit MM-lähdöt! Täytyy löytyä respectiä sellaiselle kaverille...


    • mikafani

      Jos Kallio voittaa ensi kaudella mestaruuden onko hänellä mahdollisuutta siirtyä suoraan kuninkuusluokkaan seuraavaksi kaudeksi ?

      • Turo--Inkeri

        ensin pitää tietysti voittaa se 125ksm mestaruus, eikä se tule olemaan ensi kaudellakaan helppoa!

        Sitten jollain Motogp-tallilla pitäisi olla jo olemassa joku (todennäköisesti italialainen tai espanjalainen ajaja), joka on tuonut talliin julmetun läjän henkilökohtaista sponssirahaa, ja tämän tallin pitäisi sitten nähdä Kallion ajotaidot asiana, johon ovat halukkaita sijoittamaan. Jarno Saarinen tai Tepi Länsivuori varmaankin olivat suuruuden päivinään tällaisessa maineessa, sitä Mika tuskin kuitenkaan ainakaan vielä on. Hänen henk.koht sponssirahansakaan eivät tässä vaiheessa ole mitenkään suurensuuret, ja näistä luokista Motogp pyörii ylivoimaisesti isoimmilla rahoilla. Siellä itse asiassa muhii mahtavankokoinen rahoituskriisi koska sarjassa ei ole F1- tai Indy-sarjojen tyylisiä jättisponsoreita ollenkaan, eli kysymys kuuluu: kun 800cc muutos tulee 2007, niin mistä rahat??

        Tässä kuviossa pitäisin enemmän kuin pienenä ihmeenä jos Kallion tie kävisi suoraan piikeistä Motogp:hen... eipä silti, itse näkisin myös oikein mielelläni hänet lataamassa starttiviivalta ykkösmutkaan Rossin ja Melandrin vieressä!!! Taitaa olla tuo 250cc silti realistisempi "välitavoite". RR on laji, jossa menestys harvoin tulee helposti tai nopeasti.


      • TKD
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ensin pitää tietysti voittaa se 125ksm mestaruus, eikä se tule olemaan ensi kaudellakaan helppoa!

        Sitten jollain Motogp-tallilla pitäisi olla jo olemassa joku (todennäköisesti italialainen tai espanjalainen ajaja), joka on tuonut talliin julmetun läjän henkilökohtaista sponssirahaa, ja tämän tallin pitäisi sitten nähdä Kallion ajotaidot asiana, johon ovat halukkaita sijoittamaan. Jarno Saarinen tai Tepi Länsivuori varmaankin olivat suuruuden päivinään tällaisessa maineessa, sitä Mika tuskin kuitenkaan ainakaan vielä on. Hänen henk.koht sponssirahansakaan eivät tässä vaiheessa ole mitenkään suurensuuret, ja näistä luokista Motogp pyörii ylivoimaisesti isoimmilla rahoilla. Siellä itse asiassa muhii mahtavankokoinen rahoituskriisi koska sarjassa ei ole F1- tai Indy-sarjojen tyylisiä jättisponsoreita ollenkaan, eli kysymys kuuluu: kun 800cc muutos tulee 2007, niin mistä rahat??

        Tässä kuviossa pitäisin enemmän kuin pienenä ihmeenä jos Kallion tie kävisi suoraan piikeistä Motogp:hen... eipä silti, itse näkisin myös oikein mielelläni hänet lataamassa starttiviivalta ykkösmutkaan Rossin ja Melandrin vieressä!!! Taitaa olla tuo 250cc silti realistisempi "välitavoite". RR on laji, jossa menestys harvoin tulee helposti tai nopeasti.

        Tuli ostettua tuo kirja lahjaksi ja siinä samalla itse lukenut sitä, todella hieno teos. Ihmettelen vaan että sieltä puuttuu pari todella kovaa nimeä. Tiedä sitten eivätkö henkilöt ole itse halunneet kirjaan vai mikä lie syynä...
        En tiedä miten seurasitte Superbikejä viime kaudella mutta Haga ajoi Yamahalla hienosti loppukaudella! Ja tälle kaudelle sarja saa kovia nimiä(Biaggi, Barros, Xaus...) lisää, saapa nähdä miten käy sarjojen suosion. WSBK:ssa näkee ainakin kunnon taistelua!


      • Turo--Inkeri
        TKD kirjoitti:

        Tuli ostettua tuo kirja lahjaksi ja siinä samalla itse lukenut sitä, todella hieno teos. Ihmettelen vaan että sieltä puuttuu pari todella kovaa nimeä. Tiedä sitten eivätkö henkilöt ole itse halunneet kirjaan vai mikä lie syynä...
        En tiedä miten seurasitte Superbikejä viime kaudella mutta Haga ajoi Yamahalla hienosti loppukaudella! Ja tälle kaudelle sarja saa kovia nimiä(Biaggi, Barros, Xaus...) lisää, saapa nähdä miten käy sarjojen suosion. WSBK:ssa näkee ainakin kunnon taistelua!

        kärsii yhä muutamasta vitsauksesta jotka himmentävät sen kiinnostavuutta; sarjan oikeudet omistava Flamminin poppoo saisi joukkohirttäytyä, Pirellin kontrollirenkaat tekevät nopeistakin pyöristä hitaita, lisäksi 12 kisaviikonlopun ns."MM-sarjassa" saisi olla 3-4 viikonloppua lisää ja vähän useammilla mantereilla kuin nykyisin, niin voisi ottaa lainausmerkit veks.

        Ihan hyvää viihdettä parhaimmillaan juu, mutta kaikkea potentiaalia mitä tiukimpien tuotantopyörien kilvanajossa voisi olla, ei olla hyödynnetty. Nythän sinne on menossa monta "vilttiketjun" ukkoa MotoGP:sta, jännä nähdä ovatko kärjessä. Uskon, että Bayliss ainakin on jos vaan motivaatiota vielä löytyy.

        Keitäs Suomen RR-kirjasta mielestäsi sitten on unohdettu?


      • GSX 1300 R
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        kärsii yhä muutamasta vitsauksesta jotka himmentävät sen kiinnostavuutta; sarjan oikeudet omistava Flamminin poppoo saisi joukkohirttäytyä, Pirellin kontrollirenkaat tekevät nopeistakin pyöristä hitaita, lisäksi 12 kisaviikonlopun ns."MM-sarjassa" saisi olla 3-4 viikonloppua lisää ja vähän useammilla mantereilla kuin nykyisin, niin voisi ottaa lainausmerkit veks.

        Ihan hyvää viihdettä parhaimmillaan juu, mutta kaikkea potentiaalia mitä tiukimpien tuotantopyörien kilvanajossa voisi olla, ei olla hyödynnetty. Nythän sinne on menossa monta "vilttiketjun" ukkoa MotoGP:sta, jännä nähdä ovatko kärjessä. Uskon, että Bayliss ainakin on jos vaan motivaatiota vielä löytyy.

        Keitäs Suomen RR-kirjasta mielestäsi sitten on unohdettu?

        En ole kuullutkaan,meneekö Biaggi superbikeihin,millä pyörällä ??


      • ja...
        GSX 1300 R kirjoitti:

        En ole kuullutkaan,meneekö Biaggi superbikeihin,millä pyörällä ??

        Kallio siirtyy sinne 2007.


      • TKD
        ja... kirjoitti:

        Kallio siirtyy sinne 2007.

        Niin lisää kisoja ja eri mantereille, tokihan se mukavaa olisi mutta kustannukset nousee paljon kun kisa-areenojen välimatkat kasvavat ja ajavathan SB:t kaksi erää/kisa, eli enemmän kuin MotoGp. En muista mistä kuulin mutta Biaggi odottaisi innolla sinne pääsyä ja veikkaan että on kärjessä samoin Bayliss ja Barros. Silmäilin kirjan läpi enkä mielestäni nähnyt Tatu Lauslehdon nimeä. Ja toinen Jari Suhonen, muistaakseni kausilla -89 ja -90 MM Superbiken loppupisteissä 8? Joku tarkentakoon jos tarkempaa tietoa. Kallio siirtyy 2007 minne ja kumpi Kallio? Vesan nimi näyttäis olevan jo ensi kaudella MM SS -luokassa...


      • Turo--Inkeri
        GSX 1300 R kirjoitti:

        En ole kuullutkaan,meneekö Biaggi superbikeihin,millä pyörällä ??

        Honda ei halua Biaggia enää mihinkään tiimiinsä, ja vissiin onnistuivat hiekottamaan muutkin Maxin motogp-vaihtoehdot jollain rengassotkuilla.

        Vahvin veikkaus tällä hetkellä olisi Alstare Corona Suzuki-teamiin Troy Corserin tallikaveriksi. Ei paha. Tiimissä olisi jotenkin hämärästi sitten neljä pyörää ja kuskia, en tiedä jakaantuisivatko kahteen tiimiin vai kuinka.

        WSB:ssä on jo varmuudella Troy Bayliss, Ruben Xaus ja Roberto Rolfo, ja epävarmana Alex Barros. Aikamoinen trafiikki GP:stä sinnepäin siis. Lienee omiaan nostamaan sarjan tasoa, kaikki nämä sällit ainakin sysäävät vieläkin todella lujaa, vaikkeivät aivan kärjessä motogp:ssa olleetkaan.

        MM-veikkaus: Bayliss!


      • GSX 1300 R
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Honda ei halua Biaggia enää mihinkään tiimiinsä, ja vissiin onnistuivat hiekottamaan muutkin Maxin motogp-vaihtoehdot jollain rengassotkuilla.

        Vahvin veikkaus tällä hetkellä olisi Alstare Corona Suzuki-teamiin Troy Corserin tallikaveriksi. Ei paha. Tiimissä olisi jotenkin hämärästi sitten neljä pyörää ja kuskia, en tiedä jakaantuisivatko kahteen tiimiin vai kuinka.

        WSB:ssä on jo varmuudella Troy Bayliss, Ruben Xaus ja Roberto Rolfo, ja epävarmana Alex Barros. Aikamoinen trafiikki GP:stä sinnepäin siis. Lienee omiaan nostamaan sarjan tasoa, kaikki nämä sällit ainakin sysäävät vieläkin todella lujaa, vaikkeivät aivan kärjessä motogp:ssa olleetkaan.

        MM-veikkaus: Bayliss!

        Alstare Corona-talli on varmasti ihan ok vaihtoehto,
        ammattimainen toimintatapa ja pyörät kilpailukykyi-
        siä...jotenkin tuo WSB kiinnostaa kovasti,ajetaan "oikeilla" pyörillä ja kisat tiukkoja ja tosiaan nuo uudet kovat nimet tuovat painoarvoa luokalle....
        itse veikkaisin Corseria.....ps.oliko sulla itsellä mikä pyörä?


      • Turo--Inkeri
        GSX 1300 R kirjoitti:

        Alstare Corona-talli on varmasti ihan ok vaihtoehto,
        ammattimainen toimintatapa ja pyörät kilpailukykyi-
        siä...jotenkin tuo WSB kiinnostaa kovasti,ajetaan "oikeilla" pyörillä ja kisat tiukkoja ja tosiaan nuo uudet kovat nimet tuovat painoarvoa luokalle....
        itse veikkaisin Corseria.....ps.oliko sulla itsellä mikä pyörä?

        ei mikään raketti, mutta ihan riittävän vikkelä normaaliliikenteeseen ja pysyypä ajolupa edes jotenkin. Aika kevyt, joten hauska peli mutkaisilla pikkuteillä. Aion vaihtaa tänä vuonna, en tosin tiedä vielä mihin. Joku toinen hyvin käsiteltävissä oleva peli.

        Superbike on ihan jees, mutta joku semmoinen hohto siitä minun mielestäni puuttuu, jota motogp:ssä on. Voihan tilanne toki kääntyä toisinkinpäin, kyllä Superit on nousussa.


      • GSX 1300 R
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ei mikään raketti, mutta ihan riittävän vikkelä normaaliliikenteeseen ja pysyypä ajolupa edes jotenkin. Aika kevyt, joten hauska peli mutkaisilla pikkuteillä. Aion vaihtaa tänä vuonna, en tosin tiedä vielä mihin. Joku toinen hyvin käsiteltävissä oleva peli.

        Superbike on ihan jees, mutta joku semmoinen hohto siitä minun mielestäni puuttuu, jota motogp:ssä on. Voihan tilanne toki kääntyä toisinkinpäin, kyllä Superit on nousussa.

        Niinkuin sanoin superbiken viehätys on pyörien katuyhdenvertaisuus ja ainakin Englanissa ovat hyvin suosittuja ja heillähän vahva omakin sarja.
        sarjan arvoa nostaa varmaan osaltaan se, että MV Agustahan on ilmeisesti tulossa jossain vaiheessa mukaan....ps. Viime kesän Imatran muistoajoissa tapasin itsensä Ago'n valtiohotellin hississä ja pääsin vaihtamaan muutaman sanan.
        Joo,SV on erittäin hyvä pyörä,onhan se Suzuki!! Vaimolla oli 2000 malli ennen nykyista CBR 600:sta
        ajoin sillä itsekkin paljon...erittäin mukava pyörä varsinkin mutkaisella tiellä,ainoa miinus löysä etupää,mutta helppo ajaa ja hyvä vääntö...


      • Nimetön
        GSX 1300 R kirjoitti:

        Niinkuin sanoin superbiken viehätys on pyörien katuyhdenvertaisuus ja ainakin Englanissa ovat hyvin suosittuja ja heillähän vahva omakin sarja.
        sarjan arvoa nostaa varmaan osaltaan se, että MV Agustahan on ilmeisesti tulossa jossain vaiheessa mukaan....ps. Viime kesän Imatran muistoajoissa tapasin itsensä Ago'n valtiohotellin hississä ja pääsin vaihtamaan muutaman sanan.
        Joo,SV on erittäin hyvä pyörä,onhan se Suzuki!! Vaimolla oli 2000 malli ennen nykyista CBR 600:sta
        ajoin sillä itsekkin paljon...erittäin mukava pyörä varsinkin mutkaisella tiellä,ainoa miinus löysä etupää,mutta helppo ajaa ja hyvä vääntö...

        esimerkiks tolla sun 13 satasella on johonkin raaserii?ei muuta ku 2 rencasta ja merkki kyljessä. oot tainnu ton etupään voblaamisenkin
        kuulla joltain kisakuskilta


      • GSX 1300 R
        Nimetön kirjoitti:

        esimerkiks tolla sun 13 satasella on johonkin raaserii?ei muuta ku 2 rencasta ja merkki kyljessä. oot tainnu ton etupään voblaamisenkin
        kuulla joltain kisakuskilta

        Enhän mistään yhdenvertaisuudesta puhunut...no korkeintaan tehoja löytyy...ja voblaaminen? tarkoitin että SV:n keula on vakiona melko löysä kovaan ajoon,mutta siitä selviää jäykemmillä jousilla (100 euroa)..


      • vilttiketjulaisten hommaa..??
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        kärsii yhä muutamasta vitsauksesta jotka himmentävät sen kiinnostavuutta; sarjan oikeudet omistava Flamminin poppoo saisi joukkohirttäytyä, Pirellin kontrollirenkaat tekevät nopeistakin pyöristä hitaita, lisäksi 12 kisaviikonlopun ns."MM-sarjassa" saisi olla 3-4 viikonloppua lisää ja vähän useammilla mantereilla kuin nykyisin, niin voisi ottaa lainausmerkit veks.

        Ihan hyvää viihdettä parhaimmillaan juu, mutta kaikkea potentiaalia mitä tiukimpien tuotantopyörien kilvanajossa voisi olla, ei olla hyödynnetty. Nythän sinne on menossa monta "vilttiketjun" ukkoa MotoGP:sta, jännä nähdä ovatko kärjessä. Uskon, että Bayliss ainakin on jos vaan motivaatiota vielä löytyy.

        Keitäs Suomen RR-kirjasta mielestäsi sitten on unohdettu?

        http://www.u.tv/nw200/asx/liveaction-x_2.asx


      • Moottorityttö
        TKD kirjoitti:

        Niin lisää kisoja ja eri mantereille, tokihan se mukavaa olisi mutta kustannukset nousee paljon kun kisa-areenojen välimatkat kasvavat ja ajavathan SB:t kaksi erää/kisa, eli enemmän kuin MotoGp. En muista mistä kuulin mutta Biaggi odottaisi innolla sinne pääsyä ja veikkaan että on kärjessä samoin Bayliss ja Barros. Silmäilin kirjan läpi enkä mielestäni nähnyt Tatu Lauslehdon nimeä. Ja toinen Jari Suhonen, muistaakseni kausilla -89 ja -90 MM Superbiken loppupisteissä 8? Joku tarkentakoon jos tarkempaa tietoa. Kallio siirtyy 2007 minne ja kumpi Kallio? Vesan nimi näyttäis olevan jo ensi kaudella MM SS -luokassa...

        Jari Suhonen oli aikanaan yksi parhaiten Superbikeissä menestynyt suomalainen ja nimen omaan ilman ison tallin tukea. Superbike World Championship-taulukko näyttää hänellä seuraavalta: v. -88 18th, -89 9th, -90 10th ja -91 15th. Lisäksi kymmenkunta suomenmestaruutta kertoo myös jotain hänen osaamisestaan radalla. Toinen samaan aikaan aktiivisesti maailman kisoja kiertänyt suomalaiskuski oli Esko Kuparinen, mutta hänestäkin on hankala löytää mainintoja alan opuksista ymv.


      • Turo--Inkeri
        vilttiketjulaisten hommaa..?? kirjoitti:

        http://www.u.tv/nw200/asx/liveaction-x_2.asx

        laittamasi linkki on Irlannissa ajetusta katuratakisasta, jossa ajetaan Superbike-luokan pyorilla. Kisalla ei sinansa ole mitaan tekemista kansallisen tai EM- tai MM-Superbiken kanssa, tama on puolihullujen katukisaajien touhua, jossa yksikin virhe on melko varmasti viimeinen. Superbikea ajetaan tana paivana nykyaikaisilla, "turvallisilla" radoilla.


    • Busasoros

      Tasoa näihin keskusteluihin pitäisi saada. Täällä heittää herjaa kaikenmailman "mestaritietäjät" jotka eivät tiedä tosiasiassa yhtään mitään.
      Nämä herjan heittäjät( persaukiset pikkupojat ) pilaavat koko hyvän keskusteluareenan, sehän heidän tarkoituskin varmaan on.
      Sujetut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      996
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe