Scania tukkiautoksi

useimmiten

Jälleen kerran ostettiin tukkiautoiksi eniten Scanioita. Olisiko jo viidettä vuotta peräjälkeen.
Kukapa huonoa itselleen ostaisi. Eli ei se siis niin huono voi olla, kuin nämä muutamat haukkujat tällä palstalla antaisivat olettaa.

53

13854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      kun alusta on mitä on. Maantiellä varmasti ylivertainen, mutta mitä huonompi paikka niin sen vähemmän sillä tekee

      • tekee

        Olisikohan tullut lähdettyä metsään väärällä versiolla?


    • jöle

      eniten rekisteröity noin monena vuotena

      • sen laulun

        Mistähän löytäisin rekisteröintitilaston, jossa autot olisivat jaoiteltu käyttötarkoituksiensa perusteella. Ei minun rekkani rekisteriotteesta ainakaan ilmene, mitä minä sillä kuljetan...


    • Ajuri

      Kertaa Scania on puuautojen markkinajohtaja, Volvo ollu kaksi aiempaa vuotta ja siittä kaksi aiemmpaa Sisu.Viimeksi Scania on ollu kuorma-autojen markkinajohtaja yli 20 vuotta sitten

      • asioita

        Scania on ollut jo useamman vuoden suosituin tukkiauto.
        Sen sijaan kaikkien raskaitten kuorma-autojen kokonaismyynnissä on Volvo ollut "ikuinen" ykkönen Suomessa.


      • Ajuri
        asioita kirjoitti:

        Scania on ollut jo useamman vuoden suosituin tukkiauto.
        Sen sijaan kaikkien raskaitten kuorma-autojen kokonaismyynnissä on Volvo ollut "ikuinen" ykkönen Suomessa.

        Tässä tylsää tilastoa.

        2004 2003 2002 2001 2000

        Volvo. 122 72 54 93 86
        Scania 83 70 60 53 69
        Sisu... 62 74 62 70 81

        Alakynnessähän tuo ona näkyny olevan tämän vuosituhannen. Metsäalan ammattilehestä tuo tilasto

        Ja kyseessä on uusien puutavara-autojen rekisteröinnit


    • 630 hv

      Eipä löydy Scanialta eikä Volovolta 630 hv Catepillaria! Mitä vaikeammat paikat sen parempi on suomalainen Sisu!

      • puhut

        Tuo on aivan totta, mutta ei mikään auton valintaperuste. Aniharva tarvitsee autoa pelkästään selvitäkseen helpolla pahasta paikasta (kukaan ei vielä ole metsään jäänyt).


      • "pillarin"

        kone niin kova vetonen oo kun kaikki puhuu ja luulee paremmin meni toi mun ex ajokki 600hv MAN.


      • diisselii
        puhut kirjoitti:

        Tuo on aivan totta, mutta ei mikään auton valintaperuste. Aniharva tarvitsee autoa pelkästään selvitäkseen helpolla pahasta paikasta (kukaan ei vielä ole metsään jäänyt).

        niin paljo, ettei kenenkään kannata sillä ajaa. Todettu aikuisten oikeesti elävässä elämässä.


      • driver
        diisselii kirjoitti:

        niin paljo, ettei kenenkään kannata sillä ajaa. Todettu aikuisten oikeesti elävässä elämässä.

        jotku sisulla sitten ajaa?! paljoko sitä eroa sitten on kilpailioihin? millä se polttoaineen syönti korjataan,kun ei kai taksoissa voi niin paljon löysää olla että riittäis maksaa isompi kulutus??


      • jatkuvasti
        driver kirjoitti:

        jotku sisulla sitten ajaa?! paljoko sitä eroa sitten on kilpailioihin? millä se polttoaineen syönti korjataan,kun ei kai taksoissa voi niin paljon löysää olla että riittäis maksaa isompi kulutus??

        korjaamolla. Omia kokemuksia on. Eräs Pohjanmaan mies sanoi, että pillari on turha kampe tasaisilla lakeuksilla, polttoainetta kuluttaa 15l satasella enemmän kuin Volvo ja vanhempana autossa leviää kaikki. Se siitä Sisu-ylistyksestä. tämän kaverin talossa kalustona on Sisuja ja Volvoja ja kokemusta näistä vempaimista on kertynyt 60-luvulta lähtien.


      • diisselii kirjoitti:

        niin paljo, ettei kenenkään kannata sillä ajaa. Todettu aikuisten oikeesti elävässä elämässä.

        Isotehoiseksi moottoriksi Pillarilla ajaa 52-53 keskikulutuksen aika helposti. Kuormaus mukaan lukien. Ajelinpa tuossa alkutalvesta sellaisen päivän, että päivään kuului 1 kuorman purku omalla nosturilla ja yhteensä 3 kuorman tekoa. Keskikulutus oli 52.7 litraa. Ei tuo minusta niin hirveän iso lukema ole. Talvikeliksi.


      • myytävä
        puukuski kirjoitti:

        Isotehoiseksi moottoriksi Pillarilla ajaa 52-53 keskikulutuksen aika helposti. Kuormaus mukaan lukien. Ajelinpa tuossa alkutalvesta sellaisen päivän, että päivään kuului 1 kuorman purku omalla nosturilla ja yhteensä 3 kuorman tekoa. Keskikulutus oli 52.7 litraa. Ei tuo minusta niin hirveän iso lukema ole. Talvikeliksi.

        pillari-sisu johon on laitettu kuulemma vähän joka paikkaa, muistaakseni kone mennyt, lopulta lohko vaihdettu, vaihdelaatikko ym. voi olla vähän vaikea tapaus myydä eteenpäin jos kysyy kokemuksia edelliseltä sisulta, taitaa puolet olla raakileita mitä tulee karjaalta hallista ulos


      • puukuski kirjoitti:

        Isotehoiseksi moottoriksi Pillarilla ajaa 52-53 keskikulutuksen aika helposti. Kuormaus mukaan lukien. Ajelinpa tuossa alkutalvesta sellaisen päivän, että päivään kuului 1 kuorman purku omalla nosturilla ja yhteensä 3 kuorman tekoa. Keskikulutus oli 52.7 litraa. Ei tuo minusta niin hirveän iso lukema ole. Talvikeliksi.

        ja kesälaadulla siis.


      • driver
        jatkuvasti kirjoitti:

        korjaamolla. Omia kokemuksia on. Eräs Pohjanmaan mies sanoi, että pillari on turha kampe tasaisilla lakeuksilla, polttoainetta kuluttaa 15l satasella enemmän kuin Volvo ja vanhempana autossa leviää kaikki. Se siitä Sisu-ylistyksestä. tämän kaverin talossa kalustona on Sisuja ja Volvoja ja kokemusta näistä vempaimista on kertynyt 60-luvulta lähtien.

        jotku isotki talot ajaa sisulla? ihmettelen...?


      • jore
        diisselii kirjoitti:

        niin paljo, ettei kenenkään kannata sillä ajaa. Todettu aikuisten oikeesti elävässä elämässä.

        volvo fh16 610 syö yhtä ihan paljon, on huonompi liikkeellelähdössä ja vedossa pienillä vaihteilla. maantiellä liikkuvat sisun kanssa samaan tahtiin..


      • sekin
        jore kirjoitti:

        volvo fh16 610 syö yhtä ihan paljon, on huonompi liikkeellelähdössä ja vedossa pienillä vaihteilla. maantiellä liikkuvat sisun kanssa samaan tahtiin..

        aikapaljon meinaa....


      • litramäärällä
        puukuski kirjoitti:

        ja kesälaadulla siis.

        Sisu kulki osan matkasta. 50- vuotta puuta ajaneet miehet sanoivat Sisu-kiertueella, että pajalla viihtyvä Sisu meinas imeä muidenkin autojen tuotot, painuneessa talossa pystyttiin onneksi vaihtamaan merkkiä.


      • litramäärällä kirjoitti:

        Sisu kulki osan matkasta. 50- vuotta puuta ajaneet miehet sanoivat Sisu-kiertueella, että pajalla viihtyvä Sisu meinas imeä muidenkin autojen tuotot, painuneessa talossa pystyttiin onneksi vaihtamaan merkkiä.

        koko matkan. On kulkenut vähemmälläkin, mutta ei vastaavassa ajossa.

        Antaa vaan niiden "50 vuotta puuta ajaneiden" kääpien haastella mitä haluavat, jokaisessa merkissä on maanantai-kappaleita ja jokainen auto tuottaa saman verran ollessaan pajalla. Jos ajaminen menee siihen, että auto on jatkuvasti pajalla, varsinkin "tiettyjen vikojen" takia, niin kannattaa miettiä sitä omaa ajotyyliään. Varsinkin jos "samat vaivat" seuraavat autosta toiseen.
        Ei ole merkin vika jos kuskit ajavat joka paikkaan jalka suorana. Mikään merkki ei kestä, ei ainakaan puunajossa.

        Asia erikseen on nämä maanantai-kappaleet tai perjantain iltavuoron viimeiset valmistuneet yksilöt. Niissä vehkeissä viat tulevat huonouttaan.


      • sisu-kuski
        puukuski kirjoitti:

        koko matkan. On kulkenut vähemmälläkin, mutta ei vastaavassa ajossa.

        Antaa vaan niiden "50 vuotta puuta ajaneiden" kääpien haastella mitä haluavat, jokaisessa merkissä on maanantai-kappaleita ja jokainen auto tuottaa saman verran ollessaan pajalla. Jos ajaminen menee siihen, että auto on jatkuvasti pajalla, varsinkin "tiettyjen vikojen" takia, niin kannattaa miettiä sitä omaa ajotyyliään. Varsinkin jos "samat vaivat" seuraavat autosta toiseen.
        Ei ole merkin vika jos kuskit ajavat joka paikkaan jalka suorana. Mikään merkki ei kestä, ei ainakaan puunajossa.

        Asia erikseen on nämä maanantai-kappaleet tai perjantain iltavuoron viimeiset valmistuneet yksilöt. Niissä vehkeissä viat tulevat huonouttaan.

        mun työpaikassa ajetaan sisulla ja aika monella,välillä on vikaa ja välillä taas ei,eiköhän se oo kaikilla sama! volvoja(fh12)kokeilivat välillä mut ne toimi huonommin ja oli kalliit rempat! hyvää sisussa on ainaki runko,teli ja voimansiirto ja ihan kohtuu kulutus! on cumminssia,mackkia ja pillari...


      • ex sisustelija
        puukuski kirjoitti:

        Isotehoiseksi moottoriksi Pillarilla ajaa 52-53 keskikulutuksen aika helposti. Kuormaus mukaan lukien. Ajelinpa tuossa alkutalvesta sellaisen päivän, että päivään kuului 1 kuorman purku omalla nosturilla ja yhteensä 3 kuorman tekoa. Keskikulutus oli 52.7 litraa. Ei tuo minusta niin hirveän iso lukema ole. Talvikeliksi.

        Kylläpä noihin lukemiin pääsee jos tasamaalla humputellaan pitkään matkaan.
        Viime talven keskikulutus 87.11 l/100km keskiajomatka n 50 km, remontti lasku 25000€.
        Onneksi ei kauaa enää sisulla


    • unta nää

      kyllä volvo oli edellisellinä vuonna selvä
      markkinajohtaja.muistaakseni tuplasti meni volvoa
      puuajoon,mitä scania..Ja kaikkien raskain luokka
      >32t(moniakseli autot)siellä ylivoimaiset sisu
      ja volvo!

    • pena

      onko r-mallissa jo runko tehty erikoisteräksestä, vai onko kyseessä fe37

      • se ole ollut...

        iänkaiken sama,joka mallissa,sisullaki on
        runko jutut muuttuneet moneen kertaan!.


      • Hante
        se ole ollut... kirjoitti:

        iänkaiken sama,joka mallissa,sisullaki on
        runko jutut muuttuneet moneen kertaan!.

        Onko ne Scanian rungot menneet poikki, vai mikä?
        Miksi Sisu niin usein sitten vaihtaa mallia?


      • wsfwiv
        Hante kirjoitti:

        Onko ne Scanian rungot menneet poikki, vai mikä?
        Miksi Sisu niin usein sitten vaihtaa mallia?

        kehitys kehittyy, runkojenkin osalta. pienen valmistajan on helpompi muuttaa rungon mallia, kuin isompien valmistajien. siihen en ota kantaa, että mennäänkö kehityksessä aina välttämättä eteenpäin... ;)


      • ei ole
        Hante kirjoitti:

        Onko ne Scanian rungot menneet poikki, vai mikä?
        Miksi Sisu niin usein sitten vaihtaa mallia?

        kiertojäykkyyttä niin paljoa kuin muutamassa muussa. Ja muutenkin alusta ei ole paras mahdollinen metsäteille.


      • kehitys kehittyy...
        wsfwiv kirjoitti:

        kehitys kehittyy, runkojenkin osalta. pienen valmistajan on helpompi muuttaa rungon mallia, kuin isompien valmistajien. siihen en ota kantaa, että mennäänkö kehityksessä aina välttämättä eteenpäin... ;)

        silti autoista ei kannata puhua, musita kuin Scaniasta. Puhukaa muut mummoista.


      • sen verran
        ei ole kirjoitti:

        kiertojäykkyyttä niin paljoa kuin muutamassa muussa. Ja muutenkin alusta ei ole paras mahdollinen metsäteille.

        että scanialla aina puita ajaneena, etenkin r-mallissa sopivan lötkö runko.nyt tämän talven yrittänyt uudella volvolla rimpuilla.volvolla jos yrittää heittoisella tiellä vauhtia ottaa,niin rupiaa herkästi heiluessa tyhjää potkimaan...suunattomia vaikeuksia oppia luottamaan tuommoiseen autoon joka puskee noin uskomattoman herkästi...


    • jore

      taulukon mukaan 1985-2005 rekisteröityjä puutavara autoja oli käytössä vuoden 2004 lopussa: sisu 1833, volvo 1817, scania 1205, m-b 861 ja muut merkit 73 kpl.
      sisu 11 vuotta myydyin, volvo 8 vuotta ja scania jopa yhden kerran.

      • Sisun elinkaaren aikana

        tapahtuu...


      • rengit taas

        jankuttaa, pitää kiristää ruuvia.


      • soramies

        eniten puuautoja? onko siitä tilastoa...? vähän asia vierestä,mutta kuitenki...


      • puutetta kun
        rengit taas kirjoitti:

        jankuttaa, pitää kiristää ruuvia.

        rengit puhuu itseään suuremmista asioista.


      • Ajuri
        soramies kirjoitti:

        eniten puuautoja? onko siitä tilastoa...? vähän asia vierestä,mutta kuitenki...

        Junttila, Eskola, Viita(?),


      • taas...
        soramies kirjoitti:

        eniten puuautoja? onko siitä tilastoa...? vähän asia vierestä,mutta kuitenki...

        eiköhän se l.h timonen ja hkk-kuljetus ole siellä kärkipaikoilla... olikohan timosella 24 puuautoa ja hkk-kuljetuksella 14.


    • auto...

      olis Volvo fh610(syksyllä tulee euro4/5 650hv
      teholla,vääntöä 3300nm)sisun nousevalla telivedolla!Siinä jäis kanikat sutiin lanssille!!

      • pehkuihin kaljottelu

        riittää: Volvo on paras liikkeen pihassa,


      • milloin pyörä

        sutii. Leikihän vielä siellä omalla laatikolla.


      • tukkirekka
        pehkuihin kaljottelu kirjoitti:

        riittää: Volvo on paras liikkeen pihassa,

        Ei muuta kun itäsuomeen mäkeen kokeilemaan mäestä lähtöä puikkoperäsaanialla, voi ruveta naurattamaan ihan muita naamoja.


    • pöllikuski2

      puuajoon!!!?? HEHHEHHEHHAHHAHHAAAA...

      • tierä

        Mutta totuus on se,ettei Scanian rungot kestä. Saa olla hitsamassa koko ajan ja asiastahan ei voi puhua, koska hitsaaminen itse on laitonta. Joka tapauksessa paskaseoksesta tehty runko ei kestä kovaa ajoa.


      • mellä
        tierä kirjoitti:

        Mutta totuus on se,ettei Scanian rungot kestä. Saa olla hitsamassa koko ajan ja asiastahan ei voi puhua, koska hitsaaminen itse on laitonta. Joka tapauksessa paskaseoksesta tehty runko ei kestä kovaa ajoa.

        on neli akselinen sisu korotetut painot kokonaispaino 37t ja telipaino 26t mitä ei kukaan muu auton valmistaja hyväksyny kun sisu tarvii olla kun kuskataan mettäkoneita.


      • tulisi auton kulj.

        kannattaa kokeilla scanialla....nämä naurajat taitaa olla noita kurssikeskusten toppahousu miehiä....


    • kaniallakin

      pärjää jos ei ole ylämäkiä,eikä upota.Savossa oltava sisu muilla ei pärjää.

    • :)

      no joo...näkee ainakin kun menty kaanialla metsään,tie on kuin pistolapiolla hakattu asfaltille asti,muilla kun käydään tulee vain kiiltävät raiteet..
      ja scania miehet ,koettakaapa ,kun mäestä lähetään riimu yhteen pyöräpariin ja lukkopäälle ja kytkin ylös ja mäet eivät sitten ole pohjanmaalla:) jos ei kartaani lennä tai perä,niin siinä hyppimisen aikana voi miettiä että miksi helvetissä sorruiinkaan puuautoksi ,maitoauton ostamaan...

      • mjuki

        Taidat olla varsinainen kuoliaaksinaurattaja!!


      • kokeiluja

        jakaljahuuruisia kertomuksia 50-vuoden takaa


      • esso ja v8 :(

        totta!!!


      • tukkirekka

        Kannata kokeilla, jos ei ole lisäilmasäiliötä keventimelle, loppuu maailma ja naps, lukko pois päältä, mutta skania 24 action service tulee hätiin.


    • naurettavaa touhua

      taas on vietetty liian pitkiä yksinäisiä jaksoja peltikopissa ja jäljet näkyvät täällä kirjoittelijoiden teksteissä.valitettavasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1343
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      889
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      787
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe