Tehokkain kelkka ?

nykyään

Mikähän mahtaa tällä hetkellä olla tehokkain/nopein sarjavalmisteinen kelkka ja mites on ne tehot ja nopeus tuolla kisapuolella?

Itse en kauheasti nykypäivän kelkoista tiedä kun olen pyörä puolelle innostut rahani upottamaan :)

13

9332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polle

      Yamahan 4t on 120hv-150 ja niitä on turbomalleja vakiona 230-300hv--->> olen lukenut että on otettu 450hv. voi toki olla enemmänkin

      • jee

        Yamaha RX-1 turbossa on 350hv. Onkai niistä saatu yli 400 heppaaki. Taitaa olla tehokkain kelkka.


      • Mikeee
        jee kirjoitti:

        Yamaha RX-1 turbossa on 350hv. Onkai niistä saatu yli 400 heppaaki. Taitaa olla tehokkain kelkka.

        Ei ole vakiona rx-1:ssä turboa!!


    • mcard

      ski-doon 1000 kuutioiset 2-tahtiset ovat tehokkaimpia vakiokelkkoja,165 hv

      • Arctic cat

        Zr 800 ja tehoa 160hp


      • kestää
        Arctic cat kirjoitti:

        Zr 800 ja tehoa 160hp

        joo mutta kestää se catti ajaa vain todennäköisesti yhden lenkin, kun taas yammu vaikka kui


      • rumbaa
        Arctic cat kirjoitti:

        Zr 800 ja tehoa 160hp

        No kestäähän näistäki kiistellä...jokaisessa omat puolensa. Tehot, massat, matot jne...


      • Anonyymi

        Meidän tämän hetkinen kelkka yamaha sidewinder mtx 2019 270hp


    • vielä..

      Kelkkaendurossa, -sprintissä ja -crossissa tehoskaala lienee noin 50-150hp riippuen luokasta. Lähes huippaikoja ajelevat vakioilla puhallin 600 koneilla, joissa ei huipputehot paljon tehot päätä huimaa. Eli noissa vehkeissä alusta ja kelkan paino on ainakin yhtä tärkeää kuin huipputeho.

      Ja samahan on pyöräpuolellakin havaittavissa esim kotimaisessa RR:ssä paukutellaan ennätyksiä 600cc luokassa eikä superbike ole enää ylivoimainen.

      Oppina kaikille "rämäpäille": opetellaan ensin kunnolla käskemään niitä pienempiehoisia vehkeitä, niin myöhemmin saadaan tehoistakin jotain etua.

      • Aloittaja

        Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi tästä ajamisen opettelusta.

        Itse aloitin aikanaan piikillä ja sitten vähän uudempaa vaihdoin, jonka jälkeen 600cc ja nyt 900cc kun kortti on ollut 7 vuotta.

        Nyt voisin sanoa, että osaan ajaa, mutta aina voi olla parempi.


      • 500 föönilläki ehtii

        Ehdottomasti opetellaan AJAMAAN ennenkuin leuhkitaan kuinka lujaa kelkalla pääsee ja kuinka se kiihtyy 0-100 jos ei kerran voi kuin suoralla kerran hipaista peukaloa pohjaan! Ärsyttää suunnattomasti semmoinen! Mennään radalle ja otetaan aikaa tai joku suljettu pätkä jossa saa luukuttaa niin aika äkkiä erottuu ne jotka osaa ajaa ja ne joilla on reikä päässä ja ne leuhkijat ei varmaan edes lähde tai ilmaantuu jotain ja ei voi ajaa... Kyllä se on nähty monet kerrat. Itse ajan tarvittaessa niin lujaa kuin kykenen ja alusta riittää, en niin lujaa kuin kulkisi, yleensä se alusta on ensimmäinen hidastaja. Enkä varmaan ole edes nopea kuski! Mutta tulipahan sanottua. Moni varmaankin miettii kuinka ohittais tämmösen suunpieksäjän mennen tullen ja palatessa mutta siitä vain, en pahastu jos joku metrisessä patikossa tai radalla menee isolla ohi ja jaksaa vielä loppuun asti painaa raskaalla kelkalla, hatunnosto niille! 440fan->600cc->?


    • taitaa kyl arctic-cat thundercat olla VIELLÄKIN TEHOKKAIN sarjavalmisteinen kelkka 187hv

    • yamaha

      Kyllähän se tuo catti on tehokkain 177 hv

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe