Mikähän mahtaa tällä hetkellä olla tehokkain/nopein sarjavalmisteinen kelkka ja mites on ne tehot ja nopeus tuolla kisapuolella?
Itse en kauheasti nykypäivän kelkoista tiedä kun olen pyörä puolelle innostut rahani upottamaan :)
Tehokkain kelkka ?
13
9893
Vastaukset
- Polle
Yamahan 4t on 120hv-150 ja niitä on turbomalleja vakiona 230-300hv--->> olen lukenut että on otettu 450hv. voi toki olla enemmänkin
- jee
Yamaha RX-1 turbossa on 350hv. Onkai niistä saatu yli 400 heppaaki. Taitaa olla tehokkain kelkka.
- Mikeee
jee kirjoitti:
Yamaha RX-1 turbossa on 350hv. Onkai niistä saatu yli 400 heppaaki. Taitaa olla tehokkain kelkka.
Ei ole vakiona rx-1:ssä turboa!!
- mcard
ski-doon 1000 kuutioiset 2-tahtiset ovat tehokkaimpia vakiokelkkoja,165 hv
- Arctic cat
Zr 800 ja tehoa 160hp
- kestää
Arctic cat kirjoitti:
Zr 800 ja tehoa 160hp
joo mutta kestää se catti ajaa vain todennäköisesti yhden lenkin, kun taas yammu vaikka kui
- rumbaa
Arctic cat kirjoitti:
Zr 800 ja tehoa 160hp
No kestäähän näistäki kiistellä...jokaisessa omat puolensa. Tehot, massat, matot jne...
- Anonyymi
Meidän tämän hetkinen kelkka yamaha sidewinder mtx 2019 270hp
- vielä..
Kelkkaendurossa, -sprintissä ja -crossissa tehoskaala lienee noin 50-150hp riippuen luokasta. Lähes huippaikoja ajelevat vakioilla puhallin 600 koneilla, joissa ei huipputehot paljon tehot päätä huimaa. Eli noissa vehkeissä alusta ja kelkan paino on ainakin yhtä tärkeää kuin huipputeho.
Ja samahan on pyöräpuolellakin havaittavissa esim kotimaisessa RR:ssä paukutellaan ennätyksiä 600cc luokassa eikä superbike ole enää ylivoimainen.
Oppina kaikille "rämäpäille": opetellaan ensin kunnolla käskemään niitä pienempiehoisia vehkeitä, niin myöhemmin saadaan tehoistakin jotain etua.- Aloittaja
Olen ehdottomasti samaa mieltä kanssasi tästä ajamisen opettelusta.
Itse aloitin aikanaan piikillä ja sitten vähän uudempaa vaihdoin, jonka jälkeen 600cc ja nyt 900cc kun kortti on ollut 7 vuotta.
Nyt voisin sanoa, että osaan ajaa, mutta aina voi olla parempi. - 500 föönilläki ehtii
Ehdottomasti opetellaan AJAMAAN ennenkuin leuhkitaan kuinka lujaa kelkalla pääsee ja kuinka se kiihtyy 0-100 jos ei kerran voi kuin suoralla kerran hipaista peukaloa pohjaan! Ärsyttää suunnattomasti semmoinen! Mennään radalle ja otetaan aikaa tai joku suljettu pätkä jossa saa luukuttaa niin aika äkkiä erottuu ne jotka osaa ajaa ja ne joilla on reikä päässä ja ne leuhkijat ei varmaan edes lähde tai ilmaantuu jotain ja ei voi ajaa... Kyllä se on nähty monet kerrat. Itse ajan tarvittaessa niin lujaa kuin kykenen ja alusta riittää, en niin lujaa kuin kulkisi, yleensä se alusta on ensimmäinen hidastaja. Enkä varmaan ole edes nopea kuski! Mutta tulipahan sanottua. Moni varmaankin miettii kuinka ohittais tämmösen suunpieksäjän mennen tullen ja palatessa mutta siitä vain, en pahastu jos joku metrisessä patikossa tai radalla menee isolla ohi ja jaksaa vielä loppuun asti painaa raskaalla kelkalla, hatunnosto niille! 440fan->600cc->?
taitaa kyl arctic-cat thundercat olla VIELLÄKIN TEHOKKAIN sarjavalmisteinen kelkka 187hv
- yamaha
Kyllähän se tuo catti on tehokkain 177 hv
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.40415897Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei1352486- 941916
- 831768
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te461347- 981265
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e2811168Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi341160Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin831149Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn211113