miksei käy satimeen?

liekki

Kertokaas hyvä niksi millä mateen saa käymään iskukoukkuun.Pitääkö laskea ihan pohjalle vai mikä korkeus olisi hyvä? Mikä syötiksi? Mikä paikka otollinen,minkälainen pohja,syvyys? Pari viikkoa on ollut vesissä eikä partahaukeakaan.Mikä on?

7

6946

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaisit

... syötiksi esim. särjen, siihen koukkuun ja vaihtaisit syötin säännöllisesti. Nyt taitaa kuitenkin olla kyse siitä, että koukut ovat kalattomassa paikassa, jos yhtään mitään ei ole tullut.

Minkälaisessa vesistössä kalastat?

• liekki

Muikkua olen käyttänyt syöttinä.Särkeä tahi elävää kalaa en.Nykynnykyä ei ole tullut.Kalapaikka on joki tai miten sen nyt sanoisi virtaava paikka jossa vettä koukkujen kohdalla noin 2 metriä.Olen kyllä laskenut koukut pohjan tuntumaan mutta tuloksia nolla!

• hook

iskukoukku on huono mateelle,jos made tarttuu niin kuolee lyhytpäisenä kun koukku iskee otsaan.
        parempi perinteinen matikka koukku jonka voi pistää pyytään niin että laskee painon pohjaan ja
        30-50cm päähän painosta koukku syötteineen ja avot madetta tulee ja elävänä....

• ei ole

lupaa harjoittamaasi pyyntiin, niin kalaa ei tule.
      Tarkasta onko lupasi kunnossa.

• Taiiii

Jos sä sairastat perisuomalaista kateustautia?
        Poliittinen suuntautuminen vahvasti vasemmalla? =)

• koukku

mateelle madekoukku syötiksi kiiski ja koko hoito pohjaan.hauelle iskukoukku ja syötiksi särki. valoisan rajalle kun laskee niin naps kiilapää jää koukkuun.

• Vexi

Samaa mieltä edellisen kirjottajan kanssa. Ei muuta kuin pitkänsiiman selkälankaa,paino ja koukku.Koukkuun esim:särjen ,ahvenen,kiisken tai muikun puolikas.Mieluummin pyrstöpuoli.Syötti hieman pohjan yläpuolelle noin 5cm.Made ei tarvitse ylimääräistä siimaa niinkuin hauki,sotkee vain pyyntiä.Paino vaaksan verran syötin yläpuolelle.Koukku saa olla huomattavasti isompi kun ongen koukku.Mikä tärkeintä,syötti oltava tuore.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe