ÄÄNESTÄKÄÄ PARAS JA HUONOIN KIRJA!!!

cvnk

no niin mikä on paras potteri ja mikä huonoin???
Mun mielest huonoin oli kyll 6 ja paras no mmmm
ehkä se vois olla 5...mut mitä muut ajattelee???

21

2692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuziz

      Ihan ehdottoman paras on liekehtivä pikari. Se on selkee ja siinä on ihania juonenkäänteitä.
      Huonoin on salaisuuksien kammio. en tykkää siitä, enkä tiedä miksi, se on kai vaan niin omituinen... o_O
      Ja kutosesta en vielä tiedä, kun enkunkieleni on niin huono, etten ymmärtänyt kun tärkeimpiä asioita kirjasta.

      • ollu

        niin hirveen huono ollu mut tulee vaan mieleen et meinaako Rowling jättää harrylle yhtään sellasta ihmistä jolta vois kysyy neuvoo tai niin ja Potterit on muute tullu kokoajan surullisemmiksi kakkosen jälkeen.... kuutosessa mä jo itkin :)


    • emiliaon

      Olen lukenut kirjat moneen kertaan ja kun Salaisuuksien kammiota luin ensimmäiseen kertaan niin se oli kyllä paras!

      Eli parhaita ovat Salaisuuksien kammio ja Liekehtivä pikari.

      Huonoin olisi ehkä 1 tai 5.

      Kaikki kirjat ovat kyllä tosi hyviä, ja niitä kaikkia tarvitsee, ilman ykköstä eihän kakkonen olisi mitään jne. :)

    • kokkikakkakellollaonsmokki

      kuutonen on ehdottomasti paras koska siinä dumbbis kuolee. ja kaikista paskoin on salaisuuksien kammio. en pidä siitä gilderoysta

      • Anonyymi

        Minun mielestäni Albus Dumbledore on erinomaisesti rakennettu hahmo joka on yksi minun lempi Harry Potter kirjasarjan hahmoista. Dumbledore on viisas ja voimakas velho jota arvostan suuresti koko kirja
        sarjan ajan tosin kirjassa Harry Potter ja Kuoleman Varjelukset alun kohdalla minun kunnioitukseni häntä kohtaan hupenee mutta lopussa se nousee jopa ylemmäs kuin ennen kirjaa Harry Potter ja Kuoleman Varjelukset.


        Kuitenkin minun lempi kirjani on Harry Potter ja Feeniksin Kilta kirjassa ovat kaikki elementit mitä kirja tarvitsee. Kirja on myös synkkä ja paikoittain todella surullinen esimerkiksi kun Sirius Musta (myös yksi lempi Harry Potter hahmoistani) kuolee valitettavasti Bellatrix Lestrangen langettamaan tappo kiroukseen. Mutta kirja on myös jännittävä varsinkin jännittävä taistelu taika ministeriössä Lordi Voldemortia ja muita pimeyden velhoja eli kuolonsyöjät vastaan myös juoni on kekseliäs ja hyvä ja pysyy kasassa koko kirjan ajan. Ja vaikka kirja onkin aika lyhyt se on ytimekäs. Olen lukenut Harry Potter ja Feeniksin killan vasta kuusi kertaa. Kirjassa on myös hauskoja ja tyydyttäviä kohtauksia kun esimerkiksi Dolores Pimento saa nenälleen. Tunsin kirjaa lukiessani monia tunteita jopa vihjaa taika ministeriön ja edellä mainitun Dolores Pimennon takia. Mielestäni kirjasta ei puutu mitään ja siksi Harry Potter ja Feeniksin Kilta on paras Harry Potter kirja ja minun mielestäni myös kaikkien aikojen paras kirja.

        Mitä taas tulee huonoinpaan niin päätös oli hankala koska kaikki Harry Potter kirjasarjan edustaja kirjat ovat erinomaisen hyviä ja olen lukenut kaikki kuusi kertaa mutta silti mielestäni heikoin on valitettavasti Harry Potter ja Salaisuuksien kammio koska se on kaikkein tavanomaisin ja ei poikkea hirveästi muista kirjoista. Mutta en silti voi moittia sitä koska jokainen Harry Potter kirja on arvokas ja ainut laatuinen sekä tietysti tärkeä juonen kannalta mutta Harry Potter ja Salaisuuksien Kammio ei kuitenkaan vastannut odotuksiani erinomaiseen Harry Potter kirjasarjaan mutta silti se ei ole huono se ei vain ole muiden Harry Potter kirjasarjan edustaja kirjojen tasolla.

        Sitten vielä kiitos että luit loppuun ja anteeksi että tästä tuli normi komenttiani niin paljon lyhyempi ja huomasin myös että tämä on vanha ketju joten juu kukaan ei varmaan lue tätä.


    • saara

      kaikki HP-kirjat ovat tietysti hyviä ja jokaisella on oma merkityksensä juonen kannalta. Mutta kyllähän näillekkin kirjoille paremmuusjärjestys löytyy: parhain on Feeniksin kilta ja huonoin Salaisuuksien kammio.

    • Sirius

      6 oli paras ja huonoin 1... :)

    • Näimpäskinkö?

      OLETTE KAIKKI VÄÄRÄSSÄ!!! =)
      Paras on 3 ja huonoimmat 4ja5 joissa oli täysin turhia sivujuonia mutta kiitettävästi (kuten 6ssa [ja toivottavasti viimeisessäkin])lukemista...

    • prof. untomieli

      Paras kirja on tällä hetkellä Liekehtivä pikari. En ole lukenut kuudetta kirjaa. Mutta mikään kirjoista ei ole huonoin!!

      • -ChoChang-

        Paras on ainakin Liekehtivä Pikari ja on Azkabanin vankikin hyvä... huonoa ei ole! :D


      • gzsdfg
        -ChoChang- kirjoitti:

        Paras on ainakin Liekehtivä Pikari ja on Azkabanin vankikin hyvä... huonoa ei ole! :D

        ei kysytty huonoa (jollaisia pottereissa ei kyllä ole) vaan HUONOINTA jos esim mielestäs liekehtivä pikari on paras niin silloinhan salaisuuksien kammio on mielestäsi sitä huonompi.
        jos taas mieletäsi liekehtivä pikari on paras ja muut ovat yhtä hyviä silloinhan kaikki muut ovat "huonoimpia"


    • gizsa

      Paras on kirja 3! Ehdottomasti!

      • Irina

        Parhaimmat kirjat ehdottomasti Azkabanin vanki (3) ja jollain tavalla Feeniksin kilta (että Row kehtasikin tappaa Siriuksen, lempihahmoni!), ja huonoin Salaisuuksien kammio, joka ei ollut niinkään tärkeä sarjan juonen tai muunkaan kanssa. (siis vain se että... empä sanokkaan, spoilaa kuudetta kirjaa).


    • Little-Dobby

      What a wonderful question! Kysyin sitä itsekin aikaisemmin:)
      En ole vielä lukenut 6 kirjaa mutta aion kyllä, joten sen puolesta en voi vielä äänestää.Jäljellä on viisi ihastuttavaa vaihtoehtoa, mutta mikä niistä olisi paras...hmm.Kyllä minunkin mielipiteeni kallistuu 5 kirjan puolelle,mutta ei 4 siitä hirveän kauas jää. Huonoin... no tuota...ehkä kuitenkin 1 kirja. Se vain on hieman...väritön!

    • asiallinen_tuntija

      Kuudes kirja oli sangen herkullisen synkkä, psykologisesti ovela ja jo täysiverinen, viihdyttävä fantasiaromaani verrattuna alkupään satukirjoihin.

      Syy siihen, että et viimeisimmästä pitänyt on se, että olet liian pieni vielä ymmärtämään moisia.

    • ffe

      Kolmas osa oli paras!
      Mitään kovinkaan suuria pettymyksiä ei ole ollu, mutta kai huonoimmaksi sanoisin salaisuuksien kammion.

    • Jakaika

      Paras 1 huonoin 2

    • potterit on noituutta ja noituus syntiä

      lukekaa Raamattua

      • Ei-uskovainen

        Kristinusko perustuu valheisiin.


    • Ei-uskovainen

      Lukekaa Tieteen kuvalehteä.

    • Anonyymi

      Huonoin oN kutonen ja paras on 4-5

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe