Niin, siis osaatteko auttaa kun haluaisin mennä paritanssikurssille Turun lähelle mieheni kanssa, enkä mistään löydä sellaista...Haluaisin oppia ihan näitä perustansseja valssia yms.Kaikki kurssit jotka löydän ovat ns. sekahaku paikkoja, joissa kaikki tanssivat kaikkien kanssa ja sellaiseen en näin aluksi haluaisi! Auttakaa, jos voitte!!
Hei tanssijat!
28
3486
Vastaukset
- carita
Turussa on muistaakseni tanssikoulu nimeltä tanssitupa jossa voi käydä lavatanssi kursseilla.En tiedä kotisivua mutta varmaan googlesta löytyy.
- Anonyymi00028
Lavatanssiopetusta on Turussa tarjolla monipuolisesti. Keskeisiä toimijoita ovat mm. Tanssikoulu Play, Tanssiseura Sekahaku ja Tanssistudio Centro, jotka tarjoavat kursseja perusteista alkaen, kuten valssi, tango, fuskun ja buggin, Turun alueella.Lavatanssiopetusta Turussa:Tanssikoulu Play: Opetusta ma-to, joka viikko uudet perusteet.Tanssiseura Sekahaku ry: Kursseja Turussa ja lähialueilla.Tanssistudio Centro: Lavatanssitunteja matalalla kynnyksellä, tanssilajeina mm. valssi, tango, foksi ja bugg.
- zet
Turussa tanssiopetusta, jossa parinvaihto ei ole oletuksena:
Tanssitupa:
http://tanssitupa.net/
Tauno Sula:
http://www.sekahaku.net/Skurssit/sula.html
Tanssiurheiluseura Aboensis:
http://www.nic.fi/~mpaatere/ - Päivi
Ei kai missään ole PAKKO vaihtaa paria, vaikka sitä suositeltaisiinkin?
- Drago`
Niin, tosiaan, en minäkään ole törmännyt kursseihin joilla parin vaihto olisi EHDOTTOMAN PAKOLLISTA. Esim. Aaltosten tanssileireillä (Aurassa järjestävät n. parin kuukauden välein) parin vaihto on oletuksena, mutta jos pari välttämättä haluaa tanssia vain keskenään, se kyllä sallitaan. Ei siis kannata tuijottaa pelkästään tuohon parin vaihtoon kursseja katsastaessa. Ei ketään voi pakottaa vaihtoon ellei halua.
- tanssija
Niin, ei ole pakko vaihtaa, MUTTA HENKISTÄ PAKOTUSTA KYLLÄ ON! Jos et vaihda, niin varmasti katseita luodaan niin opettajien kuin parittomien naistenkin kautta!
- Drago`
tanssija kirjoitti:
Niin, ei ole pakko vaihtaa, MUTTA HENKISTÄ PAKOTUSTA KYLLÄ ON! Jos et vaihda, niin varmasti katseita luodaan niin opettajien kuin parittomien naistenkin kautta!
Mienä en ainakaan harrasta moista. Korkeintaan noteeraan asian, jotta tiedän etten mene tuohon väliin kärkkymään.
Ja onko muiden katselemisella nyt sitten jotain merkitystä? Minä ainakin olen niin itsepäinen pässinpää, että senkun mulkoilisivat sitten, heidän ongelmansa se siinä tapauksessa on, ei minun! Tietääkseni kukaan ei ole vielä pelkkään tuijotukseen kuollut.. jos olisi, meistä tuskin olisi hengissä kukaan. - tanssija
Drago` kirjoitti:
Mienä en ainakaan harrasta moista. Korkeintaan noteeraan asian, jotta tiedän etten mene tuohon väliin kärkkymään.
Ja onko muiden katselemisella nyt sitten jotain merkitystä? Minä ainakin olen niin itsepäinen pässinpää, että senkun mulkoilisivat sitten, heidän ongelmansa se siinä tapauksessa on, ei minun! Tietääkseni kukaan ei ole vielä pelkkään tuijotukseen kuollut.. jos olisi, meistä tuskin olisi hengissä kukaan.Joillekin voi olla henkinen pakotuskin liikaa. Toiset ovat vaan niin herkkiä ja se on hyvä että ihmisellä on herkkä mieli.
Tässä maailman nykytilassa turhan paljon kehutaan kovuutta. Herkät ihmiset ovat taiteilijoita tavallaan ja hyviä tanssijoita (kunhan heidät saa tanssimaan) - Drago`
tanssija kirjoitti:
Joillekin voi olla henkinen pakotuskin liikaa. Toiset ovat vaan niin herkkiä ja se on hyvä että ihmisellä on herkkä mieli.
Tässä maailman nykytilassa turhan paljon kehutaan kovuutta. Herkät ihmiset ovat taiteilijoita tavallaan ja hyviä tanssijoita (kunhan heidät saa tanssimaan)Jos terve itsetunto ja itsepäisyys ovat kovuutta, so be it, minä sitten olen kova. Mutta kovuus ei sulje herkkyyttä ja taiteellisuutta pois. Minä satun olemaan kumpaakin, sekä herkkä että taiteellinen. Siksihän minä tanssinkin, tanssi vetoaa musikaaliseen ja taiteelliseen minääni äärimmäisen voimakkaasti.
Minusta tässä maailmassa paljon pahaa saa aikaan suvaitsemattomuus, ennakkoluuloisuus ja se, että ihmiset liian usein miettivät vain mitä muut ajattelevat, eivätkä siksi tee niin kuin haluavat tai olisi oikein. - tanssija
Drago` kirjoitti:
Jos terve itsetunto ja itsepäisyys ovat kovuutta, so be it, minä sitten olen kova. Mutta kovuus ei sulje herkkyyttä ja taiteellisuutta pois. Minä satun olemaan kumpaakin, sekä herkkä että taiteellinen. Siksihän minä tanssinkin, tanssi vetoaa musikaaliseen ja taiteelliseen minääni äärimmäisen voimakkaasti.
Minusta tässä maailmassa paljon pahaa saa aikaan suvaitsemattomuus, ennakkoluuloisuus ja se, että ihmiset liian usein miettivät vain mitä muut ajattelevat, eivätkä siksi tee niin kuin haluavat tai olisi oikein.Tarkoittaako tämä sitä, että ei ole oikein kun tunneilla tehdään vaihtoja? Kuitenkin hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen voi tehdä oikein ja olla vaihtamatta?
- keskusteluakin
Drago` kirjoitti:
Jos terve itsetunto ja itsepäisyys ovat kovuutta, so be it, minä sitten olen kova. Mutta kovuus ei sulje herkkyyttä ja taiteellisuutta pois. Minä satun olemaan kumpaakin, sekä herkkä että taiteellinen. Siksihän minä tanssinkin, tanssi vetoaa musikaaliseen ja taiteelliseen minääni äärimmäisen voimakkaasti.
Minusta tässä maailmassa paljon pahaa saa aikaan suvaitsemattomuus, ennakkoluuloisuus ja se, että ihmiset liian usein miettivät vain mitä muut ajattelevat, eivätkä siksi tee niin kuin haluavat tai olisi oikein.lusikkani soppaan. Drago kirjoittaa juuri sanoilla suvaitsemattomuus ja ennakkoluuluoisuus jotka aiheuttaa sitä "arviointia" niin itseä kuin muitakin kohtaan.
Itsetuntoisuus myös on kai sitäkin että se ns: kestää tuotakin jota kohdistuu miehin jokaiseen. Onnistumista ja itsetuntoa kai on sitten se ettei osallistu ja kehitä sekä vie eteenpäin saamaansa kohtelua.
Eli herkkyys ja taiteellisuus elää ja alkaa kukoistaa ns: sopivassa maaperässä ja luulen että lähes jokainen taiteilee sen ilmapiirin ja olotilansa kanssa missä rohkenee antaa omankukkansa kukkia ja luottaa että toisissa selkeästi näkyvä "kukka" kukkii vilpittömyydestä ja rakkaudesta loukkaamatta ketään ainakaan tahallaan.
Sekin Dragolla on ihan jes ajatus että me liian usein olemme sen toisten ajattelun "vankeja" ja oma iloitseminen ja viihtyminen jää tulematta esille ja täten nauttimatta itseltä ja toisilta.
Kova ei myös tarvi olla jos on tasapainoinen ja vakaa sitä vain aletaan epäillä hyvin usein kovaksi kun ei jokaiseen jänishyppyyn voi reagoida ja se just onkin monen vakaan ihmisen perusta ettei "räisky" mutta kuuntellee toisen ja omien tunteiden kautta ne harkitsevat eväät millä taidetta tehdään joko itsekseen tai yhdessä. Esim: tanssia.
nm kokonaisvaltaisesta tanssista kiinnostunut itsenäisesti. - Drago`
tanssija kirjoitti:
Tarkoittaako tämä sitä, että ei ole oikein kun tunneilla tehdään vaihtoja? Kuitenkin hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen voi tehdä oikein ja olla vaihtamatta?
Missä kohtaa minä väitin ettei minusta parinvaihto ole oikein? Minusta parinvaihto on hyvä juttu, viejät ja seuraajat kehittyvät paremmin, kun on välillä vastassa joku muu kuin se tuttu pari. Sitäpaitsi pidempään kestävillä kursseilla nopeasti ne muut kurssilaiset tulevat siinä tutuksi. Saa uusia kavereitakin hyvällä tuurilla. Jos tanssii vain oman parinsa kanssa, muut kurssilaiset jäävät todennäköisesti vieraiksi, jolloin tavallaan menettää myös mukavia uusia tuttavuuksia. Ja hyvänen aika, lavoillahan paria vaihdetaan myös, koko ajan!
Takerrut epäolennaiseen asiaan koko tanssimisen kannalta. Parin vaihto ei ole tanssin ja sen opettelun kannalta mielestäni mikään perustavan laatuinen kynnyskysymys. Sitä käytetään tekosyynä silloin kun ei oikeasti edes huvita lähteä kurssille tai tanssimaan.
Menkää sinne kurssille ja lakatkaa märehtimästä aivan epäolennaisia asioita. Saatatte yhtäkkiä huomata, että siellä onkin kivaa. - tanssija
keskusteluakin kirjoitti:
lusikkani soppaan. Drago kirjoittaa juuri sanoilla suvaitsemattomuus ja ennakkoluuluoisuus jotka aiheuttaa sitä "arviointia" niin itseä kuin muitakin kohtaan.
Itsetuntoisuus myös on kai sitäkin että se ns: kestää tuotakin jota kohdistuu miehin jokaiseen. Onnistumista ja itsetuntoa kai on sitten se ettei osallistu ja kehitä sekä vie eteenpäin saamaansa kohtelua.
Eli herkkyys ja taiteellisuus elää ja alkaa kukoistaa ns: sopivassa maaperässä ja luulen että lähes jokainen taiteilee sen ilmapiirin ja olotilansa kanssa missä rohkenee antaa omankukkansa kukkia ja luottaa että toisissa selkeästi näkyvä "kukka" kukkii vilpittömyydestä ja rakkaudesta loukkaamatta ketään ainakaan tahallaan.
Sekin Dragolla on ihan jes ajatus että me liian usein olemme sen toisten ajattelun "vankeja" ja oma iloitseminen ja viihtyminen jää tulematta esille ja täten nauttimatta itseltä ja toisilta.
Kova ei myös tarvi olla jos on tasapainoinen ja vakaa sitä vain aletaan epäillä hyvin usein kovaksi kun ei jokaiseen jänishyppyyn voi reagoida ja se just onkin monen vakaan ihmisen perusta ettei "räisky" mutta kuuntellee toisen ja omien tunteiden kautta ne harkitsevat eväät millä taidetta tehdään joko itsekseen tai yhdessä. Esim: tanssia.
nm kokonaisvaltaisesta tanssista kiinnostunut itsenäisesti.Miten on? Koska en ole tasapainoinen ja vakaa, tapetaanko minut? Eikö minulla ole oikeutta elää? Tehän fasisteja olette!
- Drago`
tanssija kirjoitti:
Miten on? Koska en ole tasapainoinen ja vakaa, tapetaanko minut? Eikö minulla ole oikeutta elää? Tehän fasisteja olette!
Just juu.. sinä näytkin olevan trolli.
- Vaihdettiin
Eilen viimeksi olin kurssilla jossa sanottiin ettei tarvitse vaihtaa, mutta toivottavaa.
Sitten tuli määräys. Jotka ei vaihda te tanssitte sitten tuolla pienellä lattialla ettei vaihto hankaloidu. Niin että sillai. - Drago`
Vaihdettiin kirjoitti:
Eilen viimeksi olin kurssilla jossa sanottiin ettei tarvitse vaihtaa, mutta toivottavaa.
Sitten tuli määräys. Jotka ei vaihda te tanssitte sitten tuolla pienellä lattialla ettei vaihto hankaloidu. Niin että sillai.Eikös se ollut ihan fiksua? Kas kun siinä vaihdossa on yleensä kova kiire ja hässäkkä, olisiko teistä sitten kivaa, että joku olisi vähän väliä pyrkimässä vaihtamaan teidän kanssanne vaikka haluatte tanssia keskenänne? Minusta ihan fiksua, että ne jotka haluavat tanssia vain keskenään, vetäytyvät hieman erilleen vaihtoringistä, ihan vaan sekaannuksen välttämiseksi. Ne jotka vaihtavat, eivät nimittäin ehdi tarkkailla etukäteen sitä kuka tanssii ja kenen kanssa ja vaihtaako joku vai ei. Kursseilla joilla olen ollut, parit jotka eivät osallistu vaihtoon, ovat lähes poikkeuksetta hakeutuneet aivan omaehtoisesti vähän vaihtoringistä erilleen.
Pienemmän lattian valinta myös on ymmärrettävää.. jos isompi porukka vaihtaa ja muutamat eivät, niin on loogista, että juuri ne jotka eivät vaihda, menevät pienemmälle lattialle. - Titari
Drago` kirjoitti:
Missä kohtaa minä väitin ettei minusta parinvaihto ole oikein? Minusta parinvaihto on hyvä juttu, viejät ja seuraajat kehittyvät paremmin, kun on välillä vastassa joku muu kuin se tuttu pari. Sitäpaitsi pidempään kestävillä kursseilla nopeasti ne muut kurssilaiset tulevat siinä tutuksi. Saa uusia kavereitakin hyvällä tuurilla. Jos tanssii vain oman parinsa kanssa, muut kurssilaiset jäävät todennäköisesti vieraiksi, jolloin tavallaan menettää myös mukavia uusia tuttavuuksia. Ja hyvänen aika, lavoillahan paria vaihdetaan myös, koko ajan!
Takerrut epäolennaiseen asiaan koko tanssimisen kannalta. Parin vaihto ei ole tanssin ja sen opettelun kannalta mielestäni mikään perustavan laatuinen kynnyskysymys. Sitä käytetään tekosyynä silloin kun ei oikeasti edes huvita lähteä kurssille tai tanssimaan.
Menkää sinne kurssille ja lakatkaa märehtimästä aivan epäolennaisia asioita. Saatatte yhtäkkiä huomata, että siellä onkin kivaa."Minusta parinvaihto on hyvä juttu, viejät ja seuraajat kehittyvät paremmin, kun on välillä vastassa joku muu kuin se tuttu pari."
Tästä asiasta on niin monta mielipidettä, kun on kursseilla kävijöitäkin.
Kyllä mie taas sanoisin, että kun tanssii kurssilla saman parin kanssa, niin oppii nopeammin ja saa kurssista enempi kotiin vietävää. En silti tuomitse parinvaihtoa, mutta se toimii vain silloin, kun kurssin osallistujat ovat saman tasoisia, ugh, olen puhunut ;) - oli...
Drago` kirjoitti:
Eikös se ollut ihan fiksua? Kas kun siinä vaihdossa on yleensä kova kiire ja hässäkkä, olisiko teistä sitten kivaa, että joku olisi vähän väliä pyrkimässä vaihtamaan teidän kanssanne vaikka haluatte tanssia keskenänne? Minusta ihan fiksua, että ne jotka haluavat tanssia vain keskenään, vetäytyvät hieman erilleen vaihtoringistä, ihan vaan sekaannuksen välttämiseksi. Ne jotka vaihtavat, eivät nimittäin ehdi tarkkailla etukäteen sitä kuka tanssii ja kenen kanssa ja vaihtaako joku vai ei. Kursseilla joilla olen ollut, parit jotka eivät osallistu vaihtoon, ovat lähes poikkeuksetta hakeutuneet aivan omaehtoisesti vähän vaihtoringistä erilleen.
Pienemmän lattian valinta myös on ymmärrettävää.. jos isompi porukka vaihtaa ja muutamat eivät, niin on loogista, että juuri ne jotka eivät vaihda, menevät pienemmälle lattialle.saman verran kuin ei vaihtajia.
- maires
Ei jatkuva parinvaihto ole mielestäni mikään autuaaksi tekevä ihme, siitä näyttää vaan tulleen jokin pakonomainen standardi.
Tanssimisessa harjoitellaan niin monia erilaisia asioita, että vaikka vaihto olisi johonkin harjoitukseen paras tapa, ei se yhtä varmasti johonkin toiseen ole paras. Siis sama kuin seiväshypyn harjoittelussa käytettäisiin samaa menetelmää vauhdinottoon ja alastuloon.
Tai mitäs minä mielipiteitäni esittelen, olen vain maksava asiakas.- manimeni
Keskeisin hyöty parin vaihdosta on kouluttajille/kouluille, koska silloin voidaan ottaa kursseille parittomia rahan tuojia.
Lavaguru leirillä on todella hienoa: ilmoittautumiset vain parin kanssa. Vaikka vaihtoja tehtäisiinkiin, niin kenenkään ei tarvitse seistä "toimettomana".
- taNssikaveria?
Käy katsomassa www.sekahaku.net, sieltä varmasti löytyy teillekin sopiva kurssi. Eikä ole kovin kallistakaan, koska kertamaksu, eli maksat vain niistä tunneista missä käyt.
- selvempi
Tässä ajatus avusta, eli kun tahdotte oppia niin menkää ihmeessä kursille ja tanssin harrastuspaikkaan. Sitten esitätte toivomuksenne niin varmuudella ei mikään kurssi velvoita tekemään tahtonne vastaisesti vaan tukevat ja ohjaavat teitä tansiin oman aikataulunne ja taitojen ja tahtojen mukaan. näin on. ei hätää.
- Tapsa 50
Hei vaan kaikki tanssikurssilla kävijät.
Olenn useasti ollut kursseilla sekahaun ja Voitto Ensbäkin ja Kati Koiviston kursseilla siellä aina jokunen pari jotka eivät paria halua vaihtaa, mutta ei se ole ketään haitannut minusta ainakaan. Niin olenhan mies ja miehiä usein enemmän kuin naisia eli he eivät joudu parittomiksi koskaan kun paria vaihdetaan.
Kyllä oppimisen kannalta on hyvä, että paria vaihdetaan ainakin miesten kannalta, koska miehen pitää oppia hyvin viemään.
Tässäpä Tapsan kommentit tanssikursseista.
- Justiina...
Hei!
Kuka tietäis missä Lohjan suunnalla ois tanssikursseja? Tanhuhovissa oon käyny, mutta haluaisin oppia esim. hidasta valssia ja jenkkaa.
Kuka osais auttaa mua. "Justiina" vuosimallia -55.- Drago`
Tanssiseurat voisivat olla avuksi. Kannattaa selailla myös tanssikoulujen sivuja ja tanssilavojen omia sivuja. Toisinaan järjestetään viikonloppukursseja yms. eri lajeista.
Netistä löysin lohjan seudulla toimivan tanssiseuran kotisivut, voisit vaikka niitäkin vilkaista:
http://lavarit.com/
Etsivä löytää, siksi google on ystävämme :) - Päivi
Drago` kirjoitti:
Tanssiseurat voisivat olla avuksi. Kannattaa selailla myös tanssikoulujen sivuja ja tanssilavojen omia sivuja. Toisinaan järjestetään viikonloppukursseja yms. eri lajeista.
Netistä löysin lohjan seudulla toimivan tanssiseuran kotisivut, voisit vaikka niitäkin vilkaista:
http://lavarit.com/
Etsivä löytää, siksi google on ystävämme :)Lohja, Drago pieni, ei Lahti: :)
- Drago`
Päivi kirjoitti:
Lohja, Drago pieni, ei Lahti: :)
No hupsista sentään! Taisinpas lukea vähän hätäiseen :D hmm.. uusi yritys:
http://www.lockstep.lohja.fi/index2.html
http://www.kolumbus.fi/tanssikoulu.kokko/ (Sijaitsee Espoossa, eli ei aivan ulottumattomissa vielä)
- Anonyymi00027
Tämä on wanha aloitus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1063021Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri1582128IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl632092Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al421782- 1471464
Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha6241006- 100896
- 50764
- 78744
- 56729