RYHMÄKANNE VALTIOTA

VASTAAN?

Miten olisi velkavankien
nostama ryhmäkanne valtiota
vastaan, menetetystä vapaudesta?

9

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylivelkainen

      Pitäisi olla ryhmäkannelaki, mutta meillä ei ole, eikä tule.

    • Eipä onnistu..Pelkäävät sitä juuri siksikin, että asioita olisi varmasti enemmän kuin pelkästään velkavankeudessa elävät.

      Pelkästään jo se, että ottaa vaikkapa esimerkkinä lukemattomat työttömät, jotka myös omalla tavallaan elävät loppuunpoltettuina ja syrjittyinä joko B, tai C luokan kansalaisina, jota tämä Suomen paskajärjestelmä haluaa.

      A luokan kansalaiset ovat ne joita halutaan mainostaa julkisivuna ulkoisesti.En perustele jakoa, mutta esimerkiksi velkavankeudessa olevat kuuluvat C ryhmään,kuten samaten luottohäiriömerkintäiset, sairaat ja lukemattomista muista syistä monet muut..Jaon perusteet jokaisen on helppo huomata yhteiskunnassa.

    • carpe diem

      Ei ole yhteiskunnan vika, jos ette pysty maksamaan omia velkojanne. Pankkeja voisi kyllä syytää holtittomasta velanannosta ja suuresta lamasta 90-luvulla. Velkoja ei voi panna veronmaksajien maksettavaksi. Pankit luotottavat tänä päivänä holtittomasti, joten ei ole mitään opittu "suuresta lamasta".

      • Ylivelkainen

        Kyllä laman suurimmat räätälit löytyivät yhteiskunnan huipulta...

        Toisekseen yhteiskunnan täytyy pitää politiikallaan siitä huoli , että ihmiset säilyttävät työnsä ja kykenevät maksaamaan lainansa.

        Yhteiskuntarauhan täytyy koskea muitakin kuin eliittiä.


    • takia

      tuli uusi laki, että velkoja peritään vain 15 vuotta ja sen jälkeen ne mitätöityy. 2 vuotta vielä itse olen uo:n mukaan takausvelkavanki ja sitten mut armahdetaan ja voi mennä oikeasti töihin :)

      • sepi

        ...juridisesti vanhene koskaan, sillä velkojat pitävät siitä huolen lähettäessään säännöllisin/epäsäännöllisin väliajoin maksuvaatimuksen. Sen sijaan ulosotto ei voi periä velkoja 15 vuoden ulosmittausten jälkeen. Velkojat jäävät siis nuolemaan näppejään, elleivät ota käyttöön laittomia perintäkeinoja = kiristys, uhkaus, väkivalta, murha jne.


      • Ylivelkainen
        sepi kirjoitti:

        ...juridisesti vanhene koskaan, sillä velkojat pitävät siitä huolen lähettäessään säännöllisin/epäsäännöllisin väliajoin maksuvaatimuksen. Sen sijaan ulosotto ei voi periä velkoja 15 vuoden ulosmittausten jälkeen. Velkojat jäävät siis nuolemaan näppejään, elleivät ota käyttöön laittomia perintäkeinoja = kiristys, uhkaus, väkivalta, murha jne.

        Velat eivät vanhene. Luin erään lakimiehen mielipiteenjoka oli seuraavanlainen; Sen jälkeen kun perintä on loppunut voi velkoja hakea velallisen henkilökohtaiseen konkurssiin, jolloin koko mukavuus alkaa jälleen alusta.

        Ylivelkaisia kohtaan on käyttäydytty niin räikeästi, ja meidän oikeuksia on rikottu sumeilematta, ettei kannata edes haaveilla tämän loppuvat. Ex om koskinen on varmasti jättänyt sen verran porsaanreikiä jälkeensä. Hänhän on peritätoimistojen ylin suojelia.


      • että suomessa
        Ylivelkainen kirjoitti:

        Velat eivät vanhene. Luin erään lakimiehen mielipiteenjoka oli seuraavanlainen; Sen jälkeen kun perintä on loppunut voi velkoja hakea velallisen henkilökohtaiseen konkurssiin, jolloin koko mukavuus alkaa jälleen alusta.

        Ylivelkaisia kohtaan on käyttäydytty niin räikeästi, ja meidän oikeuksia on rikottu sumeilematta, ettei kannata edes haaveilla tämän loppuvat. Ex om koskinen on varmasti jättänyt sen verran porsaanreikiä jälkeensä. Hänhän on peritätoimistojen ylin suojelia.

        ei voi hakea varatonta yksityisihmistä konkurssiin ja se on aivan sama jos perintätoimisto lähettelee lappujaan sen vanhenemisen jälkeen kun ne ei pysty palkasta ottamaan ja ulosottoa ei voi enään käyttää. just tarkistin u-o:sta.


      • nuo vuodet

        eikos se ole niin että perinnän loppumisaika on silloin 20v jos velkojana on luonnollinen henkilö esim. takaaja joka on maksanut takaamansa velan ja perii sitä ulosoton kautta päävelalliselta. muissa tapauksissa aika on tuo 15v


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe