RYHMÄKANNE VALTIOTA

VASTAAN?

Miten olisi velkavankien
nostama ryhmäkanne valtiota
vastaan, menetetystä vapaudesta?

9

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylivelkainen

      Pitäisi olla ryhmäkannelaki, mutta meillä ei ole, eikä tule.

    • Eipä onnistu..Pelkäävät sitä juuri siksikin, että asioita olisi varmasti enemmän kuin pelkästään velkavankeudessa elävät.

      Pelkästään jo se, että ottaa vaikkapa esimerkkinä lukemattomat työttömät, jotka myös omalla tavallaan elävät loppuunpoltettuina ja syrjittyinä joko B, tai C luokan kansalaisina, jota tämä Suomen paskajärjestelmä haluaa.

      A luokan kansalaiset ovat ne joita halutaan mainostaa julkisivuna ulkoisesti.En perustele jakoa, mutta esimerkiksi velkavankeudessa olevat kuuluvat C ryhmään,kuten samaten luottohäiriömerkintäiset, sairaat ja lukemattomista muista syistä monet muut..Jaon perusteet jokaisen on helppo huomata yhteiskunnassa.

    • carpe diem

      Ei ole yhteiskunnan vika, jos ette pysty maksamaan omia velkojanne. Pankkeja voisi kyllä syytää holtittomasta velanannosta ja suuresta lamasta 90-luvulla. Velkoja ei voi panna veronmaksajien maksettavaksi. Pankit luotottavat tänä päivänä holtittomasti, joten ei ole mitään opittu "suuresta lamasta".

      • Ylivelkainen

        Kyllä laman suurimmat räätälit löytyivät yhteiskunnan huipulta...

        Toisekseen yhteiskunnan täytyy pitää politiikallaan siitä huoli , että ihmiset säilyttävät työnsä ja kykenevät maksaamaan lainansa.

        Yhteiskuntarauhan täytyy koskea muitakin kuin eliittiä.


    • takia

      tuli uusi laki, että velkoja peritään vain 15 vuotta ja sen jälkeen ne mitätöityy. 2 vuotta vielä itse olen uo:n mukaan takausvelkavanki ja sitten mut armahdetaan ja voi mennä oikeasti töihin :)

      • sepi

        ...juridisesti vanhene koskaan, sillä velkojat pitävät siitä huolen lähettäessään säännöllisin/epäsäännöllisin väliajoin maksuvaatimuksen. Sen sijaan ulosotto ei voi periä velkoja 15 vuoden ulosmittausten jälkeen. Velkojat jäävät siis nuolemaan näppejään, elleivät ota käyttöön laittomia perintäkeinoja = kiristys, uhkaus, väkivalta, murha jne.


      • Ylivelkainen
        sepi kirjoitti:

        ...juridisesti vanhene koskaan, sillä velkojat pitävät siitä huolen lähettäessään säännöllisin/epäsäännöllisin väliajoin maksuvaatimuksen. Sen sijaan ulosotto ei voi periä velkoja 15 vuoden ulosmittausten jälkeen. Velkojat jäävät siis nuolemaan näppejään, elleivät ota käyttöön laittomia perintäkeinoja = kiristys, uhkaus, väkivalta, murha jne.

        Velat eivät vanhene. Luin erään lakimiehen mielipiteenjoka oli seuraavanlainen; Sen jälkeen kun perintä on loppunut voi velkoja hakea velallisen henkilökohtaiseen konkurssiin, jolloin koko mukavuus alkaa jälleen alusta.

        Ylivelkaisia kohtaan on käyttäydytty niin räikeästi, ja meidän oikeuksia on rikottu sumeilematta, ettei kannata edes haaveilla tämän loppuvat. Ex om koskinen on varmasti jättänyt sen verran porsaanreikiä jälkeensä. Hänhän on peritätoimistojen ylin suojelia.


      • että suomessa
        Ylivelkainen kirjoitti:

        Velat eivät vanhene. Luin erään lakimiehen mielipiteenjoka oli seuraavanlainen; Sen jälkeen kun perintä on loppunut voi velkoja hakea velallisen henkilökohtaiseen konkurssiin, jolloin koko mukavuus alkaa jälleen alusta.

        Ylivelkaisia kohtaan on käyttäydytty niin räikeästi, ja meidän oikeuksia on rikottu sumeilematta, ettei kannata edes haaveilla tämän loppuvat. Ex om koskinen on varmasti jättänyt sen verran porsaanreikiä jälkeensä. Hänhän on peritätoimistojen ylin suojelia.

        ei voi hakea varatonta yksityisihmistä konkurssiin ja se on aivan sama jos perintätoimisto lähettelee lappujaan sen vanhenemisen jälkeen kun ne ei pysty palkasta ottamaan ja ulosottoa ei voi enään käyttää. just tarkistin u-o:sta.


      • nuo vuodet

        eikos se ole niin että perinnän loppumisaika on silloin 20v jos velkojana on luonnollinen henkilö esim. takaaja joka on maksanut takaamansa velan ja perii sitä ulosoton kautta päävelalliselta. muissa tapauksissa aika on tuo 15v


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe