Tukarit kiusaajina

Amy

olen nyt yläasteella...tarkemmin sanoen ysillä...mua on kiusattu oikeastaan koko yläasteen aikana...kiusaaminen johtuu luultavasti ylipainostani ja siitä että en käytä niitä muoti vaatteita... tästä kiusaamisesta ei oikeen jää hyvä itsetunto: en uskalla harrastaa mitään ja näin ollen en pysty tutustumaan uusiin ihmisiin.haluan todella harrastaa jotain.en halua vain istua koko ajan kotona syömässä...mutta mitä voisin muka harrastaa kun en uskalla mennä mihinkään liikunta harrastuksiin? ja ajatelkaa kiusaajina ovat ne samat henkilöt:muotia seuraavat laiheliinit ja mukamas parempi arvoiset ämmät...nyt nämä samat kiusaajat ovat koulumme tukioppilaita...siis ajatelkaa tukioppilaita,niitten pitäis just auttaa ehkäisemää kiusaamista mutta kuitenkin ne kiusaavat itse... saaks tämmöset henkilöt ees olla tukareina?mun mielest ei...antakaa mulle neuvoja...

9

845

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amy

antakaa neuvoja miten saan kiusaamisen loppumaan...mun numerot alkaa laskee ku en uskalla esim. viitata

• oisko mitään???

Kuraattorille meet puhuun niin asia otetaan selvittelyyn ja tukarit vaihtuu. Simppeliä. Tee jo asialle jotai!

• opettaja.

Kumpi hyvänsä, pääasia että puhut jollekin kouluntyöntekijälle!

t.entinen yläaste kiusattu

• Notaras85

Itseäni aikanaan kiusattiin melko pitkälti läpi ala- ja yläasteen. Kun sitten kuitenkin oli sen koulun ohella harrastuksia, oli välillä ihan mukavaakin ja näki, että maailmassa ei olekaan pelkkiä kusipäitä. Eli jos koulussa ei ole kavereita, hakeudu jonkin harrastuksen pariin, rohkeasti! Ei esim. liikuntaseuroissa/-kerhoissa katsota ketään kieroon, vaan kaikki on automaattisesti samaa porukkaa, ikään kuin.

Ja kannattaa todellakin puhuanäistä kiusaajista opettajalle tai jollekulle muulle koulun henkilökunnasta. Itse kun vanhaan opettajaani yläasteen jälkeen törmätessäni kerroin hänelle, että minua oli kiusattu, hän ei ollut uskoa. Sitä ei huomata, siitä pitää sanoa. Eikä mitään kiusaajien kostoakaan kannata pelätä, kyllä niilläkin menee jauhot suuhun kun opettaja sanoo pari valittua sanaa..:)

• Amy
        Notaras85 kirjoitti:

Itseäni aikanaan kiusattiin melko pitkälti läpi ala- ja yläasteen. Kun sitten kuitenkin oli sen koulun ohella harrastuksia, oli välillä ihan mukavaakin ja näki, että maailmassa ei olekaan pelkkiä kusipäitä. Eli jos koulussa ei ole kavereita, hakeudu jonkin harrastuksen pariin, rohkeasti! Ei esim. liikuntaseuroissa/-kerhoissa katsota ketään kieroon, vaan kaikki on automaattisesti samaa porukkaa, ikään kuin.

Ja kannattaa todellakin puhuanäistä kiusaajista opettajalle tai jollekulle muulle koulun henkilökunnasta. Itse kun vanhaan opettajaani yläasteen jälkeen törmätessäni kerroin hänelle, että minua oli kiusattu, hän ei ollut uskoa. Sitä ei huomata, siitä pitää sanoa. Eikä mitään kiusaajien kostoakaan kannata pelätä, kyllä niilläkin menee jauhot suuhun kun opettaja sanoo pari valittua sanaa..:)

mitä jos ne kuitenki alkaa kiusaamaa siel harrastuksis samal taval ku koululiikas? esim. mä olisin todella kiinnostunu lentopallost mut en mä oo ikinä harrastanu sitä,koulus vaa pelannu...jos menisinki johonki pelaa lenttist nii sit katotaa kieroo ku tälläne läski surkimus tulee pilaa niitten joukkueen...vai ajatteleeko?

• että tämä "tukioppilas" toiminta ei ole hyvä idea koska toimintaan otetaan tietysti nämä kiusaajat eivätkä ne jotka eivät kiusaa!Perseestä koko touhu..

• ...ellakaa

ei ilmeisesti todellakaan oo...kiusaajat tukareiks???ei kiitti..... kuka muka haluu kertoo niille jos kiusataa...nii tai menee sit kertoo niille: "mua kiusataa koulus" sit ne kysyy kuka ja vastaat niille: "no te!!" järkeet tosa onki paljo

• ..........................

Todella tuttua hommaa... Oon itekkin ylä asteelt asti ollut sitä mieltä, et tukari homma on täysin perseestä. Mun kohdalla on aina ollut tukareita, jotka ei oo osanneet hommaansa. Juu mua ylä asteel syrjittiin eikä tukari tehnyt mitään. Sit mua kans haukuttiin ja yx toinen sillone tukari väitti ettei olis huomannu mitään ja amikses laitettiin nää ns. koulunsa suosituimmat tukareiksi ja arvata voit kuin siin kävi. Toinen potki no onneks kerran ja toinen arvosteli koko ajan mun puuhiani. Tukareiks pitäis valita kiusatut eikä kiusaajat eikä niitä ns. koulunsa suosituimpia harmia niist vaa tulee.

• _SuN_ShiNe_

heippa te kiusatut!!
      oon tukari, mutta muo on myös kiusattu. oon nyt kasilla, enkä mikään "solakka", keskiverto vaan.
      tiedän, että on olemassa sellasia ihmisiä, jotka nauttii siitä, että ne saaa tehtyä toisille pahan mielen. mutta muistakaa, että te ette oo yksin! varmasti teijän koulussa on muitakin kiusattuja. oon vaihtanut koulua keskellä vuotta, ja tiedän, että se on tuskaa. mut hyväksyttiin vasta reilun puolen vuoden päästä, kun menin vitoselle. siitä on aikaa, mutta muistan sen kuin eilisen päivän.
      Koittakaa ettiä koulustanne muita, joita kiusataan. teillä voi olla paljon yhteistä, vaikka te ette olis sitä ennen huomannu. lisäks, jos kuljette yhessä, ei ne kiusaajat uskalla tulla teitä haukkuman.
      menkää rohkeesti vaan harrastamaan, niin ne kiusaajatkin voi huomata, että oot taitava ja ihana ihminen muusta huolimatta. olkaa rohkeita, ja alentakaa kiusaajat omaan arvoonsa, ne on vaan teile kateellisia, kun ootte noin ihania ihmisiä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5347
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      42
      3561
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      58
      2932
    4. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      37
      2145
    5. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      61
      1916
    6. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      286
      1696
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1596
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1402
    9. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1376
    10. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      7
      1205
    Aihe