Mondeo=tyyppivika

Tintti K.

Sutta ja sekundaa koko Mondeon räpsä! En tajua kuinka sokea saa olla että voi kehua mondeotansa. Mulla avautui silmät alla 5kk jälkeen. Ostin alle 50tkm ajetun 2.0 Trend Sedan(Suomiauto!), joka vaikutti OK:lta tarkastelujen jälkeen.

Mutta tosiaan 5kk jälkeen alkoi löytyä pommeja:

*Vetonivelien rasvat olivat jääneet autotallin lattialle -> pojat laitto uudet(toivottavasti pysyneet).
*Ovien alareunat alkaneet ruostua -> kitataan.
*Etuovet roikkuu, kuskin ovi 6mm ja repsikan 4mm.
*Takajarrut laahaa päällä -> pojat vähän yritti herätellä niitä, laahaa edelleen.
*Käsijarruun (tai käsilaahaimeen) ei voi luottaa, saa kiskoa ihan ylös, eikä pidä silloinkaan. Pojat on kolme kertaa yrittänyt korjata, ei pidä kunnolla vieläkään.
*Katto vuotaa repsikan penkille, pesussa oli kattolistan tiiviste painunut sisään, auto oli pari päivää sateessa, jonka jälkeen sisäkatto oli kunnolla märkä ja tiputti repsikan penkille. No nyppäisin tiivisteen ylös, niin alkoi pitää, se on niin pienestä kiinni.
*Moottori väristää tyhjäkäynnillä silloin tällöin, ihan sama onko kylmä vai lämmin, en oo vie näyttänyt pojille.
*Nykii 3000r/min nurkilla pikku nopeuksissa.
*Starttaa heikosti, välillä saa jauhaa käyntiin, joskus heti käyntiin, uusi akku on. En oo vielä näyttänyt pojille.
*Ilmastoinnissa haisee villasukka. Viime huollossa(60tkm) tehtiin ilmastoinnin määräaikaishuolto fordilla. Mutta haju on edelleen. Jos ei sitten talven aikana katoa. Hyvin taas pojat homman hoiti. Kävin sanoon asiasta, että hei tää homma makso 150€ ja haju jäi. Niin ne antoi jonkun spray-pullon, että viimeistele sillä. Ei sekään mitään auttanut viikon päästä sama haju.

Eiköhän siinä ollut tarpeeksi vikaa yhteen autoon. (Pojilla tarkoitan Ford:n omaa korjaamoa..) Siispä merkin vaihto on itsestään selvyys, mielestäni jokainen voisi tarkistaa yllä olevat viat mondeo-katiskastaan, varmasti löytyy pari vikaa... ;-)

116

59870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwerty

      Enempää muihin asioihin kommentoimatta, ilmastoinnin haju on tyyppivika jokaisessa autossa mallista ja merkistä riippumatta, mikäli niissä on ilmastointi ja sitä on käytetty "väärin". Tähän pystyy omalla toiminnalla vaikuttamaan ETUKÄTEEN.

      • Tintti K.

        vaikka sammuttaa sen paria minuuttia ennen ku moottorin. Että se kuivahtaa. Tiedetään!! Ja talvella on käytetty vähintää kerran kk tallissa tovi ilmastointia!!

        Mutta ei paljoo auta!!!


      • aina toiminut
        Tintti K. kirjoitti:

        vaikka sammuttaa sen paria minuuttia ennen ku moottorin. Että se kuivahtaa. Tiedetään!! Ja talvella on käytetty vähintää kerran kk tallissa tovi ilmastointia!!

        Mutta ei paljoo auta!!!

        kahden eri merkkisen saksalaisen auton automaatti-ilmastointia yli 6 vuotta käyttäneen kokemus = ei ikinä hajua, ja koskaan en ole ilmastointia huoltanut, tuo on haju varmasti vain Fordin ominaisuus.


      • Aika hassu juttu
        aina toiminut kirjoitti:

        kahden eri merkkisen saksalaisen auton automaatti-ilmastointia yli 6 vuotta käyttäneen kokemus = ei ikinä hajua, ja koskaan en ole ilmastointia huoltanut, tuo on haju varmasti vain Fordin ominaisuus.

        3 kpl tuota mallia mondeota ollut eikä ikinä mitään hajua.... Että kyllä varmasti on ratin ja penkin välissäkin vikaa!!


      • events

        Mondeo 3 on ns.kertakäyttöauto ainoat moottorin korjaustoimet rajoittuvat kanteen,Venttiilit ovat liian heikot,venttiilin paininkupit aiheuttavat eräänlaisen pumppausilmiön niiden varsiin mikä aiheuttaa tiivisteiden kautta vuodon palotilaan jolloin palava öljy aiheuttaa vettiilien vastinpintojen (palamisen) peittymisen palamisjätteeseen,pitkkään jatkuessan yleensä jokin pakoventtiileistä pettää.Venttiilin pettämisen ilmoittaa moottorin vikavalo,jolloin ajamista ei ole syytä jatkaa.Näitä em. on mahdollisuus ennakoida mittaamalla puristuspaineet mikäli ne ovat selvästi kohonneet on männänpäät öljyyntyneet,ja on odotettavissa em,vaurio. Tietysti moottorssa on usein runsasta öljynkulutusta johtuen heikkotehoisista öljyrenkaista.


    • kittausta

      Ruosteet tulee läpi 1-2 vuoden päästä. Vaadi ovet vaihtoon kuten muutkin.

      • steoz

        Otan osaa suruusi, mutta ajattele näin että olet juuri lunastanut varman taivaspaikkasi kärsittyäsi täällä tuon maanpäällisen helv....
        Jokatapauksessa voin sanoa että nuo Ford ominaisuudet kulkuvälineessäsi ovat vain jäävuoren huippua sillä takaan että lisää yllätyksiä on luvassa.(lueskele vanhoja viestejä)
        Itse kerkesin ajaa 6kk ja 10tkm ja umpiruosteessa 5kk jälkeen.(esittelyauto)
        Tämä riittikin lähes täydelliseen hermoromahdukseen joten voit uskoa että vaihto toiseen merkkiin vaikka mikälaisella välirahalla oli ainoa vaihtoehto oman terveyteni kannalta.
        Tänään elämä on yhtä hymyä :)) 6kk takana uudella aivan eritasoisella Eurooppalaisella autolla. 9000km takana eikä ensimmäistäkään vikaa ja ajo on nautintoa ja äänetöntä. Parkkipaikallakin ilkeää ajaa eturiviin. No...säästöt tosin kuihtui ja pikku lainakin piti ottaa mutta joka kuukausi sekin lyhenee mutta mikä parasta niin kaikki tämä vaihtoruljanssi todellakin!!!! kannatti vaikka oppirahoja saakin maksella vielä jonkinaikaa.
        Toivottavasti tämä antaa voimia eli toivoa on.


      • aapo
        steoz kirjoitti:

        Otan osaa suruusi, mutta ajattele näin että olet juuri lunastanut varman taivaspaikkasi kärsittyäsi täällä tuon maanpäällisen helv....
        Jokatapauksessa voin sanoa että nuo Ford ominaisuudet kulkuvälineessäsi ovat vain jäävuoren huippua sillä takaan että lisää yllätyksiä on luvassa.(lueskele vanhoja viestejä)
        Itse kerkesin ajaa 6kk ja 10tkm ja umpiruosteessa 5kk jälkeen.(esittelyauto)
        Tämä riittikin lähes täydelliseen hermoromahdukseen joten voit uskoa että vaihto toiseen merkkiin vaikka mikälaisella välirahalla oli ainoa vaihtoehto oman terveyteni kannalta.
        Tänään elämä on yhtä hymyä :)) 6kk takana uudella aivan eritasoisella Eurooppalaisella autolla. 9000km takana eikä ensimmäistäkään vikaa ja ajo on nautintoa ja äänetöntä. Parkkipaikallakin ilkeää ajaa eturiviin. No...säästöt tosin kuihtui ja pikku lainakin piti ottaa mutta joka kuukausi sekin lyhenee mutta mikä parasta niin kaikki tämä vaihtoruljanssi todellakin!!!! kannatti vaikka oppirahoja saakin maksella vielä jonkinaikaa.
        Toivottavasti tämä antaa voimia eli toivoa on.

        Mikä on uusi autosi?


      • päätellen
        aapo kirjoitti:

        Mikä on uusi autosi?

        polkuauto. Ja se mondeo oli naapurin isin.


      • Sedu
        päätellen kirjoitti:

        polkuauto. Ja se mondeo oli naapurin isin.

        Taidat olla oikea runoilija poika, ku heti alat oikein kirjoituksesta valittaan. Oikein suomen kielen maisteri vai???


      • Henry. F
        Sedu kirjoitti:

        Taidat olla oikea runoilija poika, ku heti alat oikein kirjoituksesta valittaan. Oikein suomen kielen maisteri vai???

        Vikoja löytyy autosta ku autosta, suurin osa sun "vioista" naapurin erkkikin korjaa, osa ei ole edes vikoja, he he! Taitaa olla neidillä maanantai kappale.


      • saku
        Henry. F kirjoitti:

        Vikoja löytyy autosta ku autosta, suurin osa sun "vioista" naapurin erkkikin korjaa, osa ei ole edes vikoja, he he! Taitaa olla neidillä maanantai kappale.

        Eläköön !! Uusi runoilija / sarjakuvan luoja Tintti K. on syntynyt. Satusetäkin kadehtisi tämän sadun juonenkäänteitä / kerrontaa. Hyvä tarina. Malta nyt vielä vähän, kyllä se ajokortti-ikä kohta tulee täyteen, ja niin pääset ostamamaan sen Unelma-Lexuksen eli(karvanoppa-corollan). Tämän jälkeen et varmaankaan ehdi runoilla joka ilta eri nimimerkeillä näihin autopalstoihin, joka ei sinänsä ole suuri vahinko. Nämähän on tarkoitettu lähinnä aikuisille, koska isolla korolla ostettu corolla vaatii osamaksuista selviämistä, selvällä rahalla. .


      • Tintti K.
        aapo kirjoitti:

        Mikä on uusi autosi?

        A4 sedan 2.0 -04

        Komee on!!


      • Tintti K.
        saku kirjoitti:

        Eläköön !! Uusi runoilija / sarjakuvan luoja Tintti K. on syntynyt. Satusetäkin kadehtisi tämän sadun juonenkäänteitä / kerrontaa. Hyvä tarina. Malta nyt vielä vähän, kyllä se ajokortti-ikä kohta tulee täyteen, ja niin pääset ostamamaan sen Unelma-Lexuksen eli(karvanoppa-corollan). Tämän jälkeen et varmaankaan ehdi runoilla joka ilta eri nimimerkeillä näihin autopalstoihin, joka ei sinänsä ole suuri vahinko. Nämähän on tarkoitettu lähinnä aikuisille, koska isolla korolla ostettu corolla vaatii osamaksuista selviämistä, selvällä rahalla. .

        Vaikka oonkin vähän äijämäinen, niin tarviiko alkaa mollaan!

        Kyllä muijillakin on mielipiteet, vai pidätkä omaa muijaa kaapissa??

        P.S. Pienimunainen saku tumpelo: auto on A4


      • Steoz
        aapo kirjoitti:

        Mikä on uusi autosi?

        Minkäkö vaihdoin. No Passat 2.0 farkun,siis ei tätä uutta vaan tykästyin edelliseen malliin.
        Auto reilusti pienempi kuin monteo mutta painoa reilummin. Lue: Raudasta tehty!
        Ei muuten ovet roiku eikä ilma suhise.
        Suosittelen VAG:in autoja helvetin kokeneille,(VW,Audi,jopa Skoda) ja muuten arvo säilyy :)
        Kommentteja odottelen


      • Kohta mondeo poissa
        Steoz kirjoitti:

        Minkäkö vaihdoin. No Passat 2.0 farkun,siis ei tätä uutta vaan tykästyin edelliseen malliin.
        Auto reilusti pienempi kuin monteo mutta painoa reilummin. Lue: Raudasta tehty!
        Ei muuten ovet roiku eikä ilma suhise.
        Suosittelen VAG:in autoja helvetin kokeneille,(VW,Audi,jopa Skoda) ja muuten arvo säilyy :)
        Kommentteja odottelen

        Mä kanssa sain tarpeekseni temppuilevasta mondeosta(vm 2003) alle 40 0000 ajettu. Fordilla vaan ihmetellään vikoja, ei voida korjata!

        Tilauksessa testivoittaja passat 2.0FSI!!

        Muuten niistä mondeoista ei paljoo hyvitetä!
        Vähiten lupasi ford-liikeet, taitaa tietää mitä paskaa saavat!


      • steoz
        Kohta mondeo poissa kirjoitti:

        Mä kanssa sain tarpeekseni temppuilevasta mondeosta(vm 2003) alle 40 0000 ajettu. Fordilla vaan ihmetellään vikoja, ei voida korjata!

        Tilauksessa testivoittaja passat 2.0FSI!!

        Muuten niistä mondeoista ei paljoo hyvitetä!
        Vähiten lupasi ford-liikeet, taitaa tietää mitä paskaa saavat!

        Joo-o, ei todellakaan hyvitetä ja toisaalta kukapa romuraudasta mitään hyvittäisikään koska Fordeilla on niin pieni fanaattinen ostajakunta joka kyseisen kulkuvälineen riesakseen huolii.
        Omasta 6kk vanhasta(13tkm)n.32000€:n monteosta sain vaihdossa kun oikein polvillani rukoilin 23000€ VAG:iin. Siinä siis oppirahoja mutta ei haitta yhtään kun edes joku huoli koslan jaloista pois.
        On siis melkoisa arvonpudotusta enkä yhtään ihmettele enää. Mondeon vaihdoin 6-vuotta vanhalla Ooppelilla (Vectra-89/99 2.0,100tkm) ja jopa niin vanhasta huom! autosta sain 14000€ eli mikähän on Mondeon hinta vaikkapa 5-vuoden kuluttua, saatikka VAG-autojen


      • aapo
        Tintti K. kirjoitti:

        A4 sedan 2.0 -04

        Komee on!!

        siis komee;)


      • eijakaisa
        Steoz kirjoitti:

        Minkäkö vaihdoin. No Passat 2.0 farkun,siis ei tätä uutta vaan tykästyin edelliseen malliin.
        Auto reilusti pienempi kuin monteo mutta painoa reilummin. Lue: Raudasta tehty!
        Ei muuten ovet roiku eikä ilma suhise.
        Suosittelen VAG:in autoja helvetin kokeneille,(VW,Audi,jopa Skoda) ja muuten arvo säilyy :)
        Kommentteja odottelen

        VAG - autot ovat tylsiä riisuttuja ,niissä ei ole "munaa",samaan sarjaan kuuluu MB-BMW:t
        kaikki nämäkin kokenut, ja päätynyt Citroeniin
        joita ollut jo 6 kpl ovat upeita maantien
        herrasmiesten "laivoja"on hinta -laatusuhde
        kunnossa,(eikä muuten ruostu)pitää olla oma itsetuntohallussa eikä kuunnella poikien irvailuja,niiden jotka ei periaatteesta edes kokeile ajaa ko.maan autoja
        ja kaikkia autoja pitää huoltaa ja hoitaa
        Suomen olosuhteissa auto vaatii vähintään katoksen,muuten tulee aina kaikkiin murheita
        "n.25 auton ja 60v äijäkokemuksen rintaäänellä"


      • CitRoenisti
        eijakaisa kirjoitti:

        VAG - autot ovat tylsiä riisuttuja ,niissä ei ole "munaa",samaan sarjaan kuuluu MB-BMW:t
        kaikki nämäkin kokenut, ja päätynyt Citroeniin
        joita ollut jo 6 kpl ovat upeita maantien
        herrasmiesten "laivoja"on hinta -laatusuhde
        kunnossa,(eikä muuten ruostu)pitää olla oma itsetuntohallussa eikä kuunnella poikien irvailuja,niiden jotka ei periaatteesta edes kokeile ajaa ko.maan autoja
        ja kaikkia autoja pitää huoltaa ja hoitaa
        Suomen olosuhteissa auto vaatii vähintään katoksen,muuten tulee aina kaikkiin murheita
        "n.25 auton ja 60v äijäkokemuksen rintaäänellä"

        Muista olla menemättä Citroenpalstalle "kehuskelemaan" kokemuksistasi. Siellä saat tojoterot ja muut terroristit niskaasi takuuvarmasti.
        Itselläkin Citroeneja. Nyt viides menossa. Ensikatsastus alkuviikolla ja leima on jo kuivunut. Mystiset sähköviat ovat vaivanneet. Viisi H7 olen vaihtanut, kun eivät kestä. Nyt on kuulemma joku tehnyt H7 kolmen vuoden takuulla.


      • Ex-foortisti
        Steoz kirjoitti:

        Minkäkö vaihdoin. No Passat 2.0 farkun,siis ei tätä uutta vaan tykästyin edelliseen malliin.
        Auto reilusti pienempi kuin monteo mutta painoa reilummin. Lue: Raudasta tehty!
        Ei muuten ovet roiku eikä ilma suhise.
        Suosittelen VAG:in autoja helvetin kokeneille,(VW,Audi,jopa Skoda) ja muuten arvo säilyy :)
        Kommentteja odottelen

        Nojoo, minäkin vaihdoin mondeon Passattiin 1.9tdi vuonna 07 eikä kyllä vikalista lyhentynyt yhtään viat vaan ovat huomattavasti tyyriimpiä tässä Passatissa!
        Mutta jospa nämä uudemmat ovat jo luotettavampia pelejä?
        Enkä nyt kyllä kovasti suosittele VAG,n kulkineita, eivät kyllä ole hintansa väärti!


    • mondeosta

      Mikähän minun Mondeossa mahtaa olla vikana, kun siinä ei ole ollut näitä tyyppivikoja ollenkaan, eikä paljon muitakaan vikoja? Ikääkin sillä on jo yli kymmenen vuotta.

      • Tintti K.

        Ei niissä -00 ja sitä vanhemmissa mitään suurempaa ookkaan, mutta nää uusi koppaiset on susia!! Ku halvalla tehdään!


      • Merkin vaihto

        Tiedoksi kymmenen vuotta sitten tehtiin kunnon autoja nämä uudet mallit on kertakäyttö tavaroita ihan vaan tiedoksi


    • Tepa

      Älä hauku tai muuten mollaa.
      Itselläni toinen Monde menossa ja ei ole ollut ruoste eikä muitakkaan pikkuvikoja.Pikku pesu silloin tällöin auttaa ruosteeseen, eli painepesurilla alusta ja muut alakerran paikat silloin tällöin puhtaaksi. Vetarit kulutustavaraa, menee autosta kuin autosta.Vioista päätellen sulla taitaa olla MÄLLÄTTY ja vielä huolella.Ja vielä huonosti oijottu!!

    • sitten

      menny ostamaan huoltamattoman tai "poikien" huoltaman auton!!! Turha sitä on "pojille" näytellä, vie se Fordin merkkihuoltoon miehille korjattavaksi niin saat auton kuntoon!

      • Jee jee

        Lainaus aloitusviestistä:"Eiköhän siinä ollut tarpeeksi vikaa yhteen autoon. (Pojilla tarkoitan Ford:n omaa korjaamoa..) Siispä merkin vaihto on itsestään selvyys, mielestäni jokainen voisi tarkistaa yllä olevat viat mondeo-katiskastaan, varmasti löytyy pari vikaa... ;-)"

        Eikö siinä just puhuta Fordin merkkihuollosta!!


      • meni vaihtoon
        Jee jee kirjoitti:

        Lainaus aloitusviestistä:"Eiköhän siinä ollut tarpeeksi vikaa yhteen autoon. (Pojilla tarkoitan Ford:n omaa korjaamoa..) Siispä merkin vaihto on itsestään selvyys, mielestäni jokainen voisi tarkistaa yllä olevat viat mondeo-katiskastaan, varmasti löytyy pari vikaa... ;-)"

        Eikö siinä just puhuta Fordin merkkihuollosta!!

        Autolla oli ajettu 30000 kilsaa ja korjaamolla käytiin semmoiset 15 kertaa, joten siitä voi jokainen laskea miten pitkään ajettiin ilman jotain remppaa;)
        Tuli kyllä niin reippaasti pari kertaa poltettua päreet siellä huollossa, että kyllä huoltoneuvojat vieläkin tunnistaa jos vastaan tulee;) Vaikka alla onkin ollut jo jonkin aikaa eri merkkinen kyyti.
        Nyt se jo hymyilyttää vaan kyllä silloin v***tti.


      • Anonyymi

        ja lompakon kevyeksi. kysyppä vaikka tulppien vaihtoa, niin tiedät mistä puhun.


    • Rahalla saa

      Mondeoon ei olla edes laitetty pesunesteen loppumisesta ilmoittavaa merkkilamppua, ku halvalla tehdään. Passatti ilmoittaa hienosti, ku pesuneste vähissä, niin sitä ei tarvitse siiten todeta ku vesi ei lennä;)
      Ja ohjekirja ihan satukirja, tosi mieshän sitä ei lue. No eipä siitä mitään apua ookkaan, jos sitä joskus tarvii.

      • jht

        Kyllä muuten on laitettu. Taidat olla sokea.


      • Jaa jaa
        jht kirjoitti:

        Kyllä muuten on laitettu. Taidat olla sokea.

        Taitaa olla paskana se valo, no ei olisi yllätys fordeissa!


      • Shit häppens

        pesunesteellä, onkos kansanautossa??


      • fnjfnbjf
        Shit häppens kirjoitti:

        pesunesteellä, onkos kansanautossa??

        No tuulilasin pesunesteen lämmitys nyt on on 90-luvun puolivälin Audissakin. Onko sinulla Voortissa lämpeävät lukkopesät? Onko sinulla nelivetoa?


      • Joskussonvaihdettava

        Se ilimoottaa Lontooksi kusipojan vajeesta lampun palamista yms... Mullon käyny tuuri oon päässy Foortilla 400 000 ja rapiat mutta niin palijo ajettuun ei kanna kyllä uutta pakoputkia ostaa.


    • Tarkista mondeosi!!!
    • kitise

      Minulla neljäs Fordi putkeen, kaksi viimeisintä Mondeoita. Yhtään vetoniveltä en ole joutunut vaihtamaan, ovet ollut aina täydessä timmissä, käsijarrut toiminut aina, ei ruostetta ku pesee välillä,koneet toiminut aina (No Sierraan vaihdettiin kannentiiviste 280 tkm kohdalla), ilmastointi haisee just saman verran ku muissakin autoissa jne. Elikkä herää kysymys että osaatko ylipäätään käyttää sitä autoasi vai millai olet sen noin paskaksi saanut?

      • kitisee!

        Köyhän miehen mersu toi ford!

        Laatu just sellainen! Kai se just puolen vuoden vaihtosyklillä timmissä pysyy, ku kokoajan on uusi mondeo alla! Ei kai niitä muuten niin perk... olis vaihtomarkkinoilla!

        Kaikki haluaa ajaa vain uudella mondeolla, ku pari v. mondeo on ihan romu!


    • Make

      Se on herrat sellanen homma et nykyään kaikissa uusissa kattiloissa on vikoja, oli sitten voordi, audi tai mersu. tojotissa vikoja vähempi mutta paska ajaa. Siinähän teilläkin pysyy mieli virkeänä kun kyttäätte/etsitte vikoja autoistanne =) Menkää sellasiin duuneihin et saatte liisinki vehkeen, ei tartte ku soittaa sijausauto ku toinen sprakaa. Audeissa on todella paljon anturi vikoja. ihmetyttää et mitä ne audin kaverit lapissa testailee, renkaiden lisäksi..

    • siitä näet sakotetaan

      sun jutusta päättelen olet ollut aika nyhverö ostaja kun et ole autoa paremmin tutkinut...oikeastaan noin tyhmälle ostajalle se on ihan oikein!!!

      • laatua

        Kaikki mondeot on samasta pajasta tullet, siis yhtä huonoja. Ei kiitos! Saan rahoilleni parempaa vastinetta eri merkeistä!!


      • kumma mies
        laatua kirjoitti:

        Kaikki mondeot on samasta pajasta tullet, siis yhtä huonoja. Ei kiitos! Saan rahoilleni parempaa vastinetta eri merkeistä!!

        että kaikki mondeot yhtä huonoja-silti menit semmosen ostamaan-se oli oikein noin tyhmälle ostajalle!


    • pojat pojat

      kuulostaa vähän kyllä siltä että pojilla on peukalo pepussa jos ei saa jarruja pelaan

    • FORD

      Kyllähän auto paskaksi menee ku sitä REVITYTTÄÄ ja ovet menee joikelille jos niitä paiskomalla lyö kiinni. Käsijarrukin kuluu tai menee paskaksi jos sitä kokoajan kiskoo. (KÄSIJARRU ON TARKOITETTU PÄÄASIASSA KÄYTETTÄVÄKSI VAIN PARKKEERAAMISEEN!) Ja tuo kierrosten nykiminen saattaa johtua kuluneesta kytkimestä. (EI VOI KUIN NAURAA TEILLE IDIOOTEILLE JOTKA SEN LUISTATTAA PASKAKSI, uudestaan......ja uudestaan) Ja mahtaisko tuo autosi paha haju tulla omasta perseestäsi?
      On naurettavaa haukkua autoa paskaksi sillä että ei osaa ajaa tai Että itse käy suihkussa kerran puolessa vuodessa. Voin toki olla väärässä sinun suhteen, sillä voi tietää sinun mondeo tapaustasi 100% todennäköisesti ja kaikkea siihen liittyvää. Aina vaan marissaan, mutta meita ihmisiä on moneksi täälä Suomen päällä ja on vain pakko ymmärtää että kaikki ihmiset eivät vain tajua... osalta puuttuu se älykkyys ja se on ymmärrettävä. Joillekkin sitä on jaettu enemmän ja joillekkin vähemmän. Emmäkä itse voi siihen mitenkään vaikuttaa

      • monrepoooooooooooooooooooo

        Joo näin on auto kestää sitä mukaa miten sillä ajetaan ja muuten käytetään. Serkkupojalla kaikki autot aina kuralla kun ne ajaa niillä kuin ralliautoilla niin eihän ne voi mitään kestääkkään. Aina saa kuulla että milloin moottorissa vikaa ym. Mulla itellä oli ensin vm 93 Mondeo ja nyt mulla on Mondeo vm97. Todella tyytyväinen olen enkä ainakaan sitä rääsää pilalle ym.....


      • MK2 rules
        monrepoooooooooooooooooooo kirjoitti:

        Joo näin on auto kestää sitä mukaa miten sillä ajetaan ja muuten käytetään. Serkkupojalla kaikki autot aina kuralla kun ne ajaa niillä kuin ralliautoilla niin eihän ne voi mitään kestääkkään. Aina saa kuulla että milloin moottorissa vikaa ym. Mulla itellä oli ensin vm 93 Mondeo ja nyt mulla on Mondeo vm97. Todella tyytyväinen olen enkä ainakaan sitä rääsää pilalle ym.....

        Niin, itsellä kans -97, ei ole tarvinnut käyttää ylimääräisissä huolloissa muutenkuin 4 vuotta sitten, kun sen ostin ja laitatin samantien vetoniveliin rasvat ja liimakiinnityksen. Sen jälkeen vain pikkuvikoja mitä on itse voinut korjailla silloin tällöin. Vanhoja viestejä mut vaikuttaa et ongelmat kasaantuu uudempiin.


      • hamppe
        MK2 rules kirjoitti:

        Niin, itsellä kans -97, ei ole tarvinnut käyttää ylimääräisissä huolloissa muutenkuin 4 vuotta sitten, kun sen ostin ja laitatin samantien vetoniveliin rasvat ja liimakiinnityksen. Sen jälkeen vain pikkuvikoja mitä on itse voinut korjailla silloin tällöin. Vanhoja viestejä mut vaikuttaa et ongelmat kasaantuu uudempiin.

        Minulla on vuoden 98 mallin mondeo. olen ajanut sillä seitsämän vuotta, noin 200000 t kilometriä,eikä ole tarvinnut kertaakaan viedä merkkihuoltoon.Nyt autoni mittarissa yli 300000 t kilometriä,eikä katsastuksessa ollut nytkään mitään vikaa.Kulutus osia olen vaihtanut, kuten jarruihin,jakopään rullat, ja remmin, sekä lämmityslaitteen moottorin. ja jotain lamppuja, sekä pyyhkijän sulkia. Olen mondeooni erittäin tyytyväinen, sillä on kiva ajaa. ja kuluttakin pitkällä matkalla kaksi litraiseksi vähän, noin,seitsämäm litraa sadalla kilometrillä.


    • pomminvarma

      jääny edelliseltä omistajalta auto huoltamatta..ei semmosta autoo ole keksittykään joka huoltamatta toimii vuoskymmeniä, sinulle on vaan sattunut sellainen kärry jolla vaan ajettu ja ajettu, pommejahan ne on..käytettyä autoa ostaessa täytyis kyllä olla mukana joku joka tietää ja näkee auton viat ja jos ei muu auta niin autotohtorille..

      • Ford isoisältä pojalta jne.

        Tyyppivikojahan noi Mondeo III mallissa on. Itsellä on ollut 2001 mallinen jo yli viisi vuotta ja jotkut noista kuulosti ihan tutuilta, kuten käyttöjarru, ja jarrujen juuttuminen. Vetarin kanssa ei ole meikälaisella ollut ongelmaa, ilmeisesti on joskus kunnolla korjattu. Ovet pistettiin kuntoon fordin takuuna 2004, ja hyvinä ovat pysyneet. Kässäri oikutteli jossain vaiheessa, mutta tuttu asentaja pisti sen kuntoon eikä sen koommin ole vikuroinut. Kokonaisuutena ihan ok. peli. Tarjoaa vastineeksi hyvät tilat, ajettavuuden, turvallisuuden ja erinomaisen varustelutason ( trend mallissa ).Vielä on tarkoitus pitää autoa seuraavat 5 vuotta ( auto on ruostesuojattu ). Konehan näissä kestää, samoin muu tekniikka.


    • Kusetettu.::

      pois myydessä... Olisiko 500tkm lähempänä kolari kori.

    • Ford-kuski

      Autohan on POMMIN varmasti kolariauto. Veikkaisin et on katon kautta pyöräytetty koska ovet roikkuu ja katto vuotaa. Niin ja tuohan on niin selvä maanantai auto.

      Mulla on itsellä on 124 000km ajettu vm2000 Mondeo eikä ole valittamista. Ainoa vika mikä on korjattu niin katkennu etujousi. Huollot on tehty säännöllisesti, ovet ei roiku, katto ei vuoda ja on toiminut todella hyvin. Isällä on vm.2002 Mondeo ja hyvin on sekin toiminut. Ajettu on 167 000km. Alussa lämppärin kennosta tihutti nestettä mut se korjattiin ja sit termostaatti on vaihdettu. Muuten on pelannu ku ajatus. Kumpikaan ei oo ruosteessa(vielä, heh heh), mul tosin konepeltiin tullu kiven iskeymä ja siinä näky olevan tippa ruostetta. No pitää ottaa kiinni se.

      Mut eipä tosiaankaan ole merkistä valittamista. Hyviä autoja ajaa ja ovat tilavia. Kyllä on seuraavaki auto
      Mondeo.

      P.S Eipä oo yhtään vikaa tuosta vikalistasta... kummassakaan

      • pietu75

        Oon menos Tiistaina vaihtamaan passattia -00 kyseiseen ghia mondeoon..ja haluaisin hieman tietoja että mitä tddci mondeossa pitää ottaa huomioon ja tarkistaa jos sen ostaa?? Kestääkö diesel? eikös ole kettinki kone? tuo on 115hp diesel..kannattaako laittaa lastua? kannattaako tarkastaa ovet ja saumakohdat entä takaluukku? mites pyörien laakerit? kestääkö vaihdelaatikko?


    • Juntti-Mara

      Minun Mondeoni 2004 Diesel aum ovet maalattu kolme kertaa ei kustannuksia ei tunnekuohuja kaikki toimii mittarissa 101000 Myös ilmastointi ja Webasto .Voi olla jos kuski haisee haisee myös auto. Ajo on halpaa kuin sian ruoka.

    • eifordia

      Oven saranat saa kyllä korjattua, mutta silloin pitää vaihtaa koko sarana, ei vain puolet, niinkuin pojat tekevät. Siinä vain pitää irroittaa kojetaulu ja sitä ei pojat haluaisi tehdä. Jarrujen laahaaminen pilaa jarrulevyt, joten nekin menee vaihtoon.Seuraavaksi menee ilmastointilaite pimeäksi, kun putket vuotaa aineet pellolle. Sitten menee jonkin kymmenentuhatta ja sadantonnin huollossa pojat kertovat, että seuraavaksi meneekin sitten takatukivarret ja käsijarru uusiksi. Nehän maksaa vain sellaiset 1500,-.
      Minulle riitti ensimmäiset satatuhatta ja auto meni vaihtoon. Itseasiassa auto olisi pitänyt hävittää jo heti, kun kori alkoi hajota. Helmoista lähti maalit, ovet ruostuivat ja takaluukkua ei saanut toimimaan, kun lukkomekanismi irtosi hitsauksistaan. Keskulukituskin hajosi itsestää. Niin, ostin auton uutena.

      • Voorti mies

        " takatukivarret ja käsijarru uusiksi. Nehän maksaa vain sellaiset 1500,-."

        Mistä kummasta saat tällaisia hintoja ? Minulla maksoi kässärin kunnostus aikanaan 200 euroa töineen, takatukivarsia ei vielä ole tarvinnut vaihtaa vaikka autolla ajettu jo 190.000 km. Tähän mennessä ei 2002 mallliseen mondeoon ole tarvinnut kuluvien osien lisäksi muuta tehdä. Kertaakan ei auto ole jättänyt tielle jollei lasketa mukaan rengasrikkoa.


      • TurhaaJurinaa
        Voorti mies kirjoitti:

        " takatukivarret ja käsijarru uusiksi. Nehän maksaa vain sellaiset 1500,-."

        Mistä kummasta saat tällaisia hintoja ? Minulla maksoi kässärin kunnostus aikanaan 200 euroa töineen, takatukivarsia ei vielä ole tarvinnut vaihtaa vaikka autolla ajettu jo 190.000 km. Tähän mennessä ei 2002 mallliseen mondeoon ole tarvinnut kuluvien osien lisäksi muuta tehdä. Kertaakan ei auto ole jättänyt tielle jollei lasketa mukaan rengasrikkoa.

        Joo totuushan jotta onko autoo jossa ei olisi vikoja?????Ihmettelenkin sitten ,että miksi se merkki pitää vetää siihen aina mukaan??Ja asian ydin unohtuu kokonaan.Että jos sen merkkisessä on jotain vikoja niin se on ihan paska,eli kun jokaisessa merkissä niitä on nii ne on kaikki ihan paskojako??Tosin herkemmin halpojen autojen omistajat valittaa vioista,kun esim.mersun,audin taikka bmw:n omistajat,mut en mäkään kehtais nurista sen hintaluokan autojen vioista.Itselläni monen merkkisiä ollut ja aina on laittamista löytynyt,ihan kuluvia osia,mutta sitten tyyppivikoja tai niin mikä on tyyppivika ja mikä käytössä tullut.Mondeossani ainakin toi abs-ohjausyksikkö näyttää olevan tyyppivika.Se kondessiovesi reikä menee tukkoon niin pumpun ankkurin laakeri ruostuu jumiin.Ja eikä tartte olla muuten samalla numerolla sekään vaikka niin väittävät!!Uusi ois maksanut 3600 ja jotakin,jos edes ois saanutkaan.Maksoin 270 e vaihdoin itse meni aikaa 2tuntii ja joitain minuutteja päälle,valo lakkasi palamasta.Tosin ekalla kerralla meni 6 tuntii.Neljästi sen purin.Mutta jottei asia unohtuisi,niin lopetetaan se toisten auton merkkien mollaaaminen,jokainen taaplaaa tyylillään.Viatonta autoa ei olekkaan,jotkut ei vaan kehtaa niistä puhua ääneen,kska laittavat viimesetkin siemenperunta kultaiseen peltilehmäänsä :)) Kevättä kohden.P:S Audin lämmityskennon vaihto on muuten kiva homma,menee vaan yksi päivä,kun pitää purkaa koko paneelisto pellille,nimimerkillä itse vaihtanut.


      • kAIKKI SAA RIKKI
        TurhaaJurinaa kirjoitti:

        Joo totuushan jotta onko autoo jossa ei olisi vikoja?????Ihmettelenkin sitten ,että miksi se merkki pitää vetää siihen aina mukaan??Ja asian ydin unohtuu kokonaan.Että jos sen merkkisessä on jotain vikoja niin se on ihan paska,eli kun jokaisessa merkissä niitä on nii ne on kaikki ihan paskojako??Tosin herkemmin halpojen autojen omistajat valittaa vioista,kun esim.mersun,audin taikka bmw:n omistajat,mut en mäkään kehtais nurista sen hintaluokan autojen vioista.Itselläni monen merkkisiä ollut ja aina on laittamista löytynyt,ihan kuluvia osia,mutta sitten tyyppivikoja tai niin mikä on tyyppivika ja mikä käytössä tullut.Mondeossani ainakin toi abs-ohjausyksikkö näyttää olevan tyyppivika.Se kondessiovesi reikä menee tukkoon niin pumpun ankkurin laakeri ruostuu jumiin.Ja eikä tartte olla muuten samalla numerolla sekään vaikka niin väittävät!!Uusi ois maksanut 3600 ja jotakin,jos edes ois saanutkaan.Maksoin 270 e vaihdoin itse meni aikaa 2tuntii ja joitain minuutteja päälle,valo lakkasi palamasta.Tosin ekalla kerralla meni 6 tuntii.Neljästi sen purin.Mutta jottei asia unohtuisi,niin lopetetaan se toisten auton merkkien mollaaaminen,jokainen taaplaaa tyylillään.Viatonta autoa ei olekkaan,jotkut ei vaan kehtaa niistä puhua ääneen,kska laittavat viimesetkin siemenperunta kultaiseen peltilehmäänsä :)) Kevättä kohden.P:S Audin lämmityskennon vaihto on muuten kiva homma,menee vaan yksi päivä,kun pitää purkaa koko paneelisto pellille,nimimerkillä itse vaihtanut.

        Itselläni on Mb-220cdi -08 ajettu 54000km ei ole ollut mitään vikaa.No perheemme kakkospirssinä on -00 Ford mondeo tdi eikä siinäkään mitään isoja ole ollut vaikka ajettu jo yli 300 000 km siis kyllä jokainen auto hajoaa jos ei sitä yhtään huolla itse kolmisenkymmentä vuotta autoilleena on ollut vaikka minkalaisia vehkeita mutta kaikkein "huonoin"minulla ollut auto on ylivoimaisesti Fiat ritmo 130tc se oli niinkuin sen ajan mainoksissakin luki susi jo syntyessää;)))))))).


    • ford2

      OSTA TOYOTA.

      • Taivaspaikka

        meikällä -94 Mondeo MK1 sedan sillä paljom parjatulla 1.8 koneella, kilsoja 480000 ei mitään ihmeellisä remppoja öljyn / suodattimien vaihdon lisäksi. kulutus matka-ajossa 6.6l satasella. On laitettu muutama kierros jarrupaloja, renkaitakin on ostettu. Muutama pakoputki, 2 kierrosta iskareita, 4 jakopään hihnaa, termostaatti tiivisteineen, sekalainen setti polttimoita. Ruostesuojattu on kolme kertaa, eikä pahaksi onneksi vieläkään ruostetta. Harmittaa niin pirusti kun ostin näin huonon auton. Kauheeta.


      • hyvä peruskone
        Taivaspaikka kirjoitti:

        meikällä -94 Mondeo MK1 sedan sillä paljom parjatulla 1.8 koneella, kilsoja 480000 ei mitään ihmeellisä remppoja öljyn / suodattimien vaihdon lisäksi. kulutus matka-ajossa 6.6l satasella. On laitettu muutama kierros jarrupaloja, renkaitakin on ostettu. Muutama pakoputki, 2 kierrosta iskareita, 4 jakopään hihnaa, termostaatti tiivisteineen, sekalainen setti polttimoita. Ruostesuojattu on kolme kertaa, eikä pahaksi onneksi vieläkään ruostetta. Harmittaa niin pirusti kun ostin näin huonon auton. Kauheeta.

        Taitaa kuulua noihin ikiliikkujiin, muistaa vain noi öljyn- ja suodattimenvaihdot niin avot `!
        Meikäläinen on vasta päässyt omalla monskulla ( 2001 ) vasta 200.000 km:iin ilman suurempi probleemia.
        Näyttää olevan kestävä auto. Voin suositella.


      • mondeomies4ever
        hyvä peruskone kirjoitti:

        Taitaa kuulua noihin ikiliikkujiin, muistaa vain noi öljyn- ja suodattimenvaihdot niin avot `!
        Meikäläinen on vasta päässyt omalla monskulla ( 2001 ) vasta 200.000 km:iin ilman suurempi probleemia.
        Näyttää olevan kestävä auto. Voin suositella.

        Tää suomi 24 on hassu palsta. Menepä ihan minkä tahansa automerkin sivuille ja siellä on joku poraamassa tyyliin "en enää ikinä osta mersua/fordia/audia/toyotaa......" Kannattaa ensinnäkin opetella ostamaan asiallinen yksilö. Eihän sille mitään voi, jos tulee aina kusetetuksi kaupoissa ostamalla joku teinin paskaksi revittelemä pommi. Sitten kannattaa opetelle perushuollot, nesteiden seurannat, tyyppiviat (joo joka autossa on niitä) jne. niin säästyy kalliilta remonteilta.

        Tämän päivän pellet kuvittelee että auto liikkuu kun sitä tankkaa. No valitettavasti semmosta autoa ei ole koskaan tehty eikä todennäköisesti tehdä. Mondeo on loistoauto ja hintansa puolesta käytetyt on pahasti aliarvostettuja, eli toisinsanoen ostaja saa rahalle vastinetta. Toista se on jossain Audissa, joka on vaan premium-meikattu seatti.


      • Phantton...
        mondeomies4ever kirjoitti:

        Tää suomi 24 on hassu palsta. Menepä ihan minkä tahansa automerkin sivuille ja siellä on joku poraamassa tyyliin "en enää ikinä osta mersua/fordia/audia/toyotaa......" Kannattaa ensinnäkin opetella ostamaan asiallinen yksilö. Eihän sille mitään voi, jos tulee aina kusetetuksi kaupoissa ostamalla joku teinin paskaksi revittelemä pommi. Sitten kannattaa opetelle perushuollot, nesteiden seurannat, tyyppiviat (joo joka autossa on niitä) jne. niin säästyy kalliilta remonteilta.

        Tämän päivän pellet kuvittelee että auto liikkuu kun sitä tankkaa. No valitettavasti semmosta autoa ei ole koskaan tehty eikä todennäköisesti tehdä. Mondeo on loistoauto ja hintansa puolesta käytetyt on pahasti aliarvostettuja, eli toisinsanoen ostaja saa rahalle vastinetta. Toista se on jossain Audissa, joka on vaan premium-meikattu seatti.

        Ihan vain tiedoksi, että Audilla ja Seatilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa kuin se, että ne omistaa sama yritys. Jos oikeasti on sitä rahaa sijoittaa autoon niin osta se Audi. Se päihittää laadussa kirkaasti myös toiset saman groupin autot, eli VW ja Skoda.
        Ihan vain läheltä seuraannelta tiedoksi...


    • On se kumma kun teillä on noita vikoja tuohon malliin !
      Minä ostin vuosi sitten vanhan -95 1,8 Mondeon ja ajellut sillä nyt 30 000 km.
      Katsastuksessa ainoa vika mikä löytyi oli etupyörän laakerivälys.
      No ei ihmekään koska auto jo kulkenut 230 000 km.
      Mitään vikaa en ole fördistä löytänyt, eli huolettomia kilometrejä takana jo tuo 30 000..
      Niin auto jäi mulle maksamaan hakiessani sen 400€ netto.
      Ei ruostevaurioita, jarrut kylläkin laitoin ja öljyt suodattimet ja tulpat.

      • Tehdas rahastaa

        Omistan tällä hetkellä Ford Mondeo 1.8 farmarin, vm 2003. Autolla ajettu n. 170 000 km.
        Moottorista määrätyillä kierroksilla rupesi kuulumaan tosi häijy ääni.
        Nyt tuli huollosta soitto, että kiertokangen laakerit ovat sitten entiset.

        No, vaihdetaan osia.
        Vaan eipä kuulemma olekaan niin helppoa. Pitää vaihtaa puoli moottoria.. ja maksaa paljon!
        Onpa tehty hieno paketti. Voisipa sanoa, että erittäin kuluttajaystävällinen.

        Minulla on nyt Ford, mutta minulla ei enään kohta ole Fordia.


      • zöf
        Tehdas rahastaa kirjoitti:

        Omistan tällä hetkellä Ford Mondeo 1.8 farmarin, vm 2003. Autolla ajettu n. 170 000 km.
        Moottorista määrätyillä kierroksilla rupesi kuulumaan tosi häijy ääni.
        Nyt tuli huollosta soitto, että kiertokangen laakerit ovat sitten entiset.

        No, vaihdetaan osia.
        Vaan eipä kuulemma olekaan niin helppoa. Pitää vaihtaa puoli moottoria.. ja maksaa paljon!
        Onpa tehty hieno paketti. Voisipa sanoa, että erittäin kuluttajaystävällinen.

        Minulla on nyt Ford, mutta minulla ei enään kohta ole Fordia.

        juttu muissakin merkeissä, isompia ja isompia komponenteja vaihdellaan, mitään ei enää juurikaan korjata.

        Muistaakseni ensimmäinen tällainen oli kasari Accordi, siinä kone oli suunniteltu kertakäyttöiseksi, Honda tosin muutti filosofiaansa myöhemmin.


      • ert54
        zöf kirjoitti:

        juttu muissakin merkeissä, isompia ja isompia komponenteja vaihdellaan, mitään ei enää juurikaan korjata.

        Muistaakseni ensimmäinen tällainen oli kasari Accordi, siinä kone oli suunniteltu kertakäyttöiseksi, Honda tosin muutti filosofiaansa myöhemmin.

        tarvi vaihtaa puolta moottoria!
        " Moottorista määrätyillä kierroksilla rupesi kuulumaan tosi häijy ääni.
        Nyt tuli huollosta soitto, että kiertokangen laakerit ovat sitten entiset.
        No, vaihdetaan osia.
        Vaan eipä kuulemma olekaan niin helppoa. Pitää vaihtaa puoli moottoria.. ja maksaa paljon!
        Onpa tehty hieno paketti. Voisipa sanoa, että erittäin kuluttajaystävällinen. "

        Jos kiertokanken laakerit paskana kiertokanki hiotaan jos naarmuilla ja uudet laakerin liuskat.
        Tätä ei vissiin merkkiliike halua/osaa tehdä?
        Vie johonkin pikku narikkaan homma hoituu isoin työ on purkaminen osat vois olla 100.-?


      • mondeomies4ever
        ert54 kirjoitti:

        tarvi vaihtaa puolta moottoria!
        " Moottorista määrätyillä kierroksilla rupesi kuulumaan tosi häijy ääni.
        Nyt tuli huollosta soitto, että kiertokangen laakerit ovat sitten entiset.
        No, vaihdetaan osia.
        Vaan eipä kuulemma olekaan niin helppoa. Pitää vaihtaa puoli moottoria.. ja maksaa paljon!
        Onpa tehty hieno paketti. Voisipa sanoa, että erittäin kuluttajaystävällinen. "

        Jos kiertokanken laakerit paskana kiertokanki hiotaan jos naarmuilla ja uudet laakerin liuskat.
        Tätä ei vissiin merkkiliike halua/osaa tehdä?
        Vie johonkin pikku narikkaan homma hoituu isoin työ on purkaminen osat vois olla 100.-?

        "Omistan tällä hetkellä Ford Mondeo 1.8 farmarin, vm 2003. Autolla ajettu n. 170 000 km.
        Moottorista määrätyillä kierroksilla rupesi kuulumaan tosi häijy ääni.
        Nyt tuli huollosta soitto, että kiertokangen laakerit ovat sitten entiset.

        No, vaihdetaan osia.
        Vaan eipä kuulemma olekaan niin helppoa. Pitää vaihtaa puoli moottoria.. ja maksaa paljon!
        Onpa tehty hieno paketti. Voisipa sanoa, että erittäin kuluttajaystävällinen.

        Minulla on nyt Ford, mutta minulla ei enään kohta ole Fordia. "

        Jaa meinaat vissiin kulkea tästä lähin bussilla, niin ei tarvi itse maksaa remontteja. Meinaan vaan että moottoriremppoja tehdään muihinki autoihin.


      • peltiromu1
        Tehdas rahastaa kirjoitti:

        Omistan tällä hetkellä Ford Mondeo 1.8 farmarin, vm 2003. Autolla ajettu n. 170 000 km.
        Moottorista määrätyillä kierroksilla rupesi kuulumaan tosi häijy ääni.
        Nyt tuli huollosta soitto, että kiertokangen laakerit ovat sitten entiset.

        No, vaihdetaan osia.
        Vaan eipä kuulemma olekaan niin helppoa. Pitää vaihtaa puoli moottoria.. ja maksaa paljon!
        Onpa tehty hieno paketti. Voisipa sanoa, että erittäin kuluttajaystävällinen.

        Minulla on nyt Ford, mutta minulla ei enään kohta ole Fordia.

        Eipä ihme.fordin kori on jo tehty päin persettä kun peset autoa painepesurilla niin maali lohkeilee vex(sinkitys vika)......ja ruoste ongelmaa ilmestyy joka paikkaan....itsellä kkokemusta 2003 mondreosta.orginaali peltivanteet jää kiinni jarrulevyihin kun teet renkaan vaihtoa tarvitset kosaani vehkeet :-) kun teet/viät autoa vian ilmaantuessa korjaamolle niin vältyt suuremalta aikapommilta..jos ja kun vikoja tulee joka on melko varmaa...myös käsijarru ongelmat ovat tuttuja minulle että ei paska puheita...


      • ajatko tercelillä?
        peltiromu1 kirjoitti:

        Eipä ihme.fordin kori on jo tehty päin persettä kun peset autoa painepesurilla niin maali lohkeilee vex(sinkitys vika)......ja ruoste ongelmaa ilmestyy joka paikkaan....itsellä kkokemusta 2003 mondreosta.orginaali peltivanteet jää kiinni jarrulevyihin kun teet renkaan vaihtoa tarvitset kosaani vehkeet :-) kun teet/viät autoa vian ilmaantuessa korjaamolle niin vältyt suuremalta aikapommilta..jos ja kun vikoja tulee joka on melko varmaa...myös käsijarru ongelmat ovat tuttuja minulle että ei paska puheita...

        Sinulla ei taida olla k-kokemusta vielä kuin matchboxin autoista!!!

        ehehehehh!!
        "orginaali peltivanteet jää kiinni jarrulevyihin kun teet renkaan vaihtoa tarvitset kosaani vehkeet" VAI NIIN???

        "myös käsijarru ongelmat ovat tuttuja minulle että ei ***** puheita... "
        Tuo taitaa olla niitä ***** puheita??!!! Taunuksessa oli juu, muttei enään mondeossa!!


    • Kissa.nainen.

      Ei vaan löydy mitään noista vioista, eikä muistakaan ja tuolla on ajettu 88.000. Hyvin skulaa ja seuraavakin auto on ihan takuuvarmasti Vorrtti :) Mulla on Mondeo X, sporttiperä-malli, vm-2006.

    • Mondeo-Joonas

      Meillä Mondeo 2003 2.0. Toimii teknisesti kuin enkeli (toimiiko enkeli teknisesti?:-) Ovet aikanaan vaihdettu takuuna kittivian takia, takuuaikana meni sähkölämmittimiä (tuulilasi, takalasi, penkinlämmitin), takajarrulevyt kerran vaihdettu, samoin koiranluut takana. Mutta kilsoja just vajaat satatuhatta ja ikää 8 vuotta. Tärkeintä: toistaiseksi luotettava kuin junan vessa. Ei häiriövaloja tai nykimisiä tai käynnistymättömyyksiä. Konepellin alle tarvii katsoa vain pissapojan täyttämiseksi ja pölyjen pyyhkimiseksi. Meni meillä Mondeon sijasta Audi vaihtoon: moottorin varoitusvalo syttyili harrastuksenaan. Kiva käydä kuittauttamassa sitä 70 egen hintaan. Vikaa löytyi tietty takuuajan jälkeen... Mondeo superlämmin, tilava, hieno ajaa ja (kop kop) luotettava.

    • j.h.o.h.

      Millaisia kokemuksia kokemuksia diesel Mondeosta -07 ylöspäin. Kertokaa ketkä ajaneet 100-200t. Tekeekö tuolla mitään jos vikoja noin julmasti muutaman kympin käytön jälkeen.Ooppelissa yli 400 ja joitain pikkuvikoja siitä on korjattu.

      • Pohjaspikkuruostetta

        2010 / 360 000 paskankierrätysventtiili (WW laatua)Koneesta katos kaikki tehot. 2 kertaa naftan paluuputken vuoto. Automaatti loota tukkii hiukkas suotinta pitääs päästää välillä käsivalintaasena 4000rpm sata kilsaa Kunnolla SIKAA. lootan ölijyt kolmesti kerran joku kierrosluku anturi komunikaatio laatikko vika 150€. Laturin vapaakytkin paukkas ja hihna vapaa kytkin vaihtoon. Ohjaus lakkas palauttamasta ripeesti MC pherson laakerit iskarin yläosaan Palauttaa hyvät ajo-ominaisuudet ei tartte EES taas rattia ruuvata kuhan päästää irti niin menee suoraan.


    • eipä kestä

      ei fordia kannata ostaa millään koneella,jos meinaat autolla ajaakkin niin mondeot ja focukset voit unöhtaa.

    • Pöljä...

      Kyllä Ford on ollut pettymys. Olisi pitänyt heti tajuta kun duunikaveri (focuksen omista) kehui rohkeaksi mieheksi. Monen Nissanin jälkeen täytyy valitettavasti todeta eurooppalaisen auton olevan ihan paska, hyvä ajaa ja tilava mutta kestävyydeltään....
      Nykyistä on niin paljolla korjattu, että sillä nyt ajetaan se 200tkm. mittariin vaikka väkisin ja sen jälkeen en kusekkaan Fortia päin.

    • bgggggg

      PUHUT KYLLÄ PASKAA tai muistat automerkin väärin.

    • ajoin 08vm mondeolla 280thkm ja etupyörän laakeri ja webasto vaihdettiin.toki renkaita,jarrupaloja yms mutta pienellä remontilla meni.hyvä auto

    • frangröbbä

      minulla jo kolmas mondeo menossa,kaikki ovat toimineet ihan moitteetta,startista käymään 30asteen pakkasella,auto lämpenee tosi nopeasti,lämmintä riittää vaikka muille jakaisi,tähän nykyiseen en ole tehnyt mitään korjauksia,ei ole tarvinnut pojille näyttää tai no en minä muutenkaan näytä jos jotain remppaa tulee niin teen itse,eikä niissä edellisissäkään mondeoissa mitään häikkä ollut yhdestä oli kylläkin alipaineletku vuoto silloin vähän nyki

    • Tehomyyjä autokaupas

      Tyyppivika on silloin jos auton valmistusmäärästä yli 2 promillessa on sama vika. Mondeon vuotuinen myynti määrä suomessa on alle 2 promillea valmistus määrästä.

    • kokemusta on

      No empä tuota laatua kehuisi. Jouduin uusimaan 50tkm:n jälkeen pyyhkijänsulat, niin ja taisi olla jossain 30tkm:n paikkeilla kun toinen ajovalopoltin pimeni. Että silleen...

    • monttu992

      Mulla on vm-97 2.5 V6 mondeosta kaksi kertaa laturi hajonnut (2 vuoden sisään) ja mikä-lie liukurenkaan tinaus pettänyt laturista kerran. Ruostevaurioita alkaa hieman olemaan, etupyörän laakeri meni vähän aikaa sitten ja jousia poikki mennyt, eli aika normi kulutuskamaa, lukuunottamatta tuota mukavaa laturia. Kiva auto, mutta jotenkin tuo tekniikka ei anna 100% luottamusta..

      Jotenkin välillä kun ajaa hieman pidempää matkaa, niin on pakko pysähtyä tien varteen tupakalle ja kuuntelemaan moottorin ääntä, että onko siellä kaikki kunnossa, joskus jopa pakko avata konepelti ja tiirailla sieltäkin kaikki mahdolliset letkut/johdot/pinnankorkeudet jne..

      Olen ehkä vainoharhainen autojen kestävyyden suhteen =)

      • thwhjy

        Laturi on jonkun alihankkijan tekemä ja samaa kamaa löytyy muistakin autoista. Ruostetta 14 vuotiaassa autossa on varmasti.


    • räpsä mikä räpsä

      ford on ford,turha täällä kenenkään kehua et puolmiljoona km ajettu ilman vikoja,sellaista ei kirjoittele kuin tosi urpo,jos kuka on mondeon omistanut tietää kyllä missä mennään,ruostetta ja vikoja riittää.

      • toyota on paska auto

        aivan niinkun toyotassa. mutta kestää kuitenkin tiellä, toisinkun toyota looota. paska.


    • Paluu Mondeon rattii

      Ajoin -98 Mondeolla (2.0 automaattivaihteisto, ilmastointi) mittarilukemasta 156 tkm lukemaan 310 tkm. Yksi koiranluu (13 eur) piti edestä vaihtaa. Jäähdytin hajosi 300 tkm paikkeilla. Tämä oli kallis (n. 600 eur) juttu, koska kyseessä oli automaattivaihteinen yksilö. Kuluvaa osaa meni jarrupalojen muodossa kerran ja yksi huolto-ohjelman mukainen jakopääremppa tuli tuolla matkalla.

      Mielestäni selvisin melko kohtuullisin remontein. Auto meni myyntiin, koska se oli saanut kolhuja parkkipaikoilla ja kaverin lainattua autoa. Kolme kertaa siihen törmättiin sillä tavalla, että peltitöitä jouduttiin tekemään. Onneksi törmääjillä oli vakuutukset kunnossa... Pari pikku kuhmua tuli omasta mokailusta, joo. Niin ja takakaaret alkoivat hapertua.

      Epäonnea oli mukana, mutta auto itsessään oli ihan okei. Seuraava autoni taitaa olla saman ikäluokan Mondeo. Tässä välillä on ollut Opelia, Nissania ja luoja varjelkoon: Peugeot 406. Upea auto mutta järkyttävästi vikoja. Viimeksi mainittuun meni yhden kevään aikana enemmän remonttirahaa kuin Mondeoon 8 vuodessa.

      • ARSKA 100

        Joo en luovu mondeosta ihan vähällä,on -96 mallin 1.8TD mittarissa 786380 km eikä oo tarvinnu pajalla käydä kun alapallo ja kallistuksenvakaajankumi vaihtamas.Kaverilla on samanvuotinen almera johon on tehty helmat 2kertaa ja puoli lattiaa ja dsl avensikseen on ekan vuoden aikana vaihdettu 1/2 moottori melkein kaikkiin.Mondeoo ku muistaa vähän huoltaa niin varmempaa autoo ei oo tehty.


      • sivusta seuraaja

        Peugeot406 hieman moitittiin tällä hetkeellä 450.000 ajettu hdi 100.000 aikana ainoastaan palloniveliä 2 kpl aurauksen säätötankoja 2 kpl ja virtalukon pohja. Cdi meset tuntuu vaativan huomattavan enemmän huoltoa(ja tarpeellinen hinausvakuutus) Mondeo mk3 laatu on huonoin mikä fordilla on koskaan ollut. Työkseni toimin autokorjaamo alalla.


    • kodinhoitaja

      joo, hei vaan, naikkonen isosta maailmasta tässä terve :) minä olen juuri ostamassa/ vaihtamassa escortia -98 (140tkm) mondeoon -02 (130tkm) en tiedä onko järkeä, ekkeri pelaa hyvin ja mondeota ei ole koskaan ollut, paljon siihen oli remppaa "papereiden" mukaan tehty..mutta toimiva peli tuntui olevan..ainoa mikä närästää on ne ovien ruosteet (sisäpuolella)...muuten ok ajoneuvo tuntui viikon koeajon perusteella olevan. ilmastointi ei tietenkään toiminut ja jarrut laahas mutta, muutoin oikeen herkulta vaikutti. tosin escortini on ihan täydellinen mutta, pineksi jää minulle eli vaihto väliraha ratkaisee, mitäs sanoo asian tuntijat??? edes sinne päin, kiitti .)

    • vaihda merkkiä

      unohda koko auto tai unohda fordit yleensä ihan kokonaan,jos meinaat autolla ajaakkin etkä vaan korjaamoita kierrellä,luulen että et itse paljon autoa korjaile,mondeo on sellainen räpsä että se ei sovi kenellekkään,aina hajalla jostain kohdin.

    • älkää ostako

      kannattaa uskoo ja lukee näitä sivuja,mondeo on todella epäluotettava ja vika herkkä auto,ei tosiaankaan voi suositella kenellekkään,ainut mikä noissa on hyvää niin niitä saa puoli ilmatteiks johtuu noista vioista ja ne on nyt kansan tietoudessa.

    • koiranluut

      08 mallisella tdci farkulla pyöritelty 194000. Hihnat vaihdettu 180000 kohdalla.
      Ei tule äkkiä mieleen mitään muuta normista poikkeavaa kuin dieselsuuttimilta
      paluuputket jotka vaihdettiin kun eivät pysyneet kiinni. Ei kuulemma ihan outo asia näissä. Huoleton peli on tuo niinkuin edeltäjänsä jolla ajelin 485000 ilman
      suurempia remontteja. Ovien kittaukset toki tehtiin kahteen kertaan TAKUUna.

    • Mobilisti!!!

      1997 Mondeo 275 tuhat km mittaris, jarrulevyt palat vaihdettu 2kertaa edes, kerran takana, 1 kertaa raidentangonpäät 4kpl pussla -> aurauskulman tarkastus, etupyöränlaakerit kerran. Ja ilmastointi pitäis seuraavaks täyttää. Edellinen Auto oli Audi ja samat viat siinäkin oli. Eikä se Mondeo ruostu joss sitä hoitaa, koske auto kun auto. Oven tiivisteet otti päähän Mondeos, talvel meinaan ei kannata repiä väkisin auki joss on jääs =)
      Ja ellei edes ite saa takajarrut laitettu niin kannatan hameen osto ja bussin kausikortti!! =)

    • Zilikon

      " Oven tiivisteet otti päähän Mondeos, talvel meinaan ei kannata repiä väkisin auki joss on jääs "

      Tiivisteissä kannattaa käyttää silikonia talvisaikaan, estää jäätymistä ei ole kallista.

    • miunmondeo

      Jep Jep... Auto on laite joka vaatii täsmällistä ja huolellista huoltoa. Olen ollut jo liki 20 vuotta Fordille uskollinen. Nuorena tuli kaiken maailman kinnereitä kokeiltua mutta Sierran jälkeen olen pysynyt tiukasti Fordeissa.
      Itsellä on tällä hetkellä 2004 vuoden farkku Mondeo 2.0 koneella, kohta 150tkm veivattu. Huollot tehty asiantuntevassa huollossa (ei edes Fordin oma, ei se merkkihuolto ammattitaitoa varmista) huolto-ohjelman mukaisesti. Samaten ruostesuojaukset.

      Yhden ainoa kerran olen joutunut auton toimittamaan korjaukseen kun öljyn merkkivalo syttyi ja piti soittaa varmuuden varalta hinuri. Anturi oli vain hapettunut ja puolentunnin vaihtoopertaation jälkeen sain autoni takaisin ja ei muuta kuin kovaa ajoa.

      Jarrulevyjä ja paloja kuluu, takasatulat vaihdettu 120tkm kohdalla ja samassa uusittu käsijarrun vaijerit. Öljyt, tulpat suodattimet. niin ja n. 60tkm välein eteen koiranluut, ne nyt on Fordin vakio kuluke mutta eivätpä paljoa maksa.

      On ollut todella luotettavavia kilometrejä mutta rakas ystävä alkaa toki jo ikääntyä, ennen 200tkm pitäis vaihtaa MK3 Mondeoon, siihen "Bond"-malliin :)

    • .ariel.

      Mulla on 2006 Mondeo X 1.8, mitä teen vaihdanko sen Toyota Yarikseen vm: 2007 ajettu 51th? Yaris myös tosi siisti ja virheetön ulkoapäin, kuten tuo Mondeokin. Mondeon ohjauksessa tuntuu nyt jotakin "outoa" Klappia ja ihan yhtäkkiä? Muuten pelannut hienosti ja ajettu 96th.

      • jaa leikkiauton?

        vaihda ihmeessä, niiin ei tule klappi yllärinä!!! Tojossa se on vakiona!!!

        Taitaa olla amispojun provoo taas....


    • kökkö55

      kakka

    • kökkö55

      kullin nuppi

    • moottoritkin laukee

      Mondeon tyyppivioista on julkisuudessa kerrottu tavallista enemmän. Esiin ovat nousseet ennen kaikkea vetoakselien sisänivelet. Niistä pääsevät rasvat ulos ja tilalle tulee kuraa. Nivelet kuluvat siis tavallista nopeammin. Aluksi Ford torjui takuuvaatimukset, mutta nyt suhtautuminen on muuttunut. Sama ongelma on kiusannut myös Ford Focusta, ehkäpä vielä pahempana.

      Myös ruoste on tuottanut ongelmia. Ovipeltien taitesaumojen tiivistysmassa on tarttunut peltiin huonosti, ja alle on päässyt syntymään ruostetta. Näitäkin vaurioita on korjattu takuuna paljon virallisen takuuajan jälkeen, koska kyseessä on virhe valmistusprosessissa.

      Vähemmän on kerrottu ovisaranoiden heikkoudesta. Kokemustemme mukaan kuitenkin kuljettajan ovi alkaa roikkua jo varhaisessa vaiheessa saranoiden kulumisen takia niin, että oven sulkeminen ei tahdokaan ensi vedolla onnistua.

      Myös takajarrujen ongelmista on kerrottu kovin vähän. Takajarrut pyrkivät ryytymään, jarrut alkavat hangata, mikä johtaa kuumenemiseen ja ennenaikaiseen kulumiseen. Toimiakseen hyvin ne kaipaavat herkistystä pari kertaa vuodessa.

      Maahantuojan viralliset lausunnot vioista ovat tietenkin juristien muotoilemia. Myyjät sen sijaan pitävät kiinni asiakkaistaan, joten takuukäytäntö on usein joustavampaa kuin lausunnot antavat olettaa.

    • TINTTI.........

      OLET HORO

    • aaa8

      Kyllä kyllä, täällä näköjään kohtalontovereita. 2002 farkku mondeo ollut 4vuotta ja remppoja tehty enemmän kuin kaikkiin aikaisemmin omistamiini autoihin yhteensä. Kyllähän se kiva on ajella mutta ehdottomasti viimeinen mondeo ja ehkäpä fordikin. Muista merkeistä en rupea mitään sanomaan mutta mondeon ostajat, harkitkaa vielä pari kertaa..

    • köffffffffff

      Mut katos motskukoslan omistajat tykkää hyppiä korjaamoilla kehumassa, ku on hyvä auto..


      hahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • köfffffffffff

      ylpeä monskun omistaja!!!!!!!!

    • köfffff

      Täytäähan sitä jostain ylpeä olla.. ainaskin autosta, jossa eniten sutta...kaimaseni

      hahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    • köffffff

      ylpeä monkusta!!!!!!!!!

    • Foord

      Ostin juuri 2003 vm farkku mondeon. Seuraavana päivänä maantiellä ajaessa, pienen töyssyn vuoksi auto pomppasi etupäästä ja samassa lämmitettävä tuulilasi halkesi kolmeen eri suuntaan. Näköjään vaan tyyppivikoja:

      http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/ford/mondeo/1135236880640?gclid=CJjisKna47QCFTJ2cAodWmkAmQ

      Nyt on vaan luotettava, että nämä muut tyyppiviat jäisivät muiden huoliksi. Oli auto kuin auto onhan sitä huollettava ja kuluvia osia vaihdettava, mutta ensivaikutelma tähän kyseiseen merkkiin ja malliin oli huono.

      • ÄLÄ jauha sontaa!!

        Ite olen ajanu 8vuotta 2004 mondeolla ja lämmitettävä tuulilasi ja sadetunnistin ovat toimineet hyvin!! Ei se lasi mihinkään pikku töyssyyn halkee!!!


        Ettet nyt vain provoaisi ja haluaisi esitellä Mondeon tyyppivikoja?!?!?!


      • Foordi...2
        ÄLÄ jauha sontaa!! kirjoitti:

        Ite olen ajanu 8vuotta 2004 mondeolla ja lämmitettävä tuulilasi ja sadetunnistin ovat toimineet hyvin!! Ei se lasi mihinkään pikku töyssyyn halkee!!!


        Ettet nyt vain provoaisi ja haluaisi esitellä Mondeon tyyppivikoja?!?!?!

        En provosoi enkä tullut haukkumaan Fordeja. Kerroin vaan oman kokemukseni. Itselläni ei ole aikaisemmin ollut kokemuksia Fordeista ja toivon että tämän auton hankinta olisi kuitenkin hyvä ratkaisu pidemmällä ajanjaksolla.

        Ja tuosta tuulilasista:
        Tiedän että kuulostaa aika mahdottomalta tämä tapahtunut, eikä tuollaista varmaan tapahdu kuin erittäin harvoin. Maanteillä oli töyssy, mistä auto pomppasi. Vauhtia oli n. 80 kilometriä tunnissa. Alastulossa lasi halkesi. Töyssyä pidin kyllä pienenä ja suuremmat varmaan korjattaisiinkin viivyttelemättä. Sillä kohtaa vastaan tuli myös auto, mutta lasissa ei ollut kiven/nastan iskemän jälkeä. Olen joskus korjaillut näitä tuulilasin halkeamia/säröjä ja tiedän miltä ne näyttää.

        Toivon todellakin että kyseessä oli vain huono sattuma. Sekin kuulostaa hyvältä, että omassasi lasi on kestänyt hyvin. Ulkona oli -20 pakkasta ja lämmityslaitteet ja lasinlämmitin oli päällä pari kolme kertaa peräkkäin itsestään sammuttuaan välillä. Eli tämä lasin halkeaminen saattoi johtua osittain myös lämpötilaeroista sisä- ja ulkopuolella.

        Tapahtunutta ihmetellessäni, löysin edellä mainitun nettisivun, missä se oli mainittu satunnaiseksi tyyppiviaksi kyseiselle autolle. Tarkoitukseni on kuitenkin ajaa tällä juuri vaihdetulla Mondeolla pidemmänkin aikaa. Toivon että Mondeo kuitenkin toimii ja pelaa jatkossa paremmin.

        En puolustele enkä moiti Mondeota, mutta oma kokemukseni oli ikävä kyllä tällainen.


      • Foordi...3
        Foordi...2 kirjoitti:

        En provosoi enkä tullut haukkumaan Fordeja. Kerroin vaan oman kokemukseni. Itselläni ei ole aikaisemmin ollut kokemuksia Fordeista ja toivon että tämän auton hankinta olisi kuitenkin hyvä ratkaisu pidemmällä ajanjaksolla.

        Ja tuosta tuulilasista:
        Tiedän että kuulostaa aika mahdottomalta tämä tapahtunut, eikä tuollaista varmaan tapahdu kuin erittäin harvoin. Maanteillä oli töyssy, mistä auto pomppasi. Vauhtia oli n. 80 kilometriä tunnissa. Alastulossa lasi halkesi. Töyssyä pidin kyllä pienenä ja suuremmat varmaan korjattaisiinkin viivyttelemättä. Sillä kohtaa vastaan tuli myös auto, mutta lasissa ei ollut kiven/nastan iskemän jälkeä. Olen joskus korjaillut näitä tuulilasin halkeamia/säröjä ja tiedän miltä ne näyttää.

        Toivon todellakin että kyseessä oli vain huono sattuma. Sekin kuulostaa hyvältä, että omassasi lasi on kestänyt hyvin. Ulkona oli -20 pakkasta ja lämmityslaitteet ja lasinlämmitin oli päällä pari kolme kertaa peräkkäin itsestään sammuttuaan välillä. Eli tämä lasin halkeaminen saattoi johtua osittain myös lämpötilaeroista sisä- ja ulkopuolella.

        Tapahtunutta ihmetellessäni, löysin edellä mainitun nettisivun, missä se oli mainittu satunnaiseksi tyyppiviaksi kyseiselle autolle. Tarkoitukseni on kuitenkin ajaa tällä juuri vaihdetulla Mondeolla pidemmänkin aikaa. Toivon että Mondeo kuitenkin toimii ja pelaa jatkossa paremmin.

        En puolustele enkä moiti Mondeota, mutta oma kokemukseni oli ikävä kyllä tällainen.

        Anyway... Sehän oli kutenkin vaan tuulilasi ja menee silloin tällöin hajalle milloin mistäkin merkistä riippumatta. Maksaa ehkä noin 300-400 euroa vaihdettuna, joten sinänsä ikävä.


      • Foordi...4
        Foordi...3 kirjoitti:

        Anyway... Sehän oli kutenkin vaan tuulilasi ja menee silloin tällöin hajalle milloin mistäkin merkistä riippumatta. Maksaa ehkä noin 300-400 euroa vaihdettuna, joten sinänsä ikävä.

        Tässä pohdiskelun tuloksena veikkaan että suurin syy taisi olla tämä lämpötila ero sisä- ja ulkopuolella. Töyssy vain aihetti jännityksen, mistä halkeama tuli. Ohjekirjassa oli näköjään maininta ohje että kylmällä ilmalla pitäisi puhaltaa jaloille lämmintä ilmaa. Ehkäpä juuri tästä syystä.


      • kolosta se lähtee
        ÄLÄ jauha sontaa!! kirjoitti:

        Ite olen ajanu 8vuotta 2004 mondeolla ja lämmitettävä tuulilasi ja sadetunnistin ovat toimineet hyvin!! Ei se lasi mihinkään pikku töyssyyn halkee!!!


        Ettet nyt vain provoaisi ja haluaisi esitellä Mondeon tyyppivikoja?!?!?!

        Melkein jokaisesta autostani on halennut tuulilasi, myös muun merkkisistä kuin ford ja aina se on lähtenyt kiven-/nastan-iskemästä kolosta.


    • yks vaan nih

      Mondeo tddi -02 ollut vuodesta 2005. tuulilasiin tulee aivan varmasti jälkiä kun kilometrejä on tullut 430000km. pieni oikeasta sivusta halkeama ei etulasin lämmitys toimi.
      Normaalit kuluvat osat laturi, kytkin kaksoismassa levy etuiskarit jouset ja polttoaineen siirtopumppu vaihdettu. on sitä autoon vaihdettu ja autosta ei näillä kilometreillä saa paljon mitään, joten matka jatkuu. ps, ihan hyvä ja ihan TILAVA auto 198cm pitkälle miekkoselle.

    • Neuvostoliitosta

      Mä en kyllä Fordia ostais, vaikka maksettais ja haulikolla uhattais. On ne niin luokattoman paskoja ja toivottomia kärryjä. Moni Ford-kuski vaihtais Fordinsa Ladaan, Mosseen tai Skoda 105:een (1970-luvun Skoda), mikäli niitä yhä nykypäivänä valmistettaisi.

      • 2013 Suomesta

        Huomaa että olet jämähtänyt 70lukuun ja neuvostoaikaan...Uusin ajamasi Ford on ilmeisesti -74 Cortina.... Sillä muuten olisit jo huomannut ettei KUKAAN vaihda Fordia edes uuteen Skodaa tai vastaavaan, koska Fordin luotettavuus ja ajettavuus ovat ihan omaa luokkaansa nykyään!!!


    • JaLe_hoitaa

      Moi.
      Saako öljypohjan vaihdettu 1998 1.8 mondeosta ilman moottorin nostamista?
      Onko kellään kokemusta?

    • Anonyymi

      Saa helposti. Pitää vain kammeta hieman tungilla vaihdelaatikkoa ylös.
      Auto pitää olla nosturilla ja vaihdelaatikon tungilla/nosturilla laatikkoa hieman ylos ja avot öljypohjan voi vaihtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe