Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kanadassa asuneita?

maj

Hei!

Punnitsen tässä eri vaihtoehtoja ja haluaisin lisätietoja Kanadasta ja siellä asumisesta. Olisin siis menossa vaihtoon joko puoleksi tai koko vuodeksi Guelphin kaupunkiin, joka on aika lähellä Torontoa..

Haluaisin tietää kaiken mahdollisen! :)
*Millaisia kanadalaiset ihmiset ovat? Miten ulkomaalaisiin/suomalaisiin suhtaudutaan?
*Mikä on parasta/pahinta Kanadassa?
*Yllätyitkö jostain asioista? Ja millaisista?
*Mitä mieltä olit ilmastosta?
*Millaisia maitotuotteita Kanadasta saa? (laktoosi-intorelanssista kärsivänä pakko kysyä!:)
*Minkä tasoisia yliopistot ovat?
*Mitä olisi hyvä tietää Kanadasta tai kanadalaisista?
*Millainen hintataso on?
*Miten liikenneyhteydet toimivat?

Jos teillä on kokemuksia tai olette kuulleet tutuilta juttuja, kertokaahan! KIITOS! :)

P.S. Jos joku viitsii voi myös laittaa sähköpostia osoitteeseen [email protected].

3

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juuku

      Itse olin puoli vuotta Torontossa.
      Ulkomaalaisiin ei suhtauduta mitenkään erilailla kuin itse paikallisiin. Itselleni oltiin ystävällisiä ja ymmärtäväisiä joka puolella, vaikka huomattiin etten ole sieltä.
      Halvat hinnat oli yksi parhaista puolista, huonoja varmaan taskuvarkaat ja muut pikkurikolliset, mutta turhaa sitäkään on huolehtia jos osaa katsoa tavaroidensa perään.
      Ilmastosta yllätyin, siellä oli todella paljon kuumempaa ja kosteampaa kesällä kuin suomessa, talvesta en osaa niin sanoa.
      Kanadan ruokakaupoista löydät vaikka mitä, joten myös saat maitoa sieltä.
      Small talkin on yleistä kanadassa ja ihmiset hymyilevät toisilleen ja katsovat silmiin esim. kun kävelet kadulla, toisin siis kun täällä.
      Liikenneyhteydet on hyvät ja ne oppii nopeasti kun pari kertaa niilla matkustaa ja voi kysyä neuvoa niin aina on joku joka auttaa.

      • varmaan

        Tervetuloa Kanadaan, viihdyt varmaan! Kanada on suuri maa ja ilmastot ja olosuhteetkin vaihtelevat kovasti. Edellinen vastaus kuvailee hyvin olosuhteita jos aiot muuttaa Guelphiin. Itse olen asunut Torontossa jo 20 vuotta ja viihtynyt hyvin. Guelph on paljon pienenpi kaupunki, Guelph'in yliopistolla on hyva maine ja etela Ontariossa on monta muuta hyvaa yliopistoa.

        Laktoositon maito ja muut ruokatavarat on helposti saatavilla lahes joka kaupassa.

        Talvet ovat taalla samanlaisia Suomeen verrattuna. Vaihtelee kovasti, isoja lumimyrskyja tai sitten lampoasteita ja vetta sataa (kuten tanaan)

        Kesat ovat paljon kuumimpia ja kosteimpia kuin Suomessa. Kesaan tottuminen alkuun oli aika vaikeaa. Isani sanoi, etta Toronton kesa on kuin huonosti lammitetty sauna!

        Kanada on hyvin monikultuurinen maa ja ihmiset ovat ystavallisia ja puheliaita.
        Rikollisuus on tietenkin ongelma ainakin suurkaupungeissa, mutta en mina ole ikina pelannyt taalla. "Common sense" liikkumiseen ja hyvin parjaat.
        Hinta taso on taalla halvempi suomalaisille, mutta ei meille paikallisille, silla palkka taso on taalla pienenpi kuin Suomessa.


    • Woodpecker--

      Viihdyt varmasti. Kanadalaiset on mukavaa porukkaa, vieraanvaraisia ja ystävällisiä. Suhtautuvat ulkomaalaisiin hyvin, erityisesti suomi on kovassa huudossa. Parasta on ehdottomasti luonto ja ihmiset, pahinta en oikeestaan keksi nyt tähän hätään, ruuhkat ehkä ku suomen liikenteeseen tottunu. Ilmasto on loistava, vähän ku suomessa mutta paljon parempi. Kesät lämpösiä ja talvet etelässä vähälumisia ja pohjosessa sitte kunnolla lunta. Eli vaihtelua löytyy. Hintataso halvempi ku suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe