Roborovski puree

kuoppasormi

Minulla on 3kk roborovskityttö, ollut 2 ja puol viikkoa minulla. Asuu mukavassa dunassa, paljon virikkeitä ym.
Ongelmana on, että hamsteri puree sormiani kun laitan käden dunaan. Ei auta, vaikka pesen kädet ja hieron dunan puruja käteeni. Ei myöskään se, että tarjoan jotain hyvää (jogurttinappeja tai hedelmäraksuja) kädeltä, se haistelee namia ja puree sitten sormia. Tämä tapahtuu myös ilman namia ja ilman että sormissa tuoksuu jokin ruoka tai muu eläin.
Kertokaa, mitä voin tehdä? Äsken hän oli kämmenelläni, kun laskin käden dunaan ja annoin olla rauhassa paikoillaan. Tosin löysi taas etusormeni ja haukkasi. Tykyttää vieläkin :/
Haluaisin niin kovin tulla tytön kanssa toimeen...

57

6472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      no tuolle lajille pureskelu on todella yleistä. se saattaa pelätä sinua. tehän olette tunteneet vasta pari viikkoa.

      • kanegirl

        Aivan niin! Kyllä mäkin purisin sua jos tunkisit pelottavan kätösen huoneeseeni niin että se peittää puolet huoneestani. :D
        :))


    • Tiinu

      robosi asuu yksin? Roborovskit ovat erittäin sosiaalisia ja pitävät ainoastaan lajitoverin seurasta. Ihmisestä ne ovat tuskin koskaan kiinnostuneita. Pureminen voi johtua juuri yksinelosta (yksinäinen puolustaa enemmän kuin laumassa elävä).

      • [[JUST SOO]]

        Munkin kaks rodorovski tyttöä puree mua, tosin ei silleen kovaa, että sattuis......En tykkää niistä, kun otin ne eräiltä toisilta, niin en tiennyt niistä juuri mitään, ja harkitsen todella niiden pois antoa, Huonoja lemmikkejä.

        Mutta tuo huonoja lemmikkejähän oli vain minun mielipiteeni, sä voit ajatella toisin! :)


      • just
        [[JUST SOO]] kirjoitti:

        Munkin kaks rodorovski tyttöä puree mua, tosin ei silleen kovaa, että sattuis......En tykkää niistä, kun otin ne eräiltä toisilta, niin en tiennyt niistä juuri mitään, ja harkitsen todella niiden pois antoa, Huonoja lemmikkejä.

        Mutta tuo huonoja lemmikkejähän oli vain minun mielipiteeni, sä voit ajatella toisin! :)

        ..tai kokematon omistaja. ;)


      • majak
        [[JUST SOO]] kirjoitti:

        Munkin kaks rodorovski tyttöä puree mua, tosin ei silleen kovaa, että sattuis......En tykkää niistä, kun otin ne eräiltä toisilta, niin en tiennyt niistä juuri mitään, ja harkitsen todella niiden pois antoa, Huonoja lemmikkejä.

        Mutta tuo huonoja lemmikkejähän oli vain minun mielipiteeni, sä voit ajatella toisin! :)

        niin, aika vanha ketju mutta vastaanpa silti. ehkä sitä lemmikinhankintaa kannattaa miettiä pitkään ennen kuin sellaisen hankkii. ei eläimet ole mitään leluja jotka voi pistää syrjään kun ei enää tykkää niistä. ne tarvitsee hoitoa ja eipä se ole eläimellekään hyvä että pompotellaan paikasta toiseen. ja lemmikit ei tosiaan ole mitään huonoja, vaan siinä omistajassa ja miten niitä lemmikkejä käsittelee. kyllähän niistä tulee ns. huonoja jos niitä käsittelee huonosti.


      • majak
        [[JUST SOO]] kirjoitti:

        Munkin kaks rodorovski tyttöä puree mua, tosin ei silleen kovaa, että sattuis......En tykkää niistä, kun otin ne eräiltä toisilta, niin en tiennyt niistä juuri mitään, ja harkitsen todella niiden pois antoa, Huonoja lemmikkejä.

        Mutta tuo huonoja lemmikkejähän oli vain minun mielipiteeni, sä voit ajatella toisin! :)

        niin ja ehkä niihin lemmikeihin kannattaa tutustua ennen kuin niitä ottaa, vaikkapa lukea netistä ja kirjoista niistä ja joskus myös lehdissä on ihan hyviä juttuja.


    • kanegirl

      Ehkä se on kiintynyt sormiisi ja ei halua että lähdet.. NO EI... :))
      Ehkä se vaan pelkää..anna sille aikaa

    • minävaan--

      Mulla on nyt ollut 5 päivää 2 roborovski tyttöä, ja ei ne kyllä vapaaehtosesti tuu mun käteen, mut ei kyllä purekaan. Mutta ei ne nyt varmaan vielä' oikeen oo tottunu.

    • jjjjjjjjjjg

      Ensinnäkin Roborovski on laumaeläin...niitä pitäisi olla 2 tai useampi.. -.-

    • pikkupöhkö

      sit kun se tottuu sun hajuun, niin ei sen sit enää hirveesti pitäis purra. ittelläni on noin. 1v 3kk ikänen talvikko. kyl sekin eka puri, mutta kun tottu mun hajuun ni ei sit enää. ota hamsuas vaikka joka päivä 10sekunniks kämmenelle, niin sit se tottuu suhun. onnee!! :D

    • hamster

      Moi! Mullakin on robotyttö ja se puree välillä.En tiiä vaikka kannattaako pestä ees käsiä (varsinkaan saippualla).Mä ainakin vaan hieron kädet sen kuivikkeisiin ja annan sille herkun.Yleensä pureminen voi johtua halusta leikkimisen halusta tai oudosta tuoksusta käsissä!jos pesee kädet vedellä ja pyyhkii pyyhkeeseen niin pyyhkeessä voi olla outoja tuoksuja.yleensä robo ei pure kovaa,vaan leikillä.

    • Nina ja ötökät.

      Yleensä on nii et robot ei pure?? :O Oon kuullu kverilta ettei robot pure :)

      • joku vaan :):):):))))

        ei ne pure jos niitä ei kiusaa mulla on ollu 2päivää ny robo ja se tulle mun kädelle ihan helposti te ette vaan osaa tietty ne on arkoja aluks mut jos tuppaatte niitä käsiänne sinne koko ajan ilman syytä ja koitatte ottaa ne niin ne ei ikinä totu teihin ja pitää uhkana eli himmakaa vähän tota niiten nosteluu ilmaan tietty ne voi pakottaa kädelle ovelasti tai hujata ja sit ne näkee ettei siä oo mitään vaaraa (:


      • dsssdsd
        joku vaan :):):):)))) kirjoitti:

        ei ne pure jos niitä ei kiusaa mulla on ollu 2päivää ny robo ja se tulle mun kädelle ihan helposti te ette vaan osaa tietty ne on arkoja aluks mut jos tuppaatte niitä käsiänne sinne koko ajan ilman syytä ja koitatte ottaa ne niin ne ei ikinä totu teihin ja pitää uhkana eli himmakaa vähän tota niiten nosteluu ilmaan tietty ne voi pakottaa kädelle ovelasti tai hujata ja sit ne näkee ettei siä oo mitään vaaraa (:

        "ei ne pure jos niitä ei kiusaa mulla on ollu 2päivää ny robo ja se tulle mun kädelle ihan helposti te ette vaan osaa tietty ne on arkoja aluks mut jos tuppaatte niitä käsiänne sinne koko ajan ilman syytä ja koitatte ottaa ne niin ne ei ikinä totu teihin ja pitää uhkana eli himmakaa vähän tota niiten nosteluu ilmaan tietty ne voi pakottaa kädelle ovelasti tai hujata ja sit ne näkee ettei siä oo mitään vaaraa (:"

        On sellaisiakin hamsterinluonteita että ne puree muutenvain, olen kuullut, vaikken ole itse törmännytkään... Mutta pitää niitä kesyttäessä nyt vähän nostella ja käsitellä, tai muuten hamsu ei ikinä opi että käsi on turvallinen. Aika harva hamsu tulee vapaaehtoisesti kädelle arkana vasta hankittuna, paitsi ehkä haistelemaan uteliaisuudesta.


    • ,js

      Halusin viel sanoa, et roborovskit ovat tosiaan ns laumaeläimiä yksin niistä saattaa tulla apaattisia. kannataisi aina olla vähintään kaksi koska ne ovat tosiaan sosiaalisia.. Hoito-ohjeissa luki että anna robon 2 päivää uuteen kotiin tultua olla ihan omissa oloissa, että saa totutella ympäristöön ja uuteen kotiinsa ja hajuihin. Sitten alat varovasti alle 5min päivässä pitää sitä esim kädellä ja sitä kun jatkat viikon, se alkaa tottua sinuun, toki sille saa puhua muulloinkin:D sitten saat alkaa miten vain haluat pitelemään sitä sylissä jne. Mutta ei kuitenkaan tuntitolkuilla..

    • Monnnicaminni

      Mun roborovski oli alussa aika pelokas, mutta sain kesytettyä ettei purrut mua ja pysy jotenkin kädellä, se karkas häkistä yhen kerran moneksi päiväksi. Kun löysin sen, se oli kun eri hamsteri, se sa kauheit kohtauksii pienistki liikkeistä ( mahdoton saada kiinni ) . Jas jos yritän ottaa nopeasti ja siirtää häkin siivoamisen ajaksi Kantoboksii, se puree mua, sit se vikiseeki nykyään. Huomenna oon kyl siirtämässä sen dunaan että karkaaminen vähentyisi. En tiiä miten saan ton enää kesyyntyy. Se muuttu siis täysin karkaamisen jälkeen. Eikä mitää tietoo mitä teen.

      • Siirirobo

        Robosi ei välttämättä enään kesyynny, mut ei kannata luovuttaa. Robot pääse todella pienistä väleistä ja häkkistä ne pääsevät aika helposti ulos tai jäävät jumiin. Roboille dunat, terraariot ja isot muovilaatikot ovat parempia. Robolle kannattaa ostaa kaveri mutta joskus robot voi joutuu erottamaan tappeluiden takia.


    • ei hamsu ekspertti

      pureeko se sillonkin kun se ei ole omassa häkissään, jos ei niin se saattaa johtua siitä että se suojelee reviiriään

    • Robo-loves!

      Olen saamassa,kaksi roborovski poikasta ensi viikolla,taikka huomenna : )
      Kannattaa kokeilla, kesyttää niitä.
      Pitää joka pvä,kädessä yms.

    • Annika.2

      Roborovskit elävät usein pareittain ja ovat enemmänkin katseltavia lemmikkejä. Roboista ei saa oikein kesyjä, mutta paljon käsittelyyn tottuneet sallivat usein kädelle oton ja silittelyn. Robot ovat mukavavia katseltavia ja niiden touhua on mukava seurata. Kasvattajalta saa usein paljon kesympiä roboja koska ne ovat tottuneet käsittelyyn. Eläinkaupasta ostetut eivät ole usein kosketuksissa ihmisten kanssa, joten niistä on hankala saada käsikesyjä, mutta kyllä se välillä onnistuu. Robot ovat todella yksilöllisiä!

      • hyyttww

        ostettiin tällä viikolla kax tyttöroboa sulosia mutta...eivät tulleet keskenään toimeen ,,hirvee kinaaminen ,sähinä ja koko ajan pientä tappelua. pakko oli palauttaa toinen takas kauppaan ..toivottavasti pärjäilee yksikseen ..ja niin ne sekotti siellä faunattaressa sen eri poikueen joukkoon...et silleen


    • hamsuman

      jos olet pessyt kätesi hyvänhajuisella saippualla tai syönyt jotain hyvää. hamsterin kielto on puhaltamalla hamsteria kasvoihin näin kiellät hamsteria puremasta. ja voit kokeilla jotain pahanmakuista ruokaa/juomaa ja hierot näitä käsiisi ja laitat kätesi dunaan ja annat vain hamsun purra ja maistella niin eiköhän se siitä opi. :) esim etikkaa laitat käsiisi ja sitten laitat kätesi dunaan niin kun hamsteri maistaa sitä niin se ei tykkää etikan hajusta/mausta. toivottavasti nää keinot tepsii. :)

    • yks tyyppi vaa

      mä ostin kuukauden ikäsen robopojan ja se on ollu mul ny jo vuoden eikä oo viekä purru kertaakaa (paitti mun kavereita) sitä ei oltu koskaa pidetty kädes siä kaupas josta ostin sen mut kyl se nykyää on tosi kiltti. toivottavasti se ei ikinä purekkaa

    • Epätoivonen

      Mul on robo ollu jo vuode ja puree vielki vaikka en oo häirinny sitä tai yrittäny napata väkivalloinn.Se vaa puree ja puree ja syö!Mitä teen!?!?

    • Jonsu--

      Tuli mieleen, et tiiättekö hyvii robo kasvattajii?

    • some guy

      Samaa kyselen Jonsun--: kanssa, nimittäin olisin pian ottamassa itsekkin robon. Onko Oulussa hyviä kasvattajia? Olkaa kilttejä, ja kertokaa..
      :/




      JA TEILLE JOTKA OLETTE EPÄTOIVOISIA ROBOJENNE KANSSA:
      Roborovskia EI tule pitää yksin, koska se on laumaeläin. Kaksi roboa ovat mainio yhdistelmä, hei ihmiset oletteko lukeneet roboista ennen kuin äkki pikaisesti ostatte!!??

    • robot on ärsytävii!!

      robot on surkeita lemmikejä mun robo juoksee koko ajan karkuun ja jos se on mun kädes (vihdoin viimein)se puree mun sormet veril!!!!!!!!!!!!!!!!!oon aikonu lopettaa sen jo kerran mut se on vast puol vuotias joten sill on viel pitkä elämä mut kattoo ny miten täs menee =/

    • salaatti robo

      tiättekste et jos hamsteri ei saa vettä yhes päiväs ni voiko tilalle antaa semmosen ite tekemän salaatin jossa on kurkunpaloja, millinpitusii ruohon pätkii ja salaatin lehden palane?? pärjääks robo sil yhen päivän?? pliiiss vastakkaa! !!

      • joops1

        mul on robo ja se pärjäis sil annoksel kaks päivää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Käytä älyä

      No totta kai se puree... Kesytä se hyvin, ettei se pelkää sinua... Haloo, purisitko itse jos iso paha jättiläinen tulisi ja yht'äkkiä ottaisi käteen??!

    • ..

      Meillä jouduttiin ainakin erottamaan robo n.7kk iässä. Oli sellasia tappeluita,ettei niitä voitu enää yhdessä pitää.
      Meilläkin oli aluksi toisella tuota puremis ongelmaa,mutta se kyllä loppui ajan myötä. Molemmat ovat oikein mukavia hamsuja,vaikka heräävätkin tooosi myöhään.

    • melmel98

      robot on surkeita lemmikejä mun robo juoksee koko ajan karkuun ja jos se on mun kädes (vihdoin viimein)se puree mun sormet veril!!!!!!!!!!!!!!!!!oon aikonu lopettaa sen jo kerran mut se on vast puol vuotias joten sill on viel pitkä elämä mut kattoo ny miten täs menee =/

      Robot ei ole surkeita lemmikkejä .. Ei lopetus ole ratkaiseva asia... Miksi hankit roboja ? Kai tiesit, että ne voivat purra ? KAIKKI jyrsijät/eläimet voi purra .. Totuta se vaan käsittelyyn , ole rauhallinen & kärsivällinen .

    • jaaha...

      Roborovskisi todennäköisesti pelkää sinua jos se puree. Roborovskit eivät nimittäin pure kovin helpolla.

      Melmel98, tiesitkö että roborovski tarvitsee yleensä kaverin? Ja olisiko kannattanut ottaa huomioon se, että roborovski ei olekaan mikään sylihamsteri vaan useimmiten pysyy kädessä pari sekuntia, ja loput ajasta juoksee ympäri terraariota karkuun? Se on niiden luonne! Jos haluat jonkun "sylihamsterin" kannattaa hankkia syyrialainen.

    • pöööööööööööööööö

      Milloin oikein robot oikein herää ?
      Wikipediassa sanotaan että robot on yö eläimiä pitääkötämä paikkaansa?

      • hamsufani<3<3

        kaikki hamsterit on yöeläimii mut kyl ne illal herää. mun hamsteri heräs yleensä jossai 6 aikaa illal. :))


    • -.-

      Meillä on kaksi poika roboa, olleet kotona viikon ja armoton tappelu aika ajoin. Ostettaessa kerrottiin niiden olevan samasta poikueesta. Lienee parasta erottaa herrat kumpikin omaan häkkiin? Ikää niillä n .3 kk.

      • hamsufani<33333

        välil käy sillee et vaik ne olis samast pentueest nii sit ne ei enää tykkääkkää toisist ku ne on kasvanu :))


    • jeps!

      yks hyvä keino saada robo kädelle on ajaase putkeen ja kaataa siitä se varovasti takaperin käteen siinä se sitten löhöilee!!XD

    • apuatarvitseva

      se vaan pelkää anna sille vähän aikaa mul on 2 hamsterii ne riitelee ja pienempi jää häviöl ja toinen puree sitä mitä voi tehdä ????
      en halua antaa sitä poiskaan mutta en halua sen kärsivän : (

      • 7+7=14

        Erota ne tai muuten löydät toisen kuolleena. Vanha akvaario soveltuu hyvin robon käyttöön ja niitä saa halvalla.
        Vaikka robot onkin laumaeläimiä tulee varautua erottamaan ne, kaikkien kemiat kun ei aina natsaa.


    • roborovski299138

      Mun robo on tosi vauhdikas eikä pysy käsissä ja onko se ihan hyvä jos se on yksin kun en oikein tiedä se on tyttö :) jan en tiedä vie nimeekään:)

    • tyttöhamsu<3

      Jos on ollut jo kohta vuoden roborovski niin voiko sille ottaa vielä seuralaisen

    • Voi ottaa mäkin otin. Mutta onko se totta että ne tappelee niin kauan että toinen kuolee? mutten en oikein usko sitä. Minulla on kaksi robo naarasta ne välillä tappelee mutta arvatkaas mitä! se on vain leikkitappelua mutta silti varautukaa erottamaan aina minun roboni kisailee välillä salaatista kun toisella on ja toisella ei niin annan sille toiselle niin ei tuli kinasteluita :) ja tietenkin välillä ne voi kisailla reviireistä

      • HAMSTERNI

        Totta se on ainaki luonnossa...


    • Roborovski!<3<3

      Mä saan ehkä keskiviikkona robon, ja ei roboilla ole pakko olla seuralaista, saattaa syntyä vaan tappeluita... :( Minä ainakin otan vain yhden. Jos kesytät sen ja olet sen kanssa joka päivä, se pärjää kyllä yksikseenkin :)

    • Jippii!!!!!!!!!!!!!!

      Minulla on ollut alle viikon roborovski ja se kyllä tulee vapaa ehtoisesti käteen,ihme kyllä

    • roboo

      Mun kavereilla on roboja, eikä ne oo ikinä tottunu muhu, enkä pessy erityisemmi käsiä enne ku menin niitä ottamaan syliin, eivätkä purreet, tosi mukavia:):)

    • talvikko <3

      [[JUST SOO]] miten kauan ne roborovskit on ollu sulla ??? kun ite etin tollasta häkki eläintä ja oon kattonu talvikkoo ja nyt huomasin tän roborovskin niin nyt ulen siitä niin kerrotaan että se puree ja ei tykää olla sylissä ja kaveri snaoi että ei kuullemma tykää olla sylissä!! mutta miten kauan ne on ollu sulla????

      • siirilydia

        hamsteri ei ole häkkieläin, duna tai terraario on parempi vaihtoehto.


    • Robon omistaja

      a) Tytöt puree helpommin
      b) Robosi on yksin
      c) Pelkää sinua ( hamsterit pitää kesyttää heti muutaman päivän jälkeen kotiin tulosta)
      d) Lemmikkikaupassa hamsua ei käsitellä, joten se ei totu ihmiseen ja ne myös viruvat siellä aika kauan joten kannattaa ostaa hamsterit kasvattajilta, tulee myös paljon helpommaksi ja kasvattaja osaa neuvoa kaiken hamsterin hoidosta ja luonteesta sekä siitä mistä se pitää ja mitä ruokaa se syö ja tietysti kannattaa sopia että ottaa kaksi hamsteria, mutta pienessä laumassa viihtyvät parhaiten urokse( täytyy tietysti muistaa, että ne täytyy erottaa omiin häkkeihin jos riitoja syntyy.
      Huh, toivottavasti oli apua...

    • ksghsfiuogf

      Itseläni on kultahamsteri kun ostin sen eläinkaupasta myyjä sanoi minulle että antaisin olla hamsterini 2vk rauhassa toki saisin tehdä tuttavuutta hamsuni kanssa mutta todelakaan en saisi hätistellä sitä tai yrittää silitäää ym... Nyt kun hamsterisi on ollut sinulla vasta 2vk olisi vasta nyt sopiva aika alkaa tutustumaan hamsuun. Hamsterisi saattaa pelätä sinua tai luulla sormiasi ruuaksi :)

      • Ei ole totta. Etenkin jos ottaa valmiiksi käsitellyn hamsun kasvattajalta, ja jättää sen kahdeksi viikoksi yksin, se vaan villiintyy ja unohtuu kesyyden. Ei ole mitään syytä miksi hamsterin pitäisi saada olla yksin, muuta kuin ihan ekana päivänä että se saa rauhoittua matkasta. Silloinkin hamsun saa kyyllä ottaa kädelle jos se itse haluaa, mutta väkisin sitä ei kannata ottaa ennen kuin toisena päivänä.


    • Hamsteriharrastaja:3

      Saattaa riippua kasvattajastakin... Itselläni on syyrialainen joka oli ollut kasvattajalla noin puolitoista kuukautta yli luovutus ajan ja kasvattajalla kiipesi heti ensimmäisellä kerralla ilomielin kädelleni ja istui ihan kiltisti. kun menin kasvattajalta kotiin hamsu mukanani, ja kun oli päässyt uuteen häkkiin, tuli jälkeenpäinkin heti tilaisuuden koittaessa iloisena kädelle eikä ole ikinä minua purrut! :)) Jos ostit eläin kaupasta niin niistä ei kyllä koskaan tiedä. ne on voitu tuoda ulkomaiden pentutehtaista! Itse halveksun eläin tarvike liikkeitä jotka myyvät eläimiä jotka ovat tuotu sinne jostain muualta kun kasvattajilta ja joita ei pidetä hyvänkokoisissa ja asianmukaisissa tiloissa! sen minä sanon että ostakaa kasvattajilta! :)))

    • Callon

      Omistan Roborovski uroksen ja se on opetettu niin, ettei se pure. Hän on minulla ollut vuoden. Hän tietää hyvin, että pureminen on väärin, mutta saattaa näykkäistä hieman kynttä. Tarkistan hänen puru kalustonsa n. kerran viikossa. Hän kohdistaa näykkimisen vain herkkuihin ja ruokaan, sekä paperi hylsyihin.
      Pvm. 21.5.14

    • Minä

      Itse olin hankkimassa Roborovskia, mutta onko niitä siis pakko ottaa kaksi kappaletta?? Itse haluaisin yhden.

    • Anonyymi

      Mun roborovski puree mua. Se on tyttö ja sillä oli ennen kaksi kaveria mut ne alko tappelemaan. Se on vasta 1v. Mitä mä voin tehdä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe