Olisi pieni ongelma

Miettelijä...

Olisi pieni ongelma. Olen ollut vuoden sairaslomalla ja jatkuu lisäksi tämän vuoden loppuun.
Vakuutusyhtiö hylkäsi työkyvyttömyys hakemukseni. En voi mennä entiseen firmaa töihin koska sitä varten tarvittavat välineet on minulta kieletty. Eli mitä tehdä kun sairaspäivärahat on täynnä ja vakuutusyhtiö hylännyt hakemuksen ?

Saisko oikeita vastauksia
Kiitos

7

1282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain...

Vaihtoehto 1; hankit uuden ammatin työvoimapoliittisen koulutuksen kautta. Niin raskaalta kuin se kuulostaakin, mutta lopussa kiitos seisoo.

Vaihtoehto 2; olet työttömänä työnhakijna kortistossa eläkeikään saakka.

• tessa

Mene sosiaalitoimistoon ja kysy avustusta niin jo alkaa tulla sinun asioihisi vauhtia.Kyllä siinä vakutus yhtiö heltyy tai saat uuden työpaikan jota pystyt tekemään.

• ZZZ

Oiskohan vakuutusyhtiön syytä kouluttaa sinut uudelleen?!
        Kannattaa vaan tapella niiden kanssa.
        Ota yhteyttä vkk:oohon (vakuutuskuntoutus)

• työeläkeläinen

Kuule, teet niinkuin minäkin jouduin aikoinaan; Koska työstäsi ei tule mitään, irtisano ja ilmoittaudu työvoimatoimistoon työnhakijaksi ja kun siellä annetaan paperi, johon pitäisi kirjoittaa esim. työnkuvaus, miksi lopetit... Kerro KAIKKI mahdolliset syyt sekä kellonajat, työnkuvaus, miksi lopetit, työn rasittavuus jne,jne. Aina vaan parempi kun kirjoitat pitkän listan työstäsi ja siihen irtisanomisen liittyvät syyt.
      Lyhyt kuvaus tuo useimmiten hylkäyksen jopa karenssi-ajalta, ts. pidentää karenssiaikaa. Itselläni ei ollut kuin n. viikko karenssia, vaikka irtisanoin työstäni hyvästä syystä. Soita aika itsellesi eritystyövoima henkilölle ja ota kaikki sairauspaperit mukaasi! Alussa siis voi tulla jonkin verran karenssi-aikaa...
      Lisätutkimuksen kannalta he voivat siis laittaa vajaakuntoutus koulutukseen, joka kestää n. 2-3 kuukautta.Älä siis kieltäydy, pyri ennemminkin olemaan innokas, itse yritin kyllä (myönnän) saada uutta työtä entisen tilalle.
      Sen jälkeen voi tulla lisää tutkimuksia, kuten neurologille ja neuropsykologille. Eikä se ole häpeä, päinvastoin, niistä oli ainakin minulle iso apu, kun oli jo kerran aiemminkin tullut hylkäys työk.eläkkeestä.
      Olin myös Kelan kuntoutuksella, ja sieltä sanottiin (ennen kuin ilmoittauduin työkkäriin), etten ikinä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, en ole NIIN sairas.
      Ja kuinka kävikään kun selvitin papereita myöten työkkärissä...

Ei muuta kuin onnea yrityksellesi, älä jää kiinni entiseen, koska olet tavallaan kahden vaiheilla!!
      PS.
      Muuta en valitettavasti osaa neuvoa, mutta näin minä sinuna menettelisin.

• SKTN

Olen ollut 11 päivää vaille vuoden sairaslomalla työtapaturmasta,
        lääkäri päätti että ole työkykyinen vaikka vasen käsi ei vahva ole.
        Vakuutus yhtiölle ilmoitettu prosentti haitta oli 1 -3 niin en tehnyt valitusta olettaen että se ei mene noin pienillä lukemilla läpi.
        Sairasloman aikana loppui työ suhde.
        Työsuhteen päätyminen oli jo ilmoitettu ennen tapaturmaa muuten se ei olisi mahdollista.
        Työttömyys alkoi virallisesti lokakuun alusta -05
        ja nyt jo tuntuu että jotain voisin vielä tehdä mutta jos jotain otan niin taitaa pitkittyä asiat.
        Virtaa vielä olisi vaikka sydän tekee takapakkia heti kun on joku nuha pasilli nenässä.
        Sairasloman aikana tuli vielä sydän oireet minkä seurauksena pallolaajennus Taussissa.
        Työvoimatoimistossa sain heti ajan erityis neuvojalle, seurauksella että roikun putkessa 60 ikävuteen, en älynnyt enään pyrkiä tyhön tai koulutukseen eikä ole paljon halujalkaan.

• työeläkeläinen

Kun ja jos työkkäristä ehdotetaan kelan kuntoutukseen, mene ihmeessä, tai itse haet sinne. Mutta muista että SINÄ olet hakijana, vaikka papereissa pyydetään työpaikkasi lääkärinkin lausuntoa, etkä ole vielä irtisanoutunut työstäsi. Lääkärisi lausuntoa voit kyllä hakea, muttei sinun ole pakko tietojasi heille antaa koska olet jo pitemmän aikaa ollut sairaslomalla, haet siis vapaa-ajallasi.
      Heidän ei tarvitse saada edes tietoja, jollet halua mitä kelan kuntoutuksessa on tullut. He lähettävät kopiot pyynnöstäsi työkkäriin ja itsellesi ja kolmas jää sinne kelaan.
      Siinähän ne tärkeimmät vinkiksi.

• Firman johtaja

sen takia et pääse töihin firmaamme koska sorkkarauta ja porakone lukko tikut ymp murtautumis työkalut poliisi takavarikois sulta ja jos saat uusia niin uudelleen elikkäs et pääse töihin mutta voit alkaa toimia yksityisenä mökkimurtajana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe