Äänekäs virtalähde

Urvelo

Ostin tommosen cruzbrokerin halpiskoneen kakkoskoneeksi. Virtalähde vaan tuntuu pitävän yhtäkovaaääntä kun halpis liesituuletin täysillä.
Eikä sitä jaksa erkkikään kuunnella. Pystyykö tuulettimen nopeutta säätää jollain ohjelmalla vai pitääkö vaan rakentaa joku äänieristetty kotelo.

7

1312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pjotr

      paremmissa virtalähteissä säätyy ihan itsekseen ja ovat yleensä hiljaisempia.
      tuskin mitään ohjelmaa löytyy.muuten jos rupeaa säätelemään niin saattaa kärvähtää.
      hyvä ratkaisu:itse ostaisin uuden hiljaisemman virtalähteen.
      koneen voi siirtää kauemmaksi.
      huonompi ratkaisu:korvatulpat
      huonoin ratkaisu:peitä koko kone esim. matolla.ei ehkä kovin järkevää kuitenkaan.

      halpaa ja hyvää en tiedä mutta jos tuolta löytyisi jotain.
      http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=category§ionid=5&id=29&Itemid=31

      ja sitten hintoja tiirailemaan tuonne
      http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/28684

      näin akkiä löytyi oikein helmi.maailmalla suurta suosiota ja mainetta kerännyt Seasonic,40euroa.
      tarkka malli:Seasonic SS-350FS,Seasonic 350W silent power.ei muuta kun ostoksille.
      http://www.atk-verkkokauppa.com/

      • Urvelo

        Mä taidan laittaassen ainakin väliaikaiseksi ratkaisuksi kaappiin ja pistän vaikka kaapin kylkeen hiljaisen tuulettimen.


    • Erkko

      Kato, avaa virtalähde (meni takuu) katso tuulettimen jännitteet sekä koko. Osta vastaava mutta hiljaisempi tuote. Asenna uusi tuuletin vlähteen sisälle. Paniikki tapauksissa voi tehdä suuremman reijän tuulettimen kohdalle. Vaikkei suurempi tuuletin mahtuisikaan vlähteen sisälle, niin yhtä hyvin se toimii ulkopuolelle kiinnitettynä.. siis virtalähteen ei kotelon.

      Äänieristykset ovat yliarvostettuja. Näin olen lukenut. En ole itse kokeillut, mutta voisin kokeilla, kun on äänieristysmattoa kaapissa. Ja uusi kotelo rakenteilla.

      • Urvelo

        Emmä ihan heti viitti takuuta pilata kyllä toi kaappi mihin tungin sen pikkasen hiljensi ääntä.
        Ja lämmötkin emo:45c prossu:38c 6-7c alempana vaan jos on kaapin ovet auki. Vielä jostain äänieristettä niin ois työ(peli) rauha lähellä.


      • Erkko
        Urvelo kirjoitti:

        Emmä ihan heti viitti takuuta pilata kyllä toi kaappi mihin tungin sen pikkasen hiljensi ääntä.
        Ja lämmötkin emo:45c prossu:38c 6-7c alempana vaan jos on kaapin ovet auki. Vielä jostain äänieristettä niin ois työ(peli) rauha lähellä.

        Kannattaa miettiä viittiikö ajaa tietokonetta kaappi auki. Kyllähän se laskee prossun ja emon lämpötiloja, mutta saattaa vaikkuttaa nostavasti esimerkiksi kovalevyille. Mulla nostaa kovojen lämpöä melkein 10°C jos jätän kopan auki. Tämähän johtuu täysin siitä, että virtaukset häviävät.


      • Urvelo
        Erkko kirjoitti:

        Kannattaa miettiä viittiikö ajaa tietokonetta kaappi auki. Kyllähän se laskee prossun ja emon lämpötiloja, mutta saattaa vaikkuttaa nostavasti esimerkiksi kovalevyille. Mulla nostaa kovojen lämpöä melkein 10°C jos jätän kopan auki. Tämähän johtuu täysin siitä, että virtaukset häviävät.

        Mä tarkotin isompaa kaappia mihin laitan koneen koteloineen. Nyt v äliaikasesti liikkeessä kuulemma voivat vaihtaa siihen vielä hiljasen virtalähteen pienellä lisähinnalla.


      • Erkko
        Urvelo kirjoitti:

        Mä tarkotin isompaa kaappia mihin laitan koneen koteloineen. Nyt v äliaikasesti liikkeessä kuulemma voivat vaihtaa siihen vielä hiljasen virtalähteen pienellä lisähinnalla.

        Jeh.. enpäs ymmärtänyt oikein. =D

        Sehän on hyvä homma. On ainakin asiakas ystävällinen firma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      244
      2283
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      163
      1481
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1325
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      212
      949
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      679
    Aihe