Tietääkö kukaan mistä löytyy muutaman vuoden takaisesta jutusta tietoa. Siinä Töölössä kampaaja murhasi miehensä ystävän (farmaseutti) ja vei tämän ruumiin matossa autoon. Pyysi jopa apua nostamisessa! Mistä saisin tietoa.
TÖÖLÖN kampaajan
13
6001
Vastaukset
- Beagle Boy
Muutama vuosi takaperin tv esitti joko rikostarinoita Suomessa tai kylmäverisesti sinun ohjelmassa totuudenmukaisen version tapauksesta.
Kysele sieltä. - mikko n.
Tuomittiin alunperin käräjäoikeudessa elinkautiseen, mutta tuomio aleni hovissa jonnekin 10-12 vuoden välille, en muista tarkkaa aikamäärää. Syynä oli, että hovioikeus katsoi, ettei teko ollut tehty täydessä ymmärryksessä.
- KEV
Se parturi tuomittiin muuten taposta.
- Igor
KEV kirjoitti:
Se parturi tuomittiin muuten taposta.
huoria, mutta kaikki huorat eivät ole partureita.
- jotenkin ymmärsin tekijää
Igor kirjoitti:
huoria, mutta kaikki huorat eivät ole partureita.
se ei ollut ihan itsensä sen tehdessään.
abortista sekaisin, kun mies yllytti aborttiin ja lupas sitte jättää sen naikkosen. noin mä muistasin sen menneen. se äijä veti sitä siinä nenästä jne.
kamala juttu kaikille osapuolille.
en nyt sinänsä puolustele.
Murhata ei sais missään tapauksessa, mut ei ihme jos vintti pimahti. - vati
Eihän Tiina saanut kuin 6 vutta tyv.taposta.
- Asiakas
vati kirjoitti:
Onko sillä jo uusi parturiliike avattuna?
Onmeinaa letti kasvanu sen verran,että vois
mennä leikkuuttaan. - Tervetuloa!
Asiakas kirjoitti:
Onko sillä jo uusi parturiliike avattuna?
Onmeinaa letti kasvanu sen verran,että vois
mennä leikkuuttaan.Erikoistarjouksena parranajo veitsellä tehtynä...
- Tosi on
vati kirjoitti:
Sai ysin.
- Topi9
vati kirjoitti:
Sai ysin.
- Surullinen tapaus
Vaimo tappoi miehensä rakastajattaren!
Töölön mattosurmasta on kulunut jo 15 vuotta. Tämä mustasukkaisuuden vahvasti sävyttämä henkirikos herätti valtakunnallista huomiota heinäkuussa 1998.
Töölön mattosurmas on osa suomalaista rikoshistoriaa. Helsinkiläisen parturi-kampaajan tuskastuttavan piinaava tapahtumasarja sai alkunsa vuoden 1998 keväänä, kun hän sai tietää, että aviomies tapailee vierasta naista. Tämä aiheutti mustasukkaisuuden, joka purkautui lopulta pahimmalla mahdollisella tavalla puukon voimalla.
Nainen surmasi miehensä rakastajattaren kaulaan puukottamalla ja kuristi tätä silitysraudan johdolla.
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi parturi-kampaajan murhasta elinkautiseen vankeuteen. Nainen valitti tuomiosta ja hovioikeus katsoi teon tapoksi. Siitä tuli 9 vuotta vankeutta, josta nainen istui 4 vuotta 6 kuukautta. Surmaaja on siis ollut vapaalla jalalla jo kymmenen vuotta.
Syy tuomion radikaaliin alenemiseen löytyy Helsingin hovioikeuden tuomion perusteluista. Hovioikeuden mielestä nainen ei ottanut puukkoa mukaansa vakaasti harkiten. Sen mukaan jäi näyttämättä, että teko olisi ennalta suunniteltu.
Tappaja perässä
Parturi-kampaajan mieli järkkyi toukokuussa 1998. Hän näki miehensä kännykkään tulleen tekstiviestin. Tämä paljasti salasuhteen.
Sen jälkeen nainen ryhtyi selvittämään, kenelle tekstiviestin numero kuului. Hän myös seuraili miestään ja kävi rakastajattaren työpaikalla.
- Mitäs sinä minun miestäni jahtaat, mustasukkainen vaimo kysyi naiselta. Rakastajatar yritti vähätellä tapahtumia. Hän väitti, ettei kysymys ole mistään vakavasta.
Surmaaja soitteli uhrin työpaikalle 3-4 kertaa tarkistaakseen, oliko tämä töissä vai kenties peuhaamassa hänen miehensä kanssa.
Parturi-kampaaja oli pitänyt miehensä kanssa yhtä neljä vuotta, kunnes sivusuhde paljastui. Heillä on kaksi yhteistä lasta.
-Avioliittomme on ollut onnellinen. Kaksi kuukautta sitten tilanne muuttui, nainen tilitti poliisille jäätyään heinäkuussa 1998 kiinni veriteosta.
Mustasukkaisuusdraaman osapuolet ovat eri-ikäisiä. Henkirikoksesta tuomittu nainen oli tuolloin hieman alle nelikymppinen, hänen aviomiehensä yli kymmenen vuotta nuorempi ja uhri alle kolmekymppinen.
Epätoivoinen yritys
Heinäkuun 27. päivänä 1998 hälytyskeskukseen tuli useita puheluita. Helsingin Töölössä sijaitsevan kerrostalon asukkaat olivat seuranneet parturi-kampaajan epätoivoa.
Parturi-kampaaja oli ajanut uudehkon Mercedes-Benzin kerrostalon takapihalle. Tässä talossa asui rakastajatar, jota nainen oli tullut tapaamaan. Naapureiden mielestä toiminnassa oli jotain outoa ja havainnot suorastaan pakottivat soittamaan poliisille.
Nainen yritti nostaa jotain autonsa tavaratilaan. Silminnäkijöiden mielestä siinä näkyi matto, joka oli kääritty rullalle. Maton sisällä tuntui olevan jotain painavaa.
Pian paljastui, että matto olikin päiväpeitto, jonka sisällä oli naisen ruumis. Se oli tarkoitus hävittää jonnekkin.
Poliisi tuli paikalle ja parturi-kampaaja otettiin verekseltään kiinni. Hänet toimitettiin Hesperian sairaalaan päivystyspoliklinikalle arvioitavaksi mahdollisen psykiatrisen hoidon varalta. Siihen ei todettu olevan tarvetta, joten matka jatkui Pasilan poliisivankilaan.
jatkuu...- Surullinen tapaus
...jatkuu
"Rakastelimme"
Alustavassa puhuttelussa nainen tunnusti puukottaneensa miehensä rakastajattaren tämän asunnossa. Tekoälineeksi osoittautui miehensä omistama puukko.
Ensimmäinen virallinen kuulusteli alkoi tällä tavalla:
- Myönnän surmanneeni tänään päivällä Sannan (nimi muutettu) teräaseella tämän asunnossa Messeniuksenkadulla...
Itse salasuhde oli alkanut melko tavanomaisella tavalla. Mies oli ollut siskonsa häissä ja tavannut siellä siskon työkaverin.
- Minulle Sannan olemassaolo selvisi viikon kuluttua häistä, surmaaja totesi esitutkinnassa.
Parturi-kampaaja oli havainnut muutoksia miehensä käyttäytymisessä.
- Hän oli aiemmin kiltti, mutta muuttui agressiiviseksi, vaimo kuvaili.
Parturi-kampaaja olisi halunnut pelastaa avioliiton. Lapset painoivat päätöksessä ehkä eniten.
- Tein jopa abortin Timon pyynnöstä, kun hän lupasi palata luokseni. Hän kuitenkin petti lupauksensa ja oli viime yönkin Sannan kanssa, surmaaja selvitti poliisille heti teon jälkeen.
Ehkä viimeinen pisara oli aviomiehen tunnustus intohimoisesta rakastelusta.
Näin ainakin vaimo asian ilmaisi.
- Timo jopa sanoi minulle aamulla, että hän rakasteli koko yön Sannan kanssa. Tuolloin minulla naksahti. Kun Timo ei tullutkaan aamulla kotiin, vaimo lähti Sannan asunnolle jonka rappukäytävässä hän odotteli miestään pari kolme tuntia. Lopulta Timo tuli.
- Menimme kotiimme ja halasimme. Jätin Sannan kännykkään viestin: "Timo kertoi, että se oli sun kanssa. Mekin just rakasteltiin..."
Tämän jälkeen vaimon vihantunne vain kasvoi. Nainen päätti lähteä Sannan luokse Messeniuksenkadulle, jossa hän oli aiemmin ollut vain porraskäytävässä.
Parturi-kampaaja soitti ovikelloa. Ovi avattiin. Ja siinä he olivat; Timon aviovaimo ja rakastajatar.
- Minulla oli mukana puukko. Se oli laukussa tupessa.
Asunnossa oli aistittavissa voimakas viha.
- Minulla vain kerta kaikkiaan naksahti yläpäässä niin täydellisesti, kun Timo petti lupauksensa ja vietti yön Sannan kanssa.
"Pimahdin täysin!"
Naiset juttelivat ensin hetken aikaa rauhallisesti. Mistä sitten surmaaja ja uhri keskustelivat asunnossa? Sitä ei ole vaikea arvata. Ainoa puheenaihe oli Timo, jonka vaimo oli nyt raivonvallassa.
- Kysyin Sannalta, miksi hän on sekaantunut minun mieheeni, vaikka meillä on yhteisiä lapsiakin.
- Mutta sitten hän alkoi nälviä minua. Hän ei arvostanut lainkaan minua ja perhettäni. Olin valvonut edeltävän yön. En ollut syönyt mitään, joten olin pyörtymisen partaalla.
- Minulla sitten pimahti täysin Sannan halveksivan käytöksen vuoksi.
Syntyi tappelu.
- Muistan, että minulla oli puukko kädessä ja minua revittiin hiuksista.
- Havahduin vasta siihen, kun Sanna makasi verisenä lattialla. Olin lyönyt häntä johonkin puukolla. En todellakaan muista tapahtumia sen kummemmin.
Parturi-kampaaja kertoi joutuneensa paniikkiin tajuttuaan, mitä on tapahtunut.Verta oli lentänyt ja nainen makasi elottomana lattialla.
-Päätin siivota asunnon verestä. Pesin jonkin aikaa. Sitten kiedoin Sannan peitteisiin kuljettaakseni hänet pois. Minulla ei ollut mitään päämäärää, mihin hänet veisin.
Toimin pikemminkin täysin epätoivoisesti. Olin täysin unenkaltaisessa tilassa.
- Sain raahattua mytyn pihalle, jonne sitten tuli uhrin sisko ja vähän myöhemmin poliisit.
En suunnitellut millään tavalla Sannan surmaamista, tekijä puolustautui.
"Hyökkäsi heti!"
Timo kuvaili vaimoaan mustasukkaiseksi. Tässä tapauksessa siihen oli toki syytäkin.
- Minne tahansa menin, vaimo seurasi ja vahti minua. Hän soittelin minulle töihin useita kertoja päivässä, useita kertoja tunninkin aikana. Aina kyseli ja tarkisti missä olen ja minne menen. Lopulta en jaksanut, vaan lähdin kotoamme taksilla, ajoin vanhempien asunnolle ja tein treffit Sannan kanssa.Eräänä kertana, kun oli jo aamuyö ja rakastavaiset valvoivat, asunnon ulkopuolelta alkoi kuulua rapinaa. Parturi-kampaaja oli siellä avaamassa ikkunaa ja pyrkimässä asuntoon.
- Vaimo hyökkäsi heti minua kohti. Minulle hän ei onnistunut tekemään mitään, mutta Sannaa hän löi päähän, Timo kertoi henkirikosjutun esitutkinnassa.
Kun vaimo oli heinäkuussa 1998 surmannut miehensä rakastajattaren, hän soitti miehelleen ja kertoin teosta.
- Hän kertoi Sannan makaavan maassa käärittynä meidän päiväpeitteeseemme, ja sanoi, ettei jaksa nostaa sitä autoon. Hän oli kertomansa mukaan peruuttanut auton johonkin pihaan ja käski minua tulemaan paikalle, mies selvitti järkyttyneenä poliisille.
- Anonyymi
Missä tämä muikkeli nykyään? Onko somea?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364115Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131543Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481496Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1821264Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ831025Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1311022Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain42989Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254988- 62964
- 17829