Lento Santiagoon?

Ekakertalainen

Tervehdys Kuubailijat.
Olis tarkoitus lähteä Kuubaan ja matkasuunnittelu on kiihkeimmillään.
Santiagossa kiinnostaisi kovasti käydä.

Onko lentäminen Havannasta Santiagoon kallista? Onko se paras vaihtoehto matkustaa? Takaisin Havannaan ajattelin tulla junalla, näkee matkalla masemia.

Kiitos.

13

2119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chiquita

      Jos haluat vierailla erityisesti Santiagossa, mikset lennä Holguiniin, josta on siedettävä matka Santiagoon esim. Viazul-bussilla? Silti voit ottaa esim. paluulennon Suomeen Havannasta. Ei tulisi niin paljon edestakaisin matkustamista.

      Itse olen matkustanut Santiagon ja Havannan välin linja-autolla (Viazul). Monet ovat sitä mieltä, että junat ovat epävarmempia ja että junassa saa olla tosi tarkka matkatavaroidensa kanssa. Mutta hauska kokemushan se voi olla sekin.

    • mjm

      Lento Havannasta maksoi 100 dollaria v. 2003, yksi suunta, vain noin puolet kalliimpi kuin juna,jolla myös olen saman matkan tehnyt enkä missään tapauksessa suosittele. Kuubassa junalipun ostaminen sitäpaitsi ei käy noin vain menemällä lippuluukulle ja sanomalla, että Havannaan. Lentolipun saa esim. sen hotellin, joka on hot. Plazaa vastapäätä, yhteydessä olevasta myyntipisteestä. Älä käytä junaa ollenkaan, vaan palaa Viazul -bussilla. Sitäpaitsi junat kulkevat pääasiassa öisin, jolloin et maisemia edes näe.
      Vaikka chiquita, joka tuntee hyvin Kuubaa ja sen asioita, suosittelee että lentäisit Holguiniin, ehdotan että suoraan Santiagoon vaan. Ei se voi olla enää hinnanerokysymys, Holguinista on vielä jotain reilut parisataa km Santiagoon. Ja sekin on jollain pelillä taitettava ja maksaakin tietysti jotain.
      Mutta jos palaat bussilla, yövy ihmeessä matkalla jossakin casa particularissa esim. Gamaguyessa (tulikohan nimi oikein, kumminkin Kuuban suurin sisämaakaupunki) tai Santa Clarassa, ja jatka seuraavana päivänä. Olen tehnyt pari kertaa sen "virheen", että porhaltanut nopeasti Kuuban läpi. Mutta aikatauluta niin, että VARMASTI pääset haluamaasi aikaan haluamaasi paikkaan. Se ei siis välttämättä käy niinkuin meillä: bolleto seuraavaan bussiin tai junaan siihen ja siihen paikkaan. Esim. Santa Claran bussiasemalla on kytiksessä takseja (esim. ikäkulu Mosse), jotka kyytivät sinut Havannaan ja jättävät esikaupunkialueelle. Hinta 10-20 taalaa (nyk. kai convertible)riippuen ulkonaisen olemuksesi vauraudesta.

      • chiquita

        Tarkoitin siis suoraan Suomesta Holguiniin eli ei Havannasta Holguiniin. Silloin ei tarvitse rampata edestakaisin Kuubassa. Takaisin Suomeen sitten taas Havannasta.


      • mjm
        chiquita kirjoitti:

        Tarkoitin siis suoraan Suomesta Holguiniin eli ei Havannasta Holguiniin. Silloin ei tarvitse rampata edestakaisin Kuubassa. Takaisin Suomeen sitten taas Havannasta.

        Näin varmaan paras olisikin. Tää ekakertalainen vaan kysyi tuota Hav-Stg väliä. Pääseekö muuten Helsingistä Holguiniin ottamalla vain pelkät lennot? Ja mitä mahtaa maksaa? Pelkät lennot air francella Pariisin kautta Havannaan ovat julmasti nouseet vuoden aikana: v. 2005 hinta oli 750€ ja nyt vähän yli1000€. Tätähän ei tosin kukaan kysynyt.


      • chiquita
        mjm kirjoitti:

        Näin varmaan paras olisikin. Tää ekakertalainen vaan kysyi tuota Hav-Stg väliä. Pääseekö muuten Helsingistä Holguiniin ottamalla vain pelkät lennot? Ja mitä mahtaa maksaa? Pelkät lennot air francella Pariisin kautta Havannaan ovat julmasti nouseet vuoden aikana: v. 2005 hinta oli 750€ ja nyt vähän yli1000€. Tätähän ei tosin kukaan kysynyt.

        Moni ei tule ajatelleeksi tuota Helsinki-Holguin ja Havanna-Helsinki -yhdistelmää. Siksi nimenomaan tuosta mainitsin.

        Itse olen yrittänyt saada Helsinki-Santiago yhdistelmää jossain vaiheessa, mutta tuli muistaakseni niin kalliiksi tai vaivalloiseksi, ettei kannattanut verrattuna tuohon Holguin-yhdistelmään. Santiagoon kun lähinnä laskeutuu kai vain noita kotimaan lentoja ja ehkä charter-lentoja...?!

        Helsingistä Holguiniin on ainakin ennen saanut lentoja. Itse en ole koskaan ollutkaan Kuubassa sellaisella reissulla, että olisi Suomesta muuta ostettuna kuin lennot. Mitä nyt olen varaillut ensimmäisen casan majoituksen netin tms. kautta. Holguiniin kuitenkin lennetään harvemmin kuin Havannaan. Ehkä kerran viikossa tms. Hintaa en osaa tällä hetkellä sanoa, taisi ennen olla halvin tuolla Martin Airilla, jos oikein muistan.


      • Zede
        mjm kirjoitti:

        Näin varmaan paras olisikin. Tää ekakertalainen vaan kysyi tuota Hav-Stg väliä. Pääseekö muuten Helsingistä Holguiniin ottamalla vain pelkät lennot? Ja mitä mahtaa maksaa? Pelkät lennot air francella Pariisin kautta Havannaan ovat julmasti nouseet vuoden aikana: v. 2005 hinta oli 750€ ja nyt vähän yli1000€. Tätähän ei tosin kukaan kysynyt.

        Kirjoittamasi ei pidä aivan paikkaansa. Ainakin juuri äsken katsoin lentoja Air Francelta ja 950 € oli. Hinnat riippuvat hyvinkin paljon ajankohdasta. Olet kuitenkin siinä oikeassa, että lennot nousevat helposti yli tonnin nykyään.

        Odotellaan tässä muutama vuosi ja pari öljykriisiä, niin lennot voivat olla aika pilvissä. Mutta mikäs hätä täällä, kun meillä on Lappi...;)


      • mjm
        Zede kirjoitti:

        Kirjoittamasi ei pidä aivan paikkaansa. Ainakin juuri äsken katsoin lentoja Air Francelta ja 950 € oli. Hinnat riippuvat hyvinkin paljon ajankohdasta. Olet kuitenkin siinä oikeassa, että lennot nousevat helposti yli tonnin nykyään.

        Odotellaan tässä muutama vuosi ja pari öljykriisiä, niin lennot voivat olla aika pilvissä. Mutta mikäs hätä täällä, kun meillä on Lappi...;)

        Hinnat ilman muuta vaihtelevat mm. sen mukaan matkustatko arkipäivänä vai viikonloppuna. Mutta kun ei aina jaksa hakea surffailemalla halvinta vaihtoehtoa, niin voi antaa homman matkatoimiston tehtäväksi. Mutta fakta on, että sama matkatoimisto myi viime vuonna matkan hintaan 750€ ja vastaavan tänä vuonna 1030€. Näin lipuissani luki ja sen tietysti maksoin. Se on tämmöiselle vanhemmalle vakavaraiselle sama onko 50 tai 100€ eroa, pidän yhteyksien sujuvuutta tärkeämpänä.


      • ördäri
        mjm kirjoitti:

        Hinnat ilman muuta vaihtelevat mm. sen mukaan matkustatko arkipäivänä vai viikonloppuna. Mutta kun ei aina jaksa hakea surffailemalla halvinta vaihtoehtoa, niin voi antaa homman matkatoimiston tehtäväksi. Mutta fakta on, että sama matkatoimisto myi viime vuonna matkan hintaan 750€ ja vastaavan tänä vuonna 1030€. Näin lipuissani luki ja sen tietysti maksoin. Se on tämmöiselle vanhemmalle vakavaraiselle sama onko 50 tai 100€ eroa, pidän yhteyksien sujuvuutta tärkeämpänä.

        joo on kyllä noussu aika hyvin. viime vuonna samaan aikaan sain edullisen lennon ib.llä 560€ 1kk.piletti veroineen. nyt oli jotain 1100€, joten piti valita af.ku hinta oli pikkase edullisempi 945€. ootteko tullu kukaan lähiaikoina sillä air francen lennolla joka on 1110 pariisissa ja 1225 on vaihto finnairin lennolle helsinkiin? mulla on ittellä vaan paskoi kokemuksii tuolt degoullesta "tai miten ny kirjotetaankaan" että ehittekö? tuleehan sieltä kyllä varmaan parikin konetta vielä samana päivänä stadiin:o)


      • mjm
        ördäri kirjoitti:

        joo on kyllä noussu aika hyvin. viime vuonna samaan aikaan sain edullisen lennon ib.llä 560€ 1kk.piletti veroineen. nyt oli jotain 1100€, joten piti valita af.ku hinta oli pikkase edullisempi 945€. ootteko tullu kukaan lähiaikoina sillä air francen lennolla joka on 1110 pariisissa ja 1225 on vaihto finnairin lennolle helsinkiin? mulla on ittellä vaan paskoi kokemuksii tuolt degoullesta "tai miten ny kirjotetaankaan" että ehittekö? tuleehan sieltä kyllä varmaan parikin konetta vielä samana päivänä stadiin:o)

        Kerran piti juosta ja matkatavarat tuli myöhemmin. Mutta Pariisista tosiaan tulee varmaan parikin konetta myöhemmin samana pöivänä.


      • Sauhu
        mjm kirjoitti:

        Näin varmaan paras olisikin. Tää ekakertalainen vaan kysyi tuota Hav-Stg väliä. Pääseekö muuten Helsingistä Holguiniin ottamalla vain pelkät lennot? Ja mitä mahtaa maksaa? Pelkät lennot air francella Pariisin kautta Havannaan ovat julmasti nouseet vuoden aikana: v. 2005 hinta oli 750€ ja nyt vähän yli1000€. Tätähän ei tosin kukaan kysynyt.

        Itse olen menossa sillä, Moskovan kautta. Jos jotain negatiivista lähdetään hakemaan niin Moskova on aika tarkkaan Kuubasta poispäin Helsingistä katsottuna ja vaihdot ovat usein pitkiä. Meillä on mennessä 6h vaihto ja takaisin tullessa 1h20min.


      • Zede
        ördäri kirjoitti:

        joo on kyllä noussu aika hyvin. viime vuonna samaan aikaan sain edullisen lennon ib.llä 560€ 1kk.piletti veroineen. nyt oli jotain 1100€, joten piti valita af.ku hinta oli pikkase edullisempi 945€. ootteko tullu kukaan lähiaikoina sillä air francen lennolla joka on 1110 pariisissa ja 1225 on vaihto finnairin lennolle helsinkiin? mulla on ittellä vaan paskoi kokemuksii tuolt degoullesta "tai miten ny kirjotetaankaan" että ehittekö? tuleehan sieltä kyllä varmaan parikin konetta vielä samana päivänä stadiin:o)

        Juuri joulukuussa tuolla yhteydellä tulin...;) Kone oli ajoissa ja oikein hyvin ehdin. Eli jos kaikki on aikataulussa ei pitäisi olla ongelmia.

        Matkalaukuthan sinne taas jäi, mutta ne tulivat samana iltana. Kannattaa siis laittaa lämpimät vaatteet jonnekin muualle kuin matkalaukkuun. Mä en laittanut...:)


    • carretera

      Onko kukaan kokeillut mennä Madridin kautta ? Iberialla on ollut suht siivoja hintoja Havannaan päin.

      • ördäri

        mun mielestä madrid on parempi yhteys, aina pariisis ja degoulella jotain sählinkii...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe