Kertokaa kokemuksia vectrasta??? plussat ja miinukset..onko se niin huono auto kuin monet luulee????
vectra vm 1997-2000
30
17685
Vastaukset
- oli...
Autona tosi hyvä. Ei isommin ollut vikoja. Hiljanen, hyvän näköinen ja hyvätapainen moottori.
Vanhimmissa kannattaa katsoa ruoste. Huoltokirja on hyvä olla täytettynä. Yksilöitä on kaikissa merkeissä. Tuurikauppaahan käytetyn osto on aina. - kuitenkin
se 2000-. Korin ruosteenesto selvästi parempi.
- Kaikista autoista tulee Ope...
katkeaa, moottori meni uusikiks. Hihna ja vesipumppu pitää vaihtaa 60 tuhannen välein ja maksaa maltaita. Opel on huijanut autonostajia kertomalla , että vaihtoväli on 120 tuhatta huoltokirjan ja huolto-ohjelman mukaiseti, mutta nyt vaihtoväli onki yllätys yllätys vaihtoväli onkin 69 tuhatta. hihnan ja vesipumpun vaihto 500-600 euroa.
- Onneksi
läheskään kaikissa tuon ikäisissä Vectroissa jakopää ei ole hihnalla.
Huollettu kone kestää sen minkä pellitkin. - huijattu!
jos tosiaan maksat hihnavaihdosta jopa 600 euroa.jos auto on 6-koneella niin silloin tuo pitää paikkansa.
- Beku
huijattu! kirjoitti:
jos tosiaan maksat hihnavaihdosta jopa 600 euroa.jos auto on 6-koneella niin silloin tuo pitää paikkansa.
No ainakin C-malli on kestänyt vielä.
B-mallissa (96-02) oli vikoja enemmän kuin laki salli, ehkä oma ongelma oli ottaa 1.6 16v. Opelin huolto itse suositteli mallin vaihtamista johonkin toiseen. Vuosimalli oli 1998. Kaikki huollot tehty ajallaan ja merkki liikkeessä, silti siitä laukesi lähes kaikki. Voi olla että oli maanantai kappale. Eli ei B-mallin Vectraa. - hinta on..
Ei kyllä maksa noin paljon. Se on jotain yht. 150 -250 €, riippuu tekopaikasta (vesipumpun arvo n. 50 €).
- 16SV 1989
Sehän nyt on melkoista kehitystä, kun minun (onneksi entisessä) Vectrassa (1.6 SV 1989) aluksi oli 60 000 km, mutta sitten se tiputettiin 30 000 kilometriksi! Kerran minullakin hihnasta lähti hammastus 45 000 km ajolla! Se kone ei onneksi siitä mennyt muuten rikki, ajo vain tyssäsi korpimetsään.
- BVectra
Onneksi kirjoitti:
läheskään kaikissa tuon ikäisissä Vectroissa jakopää ei ole hihnalla.
Huollettu kone kestää sen minkä pellitkin.No kerroppa missä muussa kuin dieselissä on ketju.
- ex-Kadett
16SV 1989 kirjoitti:
Sehän nyt on melkoista kehitystä, kun minun (onneksi entisessä) Vectrassa (1.6 SV 1989) aluksi oli 60 000 km, mutta sitten se tiputettiin 30 000 kilometriksi! Kerran minullakin hihnasta lähti hammastus 45 000 km ajolla! Se kone ei onneksi siitä mennyt muuten rikki, ajo vain tyssäsi korpimetsään.
Tuon ikäisessä on jo hihnapyörät kuluneet, mikä aiheuttaa hihnan ennenaikaisen kulumisen.
- 16SV 1989
ex-Kadett kirjoitti:
Tuon ikäisessä on jo hihnapyörät kuluneet, mikä aiheuttaa hihnan ennenaikaisen kulumisen.
Hihnapyörät eivät mihinkään kulu, jos hihnan suojakotelo on ehjä. Kyseinen haaveri sattui noin 150 000 km ajettuna.
Hihnarikon syynähän tunnetusti oli se, että merkkiliike asensi (ohjeittensa mukaisesti!) hihnan liian löysälle, jolloin hihna pääsee pahaan resonanssivärähtelyyn juuri tyypillisellä maantieajokierrosluvulla.
Kun sen jälkeen itse tein hihnanvaihdot, hihnat kestivät aina alkuperäisen vaihtovälimäärän, jopa ylikin. Yhdellä hihnalla ajoin 110 000 km ja vaihdettaessa siinä ei ollut mitään vikaa.
Hihnapyöriä siihen(kään) autoon en vaihtanut ikinä. Ajoin sillä yli 500 000 km. - esimerkiksi
BVectra kirjoitti:
No kerroppa missä muussa kuin dieselissä on ketju.
Esimerkiksi B-Vectran 2.2 bensamoottori on ketjulla.
- BVectra
esimerkiksi kirjoitti:
Esimerkiksi B-Vectran 2.2 bensamoottori on ketjulla.
Lähes kaikissa ei aikaisemmin ole tarkoittanut vain yhtä vaan juuri päin vastoin.
Niin ja tuossahan on ollut ongelmia tuon ketjuohjaimen kanssa. - oot
Mulla maksoi jakopäänhihnan ja vesipumpun vaihto vm.2000 Vectraan n.200€ tarvikkeineen, kyseessä ei ollut merkkikorjaamo.
- merkkiliikkeessäö
oot kirjoitti:
Mulla maksoi jakopäänhihnan ja vesipumpun vaihto vm.2000 Vectraan n.200€ tarvikkeineen, kyseessä ei ollut merkkikorjaamo.
sama mallli
- huppuhessu
No ei pidä paikaansa hihnan ja kaikkien härpäkkeiden vaihto maksoi minulle Suutarilassa Opliassa van 250€
- äippää
just vaihdettu opel vecktra pois rekistöröity 4/1999 syy ruosteessa...
- 1,8
4 vuotta oli käytössä ja 1 vika. Moottorin lämpötila-anturi meni rikki, korjaus takuuseen vaikka auto oli jo 3 v.
Nyt käytössä Vetra 04 1,8- Putte
Minulla oli otsikon mukainen bensa-auto ja ajoin sillä yli 380 tkm. Sitten meni jakopää. Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä auto, joskin antureita meni liian tiheään. Nykyisin ovat muuttaneet elektroniikkatoimittajiaan. Pitäisi nämä huolet olla ohi.
Vaihdoin useimmiten hihna itse, mutta kyllä sen saa 350 €lla liikkeessäkin vaihdettua. - Älä tee sitä itse
Putte kirjoitti:
Minulla oli otsikon mukainen bensa-auto ja ajoin sillä yli 380 tkm. Sitten meni jakopää. Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä auto, joskin antureita meni liian tiheään. Nykyisin ovat muuttaneet elektroniikkatoimittajiaan. Pitäisi nämä huolet olla ohi.
Vaihdoin useimmiten hihna itse, mutta kyllä sen saa 350 €lla liikkeessäkin vaihdettua.Just vaihdatin merkkiliikkeessä Vectra 2.0 1999 malliseen 160000 km ajettuun jakohihnan ja maksoi 290 euroa.Kilometrien puolesta ei olisi ollut tarvetta mutta kun tuli 4 vuotta edellisestä vaihdosta niin siksi ajattelin vaihdattaa kuten suosituskin kehoittaa.Kyllä kai tuollainen hihnakin jo haurastuu tuossa ajassa jonkin verran.Kilometrejä oli tullut vasta vajaat 40000 neljässä vuodessa.
- ooppelix
Älä tee sitä itse kirjoitti:
Just vaihdatin merkkiliikkeessä Vectra 2.0 1999 malliseen 160000 km ajettuun jakohihnan ja maksoi 290 euroa.Kilometrien puolesta ei olisi ollut tarvetta mutta kun tuli 4 vuotta edellisestä vaihdosta niin siksi ajattelin vaihdattaa kuten suosituskin kehoittaa.Kyllä kai tuollainen hihnakin jo haurastuu tuossa ajassa jonkin verran.Kilometrejä oli tullut vasta vajaat 40000 neljässä vuodessa.
Saada moneen merkkiin samaan hintaa jakopää remppaa.Itse vaihdatin kans merkkiliikkeessä 290e eli osat maksaa jo lähelle sen.
- Ihme vehe
ooppelix kirjoitti:
Saada moneen merkkiin samaan hintaa jakopää remppaa.Itse vaihdatin kans merkkiliikkeessä 290e eli osat maksaa jo lähelle sen.
Mulla oli Vectra 2.0 sporttifarkku vm2000.Kannattaa ostaa -00 malli tai uudempi ne on jo parempia pelleiltään.Ajelin autolla yli 250tkm ilman ylimääräisiä ongelmia.Huolloista oon aina ollu tarkka ja siks auto toimi todella hyvin.Toisissa merkkihuolloissa on ymmärretty myös vanhempien autojen huolto,joten monesti merkkihuolto orkkis osilla oli halvempi,kuin muut huollot,samoin oli myös varaosat edullisia (alkuperäiset).Auto oli hyvä ajaa ja siinä oli hyvin tilaa,toisin kuin monissa nykyisissä "isoissa" farkuissa.Aattelin siinä sit ostaa sen jälkeen japsikinnerin ei ois kannattanut 70tkm ja "autossa" ongelmia enempi,kuin tarpeeksi.Osia ei tahdo saada (edes alkuperäisiä) ja auto on "suomiauto".Samaa mallia myytin viel 2009, joten taidan hankkia taas opelixin seuraavaks.Huolto on aina pelannu ja osat saanu nopeella aikataululla ja auto oli hyvä.Vectroista saattaa löytyy helmi vähän ajettu,huollettu ja luottopeli pitkäks aikaa.Monet Vectrat on näköjään vanhemmalla ihmisellä.Eli äl pidä kiirettä eti rauhallisesti
- ammattimies88
ooppelix kirjoitti:
Saada moneen merkkiin samaan hintaa jakopää remppaa.Itse vaihdatin kans merkkiliikkeessä 290e eli osat maksaa jo lähelle sen.
No se riippuu iha et mistä ostat osas. itellä alkaa olla kyseinen remppa ajankohtainen ja tiedustelin osia läheiseltä fixus myymälästä niin olikohan se 230. Ja itse amiksen oppilaana saa vielä sopuhintaan ne osat menee alle 200. vinkki kaikille joilla on auto. käyttäkää ihmeessä läheisten ammattikoulujen palveluja hyväksi. Töillä on samanlainen takuu kuin merkkihuoltamoilla, ja jäljenkin pitäisi olla samanlaista. Itsehän opiskelen alaa joten voin itse vaihtaa ja töitäkään ei tässä tapauksessa veloiteta. työssä voi kestää hieman pitempään mut jos säästöä haet nii mikää korjaamo ei mielestäni voi kilpailla hintojen kanssa.
- Amis666
ammattimies88 kirjoitti:
No se riippuu iha et mistä ostat osas. itellä alkaa olla kyseinen remppa ajankohtainen ja tiedustelin osia läheiseltä fixus myymälästä niin olikohan se 230. Ja itse amiksen oppilaana saa vielä sopuhintaan ne osat menee alle 200. vinkki kaikille joilla on auto. käyttäkää ihmeessä läheisten ammattikoulujen palveluja hyväksi. Töillä on samanlainen takuu kuin merkkihuoltamoilla, ja jäljenkin pitäisi olla samanlaista. Itsehän opiskelen alaa joten voin itse vaihtaa ja töitäkään ei tässä tapauksessa veloiteta. työssä voi kestää hieman pitempään mut jos säästöä haet nii mikää korjaamo ei mielestäni voi kilpailla hintojen kanssa.
Amiksessa tekevät halvalla, mutta myös rikkovat muoviosia sekä varastavat työkaluja ja linjanjohtaja ei ote mitään vastuuta!!!
- vecculisti
ihan merkkiliikkeessäkin mainostaa jakopääremppaa töineen 295€ ja jos vielä ite tai tuttu laittaa niin vielä halvempi. ja se kannattaa kyllä vaihtaa 60tkm välein muuten saattaa tulla kalliiksi kun on kaikki venttiilit solmussa. oman autoni kun ostin jakopään remppa oli tehty 100tkm sitten.. vesipumppu veti viimisiä eikä hihnassakaan hirveästi kehumista ollut.
kansiremonttia tiedossa siinä 250-300tkm kohdalla. itsellä tuli töineen maksamaan 600€. pari sataa suunnillee työt.
ruoste ongelmat on yleensä takakaarissa. myös helmat ja ovien alareunat kannattaa tarkistaa. itsellä on vm.96 b vectra ja korissa ei ole ruostetta kuin etu ja takakaarissa vähäsen. ja sekin johtuu siitä kun maalit lohkesi kun joutu vähän muokkaamaan että sai kesäpyörät alle.. auto on pari vuotta mulla ollu ja kaks kertaa olen sen katsastanut eikä pohjassa ole pienintäkään reijän alkua.
ja sitte kulutusosiksi luokitellaa mutta takapään puslia tuppaa menemään.. melkeinpä jos joutuu vaihtamaan ja aikoo autoa pitää useamman vuoden suosittelen uretaani puslia. maksaa vähän enemmän mutta kestää pidempää ja on vähän normaaleja jämäkämmät
siinä nyt muutama mitkä on hyvä tietää.. kulutus on noin 7-7.5L/100km
pidemmällä matkalla päässy parhaillaa 6.5L/100km. ei mikään formula mutta kyllä tällä liikenteen mukana pysyy.
jos on hyvät renkaat eikä ole mitään amis röpinä pönttöjä niin todella hiljainen auto.
varaosia löytyy paljon myös käytettyinä edullisesti.
ja oma vectrani on 2.0L koneella. - karvaooppeli
Mitenkäs kytkimen paineasetelman vaihto sujuu käytännössä 1992 mallin vectraan.onko alla olemassa jokin luukku että se on helpompi sinne asentaa ilman että tarttee repiä koko lootaa irti??
- vecra
ei ole..mulla ollut monija...vecroja ei ongelmaa..ja nytkin tulossa
- FTUR
Onko muuten 2000-vuoden Opel Vectrassa 2.0DTi:ssä automaattinen ilmaus eli siis jos diesseli loppuu niin ei tarvitse itse ilmata vaan kone ilmaa?
- VvVvVvVvVvVvV...
Rakas Vectrani ruostui pois.
:( - Kallis nyrkkipaja
Vaihdatin jakoremmin vuodenvaihteessa Länsiautossa ja homma maksoi kaikkiaan vajaat 300 €.
Kyselin myös Autoasin hintaa ja sain edullisen tarjouksen vähän alle 500 €.
No ei jäänyt paljon vaihtoehtoja mihin pajalle tuli pirssi vietyä !
Auto on Vectra -99 2.0.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851