vectra vm 1997-2000

the

Kertokaa kokemuksia vectrasta??? plussat ja miinukset..onko se niin huono auto kuin monet luulee????

30

17641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli...

      Autona tosi hyvä. Ei isommin ollut vikoja. Hiljanen, hyvän näköinen ja hyvätapainen moottori.
      Vanhimmissa kannattaa katsoa ruoste. Huoltokirja on hyvä olla täytettynä. Yksilöitä on kaikissa merkeissä. Tuurikauppaahan käytetyn osto on aina.

    • kuitenkin

      se 2000-. Korin ruosteenesto selvästi parempi.

    • Kaikista autoista tulee Ope...

      katkeaa, moottori meni uusikiks. Hihna ja vesipumppu pitää vaihtaa 60 tuhannen välein ja maksaa maltaita. Opel on huijanut autonostajia kertomalla , että vaihtoväli on 120 tuhatta huoltokirjan ja huolto-ohjelman mukaiseti, mutta nyt vaihtoväli onki yllätys yllätys vaihtoväli onkin 69 tuhatta. hihnan ja vesipumpun vaihto 500-600 euroa.

      • Onneksi

        läheskään kaikissa tuon ikäisissä Vectroissa jakopää ei ole hihnalla.
        Huollettu kone kestää sen minkä pellitkin.


      • huijattu!

        jos tosiaan maksat hihnavaihdosta jopa 600 euroa.jos auto on 6-koneella niin silloin tuo pitää paikkansa.


      • Beku
        huijattu! kirjoitti:

        jos tosiaan maksat hihnavaihdosta jopa 600 euroa.jos auto on 6-koneella niin silloin tuo pitää paikkansa.

        No ainakin C-malli on kestänyt vielä.
        B-mallissa (96-02) oli vikoja enemmän kuin laki salli, ehkä oma ongelma oli ottaa 1.6 16v. Opelin huolto itse suositteli mallin vaihtamista johonkin toiseen. Vuosimalli oli 1998. Kaikki huollot tehty ajallaan ja merkki liikkeessä, silti siitä laukesi lähes kaikki. Voi olla että oli maanantai kappale. Eli ei B-mallin Vectraa.


      • hinta on..

        Ei kyllä maksa noin paljon. Se on jotain yht. 150 -250 €, riippuu tekopaikasta (vesipumpun arvo n. 50 €).


      • 16SV 1989

        Sehän nyt on melkoista kehitystä, kun minun (onneksi entisessä) Vectrassa (1.6 SV 1989) aluksi oli 60 000 km, mutta sitten se tiputettiin 30 000 kilometriksi! Kerran minullakin hihnasta lähti hammastus 45 000 km ajolla! Se kone ei onneksi siitä mennyt muuten rikki, ajo vain tyssäsi korpimetsään.


      • BVectra
        Onneksi kirjoitti:

        läheskään kaikissa tuon ikäisissä Vectroissa jakopää ei ole hihnalla.
        Huollettu kone kestää sen minkä pellitkin.

        No kerroppa missä muussa kuin dieselissä on ketju.


      • ex-Kadett
        16SV 1989 kirjoitti:

        Sehän nyt on melkoista kehitystä, kun minun (onneksi entisessä) Vectrassa (1.6 SV 1989) aluksi oli 60 000 km, mutta sitten se tiputettiin 30 000 kilometriksi! Kerran minullakin hihnasta lähti hammastus 45 000 km ajolla! Se kone ei onneksi siitä mennyt muuten rikki, ajo vain tyssäsi korpimetsään.

        Tuon ikäisessä on jo hihnapyörät kuluneet, mikä aiheuttaa hihnan ennenaikaisen kulumisen.


      • 16SV 1989
        ex-Kadett kirjoitti:

        Tuon ikäisessä on jo hihnapyörät kuluneet, mikä aiheuttaa hihnan ennenaikaisen kulumisen.

        Hihnapyörät eivät mihinkään kulu, jos hihnan suojakotelo on ehjä. Kyseinen haaveri sattui noin 150 000 km ajettuna.

        Hihnarikon syynähän tunnetusti oli se, että merkkiliike asensi (ohjeittensa mukaisesti!) hihnan liian löysälle, jolloin hihna pääsee pahaan resonanssivärähtelyyn juuri tyypillisellä maantieajokierrosluvulla.

        Kun sen jälkeen itse tein hihnanvaihdot, hihnat kestivät aina alkuperäisen vaihtovälimäärän, jopa ylikin. Yhdellä hihnalla ajoin 110 000 km ja vaihdettaessa siinä ei ollut mitään vikaa.

        Hihnapyöriä siihen(kään) autoon en vaihtanut ikinä. Ajoin sillä yli 500 000 km.


      • esimerkiksi
        BVectra kirjoitti:

        No kerroppa missä muussa kuin dieselissä on ketju.

        Esimerkiksi B-Vectran 2.2 bensamoottori on ketjulla.


      • BVectra
        esimerkiksi kirjoitti:

        Esimerkiksi B-Vectran 2.2 bensamoottori on ketjulla.

        Lähes kaikissa ei aikaisemmin ole tarkoittanut vain yhtä vaan juuri päin vastoin.

        Niin ja tuossahan on ollut ongelmia tuon ketjuohjaimen kanssa.


      • oot

        Mulla maksoi jakopäänhihnan ja vesipumpun vaihto vm.2000 Vectraan n.200€ tarvikkeineen, kyseessä ei ollut merkkikorjaamo.


      • merkkiliikkeessäö
        oot kirjoitti:

        Mulla maksoi jakopäänhihnan ja vesipumpun vaihto vm.2000 Vectraan n.200€ tarvikkeineen, kyseessä ei ollut merkkikorjaamo.

        sama mallli


      • huppuhessu

        No ei pidä paikaansa hihnan ja kaikkien härpäkkeiden vaihto maksoi minulle Suutarilassa Opliassa van 250€


    • äippää

      just vaihdettu opel vecktra pois rekistöröity 4/1999 syy ruosteessa...

    • 1,8

      4 vuotta oli käytössä ja 1 vika. Moottorin lämpötila-anturi meni rikki, korjaus takuuseen vaikka auto oli jo 3 v.
      Nyt käytössä Vetra 04 1,8

      • Putte

        Minulla oli otsikon mukainen bensa-auto ja ajoin sillä yli 380 tkm. Sitten meni jakopää. Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä auto, joskin antureita meni liian tiheään. Nykyisin ovat muuttaneet elektroniikkatoimittajiaan. Pitäisi nämä huolet olla ohi.

        Vaihdoin useimmiten hihna itse, mutta kyllä sen saa 350 €lla liikkeessäkin vaihdettua.


      • Älä tee sitä itse
        Putte kirjoitti:

        Minulla oli otsikon mukainen bensa-auto ja ajoin sillä yli 380 tkm. Sitten meni jakopää. Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä auto, joskin antureita meni liian tiheään. Nykyisin ovat muuttaneet elektroniikkatoimittajiaan. Pitäisi nämä huolet olla ohi.

        Vaihdoin useimmiten hihna itse, mutta kyllä sen saa 350 €lla liikkeessäkin vaihdettua.

        Just vaihdatin merkkiliikkeessä Vectra 2.0 1999 malliseen 160000 km ajettuun jakohihnan ja maksoi 290 euroa.Kilometrien puolesta ei olisi ollut tarvetta mutta kun tuli 4 vuotta edellisestä vaihdosta niin siksi ajattelin vaihdattaa kuten suosituskin kehoittaa.Kyllä kai tuollainen hihnakin jo haurastuu tuossa ajassa jonkin verran.Kilometrejä oli tullut vasta vajaat 40000 neljässä vuodessa.


      • ooppelix
        Älä tee sitä itse kirjoitti:

        Just vaihdatin merkkiliikkeessä Vectra 2.0 1999 malliseen 160000 km ajettuun jakohihnan ja maksoi 290 euroa.Kilometrien puolesta ei olisi ollut tarvetta mutta kun tuli 4 vuotta edellisestä vaihdosta niin siksi ajattelin vaihdattaa kuten suosituskin kehoittaa.Kyllä kai tuollainen hihnakin jo haurastuu tuossa ajassa jonkin verran.Kilometrejä oli tullut vasta vajaat 40000 neljässä vuodessa.

        Saada moneen merkkiin samaan hintaa jakopää remppaa.Itse vaihdatin kans merkkiliikkeessä 290e eli osat maksaa jo lähelle sen.


      • Ihme vehe
        ooppelix kirjoitti:

        Saada moneen merkkiin samaan hintaa jakopää remppaa.Itse vaihdatin kans merkkiliikkeessä 290e eli osat maksaa jo lähelle sen.

        Mulla oli Vectra 2.0 sporttifarkku vm2000.Kannattaa ostaa -00 malli tai uudempi ne on jo parempia pelleiltään.Ajelin autolla yli 250tkm ilman ylimääräisiä ongelmia.Huolloista oon aina ollu tarkka ja siks auto toimi todella hyvin.Toisissa merkkihuolloissa on ymmärretty myös vanhempien autojen huolto,joten monesti merkkihuolto orkkis osilla oli halvempi,kuin muut huollot,samoin oli myös varaosat edullisia (alkuperäiset).Auto oli hyvä ajaa ja siinä oli hyvin tilaa,toisin kuin monissa nykyisissä "isoissa" farkuissa.Aattelin siinä sit ostaa sen jälkeen japsikinnerin ei ois kannattanut 70tkm ja "autossa" ongelmia enempi,kuin tarpeeksi.Osia ei tahdo saada (edes alkuperäisiä) ja auto on "suomiauto".Samaa mallia myytin viel 2009, joten taidan hankkia taas opelixin seuraavaks.Huolto on aina pelannu ja osat saanu nopeella aikataululla ja auto oli hyvä.Vectroista saattaa löytyy helmi vähän ajettu,huollettu ja luottopeli pitkäks aikaa.Monet Vectrat on näköjään vanhemmalla ihmisellä.Eli äl pidä kiirettä eti rauhallisesti


      • ammattimies88
        ooppelix kirjoitti:

        Saada moneen merkkiin samaan hintaa jakopää remppaa.Itse vaihdatin kans merkkiliikkeessä 290e eli osat maksaa jo lähelle sen.

        No se riippuu iha et mistä ostat osas. itellä alkaa olla kyseinen remppa ajankohtainen ja tiedustelin osia läheiseltä fixus myymälästä niin olikohan se 230. Ja itse amiksen oppilaana saa vielä sopuhintaan ne osat menee alle 200. vinkki kaikille joilla on auto. käyttäkää ihmeessä läheisten ammattikoulujen palveluja hyväksi. Töillä on samanlainen takuu kuin merkkihuoltamoilla, ja jäljenkin pitäisi olla samanlaista. Itsehän opiskelen alaa joten voin itse vaihtaa ja töitäkään ei tässä tapauksessa veloiteta. työssä voi kestää hieman pitempään mut jos säästöä haet nii mikää korjaamo ei mielestäni voi kilpailla hintojen kanssa.


      • Amis666
        ammattimies88 kirjoitti:

        No se riippuu iha et mistä ostat osas. itellä alkaa olla kyseinen remppa ajankohtainen ja tiedustelin osia läheiseltä fixus myymälästä niin olikohan se 230. Ja itse amiksen oppilaana saa vielä sopuhintaan ne osat menee alle 200. vinkki kaikille joilla on auto. käyttäkää ihmeessä läheisten ammattikoulujen palveluja hyväksi. Töillä on samanlainen takuu kuin merkkihuoltamoilla, ja jäljenkin pitäisi olla samanlaista. Itsehän opiskelen alaa joten voin itse vaihtaa ja töitäkään ei tässä tapauksessa veloiteta. työssä voi kestää hieman pitempään mut jos säästöä haet nii mikää korjaamo ei mielestäni voi kilpailla hintojen kanssa.

        Amiksessa tekevät halvalla, mutta myös rikkovat muoviosia sekä varastavat työkaluja ja linjanjohtaja ei ote mitään vastuuta!!!


    • vecculisti

      ihan merkkiliikkeessäkin mainostaa jakopääremppaa töineen 295€ ja jos vielä ite tai tuttu laittaa niin vielä halvempi. ja se kannattaa kyllä vaihtaa 60tkm välein muuten saattaa tulla kalliiksi kun on kaikki venttiilit solmussa. oman autoni kun ostin jakopään remppa oli tehty 100tkm sitten.. vesipumppu veti viimisiä eikä hihnassakaan hirveästi kehumista ollut.

      kansiremonttia tiedossa siinä 250-300tkm kohdalla. itsellä tuli töineen maksamaan 600€. pari sataa suunnillee työt.

      ruoste ongelmat on yleensä takakaarissa. myös helmat ja ovien alareunat kannattaa tarkistaa. itsellä on vm.96 b vectra ja korissa ei ole ruostetta kuin etu ja takakaarissa vähäsen. ja sekin johtuu siitä kun maalit lohkesi kun joutu vähän muokkaamaan että sai kesäpyörät alle.. auto on pari vuotta mulla ollu ja kaks kertaa olen sen katsastanut eikä pohjassa ole pienintäkään reijän alkua.

      ja sitte kulutusosiksi luokitellaa mutta takapään puslia tuppaa menemään.. melkeinpä jos joutuu vaihtamaan ja aikoo autoa pitää useamman vuoden suosittelen uretaani puslia. maksaa vähän enemmän mutta kestää pidempää ja on vähän normaaleja jämäkämmät

      siinä nyt muutama mitkä on hyvä tietää.. kulutus on noin 7-7.5L/100km
      pidemmällä matkalla päässy parhaillaa 6.5L/100km. ei mikään formula mutta kyllä tällä liikenteen mukana pysyy.
      jos on hyvät renkaat eikä ole mitään amis röpinä pönttöjä niin todella hiljainen auto.

      varaosia löytyy paljon myös käytettyinä edullisesti.

      ja oma vectrani on 2.0L koneella.

    • karvaooppeli

      Mitenkäs kytkimen paineasetelman vaihto sujuu käytännössä 1992 mallin vectraan.onko alla olemassa jokin luukku että se on helpompi sinne asentaa ilman että tarttee repiä koko lootaa irti??

    • vecra

      ei ole..mulla ollut monija...vecroja ei ongelmaa..ja nytkin tulossa

    • FTUR

      Onko muuten 2000-vuoden Opel Vectrassa 2.0DTi:ssä automaattinen ilmaus eli siis jos diesseli loppuu niin ei tarvitse itse ilmata vaan kone ilmaa?

    • VvVvVvVvVvVvV...

      Rakas Vectrani ruostui pois.

      :(

    • Kallis nyrkkipaja

      Vaihdatin jakoremmin vuodenvaihteessa Länsiautossa ja homma maksoi kaikkiaan vajaat 300 €.

      Kyselin myös Autoasin hintaa ja sain edullisen tarjouksen vähän alle 500 €.

      No ei jäänyt paljon vaihtoehtoja mihin pajalle tuli pirssi vietyä !

      Auto on Vectra -99 2.0.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1658
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe